Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Elder Scrolls V: Skyrim | 11/11/11

730 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
The Elder Scrolls V: Skyrim (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 8,59 (16) 199:-
The Elder Scrolls V: Skyrim (PC) (PC-spel) 7 8,64 (32) 70:-
The Elder Scrolls V: Skyrim - Collector's Edition (PC) (PC-spel) 2 3 (2) Inga priser
The Elder Scrolls V: Skyrim - Special Edition (PS4) (PlayStation 4-spel) 7 9,11 (8) 198:-
The Elder Scrolls V: Skyrim (Switch) (Nintendo Switch-spel) 7 7,5 (1) 496:-
2 relaterade trådar

#551

Postad 16 juni 2016 - 12:51

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Har gått och tänkt lite på Skyrim nu senaste dagarna och jag är riktigt taggad, synd att det är så länge kvar. Spelade som sagt bara igenom det en gång och expansionerna spelade jag inte alls.



#552

Postad 16 juni 2016 - 13:44

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Hur spelade man igenom skyrim? Jag spelade över 100 timmar utan att ha kommit någonstans :D upptäckte alltid något helt nytt :)

#553

Postad 16 juni 2016 - 15:34

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Hur spelade man igenom skyrim? Jag spelade över 100 timmar utan att ha kommit någonstans :D upptäckte alltid något helt nytt :)

 

Spelade genom mainstory kanske var vad som menades? Det gjorde jag iaf och lirade väl runt 100h på det någonting om jag inte minns tokigt.

 

 

Tror dock inte jag köper det igen bara för upphottad grafik, då får dom nog fixa en ny story med för att det skall bli ett köp.



#554

Postad 16 juni 2016 - 17:46

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag vet inte ens vad som var main story, allt var så immersive :D

Jag kommer köpa det bara det flyter på utan frysningar. Tänk att ett spel är så bra så att vissa av oss kunnat acceptera att det frusit fast mitt i alltihopa. Shit... Det är for real!

#555

Postad 16 juni 2016 - 18:58

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Jag menade main story plus en helsikes massa sidouppdrag :) Jag hade säkert mycket kvar ändå men just då kände jag mig färdig med spelet.



#556

Postad 18 juni 2016 - 07:10

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Jag vet inte ens vad som var main story, allt var så immersive :D

Jag kommer köpa det bara det flyter på utan frysningar. Tänk att ett spel är så bra så att vissa av oss kunnat acceptera att det frusit fast mitt i alltihopa. Shit... Det är for real!

 

Hehe, minns inte att det krånglade något särskilt.

Det första som poppar upp i skallen är den där legendariska intro-musiken när man tänker på Skyrim. =)

 

Jo, man spelade igenom Fallout 3 med appropå frysningar (..på ps3). Men man lärde sig spara lite då och då så var det bara att boota om och fortsätta.

 

Jag menade main story plus en helsikes massa sidouppdrag :) Jag hade säkert mycket kvar ändå men just då kände jag mig färdig med spelet.

 

Det är samma minnesbild jag har om det. Får hoppas det kommer ett helt nytt spel senare och inte bara en "remake".



#557

Postad 20 juni 2016 - 15:24

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Och jag som har haft ågren för att jag missade det på 360:in.

 

Fy fa,an vad fint!!

 

 /Niklas



#558

Postad 20 juni 2016 - 22:14

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 2

Jag är faktiskt lite avundsjuk på dom som inte spelat det och får uppleva det i denna generation för första gången :)


Redigerat av Bananklasen, 20 juni 2016 - 22:14.


#559

Postad 21 juni 2016 - 17:47

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det är jag också :D vi med Playstation har ju bara knappt kunnat spela det, så för oss är det ju lite halvbonus iaf :D

#560

Postad 21 juni 2016 - 21:26

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Det är jag också :D vi med Playstation har ju bara knappt kunnat spela det, så för oss är det ju lite halvbonus iaf :D


Det funkade kanon för mig. Enbart nån enstaka bugg. Måste ha haft jäklar flyt men min 60 gb ps3 var pålitlig med...

Polarna har dock haft vissa problem.

Men säkert funkat ok för många. Internet sprider ju klagomål fortare än vinden..

