Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pace DiT 8030/13 Boxer HD box med On Demand

934 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pace DiT8030/13 320GB (Digitalboxar) 3 2,21 (27) Inga priser
1 relaterade trådar

#901

Postad 18 april 2013 - 12:55

jekroth2
  • jekroth2
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Jag har också upplevt felet att inspelningen finns i listan men inte går att spela upp. Igår upptäckte jag ytterligare ett fel, ´jag tittade på ett inspelat program, stoppade det och kom tillbaka senare för att fortsätta titta. Knappar mig fram till programbiblioteket och trycker på fortsätt, då uppkommer samma fenomen som beskrivits ovan, en svart ruta och efter 2-3-sek tillbaka till biblioteket. Om jag började om från början och spolade mig fram så kunde jag se färdigt inspelningen men inte med fortsätt knappen. OCH BOXEN ÄR EXTREMT SEG det är något att jobba på till nästa uppdatering.

#902

Postad 19 april 2013 - 20:39

dublin
  • dublin
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Ja det här suger. Inspelningen verkar ju ha fungerat, det finns i varje fall i listan och tar plats på hårddisken. Jag var först orolig att min hårddisk skulle vara korrupt, men är det fler som har problemet så lär det vara mjukvaran som är kass.

Är det ingen annan som irriterar sig på den hackiga snabbspolningen? Jämfört med min gamla HD inspelare (Pioneer DVR-433) är kvaliteten på snabbspolningen på Pacen rena skämtet, och då är Pioneeren 6-7 år gammal...

Rättning - det var visst 8 år sen Pioneeren lanserades :-) Utvecklingen går bakåt

Redigerat av dublin, 19 april 2013 - 20:42.


#903

Postad 22 april 2013 - 17:18

najo
  • najo
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hej på er.igår spelade pace in masterchef australien-allstars,men tror ni att det gick o titta i dag.Svar nej.Nu måste boxer ta sitt ansvar för denna leksak som man släppt för andra gången.Det kan väll inte vara kunden som får skylla sig själv som köper en produkt som boxer själva tycker är bra?.ha de bra.

Redigerat av najo, 23 april 2013 - 08:46.


#904

Postad 22 april 2013 - 22:52

Miss Retro
  • Miss Retro
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej.

Vi har denna box i vårt hushåll.

Bor i en villa i Bunkeflostrand (Malmö), inga berg, inga stora träd, inga stora hus i närheten.

Har prövat 3 olika antenner, men kan inte få in kanalerna på Mux 7.
Är det boxen det kan vara fel på?
Har ringt supporten (när jag bara hade en antenn) och dem sa att det var antennens fel (Rundstrålande UFO Triax 100). Jag kunde köpa det då, även om vi hade full täckning på Mux 6 HD kanaler, (SVT - Kanal5).

I dag har vi prövat med 2 andra antenner men inget fungerar.

När man ska göra en manuell sökning kan man inte mata in vilken våglängd man vill kolla på, och det går bara ner till UHF V K 69.

För mig känns det som om jag inte kan göra manuell sökning på Nät 6 eller 7.. ?

Någon som har tips, förslag eller annat..

// David

#905

Postad 23 april 2013 - 10:42

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Har prövat 3 olika antenner, men kan inte få in kanalerna på Mux 7.


Du skriver ingenting om att du provat VHF-antenner också, för din MUX7 sänds antagligen på VHF-bandet, inte på UHF, som de andra kanalerna sänds på.

Vilket frekvensband det sänds på i din ort ser du på Teracom.se.

Förr när det bara fanns Tv1 och Tv2, sändes Tv1 på VHF och Tv2 på UHF.

UHF-antenner har många korta spröt, VHF-antenner har några lååånga spröt istället.

#906

Postad 23 april 2013 - 13:34

Miss Retro
  • Miss Retro
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Alla tre är kombinerade VHF / UHF antenner.
Och ska enligt anvisningarna ta in det MHZ som enligt Teracom Mux 7 sänds under.

Nät 7 VHF Kanal 10 (212.5 MHz)

När jag nu gör en manuell sökning på VHF III - K10, kommer det inte upp nåt mhz eller täckningsinfo.

#907

Postad 23 april 2013 - 22:16

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0
1. På vissa mottagare måste man välja DVB-T2 när man söker manuellt på mux 6 eller 7.

