Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pace DiT 8030/13 Boxer HD box med On Demand

934 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pace DiT8030/13 320GB (Digitalboxar) 3 2,21 (27) Inga priser
1 relaterade trådar

#301

Postad 05 december 2011 - 19:49

hozza
  • hozza
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Är det någon som vet något om Sagemboxen från Boxer?


Usch...den är snäppet värre om man pratar om den med hårddisk. Den har funnits ute i ca 1 år och allt är inte åtgärdat ännu. Det tar för dom ca 6 månader efter "folkstorm" av diverse problem till en fix. Ska tydligen komma en samtidigt som till Pace, dvs mitten av Dec.
Sagemcom har ett eget forum här: http://digitaltvguiden.se/

#302

Postad 05 december 2011 - 19:59

jejje
  • jejje
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Jaha,
När man talar om trollen... Min box startade om spontant för att inte starta upp igen. Det jag max lyckas med är boot i displayen i några sekunder för att sedan starta om eller eller stänga av sig helt.

Mailade BOXER och bad dom skicka en retursedel för jag vill inte ha kvar skiten längre. Skall bli kul och se hur tillmötesgående de är... Jag är bered att kriga!

Redigerat av jejje, 06 december 2011 - 18:12.


#303

Postad 05 december 2011 - 20:02

jejje
  • jejje
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Finns det överhuvud taget någon BOX som fungerar någorlunda med dubbla tuners hårddisk och HD? Vad fan håller BOXER på med????

#304

Postad 05 december 2011 - 20:55

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0

Finns det överhuvud taget någon BOX som fungerar någorlunda med dubbla tuners hårddisk och HD?

Jo! :lol:

#305

Postad 05 december 2011 - 21:02

jejje
  • jejje
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Jo! :lol:


Tips mottages tacksamt!

#306

Postad 05 december 2011 - 21:17

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0

Tips mottages tacksamt!

Bläddra tillbaka några inlägg här i tråden! ;)

#307

Postad 05 december 2011 - 21:49

tombox
  • tombox
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Tips mottages tacksamt!

Tips mottages tacksamt!


Läs väldigt noga här på MB9-forumet och på miracleforum.net innan du beställer något. Allt är inte guld som glimmar. Vad fridde påstår sig inga problem ha med kan du hitta många som har problem med.

#308

Postad 05 december 2011 - 22:18

Zorro61
  • Zorro61
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Jag har strulat med min 1 vecka nu. Samma (alla!) problem som andra skrivit om. Skickar tillbaka skiten imorgon!!

Frågan är vad man ska ha istället? HD var inte så märkvärdigt och "On demand" kan jag klara jag mig utan om det ska vara så här. Men vill gärna spela in två kanaler samtidigt. Vad ska man satsa på?

#309

Postad 05 december 2011 - 22:20

nissetib
  • nissetib
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Jaha,
När man talar om trollen... Min box startade om spontant för att inte starta upp igen. Det jag max lyckas med är boot i displayen i några sekunder för att sedan starta om eller eller stänga av sig helt.

Mailade BOXER och bad dom skicka en retursedel för jag vill inte ha kvar skiten längre. Skall bli kul och se hyr tillmötesgående de är... Jag är bered att kriga!


Om man änvänder sig av sin ångerrätt så får man vackert stå för returfrakten själv. 205:- på posten, skall skickas som företagspaket. Jag kan tycka att när en produkt är så undermålig och det är pga det som man vill ångra sig då får ta mig faan Boxer stå för returfrakten. Ytterligare ett uselt beslut av Boxer.

Redigerat av nissetib, 05 december 2011 - 22:21.


#310

Postad 05 december 2011 - 22:21

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0

Vad fridde påstår sig inga problem ha med kan du hitta många som har problem med.

De flesta av de problemen gäller cardsharing och parabolboxar, men är du ärlig och har ett kort, CA-modul för MPEG4 samt boxerabonnemang så funkar det. :P
Boxen har haft sina problem, det känner jag mycket väl till då jag haft den snart ett år, men det innebär också att problemen blivit lösta efterhand.
Så idag är boxen ett bra köp, kanske är Pace:n ett lika bra köp om ett år, vad vet jag.

#311

Postad 05 december 2011 - 22:32

haboso
  • haboso
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

Jag har strulat med min 1 vecka nu. Samma (alla!) problem som andra skrivit om. Skickar tillbaka skiten imorgon!!

