Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Humax BXR-HD

2479 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax BXR-HD (Digitalboxar) 3 6,85 (12) Inga priser
Humax BXR-HD+ 500GB (Digitalboxar) 2 7 (37) Inga priser
Humax BXR-HD2 (Digitalboxar) 2 2,83 (11) Inga priser
Humax BXR-HD+2 500GB (Digitalboxar) 1 6,7 (9) Inga priser
4 relaterade trådar

#1701

Postad 11 maj 2012 - 07:56

ripplecarry
  • ripplecarry
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Hur då?
Jag ser bara att man kan låsa kanaler (och sen ange lösenord varje gång man väljer den kanalen).


Så tolkade jag den Lås-funktionen också, att det var typ som ett barnlås för kanalen.

#1702

Postad 21 maj 2012 - 21:37

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Jag börjar lacka ur ganska rejält på min BXR-HD+ nu.. :angry: Får ständigt dessa svarta rutor som säger att jag inte har rättighet att se kanalen, att programkortet inte går att läsa eller att jag ska sätta i ett programkort från Boxer. Är i princip helt omöjligt att se några betalkanaler genom boxen i nuläget. Ibland kan det funka fint i några timmar, sen sätter plötsligt problemen igång igen.

Har när det strulat provat att sätta kortet direkt i tvn istället och då fungerar det utmärkt, vilket får mig att tro att det är boxen som är boven. Har dock aldrig haft dessa problem tidigare, började efter april när Boxer gjorde om HD-paketet osv.

Sett att det är flera som råkat ut för detta här och några som fått nytt kort utskickat pga dessa problem, kan någon av er som fått det svara på om problemen försvunnit efter detta eller om det fortfarande inträffat sådana fel?

Överväger nu nästan att skrota Boxer och gå tillbaka till ComHem, men hatar fortfarande ComHem mer än någon annan tv-leverantör så det tar emot.. De är dessutom svindyra och har inte ens Kanal 5 HD, så det känns defintivt inte som jag vill tillbaka dit..

#1703

Postad 22 maj 2012 - 07:12

Unregistered508e5cf4
  • Unregistered508e5cf4
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0

Jag börjar lacka ur ganska rejält på min BXR-HD+ nu.. :angry: Får ständigt dessa svarta rutor som säger att jag inte har rättighet att se kanalen, att programkortet inte går att läsa eller att jag ska sätta i ett programkort från Boxer. Är i princip helt omöjligt att se några betalkanaler genom boxen i nuläget. Ibland kan det funka fint i några timmar, sen sätter plötsligt problemen igång igen.

Har när det strulat provat att sätta kortet direkt i tvn istället och då fungerar det utmärkt, vilket får mig att tro att det är boxen som är boven. Har dock aldrig haft dessa problem tidigare, började efter april när Boxer gjorde om HD-paketet osv.

Sett att det är flera som råkat ut för detta här och några som fått nytt kort utskickat pga dessa problem, kan någon av er som fått det svara på om problemen försvunnit efter detta eller om det fortfarande inträffat sådana fel?

Överväger nu nästan att skrota Boxer och gå tillbaka till ComHem, men hatar fortfarande ComHem mer än någon annan tv-leverantör så det tar emot.. De är dessutom svindyra och har inte ens Kanal 5 HD, så det känns defintivt inte som jag vill tillbaka dit..


Hade precis samma problem under 1 månads tid. Efter många samtal till supporten fick jag dem tii slut att skicka ett nytt kort. Har haft det sen i onsdags och problemen verklar vara borta. Har inte inträffat någon gång sedan dess, innan var det varje kväll. Så ja, jag tror faktiskt att problemet är löst för min del. Kan tillägga att både mitt gamla och nya kort var av senaste version (4.0)

#1704

Postad 22 maj 2012 - 10:18

Unregistered479eaf9c
  • Unregistered479eaf9c
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Samma skit här också, svarta rutan kommer och går. Ibland fungerar de flera dagar utan problem, sen börjar det igen. Har ett extrakort, samma problem med det kortet. Hänvisas också till Humax.
Är det någon som kontaktat Humax, och vad har dom i så fall svarat?

