Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Whiskytråden

4731 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#4401

Postad 25 maj 2016 - 19:17

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Den funkar bra i en whisky sour. Har en hemma som jag använder till drinkar. Den går inte att dricka rent 😊


Den går absolutt at dricka rent och är kvalitets Bourbon. Men smakar mer som en rum eller cognac. Sommar drink...

#4402

Postad 25 maj 2016 - 19:45

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Den går absolutt at dricka rent och är kvalitets Bourbon. Men smakar mer som en rum eller cognac. Sommar drink...


Kanske det inte är samma som min då för det är ingen kvalitetsbourbon i alla fall. Har du länk till den du har?

#4403

Postad 25 maj 2016 - 20:08

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Bulleit är trevlig... kanske inte den bästa bourbon jag smakat, men väldigt lättdrucken. Var dock ett tag sedan jag drack den senast. :)



#4404

Postad 25 maj 2016 - 21:26

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

https://www.bulleit.com/

 

Det er denna, Den rimeligaste som ær minst 6 år på nya brende hvitek fat...

 

Den ær 45 prosent och veldig smooth søt, kryddrad och lettdrucken.

 

Jag tycker den ær mycket prisverd.

 

 

Før att motbevisa den som kritiserar Bulleit her så er du ensamm. Profetarna innan sprit sejer du har helt fel.. Jag kollar då mine greier før jag køper dom..

 

Sitat;

San Francisco World Spirits Competition

2012, 2007, 2004: Gold Medal

2014, 2006, 2005: Silver Medal

Beverage Testing Institute

2012, 2008: Gold Medal, Exceptional

Ultimate Spirits Challenge

2015: 94, Excellent, Highly Recommended

2013: 92, Excellent, Highly Recommended

2012: 95, Finalist, Extraordinary, Ultimate Recommendation

Spirit Journal

2011: 4 Stars, Highly Recommended

 

 

Sitat slut, sen har du Whiskyfuns Serge som jag alltid tar seriøst och som ær en av mina stedar jag kollar.....

 

http://www.whiskyfun...s-part-one.html


Redigerat av Danke, 25 maj 2016 - 21:39.


#4405

Postad 01 juni 2016 - 21:28

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Bulliet och bourbon går mycket snabbt ned, i is och glas.

 

Ær inte mycket igjen nu och imorgon tror jag jag tar en pils och en bourbon med is efter slitet.



#4406

Postad 01 juni 2016 - 21:45

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0
Har haft Lagavulin 8 en vecka nu. Huj va det sinar i den då. Det den saknar i komplexitet mot 16:åringen tar den igen i ungdomligt bett och drag under galoscherna. Klart värd de runt 530 kronorna. :)

#4407

Postad 04 juni 2016 - 15:49

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Ralfy gillade Laggan 8 var vist utan karamell, och mycket god 89 poeng ær inte dåligt førr en ung whisky.

 

Komplimang førr Lagga før att dom har age statements....

 

NAS ær inte nødvendigt, Scotland burde endra lagarna sånn som Compax Box gør, och andra kan slutta skrytandet på etiketterna om hvor god en NAS ær och heller i tilllegg skriva ålder på blendserna...


Redigerat av Danke, 11 juni 2016 - 12:03.


#4408

Postad 06 juni 2016 - 21:38

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Har haft Lagavulin 8 en vecka nu. Huj va det sinar i den då. Det den saknar i komplexitet mot 16:åringen tar den igen i ungdomligt bett och drag under galoscherna. Klart värd de runt 530 kronorna. :)

 

 

Har du märkt om 8:an har likheter med "the Ileach"?

Ryktas det inte att det är ung Lagavulin i den?


Redigerat av HenkeEdge, 06 juni 2016 - 21:42.


#4409

Postad 06 juni 2016 - 23:15

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Har du märkt om 8:an har likheter med "the Ileach"?

Ryktas det inte att det är ung Lagavulin i den?

 

 

då ska jag inte köpa lagga 8 i alla fall för ileach smakar dålig finkel. en riktig skitwhisky.  och det tycker dom nog själva eftersom dom inte vill sätta namnet på den ;)



#4410

Postad 06 juni 2016 - 23:19

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

då ska jag inte köpa lagga 8 i alla fall för ileach smakar dålig finkel. en riktig skitwhisky.  och det tycker dom nog själva eftersom dom inte vill sätta namnet på den ;)

 

Ingen får sätta Lagavulins namn förutom Lagavulin själva på sina flaskor!

De som får tag i fat från Lagavulin måste buteljera dessa under ett alias och hålla innehållet hemligt!



#4411

Postad 06 juni 2016 - 23:20

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Har du märkt om 8:an har likheter med "the Ileach"?

Ryktas det inte att det är ung Lagavulin i den?

