Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung BD-P 1500 (2400:-)

268 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 26 juni 2008 - 11:12

Omar Brännström
  • Omar Brännström
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0
Hej

Har precis fått min Samsung 1500.

Har ju inte hunnit med så mycket men har märkt att vanlig musik på CD är bättre på min gamla Sony BD 300 än på Samsungen, det låter lite mer platt? Kör med Denon 3808 receiver samt Dali Ikon 6 högtalare. Känns faktiskt lite sorgligt. Musik njutningen försvinner lite, tror dock inte man märker så mycket med enklare ljudanläggning?

Någon annan som jämfört ljudet?

"Som musikkavspiller er P1500 mer ordinær, og hvis du er Hifi-entusiast bør du ikke kaste den gamle CD-spilleren. Dette viser seg også på musikkfilmer på Blu-ray, og det hele blir en litt tam og flat opplevelse"

Från http://www.teknofil..../d.epl?id=27747

Påverkar det musik cd så påverkar det nog ljudet också på Blu-ray filmer till det negativa.


Skall dock försöka konvertera lite musik till FLAC och sedan ladda över till en bärbar usb hårddisk och köra direkt till Denon 3808 recievern, blir nog bättre ljud då.


Samsungen låter lite mer när slädden går in och startar annars tystare och snabbare.

Elkabeln går rakt in i apparaten, utan kontakt, känns lite billigt.

Känns lite plastigare och enklare än min Sony BD 300.

Mvh

Omar

#52

Postad 26 juni 2008 - 11:20

pajax
  • pajax
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

Hej

Har precis fått min Samsung 1500.

Har ju inte hunnit med så mycket men har märkt att vanlig musik på CD är bättre på min gamla Sony BD 300 än på Samsungen, det låter lite mer platt? Kör med Denon 3808 receiver samt Dali Ikon 6 högtalare. Känns faktiskt lite sorgligt. Musik njutningen försvinner lite, tror dock inte man märker så mycket med enklare ljudanläggning?

Någon annan som jämfört ljudet?

"Som musikkavspiller er P1500 mer ordinær, og hvis du er Hifi-entusiast bør du ikke kaste den gamle CD-spilleren. Dette viser seg også på musikkfilmer på Blu-ray, og det hele blir en litt tam og flat opplevelse"

Från http://www.teknofil..../d.epl?id=27747

Påverkar det musik cd så påverkar det nog ljudet också på Blu-ray filmer till det negativa.


Skall dock försöka konvertera lite musik till FLAC och sedan ladda över till en bärbar usb hårddisk och köra direkt till Denon 3808 recievern, blir nog bättre ljud då.


Samsungen låter lite mer när slädden går in och startar annars tystare och snabbare.

Elkabeln går rakt in i apparaten, utan kontakt, känns lite billigt.

Känns lite plastigare och enklare än min Sony BD 300.

Mvh

Omar

I musik, kör du hdmi eller koax eller signalkabel?
Har också en Sony 300 och den är bra i musik

Thomas

#53

Postad 26 juni 2008 - 11:59

Omar Brännström
  • Omar Brännström
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0

I musik, kör du hdmi eller koax eller signalkabel?
Har också en Sony 300 och den är bra i musik

Thomas


Hej

Jag kör HDMI.

En del skulle nog inte höra någon skillnad, mellan samsungen och sony 300, men på verkar de musik cd så påvekar det nog ljudet till det sämre på Bluray också. Man vill ju inte byta ner sig?

Mvh

Omar Brännström

#54

Postad 26 juni 2008 - 12:27

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

  • 1 039 inlägg
  • 0
Jag kunde inte hålla mig, så nu har jag beställt denna spelare. Hoppas det blir bra. Det är förövrigt min första BD spelare.

