Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#8901

Postad 27 juni 2012 - 11:53

Unregisteredbe903194
  • Unregisteredbe903194
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Edit: glömde citat...

Jag vet inte hur Apple-crap funkar men för N8 finns Nokias "Play to" som du kan pusha musik/bilder/videos till en annan enhet med. DLNA-server finns också att installera från Nokia.


Ok, så man kan inte dela ut den som en enhet på nåt vis...?

Redigerat av Unregisteredbe903194, 27 juni 2012 - 11:53.


#8902

Postad 27 juni 2012 - 16:41

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0

Edit: glömde citat...



Ok, så man kan inte dela ut den som en enhet på nåt vis...?

Det finns tredjeparts app för det men inte fullt kompatibel med N8:an tyvärr. Vet att det finns minst 2 appar men inga av dem finns på Nokia Store utan du får googla. Minns tyvärr inte namnen på dem.

#8903

Postad 28 juni 2012 - 21:13

Unregisteredbe903194
  • Unregisteredbe903194
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Det finns tredjeparts app för det men inte fullt kompatibel med N8:an tyvärr. Vet att det finns minst 2 appar men inga av dem finns på Nokia Store utan du får googla. Minns tyvärr inte namnen på dem.


Ok, tack! :) Det löser sig nog...

#8904

Postad 11 juli 2012 - 17:25

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0
Ny version av facebook-appen fMobi har släppts!

Symbian update (3.03) will fix below problems

#8905

Postad 16 juli 2012 - 20:36

ali64
  • ali64
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Går det att flasha in trixeos belle om man redan har original belle i den, någon som vet?

#8906

Postad 16 juli 2012 - 22:37

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0

Går det att flasha in trixeos belle om man redan har original belle i den, någon som vet?

Självklart, det går så länge du inte har en version i din telefon som överstiger min cfw.

#8907

Postad 17 juli 2012 - 11:45

KarlzZ
  • KarlzZ
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Skulle nedgradera N8:n o datorn hängde sig.
Så nu går den inte igång längre.
men de största problemet är att datorn inte hittar den längre.
windows säger att den inte har drivrutiner till enheten.

Nån som har nått tips på vad ja ska göra?

Mvh Karl

#8908

Postad 17 juli 2012 - 13:01

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0

Skulle nedgradera N8:n o datorn hängde sig.
Så nu går den inte igång längre.
men de största problemet är att datorn inte hittar den längre.
windows säger att den inte har drivrutiner till enheten.

Nån som har nått tips på vad ja ska göra?

Mvh Karl


1. Om du har Windows Vista eller Windows 7: lägg den firmware du vill flasha telefonen med i
C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products\RM-596\
Om du har Windows XP: lägg den firmware du vill flasha telefonen med i
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Nokia\Packages\Products\RM-596\
2. Se till att din telefon är laddad, säkrast är att den är fulladdad. Stäng sedan av telefonen helt och hållet.
3. Starta Phoenix utan att ha kopplat in telefonen till datorn.
4. Välj File/Open Product, välj sedan RM-596 i listan. Tryck OK.
5. Välj Flashing/Firmware Update, tryck sedan på "..." och välj den firmware du vill flasha. Tryck OK.
6. Kryssa i "Dead phone USB flashing".
7. Tryck nu "Refurbish", därefter "OK" på dialogen som kommer upp.
8. Koppla nu in din avstängda telefon via USB till datorn och vänta på att den blir uppgraderad!

Installera Phoenix: (http://www.seidea.com/)
Antivirus/spyware kan ha negativ effekt på installation/flashning och kan behöva vara avslaget. Jag använder Microsoft Forefront Endpoint Protection 2010 (i stort sett samma produkt som Microsoft Security Essentials men för företagsskydd) vilket inte har haft några negativa inverkningar på varken installation eller flashning.

UAC måste vara helt avstängt, både före och efter installationen av Phoenix. I Windows 7: Start/Sök "useraccountcontrolsettings.exe", enter. Dra slidern till botten (Never notify), tryck OK och starta sen om datorn.

OBS! Nedgradering kan endast göras med firmware version 011.005_scandinavia_dg_0598984

Redigerat av trixeo, 17 juli 2012 - 13:02.


