Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Filmdatabasen

465 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 24 januari 2006 - 16:17

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

  • 6 725 inlägg
  • 0
Nu har jag tagit reda på hur det ligger till.
När ni är i eran egen filmdatabas så är det så mycket HTML-kod i och med att ni har redigeringsmöjligheter då så det måste delas upp på flera sidor.
När ni kollar andras så är det betydligt mindre kod så då har ni alla filmer på en sida.

#102

Postad 24 januari 2006 - 17:11

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

  • 352 inlägg
  • 0

Nu har jag tagit reda på hur det ligger till.
När ni är i eran egen filmdatabas så är det så mycket HTML-kod i och med att ni har redigeringsmöjligheter då så det måste delas upp på flera sidor.
När ni kollar andras så är det betydligt mindre kod så då har ni alla filmer på en sida.

<{POST_SNAPBACK}>



Okej bra då vet man det.

#103

Postad 24 januari 2006 - 17:25

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

  • 1 469 inlägg
  • 0

Nu har jag tagit reda på hur det ligger till.
När ni är i eran egen filmdatabas så är det så mycket HTML-kod i och med att ni har redigeringsmöjligheter då så det måste delas upp på flera sidor.
När ni kollar andras så är det betydligt mindre kod så då har ni alla filmer på en sida.

<{POST_SNAPBACK}>

Det kommer alltså att vara så i fortsättningen också? Jag som tyckte det var så bra att kunna skriva ut en lista med alla sina filmer (i den gamla databasen). Då får man alltså krångla till det genom att logga ut först och sedan gå in i sin lista för att få allt på en sida.

#104

Postad 25 januari 2006 - 09:03

matte2k
  • matte2k
  • Lärjunge

  • 337 inlägg
  • 0
Sorry för dubbelpostning.. men ni ville ha dem här:

Lite funktioner jag iaf skulle se i framtiden...

*Kunna att välja att inte visa vissa kolumner så att inte sidan blir så tungladdad. Så mycket grafik nu.
*Kunna välja att visa filmerna med framsidor direkt.
*Direktknapp från översiktslistan till IMDB så man dirket ser vilka skådisar filmen har.
*Skulle vilja se funktioner så som att sortera på tex betyg.
*Söka på vissa kategorier/skådisar.
*Filminfon skulle kunna hämtas direkt från discshop.se tex. skriva en personlig notering om filmen.

#105

Postad 27 januari 2006 - 15:22

Swann
  • Swann
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Tjena där! Ser att där finns ett antal Laserdisc'ar inknappade å tja det var baserat på detta som jag började knappa in dylikt.... (med beteckningen LD- ), först å främst sorry, hade inte läst denna tråden innan dess...

Ett tips, ta bort de LD- som finns i databasen just nu, då blir det inte fler som "tror" att det är så man skall göra....

#106

Postad 27 januari 2006 - 16:05

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

  • 6 725 inlägg
  • 0
Jag har suttit och raderat allt från LD till kokböcker. Dock kan det finnas några kvar ändå. Plockar bort allt som inte hör hemma i listan.

#107

Postad 28 januari 2006 - 19:15

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0
Jag vet inte riktigt vad det är,om det är en bugg eller något,men när jag skriver in EAN-koden så går det ibland inte välja den film jag vill ha.
Ett exempel är när jag skrev in EAN-koden för Eternal Sunshine of the Spotless Mind,jag fick upp tre identiskt likadana men gick inte att ävlja någon (det gick till slut,vet inte vad det var?).
Sen inträffade samma sak med Equilibrium (Cubic),där funkade det dock aldrig att använda EAN-koden utan jag fick manuellt använda sökmotorn,skriva in titeln och sen lägga till titeln genom produkt sidan.
Är det någon bugg av något slag på vissa filmer eller vad?

#108

Postad 30 januari 2006 - 09:58

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
Får problem när jag ska lägga in följande filmer:

10 orsaker att hata dig (7393834136902
The Cronicles Of Riddick (5050582274752)
Constantine (7321937389420

.. det kommer upp 2 alternativ på EAN koderna, men man kan inte välja någon av dom. Står "Fel på sidan" längst ner i explorer.

Redigerat av Majorglenn, 30 januari 2006 - 10:29.


