Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34384 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 6 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 7 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 7 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 8 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 9 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 10 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 10 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 10 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 12 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 12 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 12 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 13 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 13 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 13 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 13 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 13 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 13 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 13 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 13 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 13 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 14 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 14 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 14 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 14 år sedan
installations problem (1 inlägg) 14 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 14 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 14 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 14 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 14 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 14 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 14 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 14 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 14 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 14 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 14 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 14 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 14 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 14 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 14 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 14 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 14 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 14 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 14 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 14 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 14 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 14 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 14 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 14 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 14 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 14 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 14 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 14 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 14 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 14 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 14 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 14 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 14 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 14 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 14 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 15 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 15 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 15 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 15 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 15 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 15 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 15 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 15 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 15 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 15 år sedan
ip tv (1 inlägg) 15 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 15 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 15 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 15 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 15 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 15 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 15 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 15 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 15 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 15 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 15 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 15 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 15 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 15 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 15 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 16 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 16 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 16 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 16 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 16 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 16 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 16 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 16 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 16 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 16 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 16 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 16 år sedan

#19101

Postad 26 februari 2012 - 09:36

Totis
  • Totis
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Jag har Telias bredband 100 i fibernät.
Och har Motorolas boxar VIP1003.

Jag ser på https://www.prisjakt...kt.php?e=758834 att VIP1003 har ett operativsystem Linux 2.6

En tanke på att kunna spela in program på egen hårddisk kan väl vara att låta ett program eller en modul i Linuxmiljö typ MythTV, ta in signalen från Smartboxen via ett nätverkskort och spela in på hårddisken.

Är det någon som kan tekniken och kan utveckla detta eller förkasta tanken?

IPTV multicast sändningarna är krypterade (även de fria kanalerna?) så det behövs ett krypterings certifikat som matchar identifikations koden för abonnemanget.


Jag har ju krypteringscertifikat på boxarna. Skulle man inte kunna flytta/knyta certifikaten till modulerna i datorn?

#19102

Postad 26 februari 2012 - 14:26

rogerli
  • rogerli
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0
Teliakundservice:

När kommer ni att åtgärda felet med att boxen inte kommer ihåg var man var när man stoppar en uppspelning av ett inspelat program. När man sedan går tillbaka så frågar den om man vill starta där man senast slutatade, men det blir 80-90 % av gångerna från programmets början. Vilket är otroligt jobbigt, speciellt om man inte kommer ihåg exakt vid vilken tidpunkt i programmet som man slutade titta.

Händer det inget inom några månader (felet har funnits sedan i höstas) så behöver ni inte räkna med att jag förnyar abonemanget i höst när min bindningstid går ut...........

#19103

Postad 26 februari 2012 - 20:35

Weiman
  • Weiman
  • Forumräv

  • 921 inlägg
  • 0
Fel bildformat igen, denna gång på svt24 som sänds i 4:3 (sportspegeln). Fiber i Gbg.

Det börjar blir tröttsamt att detta händer så ofta. Och i alla möjliga olika kanaler, vilket gör att jag börjar tvivla på att det är leverantörernas fel..

#19104

Postad 27 februari 2012 - 00:25

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

Fel bildformat igen, denna gång på svt24 som sänds i 4:3 (sportspegeln). Fiber i Gbg.


Det är felanmält, men antagligen åtgärdas det för när personalen är på plats imorgon.

Det börjar blir tröttsamt att detta händer så ofta. Och i alla möjliga olika kanaler, vilket gör att jag börjar tvivla på att det är leverantörernas fel..


Yep, även om det inte är många som upptäcker detta.

problemen med TV4 ska dock vara fixade nu om jag fattat det rätt.

Markus Johansson
Telia Kundservice

#19105

Postad 27 februari 2012 - 20:01

pockejocke
  • pockejocke
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

någon gång mellan 02.00-05.00 fastnar bilden, byter man kanal blir det bläcksvart men man har ljud, åtminstonde i några sekunder sen dör det med.
detta händer för mig 3-6ggr/vecka, men den "vanliga" boxen trummar på som vanligt i regel. enda sättet att få liv i boxen igen är att rycka strömsladden.

detta fenomen har jag sett några ggr tidigare här i tråden, men inte fullt så ofta som jag råkar ut för det. och inte lyckats hitta någon lösning här.


Min box beter sig likadant. Fast inte lika ofta. Men väldigt ofta blir det svart bild men ljud ett par sekunder. Man kan navigera i menyerna men ingen bild på några kanaler. Rycka strömmen är enda sättet verkar det som att få tillbaka bilden.

#19106

Postad 27 februari 2012 - 23:34

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

När kommer ni att åtgärda felet med att boxen inte kommer ihåg var man var när man stoppar en uppspelning av ett inspelat program. När man sedan går tillbaka så frågar den om man vill starta där man senast slutatade, men det blir 80-90 % av gångerna från programmets början. Vilket är otroligt jobbigt, speciellt om man inte kommer ihåg exakt vid vilken tidpunkt i programmet som man slutade titta.


