Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Draughtmaster Flipp eller flopp

170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Draughtmaster Flipp eller flopp (143 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta
OBH Nordica 6501 DraughtMaster (Öltapp) 1 5,92 (23) Inga priser
OBH Nordica 6502 DraughtMaster (Öltapp) 1 8,67 (5) Inga priser
OBH Nordica 6503 DraughtMaster (Öltapp) 1 6,5 (1) Inga priser

#51

Postad 28 juli 2007 - 16:27

Unregisteredfd78117b
  • Unregisteredfd78117b
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Suverän maskin! Om man kyler ned fatet innan man sätter i det så skummar det inte!

Att det ska vara så svårt för vissa att läsa manualen...

#52

Postad 28 juli 2007 - 17:17

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Jag tror nog att alla kyler ner sina fat, dock så räcker det inte med normal kyltemperatur (8 grader) för att det inte ska skumma, måste ner till 5-6 grader.
Enbart mina erfarenheter dock och kanske ingen fakta som gäller för alla B)

#53

Postad 28 juli 2007 - 19:51

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Tss...Så många fat jag har provat och då har jag kylt 24 timmar å sen låtit fatet stå i maskinen nåra timmar och ändå så skummar vissa fat massor..Jag skulle tro att det är ojämn kvalitet..
(har väldigt kallt i min kyl)

Sista fatet jag köpt + mina 2 kompisar har fungerat utan minsta skumm(förutom första glaset)

Men vad vi alla har upptäckt är att det verkar vara mycket mindre tryck..Tar längre tid att fylla ett glas...Ungefär som då det var på väg att ta slut i tidigare fat..
Dock inget fel på kolsyran..

Funderar om dom har gjort det medvetet för att det ska skumma mindre??

Nån annan som upplevt samma sak ?

Edit

Har ni hittat Carlsberg 3,5% i era affärer?
Fanns här i piteå på coop på prov lät det som..
Vad har ni för sorter på bolaget?
Här finns bara Falcon å Carlsberg.

Edit2
Falcon Bayerskt finns inte ens i luleå men i skellefteå.
Man kanske skulle ta sig en tripp dit B)
är den god ?

Tycker att dom borde ta in fler sorter.
Verkar va en strykande åtgång här iaf.
Hur ser de ut där ni bor?

Redigerat av moparman, 28 juli 2007 - 19:58.


#54

Postad 29 juli 2007 - 02:29

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

Men vad vi alla har upptäckt är att det verkar vara mycket mindre tryck..Tar längre tid att fylla ett glas...Ungefär som då det var på väg att ta slut i tidigare fat..
Dock inget fel på kolsyran..

Funderar om dom har gjort det medvetet för att det ska skumma mindre??

Nån annan som upplevt samma sak ?

<{POST_SNAPBACK}>

Nu när du säger det så, tror mycket väl att så kan vara fallet.
Första faten jag köpte var det bra drag i. på senare är det betydligt mer beskedligt.

#55

Postad 02 augusti 2007 - 18:11

David J
  • David J
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Men vad vi alla har upptäckt är att det verkar vara mycket mindre tryck..Tar längre tid att fylla ett glas...Ungefär som då det var på väg att ta slut i tidigare fat..
Dock inget fel på kolsyran..

<{POST_SNAPBACK}>

Tycker att bägge mina senaste fat (Falcon och Carlsberg) har varit lägre tryck i än tidigare så det kan nog stämma.

Falcon Bayerskt finns inte ens i luleå men i skellefteå.
Man kanske skulle ta sig en tripp dit  :)
är den god ?

Den fanns på Storheden sist jag var dit. Kanske bara slut?
Annars går det fort om du beställer ett till Piteå.

#56

Postad 02 augusti 2007 - 18:27

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Ska sätta ett fat på kylning ikväll så jag får se om det samma sak med det :)

Jasså så dom har där..Kollade för nån dag sen på internet och då hade dom inte.
Köpte Carlsberg idag så jag får se om man beställer nästa gång.Tar väl inte så många dar va ?

