Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ADB 5720SX HD PVR for Canal Digital parabol

3397 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital HD PVR 5720SX (Digitalboxar) 1 8,83 (11) Inga priser
1 relaterade trådar

#501

Postad 22 september 2011 - 22:03

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

  • 301 inlägg
  • 0
Nån som vet om det går att ställa in så att en programmerad inspelning börjar ett visst antal minuter före programmet. Går ju att ställa in att det ska spela in en viss tid efteråt. Har spelat in några avsnitt och ibland missar den början.

#502

Postad 23 september 2011 - 05:54

Mazak
  • Mazak
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Nej det går inte än.
Enda möjligheten är än så länge att ställa in en tidsinspelning.

#503

Postad 23 september 2011 - 08:19

nilsa
  • nilsa
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

C+ play finns bara på webben än så länge, aktivera on-demand tjänsten på Canal Digitals hemsida och logga sedan in på
http://go.canaldigital.se/se/
och där återfinner du C+ Play idag.
Vi får tro att det kommer i boxen så småningom. Idag finns det inte där, det kan vi vara säkra på.


Finns inte det på den andra underbara boxen?

#504

Postad 23 september 2011 - 08:30

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
nilsa
nej, det gör det inte. Ingen play-tjänst bara On-demand-betal-film.

Inte för parabolkunder ivartfall.

#505

Postad 23 september 2011 - 09:28

nilsa
  • nilsa
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

nilsa
nej, det gör det inte. Ingen play-tjänst bara On-demand-betal-film.

Inte för parabolkunder ivartfall.


Nähäpp... och nedanstående är då alltså en bild på?

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  tv.jpg   50,31K   12 Antal nerladdningar


#506

Postad 23 september 2011 - 09:29

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Hej,

Sedan igår är problemet med bildformatet på TV3 åtgärdat. Vi ber om ursäkt för problemet och hoppas att det nu ska vara till belåtenhet.

Ha en trevlig helg.

Med vänlig hälsning
Mikael

#507

Postad 23 september 2011 - 09:30

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Mmh, får starta upp den gamla Sagem och ta en titt men jag vill inte minnas att det finns där.

#508

Postad 23 september 2011 - 10:28

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Hej

Gällande Canal+Play så finns det idag till Sagem 250GB boxen
samt det kommer finnas under Q1 (första kvartalet) 2012 till ADB 500GB boxen.

Med vänlig hälsning
Mikael

#509

Postad 23 september 2011 - 10:34

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Hej,

Sedan igår är problemet med bildformatet på TV3 åtgärdat. Vi ber om ursäkt för problemet och hoppas att det nu ska vara till belåtenhet.

Ha en trevlig helg.

Med vänlig hälsning
Mikael

Hmm. Jag kanske missuppfattat men TV3 just nu (Top Model) verkar inte skicka ut 16:9...

#510

Postad 23 september 2011 - 10:37

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0
Har inte bytt från Sagem boxen, min fungerar ganska bra. Och 3 viktiga saker är ju bättre med Sagem boxen.

1. Går att spela in 2 kanaler samtidigt.
2. Ställa in så att inspelningen via Epg startar och slutar några minuter före och efter programmet.
3. Canal +Play (även fast jag inte har provat)

De två första måste fungera på ADB innan jag ens funderar på ett byte. Så hur säker kan man vara på att det kommer till ADB boxen?. Kvartal 1 skrivs det om men kan det inte lika gärna komma om ett år eller kanske inte ens alls?.

För jag förstår inte hur man kan lansera en "ny box" som inte ens kan spela in 2 kanaler samtidigt.

/Fredrik

#511

Postad 23 september 2011 - 11:13

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Hmm. Jag kanske missuppfattat men TV3 just nu (Top Model) verkar inte skicka ut 16:9...

De gånger jag bläddrat förbi amerikanska dokusåpor på tv3 så har de nästan alltid sänts i 4:3-format, så det stämmer nog.
Problemet tv3 hade var att de alltid sände med samma aspect ratio oavsett vilken programmet i fråga var inspelad i.
Det som är fixat är väl att programmen nu sänds med korrekt aspect ratio, 16:9 eller 4:3 beroende på program.

#512

Postad 23 september 2011 - 11:41

Unregistered86d65e0e
  • Unregistered86d65e0e
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0

Har inte bytt från Sagem boxen, min fungerar ganska bra. Och 3 viktiga saker är ju bättre med Sagem boxen.