Jag köpte den på expert Internetnet butik. Den kostade 3190:- men om man anger sitt medmera kort så får man 5% rabatt (160:-). frakten blev 69:-, alltså ett totalpris på 3099:- :)

#55

Postad 26 juni 2008 - 17:35

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Men ärligt vad f*n spelar det för roll om den tar 29,2 29,8 eller 14,99 sekunder på sig att starta upp en blu-ray eller dvd-film...? Det är bildkvaliten (och ljudkvaliten) som är det viktiga skit i resten!!


Sa jag oxå tills jag skaffade en Sony 500:a bd spelare och man plötsligt hann dra 2 bärs och käka upp popcornen innan spelaren hoppade igång, seeeeeeegt......... Är jäkligt frustrerande att sitta och rulla tummarna, speciellt när det finns spelare som är minst lika bra och som startar upp på en bråkdel av tiden.

#56

Postad 26 juni 2008 - 18:00

pajax
  • pajax
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

Sa jag oxå tills jag skaffade en Sony 500:a bd spelare och man plötsligt hann dra 2 bärs och käka upp popcornen innan spelaren hoppade igång, seeeeeeegt......... Är jäkligt frustrerande att sitta och rulla tummarna, speciellt när det finns spelare som är minst lika bra och som startar upp på en bråkdel av tiden.

Ett tips e att sätta på den först

#57

Postad 26 juni 2008 - 19:44

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Ett tips e att sätta på den först


Inget problem längre, skickade ut den för ett par månader sedan ;). Kör nu Panna igen.....

Redigerat av lobo, 26 juni 2008 - 19:44.


#58

Postad 27 juni 2008 - 10:19

Omar Brännström
  • Omar Brännström
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0
Hej

Lite intressant:

I denna test av BD50 som kan avkoda ljuden i spelaren, föredrar de ändå att bitstreama ljudet till en receiver som kan avkoda ljuden, precis som Samsung 1500 kan göra. Denna funktion är nog en av anledningarna att BD50 är dyrare än Samsung 1500.

"It's great that the player can decode high-definition audio formats by itself, but we preferred sending the raw audio data as bitstream over HDMI and letting our Onkyo TX-SR606 receiver do the decoding. It produces a more dynamic, powerful and spacious sound that really excites the listener."

Från http://whathifi.com/...sonic-DMP-BD50/

Mvh

Omar Brännström

#59

Postad 27 juni 2008 - 13:28

fitnessrx
  • fitnessrx
  • Lärjunge

  • 397 inlägg
  • 0

Hej

Har precis fått min Samsung 1500.

Har ju inte hunnit med så mycket men har märkt att vanlig musik på CD är bättre på min gamla Sony BD 300 än på Samsungen, det låter lite mer platt? Kör med Denon 3808 receiver samt Dali Ikon 6 högtalare. Känns faktiskt lite sorgligt. Musik njutningen försvinner lite, tror dock inte man märker så mycket med enklare ljudanläggning?

Någon annan som jämfört ljudet?

"Som musikkavspiller er P1500 mer ordinær, og hvis du er Hifi-entusiast bør du ikke kaste den gamle CD-spilleren. Dette viser seg også på musikkfilmer på Blu-ray, og det hele blir en litt tam og flat opplevelse"

Från http://www.teknofil..../d.epl?id=27747

Påverkar det musik cd så påverkar det nog ljudet också på Blu-ray filmer till det negativa.


Skall dock försöka konvertera lite musik till FLAC och sedan ladda över till en bärbar usb hårddisk och köra direkt till Denon 3808 recievern, blir nog bättre ljud då.


Samsungen låter lite mer när slädden går in och startar annars tystare och snabbare.

Elkabeln går rakt in i apparaten, utan kontakt, känns lite billigt.

Känns lite plastigare och enklare än min Sony BD 300.

Mvh

Omar







Jag tycker dock färgen under och på baksidan av Sonys BD 500 är så himla fräck så därför väljer jag nog den! Och så går den igång 2,9sekunder snabbare än alla andra. Jätteviktigt!!












