Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HBO Nordic

3030 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1651

Postad 19 mars 2015 - 15:25

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

De brukar väl iofs stå Dolby Digital på stärkaren när det är "äkta", annars står det typ Prologic 2 om det är en signal som görs om från 2 kanaler till 5.1.

När det är 5.1 från källan brukar en blå lampa lysa när den är en Sony. Dolby Digital indikeras även om det är 2.0, se tex SVTs sändningar. När Prologic-kretsen omvandlar 2.0 till 5.1 så innebär inte det att lampan tänds.



#1652

Postad 19 mars 2015 - 16:37

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

  • 796 inlägg
  • 0

De brukar väl iofs stå Dolby Digital på stärkaren när det är "äkta", annars står det typ Prologic 2 om det är en signal som görs om från 2 kanaler till 5.1.

Kan kolla det vid tillfälle, men som sagt så erkänner jag min okunnighet på området. Sorry.

Och tack för infon agpath!

Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 19 mars 2015 - 16:44.


#1653

Postad 19 mars 2015 - 17:21

ijahman
  • ijahman
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0

No problemas ONT77, vem vet kanske kommer i nästa uppdatering.



#1654

Postad 19 mars 2015 - 18:13

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

Kallar alla Nero Digital mm för Virtual surroundljud för att förenkla.

 

Ja folk tycker det låter jättebra med Virtual surroundljud men sedan när man hjälpt dem att få äkta 5.1 vill de inte ha annat. Rätt okej med Virtual surroundljud från DD 2.0 men man vill ju inte ha bara okej, man vill ha den bästa upplevelsen. Därför jag fortfarande laddar ner serier fast jag gärna skulle betala för mig. Laddar även ner serier som jag kan få från C-More Play eller SVT av samma orsak. SVT väljer ofta att sända i 2.0 fast materialet finns med 5.1. Kan det bero på dyrare rättigheter eller att de inte bryr sig? Ett skräckexempel från SVT med ljudet är Fortitude.

 

Hm, hittade faktiskt ett svar från SVT här: http://www.svt.se/ti...s/dialog/747677


Redigerat av ruva, 19 mars 2015 - 18:15.


#1655

Postad 19 mars 2015 - 19:46

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
Så när HBO äntligen fixar chromecast stöd så missar dom möjligheten att få 5.1 ljud.

Får hoppas att det kommer en uppdatering så man får 5.1 ljud annars så är jag inte intresserad av tjänsten.

#1656

Postad 20 mars 2015 - 05:47

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

Så när HBO äntligen fixar chromecast stöd så missar dom möjligheten att få 5.1 ljud.

Får hoppas att det kommer en uppdatering så man får 5.1 ljud annars så är jag inte intresserad av tjänsten.

Japp, det bästa att göra. Egentligen borde de blivit stora snabbt med sitt nya material men börjar man med premunationer på årsbasis (borta nu), ingen app till ATV, inget 5.1 ljud (på alla enheter där det är möjligt) och binder upp sig till en TV tillverkare så får man den kundstock man förtjänar.

 

Rent tekniskt är Netflix ett föredömme och blivit störst trotts rätt gammalt material förrutom sina egna produktioner. Deras tekniker klarar till och med ge sina kunder på PC 5.1 ljud med Dolby+

 

netflix_pc_sound.jpg


Redigerat av ruva, 20 mars 2015 - 05:53.


#1657

Postad 20 mars 2015 - 10:18

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Det är ganska bedrövligt att många filmtjänster inte klarar av att leverera det som flera pirattjänster kan. Något annat som jag ibland stört mig på är att t.ex. viaplay visar vissa filmer i 16:9 fast ursprungsformatet kan vara i t.ex. 2.40:1.

 

Och jag kan bara hålla med om att Netflix lirar i en egen division när det gäller bild/ljudkvalité. Även iTunes har bra kvalite dock är det ju plattforms-låst och dyrare.