1. Går att spela in 2 kanaler samtidigt.
2. Ställa in så att inspelningen via Epg startar och slutar några minuter före och efter programmet.
3. Canal +Play (även fast jag inte har provat)

..jag förstår inte hur man kan lansera en "ny box" som inte ens kan spela in 2 kanaler samtidigt.

/Fredrik

Det er jeg helt enig i. Jeg hadde tenkt å bytte til den nye ADB boksen når den lanseres i Norge i Oktober. Men det setter jeg foreløpig strek over til samtidig opptak fra to kanaler er på plass.

#513

Postad 23 september 2011 - 11:51

Rolle
  • Rolle
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Det er jeg helt enig i. Jeg hadde tenkt å bytte til den nye ADB boksen når den lanseres i Norge i Oktober. Men det setter jeg foreløpig strek over til samtidig opptak fra to kanaler er på plass.

I Norge må vi jo først få "Porrskyddet" på plass, ellers slår vel moralpolitiet til og stenger ned hele Canal Digital Norge :D

#514

Postad 23 september 2011 - 15:31

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Hej

Gällande Canal+Play så finns det idag till Sagem 250GB boxen
samt det kommer finnas under Q1 (första kvartalet) 2012 till ADB 500GB boxen.

Med vänlig hälsning
Mikael

Ja, se på .... det finns där och det fungerar så bra det kan i den boxen. Dvs lite segt GUI och lite segt innan den buffrat nog men det fungerar. Alltså i Sagem-boxen som mestadels vilar för mig.

#515

Postad 23 september 2011 - 19:29

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

  • 374 inlägg
  • 0

Sådär, ja, den LNB jag länkade ska fungera med ADB-boxen (någon som vill testa?)
Dvs en unicable med en splitter är allt som krävs.

Canal Digital säger att de
1: Ska uppdatera hemsidan med info (någon gång)
2: Se till att skaffa fram LNB (någon gång)
men tills dess kan man alltså köpa till själv en LNB som den ovan.


Jag sitter i en liten annan sits, där jag redan har en unicable splitter som delar upp signalen från min gamla single-LNB och från min vanliga marksänd TV antenn (för att kunna ta emot TV6, typ). Så jag antar att jag inte kan köra ytterligare en sådan här parabol splitter också (?).

Då undrar jag om ett alternativ kan vara att sådan här "ultra tunt antennkabel"? Jag vet att det är lite Off Topic, men det verkar jo som att expertisen är samlat här ;)
Vad säger ni? Jag tror i alla fall att det skall gå att få i denna i röret tillsammans med det andra antennkabel...

#516

Postad 23 september 2011 - 19:41

Mazak
  • Mazak
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0


Löste åter problemet med den nya boxen som även den uppvisade samma problem med att åter ta ur antennkablarna och gjorde fabriksåterställning och formatering. Funkade bra efter det.

Kopplade precis in den nya strömadaptern som CD skickade och då händer samma sak igen!!!!

-b1-, TESTING, INITIALIZING denna loop går i 2-3 varv och därefter börjar den söka efter ny programvara som inte finns för att åter gå tillbaka till -b1- ,TESTING, INITIALIZING m.m, m.m.

Trist på en annars bra box.

Kontaktade CD via PM som de önskade för felsökning men de har inte återkommit så jag kan inte ge feedback på vilka lösningar de möjligen kan ha.



Min box började så nu precis, den försöker ladda ner ny programvaraBifogad fil  IMG_02081.JPG   1,41MB   5 Antal nerladdningar

Frugan bara suckar och frågar mej om jag inte kan köpa en box som fungerar.

#517

Postad 23 september 2011 - 20:01

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0


Jag sitter i en liten annan sits, där jag redan har en unicable splitter som delar upp signalen från min gamla single-LNB och från min vanliga marksänd TV antenn (för att kunna ta emot TV6, typ). Så jag antar att jag inte kan köra ytterligare en sådan här parabol splitter också (?).

Då undrar jag om ett alternativ kan vara att sådan här "ultra tunt antennkabel"? Jag vet att det är lite Off Topic, men det verkar jo som att expertisen är samlat här ;)
Vad säger ni? Jag tror i alla fall att det skall gå att få i denna i röret tillsammans med det andra antennkabel...

