Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Eskapisterna - ny, svensk podcast som behandlar fiktion

59 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 22 mars 2013 - 01:52

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Det här med att spela in och dela med sig av sina åsikter via nätet ä ju som ganska stort och populärt nuförtiden, känns det som, med podcaster som poppar upp som svampar ur jorden där allt möjligt diskuteras.

Eskapisterna är ytterligare en sådan där jag, min vän Danny Ahrling och filmkännaren Pavo Hemmingsson behandlar fiktion i alla möjliga former, från filmer till böcker och vi pratar såväl nya som gamla titlar inom alla genrer. Ibland är det rena recensioner med ett utlåtande om huruvida det som vi har sett eller läst går att rekommendera till andra eller ej, medan vi andra gånger kan sitta och jämföra adaptioner som då ställs mot varandra och det diskuteras kring.

Välkomna att lyssna till skånepågarna och norrlänningen i Eskapisterna.

Nytt avsnitt varje torsdag.

[Arkiv]
Avsnitt 1: Batman Begins
Avsnitt 2: Labyrinth
Avsnitt 3: Bicentennial Man
Avsnitt 4: Djungelboken
Avsnitt 5: Liftarens guide till galaxen
Avsnitt 6: Adaptioner
Avsnitt 7: Hajen
Avsnitt 8: Princess Mononoke
Avsnitt 9: Black Books
Avsnitt 10: The Terminator
Avsnitt 11: Secondhand Lions
Avsnitt 12: Going Postal
Avsnitt 13: The Room
Avsnitt 14: Valhall
Avsnitt 15: Bruce Almighty
Avsnitt 16: Pitch Black
Avsnitt 17: De misstänkta
Avsnitt 18: Artemis Fowl
Avsnitt 19: Who Framed Roger Rabbit
Avsnitt 20: TRON vs TRON Legacy
Avsnitt 21: Finding Neverland
Avsnitt 22: The Walking Dead
Avsnitt 23: Toy Story
Avsnitt 24: Superman I vs. II
Avsnitt 25: Sommar 2013

Avsnitt 26: Inception
Avsnitt 27: Laputa: Slottet i himlen
Avsnitt 29: Livet från den ljusa sidan
Avsnitt 30: Flash Gordon
Avsnitt 31: Coraline
Avsnitt 32: Knights of the South Bronx
Avsnitt 33: Specialeffekter
Avsnitt 34: Alone in the Dark
Avsnitt 35: Oz vs. Oz
Avsnitt 36: Den oändliga historien
Avsnitt 37: Constantine
Avsnitt 38: Bram Stoker's Dracula
Avsnitt 39: The Thing vs The Thing
Avsnitt 40: Super Mario Bros.
Avsnitt 41: Die Hard
Avsnitt 42: Doctor Who
Avsnitt 43: Ensam Hemma.
Avsnitt 44: En Julsaga
Avsnitt 45: Klappjakten.
Avsnitt 46: Hogfather
Avsnitt 47: Vinter 2013

Avsnitt 48: The Dark Knight
Avsnitt 49: RoboCop
Avsnitt 50: Chocolat
Avsnitt 51: Fight Club
Avsnitt 52: Disco Worms
Avsnitt 53: Yes Man
Avsnitt 54: Good Omens
Avsnitt 55: My Neighbor Totoro
Avsnitt 56: Big Trouble in Little China
Avsnitt 57: Birdemic
Avsnitt 58: LEIF
Avsnitt 59: Terminator 2
Avsnitt 60: The Secret of Kells
Avsnitt 61: När lammen tystnar
Avsnitt 62: Dungeons & Dragons
Avsnitt 63: Galaxy Quest
Avsnitt 64: The Fountain
Avsnitt 65: Tremors
Avsnitt 66: Porco Rosso
Avsnitt 67: Inspector Gadget
Avsnitt 68: Ender's Game
Avsnitt 69: Sommar 2014