Är Bayerskt god då ?

#57

Postad 02 augusti 2007 - 20:46

klabbarpan
  • klabbarpan
  • Användare

  • 229 inlägg
  • 0
Var det en ny version av maskinen på väg? tyckte det stod något om det längre upp i tråden?

Finns det bara:
Carlsberg Export
Carlsberg of
Falcon Bayerskt
Falcon Export
?

Om man åker till danmark kan man köpa fat där som passar i apparaten? eller bordershoppen i tyskland eller liknanade?

Tacksam för svar!

#58

Postad 02 augusti 2007 - 22:23

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Stämmer bra..Finns inga fler just nu.
Eller..Det finns carlsberg 3,5% på coop
Dom sa att det var på prov dock.

Det här är inte riktiga fat utan det ser mer ut som en boll med öl

Men det kanske du viste :(

Det som skulle få mig att hoppa av glädje är om det kom 7,5% öl :D

Man får ju dricka ihjäl sig som det är nu :D

#59

Postad 03 augusti 2007 - 08:00

klabbarpan
  • klabbarpan
  • Användare

  • 229 inlägg
  • 0
Hej

Japp har sett att det ser ut som en plastboll :(

Frågan är ju om danmark har samma plastbollar, OBH´n finns ju att köpa även där.

Någon som vet, isåfall är det ju en höjdare, bara ta med ett bollnät och fylla med ölbollar hehe

#60

Postad 03 augusti 2007 - 10:10

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Heheh...

Joo det borde väl vara samma tycker jag..

En påse gott å blandat :D

Ska snart in me bollen i pumpen..Ska bli gott :(

Edit
Nu har jag börjat på mitt nya fat..(Carlsberg)
Skummar nästan ingenting och det är lågt tryck här med så det verkar som att det inte är en tillfällighet..

Så alla som har tvivlat på att köpa en kan slå till NUU :D

Redigerat av moparman, 03 augusti 2007 - 15:54.


#61

Postad 03 augusti 2007 - 17:17

Unregistered7cd16e9f
  • Unregistered7cd16e9f
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Det där med biermax..... är inte det en flopp om något! man måste ju till Tyskland för att få tag på ölfat..... verkar inte riktigt smidigt. Och priset för en sådan är minst 2000:-. nä sluta och gnäll och köp en Draught master, eller sälj den ni har om ni är missnöjda. 

Jimpa 68


Kan inte annat än hålla med om att det är opraktiskt, men när man väl sitter där med ett fat (fick med mig 15 hem) är man i himmelen. Väl avskummat så att det mesta av kolsyran är borta, exakt rätt temperatur (mätte 11 grader i glaset), den genuina smaken av säd, precis som det serveras på plats i det stora landet i söder.

Jag fick ju BierMaxxen i födelsedagspresent, men brorsan hade glömt att ta bort prislappen så jag vet att den kostade ungefär 800:-

#62

Postad 03 augusti 2007 - 17:24

80-talet
  • 80-talet
  • Lärjunge

  • 498 inlägg
  • 0
vad är det för fel på handpumpade tunnor från tyskland nu för tiden ;)

min bror hade en sån men med den på kunde man varken prata eller göra ngt annat... så fort den drog igång så dog proppen hehe!

Redigerat av 80-talet, 03 augusti 2007 - 17:25.


#63

Postad 03 augusti 2007 - 18:35

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Tja bor man i södra sverige å kan köpa 15 fat på en gång är det väl lugnt ;)

#64

Postad 03 augusti 2007 - 18:45

80-talet
  • 80-talet
  • Lärjunge

  • 498 inlägg
  • 0
trodde det var självklart att man bor i skåne ;)

#65

Postad 03 augusti 2007 - 19:07

klabbarpan
  • klabbarpan
  • Användare

  • 229 inlägg
  • 0
se så skånebor, funkar danska ölbollar till den svenska maskinen?