Tja, det ska rymmas upp till åtta signaler i en unicable/SatRc...
Kanske ett alternativ?
Men fråga inte mig om detaljer, det finns det nog andra här som är bättre på.

#518

Postad 23 september 2011 - 20:44

Mazak
  • Mazak
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Albertanton

Var du tvungen att formatera innan du fick igång din box?
Jag har testat att ta ut antennkablarna och då startar den upp men såklart ingen bild :)
Skruvar jag tillbaka dom så är det samma visa igen, den vill ladda ner ny mjukvara men lyckas inte.

Jag har massa inspelat som jag tänkte kolla på i helgen, så jag hoppas det räcker med en fabriksåterställning.

Redigerat av Mazak, 23 september 2011 - 20:47.


#519

Postad 23 september 2011 - 20:51

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

..... den vill ladda ner ny mjukvara men lyckas inte.

Är det inte bara att avbryta, eller har den fastnat i nåt nerladdningsläge?

#520

Postad 23 september 2011 - 20:55

Mazak
  • Mazak
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Det går inte ens att stänga av boxen på frontpanelen, det enda som funkar är att bryta strömmen i detta läget.

#521

Postad 23 september 2011 - 21:01

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0
Börjar ju likna Sagem boxens tråd. Fel efter fel kommer fram, många måndagsex tydligen.

/Fredrik

#522

Postad 23 september 2011 - 21:13

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
haha porch. Nej, denna box är mycket bättre. Det kan jag lova. Fast man blir givetvis konfunderad över de fel som visar sig.

Mazak
Kan du starta den utan parabol ansluten. Kan du då komma in i menyer och liknande? Spela upp material? Min teori är kraschad disk... men det kan vara helt fel. Kontakta CD och reklamera din box.

#523

Postad 23 september 2011 - 21:15

Mazak
  • Mazak
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Jag är verkligen nöjd, tills nu. Så jag hoppas att min box är ett måndagsexemplar.
Det enda var att jag hade några problem med att den missade starten på två eller tre inspelningar.
Men enligt inspelningslistan så starta inspelningen vid rätt tidpunkt, så jag är inte säker på om det är boxens fel eller om programmen starta för tidigt.

Så jag hoppas verkligen på den här boxen.

Redigerat av Mazak, 23 september 2011 - 21:45.


#524

Postad 23 september 2011 - 21:32

Mazak
  • Mazak
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0


Mazak
Kan du starta den utan parabol ansluten. Kan du då komma in i menyer och liknande? Spela upp material? Min teori är kraschad disk... men det kan vara helt fel. Kontakta CD och reklamera din box.



Monshi
Jag drog ut antennkablarna igen, då startar den upp igen efter en stund när den förstår att det inte finns några antennkablar i.

Då kan jag se på inspelat i alla fall, så hårddisken verkar funka.

Redigerat av Mazak, 23 september 2011 - 21:32.


#525

Postad 24 september 2011 - 11:31

Mazak
  • Mazak
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Ringde Canal Digital idag, dom byter ut boxen.
Tur att jag kan se klart på det som är inspelat i alla fall.

#526

Postad 24 september 2011 - 20:30

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0



Hej Rhoddas,

Jätte tråkigt att du har sådana problem med dina inspelningar. Det vi skulle vilja göra är att byta ut din box för att kunna ta in den till oss och testa den. Sedan återkoppla här i forumet om hur testerna har gått.
Skulle du gå med på detta så får du gärna skicka ett PM till oss med dina kontaktuppgifter.
Med vänliga hälsningar
Sandra

Har nu fått boxen utbytt - riktig snabb leverans när jag till slut fick ok på bytet. Tänkte försöka att på ett strukturerat sätt testa nya boxen. Jag börjar att spela in ett större antal program på olika kanaler (inspelning via guiden). Om allt går bra så planerar jag att testa motsvarande med serieinspelningar (upplever att mina tidigare problem främst gällde just serieinspelningar) för att verifiera om allt går bra då... spännande framtid väntar ;-)

#527

Postad 24 september 2011 - 21:11

Mazak
  • Mazak
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
När det gäller att skicka ut en ny box så är Canal Digital riktigt bra.
Hoppas min kommer redan på tisdag.
Kör med sagem-boxen nu, det funkar så där på HD-kanalerna, hackar mest hela tiden.

#528

Postad 24 september 2011 - 22:45

jokim
  • jokim
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0
Har fått ett irreterande problem, när jag startar boxen så blir det alltid svart bild med ljud, byter jag kanal så kommer bilden. någon mer som upplever detta?