Avsnitt 70: Teenage Mutant Ninja Turtles (1990)
Avsnitt 71: Hellboy
Avsnitt 72: Steamboy
Avsnitt 73: Guardians of the Galaxy
Avsnitt 74: Dragonball Evolution
Avsnitt 75: The Goonies
Avsnitt 76: Brick
Avsnitt 77: The Fog
Avsnitt 78: Pans Labyrint
Avsnitt 79: Troll 2
Avsnitt 80: Beetlejuice
Avsnitt 81: Ghostbusters I vs. II
Avsnitt 82: Prinsessan och grodan
Avsnitt 83: Dogma
Avsnitt 84: Yor, the Hunter from the Future
Avsnitt 85: It's a Wonderful Life
Avsnitt 86: Gremlins
Avsnitt 87: Star Wars Holiday Special
Avsnitt 88: Star Wars Trilogy
Avsnitt 89: Vinter 2014

Redigerat av ConraDargo, 25 december 2014 - 18:55.


#2

Postad 28 mars 2013 - 10:17

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Eskapisterna följer svindlaren och förfalskaren Moist von Lipwig som står inför ett ultimatum; att hängas för sina brott eller att använda sina talanger för att återskapa staden Ankh-Morporks en gång så stolta men nu nedgångna postverk…

Avsnitt 12: Going Postal

Vårat första XL-avsnitt! XL innebär då hur vi siktar på att ligga runt 90-100 minuter istället för de 45-60 som vi annars alltid försöker hålla oss till. Detta kommer att bli en standardlängd för de avsnitt där vi pratar om mer än bara en film eller en bok och så vidare.

Redigerat av ConraDargo, 28 mars 2013 - 10:51.


#3

Postad 04 april 2013 - 16:08

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Är filmen The Room verkligen så dålig som alla säger? Jag och Danny lurar oss själva i detta första april-avsnitt med att se och analysera vad som inom filmbranschen är klassat som ett skämt, men på grund av just detta också har ett stort kultvärde.

Avsnitt 13: The Room

#4

Postad 10 april 2013 - 23:48

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Eskapisterna får lift av åskguden Tor för att besöka det gudomliga Asgård, asagudarnas hem, och tar sig senare vidare till det karga Utgård, jättarnas land, när de kastar sig in i filmversionen av kultserien Valhall.

Avsnitt 14: Valhall

#5

Postad 18 april 2013 - 10:33

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Jim Carrey som vi är vana vid att se honom: i en komedi. Dock inte lika överdriven som Ace Ventura eller The Mask och det är just där i den stora behållningen med Bruce Almighty ligger, eller Bruce Den Allsmäktige. Lyssna mer på mina och Dannys åsikter kring filmen i det senaste Eskapisterna!

Avsnitt 15: Bruce Almighty

#6

Postad 25 april 2013 - 08:09

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Ett uppgraderat Eskapisterna följer en grupp överlevande som kraschlandat på en brännande ökenplanet, tillsammans med den ökända mördaren Riddick, men när skymningen faller inser de snart att Riddick är deras minsta problem.

Avsnitt 16: Pitch Black

Uppgraderat, ja - vilket innebär hur vi sitter med ny ljudutrustning. Välkomna till en förhöjd ljudkvalité, som märks i synnerhet på min egen sida :)

#7

Postad 02 maj 2013 - 09:06

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Och så rullar vi då vidare, med en krimfilm, men inte vilken som helst och absolut inte något bottenskrap utan istället bland det bästa man kan se i genren: De misstänkta!

En grupp kriminella som misstänkts för ett brott de inte har begått, bestämmer sig efteråt för att samarbeta och formar en plan… Stöten går som planerat, men de inser snart att de blivit marionetter åt en okänd gangster som lurar i skuggorna.

