Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*Officiell tråd - The New iPad*

798 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#601

Postad 20 april 2012 - 17:19

sumpan77
  • sumpan77
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
Halloj detta är min första surfplatta och tidigare har jag endast haft pc och android produkter. Måste säga att jag är grymt imponerad över iPad 3. Skärmen och det smidiga formatet är kanon!
Jag funderar på om man kan lägga till en startsida som alltid öppnas när man startar Safari?
Undrar även om det finns nån inställning så att texten alltid är synlig när man zoomar in på vissa sidor. Lite jobbigt att behöva scrolla i sidled för varje mening man läser.

#602

Postad 20 april 2012 - 21:19

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

  • 770 inlägg
  • 0

Halloj detta är min första surfplatta och tidigare har jag endast haft pc och android produkter. Måste säga att jag är grymt imponerad över iPad 3. Skärmen och det smidiga formatet är kanon!
Jag funderar på om man kan lägga till en startsida som alltid öppnas när man startar Safari?
Undrar även om det finns nån inställning så att texten alltid är synlig när man zoomar in på vissa sidor. Lite jobbigt att behöva scrolla i sidled för varje mening man läser.


Safari sparar den senaste sidan du var på innan du stängde programmet.
Gällande zoom samtidigt som man kan se texten. Detta går inte, jag vet vad du menar för den funktionen finns på Android men inte på iOS. Man vänjer sig och förlåter Apple för det ;)

#603

Postad 20 april 2012 - 22:02

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0

Undrar även om det finns nån inställning så att texten alltid är synlig när man zoomar in på vissa sidor. Lite jobbigt att behöva scrolla i sidled för varje mening man läser.


Provat "Läsare"-knappen?

#604

Postad 20 april 2012 - 23:20

sumpan77
  • sumpan77
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
Ok tack, den kommer upp ibland har jag sett.

Redigerat av sumpan77, 20 april 2012 - 23:26.


#605

Postad 21 april 2012 - 07:12

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Angående flash. Det finns en hel del som inte går att göra. Live betting (kör med ladbrokes), skit synd att det inte funkade. Typ ingen playkanal förutom svt.

Man kan använda appar som Puffin, Skyfire m.m. Men det är inte hållbart. Om det är en dealbreaker eller inte är helt upp till var och en.
Jag tror att, har man en gång använt en ipad, så är det väldigt lätt att förlåta det den inte är bra på. Jag HATAR tex itunes (slutat använda det), men jag står ut för att jag älskar min pad.

/Niklas



Försök hitta en superslimmad magnet som du klipper till och målar svart och limmar/tejpar fast på "luckan". Det lär fungera.

/Niklas


Tack för tipset! men jag är nog för petig med utseendet för att göra det :) men bra tips!

#606

Postad 21 april 2012 - 08:14

Termos
  • Termos
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0

Av player klarar utan problem att ladda ner filmen från datorn till ipaden utan konventering. Brukar alltid göra det när man ex.vis skall ut och flyga. Behöver inte gå via ITunes.

Fast detta går endast via wlan va?
Jag är ute efter en app där man kan streama och ladda ner filmer till ipaden via 3G, konverterade eller inte spelar mindre roll.

Redigerat av Termos, 22 april 2012 - 19:45.


#607

Postad 22 april 2012 - 09:00

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 1
Flash snacket är så jävla uttjatat! Detta va aktuellt för 2-3 år sen när flash var stort. Faktum är att flash ÄR utdöende nu! Det är HTML5 som gäller.

Och folk som fortfarande sitter och gör webbsidor i flash borde hänga med i utvecklingen lite.

#608

Postad 22 april 2012 - 19:44

Termos
  • Termos
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0

Flash snacket är så jävla uttjatat! Detta va aktuellt för 2-3 år sen när flash var stort. Faktum är att flash ÄR utdöende nu! Det är HTML5 som gäller.

