Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Draughtmaster Flipp eller flopp

170 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Draughtmaster Flipp eller flopp (143 medlem(mar) har röstat)

Rösta GÀster kan inte rösta
OBH Nordica 6501 DraughtMaster (Öltapp) 1 5,92 (23) Inga priser
OBH Nordica 6502 DraughtMaster (Öltapp) 1 8,67 (5) Inga priser
OBH Nordica 6503 DraughtMaster (Öltapp) 1 6,5 (1) Inga priser

#51

Postad 28 juli 2007 - 16:27

Unregisteredfd78117b
  • Unregisteredfd78117b
  • Amatör

  • 99 inlĂ€gg
  • 0
SuverÀn maskin! Om man kyler ned fatet innan man sÀtter i det sÄ skummar det inte!

Att det ska vara sÄ svÄrt för vissa att lÀsa manualen...

#52

Postad 28 juli 2007 - 17:17

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlĂ€gg
  • 0
Jag tror nog att alla kyler ner sina fat, dock sÄ rÀcker det inte med normal kyltemperatur (8 grader) för att det inte ska skumma, mÄste ner till 5-6 grader.
Enbart mina erfarenheter dock och kanske ingen fakta som gÀller för alla B)

#53

Postad 28 juli 2007 - 19:51

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlĂ€gg
  • 0
Tss...SÄ mÄnga fat jag har provat och dÄ har jag kylt 24 timmar Ä sen lÄtit fatet stÄ i maskinen nÄra timmar och ÀndÄ sÄ skummar vissa fat massor..Jag skulle tro att det Àr ojÀmn kvalitet..
(har vÀldigt kallt i min kyl)

Sista fatet jag köpt + mina 2 kompisar har fungerat utan minsta skumm(förutom första glaset)

Men vad vi alla har upptÀckt Àr att det verkar vara mycket mindre tryck..Tar lÀngre tid att fylla ett glas...UngefÀr som dÄ det var pÄ vÀg att ta slut i tidigare fat..
Dock inget fel pÄ kolsyran..

Funderar om dom har gjort det medvetet för att det ska skumma mindre??

NĂ„n annan som upplevt samma sak ?

Edit

Har ni hittat Carlsberg 3,5% i era affÀrer?
Fanns hÀr i piteÄ pÄ coop pÄ prov lÀt det som..
Vad har ni för sorter pÄ bolaget?
HĂ€r finns bara Falcon Ă„ Carlsberg.

Edit2
Falcon Bayerskt finns inte ens i luleÄ men i skellefteÄ.
Man kanske skulle ta sig en tripp dit B)
Ă€r den god ?

Tycker att dom borde ta in fler sorter.
Verkar va en strykande ÄtgÄng hÀr iaf.
Hur ser de ut dÀr ni bor?

Redigerat av moparman, 28 juli 2007 - 19:58.


#54

Postad 29 juli 2007 - 02:29

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlĂ€gg
  • 0

Men vad vi alla har upptÀckt Àr att det verkar vara mycket mindre tryck..Tar lÀngre tid att fylla ett glas...UngefÀr som dÄ det var pÄ vÀg att ta slut i tidigare fat..
Dock inget fel pÄ kolsyran..

Funderar om dom har gjort det medvetet för att det ska skumma mindre??

NĂ„n annan som upplevt samma sak ?

<{POST_SNAPBACK}>

Nu nÀr du sÀger det sÄ, tror mycket vÀl att sÄ kan vara fallet.
Första faten jag köpte var det bra drag i. pÄ senare Àr det betydligt mer beskedligt.

#55

Postad 02 augusti 2007 - 18:11

David J
  • David J
  • Amatör

  • 69 inlĂ€gg
  • 0

Men vad vi alla har upptÀckt Àr att det verkar vara mycket mindre tryck..Tar lÀngre tid att fylla ett glas...UngefÀr som dÄ det var pÄ vÀg att ta slut i tidigare fat..
Dock inget fel pÄ kolsyran..

<{POST_SNAPBACK}>

Tycker att bÀgge mina senaste fat (Falcon och Carlsberg) har varit lÀgre tryck i Àn tidigare sÄ det kan nog stÀmma.

Falcon Bayerskt finns inte ens i luleÄ men i skellefteÄ.
Man kanske skulle ta sig en tripp dit  :)
Ă€r den god ?