Avsnitt 17: De misstänkta

#8

Postad 13 maj 2013 - 11:03

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Hör om våra tankar kring Artemis Fowls äventyr när han i denna bokseriens första bok försöker återställa familjens förmögenhet genom att kidnappa en vätte och sedan utkräva lösesumma för denne.

Avsnitt 18: Artemis Fowl

#9

Postad 16 maj 2013 - 09:42

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Veckorna fortsätter att rulla på som vanligt och därför går det nu att lyssna till det 19:e avsnittet av Eskapisterna, i vilket jag och Danny beger oss in i en värld där verkligheten går ihop med en tecknad sådan.

Avsnitt 19: Who Framed Roger Rabbit

#10

Postad 23 maj 2013 - 09:57

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Dags att bryta nytt tiotal när jag och Danny nu har uppnått avsnitt #20! Och lagom till detta blir det dessutom en riktig långkörare, när vi i detta XL-avsnitt diskuterar TRON i såväl sitt gamla som nya utförande.

Avsnitt 20: TRON vs TRON Legacy

#11

Postad 04 juni 2013 - 10:21

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Extra extra, läs allt om Eskapisterna i sommar!

Ville jag skriva bara för att. Men det stämmer också till en viss grad, fast ni ska förstås få lyssna på oss - inte läsa om.

Eskapisterna planerar en sommarspecial med varierat innehåll, däribland en postsäck och det är här som just du som lyssnare kommer in i bilden. Vi vill veta vad du tycker och tänker och funderar på när det gäller vår podcast och hoppas därför på nyfikna frågor, intressanta filmtips, konstruktiv kritik och annat som kommer upp till ytan nu när lyssnarna får ordet.

Skicka ett mail till [email protected], kommentera denna artikel eller bara skriv en rad här på forumet så kanske din kommentar eller ditt mail kommer med i programmet!
Med viss reservation för längd, etc.

Senast den 10:e juni behöver vi era mail och kommentarer.

Redigerat av ConraDargo, 04 juni 2013 - 10:21.


#12

Postad 06 juni 2013 - 08:30

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Det har varit väldigt mycket tal om zombies de senaste tre åren, något som i synnerhet lär ha att göra med Frank Darabonts lyckade TV-serie The Walking Dead, vilken ju baseras på Robert Kirkmans ännu större serietidning som i år firar 10-årsjubileum.

Lyssna till mig och Danny när vi i veckans avsnitt berättar om vad som gör The Walking Dead till bland det bästa som har hänt genren, efter att ha tagit oss an båda serieformerna.

Avsnitt 22: The Walking Dead

Redigerat av ConraDargo, 06 juni 2013 - 12:02.


#13

Postad 13 juni 2013 - 09:44

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
I veckans avsnitt av Eskapisterna tittar jag och Danny på den gamla klassikern Toy Story, som 1995 var en riktig pionjär inom digitalt animerad film och blev ett genombrott för såväl genren som studion Pixar!

Avsnitt 23: Toy Story

#14

Postad 20 juni 2013 - 11:01

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Sommaren är här och med den en av årets mest efterlängtade filmer: Man of Steel, ytterligare en reboot på Stålmannen! Så därför bestämde jag och Danny oss för att ta en titt på den allra första filmatiseringen samt även uppföljaren. Resultatet blev ett nytt XL-avsnitt.

Avsnitt 24: Superman I vs. II

#15

Postad 27 juni 2013 - 11:55

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Sommar, sol och Eskapisterna! Avsnitt #25 är en sommarspecial fylld av tankar kring halvåret som har gått, kommentarer från er lyssnare, bloopers och framtidssnack.

Avsnitt 25: Sommar 2013

#16

Postad 01 augusti 2013 - 11:29

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Sommaren är över, åtminstone för Eskapisterna om man ser till det uppehåll som vi nu har haft i drygt en månad och för att verkligen komma igång ordentligt, så river vi av med en av 2010 års mest omtalade filmer: Inception.