Sa jag oxå tills jag skaffade en Sony 500:a bd spelare och man plötsligt hann dra 2 bärs och käka upp popcornen innan spelaren hoppade igång, seeeeeeegt......... Är jäkligt frustrerande att sitta och rulla tummarna, speciellt när det finns spelare som är minst lika bra och som startar upp på en bråkdel av tiden.





Hinner du dricka 2 bärs och käka upp popcornen på under en minut? Dig hade jag inte velat kolla på film med, kan inte vara nån vacker syn...

#60

Postad 28 juni 2008 - 07:22

Omar Brännström
  • Omar Brännström
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0
Hej

Samsung lär ha släppt en ny firmware till spelaren, bara koppla upp spelaren mot internet och ladda ner.

Skall göra det vid tillfälle.

Mvh

Omar

Redigerat av Omar Brännström, 28 juni 2008 - 08:34.


#61

Postad 28 juni 2008 - 13:49

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Hinner du dricka 2 bärs och käka upp popcornen på under en minut? Dig hade jag inte velat kolla på film med, kan inte vara nån vacker syn...


Nu vet jag inte vad du har kollat på för filmer men tydligen inga "tunga" titlar för då passerar du minutstrecket med råge. Har haft 4st renodlade bd spelare plus en PS3:a (Panna BD10, Samsung 1400, Sony 500 och nu en Panna BD30) och Sonyn är den absolut segaste i startfältet, min första Panasonic som jag köpte sensommar 2006 är snabbare.

#62

Postad 29 juni 2008 - 07:42

hembioben
  • hembioben
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Jag kollade på Beowulf på Blu-ray igår. Otroligt bra och krispig bild på min Pioneer 4280. Visserligen är filmen animerad och då är bilden ofta "bra". Men jäklar vilken bild det blir med kombinationen Pioneer 4280 och Samsung 1500.

Samsungen spelar upp Dolby true HD och skickar den som bitstream till Onkyo-605 och det syns i displayen. Det är verkligen skillnad på tex vanlig dolby 5.1 och HD. Ljudet är mera fylligt och jag man märker skillnaden. Basen i tex explosioner är djupare och dialogen ifrån centerhögtalaren gör att man känner sig i centrum av filmen. Kul överraskning att ljudet är så bra.

Samsungen spelar upp filmen i 24/1080p utan problem och inga problem men laddningstid på filmen. Jag tycker Samsung bd p 1500 presterar bra inom bild och ljud. Den har ett enkelt och bra gränssnitt och är en bra spelare helt enkelt. För mig i alla fall :P

En skön grej är att om både onkyo-605 och samsung 1500 och Pioneer 4280 är på standby och jag sätter i en skiva och trycker "play" så byter tvn ingång och förstärkaren byter källa till DVD. Samt att det går att styra flera funktioner med pioneer fjärkontrollen på Samsungen och Onkyon. Allt detta pga HDMI är kopplat mellan alla delar.

Redigerat av hembioben, 29 juni 2008 - 07:48.


#63

Postad 29 juni 2008 - 12:33

Unregisteredaacaaa42
  • Unregisteredaacaaa42
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Någon som kan uttala sig om hur den presterar som ren DVD-spelare, och då särskilt uppskalat till 720p. Har en Marantz DV 6600 och undrar om Samsungen är bättre än Marantzen eller om jag skall behålla Marantzen för vanligt DVD-tittande. Vilka DVD-spelare hade ni innan Samsungen och hur står de sig?

#64

Postad 30 juni 2008 - 16:48

Omar Brännström
  • Omar Brännström
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0
Hej

Nu finns nya firmwaren att ladda ner från Samsungs hemsida

http://www.samsung.c..._ia_cd=13010600

Mvh

Omar

#65

Postad 02 juli 2008 - 08:40

Unregisteredbbf89d48
  • Unregisteredbbf89d48
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Var hittar jag information om hur jag gör uppgraderingen? Jag hittar bara en gammal för BD-P1200 som bygger på att man bränner en CD och uppgraderar via den.
Vilka förändringar ger denna nya firmware?
Jag har inte möjlighet att göra den via nätet alltså!