Den fanns pÄ Storheden sist jag var dit. Kanske bara slut?
Annars gÄr det fort om du bestÀller ett till PiteÄ.

#56

Postad 02 augusti 2007 - 18:27

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlĂ€gg
  • 0
Ska sÀtta ett fat pÄ kylning ikvÀll sÄ jag fÄr se om det samma sak med det :)

JassÄ sÄ dom har dÀr..Kollade för nÄn dag sen pÄ internet och dÄ hade dom inte.
Köpte Carlsberg idag sÄ jag fÄr se om man bestÀller nÀsta gÄng.Tar vÀl inte sÄ mÄnga dar va ?

Är Bayerskt god dĂ„ ?

#57

Postad 02 augusti 2007 - 20:46

klabbarpan
  • klabbarpan
  • AnvĂ€ndare

  • 229 inlĂ€gg
  • 0
Var det en ny version av maskinen pÄ vÀg? tyckte det stod nÄgot om det lÀngre upp i trÄden?

Finns det bara:
Carlsberg Export
Carlsberg of
Falcon Bayerskt
Falcon Export
?

Om man Äker till danmark kan man köpa fat dÀr som passar i apparaten? eller bordershoppen i tyskland eller liknanade?

Tacksam för svar!

#58

Postad 02 augusti 2007 - 22:23

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlĂ€gg
  • 0
StÀmmer bra..Finns inga fler just nu.
Eller..Det finns carlsberg 3,5% pÄ coop
Dom sa att det var pÄ prov dock.

Det hÀr Àr inte riktiga fat utan det ser mer ut som en boll med öl

Men det kanske du viste :(

Det som skulle fÄ mig att hoppa av glÀdje Àr om det kom 7,5% öl :D

Man fÄr ju dricka ihjÀl sig som det Àr nu :D

#59

Postad 03 augusti 2007 - 08:00

klabbarpan
  • klabbarpan
  • AnvĂ€ndare

  • 229 inlĂ€gg
  • 0
Hej

Japp har sett att det ser ut som en plastboll :(

FrÄgan Àr ju om danmark har samma plastbollar, OBHŽn finns ju att köpa Àven dÀr.

NÄgon som vet, isÄfall Àr det ju en höjdare, bara ta med ett bollnÀt och fylla med ölbollar hehe

#60

Postad 03 augusti 2007 - 10:10

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlĂ€gg
  • 0
Heheh...

Joo det borde vÀl vara samma tycker jag..

En pÄse gott Ä blandat :D

Ska snart in me bollen i pumpen..Ska bli gott :(

Edit
Nu har jag börjat pÄ mitt nya fat..(Carlsberg)
Skummar nÀstan ingenting och det Àr lÄgt tryck hÀr med sÄ det verkar som att det inte Àr en tillfÀllighet..

SÄ alla som har tvivlat pÄ att köpa en kan slÄ till NUU :D

Redigerat av moparman, 03 augusti 2007 - 15:54.


#61

Postad 03 augusti 2007 - 17:17

Unregistered7cd16e9f
  • Unregistered7cd16e9f
  • Wannabe

  • 20 inlĂ€gg
  • 0

Det dĂ€r med biermax..... Ă€r inte det en flopp om nĂ„got! man mĂ„ste ju till Tyskland för att fĂ„ tag pĂ„ ölfat..... verkar inte riktigt smidigt. Och priset för en sĂ„dan Ă€r minst 2000:-. nĂ€ sluta och gnĂ€ll och köp en Draught master, eller sĂ€lj den ni har om ni Ă€r missnöjda. 

Jimpa 68


Kan inte annat Àn hÄlla med om att det Àr opraktiskt, men nÀr man vÀl sitter dÀr med ett fat (fick med mig 15 hem) Àr man i himmelen. VÀl avskummat sÄ att det mesta av kolsyran Àr borta, exakt rÀtt temperatur (mÀtte 11 grader i glaset), den genuina smaken av sÀd, precis som det serveras pÄ plats i det stora landet i söder.