#109

Postad 30 januari 2006 - 11:48

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

  • 6 725 inlägg
  • 0
Det enda jag kan säga just nu är att alla dom filmerna har vart inblandade i filmdelning och det verkar som det kan ha med det att göra. Ska kolla och återkommer.

#110

Postad 30 januari 2006 - 16:32

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlägg
  • 0
Hej

Har ingen EAN/UPC kod så jag kan inte lägga in följande film:

Sympathy For Lady Vengeance , finns på Axel Music och skall väl ha EAN/UPC 0932418520189 , men det fungerar inte att lägga in.

Redigerat av HkanW, 30 januari 2006 - 16:33.


#111

Postad 30 januari 2006 - 22:24

lirsa
  • lirsa
  • Forumräv

  • 979 inlägg
  • 0
Försöker lägga in filmer. Ingen respons på knappar. Varje gång jag lagt till en film för jag börja om genom att trycka på knappen "mitt filmgalleri". Det går inte att söka på namn, inga förslag alls. Provat på IE och Firefox, ingen skilland på webbläsare.
Dessutom är det enormt tråkigt att alla boxar räknas som en film, trist. Skulle inte detvara fixat?

Men något knas när man ska lägga in ny film. Varför ens få upp menyn för hela filmen? Om jag kanppar in EAN-kod borde väl det räcka? Jag vill inte in och pilla i de redan ilnlagda filmerna, så varför hela den menyn?

Inte meningen att bara klaga, men det ska väl ändå gå snabbare och smidigare att lägga in filmer, kommer ju ett år annars ju :)

#112

Postad 31 januari 2006 - 15:59

lirsa
  • lirsa
  • Forumräv

  • 979 inlägg
  • 0
Kill Bill: Volume 1 finns inte med rätt EAN-kod. När jag fyller i rät kod (7332421016074) kommer Kill Bill: Volume 2 upp. Volume 1 finns som ett alternativ och när jag väljer den så kommer 2:an upp istället ;)
Är det problemen med ihopslagna filmer som ställer till det?

#113

Postad 31 januari 2006 - 16:12

lirsa
  • lirsa
  • Forumräv

  • 979 inlägg
  • 0
Återigen: Skall det verkligen fungera så här?
När jag ska lägga till en ny film så trycker jag på "Lägg till film". Skriver in EAN-kod och om man har tur så får man inget felmeddelande utan filmen ifråga poppar upp. Sen trycker man på lägg till film och då skriver man i en egen kommentar och betyg på filmen. Men varför kommer hela produktsidan upp för? Dessutom måste jag scrolla hela vägen ner för att trycka på knappen spara, inget händer (vad jag vet, det kanske skickas något till db, men ingen som helst återkoppling till mig som användare). Varför kan man inte bara ha en knapp där det står klar eller ngt, eller att man trycker en gång till på lägg till film så man kan lägga till nästa?? Nu måste jag efter att ha tryckt på spara scrolla längst upp och trycka på min filmsamling för att kunna lägga in ännu en film. Det kan inte vara möjligt att det ska vara på det sättet.

Som Interaktionsdesigner så gråter man ärligt talat. Ingen återkoppling till mig som användare alls. Skickas data eller inte? Har inte en aning... Men förmodligen så måste det vara någon bugg, för inte ska det behöva gå till såhär? Hur gör ni andra när nu lägger till nya filmer, är det samma krångliga procedur?

Användbarhet är sanslöst viktigt om man ska få folk att använda sig av databasen.

#114

Postad 31 januari 2006 - 20:46

Franz
  • Franz
  • Veteran

  • 2 127 inlägg
  • 0
Jag har tagit till mig av kritiken och skall se vad jag kan göra för att få ordning på det hela.
Att man kommer till situationer där man får javascript-fel eller att inget händer är naturligtvis helt fel. Att det kommer upp en ett större formulär där man kan skriva in åsikter, kolla att egenskaper etc. stämmer är nog bra för det mesta men det kunde kanske vara en idé att ha en snabbinmatnings-variant med minimal interaktion.

Tanken om att ett "filmpaket" skulle bestå av flera filmer var lite för omfattande för att få med till en början men är inte bortglömt.