Det är redan åtgärdat i SDK 4.3 från tillverkaren av boxarna. Den kom i slutet av förra året fast det verkar som att man precis som vanligt med uppgraderingar skapat nya buggar. Förhoppningar är att den ska komma till er kunder i mars, men det beror på om man har åtgärdat de nya problemet om har hittats. Kan väl passa på att Telia har utökat antalet personer internt som testar programvaran för att det inte ska slika igenom några ny fel som de vanliga kunderna drabbas av.

Markus Johansson
Telia Kundservice

#19107

Postad 28 februari 2012 - 06:50

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

  • 2 296 inlägg
  • 0

Kan väl passa på att Telia har utökat antalet personer internt som testar programvaran för att det inte ska slika igenom några ny fel som de vanliga kunderna drabbas av.

Markus Johansson
Telia Kundservice


+1 (fast tragiskt att det tagit så lång tid)

#19108

Postad 28 februari 2012 - 08:10

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Min box beter sig likadant. Fast inte lika ofta. Men väldigt ofta blir det svart bild men ljud ett par sekunder. Man kan navigera i menyerna men ingen bild på några kanaler. Rycka strömmen är enda sättet verkar det som att få tillbaka bilden.

Samma problem här rätt ofta. Nån gång har jag satt på tvn medan en isnpelning görs ochd et är svart. Men jag avvaktade faktiskt o väntade med att rycka sladden tills inspelningen var klar. Det var bild på inspelningen, men soms agt inte på tvn. Som tur så blir inte inspelningen svart i alla fall. men störigt är det.

#19109

Postad 28 februari 2012 - 10:23

Loud
  • Loud
  • Beroende

  • 1 459 inlägg
  • 0
Dags för mig som sista människan i detta land att skaffa digitaltv.. IP tv är ett alternativ, men all läsning är ju något skrämmande.
Vad är fördelen med att välja detta? Blir det bättre och bättre med bra fart eller är det något år bort att vara ok?

#19110

Postad 28 februari 2012 - 11:36

Unregistered1cf6b089
  • Unregistered1cf6b089
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Dags för mig som sista människan i detta land att skaffa digitaltv.. IP tv är ett alternativ, men all läsning är ju något skrämmande.
Vad är fördelen med att välja detta? Blir det bättre och bättre med bra fart eller är det något år bort att vara ok?

Du gör helt rätt.

Dock: Den dag som Telia klarar av två samtidiga inspelningar börjar fördelarna med IPTV knappa ifatt konkurrenterna - att kunna schemalägga inspelningar från mobilen eller från datorn på jobbet när sambon tjoar är inte att underskatta.
...och den dag Telia har ett bra HD-utbud, då kör de nog om konkurrenterna.
Om vi får "playfunktion" på alla de stora kanalerna skulle det vara det där lilla extra sm verkligen får tjänsten att sticka ut. (det skulle samtidigt drastiskt minska behovet av två samtidiga inspelningar)


Jag tycker inte att det finns någon anledning att rusa iväg mot en IP TV lösning. Däremot är det inte så att Telias lösning är undermålig eller katastrofalt dålig vilket man lätt kan tro när man läser trådarna här.
Har själv bytt markbunden Boxer mot Telias IP triple play. Jag fick en bättre totalekonomisk lösning. Vissa saker blev något sämre. Dåt tänker jag i första hand på begränsningen att spela in en kanal åt gången samtidigt.
Andra saker blev bättre. Fjärråtkomsten av inspelningar. Spotify.Programbiblioteket (som dock har en mycket större potential)
Det inlägg jag citerat är en ganska bra sammanfattning av läget. Med några relativt "enkla " förbättringar så skulle Telias lösning gå från nja..till yes.
Jag tror att om 1-2 år så kommer IP tv vara en mycket bra och kostnadseffektiv lösning.
Rätt mycket hänger på hårdvaran och Telias förhandlingsposition.

#19111

Postad 28 februari 2012 - 11:57

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0

Rätt mycket hänger på hårdvaran och Telias förhandlingsposition.

Här tror jag det största problemet ligger, framförallt (som det verkar) Telias oförmåga att få till avtal med leverantörer. HD-paketet är fortfarande utan fler kanaler trots att det utlovats, Programbiblioteket fungerar men är extremt innehållsfattigt. Flera programbibliotek är i stort sett tomma. Tex finns inte "30 grader i Februari" att hitta i SVTr trots att det är en samproduktion med SVT (Finns på svtplay på nätet)

#19112

Postad 28 februari 2012 - 12:01

d_elofson
  • d_elofson
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Jag har ett litet scenario jag inte tror skulle kunna vara allt för lång från sanningen när det kommer till avsaknaden av HD-kanaler.

Jag har personligen svårt att se hur ett företag i Telias storlek, med dess kundstock, skulle ha ett dåligt förhandlingsläge gentemot leverantörerna av kanaler. För oavsett vad leverantören vill ha i betalt, så är det trots allt slutkunden som står för notan (självklart vill Telia maximera marginal, men låt oss leka med tanken). Jag tror därför att avtal finns, problemet ligger i hur HD-kanalerna paketerades i början. Telia drog till med en kampanj på 19kr/sek i 12 månader (för övrigt vad Boxer tar för sitt HD-paket som normalpris med tv3, tv4, kanal5, mtvn och natgeo). Det var ett rimligt pris just då för dom kanaler vi fick enligt Telia. När sen dom nya avtalen blev klara (kom ihåg att det är en tes jag har) vill dom inte ge oss dessa till nuvarande pris. Jag tror därför att när dom första 12 månaders för 19 spänn börjar nå sina avtalsslut, då kommer vi få se en plötslig boom av nya kanaler... Med andra ord ett riktigt fulspel. Alternativt sitter några kottar hos Telia och försöker lista ut hur man ska kunna packa ihop ytterliggare ett hd-paket med nya kanaler på ett snyggt sätt utan att få en folkstorm mot sig, iom det som utlovades "fler kanaler till hösten".