Avsnitt 26: Inception

#17

Postad 08 augusti 2013 - 16:50

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Nya äventyr och ännu mer Ghibli-mys väntar mig och Danny när vi söker efter det flygande slottet Laputa!

Avsnitt 27: Laputa: Slottet i himlen

#18

Postad 15 augusti 2013 - 12:17

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Det andra halvårets första XL-avsnitt kommer i form av ett besök till en mycket välkänd urtidspark när vi jämför bok med film.

Avsnitt 28: Jurassic Park

#19

Postad 22 augusti 2013 - 13:56

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
I veckans avsnitt av Eskapisterna träffar jag och Danny både en och annan galenpanna, men lär oss också att se på ljuset från den ljusa sidan!

Avsnitt 29: Livet från den ljusa sidan

Redigerat av ConraDargo, 22 augusti 2013 - 13:57.


#20

Postad 29 augusti 2013 - 09:21

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Eskapisterna flyger ut i kosmos så att de kan följa Flash Gordon och hans vänners kamp mot den grymme kejsaren Ming i ett färgglatt och rafflande rymdäventyr...

Avsnitt 30: Flash Gordon

Gu' se underhållande film det här är B)

Edit: jo just det, och missa inte informationsavsnittet där vi pratar om saker som händer med Eskapisterna.

Redigerat av ConraDargo, 29 augusti 2013 - 09:23.


#21

Postad 12 september 2013 - 13:29

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Ja jösses vad jag har glömt bort mig här nu :P

Eskapisterna avsnitt 32: Knights of the South Bronx

Eskapisterna slår sig ner i skolbänken och tar del av Richard Masons undervisning där Schack används som läromedel och motivation för eleverna…i en historia med torn, löpare, kungar och ninjor?

Eskapisterna avsnitt 31: Coraline

Eskapisterna följer med Coraline Jones när hon flyr från sin trista vardag genom en märklig liten dörr och hittar en magiskt färgsprakande alternativ värld på andra sidan…

#22

Postad 19 september 2013 - 09:44

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Hur pass mycket av en film kan egentligen vara specialeffekter innan man tappar innehållet? När blir det för mycket explosioner och slow-motion och när känns det lagom? Hur bibehåller man illusionen av en fantasivärld utan att det som är animerat sticker ut? Eskapisterna diskuterar specialeffekter i avsnitt #33.

Eskapisterna avsnitt 31: Specialeffekter

#23

Postad 26 september 2013 - 00:41

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Och så var vi tillbaka igen då, den här gången med vad som kan vara världens sämsta film och om inte annat så slåss den verkligen om att kunna titulera sig så.

Avsnitt 34: Alone in the Dark

#24

Postad 03 oktober 2013 - 09:24

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Avsnitt 35: Oz vs. Oz

XL-avsnitt och dubbla äventyr i veckans Eskapisterna, när vi reser till landet Oz!

#25

Postad 13 oktober 2013 - 05:49

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Jag har flyttat till Japan men Eskapisterna har ändå rullat på! Här är avsnitt 36 där vi pratar om Den oändliga historien, som egentligen också är något av en märklig historia när man granskar den...

Avsnitt 36: Den oändliga historien

#26

Postad 17 oktober 2013 - 11:44

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Och även denna vecka har vi ett avsnitt från oss två Eskapister. Vi fortsätter att röra oss i någon form av fantasivärld, men den här gången har omgivningen och temat mörknat en hel del - i takt med att vi rör oss närmare halloween och allhelgonaafton!

Avsnitt 37: Constantine

#27

Postad 24 oktober 2013 - 10:56

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Halloween kryper allt närmare och i takt med det sjunker även jag och Danny allt djupare ned i skräckträsket av filmer! Den här torsdagen diskuterar vi en mycket intressant skildring av legenden om Greve Vlad Dracula, med filmatisteringen av Bram Stokers gamla klassiska roman!