Hoppas att ni kommer att bli nöjda med kommande förändringar. Annars lär jag väl få reda på det här ;)

Återigen: Skall det verkligen fungera så här?
När jag ska lägga till en ny film så trycker jag på "Lägg  till film". Skriver in EAN-kod och om man har tur så får man inget felmeddelande utan filmen ifråga poppar upp. Sen trycker man på lägg till film och då skriver man i en egen kommentar och betyg på filmen. Men varför kommer hela produktsidan upp för?  Dessutom måste jag scrolla hela vägen ner för att trycka på knappen spara, inget händer (vad jag vet, det kanske skickas något till db, men ingen som helst återkoppling till mig som användare). Varför kan man inte bara ha en knapp där det står klar eller ngt, eller att man trycker en gång till på lägg till film så man kan lägga till nästa?? Nu måste jag efter att ha tryckt på spara scrolla längst upp och trycka på min filmsamling för att kunna lägga in ännu en film. Det kan inte vara möjligt att det ska vara på det sättet.

Som Interaktionsdesigner så gråter man ärligt talat. Ingen återkoppling till mig som användare alls. Skickas data eller inte? Har inte en aning... Men förmodligen så måste det vara någon bugg, för inte ska det behöva gå till såhär? Hur gör ni andra när nu lägger till nya filmer, är det samma krångliga procedur?

Användbarhet är sanslöst viktigt om man ska få folk att använda sig av databasen.

<{POST_SNAPBACK}>



#115

Postad 01 februari 2006 - 11:08

lirsa
  • lirsa
  • Forumräv

  • 979 inlägg
  • 0

Jag har tagit till mig av kritiken och skall se vad jag kan göra för att få ordning på det hela.
Att man kommer till situationer där man får javascript-fel eller att inget händer är naturligtvis helt fel. Att det kommer upp en ett större formulär där man kan skriva in åsikter, kolla att egenskaper etc. stämmer är nog bra för det mesta men det kunde kanske vara en idé att ha en snabbinmatnings-variant med minimal interaktion.

Tanken om att ett "filmpaket" skulle bestå av flera filmer var lite för omfattande för att få med till en början men är inte bortglömt.

Hoppas att ni kommer att bli nöjda med kommande förändringar. Annars lär jag väl få reda på det här

Inte meningen att bara klaga givetvis. När denna databas är "klar" så kommer den att vara suverän. Jobbar själv i ASP.NET och jag inser mycket väl vilket oerhört arbete det ligger bakom prisjakt. Fantastiskt bra jobbat måset jag säga ;) Vill inte ens tänka på hur många databaskopplingar det ligger, att det fungerar överhuvudtaget är ett under :D

Men en tanke att skicka med: Användbarhet (eller användarvänlighet som det kallas i folkmun) är viktigt. Det kan förbättras på siten. Framförallt att ge användaren någon sorts återkoppling (feedback) så jag vet som som händer eller eventuellt inte händer. Det är oerhört frustaerande att inte få den återkopplingen. Det ska inte finnas tveksamheter i detta fall. Har jag kallat på en händelse, så måste jag få veta att den antingen är utförd eller inte utförd.

Btw, jag skulle gärna komma med små tips på just användbarhetsaspekten om det är så att det skulle behövas. Gjort en del siter och läst många poäng användbarhet på högskola. Så shoot! :D

#116

Postad 13 februari 2006 - 15:01

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0
Det är lite knas nu för mig,det går inte att lägga till någon film,editera ens omdöme eller skriva nya omdömen.
Går heller inte att ändra specifikationerna på de inlagda filmerna :angry:

#117

Postad 16 februari 2006 - 15:34

jsvedell
  • jsvedell
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Hur var det med årgång på tv-serier?
Skulle dom inte skrivas in med siffror istället för bokstäver?
Alla Babylon 5 säsonger som jag hittar står med bokstäver.
Och är jag helt blind när jag inte hittar någon Babylon 5 andra säsongen på region 1?
Om den nu inte finns så vill jag lägga upp den rätt :)

#118

Postad 16 februari 2006 - 16:01

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

  • 6 725 inlägg
  • 0
Ja det är rätt, årgångar skriver vi in med siffror så dom sorteras i kronologisk ordning i databasen.

#119

Postad 08 mars 2006 - 22:14

Unregistered1121
  • Unregistered1121
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
3 korta frågor samt några felanmälningar.