Frågan är vad man ska ha istället? HD var inte så märkvärdigt och "On demand" kan jag klara jag mig utan om det ska vara så här. Men vill gärna spela in två kanaler samtidigt. Vad ska man satsa på?

Jag tycker min Sagem gör jobbet nu efter alla fixar. Stabil utan frysningar och sköter inspelningarna galant. Samt att en ny mjukvara som ska komma länkat till DTS ljud problem på TV4HD

#312

Postad 06 december 2011 - 08:13

eralshn
  • eralshn
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Noterar att man varken får svar när man mailar Boxers support eller att dom längre går in här och skriver.

i går dog boxen och stod och bootade om ett flertal gånger. När jag skulle titta på inspelningar från SVT1 HD så visade det
sig att istället för Skavlan så var det programmet på kanalplats 12 (VH-1?) som spelats in, ridå!
Programmet var en del av en serieinspelning så det var INTE jag som knappat in fel.
50% av alla inspelningar är korrupta och går inte att titta på av någon anledning.

Hur kan man släppa ut något sådant här på marknaden?

#313

Postad 06 december 2011 - 09:18

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Hej,

Det låter som att era boxar kan behöva sig av en hård fabriksåterställning. D.v.s. tömma ur allt på hårddisken förutom själva mjukvaran. Observera att samtliga inspelningar och nedladdningar försvinner om ni gör detta.

Innan ni gör en fabriksåterställning bör ni gå in i Inställningar->Avancerat och dubbelkolla att mjukvaruversionen på boxen är 42399, har ni ett lägre nummer än detta bör ni söka efter ny mjukvara.

För att utföra en hård fabriksåterställning gör följande steg:
  • Ryck ur elkabeln.
  • Tryck och håll in P- och P+ på boxens framsida
  • Stoppa in elkabeln och håll knapparna intryckta
  • Släpp knapparna först när det dyker upp ett meddelande på boxens display som visar "Keys detection: RTFS requested"
  • Invänta meddelandet "For HDD Format, long press Rec"
  • Tryck in knappen Rec på boxens framsida i drygt 3 sekunder
  • Släpp knappen när meddelandet "HDD format requested" dyker upp.
  • Invänta meddelandet "Please reboot the box"
  • Ryck ur elkabeln och stoppa in den igen
  • Boxen kommer nu partitionera upp hårddisken och konfigurera alla inställningar, detta steg tar drygt 5 min och 30 sek och boxen kommer hoppa in i installation wizard när detta är klart, då är det bara att använda boxen som vanligt.

Vänligen kommentera och säg om detta löser era problem eller om de fortfarande kvarstår.

#314

Postad 06 december 2011 - 10:45

tombox
  • tombox
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

De flesta av de problemen gäller cardsharing och parabolboxar, men är du ärlig och har ett kort, CA-modul för MPEG4 samt boxerabonnemang så funkar det. :P
Boxen har haft sina problem, det känner jag mycket väl till då jag haft den snart ett år, men det innebär också att problemen blivit lösta efterhand.
Så idag är boxen ett bra köp, kanske är Pace:n ett lika bra köp om ett år, vad vet jag.


Nä, så är det inte utan de stora problemen finns med Boxer. Observera att ni måste köpa till en CA-modul för att se HD-kanaler och vissa som Animal t.ex., denna kan bara avkoda en kanal i taget så många gånger blir det svart ruta på andra inspelningar, har inget att göra med cardsharing m.a.o. Att parabolnissarna har problem verkar mest som att inställningarna för parabolerna inte är helt lätt. Ännu en svaghet att det inte finns en riktig beskrivning utan du skall behöva besöka en privat sajt för att få det att fungera.

Redigerat av tombox, 06 december 2011 - 10:46.


#315

Postad 06 december 2011 - 10:48

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0

Nä, så är det inte utan de stora problemen finns med Boxer. Observera att ni måste köpa till en CA-modul för att se HD-kanaler och vissa som Animal t.ex., denna kan bara avkoda en kanal i taget så många gånger blir det svart ruta på andra inspelningar, har inget att göra med cardsharing m.a.o. Att parabolnissarna har problem verkar mest som att inställningarna för parabolerna inte är helt lätt. Ännu en svaghet att det inte finns en riktig beskrivning utan du skall behöva besöka en privat sajt för att få det att fungera.