En tanke jag haft bara

#19113

Postad 28 februari 2012 - 12:41

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0
TV3 verkar konstant visas i 4:3 men TV3HD är alltid korrekt. Fler än jag som har detta?

#19114

Postad 28 februari 2012 - 12:46

d_elofson
  • d_elofson
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

TV3 verkar konstant visas i 4:3 men TV3HD är alltid korrekt. Fler än jag som har detta?


Jag tycker nog snarare att det är tvärtom. Får ibland 4:3 på TV3 HD men aldrig på SD-kanalen.. Bara ett exempel jag vet alltid är i 4:3 på HD men inte SD är According to Jim (Jims värld), har säkert att göra med om det verkligen är HD som sänds eller SD.

Det är inte så att du fått en uppdatering och den gått tillbaka till 4:3 i inställningar då?

Redigerat av d_elofson, 28 februari 2012 - 12:50.


#19115

Postad 28 februari 2012 - 13:06

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0

Jag tycker nog snarare att det är tvärtom. Får ibland 4:3 på TV3 HD men aldrig på SD-kanalen.. Bara ett exempel jag vet alltid är i 4:3 på HD men inte SD är According to Jim (Jims värld), har säkert att göra med om det verkligen är HD som sänds eller SD.

Det är inte så att du fått en uppdatering och den gått tillbaka till 4:3 i inställningar då?

Nej, min box står som alltid på Pillarbox 16:9. Alla andra kanaler funkar som de skall med få undantag som TV3 tex. TV3HD skiftar alltid korrekt mellan 4:3/16:9 såvitt jag vet. På TV3 får jag även reklamen i 4:3(!). Precis nyss flippade den dock till 16:9 när "Real housewifes of Atlanta" började (som är 4:3!). Efter en liten stund så flippade det dock tillbaka till 4:3 som i detta fallet är korrekt.

#19116

Postad 28 februari 2012 - 13:12

Unregistered1cf6b089
  • Unregistered1cf6b089
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

, Programbiblioteket fungerar men är extremt innehållsfattigt. Flera programbibliotek är i stort sett tomma. Tex finns inte "30 grader i Februari" att hitta i SVTr trots att det är en samproduktion med SVT (Finns på svtplay på nätet)


När jag skulle teckna avtalet med Telias så var jag som vanligt en ganska "krånglig" kund och försökte få reda vad som låg i programbiblioteken.
Vet inte om personen jag pratade med var okunnig, men enligt honom så var det respektive kanal som bestämde vad som skulle ligga i programbiblioteket.
Det känns för mig som en ganska luddig lösning där Telia förhandlar om att få lägga en kanal i programbiblioteket och sedan bestämmer kanalen innehållet. Någon som försökt att begripa vem som styr "publiceringen"?
Kan det vara så att det är copyrightvillkor som påverkar? 30 grader i febr kanske får ersättning per visning på SVTplay och i programbiblioteket kanske det inte är tekniskt möjligt att mäta antal visningar? Bara en vild teori..
När det gäller TCM tex så är ju programbiblioteket grymt bra på innehåll.

#19117

Postad 28 februari 2012 - 13:22

d_elofson
  • d_elofson
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Nej, min box står som alltid på Pillarbox 16:9. Alla andra kanaler funkar som de skall med få undantag som TV3 tex. TV3HD skiftar alltid korrekt mellan 4:3/16:9 såvitt jag vet. På TV3 får jag även reklamen i 4:3(!). Precis nyss flippade den dock till 16:9 när "Real housewifes of Atlanta" började (som är 4:3!). Efter en liten stund så flippade det dock tillbaka till 4:3 som i detta fallet är korrekt.


Konstigt det där. Kanske är min förstärkare som "städar" upp signalen och skickar den rätt till tvn.. men det tror jag inte iofs..

Det kan vara så att du inte uppdaterat den på länge? dvs att du inte startat om boxen helt på länge. Att du helt enkelt inte fått någon buggfix eller liknande på ett tag.

#19118

Postad 28 februari 2012 - 13:38

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0

När jag skulle teckna avtalet med Telias så var jag som vanligt en ganska "krånglig" kund och försökte få reda vad som låg i programbiblioteken.
Vet inte om personen jag pratade med var okunnig, men enligt honom så var det respektive kanal som bestämde vad som skulle ligga i programbiblioteket.
Det känns för mig som en ganska luddig lösning där Telia förhandlar om att få lägga en kanal i programbiblioteket och sedan bestämmer kanalen innehållet. Någon som försökt att begripa vem som styr "publiceringen"?
Kan det vara så att det är copyrightvillkor som påverkar? 30 grader i febr kanske får ersättning per visning på SVTplay och i programbiblioteket kanske det inte är tekniskt möjligt att mäta antal visningar? Bara en vild teori..
När det gäller TCM tex så är ju programbiblioteket grymt bra på innehåll.