#1705

Postad 22 maj 2012 - 13:15

Mrhoyt
  • Mrhoyt
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Tänkte ställa en liten fråga och hoppas att någon vet svaret.

Det är så att min mor har beställt ett boxer abb. och då ingår den här mottagaren, då hon inte är alltför teknisk så tänkte jag hjälpa henne att ordna igång allting.

Min fråga är om det går att skapa en favoritlista (där jag kan ordna kanalerna som ingår i just hennes abb i den ordningen hon vill ha) och sedan välja så att den här lsitan blir standard.

Alltså att när boxen stängs av och sedan sätts på igen så är det min egna lista som kommer upp direkt (utan någon extra knapptryckning)

#1706

Postad 22 maj 2012 - 15:46

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0
Ja det går. Men det
R inte säkert att fyran hamnar på t.ex 4 osv.

#1707

Postad 22 maj 2012 - 17:37

sanningen
  • sanningen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Tänkte ställa en liten fråga och hoppas att någon vet svaret.
Alltså att när boxen stängs av och sedan sätts på igen så är det min egna lista som kommer upp direkt (utan någon extra knapptryckning)


Tryck menu-knappen, välj kanallista, tryck en gång högerpilen i ringen runt OK-knappen, välj t.ex favoritlista 1, placera kanalerna som du vill ha dem. Gå ur till vanliga titt-läget och tryck OPT+-knappen och välj där att låsa den favoritlista du valde. Hädan efter följer den knapparna du valt t.ex. knapp 4 = fyran o.s.v

Finns många sätt detta är ett.

#1708

Postad 22 maj 2012 - 18:02

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Tryck menu-knappen, välj kanallista, tryck en gång högerpilen i ringen runt OK-knappen, välj t.ex favoritlista 1, placera kanalerna som du vill ha dem. Gå ur till vanliga titt-läget och tryck OPT+-knappen och välj där att låsa den favoritlista du valde. Hädan efter följer den knapparna du valt t.ex. knapp 4 = fyran o.s.v

Finns många sätt detta är ett.


Antingen har du någon annan mjukvara än den som finns på min box, eller så missförstår jag bara vad du skriver, för på min Humaxbox finns då ingen som helst möjlighet att ändra numreringen på kanalerna, oavsett om det är i den vanliga TV-listan eller valfri favoritlista. Man kan förstås lägga kanalerna i den ordning man vill i favoritlistan, men det påverkar inte numreringen på kanalerna, så det går t.ex. inte att få TV4 HD på 4 utan den ligger alltid kvar på fördefinierat kanalnummer, i detta fall 64.

En rätt löjlig brist på en box som ska tillhöra toppskiktet, men verkar vara standard när det gäller Humaxboxar.

#1709

Postad 22 maj 2012 - 20:31

sanningen
  • sanningen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Antingen har du någon annan mjukvara än den som finns på min box, eller så missförstår jag bara vad du skriver, för på min Humaxbox finns då ingen som helst möjlighet att ändra numreringen på kanalerna, oavsett om det är i den vanliga TV-listan eller valfri favoritlista. Man kan förstås lägga kanalerna i den ordning man vill i favoritlistan, men det påverkar inte numreringen på kanalerna, så det går t.ex. inte att få TV4 HD på 4 utan den ligger alltid kvar på fördefinierat kanalnummer, i detta fall 64.

En rätt löjlig brist på en box som ska tillhöra toppskiktet, men verkar vara standard när det gäller Humaxboxar.


Inte vet jag men jag har tian på tionde plats, elvan på elfte plats, animal på tolfte plats, 4fakta på tretton o.s.v. Kanalnumreringen kvarstår naturligtvis men i och med fav. listan är det bara att gå upp med kanal upp knappen över nio. Sorterat i den ordningen du vill.

