Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Guild Wars 2

23 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Guild Wars 2 (PC) (PC-spel) 2 7,54 (12) Inga priser
Guild Wars 2 - Collector's Edition (PC) (PC-spel) 1 (0) Inga priser

#1

Postad 21 augusti 2009 - 18:11

Ödegården
  • Ödegården
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jahopp, sökte om det fanns en tråd om detta på forumet men det verkar inte som det...anyways!

Såg igår första trailern till Guild Wars 2 och jag måste säga, FY katten vad jag längtar!

Eftersom jag spelat Guild Wars 1 sen det kom så är det rätt så uppenbart att jag är exalterad ang 2:an

Här är hemsidan till trailern: www.guildwars2.com

Okej för att "bryta" ner trailern i för/nackdelar så har jag iallafall kommit fram till följande:

Fördel:

Hoppa: detta finns inte i 1:an och ses i mina ögon jättebra eftersom 1:an buggar ibland så man fastnar osv
Grafiken: well av det lilla "in-game" man såg så verkar detta bli precis som när 1:an kom. ögongodis!
Månadskostnaden: GRATIS!!! ArenaNet har gått ut med *än så länge* att det inte blir månadsavgift. precis som 1:an
Simma: såg inget direkt om det men har hört ryktesväg att man ska kunna simma
Dagscyklar: dag/natt klockrent!

Nackdelar:
Vapen/Gevär: läste vad en annan kille skrev efter han sett trailern och han har rätt i att man ser ett bälte med ammunition som en Charr har, är det då rifles som gäller? Nepp gillas ikke
In-game: med det menar jag att det var för lite visuell bekräftelse på om det var "in-game" eller bara rendering, men vilket som så visar det väl sig snart

Okej det var nog allt! Skriv gärna era åsikter ni med efter ni sett trailern! Kan iallafall rekommendera att ni gör det!

Mvh /Ödegården

#2

Postad 21 augusti 2009 - 20:02

Unregistered02428d26
  • Unregistered02428d26
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0
1'an var grymt bra.
Guild Wars 2 förväntades juh släppas under senare halvan av 2008 men det kunde man juh glömma. Och nu har juh NC Soft skjutit upp släppet till tidigast någon gång mellan 2010 och 2011. Så man lär juh få vänta utav bara fan innan man får köra GW2 :lol:

#3

Postad 22 augusti 2009 - 14:56

Ödegården
  • Ödegården
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jo jag hörde också det! Det värsta är nog att beta-testning inte blir förrän någon/några månader innan släppet så kan dröja ett tag =/

#4

Postad 12 augusti 2011 - 09:30

Unregistered62469361
  • Unregistered62469361
  • Lärjunge

  • 265 inlägg
  • 0
Jag spelade aldrig ettan. Men var wow nörd i några år. Men tillslut dog wow för mig så det har inte blivigt mycket det sista året. Har inte haft något favospel på rätt länge efter det. Men den här 2:an ser minst sagt lovande ut. Jag till och med läntar mer efter detta än diablo 3.
Kanske vi kan få se spelet lagom till jul, men det kanske är för mycket begärt.

Hoppas denna döda tråd kan vakna till liv lite igen, om någon skulle ha missat detta spel så borde dom få upp ögonen för det. Jag både tror och hoppas på att denna hype är välförtjänt och att spelet kommer att lyckas uppfylla förväntningarna som folk har på den här sortens spel.

Det är till skillnad från wow fritt från månadsabonemang. Vilket naturligtvis borde locka fler "osäkra" spelare.

#5

Postad 28 februari 2012 - 17:41

lundahldaniel
  • lundahldaniel
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Tråden verkar ha dött lite så jag uppdaterar med några videos :) Sitter och väntar på besked om man får vara med i betan eller inte. Det ser ut att bli ett grymt spel!

http://www.youtube.c...d&v=bo7eyCrhSqA

http://www.youtube.c...d&v=_B-s9-rsBiU

http://www.youtube.c...d&v=mzQCi7c0DuY

Redigerat av lundahldaniel, 28 februari 2012 - 17:41.


#6

Postad 28 februari 2012 - 20:12

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0
Skrev också upp mig, spelar inte mmorpg men tänkte, varför inte.