Visst är det rättigheter som spelar in. Men vad gäller SVT så borde ju allt egenproducerat och även medproducerat finnas att tillgå. Det märkliga är ju att flera utländska serier finns som tex "Game of thrones"

Konstigt det där. Kanske är min förstärkare som "städar" upp signalen och skickar den rätt till tvn.. men det tror jag inte iofs..

Det kan vara så att du inte uppdaterat den på länge? dvs att du inte startat om boxen helt på länge. Att du helt enkelt inte fått någon buggfix eller liknande på ett tag.

Alltid uppdaterad.

#19119

Postad 28 februari 2012 - 13:38

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

TV3 verkar konstant visas i 4:3 men TV3HD är alltid korrekt. Fler än jag som har detta?

Jag tycker nog snarare att det är tvärtom. Får ibland 4:3 på TV3 HD men aldrig på SD-kanalen.. Bara ett exempel jag vet alltid är i 4:3 på HD men inte SD är According to Jim (Jims värld), har säkert att göra med om det verkligen är HD som sänds eller SD.


Det är inte som så att ni upplever problemet som varit ett tag på TV3. Nämligen att den hoppar mycket sent när den ska växla mellan 4:3 och 16:9? Som jag sagt förut är det ett aktivt val för att den ska hoppa till rätt format öht. Man tittar på en lösning på det så det kanske blir bättre inom någon vecka.

Rörande TV4 så har man alltså bytt till annan utrustning som inte ska ha problem med att hoppa till 4:3 bara när det ska vara det. Har ni upplevt problem med TV4 senaste veckan?

Markus Johansson
Telia Kundservice

#19120

Postad 28 februari 2012 - 13:51

d_elofson
  • d_elofson
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Inte märkt något med tv4... men det beror nog på att jag bojkottar tv4 fram till dess att dom 1. Sparkar Jihde och Ekwall. 2. Planerar sin reklam bättre.

Men det va OfT. Men inte märkt några problem med tv3 heller för den delen, men har inte kollar på tv3 SD på några månader.. bara HD

#19121

Postad 28 februari 2012 - 14:31

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0

Det är inte som så att ni upplever problemet som varit ett tag på TV3. Nämligen att den hoppar mycket sent när den ska växla mellan 4:3 och 16:9? Som jag sagt förut är det ett aktivt val för att den ska hoppa till rätt format öht. Man tittar på en lösning på det så det kanske blir bättre inom någon vecka.

Rörande TV4 så har man alltså bytt till annan utrustning som inte ska ha problem med att hoppa till 4:3 bara när det ska vara det. Har ni upplevt problem med TV4 senaste veckan?

Markus Johansson
Telia Kundservice

Kan vara därför det hoppade idag eftersom kanalen var på under hela reklamblocket och hoppade precis i slutet. Så länge (minuter) har jag aldrig väntat tidigare. Mig berör det inte eftersom det alltid är TV3HD som gäller vid tittande på TV3.

TV4 har jag inte märkt något på men det ser jag iofs sällan på. I princip bara Äntligen Hemma o House...

#19122

Postad 28 februari 2012 - 17:11

hio11
  • hio11
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Har gått över till Telia itv för några månader sedan och är i stort nöjd. Textningen som ser ut som text-tv är ett stort minus som jag stör mig enormt på...
En bugg som jag har hittat är att när jag har satt in en upprepad inspelning via iPhone-appen får alla inspelningar samma info, dvs det står ex.vis "del 4 av 12" på flera efter varandra följande inspelningar av en serie. Man vill ju gärna ha info gör det aktuella programmet så man inte raderar fel och vet hur många man har sett...

#19123

Postad 28 februari 2012 - 18:43

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Telia Kundservice: Svara gärna på frågan som så många har frågat, när kommer vi att kunna spela in en kanal & se på en annan UTAN att använda sig av fiber? VDSL-kunder som jag har ju garanterat bandbredden för det. Kan man reglera det till bara fiber idag av någon magisk anledning så borde man ju kunna göra det för fiber & VDSL eller hur?

Det är ju inte i hårdvaran det sitter, utan att ni reglerat det för alla utom fiberkunder.

#19124

Postad 28 februari 2012 - 20:48

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

  • 1 127 inlägg
  • 0

Har gått över till Telia itv för några månader sedan och är i stort nöjd. Textningen som ser ut som text-tv är ett stort minus som jag stör mig enormt på...
En bugg som jag har hittat är att när jag har satt in en upprepad inspelning via iPhone-appen får alla inspelningar samma info, dvs det står ex.vis "del 4 av 12" på flera efter varandra följande inspelningar av en serie. Man vill ju gärna ha info gör det aktuella programmet så man inte raderar fel och vet hur många man har sett...


Båda de där felen har jag upprepat buggrapporterat med början för drygt 1.5 år sedan.

Jag stör mig så mycket på textningen att jag fortfarande bara tittat på TV1000-kanalerna en handfull gånger. Jag beställde det för att få lite filmkanaler. Paketets bindningstid går äntligen ut om en månad, så då ryker det, och inte lär jag skaffa nåt annat heller så länge texten ser ut som den gör.