#8909

Postad 17 juli 2012 - 20:12

ali64
  • ali64
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Tack trixeo, jag har mjukvaruversion 111.030.0609 så det borde inte vara några problem då. Jag hade din version ett tag men fick problem med foto- och videoeditorn då de kraschade och orsakade ombotning av telefonen. Det hände när jag editerat en video eller ett foto, stängt ner programmet och startat om det på nytt, då tvärhänger den sig och telefonen bootar om. Har inte haft det problemet med original belle dock.

#8910

Postad 17 juli 2012 - 23:04

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0

Tack trixeo, jag har mjukvaruversion 111.030.0609 så det borde inte vara några problem då. Jag hade din version ett tag men fick problem med foto- och videoeditorn då de kraschade och orsakade ombotning av telefonen. Det hände när jag editerat en video eller ett foto, stängt ner programmet och startat om det på nytt, då tvärhänger den sig och telefonen bootar om. Har inte haft det problemet med original belle dock.

Nej, jag har tyvärr hört om den buggen förut men inte upplevt den själv, kan ju ha att göra med att någon komponent i dessa programmen inte gillar att flyttas till E:.

#8911

Postad 18 juli 2012 - 19:37

Nightelf
  • Nightelf
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Hej. Orka läsa hela tråden.....har även sökt men ej funnit rätt svar (felsök?) . I alla fall; skulle vilja flasha om min N8 till Nokias original FW - Belle alltså. Har Trixeos senaste inlagd nu. Kan någon guida mig? Kan jag använda Phoenix,var hittar jag original fw, m.m? -Tack!

Redigerat av Nightelf, 18 juli 2012 - 19:38.


#8912

Postad 18 juli 2012 - 21:05

ali64
  • ali64
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Nighelf, du kan lägga in original belle med hjälp av Nokia suite, inget problem, så gjorde jag.

#8913

Postad 18 juli 2012 - 21:16

ali64
  • ali64
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Nej, jag har tyvärr hört om den buggen förut men inte upplevt den själv, kan ju ha att göra med att någon komponent i dessa programmen inte gillar att flyttas till E:.


Kan det kanske ha någonting med var filerna lagras att göra må tro? Jag har mina bilder och videon på minneskortet. Programvaran är identisk för alla som laddar ner den så man tycker buggen borde visa sig på alla telefoner. Eller är det möjligt att någonting går på tok vid flashningen? Mystisk fel oavsett vad.

#8914

Postad 19 juli 2012 - 05:20

Nightelf
  • Nightelf
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

Nighelf, du kan lägga in original belle med hjälp av Nokia suite, inget problem, så gjorde jag.


-Tackar! Ska prova senare idag.

#8915

Postad 20 juli 2012 - 13:26

Unregisteredbe903194
  • Unregisteredbe903194
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Trixeo >> Tjenare! nu har jag lagt in din CFW v.9b... Funkar klockrent som vanligt så jag är mycket tacksam för ditt arbete! :)
Finns dock en sak jag inte kommer överens med. Tangentbordet... Du råkar inte kunna få ihop en patch som återställer till
original uppsättningen?
Jag har noll kunskap om hur man bygger en patch så jag vet inte om det är en stor sak jag ber dig om. Vore tacksam om det
gick iaf... :)

Allmän fråga till alla också. Har sedan jag köpte N8 för nåt år sen stört mig lite på kalendern. I min gamla N95 så kunde man
lägga in födelsedagar och då räknade kalendern automatisk ut att Kalle tex blir 31 i år iom att han är född 1981...
Går det att få till även i N8 på nåt vis?

#8916

Postad 20 juli 2012 - 18:29

kikkkasss
  • kikkkasss
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Hej hur kan man ändra språk till svenska i en telefon N8 som är köpt i saudiarabien. Uppdaterade min mosters N8
idag till Belle och då gick det bara att välja engelska och arabiska.Den var ju på svenska innan ??

#8917

Postad 20 juli 2012 - 18:30

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0

Trixeo >> Tjenare! nu har jag lagt in din CFW v.9b... Funkar klockrent som vanligt så jag är mycket tacksam för ditt arbete! :)
Finns dock en sak jag inte kommer överens med. Tangentbordet... Du råkar inte kunna få ihop en patch som återställer till
original uppsättningen?
Jag har noll kunskap om hur man bygger en patch så jag vet inte om det är en stor sak jag ber dig om. Vore tacksam om det
gick iaf... :)

Allmän fråga till alla också. Har sedan jag köpte N8 för nåt år sen stört mig lite på kalendern. I min gamla N95 så kunde man
lägga in födelsedagar och då räknade kalendern automatisk ut att Kalle tex blir 31 i år iom att han är född 1981...
Går det att få till även i N8 på nåt vis?