Redigerat av sanningen, 22 maj 2012 - 20:33.


#1710

Postad 23 maj 2012 - 06:27

Unregisterede99262ea
  • Unregisterede99262ea
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Inte vet jag men jag har tian på tionde plats, elvan på elfte plats, animal på tolfte plats, 4fakta på tretton o.s.v. Kanalnumreringen kvarstår naturligtvis men i och med fav. listan är det bara att gå upp med kanal upp knappen över nio. Sorterat i den ordningen du vill.

Märkligt att du lyckas få kanalerna att ligga på det knappnummer du vill ha dom, för mig funkar bara ordningen jag fixar i min kanallista när jag använder + och - på fjärren.

#1711

Postad 23 maj 2012 - 10:50

sanningen
  • sanningen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Märkligt att du lyckas få kanalerna att ligga på det knappnummer du vill ha dom, för mig funkar bara ordningen jag fixar i min kanallista när jag använder + och - på fjärren.


Jag har BR+ om det är någon skillnad mot den utan hårddisk.

#1712

Postad 23 maj 2012 - 14:09

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Jag har BR+ om det är någon skillnad mot den utan hårddisk.

Jag har humax bxr+ och jag får inte det att fungera som du säger.
Jag har svt 1till kanal 5 HD som 1 till 5 i favoritlistan och trycker jag 1 på fjärren som kommer jag till svt1
i huvud listan då har boxen gått i från favorit listan jag valt till huvudlistan.
alla mina kanaler i favorit listan behåller sina kanalnummer som dom har i huvudlistan.

#1713

Postad 23 maj 2012 - 15:14

sanningen
  • sanningen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Jag har humax bxr+ och jag får inte det att fungera som du säger.
Jag har svt 1till kanal 5 HD som 1 till 5 i favoritlistan och trycker jag 1 på fjärren som kommer jag till svt1
i huvud listan då har boxen gått i från favorit listan jag valt till huvudlistan.
alla mina kanaler i favorit listan behåller sina kanalnummer som dom har i huvudlistan.


Inte vet jag men hos mig funkar det.

#1714

Postad 23 maj 2012 - 16:18

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Inte vet jag men hos mig funkar det.

Vill ha ett förtydligande så vi pratar rätt saker. du skiver i ett inlägg här ovan att du har kanal 11 på plats 11.
i din favoritlista.
Så du menar att du trycker 11 på fjärrkontrollen så kommer du till kanal 11.

#1715

Postad 23 maj 2012 - 16:54

Mrhoyt
  • Mrhoyt
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Har nu fått boxen och gjort en favorlista på 1-5 i favolsitan har jag svt till kanal 5 (hd varianterna) jag är medveten om att de inte får 1-5 som siffror då sifforna på kanalerna verkar vara fördefinerade.

MEN

om jag råkar trycka på siffran 1 på fjärren så går den ifrån min favoritlista och tillbaka till huvudlistan, jag m,åste då manuellt trycka mig tillbaka till min favoritlista

Går det att göra så den inte går till "Huvud"listan ?

ps
Opt+ knappen fungerade inte för att låsa en lista trycka jag på lås kanal så blir mycket riktigt bara den kanalen låst och jag måste ange pinkod om jag vill se på den.

#1716

Postad 23 maj 2012 - 19:46

d-boy
  • d-boy
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0
Mrhoyt:
Jag har inte kunnat lösa de problemen.
Rätt sunkigt implementerat, faktiskt...

#1717

Postad 24 maj 2012 - 01:16

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Samma skit här också, svarta rutan kommer och går. Ibland fungerar de flera dagar utan problem, sen börjar det igen. Har ett extrakort, samma problem med det kortet. Hänvisas också till Humax.
Är det någon som kontaktat Humax, och vad har dom i så fall svarat?


