Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

World war Z och dess uppföljare

60 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
World War Z (DVD) (DVD-filmer) 2 (0) 66:-
World War Z (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 7,21 (23) 89:-
World War Z (3D) (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 3 6,33 (2) 119:-

#1

Postad 15 juni 2011 - 15:19

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Zombies! 10 år efter global zombie epidemi.


Baserad på boken av Max Brooks

Roll besättning: Matthew Fox, Brad Pitt, Mireille Enos, James Badge Dale.
Alicia Vikander och Ed Harris förhandlar än så länge.

Inspelningen börjar om en månad

Postad bild

edit: stavfel
edit 2: uppföljare

Redigerat av Audio Code 3, 31 oktober 2013 - 18:30.


#2

Postad 15 juni 2011 - 15:21

papperskatt
  • papperskatt
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 0
Den ser jag fram emot!

#3

Postad 16 juni 2011 - 00:19

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0
Den boken står i hyllan här så den filmen ser vi fram emot!

#4

Postad 16 juni 2011 - 06:02

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Det här var riktigt intressant, jag har tänkt läsa boken i sommar så det passar ju bra att den ska komma på film :)

#5

Postad 20 juni 2011 - 13:52

Unregistered38bbb728
  • Unregistered38bbb728
  • Forumräv

  • 628 inlägg
  • 0
oj, as bra bok, men tycker nog att "The Zombie Survival Guide" är bättre :)

men ser definitivt fram emot den här filmen!

#6

Postad 20 juni 2011 - 14:53

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Det kan aldrig bli för många Zombie-filmer :)

#7

Postad 10 augusti 2011 - 09:44

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0

Based on the Max Brooks best-selling novel about a worldwide infestation of flesh-eating zombies. Brooks, the son of Mel Brooks and Anne Bancroft, wrote a detailed tale in which a researcher for the U.N. Postwar Commission interviews survivors from countries all over the world, 10 years after the crisis, to gather a first-person post-mortem on a war that obliterated every country on the map.


Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Och datumet är satt till December 21, 2012, så en bra bit kvar

#8

Postad 07 september 2011 - 04:21

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

  • 1 869 inlägg
  • 0
Härlig bok - Ser fram mot filmen mer än något anat projekt just nu.

#9

Postad 09 november 2012 - 08:09

Unregisteredc5f361c8
  • Unregisteredc5f361c8
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Postad bild


A U.N. employee is racing against time and fate, as he travels the world trying to stop the outbreak of a deadly Zombie pandemic.


http://www.youtube.com/watch?v=Md6Dvxdr0AQ

#10

Postad 09 november 2012 - 11:23

OWC
  • OWC
  • Beroende

  • 1 059 inlägg
  • 0
Den här ser jag fram emot. :)

#11

Postad 09 november 2012 - 11:40

Nanoo
  • Nanoo
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 1
Mmm...inget fan av zombies annars, men det här ser onekligen intressant ut :)

#12

Postad 09 november 2012 - 13:23

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
Ah kaos! Med like. Skönt att dom gjorde 28dagar senare-stil på zombierna. Gillar det :)

#13

Postad 09 november 2012 - 14:18

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

  • 539 inlägg
  • 0
Trevligt med en riktig trailer efter alla fejkade som snurrat runt på youtube. Tyvärr blev jag lite nedslagen av superzombie-konceptet. En zombie springer inte, det håller nog Max Brooks med om också. Det går att göra en zombieapokalyps på film actionladdad ändå.

#14

Postad 09 november 2012 - 14:29

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0
Tjoflöjt vad det gick undan där.

Inte direkt "Walking dead" i dubbel bemärkelse.

#15

Postad 09 november 2012 - 14:36

OWC
  • OWC
  • Beroende

  • 1 059 inlägg
  • 0

En zombie springer inte


Säger vem? Har du stött på många?

#16

Postad 09 november 2012 - 15:57

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

  • 539 inlägg
  • 0

Säger vem?

Max Brooks som skrivit boken, t.ex.

Har du stött på många?