//Klabbarpan

#66

Postad 04 augusti 2007 - 23:53

David J
  • David J
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Ska sätta ett fat på kylning ikväll så jag får se om det samma sak med det  :blink:

Jasså så dom har där..Kollade för nån dag sen på internet och då hade dom inte.
Köpte Carlsberg idag så jag får se om man beställer nästa gång.Tar väl inte så många dar va ?

Är Bayerskt god då ?

<{POST_SNAPBACK}>

Mitt ligger fortfarande i kylskåpet så jag kan inte svara på hur den smakar men jag har hört att den ska vara god.

Jag har bara beställt whisky men då har det tagit mellan 2 dagar och en och en halv vecka.
Den längre leveranstiden berodde på att jag beställde från beställningssortimentet och precis så att den inte hann med veckans leverans.

#67

Postad 14 september 2007 - 10:14

Unregistered8b4a8e90
  • Unregistered8b4a8e90
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0
Nån som har provat den nya maskinen 6502? Samma oljud eller bättre?

#68

Postad 14 september 2007 - 11:23

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Jag fick en sådan här tapp när jag fyllde 35 :) Jag är mer än nöjd med den. Visst är det viktigt att ölen är väl nerkyld men det är ju bara att slänga in fatet i frysen en stund.

Angående ljudnivån så kan jag hålla med om att den är relativt hög men jag har min i köket så det spelar inte så stor roll och när man har tömt fatet så är det ju bara att stänga av den. Tar ju inte så lång tid att tömma ett fat :D

Jag tycker att det är en klockren flipp :P

MVH Kribban

#69

Postad 14 september 2007 - 11:32

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
Ni som gnäller på skum ni dricker inte Guiness eller Kilkenny so ofta misstänker jag...

Literpriset är billigare än att köpa separata burkar så här kan man ju inte gnälla tycker jag.

Carlsberg (iaf Sort Guld) är en kanon god öl.

Men visst saknas det märken och jagskulle gärna se en 10liters variant.
5 liter räcker knappt för mig själv innan jag går ut på krogen...

#70

Postad 14 september 2007 - 14:46

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Mm håller med..% liter räcker ju om man bara tar ett glas/kväll men är det fest så är de ju lite besvärligt..Måste man ju ha flera fat på kylning...Går ju dock bättre på vintern då de är 35 grader kallt ute :)

#71

Postad 28 oktober 2007 - 15:30

Unregistered2d4f3558
  • Unregistered2d4f3558
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag känner att jag måste skriva nåt om denna maskin.
Har ägt den i ca 2 månader och jag är nöjd med den.
Ölsorterna som finns är väl inte många men personligen är jag svag för carlsberg så det funkar.
Byte av tunna måste väl vara det absolut lättaste som finns. Tar max 2 minuter, det har för mig aldrig strulat.
Ett tips vid byte bara, ta lös packningen och skölj under vatten på en gång. Skaka den i luften så att den lufttorkar lite grann. Då får den bra tätning med snabb trycksättning som följd.
Detta sket jag oftast i att göra i början med följd av att kompressorn startade var 5:e minut för att den tappade tryck.

Sen så är det viktigt att stoppa in kylda tunnor i maskinen, är det kallt från början så slipper man mycket skum.

Detta står klart och tydligt (på norska iofs) i bruksanvisningen. Så alla som klagar på skummet och att tunnbytet tar lång tid (stod väl 30-45min. nånstans här) . Läs på före ni uttalar er, det avskräcker nog tyvärr många eventuella köpare.

Så summan av kardemumman är att jag kan rekommendera denna.

#72

Postad 30 oktober 2007 - 22:52

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Nu är jag ingen ölvirtuos, men borde inte ett par kylskåpskalla öl av favoritsort vara minst lika goda/törstsläckande? eller är hela grejjen att man får dra i en spak för att få ut ölen?

