Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dishonored

98 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Dishonored (PS3) (PlayStation 3-spel) 5 8,83 (5) 306:-

#51

Postad 20 februari 2013 - 13:59

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Beställde det för en dryg timme sedan, tror att jag kommer att bli nöjd. Kanske kommer kännas lite creepy att spela sent på nätterna?

#52

Postad 20 februari 2013 - 14:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Nje... det är inget skräckspel.

#53

Postad 22 februari 2013 - 06:59

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Dammit, missade en deal på PSN.

Man kunde visst tanka hem hela spelet för runt 200:- och jag beställde från cdon för runt 400:-

:(

#54

Postad 22 februari 2013 - 11:25

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Köp det på PSN och skicka tillbaka spelet till CDON? Du har ju returrätt om du betalr frakten tillbaka.

#55

Postad 23 februari 2013 - 10:15

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Har fått hem spelet och satt igång

Jeeessus vad skönt det är att vända ryggen till spel som Assassins Creed och Fable, vilka var spel som jag uppskattade under många år.

Dishonored är spelet som jag sökt hela tiden: man får verkligen en utmaning och försöka hitta inovativa ideer för hur man skall klara uppdrag. Jag började visserligen på "Hard-Level" men blir nog tvungen att backa lite, just för att det är för svårt närjag ännu inte kommit in i spelet.

Redigerat av Glidtassen, 24 februari 2013 - 12:44.


#56

Postad 24 februari 2013 - 10:44

Unregistered01e78752
  • Unregistered01e78752
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0
Körde det först på xboxen, fastnade inte riktigt för det. Skaffade det sen till pc och plötsligt fick man en helt annan känsla för det. Mm, underbart spel som inte verkar tumma på kvaliteten någonstans. Så bra att man nu sitter å önskar att grafiken hade varit bättre, annars brukar det ju vara tvärtom, i spelvärlden :P

#57

Postad 24 februari 2013 - 12:38

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Jag är så nöjd med spelet

Några av de äventyrsspel som jag prövat på sistone har inte hållt måttet, de har spelat sig själva. Dessa har inte lämnat utrymmet för variation och personlig kreativitet, men det finner jag i Dishonored.

Det är en väldigt vacker spelupplevelse, och jag gillar att en del av detaljåtergivningen utelämnats. Istället har speltillverkarna lagt tonvikten på en bra story, utrymme för spelarens lust att experimentera. Till skillnad från spel som tex. Fable där Molyneux tryckte på "Free-Roaming", men det den personliga friheten inte betydde ett smack eftersom man varken kunde dö, eller fick något motstånd.

När jag spelar Dishonored så slipper jag att få "Lösningarna på varje problem stämplade i pannan". Jag kan avvika från huvuduppdrag, utforska och bygga vidare på min karaktär på ett meningsfullt sätt. Det är befriande att få reflektera och hitta på egna sätt att lösa uppdragen, samtidigt som det ställs en del krav redan på normal-inställningen.

Varje fynd: vapen, kartor, olika upptäckter ställs i relation till spelets handling, vilket är tacksamt. Under tiden som jag spelade Assassins Creed kunde man samla på sig diverse bråte, men ingen ägodel eller upptäckt förde handlingen framåt.

Bifogad fil(er)


Redigerat av Glidtassen, 24 februari 2013 - 12:43.


#58

Postad 24 februari 2013 - 12:46

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Dishonored var det sista spelet jag hade roligt med under tiden jag recenserade det.

http://lokaltidninge.../121029912/1482

Good times...

#59

Postad 24 februari 2013 - 12:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Hmm, har du provat spel som Skyrim Glidtassen?

#60

Postad 24 februari 2013 - 12:50

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Well, tack Maximm för tipset på spelet. Detta var vad jag letat efter, trodde nästan att jag helt och hållet vuxit ifrån tv-spelandet pga. hur många tunna titlar som finns därute.

Skyrim står på min lista.

Men jag arbetar som lärare, och det tar mycket av min tid. Just nu har kidsen sportlov så jag däckar i soffan med ett glas rödvin och en tallrik pasta, samtidigt som jag spelar Dishonored.

#61

Postad 24 februari 2013 - 12:54

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Ja, nu vet jag då inte om det var jag som tipsade om det, men att det är ett fantastiskt spel går inte att komma ifrån.

Är det valbarhet du är ute efter kan jag rekommendera Fallout 3/New Vegas till nästa gång du får tid att spela.