 

Sagta i backarna, jag har hørt från rimlig sækra kællar att Lagavulin absolut inte seljer til andra, och det ær svårt at hitta Lagavulin på independent marknaden.

 

Dom sejer att Lagavulin behøver alt dom produserar sjelv.

 

 

Det jag har hørt mest om Ileach och Macleods Islay ær att det ær Bowmore whisky. Det stemmer ganske bra med det jag har smakat ochså, och Bowmore ær inte en av mina Islay favoriter før att seja det sånn...


Redigerat av Danke, 06 juni 2016 - 23:21.


#4412

Postad 07 juni 2016 - 08:32

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Sagta i backarna, jag har hørt från rimlig sækra kællar att Lagavulin absolut inte seljer til andra, och det ær svårt at hitta Lagavulin på independent marknaden.

 

Dom sejer att Lagavulin behøver alt dom produserar sjelv.

 

 

Det jag har hørt mest om Ileach och Macleods Islay ær att det ær Bowmore whisky. Det stemmer ganske bra med det jag har smakat ochså, och Bowmore ær inte en av mina Islay favoriter før att seja det sånn...

 

 

 

Dessa "Säkra källor" som du har.  är det whisky.com på youtube du pratar om?  för han säger exakt dom orden nämligen ;)



#4413

Postad 07 juni 2016 - 08:38

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Har du märkt om 8:an har likheter med "the Ileach"?

Ryktas det inte att det är ung Lagavulin i den?

Nej, mitt minne av Ileach är att den inte är nåt vidare, och det vill lag bestämt hävda att Lagavulin 8 är. Lägg hellre de extra pengarna på den sistnämnda. :)

 

En vatted malt som däremot är riktigt bra är ju annars "Peat monster". Skall tydligen innehålla allsköns Islaywhisky, tom. Port Ellen(jo säkert!?). Rätt skön etikett där någon som ser ut som Kapten Haddock åker på en rejäl käftsmäll. Talande illustration. :)


Redigerat av laddie15, 07 juni 2016 - 09:42.


#4414

Postad 07 juni 2016 - 10:04

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Att Lagavulin inte NU säljer fat till spottmarknaden kan stämma ganska bra (alla "Kildalton-destillerierna" hävdar att dom inte säljer ett enda fat), men det betyder inte att det inte skulle finnas kvar tusentals fat som är 4-5 år eller äldre ute på marknaden. Så att det skulle vara Lagavulin i The Ileach tvivlar jag inte en sekund på. Att det är Bowmore däremot är nog inte alls lika troligt, om dom inte ändrat receptet den senaste tiden... dels för att Bowmores New Make inte alls är så pass rökig.

 

Bl.a. en svensk buteljerare har alldeles nyligen buteljerat två stycken Lagavulin. Så visst finns det fat att tillgå på marknaden alltid! :)



#4415

Postad 07 juni 2016 - 10:56

Unregistered247eedb6
  • Unregistered247eedb6
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

 

 

Bl.a. en svensk buteljerare har alldeles nyligen buteljerat två stycken Lagavulin. Så visst finns det fat att tillgå på marknaden alltid! :)

 

Nu blev jag lite nyfiken. Vilken svensk buteljerare? :) 



#4416

Postad 07 juni 2016 - 12:13

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 1

Nu blev jag lite nyfiken. Vilken svensk buteljerare? :)

 

De har ju släppt två st Kildalton så här långt. Det spekuleras en del i vad det kan vara i den. SE har bara gått ut med att det är från ett av Kildalton-destillerierna (Ardbeg, Lagavulin och Laphroaig).

Tar man hänsyn till att det finns IB's från både Laphroaig och Ardbeg som även är namngivna på buteljerna samt att det smakmässigt är mest osannolikt att det skulle vara en Ardbeg (dock inte omöjligt men högst tvivelaktigt) och det faktum att SE redan buteljerat Laphroaig som Laphroaig tidigare... så kan alla dra sina egna slutsatser!

 

Det är väl ungefär så de flesta konspirationsteoretiker på nätet också resonerar.



#4417

Postad 07 juni 2016 - 20:22

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Tro mej, Macleods och Ileach er ung Bowmore garanterat. Dom smakar Bowmore aktig, och yngre Bowmore ær mer røkigt enn eldre Bowmore.

 

Ja det er tyske Whisky.com jag har det från, samt Ralfy tror jag.

 

Dvs att Lagavulin brukar alt dom har till sej sjelv...

 

Hvem andra Islays, var det som aldrig solgte til andra? Ardbeg? Jag kommer inte ihåg men tror det....



#4418

Postad 07 juni 2016 - 20:27

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Jag synast typ Macleods Islay inte alls var røkig till att vara så ung.

 

Ileach tror jag att jag har smakat,  menar att jag køpte en på delning med en kamerat.