Kan Ni inte ta denna diskussion i Miraclebox tråden så att vi inte tar upp ert munhuggande i en tråd som inte alls handlar om det Ni diskuterar!!

#316

Postad 06 december 2011 - 11:31

tombox
  • tombox
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Kan Ni inte ta denna diskussion i Miraclebox tråden så att vi inte tar upp ert munhuggande i en tråd som inte alls handlar om det Ni diskuterar!!


Jodå, du har rätt, men jag vill undvika att någon luras att köpa något som inte är bättre än det du har.

#317

Postad 06 december 2011 - 14:16

hozza
  • hozza
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Hej,

Det låter som att era boxar kan behöva sig av en hård fabriksåterställning. D.v.s. tömma ur allt på hårddisken förutom själva mjukvaran.

Vänligen kommentera och säg om detta löser era problem eller om de fortfarande kvarstår.


Hmm...jag tror Boxer menar problemet med korrupta inspelningar,eller?

Har Boxer noterat fel när eladaptern används tillsammans med Paceboxen?
När jag har eladaptern inkopplad går alla menyer trögt/långsamt för att till sist låsa boxen helt. Att se på någon av playkanalerna är hopplöst då 1 timmes program tar 999 minuter att ta hem. Kör jag trådat fungerar det, dvs lika illa som alla andra skriver om Pacen :wacko:
Jag tar upp problemet här istället för att skapa en ny tråd om enbart eladaptern, då många (?) har beställt både boxen och adaptrarna tillsammans.

Redigerat av hozza, 06 december 2011 - 14:21.


#318

Postad 06 december 2011 - 14:24

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Hmm...jag tror Boxer menar problemet med korrupta inspelningar,eller?

Har Boxer noterat fel när eladaptern används tillsammans med Paceboxen?
När jag har eladaptern inkopplad går alla menyer trögt/långsamt för att till sist låsa boxen helt. Att se på någon av playkanalerna är hopplöst då 1 timmes program tar 999 minuter att ta hem. Kör jag trådat fungerar det, dvs lika illa som alla andra skriver om Pacen :wacko:
Jag tar upp problemet här istället för att skapa en ny tråd om enbart eladaptern, då många (?) har beställt både boxen och adaptrarna tillsammans.


Dels korrupta inspelningar men även andra problem som hängningar med mera.

Hur har du kopplat eladaptern? Den bör vara kopplad direkt in i väggen för bäst mottagning, sitter den i ett grenuttag så är signalstyrkan inte lika stark.

#319

Postad 06 december 2011 - 15:03

hozza
  • hozza
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Hur har du kopplat eladaptern? Den bör vara kopplad direkt in i väggen för bäst mottagning, sitter den i ett grenuttag så är signalstyrkan inte lika stark.


Tackar för tipset! I och med att mina sitter i var sitt elgrenuttag pga den korta nätverkssladden som följde med, så får jag försöka möblera om och testa.

Edit: Har möblerat om och testat. Fungerar betydligt bättre nu!

Redigerat av hozza, 06 december 2011 - 15:22.


#320

Postad 06 december 2011 - 18:09

jejje
  • jejje
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Provar en fabriksåterställning nu...
Återkommer med resultat.

EDIT 1: Nu startar den upp som den skall. Boxen är fortfarande seg i menyerna.. (Skall testa lite inspelningar)

Återkommer med uppdatering i ärendet.

EDIT 2: Tre av tre inspelningar = OK hade inte tillfälle att testa mer i kväll. (Fortfarande väldigt seg i menyerna.) On demand tjänsterna känns som ett skämt.

Redigerat av jejje, 06 december 2011 - 22:32.


#321

Postad 06 december 2011 - 19:17

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0
Idag åkte min Pace enkel resa tillbaka! :P

#322

Postad 06 december 2011 - 20:26

Zorro61
  • Zorro61
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Skulle skicka tillbaka min idag men det blev inte så. Har ju hela den här veckan på mig.

Men jag blev lite fundersam ikväll då jag kom på att det går hyfsat ändå när den INTE håller på att spela in. Jag har spelat in massvis med serier, ofta två kanaler samtidigt, när jag knappat i menyerna. Och om det går att få till det med en fabriksåterställning som det skrivs om här ovan så är ju läget ett annat. Sen kan man ju hoppas att uppdateringen av programvara gör lite underverk.

Är det fler än Jejje som gjort en fabriksåterställning? Resultat?