Tyvärr går det inte att patcha just detta, måste ligga med i rofs. Men jag kan nog slänga ihop en alternativ 9b med det vanliga tangentbordet vid tillfälle.
Saknar också den funktionen sen äldre Nokia-modeller jag haft. Mycket som är tokigt i symbian, funktioner som saknas ...

#8918

Postad 20 juli 2012 - 23:41

Unregisteredbe903194
  • Unregisteredbe903194
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Tyvärr går det inte att patcha just detta, måste ligga med i rofs. Men jag kan nog slänga ihop en alternativ 9b med det vanliga tangentbordet vid tillfälle.
Saknar också den funktionen sen äldre Nokia-modeller jag haft. Mycket som är tokigt i symbian, funktioner som saknas ...


Låter klockrent! Synd bara att jag lagt in alla saker som dem ska ligga nu då... :P he he
Hmm... men om det bara är tangentbordet som är skillnad på v.9b-10x3tangentbord och v.9b-originaltangentbord så borde det
väl gå att göra en säkerhetskopia och vara "backontrack" lite snabbare än att lägga in allt igen?
Hänger mapparna som lagt dem olika apparna i i menyn med i en säkerhetskopia eller är det bara ren info som kommer med?

Kan verkligen inte tacka nog för allt du gör för oss noviser Trixeo! Underbart!

#8919

Postad 21 juli 2012 - 01:49

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0

Låter klockrent! Synd bara att jag lagt in alla saker som dem ska ligga nu då... :P he he
Hmm... men om det bara är tangentbordet som är skillnad på v.9b-10x3tangentbord och v.9b-originaltangentbord så borde det
väl gå att göra en säkerhetskopia och vara "backontrack" lite snabbare än att lägga in allt igen?
Hänger mapparna som lagt dem olika apparna i i menyn med i en säkerhetskopia eller är det bara ren info som kommer med?

Kan verkligen inte tacka nog för allt du gör för oss noviser Trixeo! Underbart!

Tagit bort min tangentbordsmod samt passat på att uppdatera filen RM596_APE_ONLY_ENO till den senaste tillgängliga. Finns att ladda hem i originalposten här.
Du kan uppdatera med Phoenix istället för refurbish så blir allt kvar på telefonen. Den skriver då bara över saker på Z: (där tangentbordsmodden ligger) om du gör följande skillnader från den ursprungliga guiden: Väl inne i Flash/Firmware update, tryck Options, ta bort filerna RM-596_111.030.0609_U01.01_79u.uda.fpsx (skrivs till C:) samt RM-596_M006.50.emmc.fpsx (skrivs till E:) från listan, tryck OK. Välj sedan Update Software istället för Refurbish. Good luck! Glöm inte att ta en backup på telefonen ifall saker går snett!

Redigerat av trixeo, 21 juli 2012 - 01:52.


#8920

Postad 21 juli 2012 - 14:10

Unregisteredbe903194
  • Unregisteredbe903194
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Tagit bort min tangentbordsmod samt passat på att uppdatera filen RM596_APE_ONLY_ENO till den senaste tillgängliga. Finns att ladda hem i originalposten här.
Du kan uppdatera med Phoenix istället för refurbish så blir allt kvar på telefonen. Den skriver då bara över saker på Z: (där tangentbordsmodden ligger) om du gör följande skillnader från den ursprungliga guiden: Väl inne i Flash/Firmware update, tryck Options, ta bort filerna RM-596_111.030.0609_U01.01_79u.uda.fpsx (skrivs till C:) samt RM-596_M006.50.emmc.fpsx (skrivs till E:) från listan, tryck OK. Välj sedan Update Software istället för Refurbish. Good luck! Glöm inte att ta en backup på telefonen ifall saker går snett!


Stooort Tack!

Vad underbart det är att ha tillbaks originaltangentbordet igen! Man tjänade inte så mycket att ta bort en rad,
trodde tangenterna/mellanrummet skulle växa lite mer...

