Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HBO Max och Discovery+ slås ihop

18 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 05 augusti 2022 - 10:38

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

(tydligen halv-gammal nyhet, men jag hade missat det)

 

... påstås det. 

 

undrar om dealen med abb för < 45kr/mån försvinner då, iom att produkterna troligen byter namn.

 

https://www.aftonbla...overy-slas-ihop

https://www.tomsguid...ed-to-take-over


Redigerat av frollic, 05 augusti 2022 - 10:39.


#2

Postad 05 augusti 2022 - 12:52

Herr Kantarell
  • Herr Kantarell
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Våra 45kr / mån lär ryka direkt.

Men det var planerat från början. Få in så stor kundbas som möjligt, gör dem vana med bra serier/filmer. Sen är vi fast



#3

Postad 05 augusti 2022 - 14:19

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Våra 45kr / mån lär ryka direkt.

Men det var planerat från början. Få in så stor kundbas som möjligt, gör dem vana med bra serier/filmer. Sen är vi fast

 

Om det stämmer det som står i artikeln så har vi ju nästan två år kvar innan det sker här i Europa så njut av priset så länge det varar. :)



#4

Postad 08 augusti 2022 - 10:05

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

"Inför nästa års sammanslagning med Discovery+ har flera originalfilmer plockats bort från

strömningstjänsten HBO Max, däribland nyinspelningen av filmen ”Häxorna”.

Bakom beslutet står skattelättnader och en ny ledningsgrupp."

 

https://www.dn.se/ku...originalfilmer/ (kan ligga bakom en pay wall)



#5

Postad 08 augusti 2022 - 13:00

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0

Våra 45kr / mån lär ryka direkt.
Men det var planerat från början. Få in så stor kundbas som möjligt, gör dem vana med bra serier/filmer. Sen är vi fast

Då får de sätta fart med att börja leverera bra serier...

#6

Postad 08 augusti 2022 - 16:54

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0

Det känns mer och mer som att HBO Max (eller vad det nu lär heta) är helt meningslöst. När Warner Bros. Discovery skrotar eget material som kostat flera miljarder dollar att producera och inte distribueras via någon annan tjänst undrar man huruvida de har någon affärsplan annat än att tjäna pengar på att tjäna pengar.

 

Att behöva producera film och serier är bara jobbigt när det är pengar man vill ha. Varför kräver kunderna något i utbyte? Hur kommer det sig? Varför vill de ha det?

 

Dessutom lär det ju bli ännu mer fokus på realityformat av typen "tio stupfulla tjugoåringar på sexorgie utan förnödenheter bland världens största grävmaskiner" för generation TikTok-IQ.



#7

Postad 09 augusti 2022 - 01:29

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 3

 "tio stupfulla tjugoåringar på sexorgie utan förnödenheter bland världens största grävmaskiner"

 

Skäms lite, men det där skulle jag verkligen betala en hel del för att se.



#8

Postad 09 augusti 2022 - 21:10

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 2

Höjer dom priset, så säger jag upp skiten.

Tittar knappt på HBO Max. Samma med Prime, Disney+ och Netflix. 95 procent av de nya filmer och serier dom producerar, är ändå skräp.

 

Dåligt utbud på äldre filmer också. STAR avdelningen på Disney+, lägger knappt till nåt nytt, trots den gigantiska katalogen med Fox titlar, som dom nu äger.

Samma på HBO Max, där det saknas extremt mycket Warner klassikers.



#9

Postad 09 augusti 2022 - 23:44

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 2

Skäms lite, men det där skulle jag verkligen betala en hel del för att se.


Det där är en fredagskväll i Värmland 😂

#10

Postad 12 augusti 2022 - 11:00

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0

Det där är en fredagskväll i Värmland

 

Pure gold den kommentaren!!



#11

Postad 28 augusti 2022 - 00:19

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0
Det går bra nu...
https://www.cbr.com/...iscovery-stock/

#12

Postad 03 november 2022 - 07:12

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 785 inlägg
  • 0

Kommer säga upp HBO vad som än händer. Varje serie som jag tittar på avslutas med en förhanstitt på nästa avsnitt. Hinner man inte stänga av så förstörs hela upplevelsen inför nästa avsnitt. Kanske bara jag som störs av det men tillräckligt för mig att avsluta abonnemanget.



#13

Postad 04 november 2022 - 14:35

jacoby
  • jacoby
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Kommer säga upp HBO vad som än händer. Varje serie som jag tittar på avslutas med en förhanstitt på nästa avsnitt. Hinner man inte stänga av så förstörs hela upplevelsen inför nästa avsnitt. Kanske bara jag som störs av det men tillräckligt för mig att avsluta abonnemanget.

 

Just detta kan jag bara minns att ha sett på "Killing Eve" (och ja, skit irriterande!) men vilka andra gör samma?



#14

Postad 07 november 2022 - 09:39

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 785 inlägg
  • 0

Just detta kan jag bara minns att ha sett på "Killing Eve" (och ja, skit irriterande!) men vilka andra gör samma?

Nästa serie jag kollar efter Killing Eve, nämligen Fortitude.

 

Westworld säsong 5 nerlagd pga sammanslagningen. Så något slut får vi inte se på den serien. De skulle lagt ner efter första säsongen är min åsikt istället för att bygga upp obesvarade trådar i kommande omgångar. Blev en rejäl soppa till slut.


Redigerat av ruva, 07 november 2022 - 09:42.


#15

Postad 07 november 2022 - 10:19

ALDA
  • ALDA
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0

Nästa serie jag kollar efter Killing Eve, nämligen Fortitude.

 

Westworld säsong 5 nerlagd pga sammanslagningen. Så något slut får vi inte se på den serien. De skulle lagt ner efter första säsongen är min åsikt istället för att bygga upp obesvarade trådar i kommande omgångar. Blev en rejäl soppa till slut.

 

Det är inte HBO som ligger bakom Fortitude, så här får du skylla på nån annan. Har inte sett detta med previews av nästa avsvitt i House of the Dragon som jag kollar på nu. 



#16

Postad 07 november 2022 - 15:20

Rossifumi
  • Rossifumi
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

Det är inte HBO som ligger bakom Fortitude, så här får du skylla på nån annan. Har inte sett detta med previews av nästa avsvitt i House of the Dragon som jag kollar på nu. 

 

HBO gör inte Killing Eve heller så är väl knappast deras fel där heller...



#17

Postad 07 november 2022 - 15:23

jacoby
  • jacoby
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
En sak som dessa två serier har gemensamt är att dom båda är brittiska, så kanske det är nånting typiskt brittiskt :)

#18

Postad 07 november 2022 - 18:44

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0
Kollar just nu på brittiska SAS Rogue Heroes och den har inte det, men det är BBC som ligger bakom den.
Avskyr också fenomenet.

#19

Postad 26 mars 2024 - 23:47

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Nu har det kommit lite mer info om vad som kommer hända med HBO MAX. Det kommer att bli bara MAX

 

https://help.hbomax....etail/000002200

 

Lite synd att HBO MAX försvinner, tycker att deras app har fungerat bra och man har fått 4k och 5.1 ljud utan att betala något tillägg.

 

Tyvärr har jag inte hittat något om vad som händer om man har ett "halva priset abonnemang" .

Nu delar de upp det i tre olika abonnemang, så får se vilket abonnemang man får för halva priset, om den dealen fortfarande gäller.





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.