#529

Postad 25 september 2011 - 10:21

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Har fått ett irreterande problem, när jag startar boxen så blir det alltid svart bild med ljud, byter jag kanal så kommer bilden. någon mer som upplever detta?

Händer kanske var 50:e gång jag startar boxen. Dvs sällsynt men det sker. Någon speciell kanal boxen står på när den inte ger bild?

#530

Postad 25 september 2011 - 10:44

toy2me
  • toy2me
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Händer kanske var 50:e gång jag startar boxen. Dvs sällsynt men det sker. Någon speciell kanal boxen står på när den inte ger bild?

Här sker det ca var 10:e gång och då oftast på "nya" Disney Junior som grabben ser på morgnarna (kör boxen direkt till LG50PV350n).
Ljud och svart bild som åtgärdas med att växla kanal.

...Kan tillägga att GUI´t fungerar som vanligt när det är svart bild.

Redigerat av toy2me, 25 september 2011 - 11:50.


#531

Postad 25 september 2011 - 10:48

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0

Har fått ett irreterande problem, när jag startar boxen så blir det alltid svart bild med ljud, byter jag kanal så kommer bilden. någon mer som upplever detta?


Detta händer för mig med och jag har hittills inte sett nåt mönster att det gäller nån speciell kanal. Jag har problemet ungefär var femte gång

#532

Postad 25 september 2011 - 13:10

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Vem säger att man måste ha bra kablar?
1 meter normal parabolkabel med F-kontakt i ena änden och normal antenn i andra
3 meter vanlig antenn
1 meter normal parabolkamel med F-kontakt i ena och normal antenn i andra.
Detta eftersom jag använder de normala kablarna med Sagem-boxen idag. testar lite om den fungerar som den ska men vill ha ADB-boxer igång också.

100% signal, 100% kvalité.
Fasiken, det är lite högre än det normala kablarna...

#533

Postad 25 september 2011 - 18:06

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0

Mina senaste två inspelningar av Fångarna på Fortet på TV4 HD har missat starttiden med ca. 40 min. Jag har ingen annan samtidig inspelning. Har tagit bort och lagt till serieinspelningen så nu på lördag får jag se om problemet kvarstår...

Sen undrar jag om fler äm jag har ett sprakande ljud vid varje kanalbyte. Jag har boxern inställd på Dolby Digital och den är kopplad via HDMI till min reciever.


Uppföljning utifrån gårdagens inspelning av Fångarna på fortet - av gårdagens avsnitt blev enbart 17min inspelat... Blir att felanmäla detta till Canal Digital.

Redigerat av ABSiNSANE, 25 september 2011 - 18:07.


#534

Postad 25 september 2011 - 18:18

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0


Uppföljning utifrån gårdagens inspelning av Fångarna på fortet - av gårdagens avsnitt blev enbart 17min inspelat... Blir att felanmäla detta till Canal Digital.

Knepigt fel. Hur kan boxen missa tiden? Antingen borde den starta på rätt tid, eller inte alls. Var får den fel tid ifrån?

#535

Postad 25 september 2011 - 19:15

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

  • 374 inlägg
  • 0

Har fått ett irreterande problem, när jag startar boxen så blir det alltid svart bild med ljud, byter jag kanal så kommer bilden. någon mer som upplever detta?

Samma här, händer ungefär varann gång. Och alltid när boxen startas första gång på morgonen...

#536

Postad 25 september 2011 - 19:52

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

  • 301 inlägg
  • 0
Stänger aldrig av boxen, behövs la inte? Gjorde aldrig de med förra så...

#537

Postad 25 september 2011 - 20:08

jokim
  • jokim
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0

Händer kanske var 50:e gång jag startar boxen. Dvs sällsynt men det sker. Någon speciell kanal boxen står på när den inte ger bild?


jag startar alltid boxen på Femman då jag alltid stänger av boxen på den kanalen... har blivit någon form av vana att göra det...

#538

Postad 25 september 2011 - 20:17

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0


Uppföljning utifrån gårdagens inspelning av Fångarna på fortet - av gårdagens avsnitt blev enbart 17min inspelat... Blir att felanmäla detta till Canal Digital.

Hade du valt serieinspelning?

#539

Postad 25 september 2011 - 20:35

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Japp, ställde in serieinspelning även detta försök.