2. Ibland har Teracom problem då man har sändare som ligger på samma frekvenser. I Skåne verkar alla masterna ligga på samma frekvenser.

3. Du bor så nära en stark sändare så du borde nästan klara dig utan någon antenn. Problemet kanske är att du har för stark signal.

4. Antenner med inbyggda elektroniska förstärkare kan vara lite kinkiga. Även vanliga antennförstärkare kan ge problem, speciellt vid för starka signaler.

5. Försök att ta reda på om någon granne har samma problem.

6. Om möjligt testa med en annan mottagare som har DVB-T2. /Tor

Edit:
7. martin82 som bor i Malmö har i Humax-tråden beskrivit liknande problem. /Tor

Redigerat av Åskviggen, 23 april 2013 - 23:34.


#908

Postad 25 april 2013 - 09:33

dmr
  • dmr
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Boxen kan vara lynnig med vissa kanaler. Efter senaste mjukvaruuppdateringen fick jag söka 5ggr (ja, 5) innan den till slut hittade HD kanalerna. Värt att nämna är att samma sökning utfördes samtidigt på en annan box som använder samma antenn och den hittade alla kanaler direkt...

#909

Postad 02 maj 2013 - 16:39

sinriel
  • sinriel
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
har också vissa problem med hd kanalerna ibland går det ej titta på dem medans det går för det mesta
vet dock inte om min antenn kan vara delvis problem?

lite konstigt ifs då det fungerar felfritt ibland sen ibland går det knapp titta på hd kanalerna då antingen helst svart bild
eller så massa artefakter o ljudfel hela tiden.

#910

Postad 02 maj 2013 - 21:02

dublin
  • dublin
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Här kommer ännu en inblick i Pace-box ägarens vardag:

Strömavbrott för två dagar sen. Resultat: min box tappade klockan - sen behövde jag starta om den tre ggr innan den fick synk i klockan igen. Tyvärr fattade jag inte att den hade tappat klockan då den fungerade i övrigt ... problemet är bara att jag sumpade två inspelningar som var planerade igår...

#911

Postad 05 juni 2013 - 19:49

Unregistered4e6af80a
  • Unregistered4e6af80a
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0
Där kraschade min, har bara haft den några månader, köpte den via boxer. Hur jag än gör så står det bara boot i skärmen och den skickar ingen signal.
Ringde boxer som sa att jag skulle trycka in bägge kanalväljarna och samtidigt dra ut nätsladden, inget hände vid uppstart, fortfarande låst i boot.. Sen hänvisade dom till pace själva med ett tel. Nr.. Mao som tidigast hjälp på fredag IOM öppettider 9-16...
Någon som har några idéer?

#912

Postad 05 juni 2013 - 20:51

HerrB
  • HerrB
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 1
Samma sak hände med min. Tipset från support var att hålla inne de två knapparna (P- och P+) när man sätter i sladden. (inte drar ut den). När man gör det dyker det upp instruktioner på skärmen (efter ett tag), bara att följa. (jag kunde hoppa över formatera, det fungerade ändå).

#913

Postad 03 juli 2013 - 22:51

Unregistered29785adf
  • Unregistered29785adf
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Har en likadan sedan 6 månader ungefär. Den funkade i tre dagar, sedan gick tranformatorn sönder. Har hängt sig någon enstaka gång, men värst är att EPG och menyerna i övrigt är sjukt sega. Precis på gränsen till ohanterligt att hämta upp en inspelning... Jämför jag sedan bildkvaliteten på denna jämfört med min tidigare Miraclebox eller Topfield så har denna mycket sämre bildkvalitet. Rekommenderas inte alls.

#914

Postad 04 september 2013 - 11:18

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0
Någon som har 5.1 ljud på TV4 HD?

#915

Postad 05 september 2013 - 16:07

sinriel
  • sinriel
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
har nog bara på svt1 hd och sv2 hd samt cmore hd

Jag hyrde för övrigt en film via sf anytime där texten var fruktansvärt mycket ur synk var säkert 2-3 min efter dialogen, någon som upplevt något liknande?

#916

Postad 15 september 2013 - 09:11

James Bond
  • James Bond
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Nån som vet om det finns nån "orginal" mjukvara till denna box?