Avsnitt 38: Bram Stoker's Dracula

Redigerat av ConraDargo, 24 oktober 2013 - 10:58.


#28

Postad 01 november 2013 - 13:25

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Glad Halloween önskar jag och Danny alla våra lyssnare! Vi tar oss an en riktig skräckklassiker denna halloween i form av The Thing från 1982, samtidigt som vi även granskar 2011 års efterföljare med samma namn!

Avsnitt 39: The Thing vs The Thing

#29

Postad 07 november 2013 - 12:05

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Bara för att Halloween är över betyder inte det att jag och min gode vän samt podcastkollega Danny inte längre ser skräcken i vitögat. Men den här gången ligger dock terrorn på ett helt annat plan och upplevs på ett helt annat sätt, i den så omtalat dåliga filmatiseringen av rörmockarhjälten Super Mario.

Avsnitt 40: Super Mario Bros.

#30

Postad 21 november 2013 - 14:08

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
I dagens samt veckans avsnitt av Eskapisterna beger jag mig in på för mig ganska okända och nya marker, med Danny Ahrling som min ledsagare när vi tar oss an den nu 50 år gamla kultserien Doctor Who!

Förra veckan var det däremot en kär gammal klassiker som återsågs, med en purung och då fortfarande relativt grön Bruce Willis i den första Die Hard-filmen.

#31

Postad 12 december 2013 - 12:49

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Den här bilden blev så enormt underhållande att jag bara måste få dela med mig av den (credit går däremot till Danny som sitter och skapar dessa för varje avsnitt):

Postad bild

Fångar precis hur den här filmen verkligen är ;) Hör mitt och Dannys snack kring Arnolds insats som humoristisk pappa i avsnitt 45: Klappjakten.

Vi tar för övrigt även just nu emot frågor som rör vår podcast - att svara på i det julavsnitt som kommer i mellandagarna! Så hör gärna av er antingen via en kommentar på avsnittet, här i denna tråd eller maila [email protected] eller [email protected] för en chans att just din fråga tas upp från säcken :)

#32

Postad 22 december 2013 - 02:56

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Om ni tyckte att Eskapisterna hade julstämning förra veckan, om än en lite sorglig sådan med tanke på filmen, så ska ni lyssna till det senaste avsnittet där vi verkligen beger oss ut på ett riktigt äventyr.

Terry Pratchetts Hogfather skrevs 1996 och blev 10 år senare en TV-film. Vad som skiljer de två medierna åt, hur adaptionen ter sig och vad den här fantastiska historien handlar om får ni reda på i avsnitt 46: Hogfather.

#33

Postad 26 december 2013 - 11:26

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Vintermys med mig och Danny? I så fall ska man lyssna till vårat sista avsnitt av Eskapisterna för det här året [cool] Pepparkakor och julmust utlovas när vi pratar om det gångna året - komplett med ett gäng roliga "bloopers" som tar er bakom kulisserna!

Avsnitt 47: Vinter 2013

#34

Postad 31 januari 2014 - 10:18

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Postad bild[/url]

Då var väntan äntligen över - Eskapisterna är tillbaka.

Och var någonstans vore väl bättre att börja än om inte där vi startade podden för ett helt år sedan nu: Batman.

Eskaisterna 48: The Dark Knight

Vi ska även se till att finnas på iTunes inom kort. Det är ett löfte.

Redigerat av ConraDargo, 08 februari 2014 - 02:58.


#35

Postad 06 februari 2014 - 12:26

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Postad bild

För ni vet väl vad som är bioaktuellt inom kort? Just det: remaken av 80-tals klassikern RoboCop. Så, varför då inte syna originalet i sömmarna och säga vad vi tycker och tänker när vi ser den filmen idag?

Eskapisterna 49: RoboCop

Vad har ni som lyssnar själva för minnen och åsikter kring denna gamla klassiker och hur känner ni inför remaken? Kommentera hemskt gärna på avsnittet @ DigitalEscape.se

Redigerat av ConraDargo, 06 februari 2014 - 12:29.