Suck problemet med dessa svarta rutor är tillbaka för mig igen. Fick ett nytt kort efter mycket tjat i december förra året pga dessa problem som funkat felfritt tills idag. Även då skyllde de på Humax som skyllde på Boxer när man ringde dem.
Får kontakta Boxer igen, antingen får de bryta bindningstiden så jag kan säga upp skiten (går ju knappt att se på betalkanaler, när det är som värst får man starta om boxen flera gånger under ett program, att enbart byta kanal hjälper inte) eller skicka nya kort varje gång problemet uppstår tills bindningstiden går ut om ca 1 år. Sen är det goodbye Boxer.

#1718

Postad 26 maj 2012 - 21:15

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0
Fortfarande strul med textningen på Canal + series för min del. Texten kommer typ 2 sek före ljudet så att säga. Otroligt irriterande. Den nya säsongen av Game of Thrones har jag sett fram emot i månader, Boxeroch HUmax lyckas med gemensamma krafter förstöra större delen av nöjet med att titta på serien.

Nu har även Canal + hits fått samma syndrom.

För övriga kanaler funkar dock Boxen fint,

#1719

Postad 27 maj 2012 - 21:34

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Får kanske prova att lämna in min box på service snart, problemet med att boxen inte läser kortet ordentligt blir bara värre och värre. I nuläget funkar dock HD-kanalerna fint (vilket är lite udda eftersom det är där problemet brukar vara som värst annars) men försöker jag se valfri betal-SD-kanal så får jag meddelandet "För att se den här kanalen krävs ett programkort från Boxer" (trots att kortet givetvis sitter i). Har nu även testat med ett annat Boxerkort och felet kvarstår. Fungerar dock i regel i början när man slagit på boxen men efter allt emellan 30 min och ett par timmar börjar problemen.

Är dock tveksam om det hjälper att lämna in boxen då det känns mer som ett mjukvarufel eftersom det varierar vilka kanaler som felet uppstår på. Hade boxen hårdvarumässigt failat att läsa kortet så borde ju alla betalkanaler sluta fungera.

Mitt förtroende för Humax och Boxer är mindre än någonsin nu... Att de bara skyller på varandra rörande dessa problem med deras "flaggskeppsbox" är bara idiotiskt och tragiskt.

#1720

Postad 28 maj 2012 - 12:50

harrborg2
  • harrborg2
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0
Har också fått dessa svarta rutor! Skitirriterande!

#1721

Postad 29 maj 2012 - 15:11

ijahman
  • ijahman
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0
Även jag råkade ut för "svart ruta". Började efter det att boxer gjorde om sitt j-vla kanalpaket, efter det funkade inget. Efter att ha suttit med deras support och "starta om boxen", "gör en ny kanlasökning", "gör en factory reset".... "nej schemalagda inspelningar kommer inte försvinna" (jooo självklart gör dom det)... "kan du rikta om din antenn" WTF... tillslut när jag tröttat ut first-line supporten så gick han till de som kan något. De skickade en reset signal till kortet och efter det så fungerade allt som det skulle.

Till och från har jag sett den svarat rutan men den försvinner ganska snabbt, hade aldrig några problem innan utan det började efter det att kanalpaketet belv dyrare. Så nu betalar jag mer pengar för sämre tillgänglighet. Tack boxer!

Redigerat av ijahman, 29 maj 2012 - 15:12.


#1722

Postad 29 maj 2012 - 15:43

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0
Vi hade inget ljud igår på TV4 HD :( Nån mer som råkade ut för det?
Alla andra kanaler fungerade som de skulle.

#1723

Postad 29 maj 2012 - 16:24

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0
Det olika medlemmar skriver tyder på att boxer har problem med sina kort.
Det verkar som om när för många behörighetsändringar/uppdateringar har gjorts, så hinner inte Humaxboxen med att kontrollera behörigheten till olika kanaler.
Robert kan det vara så att Humaxen är lite för snabb när den avfärdar kontrollen av behörigheten? Min Sagem har inte samma problem.