#917

Postad 08 oktober 2013 - 08:32

woodface
  • woodface
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Har haft denna box i c:a 1 år nu, inte helt nöjd.
Kanske finns några tips på hur man blir av med dessa problem som återkommer lite då och då:
*tittade på Skavlan i fredags, gick iväg ett ärende. Kom tillbaks och skulle spola tillbaka några minuter som jag
hade missat. Då hoppade den tillbaka 2 timmar och man kunde inte se vad man hade missat.
*En annan gång spolade jag tillbaka och ska titta, börjar titta, sätter på pause en stund för att ett barn vill ha hjälp,
kommer tillbaka, trycker på play, inget ljud, sedan error och svart bild, boot, ännu ett missat program.
*Det har även förekommit att när man ska spola tillbaka, kan den hoppa 5 timmar tillbaka. Men man kan inte se det som hände för en timma sedan.
*Många av de program man tror sig ha spelat in blir "misslyckade inspelningar", missar en del program även där.
*Boxen spolar så otroligt långsamt också. Skulle spola tillbaka nästan 2 timmar på Bron i söndags och när jag hade spolat den till början trycker jag på "Play"(inte stop). Då hoppar han tillbaka från där jag började att spola, varpå jag försöker spola igen, men ser bara samma sekvens på 1 minut, som spolas och spolas om och om igen. Nu löste det sig när jag avbröt timeshiften, kunde jag spola tillbaka till början igen. Det är dock med hjärtat i halsgropen och en arg hustru brevid.

Ska man hela tiden behöva oroas över om man kommer att kunna spola tillbaka eller om det har blivit inspelat, när man väl sätter sig för att avnjuta en stund framför tv:n?

Som sagt inte helt nöjd

#918

Postad 08 oktober 2013 - 08:45

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
Det är faktiskt betydligt enklare att spela in ett program istället för att använda timeshift. Om du behöver gå ifrån, tryck på rec-knappen istället och välj om du vill spela in "program" eller "löpande". Då slipper du mecket med att spola tillbaks och kan titta på programmet vid ett annat tillfälle också.
Spolningen har jag aldrig upplevt att den går sakta, du vet att det går att spola i upp till 64X hastigheten? Om inte det räcker kan du kapitelhoppa 5 min i stöten.

#919

Postad 08 oktober 2013 - 09:05

woodface
  • woodface
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Det är faktiskt betydligt enklare att spela in ett program istället för att använda timeshift. Om du behöver gå ifrån, tryck på rec-knappen istället och välj om du vill spela in "program" eller "löpande". Då slipper du mecket med att spola tillbaks och kan titta på programmet vid ett annat tillfälle också.
Spolningen har jag aldrig upplevt att den går sakta, du vet att det går att spola i upp till 64X hastigheten? Om inte det räcker kan du kapitelhoppa 5 min i stöten.

Tack för svaren och tipsen, skall testa att kapitelhoppa istället. Trots 64x hastigheten tar det ganska lång tid att spola 2 timmar, min gamla sagem var snabbare.

#920

Postad 19 oktober 2013 - 18:20

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0
I går upptäckte jag att TV4 HD sände idol i 5.1 och när reklamen visades så slog den över till stereo. Verkar som de äntligen har fått ordning på ljudet.

Nu ska de bara sända ett program som är värt att glo på.

Redigerat av Unregisteredc082866f, 19 oktober 2013 - 18:20.


#921

Postad 23 oktober 2013 - 22:57

jekroth2
  • jekroth2
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Märkligt att det inte kommit några uppdateringar till denna skitbox som ständigt låser sig

#922

Postad 24 oktober 2013 - 07:11

Bempa68
  • Bempa68
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Märkligt att det inte kommit några uppdateringar till denna skitbox som ständigt låser sig

De slutade sälja den i stället för att fixa den. Kräv den nya modellen i utbyte. Du får stå på dig om du vill ha en fungerande box.
Min är bytt men jag hade mer anledningar än att min box var kass.

#923

Postad 24 oktober 2013 - 08:19

Unregistered5fd6896d
  • Unregistered5fd6896d
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Den nya modellen ??? Vilken är det

#924

Postad 24 oktober 2013 - 08:19

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

De slutade sälja den i stället för att fixa den. Kräv den nya modellen i utbyte. Du får stå på dig om du vill ha en fungerande box.
Min är bytt men jag hade mer anledningar än att min box var kass.