#36

Postad 13 februari 2014 - 11:21

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Imorgon är det Alla :wub: Dag. Vad förknippar man med en sådan tid om inte choklad?

Och vilken film förknippar man choklad med om inte...

Postad bild

Avsnitt 50: Choclolat

Redigerat av ConraDargo, 13 februari 2014 - 11:22.


#37

Postad 20 februari 2014 - 23:10

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Eskapisterna följer berättaren Jack vars liv tar en mörk och destruktiv vändning efter att han börjat umgås med Tyler Durden, vars vänskap leder till grundandet av den numera mytomspunna Fight Club…

Avsnitt 51: Fight Club

#38

Postad 27 februari 2014 - 01:33

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Eskapisterna försöker lönlöst ha en solig sinnesstämning när de följer masken Barrys upptäckt av discomusiken och hans ansträngningar att starta ett band för att ta hela insektsvärlden med storm…

Avsnitt 52: Disco Worms

#39

Postad 06 mars 2014 - 12:51

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Efter den rena tragik som var Disco Worms behövde jag och Danny få oss ett gott skratt och förlängning av livet, så för detta vände vi oss till komiken personifierad: Jim Carrey. Men Yes Man har så mycket mer än bara en tokrolig Carrey i sig, som här får spela en roll som både jag och Danny kan tycka att han gör sig som bäst i - nämligen lite mer återhållsam.

Hur skulle livet kunna se ut om man började tacka ja till alla erbjudanden och möjligheter som dagligen kommer i ens väg genom såväl ens vänner som på mailen och via reklamblad? Lyssna till Avsnitt 53: Yes Man och få en del av svaret.

#40

Postad 22 mars 2014 - 05:10

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Lite serverproblem och uppdateringar har gjort så att arkivet för tillfället ligger nere, men det senaste Eskapisterna gick upp idag på den light-version av sidan som nu finns tillgänglig! Så bara bege er dit ifall ni vill höra den mysiga berättelsen om Studio Ghiblis så lurvigt ikoniska Totoro :)

Postad bild

Avsnitt 55: My Neighbor Totoro

När arkivet väl är igång igen kommer även den uppdatering för avsnitt #54, Good Omens, som jag glömt bort att länka till här.

Redigerat av ConraDargo, 23 mars 2014 - 01:36.


#41

Postad 10 april 2014 - 13:48

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Nu ska vi se här, nu har jag varit lite lat känner jag - och framförallt upptagen med att cykla runt i Kyoto sista perioden som jag var där.

Men nu är jag tillbaka i det kalla, gråa Sverige och kan fokusera på vad som är viktigt ;P

Vi har ju dock även haft fullt upp med DigitalEscape och så är det fortfarande. Därför kan jag i dagsläget inte göra mer än presentera det senaste avsnittet:

Postad bild

Eskapisterna hamnar i det lilla samhället Rotum där vapenfabrikens VD, Gunnar Volt, försöker stoppa den okände Leif från att läcka om deras illegala vapenhandel...

Avsnitt 58: LEIF

#42

Postad 10 april 2014 - 13:55

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
För tusan, det är ju jag som inte har ögonen med mig... Här kommer avsnitt 57 samt 56 också:

Postad bild

Eskapisterna åker med lastbilschaffisen Jack Burton som dras in i en kamp mellan kinakvarterens rivaliserande gäng, övernaturliga krigare, trollkarlar och monster...

Avsnitt 56: Big Trouble in Little China

Postad bild

Eskapisterna kan knappt tro sina ögon och öron när de följer Rod och Nathalie vars tillvaro plötsligt fylls av örnar som skoningslöst attackerar allt och alla...