#62

Postad 11 mars 2013 - 11:04

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0
Hur funkar Dishonored på PS3 (eller Xbox 360 för den delen)? Har inte tillräcklig bra PC för att det ska göra sig rättvist så funderar på att hugga det till PS3, kostar runt en 350kr så känns som ett ok pris. Men hur är det att köra med handkontroll istället för mus och tangentbord?

#63

Postad 11 mars 2013 - 12:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Men hur är det att köra med handkontroll istället för mus och tangentbord?

Lite svårt att svara på då det är helt individuellt, men du vet ju vad jag tycker.

#64

Postad 11 mars 2013 - 12:41

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0

Lite svårt att svara på då det är helt individuellt, men du vet ju vad jag tycker.


Jag tänkte mer specifikt för just Dishonored, jag brukar inte ha några problem med handkontroll. Men i t.ex. Fallout-serien så tyckte jag att det var olidligt med handkontroll av någon anledning, kanske för att det var så mycket plockande och annat :)

Edit: Sen tänkte jag även på om det är buggar etc i PS3:ans version? Brukar ju kunna vara rätt sunkiga versioner av multi-plattform emellanåt :/

Redigerat av Guarana, 11 mars 2013 - 12:42.


#65

Postad 11 mars 2013 - 12:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Jag spelade på 360, där var det inga buggar för mig. Handkontrollen funkar prima. Jag gav det 9/10 så jag rekommenderar det såklart.

#66

Postad 11 mars 2013 - 13:18

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Det blir lite klumpigare med handkontroll men om du kör det som stealthorienterat och inte planerar att gå Rambo som iof är fullt möjligt så fungerar det okej. Blimpa eller vad de kallar det kan bli lite drygt men det är ju lite småfusk för en purist :)

Spelet är inte speciellt utmanande vad jag vill minnas i alla fall så du lär inte köra fast någonstans.

#67

Postad 16 mars 2013 - 19:56

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Jag har fastnat av en annan anledning. Har tagit mig till maskeraden, men hittar inte min måltavla. Nu snurrar jag planlöst på gatorna. Tror att jag skall dräpa nån lady? Alla vakter har jag tagit hand om, What to do?

Redigerat av Glidtassen, 16 mars 2013 - 20:00.


#68

Postad 17 mars 2013 - 03:47

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Står väl om du klickar på select vad du ska göra :) t ex få ledtrådar genom att prata med folk...

#69

Postad 17 mars 2013 - 10:43

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Jag dödade alla på hela maskeraden, så till slut hittade jag mitt offer :)

#70

Postad 17 mars 2013 - 12:44

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Jag trodde att jag dödat alla på maskeraden, men uppenbarligen får jag gå tillbaka. Just nu får jag inga hintar om vart jag skall bege mig?

#71

Postad 17 mars 2013 - 18:27

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Visade sig just att jag glömt en av maskeradens gäster som jag kvävt, och lämnat medvetslös i en trappa. Detta visade sig senare vara "Lady Grey". Jag tog fram mitt lilla vapen och högg ned henne på nytt medan hon var avsvimmad, och först då kunde spelet fortsätta.

God dammit vad jag gillar detta spel!

#72

Postad 17 mars 2013 - 18:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Hmm, jag tog den fredliga lösningen för henne. Det var väl iofs värre med tanke på att hon då blev kidnappad av någon pervers snubbe.

#73

Postad 17 mars 2013 - 20:24

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
What! Fanns det ett alternativ?

Trodde jag var tvungen att mörda henne?


Jag tycker mindre och mindre om att dräpa folk i spelet, antar att jag uppskattar mer fredliga lösningar. Nu verkar jag inne på sista versen i spelet där jag skall inta fästningen. Det finns bara så många "tall boys" och det är svårt att ta sig förbi alla. Jag kör på "Normal-läget" och tycker det erbjuder ett tillräckligt knepigt motstånd.

Inser emellertid att jag kommer att kunna spela om flera uppdrag och lösa dem på olika sätt. Just nu när jag spelar så blir det lite väl enkla lösningar. Uppskattar dock att finta, och smyga mer än att lönnmörda. Detta är ett spel där man kan göra mer eleganta lösningar om man anstränger sig. Tycker inte att spelet känns kort, men det handlar också om att det lämnar gott om utrymme för personlig kreativitet.

Jag undervisar i estetisk verksamhet till vardags, och har länge längtat efter ett spel som kan kicka igång barnasinnet.

:)

Redigerat av Glidtassen, 17 mars 2013 - 20:25.


#74

Postad 17 mars 2013 - 21:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

What! Fanns det ett alternativ?