#1658

Postad 20 mars 2015 - 12:13

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 1

Rent tekniskt är Netflix ett föredömme och blivit störst trotts rätt gammalt material förrutom sina egna produktioner. Deras tekniker klarar till och med ge sina kunder på PC 5.1 ljud med Dolby+

En sökning på "Netflix" på Netflix ger idag ca 40 träffar. Sedan kan vi lägga till 5-6 kommande eller pågående Marvel-produktioner som numera produceras exklusivt för Netflix. Det kanske inte ligger så långt efter HBO i antal egenproducerade serier? Så släppt det där med "gammal material". Det har tjatats tillräckligt om det. Se det "gamla" som en bonus istället och fokusera på det som är unikt för Netflix. Det egenproducerade är värt 79 kr/mån bara det.



#1659

Postad 20 mars 2015 - 12:40

ijahman
  • ijahman
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0

Jag började kolla på Bosch igår och att det är 1080p märks men det verkar vara tok komprimerat. Jag tyckte bilden var riktigt orolig, så fort något eller någon rörde på sig blev det en släpeffekt (i brist på bättre förklaring) som med tiden blev riktigt jobbig att kolla på. Jag har 100MB fiber och kollar via Paddan mot Apple TV, kör en router med AC vilket även paddan stödjer så på den fronten borde det inte vara ett problem. Tyckte bilden kändes lugnare när jag körde med Xbox 360.



#1660

Postad 20 mars 2015 - 13:33

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

När kommer serien med Foo Fighters?

Finns ju att hämta på diverse "fulställen", men inte på mitt HBO!  :o



#1661

Postad 20 mars 2015 - 14:49

Unregistered7afe37a5
  • Unregistered7afe37a5
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Jag började kolla på Bosch igår och att det är 1080p märks men det verkar vara tok komprimerat. Jag tyckte bilden var riktigt orolig, så fort något eller någon rörde på sig blev det en släpeffekt (i brist på bättre förklaring) som med tiden blev riktigt jobbig att kolla på. Jag har 100MB fiber och kollar via Paddan mot Apple TV, kör en router med AC vilket även paddan stödjer så på den fronten borde det inte vara ett problem. Tyckte bilden kändes lugnare när jag körde med Xbox 360.

 

Har inte använt HBO Nordic tidigare men när jag testar det på min Chromecast upplever jag också att det är lite sämre HD-bild, ungefär som att det är för komprimerat (typ Yify...). Har också AC-router och snabbt bredband så problemet ligger inte där. Någon annan som känner igen sig eller är det jag som är galen? Netflix anser jag har ganska mycket mer skarp och fulländad HD-bild, inte minst på deras egna produktioner. 



#1662

Postad 20 mars 2015 - 15:29

CBR
  • CBR
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0

När kommer serien med Foo Fighters?

Finns ju att hämta på diverse "fulställen", men inte på mitt HBO!  :o

 

Tidigare har dom sagt att den inte kommer att komma till HBO nordic.


Redigerat av CBR, 20 mars 2015 - 15:29.


#1663

Postad 20 mars 2015 - 15:40

bagarfrun
  • bagarfrun
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Har inte använt HBO Nordic tidigare men när jag testar det på min Chromecast upplever jag också att det är lite sämre HD-bild, ungefär som att det är för komprimerat (typ Yify...). Har också AC-router och snabbt bredband så problemet ligger inte där. Någon annan som känner igen sig eller är det jag som är galen? Netflix anser jag har ganska mycket mer skarp och fulländad HD-bild, inte minst på deras egna produktioner. 

 

Jag tror att det är något fel på just Bosch, verkar som att bilden typ släpar efter vid rörelser. Jag jämförde med True Detective och där ser det klart mycket bättre ut, så det är nog förmodligen något galet med de filerna. 



#1664

Postad 20 mars 2015 - 15:40

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

 

Tidigare har dom sagt att den inte kommer att komma till HBO nordic.