 

 

Ileach Cask Strenght skulle jag gjarna provat.



#4419

Postad 07 juni 2016 - 21:09

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Till för några år sedan så var det både Lagavulin och Laphroaig som var i The Ileach, vet inte om dom även varvat med Bowmore eller om det är något nytt dom hittat på. Men, det är väl inte för inte som det hålls hemligt. :)

 

Laphroaig säljer inte heller fat nu för tiden om man skall tro Master Distiller John Campbel.



#4420

Postad 10 juni 2016 - 16:08

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Ett klubbsläpp och två beställningsflaskor. Spännande! :)

 

 

Bifogad fil  20160610_170340.jpg   259,91K   0 Antal nerladdningar



#4421

Postad 10 juni 2016 - 16:16

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Ett klubbsläpp och två beställningsflaskor. Spännande! :)

 

 

attachicon.gif20160610_170340.jpg

 

Ser väldigt gott ut... Absolut inget ont om Kadhambam, men tyckte den blev lite spretig av alla olika fat. Då är Portonova och Inermediate Sherry betydligt bättre. Men helt klart drickvänlig! :)



#4422

Postad 10 juni 2016 - 16:24

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Har inte testat dom här två. Köpte dom på chans. ;)

Över lag gillar jag Amrut.

 

Intermediate är nog den bästa sherrybomben jag har smakat. :)


Redigerat av Bakerman, 10 juni 2016 - 16:25.


#4423

Postad 10 juni 2016 - 16:41

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Har inte testat dom här två. Köpte dom på chans. ;)

Över lag gillar jag Amrut.

 

Intermediate är nog den bästa sherrybomben jag har smakat. :)

 

Amrut håller verkligen en hög lägstanivå på sina grejer!



#4424

Postad 10 juni 2016 - 18:01

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Och Kavalan. ;)

Jag håller Kavalan högre än Amrut.



#4425

Postad 10 juni 2016 - 21:19

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Kavalan är inte dåliga dom heller.

 

Säga vad man vill om Macallan och Dalmore som skall vara kronjuveler inom skotsk whisky, men det går väldigt många flaskor skitwhisky på varje guldkorn i deras arsenal! :)

Kavalan och Amruts enklaste buteljeringar smakar ändå väldigt bra!



#4426

Postad 10 juni 2016 - 23:46

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Jag har en flaska femtonårig Dalmore hemma som jag inte ens kan bjuda bort när folk är på besök...

Den är så äcklig att jag hellre dricker hemkört med whiskyessens...

 

Men kronjuvelen är väl ändå Springbank/Port Ellen? ;)


Redigerat av Bakerman, 10 juni 2016 - 23:47.


#4427

Postad 11 juni 2016 - 12:07

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Jag tror at Lagavulin 8 er bettre enn typ Ileach. Man skal inte glømma att faten dom anvendar har mycket att seia.

 

Ileach kan ha så sådær fat, och Lagavulin 8 kan ha grymt goda fat.

 

Men jag bara gissar, och stødjer mej på typ reviews och Ralfy...



#4428

Postad 11 juni 2016 - 14:44

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Jag har en flaska femtonårig Dalmore hemma som jag inte ens kan bjuda bort när folk är på besök...

Den är så äcklig att jag hellre dricker hemkört med whiskyessens...

 

Men kronjuvelen är väl ändå Springbank/Port Ellen? ;)

 

Nja.. inte om man kollar på priserna, men kollar man på det som är gott så kanske. Har tyvärr inte smakat många Port Ellen som varit prisvärda, har dock smakat några som varit riktigt bra. Den godaste jag smakat var dock en Dalmore Constallation från -64, har nog bara smakat två andra som kommer upp i liknande klass i hela mitt liv... bör nog tilläggas att de två andra inte var i närheten lika dyr som Dalmoren! :)

 

Springbank är bra... men tyvärr håller dom inte samma klass genom hela serien som tidigare. Men vilket destilleri gör det å andra sidan?!

Longrow tycker jag håller en stadig formkurva. Vissa buteljeringar från Cadenhead's bl.a. är riktigt bra!

IB Springbank som jag trodde skulle vara ett säkert kort innan jag testat ett par stycken visade sig vara rena dyngan av någon underlig anledning.



#4429

Postad 11 juni 2016 - 16:38

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Whisky er for dyrt....

 

Man får till eksempel en Armagnac 1975 for 599....

 

Typ hva det hadde kostat førr en whisky..

 

Men jag gillar dom rimliga whisky typ 10-18 och NAS som Quartercask, Moine, Uigedail, och hva het den Aberlour abunadh ett eller annat...


Redigerat av Danke, 11 juni 2016 - 16:38.