Avsnitt 57: Birdemic

PS. Missa för guds skull inte just detta avsnitt om ni vill ha någonting roligt att lyssna på när jag och Danny konstaterar att vi just har sett en av de sämsta filmerna som någonsin producerats (och det absolut värsta skräpet jag personligen har sett).

#43

Postad 27 april 2014 - 08:24

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Eskapisterna dyker huvudstupa in i den explosiva striden mellan två mördarrobotar som båda letar efter John Connor, i en kamp som kommer avgöra mänsklighetens framtid...

Avsnitt 59: Terminator 2

Postad bild

Eskapisterna slår följe med den unge Brendan som är nyfiken på tillvaron bortom staden Kells och dess grå murar, från vilken han en dag smiter och möter en magisk värld...

Avsnitt 60: The Secret of Kells

#44

Postad 25 maj 2014 - 21:05

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Jag är numera (ännu mer) sämst på att minnas saker efter att ha såväl börjat jobba som återfått mitt översociala liv här hemma i Sverige -_-' Men här kommer nu äntligen en ordentlig catch-up över vad som har hunnit hända i Eskapisterna den senaste månaden:

Postad bild

Avsnitt 61: När lammen tystnar

Postad bild

Avsnitt 62: Dungeons & Dragons

Postad bild

Avsnitt 63: Galaxy Quest

Postad bild

Avsnitt 64: The Fountain

Och så har vi även hunnit släppa en liten bit viktig information angående framtida avsnitt (eller snarare nutida eftersom jag är så sen med detta här i tråden :P).

Redigerat av ConraDargo, 25 maj 2014 - 21:08.


#45

Postad 20 juni 2014 - 13:13

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Avsnitt 65: Tremors

Postad bild

Avsnitt 66: Porco Rosso

Postad bild

Avsnitt 67: Inspector Gadget

Postad bild

Avsnitt 68: Ender's Game

Redigerat av ConraDargo, 20 juni 2014 - 13:13.


#46

Postad 15 augusti 2014 - 09:10

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Sommaren är över och Eskapisterna är tillbaka! Inte bara med ett nytt avsnitt utan hela DigtalEscape har fått sig ett behövligt ansiktslyft.

Postad bild

Avsnitt 70: Teenage Mutant Ninja Turtles (1990)

#47

Postad 22 augusti 2014 - 06:14

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Eskapisterna försvinner in i mörkret för att bekämpa ockulta makter tillsammans med Hellboy och hans medarbetare på Byrån för paranormal forskning och försvar…

Avsnitt 71: Hellboy

Danny har dessutom skrivit en liten artikel om DigitalEscapes nya layout och vad som egentligen hände där när vi helt plötsligt "tog ett steg tillbaka".

Hela det gamla arkivet finns nu också på plats, så alla våra gamla avsnitt går att nå via hemsidan. Skall successivt fixa länksamlingen på förstasidan här i tråden så att de alla blir klickbara igen.

Redigerat av ConraDargo, 03 september 2014 - 06:41.


#48

Postad 03 september 2014 - 06:41

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Avsnitt 72: Steamboy

Eskapisterna flyr med James Ray Steam, för att hålla ett mystiskt järnklot ur händerna på den lömska O’Hara-stiftelsen och ta reda på vad som hänt Rays farfar och pappa…

#49

Postad 11 september 2014 - 17:13

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Eskapisterna avsnitt 73: Guardians of the Galaxy

Eskapisterna lämnar Jorden med Peter Quill och slår sig samman med en udda grupp bovar och banditer för att försöka stoppa ett hot som kan förinta hela galaxen…


Postad bild

Eskapisterna avsnitt 74: Dragonball Evolution

Eskapisterna söker efter de sju drakkulorna tillsammans med Goku och hans vänner, i ett försök att rädda världen från att förintas av den onde krigsherren Piccolo…

#50

Postad 11 september 2014 - 17:27

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Arkivet på förstasidan har nu blivit uppdaterat, så alla länkar ska fungera igen.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.