Du är så underbart service inriktad trixeo! Fattar inte hur du hinner med :) Tog inte långa stunden innan du hade
fixat till min önskan. Respect! Sitter inte så mycket med datorn längre men när jag gjorde det
(slutet av 90 talet med mIRC och FTP shares lite överallt) så tog det väldigt stor del av mitt liv.
Underbart att du orkar ge så mycket tid åt oss!
Tack tack tack! :)

Uppdateringen fungerade klockrent och dina instruktioner är lätta att följa som vanligt.

Bara en sak jag funderat på att slänga in nu men det går ju att fixa själv, ändra batteriiconens
kulör till grönt istället... Men det får bli när jag har mer ork att gå in och flytta filer hit och dit.
Verkade vara en hel del filer som ska flyttas. Tråk att man inte bara kan gå och ersätta original
iconfilen med en egen...

#8921

Postad 21 juli 2012 - 15:21

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0

Stooort Tack!

Vad underbart det är att ha tillbaks originaltangentbordet igen! Man tjänade inte så mycket att ta bort en rad,
trodde tangenterna/mellanrummet skulle växa lite mer...

Du är så underbart service inriktad trixeo! Fattar inte hur du hinner med :) Tog inte långa stunden innan du hade
fixat till min önskan. Respect! Sitter inte så mycket med datorn längre men när jag gjorde det
(slutet av 90 talet med mIRC och FTP shares lite överallt) så tog det väldigt stor del av mitt liv.
Underbart att du orkar ge så mycket tid åt oss!
Tack tack tack! :)

Uppdateringen fungerade klockrent och dina instruktioner är lätta att följa som vanligt.

Bara en sak jag funderat på att slänga in nu men det går ju att fixa själv, ändra batteriiconens
kulör till grönt istället... Men det får bli när jag har mer ork att gå in och flytta filer hit och dit.
Verkade vara en hel del filer som ska flyttas. Tråk att man inte bara kan gå och ersätta original
iconfilen med en egen...

Kul att mitt arbete uppskattas, men detta tog inte så lång stund =) Själv suttit mååånga långa timmar framför datorn med irc/eggdrops/glftpd med scenen men nu för tiden jobbar jag lagligare =)

#8922

Postad 22 juli 2012 - 01:11

bag
  • bag
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0
Shit har han varit med i scenen! Sick.

Själv har man ju bara hostat dc-hub när man hade studentfiberlina.

#8923

Postad 24 juli 2012 - 16:43

Jonrad89
  • Jonrad89
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Trixeo:
Vi snackade lite förut om "Nokia N8" i RDS'en på radion.
Köpte idag en Kenwood KDC-3054 bilstereo.
Min antennkabel var för kort så fick köra på FM-sändarn genom N8an och lägga mobilen nära stereon så gick det.
Knappade lite på stereon, och då helt plötsligt började låtnamn och artist hoppa upp på bilradions display.
Trodde faktiskt inte det skulle gå med din Patch =D

#8924

Postad 24 juli 2012 - 21:18

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0

Trixeo:
Vi snackade lite förut om "Nokia N8" i RDS'en på radion.
Köpte idag en Kenwood KDC-3054 bilstereo.
Min antennkabel var för kort så fick köra på FM-sändarn genom N8an och lägga mobilen nära stereon så gick det.
Knappade lite på stereon, och då helt plötsligt började låtnamn och artist hoppa upp på bilradions display.
Trodde faktiskt inte det skulle gå med din Patch =D

Ok! Coolt, visste faktiskt inte att N8:an hade den funktionen ens.

#8925

Postad 25 juli 2012 - 20:26

bag
  • bag
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Trixeo:
Vi snackade lite förut om "Nokia N8" i RDS'en på radion.
Köpte idag en Kenwood KDC-3054 bilstereo.
Min antennkabel var för kort så fick köra på FM-sändarn genom N8an och lägga mobilen nära stereon så gick det.
Knappade lite på stereon, och då helt plötsligt började låtnamn och artist hoppa upp på bilradions display.
Trodde faktiskt inte det skulle gå med din Patch =D


Nice! Måste man ha stöd för någon speciell RDS-funktion som bara nya bil-stereos har?