/Tor

#1724

Postad 29 maj 2012 - 19:21

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

Vi hade inget ljud igår på TV4 HD :( Nån mer som råkade ut för det?
Alla andra kanaler fungerade som de skulle.


nix funkade bra här.

#1725

Postad 29 maj 2012 - 19:26

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Det olika medlemmar skriver tyder på att boxer har problem med sina kort.
Det verkar som om när för många behörighetsändringar/uppdateringar har gjorts, så hinner inte Humaxboxen med att kontrollera behörigheten till olika kanaler.
Robert kan det vara så att Humaxen är lite för snabb när den avfärdar kontrollen av behörigheten? Min Sagem har inte samma problem.

/Tor

Det låter som en trolig orsak till problemet. Dock har jag inte upplevt problemet igen på flera dagar sen mitt förra inlägg och hoppas slippa det då jag är innerligt trött på att behöva kontakta boxers kundtjänst.
BoxerTeknik som skrev i tråden tidigare får gärna kommentera detta om ni känner till problemet.

#1726

Postad 29 maj 2012 - 19:27

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0

nix funkade bra här.


Ok, men idag funkar det bra :)

#1727

Postad 01 juni 2012 - 13:04

harrborg2
  • harrborg2
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0
Efter några dagars upphåll fick jag idag svarta rutor igen. Ringde boxer och efter 20 minuters kö kom jag fram och tjejen bad mig ringa Humax istället eftersom det troligtvis är fel på min kortläsare.

Själv tror jag på teorin ovan och eftersom en firmwareuppdatering tar flera månader att godkännas får väl boxer/teracom ändra tillbaka det som de ändrat för att detta skall uppstå, det var ju inte så här i julas när jag fick boxen...

#1728

Postad 01 juni 2012 - 15:17

pegga
  • pegga
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Har också fått dessa problem med svarta rutor och felmeddelanden.Sjukt irriterande är det.
Har upptäckt att det aldrig händer på HD-kanalerna men på alla övriga betalkanaler.

#1729

Postad 01 juni 2012 - 18:46

Liverpoolarn
  • Liverpoolarn
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Jag får de här förbannade svarta rutorna hur ofta som helst nu... blir på samtliga betalkanaler. TV4HD och Kanal5HD är helt värdelöst att kolla på. När man spelar in program så blir det även hack i inspelningarna med avbrott antar jag när detta fel kommer upp. Helt jävla värdelöst. Är det box-aset det är fel på och de vill ha in den så får de banne mig skicka ut en ny box INNAN jag skickar in min, för jag tänker inte vara utan box när de ska hålla på med sin felsökning.
Nu får det fasen vara nog med Boxers jävla sätt (ursäkta språket) att missbruka sina kunder!! Jag har haft så mycket strul med deras lama inspelningsbara HD-boxar (edit, ja jag menar såklart de boxar de "godkänt") så jag är helt tokig! Hade det bara funnits något alternativ där man kunde få en bättre inspelningsbar HD-box med samma kanalutbud och pris så hade jag slängt antenn-aset för längesen!!

Sorry, men nu har mitt tålamod totalt försvunnit! Plats 13 i kön... ja, jag ska försöka hålla mig lugn när jag pratar med supporten... men det blir nog inte så långvarigt om de börjar tjabba om att stänga av boxen, ta ur kortet, vänta 10 sek och starta boxen...

Redigerat av Liverpoolarn, 01 juni 2012 - 18:48.


#1730

Postad 01 juni 2012 - 19:32

Liverpoolarn
  • Liverpoolarn
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Då var samtalet över... det hjälper mig föga nu, men de skulle skicka ett nytt programkort till att börja med. Funkade inte det skulle jag höra av mig och då var det utbyte av box som var nästa steg. De visste att Humax hade en del problem, inte jättemånga kunder men en del problem med just kortläsarna så det kan oxå vara problemet. I samma andetag ungefär berättade han att de jobbar på en mjukvaruuppdatering, dock nämndes det inget mer om detta... så det är väl antagligen inte runt hörnet den ligger direkt...