 

 

Ahh... bara till USA?! 

Fy faen isf! 



#1665

Postad 20 mars 2015 - 16:07

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

En sökning på "Netflix" på Netflix ger idag ca 40 träffar. Sedan kan vi lägga till 5-6 kommande eller pågående Marvel-produktioner som numera produceras exklusivt för Netflix. Det kanske inte ligger så långt efter HBO i antal egenproducerade serier? Så släppt det där med "gammal material". Det har tjatats tillräckligt om det. Se det "gamla" som en bonus istället och fokusera på det som är unikt för Netflix. Det egenproducerade är värt 79 kr/mån bara det.

Säger inte emot dig :)



#1666

Postad 20 mars 2015 - 17:25

Unregistered7afe37a5
  • Unregistered7afe37a5
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Jag tror att det är något fel på just Bosch, verkar som att bilden typ släpar efter vid rörelser. Jag jämförde med True Detective och där ser det klart mycket bättre ut, så det är nog förmodligen något galet med de filerna. 

 

Okej, skönt att du funnit felet i alla fall! Jag har testat med olika serier, t.ex. Game of Thrones men problemet kvarstår. 



#1667

Postad 20 mars 2015 - 21:34

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Dessa eftersläpningar i Bosch fanns också på andra håll. Vet inte om det var nåt med Amazon att göra

#1668

Postad 21 mars 2015 - 00:03

bagarfrun
  • bagarfrun
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Dessa eftersläpningar i Bosch fanns också på andra håll. Vet inte om det var nåt med Amazon att göra

Jo det kan ju säkert vara fel på materialet som HBO får från innehållsägaren (Amazon i detta fall). Man kan tycka att detta borde fångas upp men dessa ingestflöden brukar ju ofta vara automatiserade så det kan väl säkert hända att såna här fel inte upptäcks förrän vi kunder uppmärksammar dem. 



#1669

Postad 21 mars 2015 - 09:45

ijahman
  • ijahman
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0
Jepp det verkar som sagt vara Bosch det är knas på. Drog ner några olika rip:ar och alla hade olika artefakter.

#1670

Postad 21 mars 2015 - 10:34

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
dom som var dåliga var i 24.000
finns bra version i 23.9??

#1671

Postad 22 mars 2015 - 08:17

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

Fick svar av HBO nordic att Chromescast har problem med 5.1 Kan ni hojta till när det funkar så ska jag starta mitt abonnemang igen.



#1672

Postad 25 mars 2015 - 16:20

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Ni som streamar från htpc till TV, vad kör ni för hz för det ska bli bäst..?

Finns det inget smidigt program man kan ändra hz på datorn/htpcn med enkla snabbtangenter..? 



#1673

Postad 26 mars 2015 - 11:54

Kullre
  • Kullre
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

iPad-appen kraschar hela tiden. Krävs två till tre försök att få igång en serie. Uselt.


Efter uppdateringen fungerar allt mycket bättre; bild (kan forfarande bli bättre), gränssnitt, stabilitet. Ett steg i rätt riktning!

#1674

Postad 26 mars 2015 - 13:54

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Jag är glad att jag ser GoT på BD så man får toppkvalitet på bild och ljud. Att man får vänta ett tag är ett nödvändigt ont.



#1675

Postad 26 mars 2015 - 14:24

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Jag är glad att jag ser GoT på BD så man får toppkvalitet på bild och ljud. Att man får vänta ett tag är ett nödvändigt ont.

Enda sättet att få DTS HD också! För att inte tala om de välgjorda animerade kortisarna som är ett stort mervärde. :)



#1676

Postad 26 mars 2015 - 15:38

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

  • 796 inlägg
  • 0

Jag är glad att jag ser GoT på BD så man får toppkvalitet på bild och ljud. Att man får vänta ett tag är ett nödvändigt ont.