#7

Postad 29 februari 2012 - 00:13

jojye
  • jojye
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0
En miljon signups till betan, känns inte som man har stor chans att komma med

#8

Postad 29 februari 2012 - 21:10

lundahldaniel
  • lundahldaniel
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Nej chansen att man kommer med är nog inte så stor, men man kan ju alltid hoppas. :)
Har alla de tidigare Guild Wars spelen och tycker att det är ett underbart spel.

#9

Postad 29 april 2012 - 21:56

jojye
  • jojye
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0
Ingen som spelat betan i helgen?? Gillar det stark skönt med lite nytänk så man slipper wow kloner

#10

Postad 29 april 2012 - 22:50

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 107 inlägg
  • 0
Körde betan ett par timmar i helgen, gillar också nytänket med skillsen och hur man avoidar skada, dock kommer det nog ta en kort stund att vänja sig vid det :).

Världen känns väldigt levande också. Questzonerna är ungefär som man kan tänka sig, men när man gick in i human-staden, jävlar vilken miljö, rejält skön atmosfär dom fått till. Verkar som Arenanet har lyckats överallt där Bioware misslyckades med The old Republic.

Nu vet man ju inte riktigt hur långt kommen betan är, men den känns stabil, men saknar en del featuers, t.ex. att kunna hoppa till en annan shard manuellt (t.ex. om du och din kompis hamnat på olika shards), samt ett fungerande chattsystem.

Ser fram emot launch på den här titeln.

/P

#11

Postad 02 maj 2012 - 07:00

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
warhammer med asiatisk/snyggare grafik. Evadsen är inte så bra och häftiga som dom verkar först. Ingen trinity. Samma lockon system som i de flesta andra mmon. Dynamiska world event? ( pqs i warhammer/invasions i rift ). Inget nytänkande alls nästan.

Bara för att man packar om dåligt kött i ny förpackning är det fortfarande dåligt kött :)
Item shopsen är ju också implementerade på ett lite lustigt sätt.

Var riktigt hypad innan jag testade. nu bara meh, kanske får se.

#12

Postad 29 juli 2012 - 18:25

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

warhammer med asiatisk/snyggare grafik. Evadsen är inte så bra och häftiga som dom verkar först. Ingen trinity. Samma lockon system som i de flesta andra mmon. Dynamiska world event? ( pqs i warhammer/invasions i rift ). Inget nytänkande alls nästan.

Bara för att man packar om dåligt kött i ny förpackning är det fortfarande dåligt kött :)
Item shopsen är ju också implementerade på ett lite lustigt sätt.

Var riktigt hypad innan jag testade. nu bara meh, kanske får se.

Är "ingen trinity" någonting negativt enligt dig? Jag tycker det är jättebra. Var och en är ansvarig för att se till att man undviker skada och healar sig själv.
Jag har spelat senaste betahelgerna och jag blir bara mer o mer positivt inriktad varje gång. Jag ska definitivt spela.

#13

Postad 09 augusti 2012 - 06:41

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
singleplayer spel kan man spela själv, behövs ingen mmo miljö för det. Utan att ha någon som helst groupdependancy är det ju som att spela singleplayer och isåfall finns det bra mycket bättre alternativ än gw2.

#14

Postad 28 augusti 2012 - 23:07

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

  • 393 inlägg
  • 0
Är det ingen som kör GW2?
Själv lirar jag för fullt! Kör warrior, rolig klass faktiskt!
Lirar på Far Shiverpeaks.

Vad och var lirar ni? :)

#15

Postad 29 augusti 2012 - 10:35

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0

Är det ingen som kör GW2?
Själv lirar jag för fullt! Kör warrior, rolig klass faktiskt!
Lirar på Far Shiverpeaks.

Vad och var lirar ni? :)

Warrior är nog den klassen jag varit minst sugen på, även om jag körde Warrior/Necro i gamla Guild Wars.

Spelar på Gunnar's Hold (EU) här med en Engineer och en Necromancer. Tycker båda klasserna är riktigt skoj, även om de emellanåt känns lite klena solo.