#8926

Postad 25 juli 2012 - 20:34

bag
  • bag
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0
Letade lite och kan det vara så att det är Radio Text man behöver? http://bit.ly/N31sbh

#8927

Postad 25 juli 2012 - 20:39

bag
  • bag
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0
Funkar det med spotify?

#8928

Postad 25 juli 2012 - 23:00

Jonrad89
  • Jonrad89
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Bag: Mycket möjligt att det var den funktionen jag knappade in. Instruktionsboken är inte den bästa på att förklara de olika funktionerna så...
Funkade ivf riktigt bra med den inbyggda musikspelaren i mobilen.

Du menar från Spotify i mobilen? Har tyvärr bara Unlimited så det fungerar inte i mobilen =(

EDIT: Radio Text verkar ha den självklara förkortningen "RT", så ser man det på stereon så ska det nog bara vara att gå in och slå igång det.

Redigerat av Jonrad89, 25 juli 2012 - 23:02.


#8929

Postad 01 augusti 2012 - 10:46

claeswennberg
  • claeswennberg
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Finns det någon hjälp när det gäller att Synka meddelanden i Nokia Suite? Mitt problem är att när jag har synkat konversationen mellan mig och sambon är det helt rätt. När jag sedan totalt rensat N8 och lägger in konversationen i telefonen igen så har alla meddelanden plötsligt fått sambons namn och det blir därför mer en monolog än dialog. Är det något jag gör galet eller är det helt enkelt så här det ska fungera?
Tacksam för svar//
Claes.

#8930

Postad 22 augusti 2012 - 09:33

Fredrik Olsson
  • Fredrik Olsson
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Vet någon till vilken nytta den senaste uppdateringen med några Windowsfunktioner gör för nytta annat än ta upp det mesta av minnet på C.
Exchange? Lync?? Sharepoint???
Ska man avinstallera skiten eller finns det bra funktioner i detta.
/Fredrik
(Använder inte Twitter, Facebook eller liknande.)

#8931

Postad 22 augusti 2012 - 17:55

kikkkasss
  • kikkkasss
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Ny uppdatering på gång?
http://www.n8fanclub...potted-rda.html

#8932

Postad 27 augusti 2012 - 09:22

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

  • 474 inlägg
  • 0
Pekskärmen reagerar inte på några tryck öht! Började helt plötsligt. Stängde av telefonen, då det mesta brukar lösa sig med en omstart. Men nu kan jag inte starta den eftersom det är omöjligt att trycka in någon Pin-kod!

Har tidigare vid enstaka tillfällen upplevt att pekskärmen inte reagerar, t.ex. så att det inte går att svara på ett samtal. Men det har alltid varit övergående.

Vad kan man göra. Några tips?

#8933

Postad 27 augusti 2012 - 16:57

kikkkasss
  • kikkkasss
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Belle Refresh tydligen ute. Kanske nått för Trixeo?
http://mynokiablog.c...ia-oro-symbian/

Redigerat av kikkkasss, 27 augusti 2012 - 16:58.


#8934

Postad 27 augusti 2012 - 18:14

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0
Mer info om uppdateringen:

http://mynokiablog.c...full-changelog/

Nokia Belle 111.040.1511
  • Browser updated to 8.3
    Full HTML5 support
    Offline services
  • Nokia Maps Suite 3.09
    Use voice search for Maps & Drive
    See photos on Map
    Multipoint routing
    Explore nearby places from Homescreen
    Public transportation integrated with line information & departure times
  • Nokia Social updated to 1.5:
    Automatic linking to Facebook and Twitter
    New Homescreen widgets
    Improved preformance
    Renewed app layout
  • N8 Specific imaging apps
    Bi Screen
    Colorize IT
    PlayTo
    Gallery Widget (photo wall)
  • QT4.8
  • Ovi services renamed to Nokia services
  • Improved Music Player
    Refreshed “Now Playing” view
    Lists are tabbed for easy access, and are swiped between
    new Artist view
    Play & Pause from pull down status bar (Status only, not toggles)
  • New Widgets
    Clock, analogue big
    Clock, Mechanic
    Clock, Text
    Calendar, Agenda view
    RSS Widget
    Bookmark
    Contact individual (social upgrades)
    Contact, group (group support upgrade)
    Music player, Medium
    Weather now
    Weather forecast
    My location
    Social widget
    Facebook, Summary
    Facebook
    Twitter
    Mobile Data Counter
    Search
    Email, New arrival
    Gallery
    Notes
    Email, Detailed
    Toggles (2G/3g, Offline, silent, BT, Cellular)


#8935

Postad 27 augusti 2012 - 20:25

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0

Belle Refresh tydligen ute. Kanske nått för Trixeo?
http://mynokiablog.c...ia-oro-symbian/

Kanske. Inte mer än en sysap/installservermod då. Samt banta ned den lite. Men inte just nu.
EDIT: Bygger en nu!