Och folk som fortfarande sitter och gör webbsidor i flash borde hänga med i utvecklingen lite.

Hear Hear!

#609

Postad 22 april 2012 - 23:18

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0

Flash snacket är så jävla uttjatat! Detta va aktuellt för 2-3 år sen när flash var stort. Faktum är att flash ÄR utdöende nu! Det är HTML5 som gäller.

Och folk som fortfarande sitter och gör webbsidor i flash borde hänga med i utvecklingen lite.


Visst men de dröjer några år till.

#610

Postad 23 april 2012 - 06:49

plaggis
  • plaggis
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Fast detta går endast via wlan va?
Jag är ute efter en app där man kan streama och ladda ner filmer till ipaden via 3G, konverterade eller inte spelar mindre roll.


Jag kör en Subsonic-server hemma i WHS v1-miljö. Funkar kanon för android med Subsonics egna app. Jag vet att Subsonic är kompatibelt med iOS via bla iSub, Z-Subsonic eller Substream.

Kör jag via android så streamar servern direkt till min telefon och dessutom lagrar musiken lokalt, hur det görs med film vet jag inte.
Jag anar att iOS gör på samma sätt.

Läs mer på www.subsonic.org

#611

Postad 23 april 2012 - 07:10

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
Konstaterade i helgen att räckvidden på wlanet är betydligt mycket bättre på min gamla iPhone 3G än på den nya iPaden.

#612

Postad 23 april 2012 - 07:40

Termos
  • Termos
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0

Jag kör en Subsonic-server hemma i WHS v1-miljö. Funkar kanon för android med Subsonics egna app. Jag vet att Subsonic är kompatibelt med iOS via bla iSub, Z-Subsonic eller Substream.

Kör jag via android så streamar servern direkt till min telefon och dessutom lagrar musiken lokalt, hur det görs med film vet jag inte.
Jag anar att iOS gör på samma sätt.

Läs mer på www.subsonic.org

Tack för tipset, ska kika på det.

#613

Postad 23 april 2012 - 10:35

Emmma
  • Emmma
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Kolla på Targus Slim och Griffin Intellicase både är slim och snygga.

Jo, du har rätt! Det finns många fina fodral med snyggt mönster från Griffin.

#614

Postad 23 april 2012 - 10:46

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0

Visst men de dröjer några år till.


Nej, det sker nu. Ingen seriös utvecklare bygger sidor (enbart) baserad på flash idag.

Redigerat av Tomas L, 23 april 2012 - 10:47.


#615

Postad 23 april 2012 - 13:11

plaggis
  • plaggis
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Jo, du har rätt! Det finns många fina fodral med snyggt mönster från Griffin.


Jag har köpt detta case! Svinbra! Riktig stil på detta!
http://www.switcheas...roducts_id=2188

En liten test av caset!
http://youtu.be/sMXehOJHb14?hd=1

#616

Postad 24 april 2012 - 10:29

Termos
  • Termos
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Kan meddela att jag testade "av player", som någon nämnde tidigare, och den fungerar att ladda ner filmen till ipaden för senare tittning via 3G. Den klarade dock inte så bra wmv filer i 720p men men, har ändå inga sådan filmer.
Tyvärr måste man köpa två appar för att få den till både ipad och iphone, lite trist.

#617

Postad 24 april 2012 - 11:27

jabbeboy
  • jabbeboy
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Kan meddela att jag testade "av player", som någon nämnde tidigare, och den fungerar att ladda ner filmen till ipaden för senare tittning via 3G. Den klarade dock inte så bra wmv filer i 720p men men, har ändå inga sådan filmer.
Tyvärr måste man köpa två appar för att få den till både ipad och iphone, lite trist.


