Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The Evil Within

142 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 19 april 2013 - 14:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Ett nytt IP OCH säkerligen med större fokus på överlevnad och skräck av allt att döma, från skaparen av Resident Evil, Shinji Mikami.

Trailer + bilder.

Så nu kan alla som gnäller på få IP och actionfyllda skräckspel vara glada och nöjda :) . Mer info på måndag.

#2

Postad 19 april 2013 - 14:22

john7612
  • john7612
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0
ser intressant ut!

#3

Postad 19 april 2013 - 14:37

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Trevligt :) next-gen dessutom.

#4

Postad 19 april 2013 - 20:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

-The game stars a man named Sebastian and his partner, who go to investigate the scene of a mass murder, but where a mysterious force is at work. Sebastian watches as more and more of the police force get killed before his eyes, and is attacked and knocked out. When he comes too, he must fight a world where monsters roam free and death and insanity live side-by-side. He will face unimaginable horrors where he must fight for his own survival. To discover the truth behind the force that lurks here, Sebastian must embark on a journey brimming with horror.

-Uses the ID Tech 5. They say they are taking the engine a step further than it has ever been used and are utilizing a state-of-the-art lighting engine and a much more powered-up version of the engine than any game to date has used.

-Game is trying to strike a balance between horror and action, but in the sense that one should be desperately struggling to survive and facing scenarios of unimaginable horror. They say they want to redefine horror, and seem to be going for a more difficult and intense experience.

-The game promises to have limited resources and be full of puzzles and traps. They want to fill the player with anguish, tension, and anxiety and send them off the deep end.

-They make a focus that enemies can easily kill the player, you’ll have to be cunning and evasive to survive in these harsh conditions. You also can utilize traps enemies set-up for you on them instead.

-It seems the player can experience random distortions that can happen in any area at any time, which changes anything from enemies, doors, walls, objects, or the like into terrifying nightmares that our character sees. These are random and change in real-time as well, it seems.

-They finish off saying that they want the game to start strong and continue with a growing feel of insecurity to grow as the game goes on. They also mention the game will have an in-depth world, and that you’re being hunted by something mysterious and dark.


Huwa.

#5

Postad 20 april 2013 - 14:23

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Kan bli riktigt trevligt =)

#6

Postad 20 april 2013 - 18:58

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
http://i.imgur.com/EpzuUHa.jpg

Den bilden påminner om en scen från hostel, ni vet den där en snubbe "tar hand om resterna"

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 20 april 2013 - 18:59.


#7

Postad 22 april 2013 - 17:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

From the Interview:
About the tone:
-Mikami loves horror, but survival-horror has been drifting away from what makes it survival-horror, and he wants to bring it back.
-Wants a 'perfect blend' of horror and action. Thinks the balance is important as they are two halves to the survival and the horror. Mikami defines survival-horror as a game being scary, and giving players a rush.
-Want Players to pick up the game, and genuinely think, "I haven't played something this scary in ages!"
-Needs to have psychological horror and make players not want to do things.
-The game is more visually eccentric, unconventional and intriguing characters.

About the story:
-Three detectives show up to the scene of a mass murder at an asylum. The detectives arrive a bit later than the police, which are already on the scene but not to be seen. Inside the asylum is a bunch of dead bodies.
-The player gets knocked unconscious and awakens in a slightly different location, and so it starts with, "Where the hell am I?"
-Story is less focused on twists and turns, and more on mystery.

About the enemies:
-Regular 'zombie-type characters' present.
-Enemies should be strange and hard to determine how they might come at you or attack by looking at them, making you uncertain, uneasy.

About the gameplay:
-Mikami mentions you'll be using (among other things) guns, knives, and axes, but another weapon mechanic they put in was traps.
-Don't want anything like super-powers or heavy weapons like machine guns.
-Working hard on some sort of 'emotional' system in gameplay
-Want to make a lot of different locations, scenarios, and situations for the player that is constantly changing.

