Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony Xperia Support

427 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 11 maj 2012 - 18:13

Unregistered4ba2673e
  • Unregistered4ba2673e
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Tjena Johan!

Har haft min Xperia S nu i tre dagar och är grymt nöjd än så länge :D

Nu till min fråga:
När jag ansluter telefonen till dator så kan jag inte välja att ansluta den som MSC, (mass storage).
Jag kan ENDAST ansluta den som MTP, (media transfer). Detta enligt min mening är segt och det går inte att förhandsgranska till ex bilder eller ev videoklipp man har på mobilen. Finns det något sätt att tvinga telefonen att ansluta som MSC?
Om svaret är NEJ, hur kopplar jag ur den via säker borttagning?

Tack på förhand ;)

#152

Postad 12 maj 2012 - 11:55

Unregistered4ba2673e
  • Unregistered4ba2673e
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Det händer att när jag sätter igång gps-funktionen så blir widget ikonen blå, men den syns inte upp till höger (vid klockan etc). Startar jag däremot t.ex. Google Maps eller Marine Traffic så syns den.


Det är för att när du ser GPS symbolen vid rullgardinen så betyder det att den jobbar, att widget blir blå (turkos) indikerar bara att GPS är aktiverat och kan komma att användas. Det är alltså med andra ord bara när GPSen används som du ser ikonen ovan (vid rullgardinen).

Skulle GPS stå och tugga konstant så skulle batteriet förmodligen inte håller i mer än några timmar :P

Vänliga Hälsningar!

#153

Postad 14 maj 2012 - 13:48

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Tjena Johan!

Har haft min Xperia S nu i tre dagar och är grymt nöjd än så länge :D

Nu till min fråga:
När jag ansluter telefonen till dator så kan jag inte välja att ansluta den som MSC, (mass storage).
Jag kan ENDAST ansluta den som MTP, (media transfer). Detta enligt min mening är segt och det går inte att förhandsgranska till ex bilder eller ev videoklipp man har på mobilen. Finns det något sätt att tvinga telefonen att ansluta som MSC?
Om svaret är NEJ, hur kopplar jag ur den via säker borttagning?

Tack på förhand ;)


Xperia S har inte masslagringsläge utan den kör enbart MTP. Och som jag har förstått det så är det något vi kommer se mer av i kommande Android telefoner med inbyggt minne.

I och med MTP så behövs inte säker borttagning. Det är bara att plugga ur. (Förutsatt att du inte överför eller synkar någonting)

#154

Postad 14 maj 2012 - 18:21

Unregistered4ba2673e
  • Unregistered4ba2673e
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Xperia S har inte masslagringsläge utan den kör enbart MTP. Och som jag har förstått det så är det något vi kommer se mer av i kommande Android telefoner med inbyggt minne.

I och med MTP så behövs inte säker borttagning. Det är bara att plugga ur. (Förutsatt att du inte överför eller synkar någonting)


Det känns så fel, får la vänja mig vid att bara rycka ur sladden :ph34r: . När jag inte överför filer dvs :P

Kanske blir svårt att besvara denna fråga men jag chansar.
Syrran har en Galaxy Nexus Prime som även den har inbyggt minne samt bara kunna koppla som MTP.
När jag kopplar den till datorn så kan jag förhandstitta på bilder i form av thumbnails (miniatyrer).
Hur kommer sig att jag inte kan det på min Sony Xperia S? Sony PC Companion är installerat på datorn..
Finns det några drivrutiner för att kunna se miniatyrer?

Föresten vad är .MPO fil?
Brukar hitta den i mappen DCIM, där foton sparas.

#155

Postad 15 maj 2012 - 09:24

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 1
Jag undersökte detta lite på förmiddagen och Xperia S har inte stöd för att visa thumbnails via MTP-läget. Förhoppningsvis något som kan läggas till i kommande ICS uppdateringen.

.MPO = Moving Picture Objects.
Standardformat för 3D-bilder. :)

#156

Postad 15 maj 2012 - 14:27

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Jag använder inte Facebook och vill inte ha Facebook-cam, Facebook-chat etc, utan har satt den på manuell uppdatering. Kan man få telefonen att sluta påminna om app-uppdateringar? Blir något trött på det eftersom jag inte är intresserad av det.
Längtar till den dagen man kan gömma de appar man inte använder.