Trodde jag var tvungen att mörda henne?

Du kan lösa i stort sett alla uppdrag utan att döda någon, det är det som är det fina.

#75

Postad 17 mars 2013 - 21:10

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0
Då var ett stycke Dishonored på väg, vad för speltid kan jag räkna med? Jag är en som utforskar princip alla hörn och vråer.

#76

Postad 17 mars 2013 - 21:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Bra sida.

http://howlongtobeat...php?gameid=8746

#77

Postad 17 mars 2013 - 22:57

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Jag försökte spela Dishonored fredligt, men då jag delgett mina episoder för Zoiler om när jag "försökte" spela Hitman Blood Money fredligt så pissade jag i princip i motvind. Skulle bara slå undan glaset och brännmärka Campbell, men slutade med att jag hackade ihjäl alla vakter i hela huset, plus de på herrgården, plus de på den närliggande hamnen/docken, plus gänget som antastade Grandma Rags, plus... öh jag tror jag dödade i princip alla som ens råkade gå i mitt stoft. Efter att jag blev fri från min bärsärkarvrede så visste jag knappt vad uppdraget var och gick hem till basen och instadödade Admiralen.

Jag är ett nutcase :( hjälp mig!

Redigerat av Filip_M, 17 mars 2013 - 22:58.


#78

Postad 18 mars 2013 - 02:22

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0

Bra sida.

http://howlongtobeat...php?gameid=8746


Utmärkt sida, ser ut som att jag har åtminstone 20 timmar framför mig då :)

#79

Postad 18 mars 2013 - 06:16

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Jag kommer att spela om detta spel flera ggr.

Upptäckte först nu i slutet av spelet alla uppgraderingar som man kan göra på sina vapen, att jag missat detta.

:(

Men med tanke på att jag klarat större delen av spelet utan dessa är väl ett plus antar jag? Det mest frustrerande vapnet av dem alla har nog varit pistolen, man måste nästan sätta den i offrets näsborre för att den skall få effekt. Detta vapen hinner jag nu inte uppgradera innan spelet är slut.

Jag har suttit stum av förtjusning första gången jag gömde mig för en "Tall Boy". Ställde mig bakom en pelare som skydd och man hör:BOOM, BOOM, DUNS, DUNS! SQUEEK!

Redigerat av Glidtassen, 18 mars 2013 - 06:17.


#80

Postad 20 mars 2013 - 13:41

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Jag försökte spela Dishonored fredligt, men då jag delgett mina episoder för Zoiler om när jag "försökte" spela Hitman Blood Money fredligt så pissade jag i princip i motvind. Skulle bara slå undan glaset och brännmärka Campbell, men slutade med att jag hackade ihjäl alla vakter i hela huset, plus de på herrgården, plus de på den närliggande hamnen/docken, plus gänget som antastade Grandma Rags, plus... öh jag tror jag dödade i princip alla som ens råkade gå i mitt stoft. Efter att jag blev fri från min bärsärkarvrede så visste jag knappt vad uppdraget var och gick hem till basen och instadödade Admiralen.

Jag är ett nutcase :( hjälp mig!

Nu får äntligen de som ser kopplingen mellan videovåld och verkligt våld vatten på sin kvarn :)

#81

Postad 23 mars 2013 - 08:49

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Har tagit mig ända till slutet förmodar jag.

Men efter "The Flooded District" så blev jag av med min utrustning. Det ironiska är att jag även tagit mig in via den stora porten via kol-vagnarna och fortsatt ned i kloakerna, men ännu inte hittat min utrustning. Måste jag gå tillbaka?

#82

Postad 24 mars 2013 - 10:44

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Gick tillbaka på en tidigare save, och tillslut hittade jag mina vapen.

:)

#83

Postad 14 juni 2013 - 15:01

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0
Kört en hel del timmar nu och det är verkligen ett kanonlir. Men en fråga jag tänkt på är, finns det en karta på något vänster? Är det bara jag som är dum och missar den? Kan vara lite knepigt ibland när man hittar anteckningar med "kombinationen till kassaskåpet i område xx är YYY".

#84

Postad 14 juni 2013 - 17:15

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Kan även rekommendera allt extramaterial som finns att ladda ned. Speciellt den senaste där man spelar "Daud".
Kapitlet heter "The Knife Of Dunwall"

#85

Postad 14 juni 2013 - 20:29

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0

Kan även rekommendera allt extramaterial som finns att ladda ned. Speciellt den senaste där man spelar "Daud".
Kapitlet heter "The Knife Of Dunwall"


Blev klar med Dishonored nu ikväll, har dock The Last of Us liggandes. Får se hur det blir, vad kostar DLC?