Har också köpt AVplayer HD, fungenrar fint, det ända den inte svalde var kickass som var i 1080p, men annars så fungerar 720p filmer och tv avsnitt hur bra som helst. definitivt värd 22kr..
Man använder väll sällan wmv filer ? Aldrig haft de

#618

Postad 24 april 2012 - 19:56

Termos
  • Termos
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0

Har också köpt AVplayer HD, fungenrar fint, det ända den inte svalde var kickass som var i 1080p, men annars så fungerar 720p filmer och tv avsnitt hur bra som helst. definitivt värd 22kr..
Man använder väll sällan wmv filer ? Aldrig haft de

Nä precis, vem kör med wmv. Anledningen till att jag testa det var att W7 exempelvideos var det enda jag hade tillgång till vid testtillfället.

#619

Postad 25 april 2012 - 20:11

ibaneziceman
  • ibaneziceman
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Fungerar voice-dictation på nya ipaden i sverige också? Och hur pass bra funkar det?

#620

Postad 26 april 2012 - 09:57

observer62
  • observer62
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Fungerar vågstycke-Chen på nya iPad in i Sverige också och Europas bra funkar det

Inläst på Dragon dictation - mest en kul grej i det lilla formatet.

#621

Postad 26 april 2012 - 12:11

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0

Fungerar voice-dictation på nya ipaden i sverige också? Och hur pass bra funkar det?


Ja, det gör den, men än så länge bara på engelska. Hur bra det fungerar beror på hur stökig omgivningen är och hur pass bra du är på engelska, d v s hur bra du uttalar orden. Hela proceduren för en mening - aktivering, inläsning, tolkning - tar ungefär lika lång tid som det tar för en medelsnabb person att knappa samma mening på tangentbordet.

#622

Postad 26 april 2012 - 13:25

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

  • 2 179 inlägg
  • 0
Jag tror redan att jag vet svaret, men ändå - är det någon som vet när fler iPad 32 GB WiFi dyker upp i butikerna igen (vita)?

Trots att jag är journalist i grund och botten och idag jobbar med marknadsföring (och därför kan de flesta knepen), tycker jag ändå att det är ruttet av Apple, att "lansera" nya produkter på samma sätt gång efter gång.

De vet ju att de kommer sälja miljoner av plattorna, så varför inte se till att ha producerat nog för att tillgodose efterfrågan? Supply and demand, damn it! Det räcker inte med att en butik får fem plattor var, liksom... Sen rider media på vågen - som vanligt - och kan glatt basunera ut att "iPad har sålt slut redan första dagen - igen!" Nehe? Är det sant? Sålde man alla 5 plattor? *suck*

Skickar man bara ut så få vid en lansering, så skulle jag vilja påstå att produkten inte är "lanserad". Jag ska väl tillägga att jag både beställde och betalade för min iPad för strax en månad sedan hos den kanske största återförsäljaren i Norden - och nej - jag ville inte beställa direkt av Apple. Det är redan "nog dyrt".

Vad som är ännu sämre, är att det inte ens går att få någon slags preliminär leveransbekräftelse av distributörerna eller återförsäljarna (eftersom ingen får någon information av Apple).

Well, var tvungen att skriva av mig... <_< + :angry:

#623

Postad 26 april 2012 - 13:34

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

Jag tror redan att jag vet svaret, men ändå - är det någon som vet när fler iPad 32 GB WiFi dyker upp i butikerna igen (vita)?

Trots att jag är journalist i grund och botten och idag jobbar med marknadsföring (och därför kan de flesta knepen), tycker jag ändå att det är ruttet av Apple, att "lansera" nya produkter på samma sätt gång efter gång.

De vet ju att de kommer sälja miljoner av plattorna, så varför inte se till att ha producerat nog för att tillgodose efterfrågan? Supply and demand, damn it! Det räcker inte med att en butik får fem plattor var, liksom... Sen rider media på vågen - som vanligt - och kan glatt basunera ut att "iPad har sålt slut redan första dagen - igen!" Nehe? Är det sant? Sålde man alla 5 plattor? *suck*

Skickar man bara ut så få vid en lansering, så skulle jag vilja påstå att produkten inte är "lanserad". Jag ska väl tillägga att jag både beställde och betalade för min iPad för strax en månad sedan hos den kanske största återförsäljaren i Norden - och nej - jag ville inte beställa direkt av Apple. Det är redan "nog dyrt".