Jag gjorde så också tidigare, men nu ser jag de nya avsnitten på HBO Nordic och planerar att istället köpa den kompletta blu-ray-boxen och se om rubbet i toppkvalitet när serien väl är avslutad.

#1677

Postad 26 mars 2015 - 15:47

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Jag är glad att jag ser GoT på BD så man får toppkvalitet på bild och ljud. Att man får vänta ett tag är ett nödvändigt ont.

 

Önskar jag hade ditt tålamod att vänta tills BD versionerna! :P

Men sen ser var och varannan jobbarkompis GoT mm från HBO, så blir spoilad rätt så fort när snacket går, så måste ändå se det så fort det kommer ut! :unsure:



#1678

Postad 26 mars 2015 - 16:14

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Jag gjorde så också tidigare, men nu ser jag de nya avsnitten på HBO Nordic och planerar att istället köpa den kompletta blu-ray-boxen och se om rubbet i toppkvalitet när serien väl är avslutad.

Det tar ju åratal! Jag köper säsongsboxarna framåt sommaren när de brukar ha gått ned ett par hundra i pris. Visserligen kommer dessa 1 år efter men spelar inte så stor roll.



#1679

Postad 27 mars 2015 - 15:35

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

  • 796 inlägg
  • 0

Det tar ju åratal! Jag köper säsongsboxarna framåt sommaren när de brukar ha gått ned ett par hundra i pris. Visserligen kommer dessa 1 år efter men spelar inte så stor roll.


Visserligen, men jag får ju se avsnitten när de är aktuella.

#1680

Postad 27 mars 2015 - 18:21

Unregistered69f558b3
  • Unregistered69f558b3
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

HBO fungerar ju inte med Internet Explorer. Någon som vet hur man får bort autoreseringen av Xbox. Glömt lösenordet och vilken e-post så fick skapa en ny användare men den går inte använda på min X-Box 360. Avinstallerat appen och installerat igen men det hjälpte inte. Kan heller inte avaktorisera på deras hemsida eftersom jag inte kommer ihåg något om kontot som jag inte använt på 2 år. 



#1681

Postad 27 mars 2015 - 20:42

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

  • 796 inlägg
  • 0

HBO fungerar ju inte med Internet Explorer. Någon som vet hur man får bort autoreseringen av Xbox. Glömt lösenordet och vilken e-post så fick skapa en ny användare men den går inte använda på min X-Box 360. Avinstallerat appen och installerat igen men det hjälpte inte. Kan heller inte avaktorisera på deras hemsida eftersom jag inte kommer ihåg något om kontot som jag inte använt på 2 år.


Du måste avauktorisera via deras hemsida, såvitt jag vet. Om du har glömt ditt lösenord tror jag att du kan återställa det genom att ange den mailadress du använde när du skapade kontot. Då kan du ju pröva dig fram, om du inte vet exakt vilken mail det var. Annars får du kontakta supporten. Såvida inte någon annan vet något annat sätt.

Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 27 mars 2015 - 20:43.


#1682

Postad 28 mars 2015 - 07:21

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

Man kan avinstallerade appen på sin användare. Logga sedan ut och installera appen med en ny (skapad) användare. Logga ut och sedan in på ordinarie användare och man kan nu auktorisera sitt nya medlemskap.

 

Jag tog nu HBO igen för att jag och min sambo vill se färdigt på den bra och mycket originella serien: The Affair som endast HBO köpt in. Vi kollade den under den prövoperiod man fick på två veckor. Nu en månad senare skulle jag betala för en månad men fick den gratis. Konstigt men jag klagar inte.

 

Har HBO fixat till att man kan få 5.1 ljud genom Chromecas? Kör med 2.0/Firefox och NUC så länge tills det är ordnat. Ingen idé att springa iväg och köpa en Chromecast ännu?


Redigerat av ruva, 28 mars 2015 - 07:38.