Efter lite kollade på TV4HD så kom felet upp och mottagaren hade 80-90% signalkvalitet och 100% signalstyrka. Problemet med signalproblem avfärdades då snabbt. Annars kan det ibland ge upphov till problem med kodningen såväl som bilden och ljudet om signalkvaliteten droppar ner.

#1731

Postad 01 juni 2012 - 21:46

pegga
  • pegga
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Har också pratat med boxer kundtjänst idag men det ger ju inte så mkt.Dom tror naturligtvis att det är fel på boxen.Har en kompis med samma box som har fått samma problem i samma veva och det känns inte så troligt att flera boxar ska haverera samtidigt.Har varit boxer-kund i många år men nu överväger jag att säga upp skiten om det inte löser sig med strulet.

#1732

Postad 02 juni 2012 - 08:58

Unregistered98bc0f60
  • Unregistered98bc0f60
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Har också haft problem med svart ruta som sagt lite olika fel på max paketet och grundpaketet av canal+, alla hd och canal+ series kanaler har dock fungerat hela tiden som de skall.
Första samtalet var de reset av mottagaren men efter en timme så var ju felet tillbaka, ringde nån dag senare igen och har fått nytt kort och nu har det fungerat en vecka utan några problem.
Mitt kort var nytt i November-11
Förtydligande
Mitt fel ovan var när man tittat en stund på en kanal som bilden försvann, inte vid växling de
felet finns fortfarande ibland men vet dem som har ca modul i tv som har samma problem så inget Humax specifikt.

/M

Redigerat av Unregistered98bc0f60, 03 juni 2012 - 12:16.


#1733

Postad 02 juni 2012 - 19:01

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Nu har jag med börjat få svart ruta. fuck boxer. och deras inkompetenta tekniker Facebook nästa.......

#1734

Postad 02 juni 2012 - 21:49

_gardis_
  • _gardis_
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Även jag har drabbats av dessa svarta rutor på vår Humax BXR-HD+. Vad sysslar Boxer med? Det verkar som alla vi med Humax-box har drabbats. Boxers kundtjänst är dessutom under all kritik och jag uppmanar alla med detta problem att ringa, ringa och ringa - till Boxer som sedan hänvisar oss till Humax. Men enligt konsumentköplagen så är det säljarens ansvar och jag har i alla fall köpt min Humax av Boxer och då är det Boxer som ska lösa problemen annars får man häva bindningstiden. Har även kontaktat ett välkänt konsumentprogram på SVT som tände till direkt...

#1735

Postad 03 juni 2012 - 09:44

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0
Ni som får svarta rutor:
Försvinner bilden när ni tittar på en vald kanal, eller bara när ni växlar kanal?
Ni skriver att även HD-kanalerna försvinner, gäller det bara en kanal eller flera på samma mux?
Får ni meddelandet: Kanalen är kodad eller inte tillgänglig, eller något annat?

I mitt fall får jag bara felet när jag växlar kanal och bara på SD-kanaler samt oftast på någon kanal mellan 20-34.
Felet försvinner alltid när jag går till nästa kanal samt tillbaka. Felet kommer helt slumpmässigt men uppträder, mest då mottagaren har varit i viloläge över natten.

De gånger som HD-kanalerna har försvunnit har det visat sig att Teracom har mixtrat med sändningarna.
Frågan är om, det möjligen nya, fel ni har är kopplat till enskilda sändarmaster. Med det ser väl personalen hos Robert.

/Tor

#1736

Postad 03 juni 2012 - 11:15

pegga
  • pegga
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hos mig kan bilden försvinna när jag tittar på kanalen men ibland också när jag byter kanal.HD-kanalerna har jag aldrig tappat. Försvinner bilden på en kanal funkar inga kanaler utom fria och HD. Det hjälper inte att jag växlar mellan kanalerna utan jag måste stänga av boxen och starta den igen (ibland flera ggr).Felet kan uppstå 5-6 i timmen men ibland kan jag se i 2 tim utan problem.