Jag fick ju BierMaxxen i födelsedagspresent, men brorsan hade glömt att ta bort prislappen sÄ jag vet att den kostade ungefÀr 800:-

#62

Postad 03 augusti 2007 - 17:24

80-talet
  • 80-talet
  • LĂ€rjunge

  • 498 inlĂ€gg
  • 0
vad Àr det för fel pÄ handpumpade tunnor frÄn tyskland nu för tiden ;)

min bror hade en sÄn men med den pÄ kunde man varken prata eller göra ngt annat... sÄ fort den drog igÄng sÄ dog proppen hehe!

Redigerat av 80-talet, 03 augusti 2007 - 17:25.


#63

Postad 03 augusti 2007 - 18:35

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlĂ€gg
  • 0
Tja bor man i södra sverige Ä kan köpa 15 fat pÄ en gÄng Àr det vÀl lugnt ;)

#64

Postad 03 augusti 2007 - 18:45

80-talet
  • 80-talet
  • LĂ€rjunge

  • 498 inlĂ€gg
  • 0
trodde det var sjÀlvklart att man bor i skÄne ;)

#65

Postad 03 augusti 2007 - 19:07

klabbarpan
  • klabbarpan
  • AnvĂ€ndare

  • 229 inlĂ€gg
  • 0
se sÄ skÄnebor, funkar danska ölbollar till den svenska maskinen?

//Klabbarpan

#66

Postad 04 augusti 2007 - 23:53

David J
  • David J
  • Amatör

  • 69 inlĂ€gg
  • 0

Ska sĂ€tta ett fat pĂ„ kylning ikvĂ€ll sĂ„ jag fĂ„r se om det samma sak med det  :blink:

JassÄ sÄ dom har dÀr..Kollade för nÄn dag sen pÄ internet och dÄ hade dom inte.
Köpte Carlsberg idag sÄ jag fÄr se om man bestÀller nÀsta gÄng.Tar vÀl inte sÄ mÄnga dar va ?

Är Bayerskt god dĂ„ ?

<{POST_SNAPBACK}>

Mitt ligger fortfarande i kylskÄpet sÄ jag kan inte svara pÄ hur den smakar men jag har hört att den ska vara god.

Jag har bara bestÀllt whisky men dÄ har det tagit mellan 2 dagar och en och en halv vecka.
Den lÀngre leveranstiden berodde pÄ att jag bestÀllde frÄn bestÀllningssortimentet och precis sÄ att den inte hann med veckans leverans.

#67

Postad 14 september 2007 - 10:14

Unregistered8b4a8e90
  • Unregistered8b4a8e90
  • AnvĂ€ndare

  • 171 inlĂ€gg
  • 0
NÄn som har provat den nya maskinen 6502? Samma oljud eller bÀttre?

#68

Postad 14 september 2007 - 11:23

kribban
  • kribban
  • MĂ€stare

  • 3 037 inlĂ€gg
  • 0
Jag fick en sÄdan hÀr tapp nÀr jag fyllde 35 :) Jag Àr mer Àn nöjd med den. Visst Àr det viktigt att ölen Àr vÀl nerkyld men det Àr ju bara att slÀnga in fatet i frysen en stund.

AngÄende ljudnivÄn sÄ kan jag hÄlla med om att den Àr relativt hög men jag har min i köket sÄ det spelar inte sÄ stor roll och nÀr man har tömt fatet sÄ Àr det ju bara att stÀnga av den. Tar ju inte sÄ lÄng tid att tömma ett fat :D

Jag tycker att det Àr en klockren flipp :P

MVH Kribban

#69

Postad 14 september 2007 - 11:32

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • MĂ€stare

  • 3 989 inlĂ€gg
  • 0
Ni som gnÀller pÄ skum ni dricker inte Guiness eller Kilkenny so ofta misstÀnker jag...

Literpriset Àr billigare Àn att köpa separata burkar sÄ hÀr kan man ju inte gnÀlla tycker jag.

Carlsberg (iaf Sort Guld) Àr en kanon god öl.

Men visst saknas det mÀrken och jagskulle gÀrna se en 10liters variant.
5 liter rÀcker knappt för mig sjÀlv innan jag gÄr ut pÄ krogen...

