När jag hörde att ett nytt Fire Emblem skulle komma till 3DS visste jag att jag skulle bli tvungen att köpa en 3DS förr eller senare. För ett tag sedan skickade Nintendo Lego City till mig och i lådan låg även Luigis Mansion. Men jag hade ju ingen 3DS så de var schyssta nog att skicka en sådan också. Dock hade de inte något Fire Emblem.
Det har jag nu köpt dock och jäklar vad kul det är. Jag har inte kommit jättelångt än men den nya funktionen att kunna para ihop två karaktärer så de får bonusar och kan slåss ihop, och till slut kan gifta sig med varandra och skaffa barn som då får en blandning av föräldrarnas stats är smått fantastisk. Verkar som vanligt vara ganska långt också, grymt med sidouppdrag och challenges på kartan. Sen är FMV-sekvenserna underbara! Just nu spelar jag classic mode och hard (om en karaktär dör så försvinner de för alltid) och försöker få alla att överleva till slutet
Helt klart ett måste om man har en 3DS eller om man är någorlunda intresserad av SRPG-genren. Värt att köpa en 3DS enbart för detta skulle jag säga, men det finns och kommer ju så mycket annat dessutom.
Sökningen pågår
Visa alla träffar (sökning på Prisjakt)
2 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna
Prisjakt Pryl - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?