#540

Postad 25 september 2011 - 20:42

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Japp, ställde in serieinspelning även detta försök.

Jag testade att göra en himla massa inspelningar nu i helgen men enbart UTAN serieinspelning. Alla gick perfekt! Tidigare inspelningar gick ofta fel (serieinspelningar). Dock skall nämnas att de felaktiga inspelningarna skedde på min förra ADB box. Denna utbytesbox tänkte jag strukturera testerna lite och snart övergå att enbart testa serieinspelningar.

Edit: 2 avvikelser:
Pluras kök 25/11 kl 11.00 "har inte spelats in på grund av signalfel" samt Gustafsson 3 tr som började 20.01 istället för 20.00

Edit: Fler avvikelser upptäckta:
Frankie & Hazel 25/9 kl 05:24 istället för 05:25
Gilmore Girls 25/9 kl 09:21 istället för 09:05
STCC 25/9 kl 17.01 istället för 17:00
sen skrev jag fel på Pluras kök - det är naturligtvis 25/9

Redigerat av Unregistered0db38fb1, 25 september 2011 - 21:50.


#541

Postad 26 september 2011 - 05:46

janb
  • janb
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

Jag testade att göra en himla massa inspelningar nu i helgen men enbart UTAN serieinspelning...
Edit: Fler avvikelser upptäckta:
Gilmore Girls 25/9 kl 09:21 istället för 09:05
..

Frågor:
1) Till Rhoddas:
Ser att tablåer på weben anger start-tiden 9:15.
Missade den början på programmet?

2: Till Canal Digital:
Är det tänkt att boxen skall kunna känna av verklig start-tid från signalen EIT Running Status *) ?
*) Se NorDig Unified specification kapitel 14.3.7 (Accurate Recording)
http://www.nordig.or...ied_ver_2.2.pdf

#542

Postad 26 september 2011 - 06:49

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Frågor:
1) Till Rhoddas:
Ser att tablåer på weben anger start-tiden 9:15.
Missade den början på programmet?

2: Till Canal Digital:
Är det tänkt att boxen skall kunna känna av verklig start-tid från signalen EIT Running Status *) ?
*) Se NorDig Unified specification kapitel 14.3.7 (Accurate Recording)
http://www.nordig.or...ied_ver_2.2.pdf

1: Ja det var visst 09:15 men den missade början av programmet (ca 6 minuter)

#543

Postad 26 september 2011 - 07:27

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Se bifogad bild. Inspelning ska ske 25 sep 20:00 enligt inspelningar, klockan är när jag tog bilden 20:28 och ingen inspelning hade startat. Den startade när jag växlade till TV4 HD och blev 4 minuter lång.
Tog bort serieinspelningen av Starke Man senare på kvällen och la till en engångsinspelning via programguiden och programmet spelades in som det skulle.
Buggen är inte helt uppenbart relaterad till serieinspelning då jag som jag tidigare skrivit spelar in "Breaking News" varje kväll må-to.
Jag menar att det kan relaterat till:
Serieinspelningar då man samtidigt ser på en annan kanal?
Serieinspelningar i HD (lite långsökt men det är en gemensam nämnare). Som ni ser så har det varit samma fenomen med "Gäster med gester" en rad upp i den bifogade screenshoten. Endast de sista minutrarna spelades in efter att jag hade skiftat till den kanalen... Det var också en HD-kanal men det kan vara ett sammanträffade.
CD fixa detta ASAP som ni lovade i telefon!

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  bevis.JPG   180,34K   4 Antal nerladdningar

Redigerat av philipsguy, 26 september 2011 - 07:59.


#544

Postad 26 september 2011 - 07:59

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Se bifogad bild. Inspelning ska ske 25 sep 20:00 enligt inspelningar, klockan är när jag tog bilden 20:28 och ingen inspelning hade startat. Den startade när jag växlade till TV4 HD och blev 4 minuter lång.
Tog bort serieinspelningen av Starke Man senare på kvällen och la till en engångsinspelning via programguiden och programmet spelades in som det skulle.
Buggen är inte helt uppenbart relaterad till serieinspelning då jag som jag tidigare skrivit spelar in "Breaking News" varje kväll må-to.
Jag menar att det kan vara relaterat till:
Serieinspelningar då man samtidigt ser på en annan kanal?
Serieinspelningar i HD (lite långsökt men det är en gemensam nämnare). Som ni ser så har det varit samma fenomen med "Gäster med gester" en rad upp i den bifogade screenshoten. Endast de sista minutrarna spelades in efter att jag hade skiftat till den kanalen... Det var också en HD-kanal men det kan vara ett sammanträffade.
CD fixa detta ASAP som ni lovade i telefon!