Vad som är ännu sämre, är att det inte ens går att få någon slags preliminär leveransbekräftelse av distributörerna eller återförsäljarna (eftersom ingen får någon information av Apple).

Well, var tvungen att skriva av mig... <_< + :angry:


32GB versionen lär dröja, var i USA härom veckan och butiker hade inne 16GB och 64GB och fick som svar även från Apple´s egna butiker att det lär dröja med 32GB.

#624

Postad 26 april 2012 - 14:40

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 1
Avbeställde min 32:a wifi imorse efter en månads väntande. Får fortsätta klara mig på min 1:a generations padda. Tror jag köper en glassmaskin istället ;)

#625

Postad 26 april 2012 - 22:42

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0

Avbeställde min 32:a wifi imorse efter en månads väntande. Får fortsätta klara mig på min 1:a generations padda. Tror jag köper en glassmaskin istället ;)


Det är också gott :)

#626

Postad 26 april 2012 - 23:04

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Jag tror redan att jag vet svaret, men ändå - är det någon som vet när fler iPad 32 GB WiFi dyker upp i butikerna igen (vita)?

Trots att jag är journalist i grund och botten och idag jobbar med marknadsföring (och därför kan de flesta knepen), tycker jag ändå att det är ruttet av Apple, att "lansera" nya produkter på samma sätt gång efter gång.

De vet ju att de kommer sälja miljoner av plattorna, så varför inte se till att ha producerat nog för att tillgodose efterfrågan? Supply and demand, damn it! Det räcker inte med att en butik får fem plattor var, liksom... Sen rider media på vågen - som vanligt - och kan glatt basunera ut att "iPad har sålt slut redan första dagen - igen!" Nehe? Är det sant? Sålde man alla 5 plattor? *suck*

Skickar man bara ut så få vid en lansering, så skulle jag vilja påstå att produkten inte är "lanserad". Jag ska väl tillägga att jag både beställde och betalade för min iPad för strax en månad sedan hos den kanske största återförsäljaren i Norden - och nej - jag ville inte beställa direkt av Apple. Det är redan "nog dyrt".

Vad som är ännu sämre, är att det inte ens går att få någon slags preliminär leveransbekräftelse av distributörerna eller återförsäljarna (eftersom ingen får någon information av Apple).

Well, var tvungen att skriva av mig... <_< + :angry:


Vet inte om detta är aktuellt för dig, men just när 3an släpptes funderade jag på varifrån jag skulle beställa/handla den, kollade då mest av en slump på apples hemsida (den fanns då inte i lager någon stans enl. prisjakten) och får se att det stå på deras sida 1-2 veckors leveranstid, tänker som så att kanske apple ger sig själva först när nya paddor kommer ut oce sedan resten av butikerna? så jag beställde, det tog 5 arbetsdagar och fri leverans med bud hem till dörren....
om man vill får man gravyr kostnadsfritt.

Jaja detta är ingen marknadsundersökning men dom får MVG av mig denna gång.

#627

Postad 27 april 2012 - 08:09

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0
Jag har nya iPad hade även den första generationens iPad. Anledningen till varför jag har den är jobbet. Vi kör mail, kalender, produktblad med mera i den och den är supersmidig. Spelar en hel del och vad jag kan störa mig på är Apparna. Jag var sugen på att köpa ett Golf-spel, det fanns ett bra spel som heter Let´s Golf 3, det var även gratis vilken bonus tänkte jag.

Sen är själva spelet väldigt bra, men allt runtomkring är bloatat. Köp mer golfpengar, dela på facebook få golfpengar, följ oss på twitter få mer XP-points, se denna trailer får du specialbollar. Detta är ett mönster dom finns både på iPad och iPhone även vissa spel men köper så kan man köpa sig till framgång. Inget fel med det, fast jag vill inte se reklam för det hela tiden.