#70

Postad 14 september 2007 - 14:46

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlĂ€gg
  • 0
Mm hÄller med..% liter rÀcker ju om man bara tar ett glas/kvÀll men Àr det fest sÄ Àr de ju lite besvÀrligt..MÄste man ju ha flera fat pÄ kylning...GÄr ju dock bÀttre pÄ vintern dÄ de Àr 35 grader kallt ute :)

#71

Postad 28 oktober 2007 - 15:30

Unregistered2d4f3558
  • Unregistered2d4f3558
  • Rookie

  • 6 inlĂ€gg
  • 0
Jag kÀnner att jag mÄste skriva nÄt om denna maskin.
Har Àgt den i ca 2 mÄnader och jag Àr nöjd med den.
Ölsorterna som finns Ă€r vĂ€l inte mĂ„nga men personligen Ă€r jag svag för carlsberg sĂ„ det funkar.
Byte av tunna mÄste vÀl vara det absolut lÀttaste som finns. Tar max 2 minuter, det har för mig aldrig strulat.
Ett tips vid byte bara, ta lös packningen och skölj under vatten pÄ en gÄng. Skaka den i luften sÄ att den lufttorkar lite grann. DÄ fÄr den bra tÀtning med snabb trycksÀttning som följd.
Detta sket jag oftast i att göra i början med följd av att kompressorn startade var 5:e minut för att den tappade tryck.

Sen sÄ Àr det viktigt att stoppa in kylda tunnor i maskinen, Àr det kallt frÄn början sÄ slipper man mycket skum.

Detta stÄr klart och tydligt (pÄ norska iofs) i bruksanvisningen. SÄ alla som klagar pÄ skummet och att tunnbytet tar lÄng tid (stod vÀl 30-45min. nÄnstans hÀr) . LÀs pÄ före ni uttalar er, det avskrÀcker nog tyvÀrr mÄnga eventuella köpare.

SÄ summan av kardemumman Àr att jag kan rekommendera denna.

#72

Postad 30 oktober 2007 - 22:52

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlĂ€gg
  • 0
Nu Àr jag ingen ölvirtuos, men borde inte ett par kylskÄpskalla öl av favoritsort vara minst lika goda/törstslÀckande? eller Àr hela grejjen att man fÄr dra i en spak för att fÄ ut ölen?

Jag pillade pÄ en draughtmaster pÄ nÄn elektroniklada, och tycke den kÀndes vÀldigt plastig och brÀcklig, inget som jag skulle vilja montera vid hemmabaren direkt.

#73

Postad 30 oktober 2007 - 23:01

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlĂ€gg
  • 0

Nu Àr jag ingen ölvirtuos, men borde inte ett par kylskÄpskalla öl av favoritsort vara minst lika goda/törstslÀckande? eller Àr hela grejjen att man fÄr dra i en spak för att fÄ ut ölen?

Jag pillade pÄ en draughtmaster pÄ nÄn elektroniklada, och tycke den kÀndes vÀldigt plastig och brÀcklig, inget som jag skulle vilja montera vid hemmabaren direkt.

Jag har ju en jag fick av svÀrfarsan... ser den mest som en kul grej pÄ sommarens grillfester.. thatŽs it.

Du har rÀtt i att den Àr vÀldigt plastig... trist.. vore riktigt trevligt om dom kunde slÀppa en maskin gjord i metall... sen framför allt ... varför slÀpper dom inga ölsorter ... helt sanslöst?! .. Och varför kostar ölen sÄ mycket, den borde ju vara mycket billigare pÄ ett fat.

Det Àr iofs en rolig utmaning varje gÄng att tömma ett fat sjÀlv, men det brukar gÄ bra :)

#74

Postad 29 november 2007 - 08:23

Fjaman
  • Fjaman
  • Wannabe

  • 22 inlĂ€gg
  • 0
Draughtmastern har dÄ fungerat bra för mig skumproblemet har man om man hÀller upp i smÄ glas om man hÀller upp i halvliters glas eller nyinförskaffade "Das Boot" sÄ blir kronan vÀldigt fin. Lyckades dock bryta av tappkranen pÄ min en kvÀll dÄ man hade fÄtt i sig ett par och installerat ölfatet fel sÄ det aldrig slutade rinna =)
NĂ„gon som har haft samma problem?