#545

Postad 26 september 2011 - 08:29

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
philipsguy
Stora frågan först:
Hur kommer det sig att din bild är så blå?
Mina menyer är mycket mörkare vilket kan ses i detta inlägg i samma ämne.

Till din fråga, ja, även jag har funderat på om det i viss mån är knutet till vilken kanal det är. Har exempelvis spelat in kanal 5 helt utan problem men haft problem C+ series samt Tv4 HD...rhoddas å andra sidan har haft problem på diverse kanaler i sitt test.
Jag fyrar av ett antal inspelningar idag, satta via fjärrinspelning och ser hur det går.
Nästa steg är att sätta ett antal serieinspelningar som på olika kanaler.

#546

Postad 26 september 2011 - 08:54

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Se bifogad bild. Inspelning ska ske 25 sep 20:00 enligt inspelningar, klockan är när jag tog bilden 20:28 och ingen inspelning hade startat. Den startade när jag växlade till TV4 HD och blev 4 minuter lång.


Det är inte så att "funktionen" att bara kunna spela in en kanal åt gången är det som ställer till det?
Är inspelningsmöjligheten låst till en tuner kan det ju vara så att du råkar använda den tunern och därmed kan ingen inspelning ske förrän du växlar till "rätt" kanal, då startar inspelningen.
Jag skulle inte bli förvånad om CD's modifikation fungerar på detta sätt, naturligtvis är det i s f hål i huvudet, men det har ju hänt förut...

#547

Postad 26 september 2011 - 09:06

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Eldebrink, om det sker en krock då varnar boxen för det och ber en ta bort ena inspelningen.
Om det är krock pga överlappning via inspelningsinställningarna (spela in x antal minuter extra) då ska boxen spela in det första klart och sedan växla till det andra.
Det här är något annat, en timer i operativet som inte fyrar av som den ska. Typ.

men jag undrar varför jag inte såg detta under sommaren då jag testade boxen...

#548

Postad 26 september 2011 - 09:20

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Eldebrink, om det sker en krock då varnar boxen för det och ber en ta bort ena inspelningen.
Om det är krock pga överlappning via inspelningsinställningarna (spela in x antal minuter extra) då ska boxen spela in det första klart och sedan växla till det andra.
Det här är något annat, en timer i operativet som inte fyrar av som den ska. Typ.

men jag undrar varför jag inte såg detta under sommaren då jag testade boxen...

Jag fick för mig att den prioriterade den nya inspelningen om det är överlapp. Men jag kan ha fel...

En helt annan sak - jag upplever forumet som myyycket segt samt att jag får 10-15 notifieringar vid nytt svar!

#549

Postad 26 september 2011 - 09:47

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Eldebrink, om det sker en krock då varnar boxen för det och ber en ta bort ena inspelningen.
Om det är krock pga överlappning via inspelningsinställningarna (spela in x antal minuter extra) då ska boxen spela in det första klart och sedan växla till det andra.
Det här är något annat, en timer i operativet som inte fyrar av som den ska. Typ.

men jag undrar varför jag inte såg detta under sommaren då jag testade boxen...


Inte riktigt så jag menade (två krockande inspelningar).
Om (jag säger om) inspelning endast kan ske från en utsedd tuner (eller om det slumpar sig så att den väljer "fel" tuner i något visst läge) och denna för tillfället används för "tittande" på annan kanal kan den ju inte spela in förrän rätt kanal behandlas av inspelningstunern? Känns inte som ett timerproblem, mer ett "blanda ihop tuners"-problem.
Jag bara gissar, har för stort behov av två samtidiga inspelningar för att ha skaffat denna box själv.

#550

Postad 26 september 2011 - 10:57

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Vilken tuner den använder till vad har man ingen aning om då signalinfon inte går att ta upp under en inspelning. Man kan ju dock gissa att den använder första lediga.
Dvs när i vila tar den tuner1 för inspelning, om den är aktiv låter den bilden vara kvar på tuner1 och tar tuner2...
Så gör ivartfall Sagem-boxen.
men du kan ha rätt, bara de på ADB som kan veta.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.