1. Kan man se i vilkas samlingar en film finns? Dvs, om jag klickar på en film som jag har i min samling, kan man få fram vilka andra som har den också?
Det vore väldigt kul att se o kunna jämföra sin samling med andras, samt jämföra filmsmak.

2. Jag har för mig att man kan se statistik här vem som har flest filmer, osv, eller sitter jag o blandar ihop med DVDforums sida?

3. Är det på G att göra så att man kan visa en hel filmsamling med omslagen, eller är det en för befängd idé? :)

Fel:

1. Jag kan inte lägga in omdöme på Mariah Carey's "#1s" i min samling.

2. Jag märker att många omslag är antingen trasiga eller ganska små. Kan man ändra detta?

3. Om jag ser helt fel info om en film eller hittar dubletter eller fel EAN, ska jag skicka PM till nån då om det, eller hur kan man fixa det?

Tack.

#120

Postad 09 mars 2006 - 13:20

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

  • 6 725 inlägg
  • 0
1. Kommer snart.

2. Samma här.

3.

eller är det en för befängd idé?

Ja. :unsure: Nä men allvarligt, vill du se din lista med omslagen brevid eller?

Fel.
1. Vet ej vad det kan bero på.

2. Ja, felanmäl så kan jag kolla på det.

3. Felanmäl även här, det beror oftast på att två filmer blivit ihopslagna som inte borde va det.

#121

Postad 09 mars 2006 - 13:29

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Jag har ett par filmer som INTE har sträckkod (nej, inte kopior), hur gör jag för att lägga in dessa???

#122

Postad 09 mars 2006 - 13:48

Unregistered924f697d
  • Unregistered924f697d
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Det vore bra om man kunde välja att visa samtliga filmer på en lång lista. (Precis som det var förrut...) :unsure:

#123

Postad 10 mars 2006 - 12:49

Unregistered1121
  • Unregistered1121
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0

Ja.  :huh:  Nä men allvarligt, vill du se din lista med omslagen brevid eller?

<{POST_SNAPBACK}>


Hmm. Ja. :P
Som på Dischsop eller nåt. ;)
Det är "roligare" att gå igenom en sån samling, men jag vet inte hur tungt det skulle bli att ladda sidan, då alla filmer i nåns samling ligger på en sida. Din skulle väl ta ett par timmar att ladda... ^O^

Nja, jag vet inte. Men det kanske är bättre att ladda upp egna bilder från sin samling, bara att jag inte har nån kamera, hehe. :D

#124

Postad 13 mars 2006 - 01:14

Unregistered1121
  • Unregistered1121
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Ja... Medan jag sitter här o kämpar med att lägga in alla mina tjusiga filmer i databasen... En fråga!
Jag ser hemskt gärna en funktion där det går att sortera alla filmer efter originaltiteln! Eftersom jag bara rör mig efter det själv här hemma, etc, etc. Det är så jag sorterar mina filmer i hyllorna. Hajen under "J", osv... Alla filmer har ju en originaltitel.
Samt, kan man inte också kunna välja att sortera efter genrer? (Men det är klart, en del filmer räknas till flera genrer...) Fast det där med originaltiteln känns väldigt angeläget, hehe. :angry:

#125

Postad 20 mars 2006 - 03:00

Unregistered1121
  • Unregistered1121
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Jaha, nu dog det visst här. Tredje inlägget på raken då. ;)

Jag tycker allt ni får bli bättre och noggrannare på att lägga in era (våra...) filmer!
Rätt EAN, rätt titel (Helst originaltiteln, IMO - dvs engelska före svenska, osv) rätt omslagsbilder(!!) - eller ingen alls om ni inte hittar. Och sist men inte minst, skriv in alla fakta med rätt specifikationer!
Jag själv använder som referens: IMDb för korrekt titel och releasedatum samt genre/r/, Rewind för korrekta tekniska fakta. Omslagen hittar jag för det mesta på Discshop, men ibland får man surfa runt ett tag på andra webbshopar, eller gå till Cdcovers.cc. Har ni scanner kan ni ju i andra hand scanna in själva, om ni finner det hopplöst att hitta en del ovanliga omslag.
Var heller inte rädda för att rapportera felaktigheter, det gör jag stup i kvarten. :P
Men när jag lagt in alla mina filmer ska jag slutligen gå igenom allt en gång till för att se så allt är som det ska...
Mycket jobb! :(


EDIT: Gah, jag vill få mitt inlägg som jag skriver det. LoL.