Jag försökte, men fick inte säga upp kanalpaketet. :angry: Inte ens min motivering att jag inte kunde se hur det såg ut förrän jag faktiskt fått tjänsten hjälpte. Snacka om att köpa grisen i säcken.

Fint pris jag betalat, 18 månader á 318 kr = 5724 kr. Jag har tittat på typ 5 filmer totalt. 5724/5 = 1145 kr per film. :blink: ...och då kunde jag inte ens njuta av två av dem då jag irriterade mig på texten. (två andra var med svenskt tal, så då funkade det ju, och på den sista filmen stängde jag av textningen)

Telia har tvingat mig betala femtusen spänn i onödan men om en månad är det iaf över.
Undrar egentligen vad Viasat tycker om detta - att Telia sabbar Viasats tjänst så att jag inte tänker förlänga paketet. ...men det kanske inte funkar så, att Telia betalar Viasat för varje paket de säljer...

Redigerat av elofu17, 28 februari 2012 - 21:03.


#19125

Postad 28 februari 2012 - 21:21

Unregistered29650
  • Unregistered29650
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0

Båda de där felen har jag upprepat buggrapporterat med början för drygt 1.5 år sedan.


Nej det är ju inte alls störande med textningen mitt i bilden... B)

Postad bild

#19126

Postad 28 februari 2012 - 21:43

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

  • 680 inlägg
  • 0
Men va f-n ....hoppas ni skämtar? Får på fredag Telia i nya lägenheten. Hur är det möjligt att texten ligger mitt i bilden? Använder ingen på Telia sin egen tjänst? Kul att man tagit Canalplus paketet ... Blir inte mycket film om det ser ut så där!!!

Redigerat av Falukorv, 28 februari 2012 - 21:44.


#19127

Postad 28 februari 2012 - 22:24

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

  • 3 281 inlägg
  • 0

Nej det är ju inte alls störande med textningen mitt i bilden... B)

Postad bild

Såå diskret. Känns lite som att man just upptäckt att det går att lägga till textremsor...

#19128

Postad 28 februari 2012 - 22:33

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

  • 1 127 inlägg
  • 0

Men va f-n ....hoppas ni skämtar? Får på fredag Telia i nya lägenheten. Hur är det möjligt att texten ligger mitt i bilden? Använder ingen på Telia sin egen tjänst? Kul att man tagit Canalplus paketet ... Blir inte mycket film om det ser ut så där!!!


Nej, skämtet är när en mening blir lite längre så att den inte ens får plats på skärmen.
Näst största skämtet är att när man använder text-tv-textningsfunktionen för undertexter, så blir typsnittet av vackert 80-tals stuk med härligt kantiga pixlar. Som grädde på moset är den svarta bakgrunden inte det minsta transparent.


Visst, jag kan förstå att det inte är jätteenkelt att byta ut text-tv-textningssystemet om man väl byggt in sig i det, men nog borde Motorola kunna fixa lite bättre typsnitt samt transparens kan man tycka. ...eller så skiter de högaktningsfullt i det då boxen redan har ett annat gränssnitt för undertexter, och anser att utvecklarna som använder deras SDK borde använda det istället för den uråldriga text-tv-funktionen. Jag gissar bara, men om det är på det sättet förstår jag Motorola till fullo - jag skulle nog inte heller lägga ner möda på att förbättra en uråldrig funktion (som fungerar) om det redan finns ett annat bättre alternativ, men att kunden valt att använda det uråldriga sättet.

#19129

Postad 28 februari 2012 - 23:59

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

Har gått över till Telia itv för några månader sedan och är i stort nöjd.


Du menar IPTV va? ;)
Detta är nog de flesta användare av tjänsten, även om det inte alltid framgår ibland annat denna tråd.

En bugg som jag har hittat är att när jag har satt in en upprepad inspelning via iPhone-appen får alla inspelningar samma info, dvs det står ex.vis "del 4 av 12" på flera efter varandra följande inspelningar av en serie. Man vill ju gärna ha info gör det aktuella programmet så man inte raderar fel och vet hur många man har sett...


Detta ser vi inte som en bug, men det finns lite förbättringar man kanske kan göra på detta. Det är dock inte helt enkelt att göra detta. Funktionen upprepade inspelningar görs bara på tid och dag. Gör man den varje vecka så har vi ingen EPG information om programmet vid tidpunkten man planerar inspelningen och det är väldigt svårt att matcha detta i efterhand på ett bra sätt. Det finns många möjliga fall det skulle bli pankaka som jag kan se det.

Inspelningar har Datum framför sig i listan så det skiljer ju alltid lite på raderna.


Textningen som ser ut som text-tv är ett stort minus som jag stör mig enormt på...


Jag tycker det är klart bättre på HD film kanalerna så det är ju ett steg i rätt riktning.
Det kanske beror på att det format som vi får är text-tv text från leverantören?

Undrar egentligen vad Viasat tycker om detta - att Telia sabbar Viasats tjänst så att jag inte tänker förlänga paketet. ...men det kanske inte funkar så, att Telia betalar Viasat för varje paket de säljer...


Det är de som förser oss med denna text och vart på bilden text-tv texten ska vara.

Det kanske går att skapa bättre text i mpeg strömmen i den utrustning som vidaresänder bilden men det är ganska omständigt och krångligt. Även om jag inte tycker den är snygg är det svårt att göra så mycket åt det.