#323

Postad 07 december 2011 - 10:24

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Provar en fabriksåterställning nu...
Återkommer med resultat.

EDIT 1: Nu startar den upp som den skall. Boxen är fortfarande seg i menyerna.. (Skall testa lite inspelningar)

EDIT 2: Tre av tre inspelningar = OK hade inte tillfälle att testa mer i kväll. (Fortfarande väldigt seg i menyerna.) On demand tjänsterna känns som ett skämt.


Bra att det funkar bättre. Sätt gärna lite fler inspelningar och kolla av. Återställning löser dessvärre inte prestandan i menyerna, men detta är ett område vi arbetar hårt med att förbättra.

#324

Postad 07 december 2011 - 13:31

hozza
  • hozza
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Är det fler än Jejje som gjort en fabriksåterställning? Resultat?


Jag gjorde en hård fabriksåterställning igår kväll och passade på att spela in lite random under sena kväll och natten av 2 kanaler samtidigt och en del efter varandra. Det blev 8st inspelningar och ingen korrupt. Jag hade i och för sig inte några större problem innan med många korrupta inspelningar bara några enstaka. Spelar in lite då och då varje kväll så får väl se om det håller i sig.

#325

Postad 07 december 2011 - 15:18

Hedman_
  • Hedman_
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Idag åkte Pacen tillbaka, orkar inte med sådana här skitprylar. Skulle skämmas som företagare att skicka ut sådant här skräp till kunder.
Tänk kvalitet, inte kvantitet så kommer man längre.

#326

Postad 07 december 2011 - 15:19

A_G
  • A_G
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Kontaktade Boxer idag för att reklamera boxen. Supporten bad mig då att jag skulle utnyttja min ångerrätt och skicka tillbaka boxen. Jag svarade att jag inte vill ångra mitt inköp, utan att jag vill reklamera boxen eftersom den inte lever upp till Boxers löften. Efter att ha dividerat fram och tillbaka om vad som var skillnaden mellan att ångra och reklamera bestämdes att en returfraktsedel skulle skickas ut.

Efter att ha låtit mig vänta en lång stund så återkom supportkillen med beskedet att de var förbjudna att skicka ut returfraktsedlar. Han skulle istället göra frakten ”kostnadsfri” genom att göra motsvarande avdrag nästa gång jag faktureras.

Mitt besked vara att jag tycker det är ynkligt att Boxer inte försöker lösa detta på ett så smidigt sätt som möjligt för sina kunder – då man uppenbarligen har gjort bort sig med att släppa en ofärdig produkt.

Nu det roliga: ca 30 min efter jag pratat med kundtjänst och gjort upp om att återsända boxen ringen en glad och munter kvinna från Boxer och vill premiera mig för att jag är en så trogen kund. ”Vi vill tacka dig för att du har varit en trogen kund i 75 månader genom ett fantastiskt erbjudande på ett extrakort och en ny BOX, med bl. a. on-demand tjänster”.

Bussigt. Tänk om de kunde premiera en trogen kund med en returfraktsedel när han ber om det istället! Nää… Viasat lockar mer och mer. Klantigt Boxer!

Redigerat av A_G, 07 december 2011 - 15:26.


#327

Postad 07 december 2011 - 17:07

LarssonLarsson
  • LarssonLarsson
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Jag returnerade också boxen idag. Jag hade hellre sett förlängd ångerrätt och vänta in uppdateringen. Men man kan ju bara inte sitta still o hoppas när den är så pass eländig.
Men hav hopp ni som är kvar, min gissning är väl att den ändå blir dräglig efter uppdateringen.

Så då överger jag denna sträng och ger mig in på andra jaktmarker. Ska man behöva gå så långt att man smäller upp en stor tallrik på balkongen för att kolla tv:-)

#328

Postad 07 december 2011 - 19:00

jopa8
  • jopa8
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Gjorde en fabriksåterställning i dag. Fungerade finfint. Tyvärr så löste det inte mitt huvudproblem, dvs att boxen hänger sig. Trycker man på mer än en knapp i tät följd på fjärrkontrollen så hänger sig boxen, vilket kräver att man drar ur sladden. T ex om jag vill byta från kanal 61 till 64, så trycker jag 3 ggr på P+ hyffsat snabbt (som jag är van att göra med TVns inbyggda box), men då hänger sig boxen. Trycker man 64 och väntar en stund så går det bra.

