Megamind
En film som gått under min radar. Mycket underhållande med coola sci-fi/action scener. Rekommenderas!
En av de bättre animerade filmerna.
Postad 23 april 2016 - 07:07
En av de bättre animerade filmerna. Postad 24 april 2016 - 16:18 +1 Själv såg jag The scorch trials nu på eftermiddagen. Tyckte den var ganska bra trots att den skrivits ned rätt ordentligt. Det är fullt ös från början till slut helt enkelt. Det förhöjer ju också upplevelsen när bilden och ljudet är så pass bra. /r Postad 25 april 2016 - 08:47 Efter jag sett trailern av nya Bournefilmen blev jag sugen att se om dom första filmerna!
Första filmen är bäst enligt mig! Gillar den verkligen! Sett den otaliga gånger! 5/5
Andra filmen är också riktigt bra, men når inte riktigt upp till första filmen 4/5
Tredje filmen fortsätter direkt efter tvåan och gör det på ett snyggt sätt! Håller samma klass som föregående film! 4/5 Postad 25 april 2016 - 11:05 Du får ju inte glömma http://www.imdb.com/title/tt0094791/ Postad 25 april 2016 - 11:17
Bourne legacy då? Postad 25 april 2016 - 13:24
Inte sett faktiskt, kanske får ta en titt!
Såg den för inte så länge sedan! Tycker den är helt ok faktiskt! Postad 25 april 2016 - 16:17 "originalet" med Chamberlain är självfallet inte lika actionspäckad, men den följer boken riktigt bra. Legacy var absolut inte dålig, men tycker inte den har något direkt med Bourne att göra. Postad 25 april 2016 - 18:43 Star wars ep 1 - the phantom menace Star wars ep 2 - the clone wars
Tänkte se dem för att komma ikapp lite med ungarna.. s*tan så dåliga filmer. Bara dialog. Övertydlig och inte direkt spännande sådan; även om han Hayden faktiskt gör ett rätt bra jobb i tvåan att få till de motstridiga känslorna. Däremot är han ju inte jättebra på att le förföriskt... "Det händer ju inget!"
130 minuter closeups, 10 minuter strid och 8 minuter eftertexter Redigerat av Unregistereda9666aa5, 25 april 2016 - 18:46. Postad 26 april 2016 - 15:12 Juno och påfågeln (Juno and the paycock, 1929)
Väldigt tråkig dramakomedi av Hitchcock. Jag hoppas verkligen att detta är hans sämsta film. 1,5/5 Postad 27 april 2016 - 06:14 FANT4STIC
Riktig dålig film, definitivt inget för mig!
1/5 Färjestadare Postad 27 april 2016 - 07:57
Måste man se den för att ta reda på det? Jag har inte läst ett enda bra omdöme om denna film. Redigerat av agpath, 27 april 2016 - 07:58. Postad 27 april 2016 - 08:15 Warrior på Netflix
Väldigt underhållande film måste jag säga! Hittade den av en slump på http://entify.se/roulette där man kan slumpa filmer. Betyg 8/10 - hade lätt kollat på filmen flera gånger! Postad 27 april 2016 - 19:57 Polarstation Zebra svarar ej (1968)
Filmatisering av Alistair MacLeans bok. Spännande i Ubåt och på nordpolen. Blu-ray med riktigt bra bild och ljud. 4/5 Postad 27 april 2016 - 22:31 Captain America Civil War 3D
Väldigt bra om man gillar Marvel. Ett litet tips för den som tänkt se filmen, gå inte förrän det är slut. För min del blev det en 4/5 Postad 28 april 2016 - 09:11 Captain America Civil War i 3D Riktigt bra film! Snyggt gjord och inte lika tramsig som tex Avengers 2. Kände mig väldigt nöjd efter sluttexterna! Postad 28 april 2016 - 12:54 Mycket underhållande! 5/5 Hans Landas Bifogad fil(er)Postad 28 april 2016 - 20:02 Såg en ny remaster-utgåva med riktigt bra bild och ljud. Min favorit vad gäller vampyrer på film.