Redigerat av Unregisteredbbf89d48, 02 juli 2008 - 09:45.


#66

Postad 02 juli 2008 - 17:17

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

  • 667 inlägg
  • 0
Hur är denna då jämfört med bd 1400?

Antar att bild och ljud iallafall är jämnbördiga eller bättre. Men hur är det med oljud från mekaniken? Några andra viktiga buggar eller funktioner man bör känna till?

#67

Postad 02 juli 2008 - 21:17

Omar Brännström
  • Omar Brännström
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0

Var hittar jag information om hur jag gör uppgraderingen? Jag hittar bara en gammal för BD-P1200 som bygger på att man bränner en CD och uppgraderar via den.
Vilka förändringar ger denna nya firmware?
Jag har inte möjlighet att göra den via nätet alltså!


Hej

http://pages.samsung...rt/support.html

Har inte själv uppgraderat, försökte via nätet, gick dock inte, får kontaka min internetleverantör, kanske behöver mac adress.

Skall tydligen lösa en del kompabilitets problem med en del diskar, har dock inte haft några problem med de skivor jag har testat, så det är nog ingen viktig uppdatering.

Mvh

Omar


Hur är denna då jämfört med bd 1400?

Antar att bild och ljud iallafall är jämnbördiga eller bättre. Men hur är det med oljud från mekaniken? Några andra viktiga buggar eller funktioner man bör känna till?


Har ej haft Bd 1400, men min sony 300 låter mindre och spelar bättre cd ljud.

Annars är ju 1500 riktigt bra, klarar av att bitstreama alla ljud till receivern, hyffsat snabb. Man kan stänga spelaren och den kommer ihåg var man var i filmen. Jag har inte haft några problem med min.

Mvh

Omar

#68

Postad 02 juli 2008 - 21:46

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

  • 1 039 inlägg
  • 0
Jag uppdaterade min igår via LAN och det gick bra. Kopplade den till min befintliga trådlösa router med en svart dhcp adress.

#69

Postad 03 juli 2008 - 12:25

fitnessrx
  • fitnessrx
  • Lärjunge

  • 397 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man gör dess dvd del regionsfri?

#70

Postad 04 juli 2008 - 13:11

Unregisteredbbf89d48
  • Unregisteredbbf89d48
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Jag uppdaterade min igår via LAN och det gick bra. Kopplade den till min befintliga trådlösa router med en svart dhcp adress.

Vilka förändringar gav uppgraderingen? Jag talade med Samsungs support och de undrade varför jag ville uppgradera. "Är det något som ej fungerar?"
Vet någon vilka förändringar som var med i uppgraderingen? Samsung visste ej detta!

#71

Postad 04 juli 2008 - 14:48

Unregistered0455b57b
  • Unregistered0455b57b
  • Användare

  • 214 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man gör dess dvd del regionsfri?


Detta undrar jag också! Har en del sådana filmer i min samling som jag gärna skulle vilja titta på även i framtiden :o

#72

Postad 05 juli 2008 - 22:02

Hadar
  • Hadar
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Någon som vet hur det är med elen på denna spelare? Jag skall till USA strax och funderar på att köpa med mig en. Är det en lös nätsladd och klarar spelaren både 110/220v

#73

Postad 06 juli 2008 - 09:05

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Priset har fallit till 2040kr i usa på denna spelare bara på några veckor... lite märkligt, men bra

#74

Postad 06 juli 2008 - 13:08

Omar Brännström
  • Omar Brännström
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0
Hej

Uppgraderade idag, behövde ge min internetleverantör (Bahnhof) Samsungs spelarens MAC adress. Gick sedan lätt och smidigt.