#561

Postad 21 juni 2016 - 21:52

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Hur mycket spelade du? Efter att min sparfil blev typ 12 mb så var det ospelbart :(

#562

Postad 22 juni 2016 - 22:01

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Hur mycket spelade du? Efter att min sparfil blev typ 12 mb så var det ospelbart :(


Nog 100 timmar totalt. Kan gå in o kolla min sparfil. Har ps3an som videospelare till kidsen.spelet är nog på vinden dock..

#563

Postad 22 juni 2016 - 22:11

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Till er som avgudar Skyrim; hur tycker ni det står sig mot Dragon's Dogma eller Witcher 3?

#564

Postad 22 juni 2016 - 22:11

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Har inte spelat Dragon's Dogma, men jag tycker att Skyrim slaktar Witcher 3 i alla fall :)



#565

Postad 22 juni 2016 - 22:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Till er som avgudar Skyrim

Vad kan du förvänta dig för svar =P



#566

Postad 22 juni 2016 - 23:21

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Till er som avgudar Skyrim; hur tycker ni det står sig mot Dragon's Dogma eller Witcher 3?

jag tycker inte ens att det går att jämföra witcher 3 och skyrim. det är två väldigt olika spel, men i lite lik miljö typ. witcher jag en mer invecklad story på något sätt, och det känns som att man själv står i centrum mycket.

 

skyrim är för mig en värld som lever på ett helt annat sätt. stridssystemet känns väldigt mycket mer öppet än witcher. det finns otroligt extremt mycket att upptäcka, enormt mycket spel för pengarna (vilket witcher 3 också är förstås, men på ett annat sätt). det är jättesvårt att sätta ord på det, men världarna lever på olika sätt, det är en känsla som nog behöver upplevas.

 

jag måste säga att skyrim, för mig, är ett mycket bättre spel. inte för att witcher är ett dåligt spel, utan för att skyrim var förra generationens absolut bästa spel imo, vilket ändå är en fin fjäder i hatten. i skyrim finns även betydligt mer att göra, och det känns riktigt bra när man äntligen lyckats crafta ihop sin dreamorrustning :D



#567

Postad 23 juni 2016 - 19:18

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Vad kan du förvänta dig för svar =P

Jag hade hoppats på svar i stil med det Zartok levererade, fast kanske ännu mer uttömmande.

Jag gillade också Skyrim, men tycker betydligt bättre om Dragon's Dogma och Witcher.

Varför smajleyn? Var jag provocerande när jag skrev "avgudar"? Jag menade inget med det. Enda anledningen att jag hänger här är för att få ta del av allas spelåsikter samt den balanserade atmosfären. Jag är helt ointresserad av hemmabio. :)

Edit: Neogaf är för hetsigt.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 23 juni 2016 - 19:22.


#568

Postad 23 juni 2016 - 19:23

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Hade nog 130h för "platium" som ps spelarna säger 1000/1000 om men det är ju i verkligheten så mycket mer. Är ju ett typiskt quick save/load spel precis dom fallout. Man gör ju i te en pickpocket eller stöld och spelar vidare om man åker fast. Kan ju ta en 10 reload eller mer ibland beroende på om man är låg lvl eller inte. :-)

Så hoppas på snabbar loadingtimes var väl 1-2min på 360 ibland. På pc med ssd var det 1 sek...

Redigerat av SKIBBE, 23 juni 2016 - 19:24.


#569

Postad 23 juni 2016 - 19:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Varför smajleyn? Var jag provocerande när jag skrev "avgudar"?

Nej? Jag trodde inte jag var det med smileyn heller, var inte min avsikt hur som helst.

 

Men du får såklart svar till Skyrims fördel när du frågar så och det fick du också.

 

Edit: Aha, nu ser jag. Du var inte intresserad av deras åsikter för att du tänkte köpa Skyrim (som Joival som är ute efter ett nytt RPG) utan du ville se hur de motiverade att de gillade Skyrim bättre. Då förstår jag frasen.


Redigerat av Zoiler, 23 juni 2016 - 19:38.