Redigerat av Unregistered1121, 20 mars 2006 - 03:02.


#126

Postad 20 mars 2006 - 07:31

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

  • 6 725 inlägg
  • 0
Angående titeln så ska det stå det som står på omslaget (utom vid vissa undantag som tex Tv-serier).
TV-serier har jag märkt att det råder lite oklarheter om, alla titlar skrivs säsonger in med siffror på slutet.
Tex så här: Alias - Säsong 5 eller om det är en engelsk utgåva så ska det stå Alias - Complete Season 5.
Årtal på TV-serier är när serien började, inte när just den utgåvan kom.
Samma med orginaltiteln, Det ska bara stå Alias i fallet ovan. Det är samma med alla titlar, ingen har tex Special Edition i orginaltiteln.

#127

Postad 20 mars 2006 - 15:15

Unregistered1121
  • Unregistered1121
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Det kan jag iofs hålla med om.
Bara folk skriver i originaltiteln på rätt sätt där den ska vara sen så.
Hur var det nu, blir det en funktion framöver där man kan sortera efter originaltiteln?

#128

Postad 22 mars 2006 - 19:47

Unregistered1121
  • Unregistered1121
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0

* Lägg enbart in titlar ni äger, inte dom som ni planerar att köpa om tre månader när dom släpps, detta pga att specarna på en film kan ändras in i det sista och att bilder på omslaget oftast inte finns tillgängliga.


Hmm... Jag såg att du har lagt in King Kong på din filmlista. Men den är ju inte släppt än. Så fick man ju inte göra...

#129

Postad 22 mars 2006 - 20:24

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

  • 6 725 inlägg
  • 0
Får ändra till att lägg bara in titlar som ni har fått hem. ;)

#130

Postad 23 mars 2006 - 23:52

svartpippi
  • svartpippi
  • Lärjunge

  • 471 inlägg
  • 0
Försökte lägga in "Pink Cadillac" med Clint Eastwood, men när jag matar in EAN-koden (7321937275280) för den så kommer det bara upp en film "I Skottlinjen" klickar jag lägg till så får jag upp all info från den filmen. Misstänker att någon matat in fel EAN-kod för sin "I Skottlinjen". Eftersom jag inte kan ändra på titel och bilder så har jag inte matat in "Pink Cadillac".

#131

Postad 24 mars 2006 - 08:12

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

  • 6 725 inlägg
  • 0
*Fixat*

#132

Postad 24 mars 2006 - 10:30

svartpippi
  • svartpippi
  • Lärjunge

  • 471 inlägg
  • 0
Tackar, snabbt fixat.

#133

Postad 27 april 2006 - 10:25

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
7350027881025 Heter Plasma Art - Shark Tank
7350027881018 Heter Plasma Art - Native 1:1 Aquarium
7350027881032 Heter Plasma Art - Rainforest - Piranha

Inte Dahlström, inte Shark Aquarium och inte något annat heller för den delen :)

#134

Postad 27 april 2006 - 15:10

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

  • 6 725 inlägg
  • 0
Fixat.

#135

Postad 28 april 2006 - 06:17

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Utmärkt, jag har ju inte möjlighet att söka på EAN och du vart offline men du är snabb du!

#136

Postad 28 april 2006 - 09:08

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
upc: 4988021115247 ------> heter AC/DC: Live 77 inte bara Live 77

#137

Postad 05 maj 2006 - 15:57

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0
Av någon konstig anledning så la visst min "I Skuggan Av Bronx" sig först av alla mina titlar när jag höll på och donade lite i filmlistan.
Vad göra?

#138

Postad 05 maj 2006 - 17:03

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

  • 6 725 inlägg
  • 0

Vad göra?

<{POST_SNAPBACK}>

Inget, det är en bugg som spökar. Det har inget med nåt som du gjort att göra.