Borde finnas en avdelning i Applestore som inte har in game purchase, tänk själv om man köper ett spel till sin Xbox så kommer det upp banners om att man ska köpa sig till pengar/mynt genom Xbox live för att avancera snabbare.


Ett tips för er som spelar, många spel får man en ny bonus varje dag eller så har man ett antal rundor man kan göra varje dag. Om man har dåligt tålamod fungerar det utmärkt att ställa om klockan i iPaden :rolleyes:

#628

Postad 27 april 2012 - 09:23

sumpan77
  • sumpan77
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
Jag beställde oxå min 32gb (svart) Wifi Only iPad från Apple store för cirka 2 veckor sedan och den levererades efter 1 vecka.
Hur aktiverar man röst styrningen eller va det kallas? Den symbolen finns inte på tangentbordet från början.



#629

Postad 27 april 2012 - 09:32

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

tänk själv om man köper ett spel till sin Xbox så kommer det upp banners om att man ska köpa sig till pengar/mynt genom Xbox live för att avancera snabbare.


I Battefield 3 kan man köpa en DLC för att automatiskt låsa upp allting... I Mass effect 3 släpps DLC som innehåller viktiga delar av handligen.
Så tyvärr är vi redan där :(

Men jag håller helt med dig. IAP är ett otyg. Jag hade väldigt gärna sett ett sätt att gömma alla appa/spel på app store som innehåller sådant.
Nu har det ju gått så långt att även ganska dyra appar och spel har funktionalitet som måste låsas upp.

Redigerat av jaQoB, 27 april 2012 - 09:32.


#630

Postad 27 april 2012 - 10:16

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Jag beställde oxå min 32gb (svart) Wifi Only iPad från Apple store för cirka 2 veckor sedan och den levererades efter 1 vecka.
Hur aktiverar man röst styrningen eller va det kallas? Den symbolen finns inte på tangentbordet från början.


Den finns bara om iPaden är inställd på engelska, de funktionerna stöds inte på svenska än.

#631

Postad 27 april 2012 - 10:29

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 1

Jag beställde oxå min 32gb (svart) Wifi Only iPad från Apple store för cirka 2 veckor sedan och den levererades efter 1 vecka.
Hur aktiverar man röst styrningen eller va det kallas? Den symbolen finns inte på tangentbordet från början.


Under inställningar kan man välja att ha flera tangentbord aktiverade, man växlar då mellan dem genom att trycka på jordglob-knappen. (Jag har tre olika tangentbord) Väljer du engelska tangentbordet så dyker det upp en mikrofon-tangent som aktiverar voice-dictation.

#632

Postad 27 april 2012 - 10:46

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0

Jag tror redan att jag vet svaret, men ändå - är det någon som vet när fler iPad 32 GB WiFi dyker upp i butikerna igen (vita)?

Trots att jag är journalist i grund och botten och idag jobbar med marknadsföring (och därför kan de flesta knepen), tycker jag ändå att det är ruttet av Apple, att "lansera" nya produkter på samma sätt gång efter gång.

De vet ju att de kommer sälja miljoner av plattorna, så varför inte se till att ha producerat nog för att tillgodose efterfrågan? Supply and demand, damn it! Det räcker inte med att en butik får fem plattor var, liksom... Sen rider media på vågen - som vanligt - och kan glatt basunera ut att "iPad har sålt slut redan första dagen - igen!" Nehe? Är det sant? Sålde man alla 5 plattor? *suck*

Skickar man bara ut så få vid en lansering, så skulle jag vilja påstå att produkten inte är "lanserad". Jag ska väl tillägga att jag både beställde och betalade för min iPad för strax en månad sedan hos den kanske största återförsäljaren i Norden - och nej - jag ville inte beställa direkt av Apple. Det är redan "nog dyrt".