Betydligt fler än du har i böcker och filmer i alla fall, uppenbarligen.

Tillåt mig citera Simon Pegg

I know it is absurd to debate the rules of a reality that does not exist, but this genuinely irks me. You cannot kill a vampire with an MDF stake; werewolves can't fly; zombies do not run.


Och ja, det är klart att det är absurt att diskutera nåt som inte existerar (ännu), men en zombies fysiologi och brist på högre kognitiva funktioner talar ju kraftigt emot att den skulle kunna göra något annat än att släpa sig fram.

#17

Postad 09 november 2012 - 16:06

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Trevligt med en riktig trailer efter alla fejkade som snurrat runt på youtube. Tyvärr blev jag lite nedslagen av superzombie-konceptet. En zombie springer inte, det håller nog Max Brooks med om också. Det går att göra en zombieapokalyps på film actionladdad ändå.


Förstår hur du menar då Romeros zombies är lite av byggstenen i standardzombien men å andra sidan bjuder springande zombies på en helt annan skräckfaktor än romeros (enligt mig rätt trista filmer för övrigt) zombies.

Svårt att känna mer ångest än den man får i 28 veckor senare när killen springer i början med en jävla massa Husein Bolts efter sig :) DET är skrämmande. En långsamt hasande zombie är inte skrämmande på samma vis. Som tur är finns båda så man kan variera sig :)

Sen är det visserligen skillnad på hur dessa zombies förklaras vara i filmerna också. Zombier som vandrande rötna lik är ju inte riktigt samma saker som virusdrabbade människor som törstar blod och inget annat. Typ the crazies och 28filmerna. Båda 2 har ju dock gemensamt att människokroppar helt plötsligt blir något annat.

Redigerat av Sgart, 09 november 2012 - 16:07.


#18

Postad 09 november 2012 - 16:10

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
rock'n'roll :-) denna kan bli roligt, hoppas de saftar på som aldrig förr

På tal om det så såg jag en zombie film igår, "A little bit zombie" var väll sådär, inte sämsta jag sett men långt ifrån den bästa.

Om zombies ska släpa sig fram eller springa? tja, vet inte om jag tar ställning till den frågan, man är ju uppväxt av att zombies går/släpar sig fram, men why not?

//Mike

#19

Postad 09 november 2012 - 16:24

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

  • 539 inlägg
  • 0

Svårt att känna mer ångest än den man får i 28 veckor senare när killen springer i början med en jävla massa Husein Bolts efter sig :) DET är skrämmande. En långsamt hasande zombie är inte skrämmande på samma vis. Som tur är finns båda så man kan variera sig :)


Förstår hur du menar med :)
Och jag håller dessutom med att EN hasande släpande zombie inte är speciellt läskig och heller inte svår att oskadliggöra. Men det skrämmande med zombies (tycker jag) är att dom kommer i sånt antal att det det blir svårt att hantera dem även om de släpar sig fram.

Det görs ju inte så många högbudgetzombiefilmer som den här, och kidsen idag klarar inte av att sitta stilla i mer än 2 minuter om inget exploderar eller det är full action. Klart dom måste sätta lite fart på de odöda då om tillräckligt många ska se filmen för att den ska gå runt ;)

Jag kunde kanske köpa om dom sprang som en "vanlig människa", dvs som innan de dog. Men här verkar de ju snarare ha fått superkrafter och springer snabbare än tåget att döma av trailern.

Redigerat av A Haddock, 09 november 2012 - 16:34.


#20

Postad 09 november 2012 - 16:34

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Finns redan en tråd. https://www.minhembi...ar&fromsearch=1

#21

Postad 09 november 2012 - 17:01

OWC
  • OWC
  • Beroende

  • 1 059 inlägg
  • 0

Max Brooks som skrivit boken, t.ex.


Det lät mer som att du kategoriskt hävdade att zombies inte springer, vilket jag tycker är ett snävt sätt att se på det. En zombie kan i mina ögon röra sig på många olika sätt baserat på många olika förutsättningar.

Betydligt fler än du har i böcker och filmer i alla fall, uppenbarligen.