#157

Postad 15 maj 2012 - 14:58

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Kan man få telefonen att sluta påminna om app-uppdateringar? Blir något trött på det eftersom jag inte är intresserad av det.
Längtar till den dagen man kan gömma de appar man inte använder.

Vad har du för telefon?
Är det en Xperia arc S, som har ICS installerat, så är det bara att inaktivera Facebook och du får inga uppdateringar. Fungerar fint.
Det är inte bara Facebook man kan inaktivera, utan massor av andra program. Jag har säkert ett 30-tal inaktiverade.
Antar att det blir samma då Xperia S får ICS.

#158

Postad 16 maj 2012 - 11:02

Unregistered4ba2673e
  • Unregistered4ba2673e
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Jag använder inte Facebook och vill inte ha Facebook-cam, Facebook-chat etc, utan har satt den på manuell uppdatering. Kan man få telefonen att sluta påminna om app-uppdateringar? Blir något trött på det eftersom jag inte är intresserad av det.
Längtar till den dagen man kan gömma de appar man inte använder.


Som Core 2 nämner så kan du inaktivera facebook OM du kör ICS (Android 4.0). Om du bara irriterar dig på texten som kommer fram vid rullgardinen som jämnt och ständigt tjatar på en om att den har hitta si och så många uppdateringar. Så går du in på Play Butiken (Tidigare Market), trycker på Alternativ / Meny knappen ---> Inställningar och därefter bockar bort "Meddelanden" - Meddela mig om uppdateringar för appar och spel som jag har hämtat.

Vänliga Hälsningar!

#159

Postad 16 maj 2012 - 13:59

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Ja det är en Xperia S.

Tack för hjälpen :-)

#160

Postad 21 maj 2012 - 20:51

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
När jag kollar på tillgängliga nätverk under nätverksoperatörer på inställningar (Xperia S) så har jag en bock efter 3G Tele2 och en ikon med ett hus före 2G Tele 2. Vad betyder detta?

#161

Postad 22 maj 2012 - 06:14

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

När jag kollar på tillgängliga nätverk under nätverksoperatörer på inställningar (Xperia S) så har jag en bock efter 3G Tele2 och en ikon med ett hus före 2G Tele 2. Vad betyder detta?


Huset betyder att det är ditt hemnät, så jag misstänker att du använder Tele2. :)

#162

Postad 22 maj 2012 - 07:23

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Mitt hemnät, är det det som jag ska använda? Det borde vara 3G nätet kan man tycka, eller?
Har i alla fall tidvis problem med att telefonen inte hittar nätet, t.o.m. runt Malmö området.

#163

Postad 22 maj 2012 - 07:28

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Mitt hemnät, är det det som jag ska använda? Det borde vara 3G nätet kan man tycka, eller?
Har i alla fall tidvis problem med att telefonen inte hittar nätet, t.o.m. runt Malmö området.


Nej kör på 3G nätet, annars tappar du ganska mycket av telefonen fördelar i och med att många funktioner använder Internet.
Anledningen till att 2G nätet är markerat som hemnät är för att Tele2 inte har något "eget" 3G nät. Vad jag vet så använder Tele2 och Telia samma 3G nät. Men 2G nätet är Tele2's egna och därför också deras hemnät.

#164

Postad 22 maj 2012 - 12:52

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0
Nåt om när Wireless Headset Pro kan tänkas upp?
Är det fortf. v20/slutet av maj?

#165

Postad 22 maj 2012 - 15:10

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

Hej Johan

När kommer den röd varianten av Xperia P ?

Verkar bara kunna beställas i svart eller silver just nu.
Finns det något relase datum satt för modellen som sådan ?

Mvh

/per


Hämtade precis ut min röda på Elgiganten! :)

#166

Postad 23 maj 2012 - 11:20

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Nåt om när Wireless Headset Pro kan tänkas upp?
Är det fortf. v20/slutet av maj?


Slutet av maj är vad jag hörde sist. Så den bör dyka upp när som helst.

#167

Postad 23 maj 2012 - 21:12

JohnnyOttosson
  • JohnnyOttosson
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
När kommer Smartwatch?

Jag har en på beställning sedan april och den leveransen har blivit uppskjuten flera gånger nu. Ändå finns den att köpa rakt över disk i USA.
Är detta samma enhet eller är det något som skiljer, funderar på att importera en istället för att sitta och vänta på en svensk leverantör.