#1683

Postad 28 mars 2015 - 11:14

Poka64
  • Poka64
  • Användare

  • 213 inlägg
  • 0

 

 

Har HBO fixat till att man kan få 5.1 ljud genom Chromecas? Kör med 2.0/Firefox och NUC så länge tills det är ordnat. Ingen idé att springa iväg och köpa en Chromecast ännu?

 

Nej och det finns inget 5.1 ljud via Airplay heller



#1684

Postad 28 mars 2015 - 18:41

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

Vi ljudentuaster får väll sätta vårat hopp till Apple TV då. Annars blir det av avboka efter att sett färdigt på The Affair. Alltså enormt bra serie om det inte var för allt jökande i serien. Är nog bara för att man behöver kreditkort för att prenumerera på HBO  i USA och då gäller 18 år, så fritt fram i rutan där.



#1685

Postad 29 mars 2015 - 12:15

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
Hur många är det som har kontaktat HBO om avsaknaden av 5.1 ljud med Chromecast?

Desto fler som gör det ju större chans att dom åtgärdar det. Själv har jag kontaktat både HBO och CMORE men får samma standardsvar

#1686

Postad 30 mars 2015 - 05:32

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

Tror chansen är liten då alla tre: HBO, Viaplay och CMORE inte tror på att kunderna eftersöker 5.1



#1687

Postad 30 mars 2015 - 07:56

bagarfrun
  • bagarfrun
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Tror chansen är liten då alla tre: HBO, Viaplay och CMORE inte tror på att kunderna eftersöker 5.1

 

Vad baserar du det på? Jag tror snarare på att de är medvetna om vad kunderna vill ha, men att de måste skapa nya ljudprofiler som Chromecast stödjer. 



#1688

Postad 30 mars 2015 - 09:36

dalle
  • dalle
  • Forumräv

  • 534 inlägg
  • 0

Vad baserar du det på? Jag tror snarare på att de är medvetna om vad kunderna vill ha, men att de måste skapa nya ljudprofiler som Chromecast stödjer. 

"Hur många fler skulle kunder skulle vi få med 5.1-ljud?" vägs mot "Vad kostar det att fixa?". Eftersom de inte har 5.1-ljud måste de ha kommit fram till att det inte skulle löna sig. Om fler sade upp tjänsterna och angav avsaknaden av 5.1-ljud som anledningen skulle det kanske se annorlunda ut, men så länge det funkar utan 5.1-ljud har de ingen morot.



#1689

Postad 31 mars 2015 - 20:15

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

"Hur många fler skulle kunder skulle vi få med 5.1-ljud?" vägs mot "Vad kostar det att fixa?". Eftersom de inte har 5.1-ljud måste de ha kommit fram till att det inte skulle löna sig. Om fler sade upp tjänsterna och angav avsaknaden av 5.1-ljud som anledningen skulle det kanske se annorlunda ut, men så länge det funkar utan 5.1-ljud har de ingen morot.

Precis för i nuläget är det bara Netflix som tänker längre en nästa kvartalsrapport och det har visat sig löna sig i längden.



#1690

Postad 03 april 2015 - 21:17

Poka64
  • Poka64
  • Användare

  • 213 inlägg
  • 0

Såg Dazed and confused igår via HBO nordic, bra film men det är ju synd att HBO nordic inte visar den i rätt aspect ratio...

 

Verkar som att allting som finns på HBO nordic är anpassat för att fylla skärmen istället för köra med den aspect ration som filmen är filmad och klippt för. Ett exempel är Carlitos way.



#1691

Postad 04 april 2015 - 15:47

bagarfrun
  • bagarfrun
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Såg Dazed and confused igår via HBO nordic, bra film men det är ju synd att HBO nordic inte visar den i rätt aspect ratio...

 

Verkar som att allting som finns på HBO nordic är anpassat för att fylla skärmen istället för köra med den aspect ration som filmen är filmad och klippt för. Ett exempel är Carlitos way.