Markus Johansson
Telia Kundservice

#19130

Postad 29 februari 2012 - 00:19

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

  • 680 inlägg
  • 0

Det är de som förser oss med denna text och vart på bilden text-tv texten ska vara.

Det kanske går att skapa bättre text i mpeg strömmen i den utrustning som vidaresänder bilden men det är ganska omständigt och krångligt. Även om jag inte tycker den är snygg är det svårt att göra så mycket åt det.

Markus Johansson
Telia Kundservice


Förklara då varför CD, Viasat och Boxer inte har det problemet?

Citat : Det är de som förser oss med denna text och vart på bilden text-tv texten ska vara. Slut citat

Varför är det inte så hos dem själva i så fall om det är som du säger?

Har själv CD idag o byter som sagt på fredag till er tjänst men börjar bli riktigt rädd för vad det är för något ni ska leverera till mig!!!

#19131

Postad 29 februari 2012 - 07:14

Unregistered89a9dace
  • Unregistered89a9dace
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Nu slipper jag alla problem med telia, och ger mig på nya med Comhem istället :)

#19132

Postad 29 februari 2012 - 07:35

Joakim_A
  • Joakim_A
  • Forumräv

  • 782 inlägg
  • 0
Fast man hade ju en annan sorts undertexter tidigare under en period, som skickades med MPEG strömmen. Den såg rätt så bra ut, men kunde också den vara felplacerad ibland. Dock var det ständiga problem med synken av texten så tillslut drog man ju till med en nödlösning där man istället valde använda de hemska text tv texterna på kanaler med valbara undertexter. Vad jag förstod skulle det vara en temporär lösning, men den verkar ha blivit mer permanent då den använts nu kanske 18 månader.

När det var frivisning av Canal+ i höstas, så var det sista spiken i kistan för mig vad gäller eventuella planer på att skaffa dessa filmkanaler. Texten förstör hela filmen.

De kanaler som har bra fungerande undertexter (de flesta kanaler i basutbudet) har ju inbrända texter, dessa krånglar aldrig!

Personligen tycker jag de kunde lösa problemet med att ha kanalplatser för tex Canal+ kanalerna med valbara undertexter som det är nu. Sen skulle Telia kunna ha alternativa kanalplatser med exakt samma kanaler men där filmerna blivit omkodade med inbrända texter.

Redigerat av Joakim_A, 29 februari 2012 - 07:39.


#19133

Postad 29 februari 2012 - 10:46

hio11
  • hio11
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Du menar IPTV va? ;)
Detta är nog de flesta användare av tjänsten, även om det inte alltid framgår ibland annat denna tråd.

Detta ser vi inte som en bug, men det finns lite förbättringar man kanske kan göra på detta. Det är dock inte helt enkelt att göra detta. Funktionen upprepade inspelningar görs bara på tid och dag. Gör man den varje vecka så har vi ingen EPG information om programmet vid tidpunkten man planerar inspelningen och det är väldigt svårt att matcha detta i efterhand på ett bra sätt. Det finns många möjliga fall det skulle bli pankaka som jag kan se det.

Inspelningar har Datum framför sig i listan så det skiljer ju alltid lite på raderna.

Jag tycker det är klart bättre på HD film kanalerna så det är ju ett steg i rätt riktning.
Det kanske beror på att det format som vi får är text-tv text från leverantören?

Det är de som förser oss med denna text och vart på bilden text-tv texten ska vara.

Det kanske går att skapa bättre text i mpeg strömmen i den utrustning som vidaresänder bilden men det är ganska omständigt och krångligt. även om jag inte tycker den är snygg är det svårt att göra så mycket åt det.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Jag kommer från ett Canal Digital-satellit-abonnemang och körde på en dreambox, mjukvaran på boxen jag använde löste det så att den läste epg:n när inspelningen startade för upprepade inspelningar och jag kan faktiskt bara minnas en gång då det var fel. Er lösning gör ju att det faktiskt bara är rätt en gång per inspelad serie (första gången).
En fördel med att läsa epg vid inspelningstillfället är ju att om programmet är utbytt (ex.vis uppehåll för något sportevenemang, eller julupphåll) så ser man ju detta direkt i infon för valt program i inspelningslistan...

Och som någon annan sa så funkar ju texten alldeles utmärkt hos andra leverantörer kodad i strömmen så man kan ha ett schystare utseende på den. Kan ett alternativ vara att avkoda text-tv texten och rendrera den bättre själva och inte använda text-tv fonten

#19134

Postad 29 februari 2012 - 13:10

desmodue
  • desmodue
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

hej! den senaste tiden fryser mina kanaler. ibland flera gånger per dag.
det hände för en timme sedan ungefär, startade då om modemet och då funkade det igen, i ca 30 min och nu har det frusit igen, även en av lamporna har slutat lysa på modemet.
händer även titt som tätt att hela internetet slutar fungerar för mig.
har ni problem hos er nu för tiden eller vad är det som kan orsaka mina problem? jäkligt irriterande att det händer när man ska se på premier league :(


Min box låser sig också, det kan vara ett par minuter mellan gångerna.
Ny kund sedan en månad och jag har inspelningsbar box som är ganska slö i kanalskiftena, man får trycka mer än en gång för att den skall byta kanal.