Jag upplever att den senaste generationen Ipad är utan tvekan den som varit hittills enklast att få tag på efter lansering, möjligtvis inte 32 GB då. Jag beställde på lanseringsdatumet direkt från Apple.se eftersom jag var övertygad om att den skulle ta slut direkt i butikerna, de två tidigare generationerna har jag importerat från Tyskland och USA p g a att de inte gick att få tag på i Sverige. Ett par dagar efter att jag beställt "nya Ipad" så var jag in på Media Markt och Elgiganten och den förstnämnda hade alla modeller i lager och jag kunde ha fått den direkt, lite surt då jag fick vänta ytterligare en vecka på att få min Ipad levererad.

Jag ser att notebook.de, där jag köpte min första padda, har både vit och svart 32 GB WIFI hemma i lager vilket innebär 3-4 dagars leveranstid till Sverige.

#633

Postad 27 april 2012 - 21:01

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Jag har inte hängt med i den här tråden (så jag hoppas att ni har förståelse om jag upprepar något som har tagits upp tidigare).
Filurar lite på att köpa en surfplatta. iPad 2 eller en 3:a är väl ett "säkert" val. Jag har en iPhone (jobbet, kunde inte välja). Luren funkar bra men ändå inte 100 % nöjd.
Men telefon är en sak, surfplatta är en annan sak. Frågan är ganska enkel - Finns det något seriöst alternativ till iPad?

Vad beträffar telefoner så finns det absolut alternativ till iPhone. Men frågan gällde ju inte telefoner. Frågan gällde paddor. Med seriöst menar jag: kvalitet, prestanda och funktion.

Android i all ära men finns det någon Android surfplatta som "hänger med" iPad?

#634

Postad 28 april 2012 - 13:13

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0

Jag har inte hängt med i den här tråden (så jag hoppas att ni har förståelse om jag upprepar något som har tagits upp tidigare).
Filurar lite på att köpa en surfplatta. iPad 2 eller en 3:a är väl ett "säkert" val. Jag har en iPhone (jobbet, kunde inte välja). Luren funkar bra men ändå inte 100 % nöjd.
Men telefon är en sak, surfplatta är en annan sak. Frågan är ganska enkel - Finns det något seriöst alternativ till iPad?

Vad beträffar telefoner så finns det absolut alternativ till iPhone. Men frågan gällde ju inte telefoner. Frågan gällde paddor. Med seriöst menar jag: kvalitet, prestanda och funktion.

Android i all ära men finns det någon Android surfplatta som "hänger med" iPad?


Nej

#635

Postad 28 april 2012 - 14:05

Truckerhate
  • Truckerhate
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0
Kan bara hålla med Auxvoice
Har själv både androidmobil och iphone och där är android bättre men när det gäller surfplattor så är iPad överlägsen

#636

Postad 28 april 2012 - 22:15

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Jag vill synca min Google Mail, Kalender och Kontakter till min pad med får det inte att fungera precis som jag vill ha det :(
Vad är bästa och smidigaste sättet, två konton ett för gmail och ett för exchange för kalender och kontakter? Kan man inte ha bara ett konto i inställningarna i paddan?
Jag får dubbla notifieringa bla och det är så störande...
Självklar vill jag ha att det synkar ofta, det är väll det som är Push?

Någon med en pedagogisk förklaring eller råd?

#637

Postad 28 april 2012 - 23:57

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Du får nog förklara lite bättre vad du har och hur du vill ha det.

Jag har 4 konton på min ipad utan problem. Ett gmail, ett exchange, ett hotmail och ett icloud.

Om du menar att du vill synka dina grejjer från exchange till gmail så går inte det. Det är 2 olika konton. Men du får nog förklara lite bättre vad du försöker göra.

Redigerat av Unregistereddc471864, 29 april 2012 - 00:00.