From the Impressions:
-Our main character, Sebastian, enters the asylum with two fellow detectives, a man named Joseph and a woman they simply call, 'The Kid',
-A lot of dead bodies are around the asylum, and on a video monitor Sebastian see's a hooded figure killing police, who then suddenly appears behind him and knocks him unconscious.
-Went out of their way to model human innards and gore to be detailed.
-Sebastian wakes up hanging upside down by a meta hook as a madman with a butcher knife and a blood-stained wife beater, comes in and cuts down a fellow person hanging alongside him, takes him to the table, and begins cutting him open.
-Based on if there's enemies around or not, the animations and potential speed of Sebastian changes.
-Sebastian alerts the butcher, who pulls out one of Mikami's infamous weapons, a chainsaw. Ensues a chase scene where our character is quite stumbly.
-When the chainsaw-wielding butcher does not sense Sebastian, he is erratic and swings around wildly. When spotted, he comes dashing after you. You can use things like empty bottles to throw to divert his attention.
-Escapes into an elevator, and then comes to a desperate run out of the hospital as it collapses in a very Jacob's Ladder-esque scene. Leaves out to see the Police Cars in a giant crater. Prologue ends there.
-Second part of the demo is later into the game, in a dark outside location heading to a small cottage. Inside are the 'garden-variety' zombie-esque enemies.
-The enemies have a theme of torment with them.
-While shooting out around the cottage for your life, a change happens in the environment as it sort of 'shifts' in the middle of combat and suddenly a scene out of the Shining happens with blood pouring and consuming Sebastian, and then he finds himself back in the asylum.
-Demo ends with a multi-legged wraith-type enemy bursting out of a pool of blood and rushing towards the player at break-neck speed.

PCGames.de Preview Details (translated by Nibel):
Just read the German preview
- Highly reduced HUD; there are almost no interface elements
- Ring menu for weapons and inventory
- Quick item selection on the D-Pad
- Medipacks
- You'll encounter a man with a chainsaw and dozens of angry enemies at the beginning, just like in RE4 - but it plays differently due the set of options like being able to set traps etc.
- One trap is a mine full of nails
- There isn't much music which is why the game feels even more terrifying


Redigerat av Zoiler, 22 april 2013 - 17:55.


#8

Postad 22 april 2013 - 18:01

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

  • 2 805 inlägg
  • 0
Best game evar!!! :) Nä men låter bra det här, som stort RE fan har man juh vart besviken på sistonde så det här ser man fram emot! :)

#9

Postad 28 maj 2013 - 20:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Postad bild
Postad bild
Postad bild



Ugh.. kommer nog bli skrämmande att spela detta =/.

#10

Postad 28 maj 2013 - 23:42

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Tror inte man spelar detta en mörk och regnig höstkväll/natt iaf ;)

#11

Postad 29 maj 2013 - 07:34

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Säkert bra men inget jag klarar av med min nerver :P

#12

Postad 29 maj 2013 - 09:21

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Säkert bra men inget jag klarar av med min nerver :P


Säger detsamma. Detta är nog inget för mig. Klarade inte ens spela igenom Dead Space.

Redigerat av Unregistereddc471864, 29 maj 2013 - 09:21.


#13

Postad 29 maj 2013 - 10:23

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 2
Köpte Dead Space billigt på games webbshop, någon adventskalender.
Sen dess har jag en loggad speltid på 15-16 minuter.

Aldrig varit sådär macho macho men nu är det rent löjligt.

Fick låna en gamecube för 5-6 år sedan, bara för att spela RE4.
Det var bäst sa dom andra.
Jag spelade RE 1&2 på ps för länge sedan, det gick bra.

Hookade upp gamecuben, knäppte i den lilla lilla lilla skivan.
En massa galningar vill skära mig i stycken och stugan rämnar.
Jag stänger av...

Fatal Frame/Project Zero på gamla xboxen satt jag och skräck-glädje spela i ett par timmar.
Tillslut gick det bara inte, ringde in polaren, han spelade och jag coachade vid datorn alt bakom soffan.

OT det här, sorry :)

#14

Postad 29 maj 2013 - 13:23

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Köpte Dead Space billigt på games webbshop, någon adventskalender.
Sen dess har jag en loggad speltid på 15-16 minuter.

Aldrig varit sådär macho macho men nu är det rent löjligt.

Fick låna en gamecube för 5-6 år sedan, bara för att spela RE4.
Det var bäst sa dom andra.
Jag spelade RE 1&2 på ps för länge sedan, det gick bra.

Hookade upp gamecuben, knäppte i den lilla lilla lilla skivan.
En massa galningar vill skära mig i stycken och stugan rämnar.
Jag stänger av...

Fatal Frame/Project Zero på gamla xboxen satt jag och skräck-glädje spela i ett par timmar.
Tillslut gick det bara inte, ringde in polaren, han spelade och jag coachade vid datorn alt bakom soffan.