På vilket sätt är det uppenbart? Bara för att jag inte tycker att alla zombies måste vara på ett sätt?

Och ja, det är klart att det är absurt att diskutera nåt som inte existerar (ännu), men en zombies fysiologi och brist på högre kognitiva funktioner talar ju kraftigt emot att den skulle kunna göra något annat än att släpa sig fram.


Som jag skrev så tycker jag att det beror på förutsättningarna. Har de bara två stumpar till ben så kan de givetvis inte springa och måste släpa sig fram, men har de en hel kropp så tycker jag att de lika gärna kan röra sig mer obehindrat. Min poäng är att det måste inte vara så skrivet i sten.

#22

Postad 09 november 2012 - 17:15

OWC
  • OWC
  • Beroende

  • 1 059 inlägg
  • 0

Jag kunde kanske köpa om dom sprang som en "vanlig människa", dvs som innan de dog. Men här verkar de ju snarare ha fått superkrafter och springer snabbare än tåget att döma av trailern.


Jag tyckte inte att de sprang så mycket snabbare än en människa, det bara upplevs så för att de var så många så de rörde sig nästan som vätska. När man ser enskilda zombies så ser de ut att springa som en vanlig människa.

#23

Postad 09 november 2012 - 17:24

Unregisteredc5f361c8
  • Unregisteredc5f361c8
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Finns redan en tråd. https://www.minhembi...ar&fromsearch=1


Och jag som tyckte jag sökte så bra! Men icke!

#24

Postad 09 november 2012 - 17:50

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 3
Spontant ser det ut som att den lider av samma sak som fick "I am legend" att falla i mina ögon: datoranimerade zombies...

#25

Postad 09 november 2012 - 21:55

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Gillade inte alls trailern. Filmen verkar inte va så som jag hade hoppats på. Men kanske kommer mer trailers som ändrar på det innan den har premiär.

#26

Postad 09 november 2012 - 22:15

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Gillade inte alls trailern. Filmen verkar inte va så som jag hade hoppats på. Men kanske kommer mer trailers som ändrar på det innan den har premiär.


De ville nog bara visa action och pitt här :-) tror filmen kommer vara helt annorlunda mot trailern

#27

Postad 10 november 2012 - 01:32

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

  • 1 869 inlägg
  • 2
Boken, skriven av Max Brooks (Mel Brooks son!), är en *riktig* höjdare och jag var vansinnigt taggad över att få en högbudgetproduktion till filmatisering av den, men här verkar det ju vara fullständigt omskrivet. Det bästa med boken är att den är skriven som en historiebok som berättar vad som hände i det stora kriget mot Z, och baserar sig på intervjuer med överlevare - här verkar det handla om en ensam hjälte som skall försöka stoppa horderna vilket genast blev väldigt mycket mindre intressant.

En annan fin grej med boken är att den tar upp de rent tekniska aspekterna med att rensa upp zombies. Till skillnad mot här är de långsamma, men de slutar verkligen inte röra sig innan du skjutit sönder hjärnan på dem. Zombies som trillar av båtar fortsätter att gå på havsbotten och zombies som beger sig för långt norrut fryser på vintern, men när det blir vår så tinar de upp och fortsätter. Alltså en mycket fräschare vinkel än massa arga snabbspringare som trailern hintar om. :(

#28

Postad 10 november 2012 - 02:29

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0
Känner precis som du här T Turtle!
Men kommer nog se den ändå.

#29

Postad 10 november 2012 - 10:42

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

  • 539 inlägg
  • 0
Skönt att man inte är ensam om att bli besviken på trailern. Självklart kommer även jag att se filmen (ser i princip allt som har med zombies att göra), men förväntningarna har sänkts rejält nu. Som tidigare framgått har jag också läst boken men det här verkar tyvärr väldigt omskrivet, jag undrar vad Max Brooks tycker om det hela. Nån som vet om han är inblandad i produktionen?