Jag pillade på en draughtmaster på nån elektroniklada, och tycke den kändes väldigt plastig och bräcklig, inget som jag skulle vilja montera vid hemmabaren direkt.

#73

Postad 30 oktober 2007 - 23:01

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

Nu är jag ingen ölvirtuos, men borde inte ett par kylskåpskalla öl av favoritsort vara minst lika goda/törstsläckande? eller är hela grejjen att man får dra i en spak för att få ut ölen?

Jag pillade på en draughtmaster på nån elektroniklada, och tycke den kändes väldigt plastig och bräcklig, inget som jag skulle vilja montera vid hemmabaren direkt.

Jag har ju en jag fick av svärfarsan... ser den mest som en kul grej på sommarens grillfester.. that´s it.

Du har rätt i att den är väldigt plastig... trist.. vore riktigt trevligt om dom kunde släppa en maskin gjord i metall... sen framför allt ... varför släpper dom inga ölsorter ... helt sanslöst?! .. Och varför kostar ölen så mycket, den borde ju vara mycket billigare på ett fat.

Det är iofs en rolig utmaning varje gång att tömma ett fat själv, men det brukar gå bra :)

#74

Postad 29 november 2007 - 08:23

Fjaman
  • Fjaman
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Draughtmastern har då fungerat bra för mig skumproblemet har man om man häller upp i små glas om man häller upp i halvliters glas eller nyinförskaffade "Das Boot" så blir kronan väldigt fin. Lyckades dock bryta av tappkranen på min en kväll då man hade fått i sig ett par och installerat ölfatet fel så det aldrig slutade rinna =)
Någon som har haft samma problem?

#75

Postad 23 december 2007 - 15:00

CaptainMike
  • CaptainMike
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
Hej,

Är det någon som inhandlat den nyare versionen av Draughtmaster.Bättre/sämre?
Info Saxat ifrån netonnet.se:

OBH Nordica DraughtMaster V.2

Din egen privata ölmaskin med professionella egenskaper. Det nedkylda 5 liters minifatet monteras enkelt i fatölsanläggningen, därefter är det klart för servering. Med ny förbättrad förbättrad kylning och snygg kromad tappkran!

http://www.netonnet.....asp?iid=113274

/MVH

Mikael

#76

Postad 23 december 2007 - 15:48

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Det kommer var en flopp även med en ny version om dom inte släpper lite ölsorter... helt sanslöst :( :lol:

#77

Postad 23 december 2007 - 19:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Det jag verkligen saknar är 7,5% så de blir lite effekt :-)

Den gamla fungerar mycket bra nu..Aldrig nå problem att det bara skummar som förr..
Märks att dom sänkt tycket i öl "bollarna"

Det stora klagomålet jag har är att den lever om på tok för mycket.
+ att den låter värre än en slagborr dom gånger den trycker ihop..
Händer ibland att den startar mitt i natten utan förvarning..Dock inte ofta men.
ingen ide att smyga in i köket när familjen sover å ta sig en öl..
Som lotta..Ibland startar den "slagborren" :)

Redigerat av moparman, 23 december 2007 - 19:29.


#78

Postad 23 december 2007 - 19:41

Lucifeer
  • Lucifeer
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
En arbetskollega fick en sådan, så vi skulle spela poker hos honom...

Den lät som fan, vi satt 3 rum bort och hörde den i köket. Första glaset fick bra skum sedan var det åt ****.
När första fatet var slut och vi monterade det andra fatet så slutade maskinen funka, den kom direkt från ett dygn i kylskåp och vi lät den sitta i några timmar. Den vägrade hälla upp något, inget tryck. Vi försökte monterade i och ur den ett par gånger innan vi konstaterade att det inte skulle fungera.