#168

Postad 24 maj 2012 - 08:02

mlange
  • mlange
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag fick min Smartwatch för 3 veckor sedan.

#169

Postad 24 maj 2012 - 08:18

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

När kommer Smartwatch?

Jag har en på beställning sedan april och den leveransen har blivit uppskjuten flera gånger nu. Ändå finns den att köpa rakt över disk i USA.
Är detta samma enhet eller är det något som skiljer, funderar på att importera en istället för att sitta och vänta på en svensk leverantör.


SmartWatchen ska finnas att beställa hos din återförsäljare men det verkar som att distributören från den butik du beställt från inte verkar ha den i lager.

#170

Postad 01 juni 2012 - 12:41

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Kör Sony PC Comapnion tillsammans med Google Sync, kan man ställa in telefonen så att den bara syncar med kalenderna och inte resten (typ e-mail etc.)?
SonyXperia S

#171

Postad 01 juni 2012 - 13:13

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
När kommer funktionen så att man kan ta bort förinstallerade appar som man inte är intresserad av? Som det är nu så har jag typ 2 sidor med förinstallerade appar på min Xperia P som jag aldrig kommer/vill använda.

Känns som ett fruktansvärt resursslöseri på en telefon med integrerat/ej utbyggbart minne att ha en massa appar som inte går att ta bort. Dessutom blir det så jäkla plottrigt med så mycket appar, det minsta man kunde önska sig är ju att det går att dölja visningen av dom...

#172

Postad 01 juni 2012 - 13:27

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

...det minsta man kunde önska sig är ju att det går att dölja visningen av dom...

Med ICS så kan man inaktivera valda appar. Fungerar fint med Arc S.
Jag har inaktiverat ett 30-tal, t.ex. Facebook så slipper jag se det bland apparna. Inga uppdateringar kommer heller.

#173

Postad 01 juni 2012 - 14:46

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

Med ICS så kan man inaktivera valda appar. Fungerar fint med Arc S.
Jag har inaktiverat ett 30-tal, t.ex. Facebook så slipper jag se det bland apparna. Inga uppdateringar kommer heller.


ICS? Berätta mer!!! :)

#174

Postad 01 juni 2012 - 15:08

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

ICS?

Ice Cream Sandwich. Alltså Android 4

#175

Postad 01 juni 2012 - 15:09

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Ahhh, men det skulle väl komma till Xperia P i höst har jag för mig att jag läst någonstans? :)

#176

Postad 02 juni 2012 - 10:37

Unregisteredafae9ac5
  • Unregisteredafae9ac5
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Hej! Jag har problem med ICS uppdateringen!

Jag har försökt uppdatera min Neo en massa gånger nu, hälften av tiden säger det "The online server is currently overloaded. Please try again after a while." och den andra hälften så säger det "Unable to install or start phone software update components."

Vilken tid är det bra att försöka?
Varför säger att det inte kan installera/starta? Är det något fel?

#177

Postad 02 juni 2012 - 16:47

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Jag tror att det har varit uppe här tidigare ang. skakig videoinspelning på Xperia S men något måste vara knas. Inspelad video blev trots mycket goda yttre förutsättningar samt aktiverad bildstabilisator väldigt skakig. I nyktert tillstånd vilade jag händerna mot ett synnerligen stationärt räcke men trots det blev videon väldigt skakig?

Telefonen har för närvarande HUTCH_6.0.A.3.73 och är således Tre-brandad. Någon annan som upplever väldigt skakiga videoklipp eller har månne Sony's Bagdad Bob :P någon input?

/#LOUDmouth#

Redigerat av #LOUDmouth#, 02 juni 2012 - 16:48.


#178

Postad 03 juni 2012 - 11:03

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 0
Vilka förbättringar är gjorda i ICS 4.04 i jämförelse med 4.03?? Bättre videoinspelning?? Stereoljud vid inspelning??
Om du kan så lista gärna förbättringarna om där nu finns några... :-S

#179

Postad 04 juni 2012 - 15:27

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Hej! Jag har problem med ICS uppdateringen!

Jag har försökt uppdatera min Neo en massa gånger nu, hälften av tiden säger det "The online server is currently overloaded. Please try again after a while." och den andra hälften så säger det "Unable to install or start phone software update components."

Vilken tid är det bra att försöka?
Varför säger att det inte kan installera/starta? Är det något fel?