#30

Postad 10 november 2012 - 15:49

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Kan nog bli bra även om de där zombielavinsekvenserna var lite märkliga.... :rolleyes: Pitt är en bra skådis.

#31

Postad 11 november 2012 - 01:55

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

  • 1 869 inlägg
  • 0
Här är en intervju med Max Brooks där han pratar mycket om boken och lite om den kommande filmen samt ett kul citat om val av skådespelare (som samtidigt blir tragiskt när man inser riktningen filmstudion valt).

#32

Postad 12 november 2012 - 14:22

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

  • 1 828 inlägg
  • 1
Filmen skiljer sig väsentligt från Brooks bok. Tydligen gillade inte Pitt manuset som då skrevs om. Egentligen är det bara titeln som finns kvar.

#33

Postad 13 november 2012 - 09:04

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0
Att dömma av trailern ser det ut som ett skämt! Ser ut som en typisk mainstream hollywoodrulle. Inge fokus på zombiesarna alls + att de är datoranimerade. Inte skrämmande någonstans!

#34

Postad 25 mars 2013 - 15:12

jefvul
  • jefvul
  • Användare

  • 235 inlägg
  • 0
Ny trailer: http://capishe.se/ny...ll-world-war-z/

#35

Postad 27 maj 2013 - 09:51

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

  • 539 inlägg
  • 0
Om det här stämmer (aftonblaskans förtroende är ju sådär) så lär det svida i plånboken ordentligt för finansiärerna.
Själv kan jag inte låta bli att småskratta lite skadeglatt då de, åtminstone av trailers att döma, har tagit en helt strålande bok och omvandlat till nånting helt annat i filmväg.

http://www.aftonblad...icle16847676.ab

#36

Postad 27 maj 2013 - 12:26

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0
Med tanke på hur poppis det är med Zombies på vita duken så vore det ju smått mirakulöst att misslyckas på detta vis.
Men men, de verkar ju som sagt gjort ett från boken sett stort avsteg så det kanske straffar sig trots allt.

#37

Postad 27 maj 2013 - 16:07

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0
Jag har inte läst boken och tycker trailern ser lovande ut! Sevärd zombieaction, varken mer eller mindre.

#38

Postad 27 maj 2013 - 18:53

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

  • 1 869 inlägg
  • 0

Jag har inte läst boken och tycker trailern ser lovande ut! Sevärd zombieaction, varken mer eller mindre.

Grejen var ju bara att boken var så mycket mer än bara motsvarande "läsvärd". :(

#39

Postad 27 maj 2013 - 19:45

vilse
  • vilse
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0
Var inne på Adlibris för att köpa boken men det finns så många olika att välja. Vilken version bör man köpa?

#40

Postad 27 maj 2013 - 21:28

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

  • 539 inlägg
  • 0

Med tanke på hur poppis det är med Zombies på vita duken så vore det ju smått mirakulöst att misslyckas på detta vis.
Men men, de verkar ju som sagt gjort ett från boken sett stort avsteg så det kanske straffar sig trots allt.


Är det verkligen så poppis? Nog för att zombiefilmen fått en revival de senaste åren och det kommit ganska många nya filmer, men de har väl inte direkt lockat den breda massan (möjligen med undantag för Zombieland?). Artikeln nämner att det troligtvis kommer att bli dyraste filmen i världshistorien hittills, jag har svårt att se hur en zombierulle ska kunna spela in den summan, trots Brad Pitt i rollistan. Men jag kan ju ha fel :)

Var inne på Adlibris för att köpa boken men det finns så många olika att välja. Vilken version bör man köpa?


Det är precis samma bok bara i olika bindningar och med olika omslag etc.
Söker du på "världskrig z" får du den på svenska, då finns "bara" 3 varianter att välja på.
Jag har den på engelska, har ingen aning om hur den svenska översättningen är.

#41

Postad 04 juni 2013 - 15:21

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0
^
Nja, vita duken och vita duken, tänker i huvudsak på triumftåget som är "The walking dead".

#42

Postad 10 juli 2013 - 17:19

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0
Det börjar närma sig, är nyfiken men jag tycker filmen ser väldigt plastig ut vilket verkar sjukt störande.