#638

Postad 29 april 2012 - 01:43

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Du får nog förklara lite bättre vad du har och hur du vill ha det.

Jag har 4 konton på min ipad utan problem. Ett gmail, ett exchange, ett hotmail och ett icloud.

Om du menar att du vill synka dina grejjer från exchange till gmail så går inte det. Det är 2 olika konton. Men du får nog förklara lite bättre vad du försöker göra.



Ok jag vet att det är lite trixigt att förklara i text :)

Jag använder Google Mail, Kalender samt Kontakter väldigt mycket och vill synca allt mot min ipad så att det uppdaterar ofta och regelbundet utan att jag behöver logga in för att tex kolla mail.
Vill komma åt alla kontakter jag har i google kontakter ( i mailen) när jag ringer och mailer från paddan.

Jag har lagt till ett konto i inställningarna på paddan för gmail och får då mail notifiering och kan se kalendern.
Men jag kan bara se den ena av kalendrarna (har flera)

Vill se mina google kontakter i paddan också, det gör jag inte nu.

Just nu har jag två konton aktiva i paddan, gmail och icloud, det senare är väll mest för backup antar jag?

Har inte aktiverat exchange på paddan men på min iphone och där fungerar det, dock med det negativa att jag får dubbla notifieringar på alla meddelanden vilket är irriterande.

Jisses vad dålig jag är på att vara kortfattad ;)


#639

Postad 29 april 2012 - 06:56

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0

Nej

Kan bara hålla med Auxvoice
Har själv både androidmobil och iphone och där är android bättre men när det gäller surfplattor så är iPad överlägsen


Tack för bra svar. Ni har nog helt rätt. Dvs att iPad är överlägsen.

Jag kör också både Android och iPhone 4s och jag håller med dig om att Android har gått om iPhone. Men nu gällde det ju inte telefoner utan surfplattor. Så det får nog bli en iPad 3. Frågan är bara vilken variant.

#640

Postad 29 april 2012 - 08:12

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0

Ok jag vet att det är lite trixigt att förklara i text :)

Jag använder Google Mail, Kalender samt Kontakter väldigt mycket och vill synca allt mot min ipad så att det uppdaterar ofta och regelbundet utan att jag behöver logga in för att tex kolla mail.
Vill komma åt alla kontakter jag har i google kontakter ( i mailen) när jag ringer och mailer från paddan.

Jag har lagt till ett konto i inställningarna på paddan för gmail och får då mail notifiering och kan se kalendern.
Men jag kan bara se den ena av kalendrarna (har flera)

Vill se mina google kontakter i paddan också, det gör jag inte nu.

Just nu har jag två konton aktiva i paddan, gmail och icloud, det senare är väll mest för backup antar jag?

Har inte aktiverat exchange på paddan men på min iphone och där fungerar det, dock med det negativa att jag får dubbla notifieringar på alla meddelanden vilket är irriterande.

Jisses vad dålig jag är på att vara kortfattad ;)

Du ska inte använda Gmail utan Exchange mot Gmail så funkar det.

#641

Postad 30 april 2012 - 00:44

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Du ska inte använda Gmail utan Exchange mot Gmail så funkar det.

Lysande! Allt verkar fungera, utom att det generiska kalender programmet verkar inte vilja visa mer än en kalender, måste forska mer i detta allternativt använda en annan kalender app.

Tack för hjälpen, mycket uppskattat ! :D


#642

Postad 30 april 2012 - 10:00

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
Det verkar som att jag ska bli med iPad 3. Sälje rmin iPad 2. :) Nu ska man bara bestämma sig om vit eller svart..... Jobbiga ilandsproblem. :)

#643

Postad 01 maj 2012 - 14:41

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Om man är tveksam till köp och vill prova ska man inte handla på elgiganten där gäller tydligen inte 30 dgr öppet köp på denna produkt enligt kvittot!! Jag var ju inte det, men det kan ju finnas andra..