Vi drog framm en borrmaskin, gjorde två hål och hällde upp i karaffer. Så vi lyckades dricka upp 3 fat men inte tackvare denna skitmaskin :)


Kan säga att jag funderade på att köpa en innan jag såg den i bruk :)

Redigerat av Lucifeer, 23 december 2007 - 19:42.


#79

Postad 23 december 2007 - 21:32

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Mysko att den sluta funka..
Hur mycket sprit drack ni innan ?
Tänkte om de var förarfel :)

#80

Postad 12 januari 2008 - 14:21

DeeJam
  • DeeJam
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag fick en Draughtmaster i julklapp och höll god min då jag hade läst på mig ganska mycket och var skeptisk till denna produkt. Jag åkte direkt och bytte ut den (6501) mot modell 6503 och fick lägga 100 kronor i mellanskillnad (995 kr på SIba, 6501 899 kr på Clas Ohlson). Har använt den två gånger nu och den har fungerat hur bra som helst! 6503 har två lägen för kylningsaggregatet vilket är behändigt. Den har dessutom den kromade tappen som standard.

Är pet-behållaren väl kyld så skummar första glaset ca 50% medans nästkommande glas skapar 2 cm skum och restrerande 0,5-1 cm. Kompressorn går igång ca 30-45 sekunder ungefär var fjärde timme.

Igår testade jag med en pet-behållare som bara varit kyld i 5 timmar och det fungerade över förväntan. Lite mer skum i varje glas men ändå helt okej!

Jag tror att barnsjukdomarna är borta men fortfarande ett minus för dåligt sortiment.

#81

Postad 23 januari 2008 - 10:57

Unregistered07fd9b7c
  • Unregistered07fd9b7c
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
var kan man få tag på den nya kranen?
(allså bara själva tapp kranen)

Redigerat av Unregistered07fd9b7c, 25 januari 2008 - 12:14.


#82

Postad 26 januari 2008 - 21:07

abuze
  • abuze
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0
Jag fick en Draughtmaster av frugan igår och är också väldigt nöjd (Den senaset 6503). Carlsberg Export smakar kanon ur den!

Skummandet är inte överdrivet. Blir ungefär som de häller upp på pubben. Då har den fått kylas i 12 timmar. Det blev ännu bättre nu ikväll efter att den fått stå en stund.

Jag tycker också att utbudet av öl är fattigt. Har hört att det skall finnas fler sorter i Tyskland. Skall definitivt köpa hem ett gäng tunnor.

Kranen har jag läst skall kosta 120kr löst. Tror det var OBH Nordica som skrev det på sin hemsida. Bör säljas där maskinen säljs.

Redigerat av abuze, 26 januari 2008 - 21:10.


#83

Postad 09 februari 2008 - 01:11

Fjaman
  • Fjaman
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
har köpt till en sån där tappkran till den gamla varianten men har itne listat ut hur man installerar den är det nån som vet? Ska man bara använda våld för att få bort den gamla skiten

#84

Postad 09 februari 2008 - 10:49

abuze
  • abuze
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0

har köpt till en sån där tappkran till den gamla varianten men har itne listat ut hur man installerar den är det nån som vet? Ska man bara använda våld för att få bort den gamla skiten


När jag satte ihop min så tryckte man bara fast kranen rakt innåt. Så om du försiktigt drar den rakt utåt borde det funka.

#85

Postad 27 mars 2008 - 09:14

jakerlund
  • jakerlund
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Hej,

Är det någon som inhandlat den nyare versionen av Draughtmaster.Bättre/sämre?
Info Saxat ifrån netonnet.se:

OBH Nordica DraughtMaster V.2

Din egen privata ölmaskin med professionella egenskaper. Det nedkylda 5 liters minifatet monteras enkelt i fatölsanläggningen, därefter är det klart för servering. Med ny förbättrad förbättrad kylning och snygg kromad tappkran!

http://www.netonnet.....asp?iid=113274

/MVH

Mikael


Är det n INGEN som testat den nya versionen V.2? eller är det den som heter 6503?