#570

Postad 23 juni 2016 - 19:33

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

  • 1 030 inlägg
  • 0

Älskar Elder Scrolls spelen, det tillsammans med Diablo är där jag lagt ner mina speltimmar. Spelade det massor på mitt PS3 men det är sålt och nu har jag ju ett PS4 istället. Tror ändå att Morrowind till PC är det som jag tyckte var bäst.

 

Vilket spel är mest likt Skyrim till PS4? så man har något att spela fram tills det kommer. 

 

Är Witcher 3 det man ska satsa på?



#571

Postad 23 juni 2016 - 19:38

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Älskar Elder Scrolls spelen, det tillsammans med Diablo är där jag lagt ner mina speltimmar. Spelade det massor på mitt PS3 men det är sålt och nu har jag ju ett PS4 istället. Tror ändå att Morrowind till PC är det som jag tyckte var bäst.

Vilket spel är mest likt Skyrim till PS4? så man har något att spela fram tills det kommer.

Är Witcher 3 det man ska satsa på?

Jag har bara startat witcher en timme, men det är 3:e person och bara den skillnaden gör att det inte känns Skyrim för mig.

*skämt* skyrim online finns ju... men det är inte alls som skyrim i multiplayer som jag fantiserade om att göra quests och utforska med mina vänner.

Redigerat av SKIBBE, 23 juni 2016 - 19:41.


#572

Postad 23 juni 2016 - 19:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Vilket spel är mest likt Skyrim till PS4? så man har något att spela fram tills det kommer. 

Det måste ju vara Fallout 4.

 

Dock bör du satsa på Witcher 3 hur som helst (också), för det är jäkligt bra :)


Redigerat av Zoiler, 23 juni 2016 - 19:43.


#573

Postad 23 juni 2016 - 19:41

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
+1 på Fallout 4

#574

Postad 23 juni 2016 - 19:55

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

  • 1 030 inlägg
  • 0

Just ja, Fallout 4 hade jag helt missat. Spelade även Fallout 3 en hel del på mitt PS3.

Dock spårade det ut totalt för mig då halva världen var emot mig så i slutet blev det inget roligt och var inte sugen på att börja om. Det blir nog ett köp i övermorgon när man ligger utslagen efter midsommarfirandet :) 



#575

Postad 04 juli 2016 - 09:45

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0

Finns nu att förboka på PSN.



#576

Postad 04 juli 2016 - 18:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

550 spänn på store. skulle ha köpt det på en gång, men det är så extremt länge till release :(



#577

Postad 17 augusti 2016 - 22:36

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Ok, jag kan inte hålla mig.

Varför tar det så jädrans länge att släppa det här spelet till current gen? Är det bara för att vänta på julförsäljningen?



#578

Postad 02 september 2016 - 18:36

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
https://youtu.be/pF2Qw9BI6Rg

#579

Postad 02 september 2016 - 21:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Samma trailer som postades på förra sidan eller nåt nytt?



#580

Postad 03 september 2016 - 08:07

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag såg inget nytt i skyrim iaf.

#581

Postad 07 september 2016 - 10:13

Folkandsupply
  • Folkandsupply
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Skyrim var ett riktigt bra spel, eller är kanske man ska säga. The Witcher var också ett spel man aldrig kunde sluta att spela, farligt roliga.



#582

Postad 15 september 2016 - 21:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Här får du att läsa Zartok.

 

What Makes The Elder Scrolls V: Skyrim Special

There’s a pretty good chance you’ve heard of The Elder Scrolls V: Skyrim. The award-winning release is beloved by millions, hailed by critics and enthusiastically embraced by an active community to this day. And later this year, it hits Xbox One, PlayStation 4 and PC in an updated form. The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition features fully remastered graphics, along with all three official add-ons packed-in: Dawnguard, Hearthfire and Dragonborn.

It’s kind of a big deal. But in order to understand why it’s such a big deal, we need to take a look at where Skyrim came from.

If you’ve already played Skyrim, be sure to share your experiences with us on Twitter, Facebook and Instagram, using the hashtag #SkyrimMemories. We’ll share our favorites, and we’ll also bring one of your memories to life in a special animated feature!