OT det här, sorry :)


Haha jag är likadan :D

#15

Postad 09 september 2013 - 20:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
TGS-trailer. Väl värt att titta på.

https://www.youtube....h?v=g6HNQfu4S-w

Postad bild

#16

Postad 10 september 2013 - 07:59

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

TGS-trailer. Väl värt att titta på.

https://www.youtube....h?v=g6HNQfu4S-w

Postad bild


Å fyfan vad är det där?

#17

Postad 24 oktober 2013 - 19:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Å fyfan vad är det där?

En gullig liten påskhare som bara vill ge dig presenter och kalaspuffar.

Här är några fler bilder av denna mysiga och hemtrevliga värld!

Postad bild
Postad bild
Postad bild

#18

Postad 11 december 2013 - 20:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Börjar habegäret komma krypandes Zartok?

#19

Postad 11 december 2013 - 21:03

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Postad bild


Ett skitapåsigochmåstesättapåpausspel tror jag bestämt.

#20

Postad 09 april 2014 - 16:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Ny trailer, fy fasen =P

http://www.youtube.c...eature=youtu.be

#21

Postad 09 april 2014 - 16:09

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

  • 2 805 inlägg
  • 0
Texturerna ser riktigt risiga ut. :(

#22

Postad 09 april 2014 - 16:46

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Finns det en trailer för nextgen också? :rolleyes:

#23

Postad 09 april 2014 - 16:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 2
Så här ser PS4-versionen ut.

http://www.youtube.c...KhoHl9BnE#t=180

Trist dock att det alltid är grafiken som alla pratar om vad det än är för spel.

#24

Postad 09 april 2014 - 17:23

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

  • 2 805 inlägg
  • 0
Lite konstigt att släppa en ny trailer utan att berätta att den är från lastgen versionen om så skulle vara fallet.

#25

Postad 10 april 2014 - 07:43

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
He he he, hissscenen är ju direkt tagen från Silent Hill 2.

#26

Postad 10 april 2014 - 12:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Är den inte ganska generisk dock, även i filmer?

#27

Postad 10 april 2014 - 12:48

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Nextgen-trailern såg ju betydlig mer intressant ut (det lilla jag kunde kika). Underligt som sagt att inte påpeka att en trailer är "lastgen".

Generellt sett tycker jag det är svårt att bedöma så mycket mer än grafik och känsla från en trailer såvida inte kontrollen verkar vara katastrof då, tyvärr. Ser klart intressant ut dock.

#28

Postad 10 april 2014 - 12:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Generellt sett tycker jag det är svårt att bedöma så mycket mer än grafik och känsla från en trailer såvida inte kontrollen verkar vara katastrof då, tyvärr. Ser klart intressant ut dock.

Varför ser det intressant ut?

Och vad jag menar med det är att du måste ju ha sett något annat än grafiken som du tycker verkar intressant, alltså kan du bedöma annat än grafiken.

Det vore konstigt annars, grafik finns i alla spel och det ser man direkt, men i den här trailern t.ex. ser man att det kommer att bli skrämmande som fan. Det visar upp tydliga liknelser med Resident Evil (vilket inte är så konstigt med tanke på att det är skaparen som ligger bakom) som de var förr i tiden. De verkar ha lagt in vartenda mardrömsmonster som existerar. Man kan se att spelaren ofta kommer att vara hjälplös och behöver fly, och att det finns fullt av dödliga fällor. Stämningen verkar utmärkt.

Ett av orosmomenten är att det verkar vara rätt mycket scriptade sekvenser, mycket av det som visades var ju "gå framåt" i en gång med någon som jagar. Det går inte att undvika att bli skadad av motorsågen t.ex. för man ska halta omkring senare.

Finns som sagt mycket att ta från trailern annat än hur grafiken är.

Redigerat av Zoiler, 10 april 2014 - 13:22.


#29

Postad 10 april 2014 - 13:27

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Bra stämning och alltid skönt med spel som inte enbart handlar om att springa och skjuta snabbast. Sen var ju introscenen på sista trailern riktigt snygg både grafiskt och kameramässigt. Sen tycker jag ofta skräckspel brukar falla på att de en bit in tror att "bara vi skickar på fler fiender så blir folk rädda"-fällan men annars gillar jag dem generellt. Aldrig spelat Dead Space dock (utan av att egentligen veta varför).

#30

Postad 10 april 2014 - 13:52

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
Detta kommer jag vilja titta på (ej spela) ;) Dead Space 2 var jobbigt att spela själv i mörkret...

#31

Postad 11 april 2014 - 07:39

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Zoiler: Sant, men den scenen är vääääääääldigt lik just den i Silent Hill 2 osm jag minns den.