Det är ganska så högt tryck på servrarna just nu, men det andra felet du får "Unable to install or start phone software update components." beror p¨å brandvägg eller annat säkerhetsprogram på din dator som blockerar PCC från att ladda hem och installera komponenter. Testa att temporärt stänga av dessa och prova på nytt.


Jag tror att det har varit uppe här tidigare ang. skakig videoinspelning på Xperia S men något måste vara knas. Inspelad video blev trots mycket goda yttre förutsättningar samt aktiverad bildstabilisator väldigt skakig. I nyktert tillstånd vilade jag händerna mot ett synnerligen stationärt räcke men trots det blev videon väldigt skakig?

Telefonen har för närvarande HUTCH_6.0.A.3.73 och är således Tre-brandad. Någon annan som upplever väldigt skakiga videoklipp eller har månne Sony's Bagdad Bob :P någon input?

/#LOUDmouth#



Det är inget som jag själv har reagerat på faktiskt. Kör med samma programvara. Har du något YouTube klipp du kan länka till så posta gärna det så kan jag ta det vidare.

Vilka förbättringar är gjorda i ICS 4.04 i jämförelse med 4.03?? Bättre videoinspelning?? Stereoljud vid inspelning??
Om du kan så lista gärna förbättringarna om där nu finns några... :-S


Har tyvärr ingen lista med alla ändringar i programvaran. Men du kan hitta dom största förändringarna här.
http://en.wikipedia....version_history

#180

Postad 05 juni 2012 - 06:15

Jarl
  • Jarl
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Har skaffat Xperia P undrar om lurarna som var med, då de saknar kanalmarkeringar, vilken är right/höger; kort eller lång sladd från mic?

"Den långa är höger/right"
Tack, har hittat märkningen på insidan av sladdstrumpan närmast luren.

Redigerat av Jarl, 05 juni 2012 - 16:22.


#181

Postad 05 juni 2012 - 10:26

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
Den långa är höger/right.

#182

Postad 05 juni 2012 - 11:24

Nicce70
  • Nicce70
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0
Har uppdaterat till 4.0 i min Xperia Neo. Men det jag saknar enormt mycket är möjligheten till att sätta telefonen i tyst läge med att dra den ikonen från höger till vänster på låsskärmen, nu är den ju utbytt mot kameran. Det var också mycket lättare att snabbt se om telefonen var i tyst läge eller inte genom att titta på den ikonen, istället för att se på den mikroskåpiskt lilla ikonen högst upp. Jag vet att man kan sätta tel i tyst läge med onoff-knappen, men hur får man tillbaka den gamla funktionen? Utan att betala för någon app som gör en miljon massa andra saker som suger batteri. Det känns som att det borde vara en option att kunna välja vilken funktion man vill ha på knappen på låsskärmen, eller?

#183

Postad 08 juni 2012 - 08:35

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Varför kan jag inte föra över bilder från min Xperia S till min Dell? Det går tvärtom och det går utmärkt till min Vaio.

#184

Postad 08 juni 2012 - 14:49

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Har uppdaterat till 4.0 i min Xperia Neo. Men det jag saknar enormt mycket är möjligheten till att sätta telefonen i tyst läge med att dra den ikonen från höger till vänster på låsskärmen, nu är den ju utbytt mot kameran. Det var också mycket lättare att snabbt se om telefonen var i tyst läge eller inte genom att titta på den ikonen, istället för att se på den mikroskåpiskt lilla ikonen högst upp. Jag vet att man kan sätta tel i tyst läge med onoff-knappen, men hur får man tillbaka den gamla funktionen? Utan att betala för någon app som gör en miljon massa andra saker som suger batteri. Det känns som att det borde vara en option att kunna välja vilken funktion man vill ha på knappen på låsskärmen, eller?


Nope. Det är så här låsskärmen funkar på ICS.

Varför kan jag inte föra över bilder från min Xperia S till min Dell? Det går tvärtom och det går utmärkt till min Vaio.


Det här låter helmysko. Utveckla gärna. Hur går du tillväga när du testar att överföra filer?

#185

Postad 08 juni 2012 - 16:15

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Jag markerar bilden i telefonen, väljer dela med, väljer Bluetooth, väljer datorn som telefonen har hittat. Sen står det att bilden inte kunde överföras. Men det går att para ihop telefonen och datorn.