De meddelanden som kommer varierar mellan 153001,153004 och 153007

#1737

Postad 03 juni 2012 - 12:18

Unregistered98bc0f60
  • Unregistered98bc0f60
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

Hos mig kan bilden försvinna när jag tittar på kanalen men ibland också när jag byter kanal.HD-kanalerna har jag aldrig tappat. Försvinner bilden på en kanal funkar inga kanaler utom fria och HD. Det hjälper inte att jag växlar mellan kanalerna utan jag måste stänga av boxen och starta den igen (ibland flera ggr).Felet kan uppstå 5-6 i timmen men ibland kan jag se i 2 tim utan problem.

De meddelanden som kommer varierar mellan 153001,153004 och 153007

Detta fel försvann helt med nytt kort för mig.
/M

#1738

Postad 03 juni 2012 - 13:44

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Detta fel försvann helt med nytt kort för mig.
/M


Jo, det försvann för mig också med ett nytt kort som jag fick i december förra året, men för några dagar sen uppstod dessvärre problemet igen. Det har dock funkat bra nu i flera dagar, men om det är som jag misstänker (att boxen får problem med att läsa kortet efter ett visst antal uppdateringar) är jag rädd att problemet kommer förvärras. När det var som värst med mitt förra kort fick jag starta om boxen 5-10 gånger under en film (att enbart växla kanal hjälpte inte). HD kanalerna funkade fortfarande dock, men inga andra betalkanaler.

#1739

Postad 03 juni 2012 - 17:05

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0
peppar peppar....inga problem här!

#1740

Postad 03 juni 2012 - 17:58

pegga
  • pegga
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Efter 5 samtal till boxer kundtjänst idag har jag fått dom till att skicka ett nytt kort.Jag hoppas verkligen att det fungerar bättre med nya kortet

#1741

Postad 05 juni 2012 - 14:19

Liverpoolarn
  • Liverpoolarn
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
I mitt fall så kan den svarta rutan dyka upp både vid kanalbyten och när jag tittat på samma kanal en stund. Och dessvärre är det både HD-kanalerna och de vanliga betalkanalerna. Det som verkar hjälpa längst, dessvärre, är att dra ut kortet och stoppa i det igen... kanalbytet funkar ibland, men inte alltid. Ibland kommer även bilden tillbaka efter ett tiotal sekunder. Oftast funkar det att starta om boxen oxå.

Så jag hoppas att mitt nya kort dyker upp inom kort och att felen då försvinner. Annars blir det att testa o skicka in boxen för "reparation"... men då får banne mig Boxer skicka en likadan ny box först så jag kan se att DEN funkar innan jag skickar in min nuvarande. Annars kan det ju lixom kvitta att skicka skiten på "service"...

#1742

Postad 06 juni 2012 - 18:45

Unregistered479eaf9c
  • Unregistered479eaf9c
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 1
Fick nästan "spel" idag, svarta rutor, ringde Boxer. Pratade med en tjej efter att väntat i 10 min, hon ber mig vänta medan hon pratar med supporten, under tiden musik i öronen, efter ca 1 min så bryts musiken och jag får frågor om hur samtalet varit ??????? Efter ytterligare ca 1 min så bryts samtalet och dom ringer ###### inte upp mig igen. Fick lugna ner mig och ringde igen på eftermiddagen, pratade med en kille som verkade ha lite mer koll och som kontaktade supporten. Det verkar som om dom håller på och undersöker felet som tydligen inte är obekant för dom. Dom skickar 2 st nya kort till mig så länge och dom skall tydligen fungera ett tag i alla fall. Vet inte om dom blir "fulla" med behörighetsuppdateringarna efter ett tag.
Så ring och tryck på så att dom löser detta för gott, är annars väldigt nöjd med själva boxern.
Låt dom inte kasta er mellan Boxer och Humax suport, ### betalar ju 500 spänn i månaden, då ska det bara fungera.