mvh Janne

#86

Postad 27 mars 2008 - 18:32

abuze
  • abuze
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0

Hej,

Är det någon som inhandlat den nyare versionen av Draughtmaster.Bättre/sämre?
Info Saxat ifrån netonnet.se:

OBH Nordica DraughtMaster V.2

Din egen privata ölmaskin med professionella egenskaper. Det nedkylda 5 liters minifatet monteras enkelt i fatölsanläggningen, därefter är det klart för servering. Med ny förbättrad förbättrad kylning och snygg kromad tappkran!

http://www.netonnet.....asp?iid=113274

/MVH

Mikael


Är det n INGEN som testat den nya versionen V.2? eller är det den som heter 6503?

mvh Janne


Om du tittar ett par inlägg längre upp #83 så skriver jag om 6503an, den senaste med kromad kran. 6502an ser jag ingen anledning att köpa när det kommit en nyare version.

Redigerat av abuze, 27 mars 2008 - 18:33.


#87

Postad 27 mars 2008 - 20:52

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Dom kan släppa 10 olika versioner, men så länge det inte finns något öl så kommer det aldrig att slå... falcon smakar ju som piss ungefär och carlsberg är man lagom trött på :D
Lite staropramen, guiness och annat gott. Vet inte vad dom väntar på :P

#88

Postad 22 april 2008 - 21:05

Unregistered5b84dd24
  • Unregistered5b84dd24
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0
Som en microugn man kan inte vara utan den om man ska ha ett komplett hem.

#89

Postad 22 april 2008 - 21:28

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Ska ta och ladda min med en Carlsberg och ställa ute i förrådet över sommaren, det är ju perfekt så ser inte kärringa heller när man tar sig en rackare ;)

#90

Postad 22 april 2008 - 23:36

Unregistered5b84dd24
  • Unregistered5b84dd24
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0
Många har frågat efter andra sorters öl till maskinen. Tuborg som ägs av Carlsberg har tuborg grön (som enligt mitt tycker är bästa pilsnern) och i julas kunde man köpa Tuborg Julebryg under en kort tid. Jag missa att sticka över till Danmark under påsken och kolla om Tuborg körde med sin Påskebryg.

#91

Postad 20 maj 2008 - 08:08

jakerlund
  • jakerlund
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Nu säljs den nya 6503 för 899kr på Elgiganten..... Är noig dags att köpa en nu...

#92

Postad 21 maj 2008 - 02:47

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0
Blev också lite sugen när jag såg att den såldes för 899, vore perfekt inför fotbolls EM. Blir dock lite avskräckt när jag läser följande på http://www.draughtmasterclub.com/

Hur mycket låter en DraughtMaster?

Du hör den inte när dina vänner skrattar och skålar. Fast om du skulle gå upp mitt i natten för att du är lite sugen så skulle du höra den. Oftast håller den 43 Db, men när pumpen bygger upp tryck låter den lite mer, 67 Db i korta intervall.


43 dB är ju som min diskmaskin ungefär och 67 dB är snudd på dammsugarnivå :P Låter den så pass mycket verkligen? Är 6503 tystare än de tidigare?

#93

Postad 21 maj 2008 - 08:35

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Jag kan inte ha min på i huset i alla fall för då kan ingen sova. Fläkten susar som fasen, och när vakumpumpen sätter igång, ja då vaknar alla på en gång om man nu lyckats somna med fläkten.

Nej den åker fram på grillfesten och that´s it.

Också intresserad om 6503 är tystare, det vore trevligt.

Och kommer det inga fler ölsorter snart, så jäkla dåligt tycker jag, inte så att det går dåligt med försäljningen... varje gång jag har varit på bolaget nu under våren har alla fat varit slutsålda. :P ... Ta in MER och andra sorter nu snälla systemet :)

#94

Postad 21 maj 2008 - 08:43

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
På 6503 kan man ställa fläkten i två lägen men det är bara mer eller mindre illa, jag mejlade mycket med OBH nordica om detta problem för något år sedan och tillslut fick jag byta ut min till en 6503 men det vart inte bättre... tyvär.