Har båda boxarna och den nya funkar sämre än den gamla.

#925

Postad 24 oktober 2013 - 12:38

Bempa68
  • Bempa68
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Den nya modellen ??? Vilken är det

Har båda boxarna och den nya funkar sämre än den gamla.

Den nya boxen ser di på boxer.se...

Min erfarenhet är att min nya "Sagem" är mindre dålig, inte bra. Hänger sig inte alls lika ofta. Färre inspelningar blir korrupta samt färre on demand misslyckas. Men min Pace var bland de första, den var inne på reparation-utbyte av nån del men efter 6 veckor kom den tillbaka och delen skulle inte bytas. Veckan efter kursade servicebolaget. Jag krävde en ny Sagem.
I realiteten är det inte jag som tittar på TV hemma, det gör övriga familjen, men de tittar mer o mer på "play" på dator och padda så mina insatser med att lösa teknikproblem har minskat.

#926

Postad 24 oktober 2013 - 13:27

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
Jag har också båda boxarna, körde rätt länge med pace-boxen då den var i princip felfri förutom en del korrupta inspelningar. Med sagem-boxen hade jag problem med hängningar vilket jag nu i efterhand vet berodde på att den inte gillade att vara kopplad i förstärkaren. Med boxen kopplad direkt till tvn försvann alla problem så nu går sagem-boxen som primär tv-källa. Pacen agerar numera som reserv.

Personligen tror jag inte det är nåt större fel med nån av boxarna, det är Boxers mjukvara som suger, buggigt och långsamt.

#927

Postad 24 oktober 2013 - 13:37

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0
Sagem-boxen har problem med att det skiljer i volym-nivå mellan kanalerna. Oehört irriterande.

Pace-boxen har inte det problemet

#928

Postad 27 oktober 2013 - 07:20

James Bond
  • James Bond
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Nån mer än jag som har problem med att det tar lång tid för tv guiden att starta? Det tar 10-15sek innan fönstret öppnas, beror detta på att dom fått till det med 7 dagars epg och det är för mycket information att ladda?

#929

Postad 01 november 2013 - 13:02

jekroth2
  • jekroth2
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Pratade med Boxer i dag. Håll i er för dom säger -Alla kunder har rätt till en fungerande box :-) Jag fick 1. göra en fabriksåterställning. 2. lämna boxen för garanti åtgärd 3, få den utbytt. så nu har jag gjort punkt 1 ska nu bara vänta på första strulet så åker boxen för service.

#930

Postad 03 november 2013 - 22:05

James Bond
  • James Bond
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Pratade med Boxer i dag. Håll i er för dom säger -Alla kunder har rätt till en fungerande box :-) Jag fick 1. göra en fabriksåterställning. 2. lämna boxen för garanti åtgärd 3, få den utbytt. så nu har jag gjort punkt 1 ska nu bara vänta på första strulet så åker boxen för service.

Helt i enlighet med konsumentköplagen inget anmärkningsvärt med det.

#931

Postad 06 november 2013 - 09:35

jekroth2
  • jekroth2
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Nej dom håller på den, men då dessa boxar varit så undermåliga och givit så mycket missnöjda kunder borde Boxer kanske ligga en nivå högre och försöka öka sitt anseende med goodwill

#932

Postad 29 november 2013 - 16:41

klister
  • klister
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Någon som vet boxens remote ID till onkyo?


Någon som vet boxens remote ID till onkyo?


#933

Postad 15 december 2013 - 17:15

Jare
  • Jare
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Någon som vet om det går att sätta i en ny större hårddisk i Pace DiT 8030 boxen 320Gb är lite snålt ?
Har någon provat ? Kan den klara en 1Tb stor disk ?

#934

Postad 16 augusti 2014 - 17:09

James Bond
  • James Bond
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Fick en ny uppdatering idag 42709 nån som vet vad den innehåller?

Redigerat av James Bond, 16 augusti 2014 - 17:10.


#935

Postad 03 januari 2016 - 08:37

James Bond
  • James Bond
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Nån mer än jag som har ljudstörningar på svthd och tv4hd kanalerna? Alla andra kanaler har felfritt ljud.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.