#75

Postad 23 december 2007 - 15:00

CaptainMike
  • CaptainMike
  • AnvĂ€ndare

  • 157 inlĂ€gg
  • 0
Hej,

Är det nĂ„gon som inhandlat den nyare versionen av Draughtmaster.BĂ€ttre/sĂ€mre?
Info Saxat ifrÄn netonnet.se:

OBH Nordica DraughtMaster V.2

Din egen privata ölmaskin med professionella egenskaper. Det nedkylda 5 liters minifatet monteras enkelt i fatölsanlÀggningen, dÀrefter Àr det klart för servering. Med ny förbÀttrad förbÀttrad kylning och snygg kromad tappkran!

http://www.netonnet.....asp?iid=113274

/MVH

Mikael

#76

Postad 23 december 2007 - 15:48

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlĂ€gg
  • 0
Det kommer var en flopp Àven med en ny version om dom inte slÀpper lite ölsorter... helt sanslöst :( :lol:

#77

Postad 23 december 2007 - 19:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlĂ€gg
  • 0
Det jag verkligen saknar Àr 7,5% sÄ de blir lite effekt :-)

Den gamla fungerar mycket bra nu..Aldrig nÄ problem att det bara skummar som förr..
MÀrks att dom sÀnkt tycket i öl "bollarna"

Det stora klagomÄlet jag har Àr att den lever om pÄ tok för mycket.
+ att den lÄter vÀrre Àn en slagborr dom gÄnger den trycker ihop..
HÀnder ibland att den startar mitt i natten utan förvarning..Dock inte ofta men.
ingen ide att smyga in i köket nÀr familjen sover Ä ta sig en öl..
Som lotta..Ibland startar den "slagborren" :)

Redigerat av moparman, 23 december 2007 - 19:29.


#78

Postad 23 december 2007 - 19:41

Lucifeer
  • Lucifeer
  • Wannabe

  • 34 inlĂ€gg
  • 0
En arbetskollega fick en sÄdan, sÄ vi skulle spela poker hos honom...

Den lÀt som fan, vi satt 3 rum bort och hörde den i köket. Första glaset fick bra skum sedan var det Ät ****.
NÀr första fatet var slut och vi monterade det andra fatet sÄ slutade maskinen funka, den kom direkt frÄn ett dygn i kylskÄp och vi lÀt den sitta i nÄgra timmar. Den vÀgrade hÀlla upp nÄgot, inget tryck. Vi försökte monterade i och ur den ett par gÄnger innan vi konstaterade att det inte skulle fungera.

Vi drog framm en borrmaskin, gjorde tvÄ hÄl och hÀllde upp i karaffer. SÄ vi lyckades dricka upp 3 fat men inte tackvare denna skitmaskin :)


Kan sÀga att jag funderade pÄ att köpa en innan jag sÄg den i bruk :)

Redigerat av Lucifeer, 23 december 2007 - 19:42.


#79

Postad 23 december 2007 - 21:32

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlĂ€gg
  • 0
Mysko att den sluta funka..
Hur mycket sprit drack ni innan ?
TÀnkte om de var förarfel :)

#80

Postad 12 januari 2008 - 14:21

DeeJam
  • DeeJam
  • Rookie

  • 3 inlĂ€gg
  • 0
Jag fick en Draughtmaster i julklapp och höll god min dÄ jag hade lÀst pÄ mig ganska mycket och var skeptisk till denna produkt. Jag Äkte direkt och bytte ut den (6501) mot modell 6503 och fick lÀgga 100 kronor i mellanskillnad (995 kr pÄ SIba, 6501 899 kr pÄ Clas Ohlson). Har anvÀnt den tvÄ gÄnger nu och den har fungerat hur bra som helst! 6503 har tvÄ lÀgen för kylningsaggregatet vilket Àr behÀndigt. Den har dessutom den kromade tappen som standard.

Är pet-behĂ„llaren vĂ€l kyld sĂ„ skummar första glaset ca 50% medans nĂ€stkommande glas skapar 2 cm skum och restrerande 0,5-1 cm. Kompressorn gĂ„r igĂ„ng ca 30-45 sekunder ungefĂ€r var fjĂ€rde timme.

IgÄr testade jag med en pet-behÄllare som bara varit kyld i 5 timmar och det fungerade över förvÀntan. Lite mer skum i varje glas men ÀndÄ helt okej!

Jag tror att barnsjukdomarna Àr borta men fortfarande ett minus för dÄligt sortiment.