Men det är väl så att ju mer som händer på duken och mer action så skiter biopubliken om det är plastigt eller inte nu för tiden.

#43

Postad 11 juli 2013 - 21:28

Rollobanana
  • Rollobanana
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Såg filmen för tre veckor sedan i NewYork då frugan shoppade så gick jag och mina grabbar 15,17år på bio.
Riktigt bra salong på 34th Street med IMAX och 3D, popcornhink, cola och mugghållare.
Har inte läst boken så jag blev inte besviken p.g.a det och inte på filmen heller (mina förväntningar var inte höga innan).
Snabba zombies ökade spänningen, storyn var bra med en del oväntade vändningar,läste någonstans att produktionen av filmen skulle vara forserad på slutet (inget jag märkte).
Brad Pitt spelade bra och jag tycker filmen var välgjord med mycket action, spänning och underhållande.

Bild på biljetten i mitt galleri.

#44

Postad 11 juli 2013 - 23:13

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
Kom nyss hem från biografen!

En väldigt modern zombie film! Med springande zombies och mycket action!
Trodde Brad Pitt var fel man för rollen, men fungerade väldigt bra!
Första 3/4 var helt fantastisk, den sista fjärdedelen var bra, inget mer!

Ska tilläggas att jag har läst boken! Men jag uppskattade filmen väldigt mycket! Är dock väldigt svag för post apocalyptic filmer...

8/10 för min del

Blir ett givet köp för min del på Steelbook när de släpps om några månader!



#45

Postad 13 juli 2013 - 06:19

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Slutet var för utdraget. Herregud alltså! Tack och lov så varar det bara några minuter. En genomsnittlig film med hög popcornfaktor.

#46

Postad 19 juli 2013 - 14:34

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0

Filmen skiljer sig väsentligt från Brooks bok. Tydligen gillade inte Pitt manuset som då skrevs om. Egentligen är det bara titeln som finns kvar.

Det är verkligen inte mycket från boken kvar i filmen, små små fragment, men på tok för lite för att egentligen ha samma namn. Hade man istället kallat den för I Am Legend: Prequel eller 28 Days Later: US Hyper Remake hade det varit mycket mer träffsäkert och inte lika missvisande.

Som filmatisering av boken är den en flopp. Som actionfilm är den helt OK.

Betyg: 6 av 10 vågor av infekterade människor.

#47

Postad 19 juli 2013 - 18:56

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

  • 539 inlägg
  • 0

Det är verkligen inte mycket från boken kvar i filmen, små små fragment, men på tok för lite för att egentligen ha samma namn. Hade man istället kallat den för I Am Legend: Prequel eller 28 Days Later: US Hyper Remake hade det varit mycket mer träffsäkert och inte lika missvisande.

Som filmatisering av boken är den en flopp. Som actionfilm är den helt OK.

Betyg: 6 av 10 vågor av infekterade människor.


Synd. Hade man döpt om den till något annat hade det kanske blivit film av boken förr eller senare ändå. Nu känns det mindre troligt.
Jag väntar med att titta tills jag kan se den hemma. Ser ändå fram emot att se spektaklet. Är man dessutom inställd på att man inte får en filmatisering av boken är nog risken mindre att bli besviken.

#48

Postad 20 juli 2013 - 21:25

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0
Uppfattade den som förvånansvärt "ospännande". Ett jäkla myller och springande bara.

Nja, för zombiefantaster kanske den är ett måste men den lämnade en del övrigt att önska imho.

#49

Postad 20 juli 2013 - 23:03

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Det var myllret som kostade stålar när de gjorde filmen. Trots stålarna är det en genomsnittlig film. 28 dagar senare är helt klart mer välskriven. Tyvärr får man väl inte se den på blu-ray då den mestadels sköts med vanlig videokamera.

#50

Postad 20 juli 2013 - 23:16

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Vaddå, 28 dagar senare har funnits i åratal. Dock är det som du säger och ingen ser skillnad mot dvdn



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.