#644

Postad 01 maj 2012 - 20:05

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

Om man är tveksam till köp och vill prova ska man inte handla på elgiganten där gäller tydligen inte 30 dgr öppet köp på denna produkt enligt kvittot!! Jag var ju inte det, men det kan ju finnas andra..


Hmm då är det väl bara netonnet som är kvar då, att erbjuda riktig öppetköp på samtliga varor. Dvs Om man inte handlar över nätet då måste återförsäljaren erbjuda öppet köp.

#645

Postad 01 maj 2012 - 20:09

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Hmm då är det väl bara netonnet som är kvar då, att erbjuda riktig öppetköp på samtliga varor. Dvs Om man inte handlar över nätet då måste återförsäljaren erbjuda öppet köp.

Rätt och fel, visst måste de erbjdua öppet köp, men varan ska vara i väsentlgit oförändrat skick vilket oftast innebär att man inte får öppna varan.

Om man är tveksam till köp och vill prova ska man inte handla på elgiganten där gäller tydligen inte 30 dgr öppet köp på denna produkt enligt kvittot!! Jag var ju inte det, men det kan ju finnas andra..

Datorer och mobiltelefoner brukar vara undantagna från öppet köp. iPad räknas förmodligen till en av de kategorier. Oöppnad förpackning kanske man kan returnera, men det är högst osäkert


Sitter nu och väntar på en vit 32 gb ipad.....

#646

Postad 01 maj 2012 - 20:30

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

Rätt och fel, visst måste de erbjdua öppet köp, men varan ska vara i väsentlgit oförändrat skick vilket oftast innebär att man inte får öppna varan.

Datorer och mobiltelefoner brukar vara undantagna från öppet köp. iPad räknas förmodligen till en av de kategorier. Oöppnad förpackning kanske man kan returnera, men det är högst osäkert


Sitter nu och väntar på en vit 32 gb ipad.....


När det gäller elgiganten så har mobiltelefoner och digital media varit undantagna från öppet köp sedan tidigare. Mig veterligen så har man kunnat lämna tillbaka datorer, men om man använt datorns hårdisk så tar de en avgift för att rensa hårddisken.

Internet butiker skriver ofta "väsentligt oförändrat skick" men de har inte rätt att neka en retur med hänsyn till att man öppnat kartongen. Tom Apple som är väldigt snåla med returer (ta t.ex DOA iPhones) är tvugna att följa denna regel när det gäller sälj på internetbutiken, apple.se.

#647

Postad 01 maj 2012 - 20:49

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
On topic: Jag testade iPad 3 igen, i en butik, den har troligtvis varit på i några dagar.. men surfar man in på aftonbladet.se så märker man en tydlig lagg när man scrollar upp och ner snabbt, hur funkar det för er... hänger paddan med? Det känns som att den höga upplösningen drar med lite fördröjningar...

Redigerat av Unregistered1232, 01 maj 2012 - 20:50.


#648

Postad 01 maj 2012 - 21:34

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 1
Sitter och leker lite och undrar om någon provat dictation? Är ju ny på paddan, kan man inte få in ikonen på skrivbordet? Verkar vara ett smidigt sätt annars! Installerat appen:) Min laggar iaf inte vid t.ex aftonblads surf...

#649

Postad 02 maj 2012 - 06:41

NickoM
  • NickoM
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 1

On topic: Jag testade iPad 3 igen, i en butik, den har troligtvis varit på i några dagar.. men surfar man in på aftonbladet.se så märker man en tydlig lagg när man scrollar upp och ner snabbt, hur funkar det för er... hänger paddan med? Det känns som att den höga upplösningen drar med lite fördröjningar...

Har haft min iPad sedan release-dagen och jag har aldrig märkt av något som helst lagg.

#650

Postad 02 maj 2012 - 08:12

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0
Jag har just testat TV4-play (Premium) som körs via Airplay (Apple TV GEN3) det fungerar hur bra som helst, rekommenderas.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.