#95

Postad 01 juni 2008 - 16:32

Fagerlund
  • Fagerlund
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Köpte en på elgiganten för 899. Men den fungerar inte!!

Har testat med 2 olika fat, kollat alla packningar och kranen osv oav.. men när jag slår igång den så står det att det ska ta ca 2 minuter för den att bygga upp ett tryck sen blir den tyst och man kan tappa upp öl. Min brummar i ca 30 min, sen blir den tvärtyst men kan inte tappa upp öl. Händer ingenting när man drar i kranen. Testat 2 olika kranar också men ingen skillnad. Någon som har nåt förslag på vad det kan bero på eller är det bara att lämna in den?

Mvh / ingenÖlPåHelaHelgen

#96

Postad 03 juni 2008 - 15:34

Fagerlund
  • Fagerlund
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Bytte ut 2 maskiner, den 3e fungerade. Verkar vara nån barnsjukdom på den nya modellen

#97

Postad 04 juni 2008 - 16:00

jakerlund
  • jakerlund
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Det blir onekligen gott öl, men helt klart låter fläkten en hel del.... har läst på nätet om folk som bytt ut sin fläkt mot en tyst data-fläkt, finns det någon här som provat den variaten?

/Janne

#98

Postad 04 juni 2008 - 17:11

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Jag har gjort en kompromiss, den får stå ute i förrådet och surra under säsong. Har den inkopplad med en lång skarvsladd på 25 meter, så när det är grilla så bär man ut hela paketet bara :(

#99

Postad 04 juni 2008 - 23:01

Fagerlund
  • Fagerlund
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Grymt nöjd med min, på den nya modellen med 2 olika lägen. Börjar inte bygga upp tryck en enda gång under nätterna, utan bara fläkten som går för kylningen som man knappt hör. Sen strax innan man ska dricka så byter man till läge 2 så börjar den genast bygga upp tryck och låter litegrann i nån minut. Kanon!

#100

Postad 18 juni 2008 - 22:33

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0
Fick en 6305 när jag fyllde år här i veckan och ska jag anmärka på något så är det på fläktljudet, högt men inte så högt att maskinen inte går att använda om man inte har den i sovrummet då.

Hade problem med att trycket byggdes upp var trettionde minut till att börja med men ringde till OBH's Konsumentservice frågade hur ofta det är tänkt att det skall behövas byggas upp och fick till svar att var fjärde timma om allt fungerar som det skall. Fick rådet att titta över maskinens alla (två) packningar.
Sagt och gjort, lade den stora packningen i ljummet vatten i fem minuter och monterade sedan tillbaks den och tryckte med tummarna den mot sidorna i "delningen" av packningen. Sköljde snabbt av packningen i trycklocket i samma vatten och monterade tillbak den igen, monterade ihop hela maskinen igen och staratade upp den och trycket började åter byggas upp.

Efter detta väntade jag i sex och en halv timma på att trycket skulle börjas bygga upp igen men icke! Tappade orken på att vänta på detta och tappade upp ett och ett halft stort glas öl innan den startade! :) Kalas! Får se hur den håller sig nu under natten och när jag väl fått bytt fat hur den sköter sig efter det!

Är för snål just nu för att mecka i något med garanti kvar så jag har go lust att suga tag i en begagnad maskin om jag nu hittar någon till ett bra pris för att köra lite fläkt experiment på den, 120mm chassiefläktar finns det ju gott om som är tysta men ändå kan flytta mycket luft. ;)


Bifogar en bild från första tappningen.

Bifogad fil  20080617270.jpg   655,14K   2 Antal nerladdningar

Den var inte alls äcklig.... ;)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.