Jag gillar funktionerna i boxen, men att den hänger sig flera gånger per kväll kan jag inte acceptera.

Edit: Nu hängde sig boxen bara av att jag bytte från kanal 61 till 64 genom att trycka 64 och vänta...

Redigerat av jopa8, 07 december 2011 - 19:03.


#329

Postad 08 december 2011 - 09:06

hozza
  • hozza
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Nu har vi i tråden fått med det mesta fel som gäller Pace boxen och antar att Boxer har mycket att jobba med.

Text-tvn i boxen har vi inte nämnt. Jag tycker den kunde snabbas upp lite med t.ex text-tv minne. Det problemet hade Sagemcom också och dom fixade detta med en uppdatering. Just nu får jag upp halva sidor utan text ibland och ibland även helt tomma trots att innehåll ska finnas. Det finns inget bra sätt att bläddra i delsidor utan man får vänta tills text-tvn hittar den själv vilket är tidskrävande, speciellt när det är 10-15 delsidor. Text-tv bilden borde väl kunna visas på hela tv bilden inte som nu en ruta mitt i. Fler saker?

#330

Postad 08 december 2011 - 11:19

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Gjorde en fabriksåterställning i dag. Fungerade finfint. Tyvärr så löste det inte mitt huvudproblem, dvs att boxen hänger sig. Trycker man på mer än en knapp i tät följd på fjärrkontrollen så hänger sig boxen, vilket kräver att man drar ur sladden. T ex om jag vill byta från kanal 61 till 64, så trycker jag 3 ggr på P+ hyffsat snabbt (som jag är van att göra med TVns inbyggda box), men då hänger sig boxen. Trycker man 64 och väntar en stund så går det bra.

Edit: Nu hängde sig boxen bara av att jag bytte från kanal 61 till 64 genom att trycka 64 och vänta...


Det låter konstigt att boxen är så pass instabil för dig. Vilken mjukvaruversion har du? Du kan kolla dels i Inställningar->Avancerat men även i Systeminformation.

#331

Postad 08 december 2011 - 15:39

dmr
  • dmr
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

Det låter konstigt att boxen är så pass instabil för dig. Vilken mjukvaruversion har du? Du kan kolla dels i Inställningar->Avancerat men även i Systeminformation.


Han är inte ensam... Just att byta från en HD kanal till en annan hänger boxen TOTALT vid ca vart 3:e försök.
Att "mellanlanda" på en SD -kanal hjälper oftast. Min box har senaste fw.

#332

Postad 08 december 2011 - 18:52

jopa8
  • jopa8
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Det låter konstigt att boxen är så pass instabil för dig. Vilken mjukvaruversion har du? Du kan kolla dels i Inställningar->Avancerat men även i Systeminformation.

Jag har 42399 resp M6y16.b12pre1.AC45d_NS

#333

Postad 08 december 2011 - 20:30

Engine
  • Engine
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hallå Boxer Teknik,

Mitt problem med att kunna uppgradera till 42399 försvann efter er föreslagna: hård fabriksåterställning.

I övrigt gillar jag konceptet och är redan beroende :-)

#334

Postad 09 december 2011 - 11:14

mico01
  • mico01
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Hallå Boxer Teknik,

Mitt problem med att kunna uppgradera till 42399 försvann efter er föreslagna: hård fabriksåterställning.

I övrigt gillar jag konceptet och är redan beroende :-)

Hej,

Det låter som att era boxar kan behöva sig av en hård fabriksåterställning. D.v.s. tömma ur allt på hårddisken förutom själva mjukvaran. Observera att samtliga inspelningar och nedladdningar försvinner om ni gör detta.

Innan ni gör en fabriksåterställning bör ni gå in i Inställningar->Avancerat och dubbelkolla att mjukvaruversionen på boxen är 42399, har ni ett lägre nummer än detta bör ni söka efter ny mjukvara.


Förstår inte varför man ska behöva uppgradera innan factory reset....borde gå uppgradera ändå.

#335

Postad 09 december 2011 - 11:34

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Förstår inte varför man ska behöva uppgradera innan factory reset....borde gå uppgradera ändå.


Tanken med att uppgradera innan är för att man vill blåsa ut allt gammalt skräp, inklusive buggar som fanns i föregående mjukvara som kanske slinker med på ett eller annat sätt. Detta görs alltså bara för att vara på säkra sidan.

Men du har helt rätt, det går absolut att uppgradera efteråt också.