#1743

Postad 06 juni 2012 - 21:38

Calmboy
  • Calmboy
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Är det någon mer som har problem vid inspelning av Discovery science, vid uppspelning så är texten inte syncad med talet, den kommer lite efter men efter någon minut så hinner den ikapp. Jag vet inte om det är på fler kanaler, spelar in mycket på denna kanal så det är mycket störande. Jag har en BXR HD+.

#1744

Postad 07 juni 2012 - 14:00

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

Är det någon mer som har problem vid inspelning av Discovery science, vid uppspelning så är texten inte syncad med talet, den kommer lite efter men efter någon minut så hinner den ikapp. Jag vet inte om det är på fler kanaler, spelar in mycket på denna kanal så det är mycket störande. Jag har en BXR HD+.


textningen är väl fucked på flera kanaler mig vetligen. Alla som har separat textning blir osynkade vid inspelning, även ex Animal Planet. Har gett upp att få ordning på dessa saker......

#1745

Postad 07 juni 2012 - 20:00

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

textningen är väl fucked på flera kanaler mig vetligen. Alla som har separat textning blir osynkade vid inspelning, även ex Animal Planet. Har gett upp att få ordning på dessa saker......


Har också gett upp detta. Som tur är förstår jag engelska bra, så jag har faktiskt inget emot att se programmen utan text.

Fick nästan "spel" idag, svarta rutor, ringde Boxer.


Ni som har detta problem, skulle vara intressant att veta hur länge ni haft era kort. I mitt fall var kortet över 1 år (minns inte riktigt när jag fick det, med det var version 4.0 iaf). Detta kort strulade direkt med svarta rutor i Humax-boxen, men funkade utan problem i mina andra boxar (Sagem RT90 och Topfield). Stod ut med detta i ett halvår (ringde nåt samtal till Boxer och Humax under den tiden, men båda skyllde bara på varandra och jag fick ingen hjälp). I december förra året lackade jag ur rejält och krävde ett nytt kort. Första samtalet fick jag prata med en tjej som totalvägrade att skicka ett nytt kort, men sa sig känna till problemet och att de jobbade på en lösning (som tydligen inte är klar än), fick 2 månader gratis då iaf. Ringde igen samma dag lite senare och fick prata med en okunnig, men snäll och hjälpsam kille som till slut gick med på att skicka ett nytt kort. Det nya kortet har fungerat bra förutom en gång (23 maj 2012) då den svarta rutan återkom, men efter det har det inte varit något problem. Dock är jag rädd att problemet kommer förvärras ju fler uppdateringar kortet får.

#1746

Postad 07 juni 2012 - 20:13

pegga
  • pegga
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Fick mitt nya kort idag och det fungerar hur bra som helst. Mitt förra kort var nytt i augusti-2011.

#1747

Postad 08 juni 2012 - 05:13

galaxie
  • galaxie
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Har någon haft problem med att boxen stänger av sej under tv tittandet. eller under natten?

#1748

Postad 08 juni 2012 - 14:19

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Har någon haft problem med att boxen stänger av sej under tv tittandet. eller under natten?

Finns väl en powersavefunktion som stänger av boxen efter X timmar om man inte pillat på fjärren (gör det iaf i FOX-T2an).

#1749

Postad 09 juni 2012 - 08:25

maxfli
  • maxfli
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Jag tänkte höra om det är någon mer än jag som har problem med ljudet på tv4 HD. Ofta när det är film och igår när det var sammanfattning av fotbollsmatcherna så kom dialogen i vänster surround kanal och de är väldigt irriterande.

#1750

Postad 09 juni 2012 - 09:14

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0
TV4 har väl ofta buggigt ljud. Det är väl de själva som har krånglande sändning tror jag.



2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar


    Bing (1)
  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.