Redigerat av trixeo, 29 augusti 2012 - 18:49.


#8936

Postad 29 augusti 2012 - 16:28

micke_thorn
  • micke_thorn
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Vet någon till vilken nytta den senaste uppdateringen med några Windowsfunktioner gör för nytta annat än ta upp det mesta av minnet på C.
Exchange? Lync?? Sharepoint???
Ska man avinstallera skiten eller finns det bra funktioner i detta.
/Fredrik
(Använder inte Twitter, Facebook eller liknande.)


Har en ikon och får påminnelser ibland att jag ska installera det här. Går det att radera det där eländet när jag inte vill installera ? Få bort påminnelserna alltså. Har inte hämtat hem något.

#8937

Postad 29 augusti 2012 - 18:50

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0

Har en ikon och får påminnelser ibland att jag ska installera det här. Går det att radera det där eländet när jag inte vill installera ? Få bort påminnelserna alltså. Har inte hämtat hem något.

Kan fixa det i den nya v10 som jag släpper snart. Skräp är vad det är.

#8938

Postad 29 augusti 2012 - 20:05

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0
HIttat vad jag tror är en bugg nu i denna "refresh Belle". Relikeras enligt:
1. starta telefonen utan ett simkort i
2. dra ned "rullgardinen" och välj att aktivera Wi-Fi
3. frågan "Använda Wi-Fi i offlineläge?" dyker upp - välj "Ja" och telefonen hänger sig/bootar om.
Detta händer inte alltid och med original omodifierad firmware för mig nu på min halvtrasiga test-N8:a.

Kan någon prova detta?

EDIT: Testade nu med sysap-modden inlagd och då blev det så varje gång :/ Det får bli en v10 utan sysap-mod.

Redigerat av trixeo, 29 augusti 2012 - 21:47.


#8939

Postad 29 augusti 2012 - 20:42

micke_thorn
  • micke_thorn
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Kan fixa det i den nya v10 som jag släpper snart. Skräp är vad det är.


Fint.... Tack :)

#8940

Postad 29 augusti 2012 - 21:46

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0

Fint.... Tack :)

Nästan klar nu med v10, får inte förslaget på uppdatering av Micrsoft-prylarna med denna, utan att ens gjort något åt det. Kanske kommer så småningom. Isf gör jag en patch då.

#8941

Postad 29 augusti 2012 - 21:53

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0
Min CFW version 10 är här (baserad på Belle Refresh 111.40.1511)! Du kan ladda hem den här. http://mir.cr/UMU2XNPZ (ny länk igen 2014-05-31)
Guide för hur du flashar hittar du här: https://www.minhembi...dpost&p=3510865

- Det går nu att se vilken version av min CFW du har på telefonen genom att slå *#0000#.

Vad är skillnaden på denna CFW och Belle original?
- Alla språkresursfiler, tangentbord, hjälpfiler mm. förutom svenska och engelska har raderats från enhet C: och Z: i telefonen (sparar utrymme).
- Nokias animation (händerna) samt välkomstsignalen när telefonen startas upp är avstängda.
- Reserverad utrymme för FOTA (Firmware Over-the-Air) är satt till 0MB - 20MB mer utrymme på C:.
- FM-sändaren sänder "Nokia N8" via RDS (PS-fältet) istället för bara "Nokia".
- Alla originalbilder på C: är flyttade till MMC (sparar 6,5MB)
- Sökning - Autostart vid omstart: Av / Nätverkssökning: Av.
- Adobe Reader och Quickoffice är flyttade från UDA till MMC - 15MB mer utrymme på C:.
- Ledigt utrymme på C: direkt efter flash: 184MB.