Under egenskaper i Enheter och egenskaper så är följande funktioner tillgängliga: BT A2DP source, BT Remote Control Target, BT Handsfree Audio Gateway, BT OPP, sen är det två BT kringutrustning. Det konstiga är att det är lika dant i Vaio'n, men då funkar det ändå.

#186

Postad 08 juni 2012 - 16:30

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
Har du testat att uppdatera BT drivrutinerna på datorn som du har problemet med? Kör du med Windows standard drivers eller med tillverkarens egna?

#187

Postad 08 juni 2012 - 16:44

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Har uppdaterat på både Dell och Vaio. Min frus X10 Mini Pro fungerar det på men där finns inte BT tjänsterna AAS och AIS.

Redigerat av Melmac, 08 juni 2012 - 16:45.


#188

Postad 13 juni 2012 - 08:34

Izze
  • Izze
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Uppdaterade min Arc till ICS 4.04 via PC companion.
Funkade fint och allt verkar snurra på riktigt bra.
En yberbra funktion är att man nu kan söka på namn i exhange server, yihaa!!

Dock en riktig ICS miss och varning för uppgradering är att man man nu "hårdlänkat" ihop "notification" och "ringtone"....arghhhh!!
http://androidforums...ny-ics-fix.html

D.v.s. om du vill ha ringaren på så får du plingande ljud när SMS, kalenderhändeleser etc. Grymt jobbigt om man vill kunna ta emot samtal men inte bli störd av diverse meddelanden :-/
Detta är ine Sonys fel utan inbyggt i ICS.

En annan skum grej är att den stora digitala klockan med alarm widgeten är borta?

Annars verkar allt som sagt funka bra!

Redigerat av Izze, 13 juni 2012 - 08:39.


#189

Postad 14 juni 2012 - 07:28

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 0

Uppdaterade min Arc till ICS 4.04 via PC companion.
Funkade fint och allt verkar snurra på riktigt bra.
En yberbra funktion är att man nu kan söka på namn i exhange server, yihaa!!

Dock en riktig ICS miss och varning för uppgradering är att man man nu "hårdlänkat" ihop "notification" och "ringtone"....arghhhh!!
http://androidforums...ny-ics-fix.html

D.v.s. om du vill ha ringaren på så får du plingande ljud när SMS, kalenderhändeleser etc. Grymt jobbigt om man vill kunna ta emot samtal men inte bli störd av diverse meddelanden :-/
Detta är ine Sonys fel utan inbyggt i ICS.

En annan skum grej är att den stora digitala klockan med alarm widgeten är borta?

Annars verkar allt som sagt funka bra!

Jag har också uppdaterat. Tycker det flyter på bra och många fina funktioner som tillkommit.
Det jag däremot stör mig på är videoinspelningen som verkligen inte fungerar som den ska. Till och med min Satio filmade mjukare än min ARC gör nu. Vidare är det riktigt synd att de har plockat bort Stereoljudsinspelningen vid filmning. Det är faktiskt det ända som jag är missnöjd med när det gäller ICS 4.04.
Hoppas verkligen på en uppdatering som rättar till detta för det är en klar försämring jämfört med GB 2.3.4.

#190

Postad 14 juni 2012 - 08:52

Izze
  • Izze
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Jag har också uppdaterat. Tycker det flyter på bra och många fina funktioner som tillkommit.
Det jag däremot stör mig på är videoinspelningen som verkligen inte fungerar som den ska. Till och med min Satio filmade mjukare än min ARC gör nu. Vidare är det riktigt synd att de har plockat bort Stereoljudsinspelningen vid filmning. Det är faktiskt det ända som jag är missnöjd med när det gäller ICS 4.04.
Hoppas verkligen på en uppdatering som rättar till detta för det är en klar försämring jämfört med GB 2.3.4.


Ugh... det var inte så kul. Jag använder videoinspelning hyfsat ofta med min son och det har fungerat väldigt bra med Arcen, tills nu....
Johan SonyXperia support, snälla säg att ni jobbar på att fixa detta :-/

#191

Postad 14 juni 2012 - 08:56

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 1
Det har jag rapporterat sedan tidigare, vet dock inte hur/om eller när det kan bli fixat.

#192

Postad 14 juni 2012 - 09:36

Izze
  • Izze
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Det har jag rapporterat sedan tidigare, vet dock inte hur/om eller när det kan bli fixat.