#81

Postad 23 januari 2008 - 10:57

Unregistered07fd9b7c
  • Unregistered07fd9b7c
  • AnvĂ€ndare

  • 106 inlĂ€gg
  • 0
var kan man fÄ tag pÄ den nya kranen?
(allsÄ bara sjÀlva tapp kranen)

Redigerat av Unregistered07fd9b7c, 25 januari 2008 - 12:14.


#82

Postad 26 januari 2008 - 21:07

abuze
  • abuze
  • AnvĂ€ndare

  • 123 inlĂ€gg
  • 0
Jag fick en Draughtmaster av frugan igÄr och Àr ocksÄ vÀldigt nöjd (Den senaset 6503). Carlsberg Export smakar kanon ur den!

Skummandet Àr inte överdrivet. Blir ungefÀr som de hÀller upp pÄ pubben. DÄ har den fÄtt kylas i 12 timmar. Det blev Ànnu bÀttre nu ikvÀll efter att den fÄtt stÄ en stund.

Jag tycker ocksÄ att utbudet av öl Àr fattigt. Har hört att det skall finnas fler sorter i Tyskland. Skall definitivt köpa hem ett gÀng tunnor.

Kranen har jag lÀst skall kosta 120kr löst. Tror det var OBH Nordica som skrev det pÄ sin hemsida. Bör sÀljas dÀr maskinen sÀljs.

Redigerat av abuze, 26 januari 2008 - 21:10.


#83

Postad 09 februari 2008 - 01:11

Fjaman
  • Fjaman
  • Wannabe

  • 22 inlĂ€gg
  • 0
har köpt till en sÄn dÀr tappkran till den gamla varianten men har itne listat ut hur man installerar den Àr det nÄn som vet? Ska man bara anvÀnda vÄld för att fÄ bort den gamla skiten

#84

Postad 09 februari 2008 - 10:49

abuze
  • abuze
  • AnvĂ€ndare

  • 123 inlĂ€gg
  • 0

har köpt till en sÄn dÀr tappkran till den gamla varianten men har itne listat ut hur man installerar den Àr det nÄn som vet? Ska man bara anvÀnda vÄld för att fÄ bort den gamla skiten


NÀr jag satte ihop min sÄ tryckte man bara fast kranen rakt innÄt. SÄ om du försiktigt drar den rakt utÄt borde det funka.

#85

Postad 27 mars 2008 - 09:14

jakerlund
  • jakerlund
  • Amatör

  • 62 inlĂ€gg
  • 0

Hej,

Är det nĂ„gon som inhandlat den nyare versionen av Draughtmaster.BĂ€ttre/sĂ€mre?
Info Saxat ifrÄn netonnet.se:

OBH Nordica DraughtMaster V.2

Din egen privata ölmaskin med professionella egenskaper. Det nedkylda 5 liters minifatet monteras enkelt i fatölsanlÀggningen, dÀrefter Àr det klart för servering. Med ny förbÀttrad förbÀttrad kylning och snygg kromad tappkran!

http://www.netonnet.....asp?iid=113274

/MVH

Mikael


Är det n INGEN som testat den nya versionen V.2? eller Ă€r det den som heter 6503?

mvh Janne

#86

Postad 27 mars 2008 - 18:32

abuze
  • abuze
  • AnvĂ€ndare

  • 123 inlĂ€gg
  • 0

Hej,

Är det nĂ„gon som inhandlat den nyare versionen av Draughtmaster.BĂ€ttre/sĂ€mre?
Info Saxat ifrÄn netonnet.se:

OBH Nordica DraughtMaster V.2

Din egen privata ölmaskin med professionella egenskaper. Det nedkylda 5 liters minifatet monteras enkelt i fatölsanlÀggningen, dÀrefter Àr det klart för servering. Med ny förbÀttrad förbÀttrad kylning och snygg kromad tappkran!

http://www.netonnet.....asp?iid=113274

/MVH

Mikael


Är det n INGEN som testat den nya versionen V.2? eller Ă€r det den som heter 6503?

mvh Janne


Om du tittar ett par inlÀgg lÀngre upp #83 sÄ skriver jag om 6503an, den senaste med kromad kran. 6502an ser jag ingen anledning att köpa nÀr det kommit en nyare version.

Redigerat av abuze, 27 mars 2008 - 18:33.