#139

Postad 05 maj 2006 - 18:03

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

  • 1 469 inlägg
  • 0
Jag har förmodligen påpekat detta tidigare, men gör det igen eftersom det är ett oerhört irriterande problem. När jag går in i min filmsamling laddas sidan snabbt och fint. Om jag sedan lägger till en film går laddningen av sidan jättetrögt nästa gång. Det verkar som om varje liten bild (DD- och DTS-loggorna etc) laddas ner på nytt för varje gång den ska visas. Detta betyder att närmare 1000 objekt laddas ner för att sidan ska bli färdig!

Sedan undrar jag hur det är tänkt att man ska rapportera fel på omslagsbilderna till en film. Ska man gå in på filmens sida och klicka på "Rapportera fel på sidan" eller finns det något annat sätt? Det verkar vara fel omslag till de flesta av mina filmer.

#140

Postad 06 maj 2006 - 13:29

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0

Vad göra?

<{POST_SNAPBACK}>

Inget, det är en bugg som spökar. Det har inget med nåt som du gjort att göra.

<{POST_SNAPBACK}>


Bra,då är det inte jag som gjort något fel då :)

Det är något skumt när man ska lägga in titlar och omdömen också,antar också att det är en bugg?
För igår när jag skulle lägga in Crash (Dir.Cut 2-disc) så skrev jag in EAN-numret,databasen hittade inte filmen genom numret så jag skapade en ny.
Sen när jag hade fyllt i all information och sparat så fanns den redan sparad med lite annorlunda information än vad jag hade fyllt i.

Och filmdatabasen vägrar visst spara min kommentar till omdömet på ovanstående film.

#141

Postad 06 maj 2006 - 13:47

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

  • 6 725 inlägg
  • 0
zvedberg! Angående din första fråga så är jag inte så haj på kodning och annat så det ska jag ta med Franz (eller om han läser här så kanske han svarar direkt).

Sen fel på omslagen är det lite si och så med, det är ju så att en film i databasen är ofta uppbygd med flera EAN/UPC-nummer så då kanske man får acceptera att omslaget inte stämmer till 100% (dock ska infon stämma hyffsat annars så slås inte filmerna ihop). Men är det helt galet så skicka en felanmälan via filmens sida.


X5-452! Din Crash slog jag ihop med en redan existerande utgåva med samma specar.

#142

Postad 06 maj 2006 - 15:06

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

  • 1 469 inlägg
  • 0
OK, jag trodde inte att det kunde vara flera UPC/EAN knutna till samma film. Då är det ju inte lika enkelt att säga om ett omslag är fel eller inte. Men om vi exempelvis tar min utgåva av Total Recall (UPC/EAN 7 321939 621146) som är en svensk 1-disc-utgåva. Bilderna i databasen visar framsidan av en steelbook och baksidan av en fransk 2-disc-utgåva (UPC/EAN 3 339161 277530). I detta fall kan det väl knappast vara riktigt?

#143

Postad 06 maj 2006 - 15:46

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

  • 6 725 inlägg
  • 0
Nej, just i det fallet är det ju helt klart galet. Nu är den dock ok.

#144

Postad 06 maj 2006 - 20:19

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

  • 1 469 inlägg
  • 0
Upptäckte just ett till problem. När jag försöker ändra originaltiteln på Det Stora Blå från Le Grand bleu till Le Grand Bleu, d.v.s. med stor första bokstav i varje ord så felanmäls inte egenskapen. Det är möjligt att samma sak har hänt på flera av de filmer jag försökt uppdatera.

Edit: Det blev samma sak med Crouching Tiger Hidden Dragon som borde ha originaltiteln Wo Hu Cang Long istället för Wo hu cang long.

Skulle det inte kunna fixas så att det automatiskt blev stor första bokstav i titlarna oavsett hur man matar in dem?

Redigerat av zvedberg, 06 maj 2006 - 20:50.


#145

Postad 06 maj 2006 - 22:06

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

  • 1 469 inlägg
  • 0
Det blir många inlägg här nu...
Ibland när man ändrar produktegenskaper går ändringen igenom direkt och ibland blir egenskapen felanmäld och inväntar godkännande från moderator. Exempelvis lade jag till genren skräck till filmerna From Dusk Till Dawn 1, 2 och 3. På ettan och tvåan gick ändringen igenom direkt, men på trean blev den felanmäld. Detta tycker jag är jättekonstigt eftersom det var exakt samma ändring som gjordes på alla tre filmerna.