#86

Postad 16 juni 2013 - 14:02

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Bonusmaterialet brukar inte kosta mer än en hundring styck. Det roliga är dock att dessa är lika snygga och inte snyggare än originalet, speciellt "The Knife Of Dunwall".

#87

Postad 13 september 2013 - 07:39

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
GOTY är här snart! Läge att köpa spelet då :)

The GOTY bundle, which includes downloadable content Dunwall City Trials, The Knife of Dunwall, The Brigmore Witches and Void Walker's Arsenal, will be available on Xbox 360, PS3 and PC. It's priced at your soul, or $39.99, whichever is worth less.

#88

Postad 13 september 2013 - 09:03

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Jag köpte Dishonored på Games on Demand på Xbox 360 för 99 spänn. Körde några timmar och råkade sen ut för en bugg som gör att spelet hänger sig på samma ställe hela tiden. Måste spela om hela banan för att komma vidare antar jag. Så jag slutade spela istället.

Det är inget dåligt spel egentligen men jag kom aldrig riktigt in i det. Ska dock ge det ett nytt försök i höst.

#89

Postad 13 september 2013 - 09:45

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Jag köpte Dishonored på Games on Demand på Xbox 360 för 99 spänn. Körde några timmar och råkade sen ut för en bugg som gör att spelet hänger sig på samma ställe hela tiden. Måste spela om hela banan för att komma vidare antar jag. Så jag slutade spela istället.

Det är inget dåligt spel egentligen men jag kom aldrig riktigt in i det. Ska dock ge det ett nytt försök i höst.

Det hände mig i Batman: Arkham Asylum https://www.minhembi...dpost&p=3475734, jag fastnade precis mot slutet av spelet. Det var sjukt surt, och jag ville så gärna spela slutet att jag körde om hela spelet. Det var iofs ett ruskigt bra spel så det gjorde inte så jättemycket ändå efter att jag väl lugnat ner mig. :)

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 13 september 2013 - 09:46.


#90

Postad 13 september 2013 - 10:18

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Fy fan, du körde om hela spelet! Starkt gjort. Jag skulle varit så förbannad så jag hade nog aldrig klarat spela om allt.

Fast jag tyckte också om Arkham Asylum, har faktiskt alla achievements. Men hade spelet hängt sig i slutet så hade jag nog gett upp.

Redigerat av SejLax, 13 september 2013 - 10:18.


#91

Postad 22 september 2014 - 15:57

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Nu ryktas det om en uppföljare, lite bilder har läkt men jag vet inte om dessa är fake?

:)

#92

Postad 22 september 2014 - 16:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Det har ryktats om det sedan förra året och är väl mer eller mindre bekräftat, om än inte officiellt. Men ingen rök utan eld. Spelet sålde bra nog för att få en uppföljare.

#93

Postad 22 september 2014 - 18:11

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Jag spelar nu om Dishonored ett år senare, men på "Hard".

Brukar börja med att spela ett spel på "normal" men känner nu för att utforska spelet på en lite djupare nivå. Det finns så mycket som jag bara sprang förbi i första vändan. Vid första tillfället var jag inte uppmärksam på alla uppgraderingar som jag kunde göra med förmågor osv.

Både Bioshock och Dishonored är filosofiska till sin karaktär, och det är därför spelen engagerar. Men viktigast av allt är: lusten att experimentera med varje uppdrag. Jag har inte avslutat första Bioshock än, men antar att det kommer.

Tidigare i tråden har jag blivit uppmuntrad att spela Skyrim, men har ännu inte testat. Antar att jag kanske missat något? Vidare finns spel som "Fallout" som jag inte heller prövat. Fallout 3 finns inte att ladda ned i digital version, utan jag måste köpa själva skivan. Jag fascineras av dystopiska miljöer som speglar en samhällskritik, och det är nästan ett måste för att jag skall behålla intresset. Hack n slash är nog reserverade för den yngre publiken, därför går spel som exempelvis "Darksiders"bort. Verkar vara mest röj utan substans.

När jag spelade Bioshock Infintite blev jag länkad till en guide som förklarade bakgrunden till existentiella dimensioner, men kände ändå att det var överskattat i relation till spelet verkliga gameplay, vilket enligt min mening var ganska linjärt.