The Eldest Scrolls

The year was 1994. Nancy Kerrigan, Tonya Harding and O.J. Simpson were all over the news. Major League Baseball players were on strike. Justin Bieber was born. Kurt Cobain died. And an unassuming developer named Bethesda Softworks was about to make gaming history.

When The Elder Scrolls: Arena arrived on the scene, reviewers weren’t quite sure what to make of it. The world of role-playing games had been trending in an action-oriented direction, frustrating fans of older, more deliberate RPGs. And here comes a game that, on its surface, appears as action-oriented as any other, with a deep real-time combat system – and yet, it is positively packed with content, boasting a ridiculously large world hosting more than 60 major cities, with no artificial limitations on where the player could travel.

b055de88-95df-4b2f-b175-447329b4f80a.png

Fans went crazy for Arena, turning the game into a bona-fide cult hit. Just two years later, those fans went even crazier for The Elder Scrolls II: Daggerfall. Deeper combat, a richer story and a vast array of enemies characterized Daggerfall, but its most impressive claim to fame was its astounding size – roughly as big as Great Britain. Next came The Elder Scrolls III: Morrowind, which offered a more crafted experience (albeit in a smaller world). The game earned near-universal praise for its astonishing mix of size and detail, and its balance of rich story with open-ended player freedom.

But these three releases were just the first boulders preceding an avalanche. In the midst of a perfect storm of technological advances and a boom in the gaming population, 2006 brought the release of The Elder Scrolls IV: Oblivion.

41b19be8-fc28-4250-8862-6cdcb0853e0f.png

To call Oblivion “well-liked” is a dramatic understatement. The game was met with such widespread critical acclaim that it became a near-instant sensation. By the end of the year Oblivion had become the studio’s first consensus Game of the Year title, quickly making it onto many critics’ Best of All Time lists thanks to its dimension-spanning, world-saving story, gorgeous environments and glorious player freedom.

In other words, Oblivion was essentially the definition of a tough act to follow.

Dragonborn at the Right Time

By 2011, pretty much everyone in the gaming world knew about The Elder Scrolls. Expectations were sky-high for the follow-up to Oblivion, with millions of new fans eagerly awaiting the next chapter. It was hard to imagine how The Elder Scrolls V: Skyrim could manage to deliver on those expectations.

17741cda-a094-4837-b97f-4c818886901c.png

But deliver it did, and then some. First was the story: Where previous Elder Scrolls games had put the player in a role assisting great and powerful characters, in Skyrim you are the great and powerful – the last Dovahkiin, a prophesized hero born with the body of a mortal and the soul of a dragon, whose destiny it is to save the Empire. In the course of developing those powers, you hunt dragons, halt a civil war, revive an ancient order or two, and visit the afterlife itself. (And that’s just in the main quest line.) The epic story sends players ranging through the entire region, and yet still manages to feel personal and powerful.

And then there’s the game world itself. Forsaking the idyllic forests, pastures and coastlines of Oblivion’s Cyrodiil, Skyrim is set in the forbidding northern province after which it’s named, pierced by pitiless mountain peaks and crowned with ice and snow. And yet, in spite of the harsh surroundings, the game is loaded with visual variety, from isolated pockets of greenery; to stark, crumbling ruins; to the vast, subterranean beauty of Blackreach. While technically smaller than Cyrodiil (and, of course, dramatically smaller than Daggerfall), Skyrim is so densely packed with things to discover that it feels significantly larger.

ef153044-c39a-43b4-bbf6-c092eb301424.png

Better still, this world is populated by characters and creatures all doing their own thing, living their lives, working toward their own ends. Wolves hunt deer; giants herd mammoths; dragons attack settlements; vampires ambush bandits. You can choose to participate in these encounters or ignore them completely, but they never fail to give the sense of a living, breathing world, a sense that events are unfolding whether you’re there to witness them or not.

Of course, should you choose to engage in these activities, you’ll discover a combat system evolved from Oblivion’s. Thanks to the ability to wield two completely different items at once (assuming they’re not two-handed weapons, naturally), combat is much more varied and organic. You can hold a deadly blade in one hand and an equally deadly fireball spell in the other, switching between different loadouts as the situation demands. And no matter what you’re holding, you also have the power of your voice. The Shouts you can belt out as a Dragonborn add a third method of attack or defense.