Edit: Och så till nästa problem. Det saknas två alternativ under ljudformat: MPEG och PCM. Detta upptäcktes när jag kollade filmen Fire,Ice Dynamite som endast har MPEG 2.0-ljud. På omslaget står det felaktigt DD 2.0 och det är också detta som har angetts i egenskaperna. Jag felanmälde detta genom att ta bort DD 2.0 och skriva MPEG 2.0 under kommentarer.

Redigerat av zvedberg, 06 maj 2006 - 22:34.


#146

Postad 08 maj 2006 - 18:29

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

  • 1 469 inlägg
  • 0
Efter att ha suttit och gått igenom ca 1/3 av min filmsamling i helgen och gjort en hel del felrapporteringar märkte jag idag att några av ändringarna tydligen inte har godkänts. Egenskaperna är i alla fall fortfarande samma som tidigare men min felanmälan har försvunnit från produktsidan. De filmer jag upptäckt är följande:

The Calibrator - UPC/EAN 7350011091010
Någon har angett att denna film har alla ljudformaten. Det har den definitivt inte. Det är en kalibreringsskiva för 5.1-system och har därför ljudformaten DD 5.1 och DTS 5.1, inget annat.

Good Will Hunting- UPC/EAN 5706141742773
Denna film har den något udda kombinationen av ett MPEG 2.0-spår och ett DD 5.0-spår. Det stämmer inte överens med vad som står på omslaget men jag kan garantera att det är vad som finns på skivan. Scanbox verkar inte vara så noga med vad de skriver på sina fodral.

Jag lägger in nya felanmälningar för dessa eftersom jag även upptäckte att Calibrator hade fel region, enligt databasen är det reg 2 men den är egentligen regionsfri.

Edit: Det vore bra om man fick någon slags feedback om ens felanmälningar inte godkänns. Känns lite surt att lägga ner timmars arbete om resultatet sedan bara försvinner i cyberspace.

Edit igen: Hittade just en till film där mina ändringar inte godkännts.

Populärmusik Från Vittula
Här har jag visserligen bara den version man fick med Expressen för ett par veckor sedan, men vad jag kunnat se på de bilder av baksidan jag hittat på nätet är det samma specifikationer som för den vanliga utgåvan. Den har endast DD 2.0 och DTS 5.1, d.v.s. inget DD 5.1-spår hur konstigt det än kan verka.

Redigerat av zvedberg, 08 maj 2006 - 21:48.


#147

Postad 09 maj 2006 - 06:55

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

  • 6 725 inlägg
  • 0
Jag ska ta en liten extra titt på dom titlarna du nämner.

Det vore bra om man fick någon slags feedback om ens felanmälningar inte godkänns. Känns lite surt att lägga ner timmars arbete om resultatet sedan bara försvinner i cyberspace.

Dom flesta av dina ändringar har jag godkänt ( det är bara jag som gör detta på filmer så är det nåt särskilt nån undrar över så skicka ett PM) men finns behovet av att få ett PM om sånt som inte är godkännt?

Men jag kan nämna några saker som inte blir godkända och det är tex om en film har bara DD 5.1 angett som ljud och man bara plockar bort det utan att ange nåt annat, likaså på bild och kategori. Eller om man anger PAL på en R1-film.
Sen är det många som inte läst hur filmernas egenskaper ska fyllas i som felanmäler felaktigt, årtal på filmer och orginaltitel är två vanliga fel.

#148

Postad 09 maj 2006 - 23:06

Unregisteredd87c3847
  • Unregisteredd87c3847
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Lade just in Koyaanisqatsi (https://www.minhembi...m/produkt/94548) och stavade naturligvis fel på titeln, och jag hittar inget sätt att ändra just den...så om någon moderator kunde ta bort det extra u:et som jag råkade få dit vore jag tacksam.

Dessutom såg jag att filmen Woman on Top i databasen har den felaktiga titeln Women on Top.

#149

Postad 11 maj 2006 - 16:45

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0
Jag fick idag hem min Band of Brothers Tin Edition (R4),problemet är att den inte verkar ha någon streckkod,hur lägger man då in den??

#150

Postad 11 maj 2006 - 16:57

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

  • 6 725 inlägg
  • 0
pli! Filmerna är fixade.

X5-452! Jag föreslår denna utgåva. 7321900251525



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.