#87

Postad 27 mars 2008 - 20:52

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlĂ€gg
  • 0
Dom kan slÀppa 10 olika versioner, men sÄ lÀnge det inte finns nÄgot öl sÄ kommer det aldrig att slÄ... falcon smakar ju som piss ungefÀr och carlsberg Àr man lagom trött pÄ :D
Lite staropramen, guiness och annat gott. Vet inte vad dom vÀntar pÄ :P

#88

Postad 22 april 2008 - 21:05

Unregistered5b84dd24
  • Unregistered5b84dd24
  • ForumrĂ€v

  • 727 inlĂ€gg
  • 0
Som en microugn man kan inte vara utan den om man ska ha ett komplett hem.

#89

Postad 22 april 2008 - 21:28

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlĂ€gg
  • 0
Ska ta och ladda min med en Carlsberg och stÀlla ute i förrÄdet över sommaren, det Àr ju perfekt sÄ ser inte kÀrringa heller nÀr man tar sig en rackare ;)

#90

Postad 22 april 2008 - 23:36

Unregistered5b84dd24
  • Unregistered5b84dd24
  • ForumrĂ€v

  • 727 inlĂ€gg
  • 0
MÄnga har frÄgat efter andra sorters öl till maskinen. Tuborg som Àgs av Carlsberg har tuborg grön (som enligt mitt tycker Àr bÀsta pilsnern) och i julas kunde man köpa Tuborg Julebryg under en kort tid. Jag missa att sticka över till Danmark under pÄsken och kolla om Tuborg körde med sin PÄskebryg.

#91

Postad 20 maj 2008 - 08:08

jakerlund
  • jakerlund
  • Amatör

  • 62 inlĂ€gg
  • 0
Nu sĂ€ljs den nya 6503 för 899kr pĂ„ Elgiganten..... Är noig dags att köpa en nu...

#92

Postad 21 maj 2008 - 02:47

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlĂ€gg
  • 0
Blev ocksÄ lite sugen nÀr jag sÄg att den sÄldes för 899, vore perfekt inför fotbolls EM. Blir dock lite avskrÀckt nÀr jag lÀser följande pÄ http://www.draughtmasterclub.com/

Hur mycket lÄter en DraughtMaster?

Du hör den inte nÀr dina vÀnner skrattar och skÄlar. Fast om du skulle gÄ upp mitt i natten för att du Àr lite sugen sÄ skulle du höra den. Oftast hÄller den 43 Db, men nÀr pumpen bygger upp tryck lÄter den lite mer, 67 Db i korta intervall.


43 dB Ă€r ju som min diskmaskin ungefĂ€r och 67 dB Ă€r snudd pĂ„ dammsugarnivĂ„ :P LĂ„ter den sĂ„ pass mycket verkligen? Är 6503 tystare Ă€n de tidigare?

#93

Postad 21 maj 2008 - 08:35

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlĂ€gg
  • 0
Jag kan inte ha min pÄ i huset i alla fall för dÄ kan ingen sova. FlÀkten susar som fasen, och nÀr vakumpumpen sÀtter igÄng, ja dÄ vaknar alla pÄ en gÄng om man nu lyckats somna med flÀkten.

Nej den Äker fram pÄ grillfesten och thatŽs it.

OcksÄ intresserad om 6503 Àr tystare, det vore trevligt.

Och kommer det inga fler ölsorter snart, sÄ jÀkla dÄligt tycker jag, inte sÄ att det gÄr dÄligt med försÀljningen... varje gÄng jag har varit pÄ bolaget nu under vÄren har alla fat varit slutsÄlda. :P ... Ta in MER och andra sorter nu snÀlla systemet :)

#94

Postad 21 maj 2008 - 08:43

jimel
  • jimel
  • MĂ€stare

  • 3 057 inlĂ€gg
  • 0
PÄ 6503 kan man stÀlla flÀkten i tvÄ lÀgen men det Àr bara mer eller mindre illa, jag mejlade mycket med OBH nordica om detta problem för nÄgot Är sedan och tillslut fick jag byta ut min till en 6503 men det vart inte bÀttre... tyvÀr.

#95

Postad 01 juni 2008 - 16:32

Fagerlund
  • Fagerlund
  • Amatör

  • 88 inlĂ€gg
  • 0
Köpte en pÄ elgiganten för 899. Men den fungerar inte!!