Har aldrig haft problem med detta. Vad jag vet så är det enda som kan hindra att starta en inspelning på samma tid som en annan slutar är just om du har marginaler uppsatta.


Jag har precis samma problem, väldigt irriterande.

#19135

Postad 29 februari 2012 - 17:13

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 823 inlägg
  • 0

Förklara då varför CD, Viasat och Boxer inte har det problemet?

Citat : Det är de som förser oss med denna text och vart på bilden text-tv texten ska vara. Slut citat

Varför är det inte så hos dem själva i så fall om det är som du säger?

Har själv CD idag o byter som sagt på fredag till er tjänst men börjar bli riktigt rädd för vad det är för något ni ska leverera till mig!!!


Lägg ut en bild på hur texten ser ut hos CD på någon av Canal+ kanalerna

#19136

Postad 29 februari 2012 - 20:07

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

  • 680 inlägg
  • 0
Är inte hemma ikväll men kan lägga upp en i morgon.

#19137

Postad 29 februari 2012 - 22:47

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

  • 1 127 inlägg
  • 0

Detta ser vi inte som en bug, men det finns lite förbättringar man kanske kan göra på detta. Det är dock inte helt enkelt att göra detta. Funktionen upprepade inspelningar görs bara på tid och dag. Gör man den varje vecka så har vi ingen EPG information om programmet vid tidpunkten man planerar inspelningen och det är väldigt svårt att matcha detta i efterhand på ett bra sätt. Det finns många möjliga fall det skulle bli pankaka som jag kan se det.


Inte en bugg? Som någon skrev så innebär det ju att det bara blir rätt info EN enda gång (den första) i en serie av inspelningar.
Det kan ju inte direkt vara svårt att kopiera in vad det nu står i EPG:n till beskrivningsfältet för inspelningen när den startar, istället för att förifylla den med felaktig info.
Förutom att visa fel info till användaren och alltså irritera så riskerar den felaktiga infon att användaren raderar fel avsnitt när han ska ta bort lite filer från hårddisken.

PS. I två år har jag efterfrågat den i min mening helt grundläggande funktionen att boxen ska kunna spela in en repeterande inspelning utan något slutdatum.
Det är ju helt vansinningt att lägga in en begränsning så att användaren måste på förhand välja hur många avsnitt som ska spelas in.

Det är de som förser oss med denna text och vart på bilden text-tv texten ska vara.


Jag kan tänka mig att de förser er med texten, jag antar dock att det är vanlig rå text. Problemet är att när boxen ska visa texten gör den det mha text-tv-textningsfunktionen som Motorola stoppat in i KreaTV-miljön.

Se höger kolumn på sista sidan i denna lilla PDF:
http://www.motorola....on_Platform.pdf

Jag gissar att det är Closed Captioning (VBI) som används idag.
Frågan är om boxen använder samma grafiksystem för funktionen DVB subtitling, eller om den har bättre fonter och möjlighet till transparens...

Redigerat av elofu17, 29 februari 2012 - 23:31.


#19138

Postad 01 mars 2012 - 10:15

juhapekkar
  • juhapekkar
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Är ingen annan sur på telia med deras ocker priser och dåligt kundservice? Dom höjer paket priser hela tiden, ingen möjlighet välja enskilda kanaler och en krypteringsavgift 49kr i månaden....

#19139

Postad 01 mars 2012 - 12:19

Unregistered33b3a508
  • Unregistered33b3a508
  • Forumräv

  • 780 inlägg
  • 0

Är ingen annan sur på telia med deras ocker priser och dåligt kundservice? Dom höjer paket priser hela tiden, ingen möjlighet välja enskilda kanaler och en krypteringsavgift 49kr i månaden....


Nej minsann, här är alla glada och tacksamma.
.

#19140

Postad 01 mars 2012 - 12:57

Unregistered27424def
  • Unregistered27424def
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0
Idag lanserar Viasat fyra nya filmkanaler i HD, men uppenbarligen inte hos Telia. Man kan bara konstatera att det är ytterligare en i en lång rad besvikelser gällande HDTV hos Telia...

Jag hade tänk börja abonnera på det stora Viasat-paketet, men det känns inte aktuellt längre.

#19141

Postad 01 mars 2012 - 17:53

michaellindqvist
  • michaellindqvist
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Idag lanserar Viasat fyra nya filmkanaler i HD, men uppenbarligen inte hos Telia. Man kan bara konstatera att det är ytterligare en i en lång rad besvikelser gällande HDTV hos Telia...

Jag hade tänk börja abonnera på det stora Viasat-paketet, men det känns inte aktuellt längre.


Håller med om besvikelsen. Jag uppgraderade till Viasat Premium när Viasat gick ut med att de skulle starta fyra nya HD-kanaler som skulle ingå utan extra kostnad. Det står fortfarande i de pressmeddelanden som Viasat skickar ut att dessa ska ingå. Varför har inte jag tillgång till dem via Telia?

#19142

Postad 01 mars 2012 - 17:54

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

  • 680 inlägg
  • 0
Hmm kunde man inte bifoga fil från luren?

Redigerat av Falukorv, 01 mars 2012 - 17:56.