Mvh

Omar

#75

Postad 06 juli 2008 - 13:18

Omar Brännström
  • Omar Brännström
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0
Hej

"Test"

http://reviews.cnet....7-32815244.html

Man får ju ta tester med nypa salt och även tänka på priset.

Mvh

Omar

#76

Postad 06 juli 2008 - 15:06

Omar Brännström
  • Omar Brännström
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0
Hej

Firmware via cd

http://downloadcente...date_Manual.pdf

Mvh

Omar

#77

Postad 07 juli 2008 - 21:29

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

  • 1 039 inlägg
  • 0
Hur ser man återstående speltid?

#78

Postad 08 juli 2008 - 21:33

Omar Brännström
  • Omar Brännström
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0
Hej

Jag updaterade med nya firmwaren och upptäckte att inställningarna är tillbaka till default på spelaren, tänkte bara upplysa er.

Mvh

Omar

#79

Postad 09 juli 2008 - 20:50

pdmlmember
  • pdmlmember
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Har köpt denna spelaren idag, men har råkat ut för ett problem. I början av andra kapitlet av The Departed där de skjuter med pistoler så hörs ett kraftigt oljud när ljudnivån är hög. Har någon annan råkat ut för detta problemet?

Jag har en Onkyo 606 receiver och har spelaren kopplad med HDMI.

#80

Postad 10 juli 2008 - 11:05

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Har köpt denna spelaren idag, men har råkat ut för ett problem. I början av andra kapitlet av The Departed där de skjuter med pistoler så hörs ett kraftigt oljud när ljudnivån är hög. Har någon annan råkat ut för detta problemet?

Jag har en Onkyo 606 receiver och har spelaren kopplad med HDMI.

Det är ett fel på själva ljudmixningen. Det skrapade ljudet när hylsan lämnar pistolen hör jag på min HD-DVD också. Visserligen är upplever jag inte det som ett kraftigt oljud... men det hörs.

#81

Postad 24 juli 2008 - 19:56

Unregistered7ca1fdd4
  • Unregistered7ca1fdd4
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Såja! Då var man och inhandlade en... Underbar maskin om man jämför med min gamla trötta Pioneer DVR-520H...Största anledningen till köpet var egentligen att jag trööööötnat på S-Video!

Bra bild även på DVD....

Mvh,
Tommy

#82

Postad 24 juli 2008 - 23:50

fitnessrx
  • fitnessrx
  • Lärjunge

  • 397 inlägg
  • 0

Såja! Då var man och inhandlade en... Underbar maskin om man jämför med min gamla trötta Pioneer DVR-520H...Största anledningen till köpet var egentligen att jag trööööötnat på S-Video!

Bra bild även på DVD....

Mvh,
Tommy




Bättre bild än på Pioneers dv 400/600?

#83

Postad 25 juli 2008 - 06:13

Unregistered7ca1fdd4
  • Unregistered7ca1fdd4
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0

Bättre bild än på Pioneers dv 400/600?


På min Pioneer DVR-520H så finns det bara scart eller s-video ut...Den är riktigt gammal... :-)

Har inte jämfört den med dv-400 eller dv-600 tyvärr...

Mvh,
Tommy

#84

Postad 28 juli 2008 - 12:48

lirsa
  • lirsa
  • Forumräv

  • 979 inlägg
  • 0
Hej,

Dom någon innan frågade:
Då man sitter med en antal hundra vanliga DVD-filmer så är det ju superintressant och veta hur denna spelare är för det. Jag har en Marantz DV6600, och den gör ett bra jobb...

Så ni med främst projar, hur är den som renodlad DVD-spelare?