Har testat med 2 olika fat, kollat alla packningar och kranen osv oav.. men nÀr jag slÄr igÄng den sÄ stÄr det att det ska ta ca 2 minuter för den att bygga upp ett tryck sen blir den tyst och man kan tappa upp öl. Min brummar i ca 30 min, sen blir den tvÀrtyst men kan inte tappa upp öl. HÀnder ingenting nÀr man drar i kranen. Testat 2 olika kranar ocksÄ men ingen skillnad. NÄgon som har nÄt förslag pÄ vad det kan bero pÄ eller Àr det bara att lÀmna in den?

Mvh / ingenÖlPĂ„HelaHelgen

#96

Postad 03 juni 2008 - 15:34

Fagerlund
  • Fagerlund
  • Amatör

  • 88 inlĂ€gg
  • 0
Bytte ut 2 maskiner, den 3e fungerade. Verkar vara nÄn barnsjukdom pÄ den nya modellen

#97

Postad 04 juni 2008 - 16:00

jakerlund
  • jakerlund
  • Amatör

  • 62 inlĂ€gg
  • 0
Det blir onekligen gott öl, men helt klart lÄter flÀkten en hel del.... har lÀst pÄ nÀtet om folk som bytt ut sin flÀkt mot en tyst data-flÀkt, finns det nÄgon hÀr som provat den variaten?

/Janne

#98

Postad 04 juni 2008 - 17:11

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlĂ€gg
  • 0
Jag har gjort en kompromiss, den fÄr stÄ ute i förrÄdet och surra under sÀsong. Har den inkopplad med en lÄng skarvsladd pÄ 25 meter, sÄ nÀr det Àr grilla sÄ bÀr man ut hela paketet bara :(

#99

Postad 04 juni 2008 - 23:01

Fagerlund
  • Fagerlund
  • Amatör

  • 88 inlĂ€gg
  • 0
Grymt nöjd med min, pÄ den nya modellen med 2 olika lÀgen. Börjar inte bygga upp tryck en enda gÄng under nÀtterna, utan bara flÀkten som gÄr för kylningen som man knappt hör. Sen strax innan man ska dricka sÄ byter man till lÀge 2 sÄ börjar den genast bygga upp tryck och lÄter litegrann i nÄn minut. Kanon!

#100

Postad 18 juni 2008 - 22:33

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • LĂ€rjunge

  • 394 inlĂ€gg
  • 0
Fick en 6305 nÀr jag fyllde Är hÀr i veckan och ska jag anmÀrka pÄ nÄgot sÄ Àr det pÄ flÀktljudet, högt men inte sÄ högt att maskinen inte gÄr att anvÀnda om man inte har den i sovrummet dÄ.

Hade problem med att trycket byggdes upp var trettionde minut till att börja med men ringde till OBH's Konsumentservice frÄgade hur ofta det Àr tÀnkt att det skall behövas byggas upp och fick till svar att var fjÀrde timma om allt fungerar som det skall. Fick rÄdet att titta över maskinens alla (tvÄ) packningar.
Sagt och gjort, lade den stora packningen i ljummet vatten i fem minuter och monterade sedan tillbaks den och tryckte med tummarna den mot sidorna i "delningen" av packningen. Sköljde snabbt av packningen i trycklocket i samma vatten och monterade tillbak den igen, monterade ihop hela maskinen igen och staratade upp den och trycket började Äter byggas upp.

Efter detta vÀntade jag i sex och en halv timma pÄ att trycket skulle börjas bygga upp igen men icke! Tappade orken pÄ att vÀnta pÄ detta och tappade upp ett och ett halft stort glas öl innan den startade! :) Kalas! FÄr se hur den hÄller sig nu under natten och nÀr jag vÀl fÄtt bytt fat hur den sköter sig efter det!

Är för snĂ„l just nu för att mecka i nĂ„got med garanti kvar sĂ„ jag har go lust att suga tag i en begagnad maskin om jag nu hittar nĂ„gon till ett bra pris för att köra lite flĂ€kt experiment pĂ„ den, 120mm chassieflĂ€ktar finns det ju gott om som Ă€r tysta men Ă€ndĂ„ kan flytta mycket luft. ;)


Bifogar en bild frÄn första tappningen.

Bifogad fil  20080617270.jpg   655,14K   2 Antal nerladdningar

Den var inte alls Àcklig.... ;)



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.