For those of a more pacifistic bent, Skyrim also raised the bar when it comes to crafting. Rather than just repairing items, you can now learn to craft your own armor, weapons, jewelry, potions – even food – from the rawest of raw materials. Many an afternoon has been spent ignoring the problems of Tamriel just to complete a set of Dragonbone armor.

c892b5c7-3023-4efc-8474-2d7483cd2253.png

And this is all just the base game. Three expansions added new types of gameplay alongside new rosters of items, characters and quests. Dawnguard brought two new factions to the world, as well as the ability to transform into a Vampire Lord. Hearthfire introduced the ability to build and customize your own home. And Dragonborn brought the ability to tame – and ride! – your own dragon. (As mentioned, all of Skyrim’s expansions will be included in the Special Edition; in fact, if you’ve purchased all of them on Steam, you get the Special Edition free.)

Beyond the Sea of Ghosts

And how was this all received? First came the reviews, which topped even Oblivion’s in nearly every outlet. Next came the awards: It won more than 200 Game of the Year awards, and has been called the greatest game of all time by several publications. And then came the sales: In a 2014 press release, Bethesda casually mentioned that Skyrim had sold over 20 million copies… and that was two years ago!

The continued interest in Skyrim has helped it transcend the videogame industry, entering the wider world of pop culture in a variety of ways. The game has been referenced in shows like South Park,Futurama and NCIS; it made an appearance in the early days of Conan O’Brien’s Clueless Gamer; its theme has been covered dozens of times by musicians worldwide; and of course “Fus Ro Dah” and “taking an arrow to the knee” have taken on lives of their own as internet memes. (Not to mention earning nods from other games as diverse as World of Warcraft, League of Legends and Borderlands 2.)

17e6d85025ac1f229940bc494ac72f0e.png  

So yes, Skyrim is still a big deal. That’s why, five years after its initial release, it’s coming back. Console players will be able to enjoy this vast adventure on the latest systems, and everyone (including PC gamers) will get the benefit of the remastered graphics and robust add-ons. (PC gamers also get to experience Skyrim in 64-bit.) For some, Skyrim Special Edition will be their first trip into this epic world. For others, it will be a return to familiar territory. But no matter whether you’re a newbie or a seasoned vet, no two experiences will be the same. That’s part of what makes Elder Scrolls games so compelling. And it’s a large part of why, half a decade later, Skyrim still matters.



#583

Postad 15 september 2016 - 21:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Skyrim stödjer dessutom ps4 pro! Wooooooo!

#584

Postad 15 september 2016 - 22:29

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
sugen på detta igen, men ska man våga spela något annat än båg/tjuv det andra varvet?

#585

Postad 16 september 2016 - 06:25

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 126 inlägg
  • 0

Skyrim stödjer dessutom ps4 pro! Wooooooo!

Fy, skall man behöva uppdatera hårdvaran med? :D

 

sugen på detta igen, men ska man våga spela något annat än båg/tjuv det andra varvet?

Renodlad magiker är kul med :)


Redigerat av CallMeNobody, 16 september 2016 - 06:26.


#586

Postad 16 september 2016 - 07:03

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Fy, skall man behöva uppdatera hårdvaran med? :D

Renodlad magiker är kul med :)

Du behöver dessutom ny tv, inte bara ny ps4 :D

#587

Postad 24 september 2016 - 10:30

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Om man som jag INTE har 4k-tv kommer det ändå vara skillnad att köra det på en Pro i 1080p? 60 fps? Snyggare grafik?



#588

Postad 24 september 2016 - 11:05

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
är det 30fps på ps4 versionen så kommer pro ej ha fler fps, bara stabilare 30. är skyrim mer än 1080p så kommer det skalas ner att matcha din tv, kan resultera i lite skarpare bild än ps4 i 1080p

#589

Postad 24 september 2016 - 12:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Om man som jag INTE har 4k-tv kommer det ändå vara skillnad att köra det på en Pro i 1080p? 60 fps? Snyggare grafik?

Mot originalet är det ju såklart snyggare, mer än så vet ingen för de har inte sagt något.