Jag är bildlärare till vardags, därför vurmar jag för det estetiska, problemlösning osv. Längtar forfarande efter ett spel med en mer fullständig "slump-generator" där varje speltillfälle blir mer dynamiskt genom ständiga förändringar. Jag vill bli tagen på sängen, förbluffad över vad som kan hända härnäst, men oftast brukar dessa händelser lysa med sin frånvaro.

:)

Redigerat av Glidtassen, 22 september 2014 - 19:31.


#94

Postad 15 juni 2015 - 09:27

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Dishonored 1 och 2 kommer till PS4 och XB1

 

Verkar som om de kommer att göra en Definitive Edition av första spelet till PS4 och XB1.Spelar det fortfarande på PS3, men efter att ha levt med PS4:ans kontroller sedan i vintras så börjar jag bli sugen på en version till den nya konsolen. 

 

Texturer kommer nog att se bättre ut i spelet, bättre upplösning. Men undrar vad de kommer göra åt ljussättning och effekter?



#95

Postad 28 augusti 2015 - 05:54

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Dags för HD-versionen idag :)

 

Skall bli trevligt att se detta vackra spel i bättre upplösning. Jag vet inte vad de använde för game-engine i första spelet? Men jag tror inte ljussättning, skuggor kommer se mkt bättre ut? Kanske får vi mer strukturer och bättre upplösning. 



#96

Postad 28 augusti 2015 - 10:04

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Dags för HD-versionen idag :)

 

Skall bli trevligt att se detta vackra spel i bättre upplösning. Jag vet inte vad de använde för game-engine i första spelet? Men jag tror inte ljussättning, skuggor kommer se mkt bättre ut? Kanske får vi mer strukturer och bättre upplösning. 

 

http://www.ign.com/a...-edition-review

 

Dishonored Definitive Edition certainly does look noticeably better than it did on PS3 and Xbox 360 – higher resolution, better textures, more vibrant colour - but it’s essentially on par with the original PC game running on half-decent gaming hardware.

 

Dishonored was a little behind the curve on lighting, lip syncing, some of its texture work and a few other bits and pieces in 2012 and this release does nothing to rectify any of that. Nor does it deliver 60 frames per second gameplay, which is a huge missed opportunity. The Definitive Edition’s load times are also a lotlonger than on last gen console and PC.

 

This is all obviously disappointing, but not entirely unexpected. After all, the HD re-releases that actually make significant improvements to the original assets and engine are the exception to the rule. This isn’t a remaster, it’s simply another entry point for gamers that never played Dishonored, and from that perspective it serves its purpose well enough.

 

Nonetheless, this is the best version of the game available on console, so if you don’t own a gaming PC, and have always been curious about Dishonored, then I’d still recommend picking this up, particularly since it comes with both the story DLC packs – The Knife of Dunwall and The Brigmore Witches.


Redigerat av Zerox_no1, 28 augusti 2015 - 10:05.


#97

Postad 28 augusti 2015 - 20:04

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Japp, det ser bättre ut,men marginellt. Starkare färger bättre konturskärpa. Men den gamla spelmotorn spökar. 



#98

Postad 30 augusti 2015 - 08:22

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Tycker att skillnaden är märkbar i grafiken, men även ljudet verkar ha en bättre mix. Kanske inbillning, men undrar om de inte lagt till vissa nya ljudeffekter? PS3 versionen hade lite mer av de matta grå färgerna, men den nya versionen har mer detaljer och starkare färger. 

 

Kommer inte ihåg om PS3 hade flera valmöjligheter med kontroll-schemat, men på senaste versionen kan man välja mellan fyra st. 

Kör denna version med min SSHD, visst laddningstiderna finns kvar, men för mig är det ungefär samma. 

Bifogad fil(er)


Redigerat av Glidtassen, 30 augusti 2015 - 08:25.


#99

Postad 27 oktober 2016 - 05:50

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Kör om Dishonored inför releasen på Dishonored 2.

 

Jag har börjat upptäcka allt mer när man ändrar spelstil. Om man verkligen ser sig omkring finns massor av genvägar över tak, luckor osv. Just nu kör jag mer stealth, kväver mot medvetslöshet snarare än döda. Vidare kan man använda behållarna för val-olja på fler uppfinningsrika sätt om man anstränger sig. 

Jag hade inte tänkt på att ta med mig behållarna till högre höjder och släppa på soldaterna. Vidare har jag börjat använda rewire tool oftare. 

 

Inför uppdraget "The Golden Cat" vet jag hur uppdraget slutar med en flykt, kan därför vara bra att planera och köra rewire tool på kanoner, och wall of light. 


Redigerat av Glidtassen, 27 oktober 2016 - 05:54.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.