Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Projektor för offentlig lokal, typ O´learys.

13 svar i tråden

Skickat 14 mars 2012 - 09:03

Hej, har en bekant som driver en vägkrog och som nu vill börja visa hockey och diverse sportsändningar i lokalen. Projektor är då givet men vilken modell?

Lokalen kan nog sägas vara ganska lik en O´learyslokal med mörkt trä och tavlor m.m. Den är nog inga bekymmer att få till en dunkel belysning men kolsvart är givetvis inget alternativ.

Vad skulle kunna vara en lämplig projje för detta ändamål? Inga filmer eller annat skoj är aktuellt så ren tv-underhållning.

Skickat 14 mars 2012 - 09:22

Epson EH-TW6000 är ljusstark och billig. Borde fuka riktigt bra.
Det vore bra om han försökteställa in bilden ordentligt. I 99-100% av fallen är bilden katastrofalt kass på krogen.

Skickat 14 mars 2012 - 10:50

Fast efter ett par öl bryr sig ingen om bilden. Skämt åsido, som hassesolo säger så är ljusstyrkan viktig. Se också till att han kan släcka taklampor som finns i närheten av duken. Det ser förjäkligt ut med en duk som blir nerstänkt med takljus.

Skickat 14 mars 2012 - 11:13

Mitt tips är att inte köpa en hembioproj!!

Köp en fullHD med ljustyrka upp mot 3000-4000 ansi istället. Bildkavliten är fullgod och du får ljusstyrka!

DLP tillverkare har prisvärda projektorer i detta segment! Optoma, BenQ, Infocus, Vivitek...m.fl

Skickat 14 mars 2012 - 12:09

...och en duk som ger bra kontrast i ljusare miljöer.
Här passar nog INTE min BS eftersom man förmodligen vill ha en bredare betraktningsvinkel i en sådan lokal.
Men en Firehawk eller en React kanske skulle sitta som en fläskläpp.

Skickat 14 mars 2012 - 16:46

Enligt min erfarenhet är de ganska bortkastade pengar att köpa en dyr HC duk. Kraven på dessa typer av installationer är ljusstryck inte svärta.

Har du ett bra ljusstryck upplevs svärtan tillräckligt. Dessutom är de nästintill inga gråa, eller djupsvärta detaljer i sport sändningar.

Lägg hellre pengarna på en riktigt installations projektor som klarar hårdare drift. Misstänker att den kommer stå stora delar av dagarna.

Skickat 14 mars 2012 - 17:16

Visa inläggJokkmokksjocke 14 mars 2012 - 16:46 skrev:

Enligt min erfarenhet är de ganska bortkastade pengar att köpa en dyr HC duk. Kraven på dessa typer av installationer är ljusstryck inte svärta.

Har du ett bra ljusstryck upplevs svärtan tillräckligt. Dessutom är de nästintill inga gråa, eller djupsvärta detaljer i sport sändningar.

Lägg hellre pengarna på en riktigt installations projektor som klarar hårdare drift. Misstänker att den kommer stå stora delar av dagarna.
+1

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Skickat 14 mars 2012 - 19:47

Hej och tack för svar.

Alltså, detta är ju i upptaktsfas så några astronomiska summor är det ju inte tal om. Han har visat hockey lite tidigare på en TV men hoppas att detta ska generera lite mer kunder. Så man kan säga att det är lite experimentfas.

Har kikat ut Epson EH-TW480 med Diplomat Connect 95" eldriven duk och ett HK 265 ljudsystem. Kommentarer på detta paket?

Skickat 14 mars 2012 - 20:52

Jag hade nog valt en DLP om de gäller de pengarna. Bättre vid längre drifts timmar per dag..LCD är känsligare i för sämre miljö runt om kring...typ restaurang brukar ha fett i luften och de är inte bra för en LCD proj...den har de äldre generation av paneler som inte har lika bra hållbarhet.

Mitt tips är att köpa en enkel helt vit duk och en WXGA 1280x800 upplöst DLp proj. Då får du valuta för pngarna och jag garanterar att öldrinkande sport kunder kommer vara nöjda...de vill ju titta på matchen inte på hur bra upplösning, vilken kabel duk etc ni har :-)

Skickat 15 mars 2012 - 08:06

Visa inläggJokkmokksjocke 14 mars 2012 - 20:52 skrev:

jag garanterar att öldrinkande sport kunder kommer vara nöjda...de vill ju titta på matchen inte på hur bra upplösning, vilken kabel duk etc ni har :-)

Jag är alltid missnöjd med bilden på sportbarer, men jag vet att jag förmodligen är i minoritet.

Skickat 15 mars 2012 - 08:26

Visa inlägghassesolo 15 mars 2012 - 08:06 skrev:

Jag är alltid missnöjd med bilden på sportbarer, men jag vet att jag förmodligen är i minoritet.
Då dricker du antagligen för lite öl när du är ute o då är du ändå ingen bra kund för dem...;-)

/Marcus

Skickat 15 mars 2012 - 08:43

Tjejer blir snyggare av öl men inte kasst projicerade TV-matcher eller TV-apparater med fel AR och annat bildelände. :P

Skickat 15 mars 2012 - 10:27

Fel AR går nästan inte att stå ut med, även om man är pissfull. Ha ha..

Det här inlägget har ändrats av trebban 15 mars 2012 - 10:28

Skickat 15 mars 2012 - 10:43

Det var ju det jag sade. ;)

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • Krigrik
    2013-06-19 11:40:19
  • Krigrik
    2013-06-19 11:34:02
  • På sin plats!
    MrLelle
    2013-06-18 23:27:56
  • Moddnig klar..
    MrLelle
    2013-06-18 23:24:51
  • Dil socklar klara!
    MrLelle
    2013-06-18 23:18:55
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.