#85

Postad 03 augusti 2008 - 21:05

Unregistered39c9a710
  • Unregistered39c9a710
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Verkligen inne på att köpa en sån här BD-P 1500, men för mig är det viktigt att den fungerar bra med mina "gamla" vanliga DVD-filmer. Har nu en äldre Philips DVD-spelare utan hdmi utgång, så det måste vara ett lyft med att köpa en sån här spelare annars är det ju ingen idé.
Så kom gärna med kommentarer om detta??? (så tacksam)

#86

Postad 04 augusti 2008 - 09:02

Unregistered7805f018
  • Unregistered7805f018
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Jag kan väl bara jämnföra med att ha spelat mina dvdfilmer på x antal olika dvd:er och nu kör jag på denna blu-ray spelare på en 46" Samsung A656 och jag tycker det är en väldigt stor skillnad, den skalar upp filmer otroligt bra. Har bara testat denna blu-ray spelare och kan bara rekommendera den!

/J

#87

Postad 05 augusti 2008 - 08:32

Suppe
  • Suppe
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Tycker med att det blir bra bild från Dvd filmer.
Men varför klarar den inte att spela Verbatim Blu-ray diskar (BD-RE) det står this disc can not be played , för spelaren ska väl klara BD-RE skivor efter vad jag förstått eller?

Någon som testat andra sådana skivor som fungerar?

#88

Postad 06 augusti 2008 - 22:27

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Är man sugen på att se Region A filmer så kan man köpa en amerikansk BD-P 1500 för $599 (just nu: cirka 3680kr) från Swedisc
Frakten ingår, strömomvandlare ingår och ingen tull tillkommer eftersom den skickas från Stockholm.
Dock bara 3 månaders garanti.

Redigerat av crest, 06 augusti 2008 - 22:28.


#89

Postad 09 augusti 2008 - 13:49

JOEKO
  • JOEKO
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om man kan släcka det blåa ljuset på fronten?

Jag tillhör den gruppen som tycker att dessa ljus avskräcker.

MVH
JOEKO

#90

Postad 14 augusti 2008 - 09:56

lobby
  • lobby
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om man kan släcka det blåa ljuset på fronten?

Jag tillhör den gruppen som tycker att dessa ljus avskräcker.

MVH
JOEKO

Finns inget sådant val i menyerna i alla fall. Möjligen att det kommer med nyare FW i framtiden...

#91

Postad 15 augusti 2008 - 10:56

lungan
  • lungan
  • Forumräv

  • 545 inlägg
  • 0
Test av Samsung BD-P1500 på AreaDVD.de

Mycket gott omdöme på tyska AreaDVD. Det mest negativa är att det inte finns regfrihack för dvd än eller att man kan få ut 576i över hdmi.

Vilket blåa ljus menar ni, power-knappens?

#92

Postad 15 augusti 2008 - 14:20

xxmannen
  • xxmannen
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0

Test av Samsung BD-P1500 på AreaDVD.de

Mycket gott omdöme på tyska AreaDVD. Det mest negativa är att det inte finns regfrihack för dvd än eller att man kan få ut 576i över hdmi.

Vilket blåa ljus menar ni, power-knappens?

? Vaddå... måste man koppla 1500 analogt för att kolla vanlig sd-material?

#93

Postad 15 augusti 2008 - 15:17

lungan
  • lungan
  • Forumräv

  • 545 inlägg
  • 0

? Vaddå... måste man koppla 1500 analogt för att kolla vanlig sd-material?


Nej, du kan få ut vanlig dvd som 480p, 576p, 720p, 1080i eller 1080p över hdmi.

Det jag dock skulle vilja är att jag kunde ta ut den obehandlade signalen (480i eller 576i) digitalt via hdmi vilket man idag inte kan. Då är det analogt som gäller. Detta gäller tyvärr de flesta aktuella bluray-spelarna i vettig prisklass, inget unikt för Samsungen.

#94

Postad 15 augusti 2008 - 20:11

xxmannen
  • xxmannen
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0

Nej, du kan få ut vanlig dvd som 480p, 576p, 720p, 1080i eller 1080p över hdmi.

Det jag dock skulle vilja är att jag kunde ta ut den obehandlade signalen (480i eller 576i) digitalt via hdmi vilket man idag inte kan. Då är det analogt som gäller. Detta gäller tyvärr de flesta aktuella bluray-spelarna i vettig prisklass, inget unikt för Samsungen.