#336

Postad 09 december 2011 - 13:57

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Hur går det med den nya FW??

När kommer den?
Vilka saker kommer den att lösa?

#337

Postad 09 december 2011 - 14:20

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Hur går det med den nya FW??

När kommer den?
Vilka saker kommer den att lösa?


Den nya mjukvaran har fortfarande en planlagd release i mitten av December.

Exakt vad den kommer att innehålla kan vi inte kommentera i dagsläget, det får vi återkomma med när det är releasedags.

#338

Postad 09 december 2011 - 18:06

Zorro61
  • Zorro61
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Har nu gjort en fabriksåterställning. Måste säga att det gjorde lite underverk. Inga korrupta inspelningar. Inte lika hopplöst segt i menyerna när inspelning pågår. Inga hängningar (än så länge). Mitt största problem var ju just när inspelning pågick.

Men fortfarande segt i menyer, särskilt Guiden. Ingen totallösning alltså men tillräckligt bra för att jag bestämt mig för att behålla den och hoppas på den nya mjukvaran i mitten på december.

Synd bara att telefonsupporten inte kunde hjälpa till med/ tipsa om en fabriksåterställning. De gav bara upp direkt och sa " skicka tillbaks den". Det är ju inte alla som läser här..........................

#339

Postad 11 december 2011 - 11:21

djdave
  • djdave
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Jag gjorde en fabriksåterställning i fredags, och lite stabilare blev den. Men nu har alla utom Svt's hd-kanaler slutat att fungera. Det står så här: "Du har inte rättighet att se denna kanal. Om du får detta meddelande trots att denna kanal ingår i ditt abonnemang, låt mottagaren stå kvar på denna kanal i upp till en timme för att uppdatera ditt programkort. För ytterligare information gå in på" sen står det inget mer. Jag hade boxen på TV4-HD hela eftermiddagen igår, men jag kan ändå inte titta på den eller de andra (förutom Svt-hd) hd-kanalerna.

Men mitt största problem är att min boxjävel går ner i bootläge så fort jag stänger av den.
Får bli ett samtal till Boxer imorgon.

#340

Postad 11 december 2011 - 21:24

Zorro61
  • Zorro61
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Det står så här: "Du har inte rättighet att se denna kanal. Om du får detta meddelande trots att denna kanal ingår i ditt abonnemang, låt mottagaren stå kvar på denna kanal i upp till en timme för att uppdatera ditt programkort. För ytterligare information gå in på" sen står det inget mer. Jag hade boxen på TV4-HD hela eftermiddagen igår, men jag kan ändå inte titta på den eller de andra (förutom Svt-hd) hd-kanalerna.


Så blev det för mig med då jag råkade blanda ihop mitt nya huvudkort med mitt gamla tvillingkort. HD-kanalerna funkade inte med tvillingkortet så det gäller att ha rätt kort i rätt box om man har flera. Bara som ett tips om det nu skulle råka vara samma för dig.

#341

Postad 11 december 2011 - 23:48

Unregistered4ec4ab63
  • Unregistered4ec4ab63
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Jag tillhör de som beslutat behålla boxen och kommer att reklamera den om det inte blir ordning på den...

Idag provade vi att hyra en film. Filmen tankades hem fint, men när vi skulle kolla så kom det inget ljud! Jag har tidigare spelat in lite tv-program, utan problem. Nu löste jag problemet genom att använda den analoga utgången... Men så ska det väl inte vara! Någon mer som har problem med den optiska utgången när ni hyr film?

I morgon blir det nog en fabriksåterställning.

#342

Postad 12 december 2011 - 07:13

swedpost
  • swedpost
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Någon som får "Play tjänsterna" att fungera?
SF och SVTr fungerar men jag får inte något av dom andra Tv11, 4Fakta mm att fungera.
Jag ringde kundtjänst och frågade då jag fick svaret att det ej är igång ännu?!
Jag bad givetvis om att avsluta min prenumeration på Playkanalerna.
Hur kan man ta betalt för något som inte är idriftsatt?

#343

Postad 12 december 2011 - 08:37

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Någon som får "Play tjänsterna" att fungera?
SF och SVTr fungerar men jag får inte något av dom andra Tv11, 4Fakta mm att fungera.
Jag ringde kundtjänst och frågade då jag fick svaret att det ej är igång ännu?!
Jag bad givetvis om att avsluta min prenumeration på Playkanalerna.
Hur kan man ta betalt för något som inte är idriftsatt?