#590

Postad 24 september 2016 - 17:13

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Får man inte 60 fps orkar jag inte investera i Pro då :)



#591

Postad 24 september 2016 - 17:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Ja nä det får du inte, kanske i ett fåtal spel. FPS:en blir stabilare dock.

 

Du har några exempel på förbättringar i spelet Paragon här.



#592

Postad 25 oktober 2016 - 07:40

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 126 inlägg
  • 0

Bara några dagar kvar nu.
Skall nog för en gångs skull köra 2-hand och tung rustning, har nästan alltid kört assassin/archer eller magiker på de senaste spelen.



#593

Postad 25 oktober 2016 - 08:04

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Funderar om jag ska byta klass jag också. Eller köra warriorutrustning men med spells typ. Första körde jag dubbelhänt med bäst utrustning och två enhandssvärd, vilket blev lite lätt efter ett tag. Mage kanske blir en rolig omväxling :)

#594

Postad 25 oktober 2016 - 09:21

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Skumma just igenom artikeln stora frågan varför de hyllar oblivion så. Var inte många som var supernöjda med den uppföljaren i artikeln får man känslan av att de var magnum opus :P Nerdummat interface för att få inventoriet fungera på konsol, mindre valmöjligheter, Spawnande oblivion gates, trasig AI. Togs inte emot nära så bra som både Morrowind och senare Skyrim som lyckades rädda upp en del iaf.


Redigerat av oqvist, 25 oktober 2016 - 09:23.


#595

Postad 25 oktober 2016 - 09:47

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 126 inlägg
  • 0

Skumma just igenom artikeln stora frågan varför de hyllar oblivion så. Var inte många som var supernöjda med den uppföljaren i artikeln får man känslan av att de var magnum opus :P Nerdummat interface för att få inventoriet fungera på konsol, mindre valmöjligheter, Spawnande oblivion gates, trasig AI. Togs inte emot nära så bra som både Morrowind och senare Skyrim som lyckades rädda upp en del iaf.

Tankeläsare där...

 

 

Funderar om jag ska byta klass jag också. Eller köra warriorutrustning men med spells typ. Första körde jag dubbelhänt med bäst utrustning och två enhandssvärd, vilket blev lite lätt efter ett tag. Mage kanske blir en rolig omväxling :)

Började med dubbelhänt och conjuring/magi vilket blev ruskigt lätt när man till sist kan springa runt med två dremoras, hela sig OCH bra dps, andra gången blev det båge och dubbelhänt igen där båden kompenserar för magin.
Så nu får det bli tvärt emot istället och lite högre svårighetsgrad.



#596

Postad 25 oktober 2016 - 10:27

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

funderade på en summoner, så jag tror nog att jag testar med det. och smed såklart :D

 

kollade lite och det står att man kan summona permanenta varelser, som dead thrall, storm thrall osv. jag GISSAR att det bara går att ha en sån samtidigt? *asg*


Redigerat av Zartok, 25 oktober 2016 - 10:43.


#597

Postad 25 oktober 2016 - 10:41

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 126 inlägg
  • 0

funderade på en summoner, så jag tror nog att jag testar med det. och smed såklart :D

Funkar skitbra. Iallafall tills en drake biter fast en av dom, flyger upp en 50m och sedan släpper den...



#598

Postad 25 oktober 2016 - 18:25

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Tankeläsare där...


Började med dubbelhänt och conjuring/magi vilket blev ruskigt lätt när man till sist kan springa runt med två dremoras, hela sig OCH bra dps, andra gången blev det båge och dubbelhänt igen där båden kompenserar för magin.
Så nu får det bli tvärt emot istället och lite högre svårighetsgrad.


Jag gjorde samma sak och efter jag hade två dremoras handlade det mest om att gå runt och lösa uppdragen, strida behövde man inte direkt bry sig om. Jag tror jag ska satsa på mera smygande den här gången

#599

Postad 25 oktober 2016 - 19:05

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

549 spänn kändes lite saftigt .
PSN

#600

Postad 26 oktober 2016 - 00:09

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0

Vore kul om det kommer någon mod så man kan ha flera skills på styrkorset.

Finns till PC men det kanske inte funkar på konsol?





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.