Tack för förtydligan;)
Sneglat lite på samsungs 1500 till förmån för priset... men...
är grymt sugen på pion BDP-51FD som kommer släppas i oktober eftersom man har införskaffat en pio 50-tummare nyligen;)

#95

Postad 19 augusti 2008 - 13:28

Unregistered4325f859
  • Unregistered4325f859
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Jag som rätt nyligen köpt en Samsung BD-P1400 började få lite panik då BD-P1500 nu helt plötsligt kostar lika mycket som jag gav för min BD-P1400!

Men efter att ha läst lite om BD-P1500 känner jag mig nu nöjd med mitt köp av BD-P1400. Anledningen är följande; som jag uppfattar det kan BD-P1500 alltså inte avkoda och skicka ut ljudformaten analogt?!? Därmed är denna spelare helt ointressant för mig, då jag har en NAD T762 som jag är mycket nöjd med, men den kan ju förstås inte koda av HD-ljud och har inte ens HDMI.

Det måste vara många som är i samma position som jag, som har en äldre "fin" reciever (min hade ett nypris på 13000:-), och inte vill betala dyrt för att "bara" få avkodning av nya format, och därför vill låta spelaren göra det istället.

Vad konstigt att BD-P1400 kan skicka avkodat ljud via analoga utgångar medan efterträdaren inte kan det! (Men jag blev ju glad när jag fick veta det som sagt :) )

Redigerat av Unregistered4325f859, 19 augusti 2008 - 13:30.


#96

Postad 02 september 2008 - 18:00

cinemax
  • cinemax
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0
Det är ju för trist att man inte kan göra DVD-delen regionsfri!
Med hundratals reg 1 och 3 filmer i hyllan blir det inget köp. Synd på en annars fin maskin.. :)

#97

Postad 03 september 2008 - 10:05

Unregistered38522
  • Unregistered38522
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0

Det är ju för trist att man inte kan göra DVD-delen regionsfri!
Med hundratals reg 1 och 3 filmer i hyllan blir det inget köp. Synd på en annars fin maskin.. B)



Ja säger detsamma,det suger ju att dem inte kan ordna det för en billig peng.Jag har läst att det går att fixa men de kostar för mycket tycker jag.

#98

Postad 03 september 2008 - 19:18

MONTANA-HighEnd
  • MONTANA-HighEnd
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Koblet opp BD-P1500 på ny Samsung 46" LCD FullHDTV og bildet fra vanlige DVD-er var så fantastisk bra at jeg undrer om spilleren upsampler vanlig DVD til 1080p? Dette lover bra for Bluray discs. Må få kjøpt meg noen!

Redigerat av MONTANA-HighEnd, 03 september 2008 - 19:18.


#99

Postad 03 september 2008 - 19:25

MONTANA-HighEnd
  • MONTANA-HighEnd
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Jeg gikk litt tilbake i tråden og så at "hembioben" har opplyst at spilleren upsampler til 1080p. Det må være forklaringen på de meget oppløste TV-bildene fra DVD.

Lyden synes jeg er omtrent som man kan forvente av en så rimelig spiller som dette. Det låter bra til fim, men galakser unna solide high-end digitalspillere.

#100

Postad 04 september 2008 - 11:17

eferm
  • eferm
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
är det någon mer än jag som har haft problem med att spelaren inte kan läsa någon viss film, min klarar inte att läsa national tresaure 2, har bytt själva filmen 2 gånger i butiken (dom börjar nog bli trötta på mig nu) och har uppgraderat firmwaren på spelaren men det går fortfarande inte. när man stoppar in skivan i läsaren låter det nästan som den tuggar på den ibland ;-)
har 4 andra blu-ray filmer och alla funkar klockrent, dvd funkar åxå fint. stör mig lite på detta....
/mvh erik



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.