#32

Postad 12 april 2014 - 14:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Eeh.. förhandstittarna är inte direkt glänsande?

#33

Postad 12 april 2014 - 14:49

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
gggggggggggggggggggg

Redigerat av Zerox_no1, 12 april 2014 - 14:54.


#34

Postad 12 april 2014 - 19:12

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0
Nej, jag kan inte se eller spela sånt här. Det blir bara okontrollerat bajs i byxan. Jag hoppar.

#35

Postad 28 maj 2014 - 00:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Försenat till oktober.

Today we revealed that The Evil Within will be available in North America on October 21, 2014, in Australia on October 23, 2014, and throughout Europe on October 24, 2014. Shinji Mikami and his team at Tango Gameworks have asked for additional time to further balance and refine the game in order to deliver the polished, terrifying pure survival horror experience they set out to create.


Postad bild

#36

Postad 18 augusti 2014 - 19:50

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
En hel timme gameplay.
http://youtu.be/Kq5PIkITgaU

#37

Postad 18 augusti 2014 - 20:46

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0
hmm svarta kanter? :wacko:

#38

Postad 20 augusti 2014 - 19:14

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 1

hmm svarta kanter? :wacko:

"cinematic" ;)

#39

Postad 24 september 2014 - 18:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Postad bild

Detta har fått mycket bra press på sistone sedan den första sämre visningen, beskrivs som spirituella uppföljaren till RE4. I'm hyped.

#40

Postad 25 september 2014 - 10:14

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

  • 575 inlägg
  • 0
Jag är löjligt peppad på detta spel. Perfekt att det kommer nu i höst. Sätta sig i soffan när alla sover och bara njuta/gråta av rädsla!

#41

Postad 25 september 2014 - 11:19

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0
Är tveksam, av gameplay jag sett så verka fps:en åka berg- och dalbana...hoppa dom har optimerat innan release.

Redigerat av WarpGuN, 25 september 2014 - 11:21.


#42

Postad 29 september 2014 - 22:52

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=TukCKaNKymg

#43

Postad 30 september 2014 - 17:17

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Tycker detta ser skitbra ut, resident evil 4 all over again. Man kan ju hoppas i alla fall. :)

#44

Postad 01 oktober 2014 - 06:52

freggz
  • freggz
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0
Läge att inskaffa sig en PS4 :)

#45

Postad 06 oktober 2014 - 23:26

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=WiyCWXU_804

#46

Postad 07 oktober 2014 - 07:41

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0
Detta spel ser bara bättre och bättre ut så nu är det förbokat. När kan recensioner för spelet börja trilla in?

#47

Postad 08 oktober 2014 - 20:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
PC-porten verkar vara något utöver det vanliga.

Rekommenderade kraven kräver 4 GB VRAM, minimumkraven en i7-processor, samt låst till 30 FPS (lås upp "på egen risk").

Can I run it on a card with less than 4 gigs of VRAM?

Yes. Please refer to the minimum requirements above. You won’t be experiencing the game at 1080p and you’ll likely need to turn off some features, but you will still be able to have a great experience with the game.


Man kan inte spela i 1080p med ett grafikkort som kostar mer än en PS4. Jag menar, det ser inte ens bra ut jmft med t.ex. Ryse.

#48

Postad 09 oktober 2014 - 06:28

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

PC-porten verkar vara något utöver det vanliga.

Rekommenderade kraven kräver 4 GB VRAM, minimumkraven en i7-processor, samt låst till 30 FPS (lås upp "på egen risk").



Man kan inte spela i 1080p med ett grafikkort som kostar mer än en PS4. Jag menar, det ser inte ens bra ut jmft med t.ex. Ryse.

Ja spelet kan verkligen inte vara bra optimerat om det där är kraven för att spela.

Bethesda har ju lyckats optimera sina tidigare spel grymt bra, Oblivion och Skyrim t.ex är ju spel som gick att maxa med budgetdator.

#49

Postad 09 oktober 2014 - 12:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Det är inte Bethesda som gör spelet nu dock utan ett japanskt team. Bethesda ger bara ut det.

#50

Postad 09 oktober 2014 - 13:18

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Det är inte Bethesda som gör spelet nu dock utan ett japanskt team. Bethesda ger bara ut det.

Ah okej!

Är inte helt 100% på hur mycket utvecklarna låter utgivarna styra, men Bethesda har varit inblandade i spel som varit bra optimerade förut. Fallout t.ex var ju utvecklat av Obsidian och utgivet av Bethesda. Känslan är ju fortfarande väldigt lik andra Bethesda titlar.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.