#19143

Postad 01 mars 2012 - 18:07

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

  • 680 inlägg
  • 0
Nu så:

Bild tagen från Canalplus Hits via CD och parabol ca 17:50


Bifogad fil  mail.jpg   78,69K   9 Antal nerladdningar

#19144

Postad 01 mars 2012 - 18:39

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 823 inlägg
  • 0

Är ingen annan sur på telia med deras ocker priser och dåligt kundservice? Dom höjer paket priser hela tiden, ingen möjlighet välja enskilda kanaler och en krypteringsavgift 49kr i månaden....


Vi kan vara glad för att endast behöva betala 49 kr
Comhem har nu höjt till 59kr
CD 59 kr
Viasat 56 kr
Boxer 55 kr

#19145

Postad 01 mars 2012 - 19:58

Unregistered29650
  • Unregistered29650
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0

Är ingen annan sur på telia med deras ocker priser och dåligt kundservice? Dom höjer paket priser hela tiden, ingen möjlighet vÄlja enskilda kanaler och en krypteringsavgift 49kr i månaden...


Jaha så har även jag drabbats av Telias dåliga kundservice (kundtjänst abonnemang). Inte nog med att de var oförskämda, arroganta och ljög om sakförhållande. När jag ville ha namnet på grund av den dåliga attityden avslutade personen samtalet bara... Mycket moget gjort av någon som ska representera ett sådant bolag som Telia. :angry:

Redigerat av Unregistered29650, 01 mars 2012 - 19:59.


#19146

Postad 01 mars 2012 - 20:23

defiant
  • defiant
  • Forumräv

  • 636 inlägg
  • 0
Android Appen har problem med när ett nytt dygn påbörjas och bryter dygnet vid kl 06:00?!.

idag?
Bifogad fil  2012-03-01_05-47-15.jpg   36,69K   3 Antal nerladdningar

imorgon?
Bifogad fil  2012-03-01_05-47-22.jpg   43,1K   2 Antal nerladdningar

#19147

Postad 01 mars 2012 - 21:41

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

Android Appen har problem med när ett nytt dygn påbörjas och bryter dygnet vid kl 06:00?!.


Tja, det följer ju bara det standarden som finns inom tv världen, deras tablåer börjar ju vid 06:00 och går till 06:00 nästa dag. Titta i TV-tidningen eller på t.ex. tv.nu så är det samma design. Har alltid varit så.

Markus Johansson
Telia Kundservice

#19148

Postad 01 mars 2012 - 22:01

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
Nu har skitboxen blivit svart igen. Verkar hända varje gång man spelar in nåt och tvn är avstängd o man sätter på tvn för att se på nåt.. Bröt strömmen i reklampausen, dock gick skiten aldrig igång igen. Fick starta om smart modemet också. Stabilt.

Börjar tröttna på alla fel som funnits länge. Till exempel säger det att inspelning misslyckats när man väljer att göra inspelningar på webben. Det har varit så över ett år nu.

Förut hade Telia fördel av prisbilden, men nu börjar de vara dyra. Knappt några hd kanaler heller, efter med allt. Hur kan man ta halva pengen av ett pris för ett huvudabonnemang om man ska ha tvillingab? CD och viasat tar typ 80 kr för det. Funderar på att sätta upp en parabel snart trots dess nackdelar och att man har fiber........ Argh.

#19149

Postad 01 mars 2012 - 22:07

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

  • 1 127 inlägg
  • 0

<Bild från Canal+ som visar hur undertexterna ser ut hos CanalDigital>


Ja, det är ju så det ska se ut! Kanske att texten ligger lite högt upp i bild, men den är iaf genomskinlig, ganska centrerad och väsentligt kortare (och snyggare) än de breda tecknen i Motorola-boxarnas undertexter.

Vi kan vara glad för att endast behöva betala 49 kr
Comhem har nu höjt till 59kr
CD 59 kr
Viasat 56 kr
Boxer 55 kr


Glad? Det är ju en hittapå-avgift som Telia lagt på sin tjänst. Pengar rakt ner i fickan.

De andra leverantörerna som har en CA-modul i boxarna (eller i TVn) för dekryptering tar ut en extra-avgift, dels för plastkortet som ska skickas ut till kunden och dels för nån licensavgift för teknologin i CA-modulen.

I Telias fall är det mycket enklare, vanligt data som går över vanlig IP, som krypteras med ett mjukt certifikat på sedvanligt sätt, med så vitt jag vet vanliga öppna (dvs gratis) algoritmer. Dvs det borde inte finnas någon krypteringsavgift alls, utan det borde ingå i grundtjänsten.

Redigerat av elofu17, 01 mars 2012 - 22:13.


#19150

Postad 01 mars 2012 - 22:09

defiant
  • defiant
  • Forumräv

  • 636 inlägg
  • 0

Tja, det följer ju bara det standarden som finns inom tv världen, deras tablåer börjar ju vid 06:00 och går till 06:00 nästa dag. Titta i TV-tidningen eller på t.ex. tv.nu så är det samma design. Har alltid varit så.

Markus Johansson
Telia Kundservice


tyvärr så "försvinner" en dag i tablån mellan 24 och 06 då. ^_^

Redigerat av defiant, 01 mars 2012 - 22:10.




4 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.