Är väl inte så aktiv i forum just nu kring GW2 pga att det funkar lite dåligt att teama upp tillsammans. Hoppas det fixas snart :)

#16

Postad 31 augusti 2012 - 14:12

reverse
  • reverse
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Är det ingen som kör GW2?
Själv lirar jag för fullt! Kör warrior, rolig klass faktiskt!
Lirar på Far Shiverpeaks.

Vad och var lirar ni? :)


Prövar lite olika klasser än, så har inte bestämt mig vad det blir. Skulle ha haft mer tid att spela på bara =).

#17

Postad 04 september 2012 - 09:42

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0
Kör en liten uppdatering :)

Har just nu följande karaktärer:
Engineer - lvl 26
Guardian - lvl 25
Necromancer - lvl 30

För ett par dagar sedan svor jag och spydda galla över min Necro. Försökte köra med minions, men de dog i samma hastighet som jag frammanade dem.
Nu är det min kraftigaste klass och jag satsar på att spamma conditions istället (scepter & warhorn / dagger). Behöll Bone Minions som köttsköld som jag skickar in i strid och spränger vid behov. Känns lite som tickers från Gears of War. Har också upptäckt att Necron är relativt ovanlig på slagfältet och känns som en underskattad klass. Bra supportklass (heal och condition removal) som även kan kötta på fint i närstrid med två dolkar.

Guardian överraskade och även där har jag scepter i main hand men en fakla i andra handen för att sätta fyr på fienderna. Riktigt skoj klass även denna.

Engineers känns väldigt allround och kul att spela. Där är det två pistoler samt turrets som gäller.

Ikväll blir det till att köpa loss min första Elite-skill till min Necro. Har dock inte bestämt vad det blir än, men ska fortsätta att köra en condition/life-steal build.

#18

Postad 04 september 2012 - 15:32

MagnuZ99
  • MagnuZ99
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Kör just nu en lvl 20 Engineer och en lvl 20 Guardian. Ska skapa mig en Mesmer ikväll tänkte jag. Ser lite sisådär lagom avig ut att spela. Inte provat Necro ännu.

#19

Postad 06 september 2012 - 12:41

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
mesmer necro och guardian är väl mest op i pvp. Alla 3 riktigt enkla att spela också för övrigt. Engineer är väl kanske den klass som är mest fippel att spela men den är rätt frän också. Det som stör mest är att man typ vid lvl 10-11 har alla ens skills som man kommer att använda för att levla ända till 80....

#20

Postad 07 september 2012 - 21:07

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Fan att grafiken ska vara lagga så, blir galen på spelet, och då har jag ändå 2st 680 i SLI. Jag är bara level 4 ännu, väntar tills det kommer vettiga grafik drivers för detta spel.

#21

Postad 10 september 2012 - 20:16

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0
Hmm, har allt på max och laggar ingenting här med ett GTX 280. Ser riktigt bra ut för att vara ett MMO.

Kan man byta home world/server gratis? Har en Ranger på level 6 än så länge men hade varit kul att spela co-op om någon har lust. Kör i och för sig mest story men känns som att jag är lite underlevlad om jag möter fiender 3 nivåer högre än mig? Kanske man är tvungen att göra sidouppdrag.

#22

Postad 11 september 2012 - 06:41

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
om du kör klart alla hjärtan och sådana punkter så ska det inte vara några problem. Man kan byta homeworld gratis än så länge. När dom tar bort det kommer man kunna gästspela på andra servrar är det sagt i alla fall.

#23

Postad 14 september 2012 - 01:40

Unregisteredbda217ff
  • Unregisteredbda217ff
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Stäng av ena kortet Bioberra, so du inte kör SLI d funkar bättre då. Spelet är inte krävande och ett 680 räcker för max inställningar

Har en Lvl 80 nu på Farshiverpeaks. Har varit en kul spel och har strax över 100 timmar spelade, men nu börjar intresset dala.
De inte lika kul att bara köra dungeons och farma gear :/

#24

Postad 17 september 2012 - 07:05

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
gw är ju ett pvp spel, så kör man inte wvwvw så missar man mycket. sen att alla mmos är en grind av raids/dungeons/pvp på maxlevel är väl inget nytt :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.