Hej!

Det svaret är ett misstag från vår support. Vi har absolut driftsatt Playtjänsterna, men det verkar som att något har gått fel med ditt abonnemang. Vi har fått in ett par rapporter kring detta under helgen och har nu högsta fokus på att lösa detta.

#344

Postad 12 december 2011 - 08:51

etomaka
  • etomaka
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Men mitt största problem är att min boxjävel går ner i bootläge så fort jag stänger av den.
Får bli ett samtal till Boxer imorgon.


Detta problem upplever även jag som väldigt störande, det tar ju över 1 min. att starta den från det läget. Har ändrat i menyn under "auto-standby"-nåt men ingen skillnad. Är det inte fler som har problem med detta?

För övrigt har jag hopplöst stora förväntningar på mjukvaru-uppgradering som kommer nu i december :unsure:

//Tomas

#345

Postad 12 december 2011 - 09:28

hozza
  • hozza
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Säg den lycka som varar....
Jag gjorde för några dagar sedan en hård fabriksåterställning. Igår kväll spelade jag i Top Gear på kanal 9 för att se den morgonen därpå, men det blev en korruppt inspelning. Ibland har boxen startat om sig mitt i en uppspelning och oftare nu med nästan total låsning. Det som fungerat vid nästan total låsning är ON/OFF knappen på fjärren, man slipper i alla fall rycka sladden.

#346

Postad 12 december 2011 - 10:57

djdave
  • djdave
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Nu har jag pratat med kundtjänst, och jag hade tydligen inte hd-kanaler i mitt abonnemang. Utan jag hade det bara "gratis" de två första veckorna. Själv trodde jag det ingick, för varför skulle jag köpa en hd-box om jag inte vill ha hd-kanaler? Jaja, nu har jag det i alla fall för 19 kronor extra/månad.

När det gäller att boxen stänger av sig själv så visste inte han på kundtjänst om det kommer att vara med någon lösning gällande detta på kommande mjukvaruppdatering. De vet om problemet men vet lika lite som vi vad uppdateringen kommer att innehålla.

Denna vecka är det mitten av december, så jag hoppas verkligen att det kommer en uppdatering denna vecka!

#347

Postad 12 december 2011 - 11:49

etomaka
  • etomaka
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Går det att få boxen att inte visa "start-menyn" när man startar den, alltså helt enkelt visa inställt tv-program direkt?

#348

Postad 12 december 2011 - 13:52

Nikap
  • Nikap
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Har precis köpt denna on demand box. Stora problem med korrupta inspelningar!!
Gjorde en hård fabriksinställning igår och ställde in inspelning under natten och ändå kommer texten flera sekunder före.

Hyra film och playtjänsterna är det inga problem alls med....MEN inspelningarna! Om det ska vara så här kan jag ju inte spela in filmer med text. Kul att bara kunna spela in svenska filmer :angry:

Provar just nu inspelning som jag satte på rec direkt när filmen började och får se om texten funkar då. Men att gå in i guiden och planera inspelningar funkar inte!

Jag gjorde exakt som boxer skrivit hur man gör hård fabriksinställning. Kollade att jag hade rätt mjukvara före.

Vad ska jag göra nu??

#349

Postad 12 december 2011 - 16:11

Nikap
  • Nikap
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Nä inte inte ens det funkar!! Har inte fått en enda lyckad inspelning så att texten stämmer oavsett om jag spelar in direkt eller planerar....suck.

Vad göra när jag redan gjort en hård fabriksinställning?

Hoppas verkligen jag kan få tips på hur jag ska göra. Jag vill ju behålla boxen för den funkar ju för övrigt. Kan ju hålla med om att det är segt i menyerna...men det kan jag ta. Men jag kan inte acceptera att jag aldrig kan spela in en film som har text!

#350

Postad 12 december 2011 - 16:44

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Hoppas verkligen jag kan få tips på hur jag ska göra. Jag vill ju behålla boxen för den funkar ju för övrigt. Kan ju hålla med om att det är segt i menyerna...men det kan jag ta. Men jag kan inte acceptera att jag aldrig kan spela in en film som har text!


Hej!

Vilken kanal är textningen ur synk för dig? Vi känner till att detta är ett problem för Canal+ kanalerna, men det vore av intresse att veta om du upplever det på någon annan kanal också.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.