Moddar/apps på Z: (ligger kvar efter hard rest)
- InstallServerWithLogMod (CODeRUS) - Gör att du kan installera osignerade appar. (Tips: skapa en "installserver"-mapp i roten på en enhet så kopieras alla installationsfiler även dit - om du vill analysera vad som installerats tex.).

Avinstallerade/raderade program och filer:
- Ovi Music
- Quickoffice (flyttad till MMC)
- Mobile Security F-Secure
- Adobe Reader (flyttad till MMC)
- Microsoft Communicator
- Shazam
- ColorizIt
- NFC plugin

Kända buggar/nackdelar:
- Inga kartor är med i denna CFW då det skulle bli en allt för stor fil att ladda ned. Tips: koppla telefonen till Nokia Suite och ladda hem de kartor du vill ha med hjälp av denna. Innan du gör det, starta Kartor på telefonen och välj Online, låt programmet ladda hem kartor för din aktuella position någon minut så att programmet skapar mappar, sedan kan du stänga programmet och ladda hem kartor med Nokia Suite.

Redigerat av trixeo, 31 maj 2014 - 16:49.


#8942

Postad 29 augusti 2012 - 23:09

wargen060
  • wargen060
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
funkar kanon, stoort tack

#8943

Postad 30 augusti 2012 - 08:19

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Tack trixeo! Ska testas så snart jag kan.

#8944

Postad 30 augusti 2012 - 11:53

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

  • 474 inlägg
  • 0

Kända buggar/nackdelar:
- Inga kartor är med i denna CFW då det skulle bli en allt för stor fil att ladda ned. Tips: koppla telefonen till Nokia Suite och ladda hem de kartor du vill ha med hjälp av denna. Innan du gör det, starta Kartor på telefonen och välj Online, låt programmet ladda hem kartor för din aktuella position någon minut så att programmet skapar mappar, sedan kan du stänga programmet och ladda hem kartor med Nokia Suite.


Problemet med att telefonen startar om vid redigering av bilder (efter 1 bild), är det kvar?

#8945

Postad 30 augusti 2012 - 12:27

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0

Problemet med att telefonen startar om vid redigering av bilder (efter 1 bild), är det kvar?

Eftersom jag aldrig kunnat replikera det felet kan jag inte svara på det. Dock har jag lämnat kvar både foto- och videoeditorn på c: av just denna orsak.

#8946

Postad 30 augusti 2012 - 12:42

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

  • 913 inlägg
  • 0
Lite svårt lämna denna tråden och såg ju att du laddat upp en ny version av senaste mjukvaran så den skall skjutas in i 2 kompisars N8 inatt på jobbet så tack för den hälsar de..Hehe. Nu väntar vi bara på Nokia ska öka och släppa ny mjukis till BOB oxå

#8947

Postad 30 augusti 2012 - 13:44

bag
  • bag
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0
klart vi inte släpper denna tråden. =D
ALDRIG!

#8948

Postad 01 september 2012 - 09:31

mikko
  • mikko
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0
Hej!
Finns det någon möjlighet att koppla in en separat kamera till N8:an och använda skärmen för att se bilden?
Tänkte om det är möjligt att använda den som inspektionskamera, där kameran sitter på en 1-2m lång sladd.
Hur/ var kopplar man in den isåfall?

#8949

Postad 01 september 2012 - 22:46

Unregistered0f33ff87
  • Unregistered0f33ff87
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Trixeo ->

Vad är det för sidor du lägger upp dina filer på? Försökte ta hem din nya version ikväll men verkar som man måste installera nåt program för det ska fungera är det verkligen så?

MVH

#8950

Postad 02 september 2012 - 00:08

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

  • 938 inlägg
  • 0

Trixeo ->

Vad är det för sidor du lägger upp dina filer på? Försökte ta hem din nya version ikväll men verkar som man måste installera nåt program för det ska fungera är det verkligen så?

MVH

Jag laddar upp firmware på http://www.mirrorcreator.com/ - där kan man kryssa i lite random sidor att ladda upp filen till. Om du blir ombedd att installera nåt för att ladda hem tycker jag du ska prova en av de andra länkarna.

EDIT: testade nyss att ladda hem från den översta freakshare och det fungerade fint att ta hem rar-filen.

Redigerat av trixeo, 02 september 2012 - 00:10.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.