8/10 Postad 29 april 2016 - 07:44 Slötittade på Prometheus igår kväll. Eftersom jag bara sett den en gång tidigare och då inte gillade den alls tänkte jag ge den en chans till. Postad 29 april 2016 - 19:19
Galet vad olika smak man kan ha, Prometheus är en av mina favoritfilmer all time! Postad 30 april 2016 - 07:31 The Soldier (1982)
Inledningen är suverän och får en att tro att detta kommer att bli en actionrökare av rang. Men tyvärr så är resten av filmen tråkig. Den lilla action som är är dåligt gjord och spänningsmomenten lyser med sin frånvaro. Regi av James Glickenhaus som även gjort ”klassiker” som The Exterminator och Blue Jean Cop. Klaus Kinski är bortslösad i en alldeles för liten roll. 2/5 Redigerat av Anniggo, 30 april 2016 - 07:33. Postad 30 april 2016 - 07:32 EX_MACHINA
Nej nej nej! Suck! Gav 49kr för denna, men snacka om panik..(inte jag)
1/5 Färjestadare Redigerat av mcmike, 30 april 2016 - 07:32. Postad 30 april 2016 - 07:35 En ganska känslosam film..rolig,spännande och sorglig på en och samma gång. Bild och ljud är oxå mycket bra. Skulle nog vilja säga att den tillhör toppskiktet av dom bättre animerade filmerna någonsin Bifogad fil(er)Redigerat av MikeVKR, 30 april 2016 - 07:37. Postad 30 april 2016 - 08:45 in_the_heart_of_the_sea_-_limited_steelbook_3d_blu-ray_blu-ra-36617906-frntl.jpg 85,86K 0 Antal nerladdningar
Hade inga förväntningar alls på denna filmen, köpte steelbooken för en billig peng, men jädrar, den var riktigt bra! Spännande och välgjord! Vissa effekter är sådär men bild och ljud var riktigt bra! Intressant och spännande handling! Till och med frugan satt som klistrad!
4/5 Postad 30 april 2016 - 12:22 Postad 30 april 2016 - 12:57
Matrix? Postad 30 april 2016 - 14:57
Ingen aning, var inget jag tänkte på under filmen heller. Om jag tittar på den nu igen kanske jag tänker på det bara för att du nämnt det Postad 30 april 2016 - 19:41
Ganska känslosam? Börjar storgråta varje gång jag ser den första kvarten av Up. Fantastisk inledning på en bra film. Postad 30 april 2016 - 21:06 Kan vara barndomsminnen som pushar på men denna film är ju, i brist på ord, skitbra. Grymt manus, snyggt filmad och mer äventyr än någon annan film. 5/5 Postad 30 april 2016 - 21:54 Betyg 7/10 Postad 01 maj 2016 - 08:34 okej då, "ganska" var kanske en underdrift Postad 01 maj 2016 - 10:54 Glada hälsningar från Missångerträsk
Helt ok feel-good film av och med Martina Haag.
Hyrd på iTunes, bild och ljud bra via projektor.
Betyg 2/4 Redigerat av Colonel, 01 maj 2016 - 10:54. Postad 01 maj 2016 - 19:34
Om du gav den så lågt betyg utan att få panik, vem var det då som fick panik? Postad 01 maj 2016 - 20:21 Changeling. Bra film som bygger på en verklig händelse. Regi av Clint Eastwood.
Redigerat av Buddypresley, 02 maj 2016 - 07:09. Postad 02 maj 2016 - 21:05 Precis min kopp te. 7/10, finns ett parti i filmen på en flygplats som drar betyget något. Postad 02 maj 2016 - 21:17 Jurassic world...
Alltså, man får fan inte tänka så mycket när man ser film ibland. Är det ett sådan tillfälle där man inte gör det så var det här en bra underhållning med familjen. Så betyget får bli antingen 7/10 eller 4/10... typ. Så jag väljer 7/10 Postad 02 maj 2016 - 22:37 The Revenant. Postad 03 maj 2016 - 07:31 Krampus (2015)
Filmen börjar bra men blir snart tråkig och förutsägbar. Nä, det här var inget vidare. 2/5 Postad 04 maj 2016 - 07:43 Hade nästan glömt bort hur bra den är. Bildmässigt ser den rätt skaplig ut men ljudet hade kunnat vara bättre. Det gör dock ingenting för detta är en kultklassiker av rang Bifogad fil(er)Postad 04 maj 2016 - 17:27 Underhållande film Bild Topp Det bästa jag sätt hitills Ljud Topp Sjukt bra Atmos spår. Filmen 3/5 Postad 05 maj 2016 - 16:23 Point Break (2015)
Nej, det här var ingen höjdare alls. Inte ens i närheten av originalet och med dåligt manus & intetsägande skådisar. En riktig besvikelse! 3/10 7 användare läser detta ämne0 medlemmar, 7 gäster, 0 anonyma medlemmar |