 

Vad menar du? Aspect ration ser korrekt ut för de filmer du nämner (d.v.s. ingenting är förvrängt). Kollar man t.ex. Sex and the city så har den 4:3 i format (jag kollade avsnitt ur första säsongen för att jämföra), så tror inte riktigt din tes stämmer om att allt är anpassat för att fylla skärmen. 



#1692

Postad 05 april 2015 - 11:07

Poka64
  • Poka64
  • Användare

  • 213 inlägg
  • 0

Vad menar du? Aspect ration ser korrekt ut för de filmer du nämner (d.v.s. ingenting är förvrängt). Kollar man t.ex. Sex and the city så har den 4:3 i format (jag kollade avsnitt ur första säsongen för att jämföra), så tror inte riktigt din tes stämmer om att allt är anpassat för att fylla skärmen. 

 

Jag som använde fel begrepp helt enkelt. Filmerna är croppade för 16:9 visning, kolla på Carlitos way och sen tar du en koll vad det ska vara för bildformat egentligen på tex imdb.

 

Tv-serierna är orörda det lilla jag har sett av det äldre materialet, det är filmerna jag reagerar på som är croppade.



#1693

Postad 05 april 2015 - 11:13

PERSSA
  • PERSSA
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Funderar på att skaffa Hbo nordic , på vilken enhet funkar det bäst på?



#1694

Postad 05 april 2015 - 11:33

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Nu kör jag ipad och AirPlay till apple tv och det funkar bra sen uppdateringen.
Förut tyckte jag bara Xbox360 var godkänt.

#1695

Postad 05 april 2015 - 11:39

PERSSA
  • PERSSA
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Nu kör jag ipad och AirPlay till apple tv och det funkar bra sen uppdateringen.
Förut tyckte jag bara Xbox360 var godkänt.

Ingen hackande bild?



#1696

Postad 05 april 2015 - 12:20

tony97
  • tony97
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Ingen hackande bild?

Testar nu gratis en månad och kört både på Apple TV AirPlay och Chromecast och tycker det fungerar bra.
Så kör en testmånad gratis och bedöm om det klarar dina krav.
Det är ett måste. Det räcker inte bara att läsa på olika forum.

Köper du en chromecast nu får du Viaplay på köpet i tre månader, en valfri film från Googleplay och tre månader Googelmusic på köpet.

Redigerat av tony97, 05 april 2015 - 12:22.


#1697

Postad 05 april 2015 - 14:11

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

Ryktas ju om AppleTV  4 och att vanliga appar, som HBO, ska gå att köra med den och kanske även APTV 2/3. Men tror ändå inte man kommer få ut 5.1 ljud med en vanlig IOS-app. Är nog bara Netflix som har den tekniska kompetensen.

 

http://www.macworld....killer-3419647/


Redigerat av ruva, 05 april 2015 - 14:13.


#1698

Postad 06 april 2015 - 09:45

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0

Ingen hackande bild?

 

Nej jag upplever att det flyter på bra. Klart bättre än förut.

Har inte provat att köra på projektorn men kör i vardagsrummet på en Panasonic 55" ST60. Hyfsat stor bild iaf utan problem.



#1699

Postad 06 april 2015 - 17:09

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

  • 796 inlägg
  • 0
Har nu sett några avsnitt av Vikings via AirPlay på Apple TV. Det fungerar riktigt bra! Jag upplever både bilden och inte minst ljudsynkningen som mycket bättre än på Xbox 360. Dessutom har uppdateringen av HBO:s app på iPhone/iPad gjort den mer användarvänlig. Tills ett ännu bättre alternativ dyker upp är det så här jag kommer avnjuta HBO.

#1700

Postad 06 april 2015 - 17:13

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

Skulle ju kunna använda AirPlay till AppleTV men tycker iPhone/iPad är för dyra med den hårdvaran de innehåller (jo, jag vet att det är högkvalitativ mjukvara man betalar för med produkter från Apple).





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.