Ok tackar!
Under tiden kommer jag nog att kika på sätt att gå tillbaka till GB eftersom den faktiskt funkade bra för mina behov.
Håller på att kolla om nedan även funkar för min ARC utan S.
http://www.android.g...erbread-2-3-os/

#193

Postad 15 juni 2012 - 10:49

Nicce70
  • Nicce70
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0
Fungerar MH810 eller Sony Ericsson LiveSound MH1 med Xperia Neo?
Eller finns det någon annan hörlurssladd med fjärr på med knapp för att hoppa fram/bak volym etc, som fungerar för Neo?

Redigerat av Nicce70, 15 juni 2012 - 10:57.


#194

Postad 15 juni 2012 - 13:24

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0

Det händer att när jag sätter igång gps-funktionen så blir widget ikonen blå, men den syns inte upp till höger (vid klockan etc). Startar jag däremot t.ex. Google Maps eller Marine Traffic så syns den.


Så vitt jag vet så används väl bara GPS:en när den används så att säga? En kompis har igång GSP:en på sin Galaxy Note jämt, där används den bara när man startar ett program som använder den.

EDIT: Ah såg inte att det fanns en till sida, såg att frågan redan blivit besvarad :)

Redigerat av donpipino, 15 juni 2012 - 13:26.


#195

Postad 15 juni 2012 - 14:12

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0
Någon som har nån koll på när ICS kan tänkas komma till S? Blir förbannad när ungarna får ICS innan pappa :angry:

#196

Postad 15 juni 2012 - 16:07

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Någon som har nån koll på när ICS kan tänkas komma till S?

Sony har sagt i slutet av Q2. Inte så många dagar kvar om de ska hålla tiden.

Den som gissar rätt dag för släpp har chans att vinna ett 32GB USB OTG (On-The-Go) kit.

#197

Postad 18 juni 2012 - 10:38

Unregistered5282d64f
  • Unregistered5282d64f
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0
Har fått problem med min 3-brandade lur efter att jag varit utomlands. Hade så klart dataroaming avstängt och fick då en symbol med utropstecken att data inte var aktiverat. Funkade fint att surfa via wifi. Allt som det ska vara.

När jag kom hem och återfick 3s nät så lirade allt som vanligt tills jag kom innanför hemmets väggar och kopplade upp wifi. Trots att telen inte roamar (står att jag har 3s nät) så får jag ändå upp varningssymbolen och ett litet R vid mottagningsstapeln som om jag vore på annat nät.
Dvs telen beter sig som om jag fortfarande var utomlands.

Har provat starta om och dessutom även hunnit lägga in *.75 uppgraderingen, med samma resultat. Börjar bli nervös att skiten inte vet vilket nät som är hemnät och därmed ger mig feta kostnader för roaming.

#198

Postad 18 juni 2012 - 16:33

Unregistered015a20cf
  • Unregistered015a20cf
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0
Snälla be SONY ändra måtten på MW1:an
6x2.5x0.8 mm måste vara den minsta enheten i universum ju :)
Det ska nog stå
60x25x8mm samt 12mm med klämma

#199

Postad 20 juni 2012 - 12:44

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0
Varför ska man behöva trycka på accepterar varje gång man slår på gps / mobildata? Räcker det inte att den kommer fram en gång och har alternativet "klicka här för att inte visa igen" ?
- Xperia Ray

#200

Postad 25 juni 2012 - 15:57

Nicce70
  • Nicce70
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0
Varför kan jag inte längre få Wifi-kontakt med min PC med Windows 7 via Sony PC Companion? Innan uppgraderingen fungerade det ok.
Jag följe de anvisningar som kommer upp på skärmen, och det slutar bara med den sista bilden enligt nedan:
Bifogad fil  01Skärmklipp.PNG   28,7K   1 Antal nerladdningar
Jag ser inte min dator (som heter i7) i listan, så jag får här trycka på "Klicka här om du inte ser i7 i listan"
Bifogad fil  02Skärmklipp.PNG   22,41K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  03Skärmklipp.PNG   31,62K   0 Antal nerladdningar
Och det verkar vara fler som har detta problem, se http://talk.sonymobi.../message/201566

Jag ångrar verkligen att jag uppgraderade till 4.0, 2.3 var bättre på flera sätt.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.