#4430

Postad 11 juni 2016 - 20:26

berne
  • berne
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

https://www.instagra...aken-by=berne88

 

 

inte alls dum:) 



#4431

Postad 11 juni 2016 - 20:41

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0

Mcallan Millenium gick inte av för hackor. Tur att man har vänner med för mycket dollars för sitt eget bästa...:)



#4432

Postad 12 juni 2016 - 09:15

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Nja.. inte om man kollar på priserna, men kollar man på det som är gott så kanske. Har tyvärr inte smakat många Port Ellen som varit prisvärda, har dock smakat några som varit riktigt bra. Den godaste jag smakat var dock en Dalmore Constallation från -64, har nog bara smakat två andra som kommer upp i liknande klass i hela mitt liv... bör nog tilläggas att de två andra inte var i närheten lika dyr som Dalmoren! :)

Springbank är bra... men tyvärr håller dom inte samma klass genom hela serien som tidigare. Men vilket destilleri gör det å andra sidan?!
Longrow tycker jag håller en stadig formkurva. Vissa buteljeringar från Cadenhead's bl.a. är riktigt bra!
IB Springbank som jag trodde skulle vara ett säkert kort innan jag testat ett par stycken visade sig vara rena dyngan av någon underlig anledning.

Överhuvudtaget var det för ovanlighetens skull "bättre förr" av den anledningen att världsmarknaden ännu inte vaknat till liv och vi Svenskar, genom Bolagets försorg, fick god malt till bra priser.
Destillerier som tex. Springbank var förvisso "kult" redan för 10-15 år sedan, men skaran tillbedjande var ganska begränsad och priserna därmed vettiga.
Samma med Ardbeg. Nu kostar varje "specialsläpp" tusenlappen eller mer.

Jo, Longrow håller jämn och god kvalitet. Men, som sagt. priserna.... :(

Port Ellen:s kultstatus ligger enligt min mening mer i att det är nedlagt än i att whiskyn var himlastormande bra. Tex. Caol ila distillers, eller utgågna 18-åringen har/hade ungefär samma uttryck men är bättre på alla punkter. Har en Berry Bros & Rudd Port Ellen och jag älskar att jag äger den förstås. :)

Brora fick jag möjlighet att avnjuta några stycken när det var ekonomiskt möjligt. Och DET var något alldeles extra det. Då kunde man faktisk köpa en flaska för runt tusingen. Synd att man inte gjorde det som en god investering.

Redigerat av laddie15, 12 juni 2016 - 09:27.


#4433

Postad 12 juni 2016 - 15:38

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Mcallan Millenium gick inte av för hackor. Tur att man har vänner med för mycket dollars för sitt eget bästa... :)

 

Det hoppas jag... för det priset den betingar! ;)

 

Överhuvudtaget var det för ovanlighetens skull "bättre förr" av den anledningen att världsmarknaden ännu inte vaknat till liv och vi Svenskar, genom Bolagets försorg, fick god malt till bra priser.
Destillerier som tex. Springbank var förvisso "kult" redan för 10-15 år sedan, men skaran tillbedjande var ganska begränsad och priserna därmed vettiga.
Samma med Ardbeg. Nu kostar varje "specialsläpp" tusenlappen eller mer.

Jo, Longrow håller jämn och god kvalitet. Men, som sagt. priserna.... :(

Port Ellen:s kultstatus ligger enligt min mening mer i att det är nedlagt än i att whiskyn var himlastormande bra. Tex. Caol ila distillers, eller utgågna 18-åringen har/hade ungefär samma uttryck men är bättre på alla punkter. Har en Berry Bros & Rudd Port Ellen och jag älskar att jag äger den förstås. :)

Brora fick jag möjlighet att avnjuta några stycken när det var ekonomiskt möjligt. Och DET var något alldeles extra det. Då kunde man faktisk köpa en flaska för runt tusingen. Synd att man inte gjorde det som en god investering.

 

Så sant... det är både på gott och ont att marknaden svängt uppåt. Hade den inte gjort det så hade vi knappast haft bl.a. Ardbeg, Bruichladdich och knappast något svenskt destilleri heller för den delen. Visst.. tokhattarna på Mackmyra kanske hade kört igång men dom hade knappast funnits kvar idag!

 

Jag tror att det släpptes en hel del fantastiskt bra Port Ellen och Brora där ett tag för runt 10 år sedan, men även en del mediokra flaskor. Idag så är det ganska glest mellan dom riktigt bra faten. Majoriteten är antingen på tok för överlagrade eller fat som helt enkelt inte kommer bli så mycket bättre om man inte fyller över dom på något annat fat en stund.

 

Har varit på besök hos Springbank några gånger och, ja dom har riktigt bra grejer i lagerhusen. Men deras 21 åring idag är i princip vad 12 åringen var för 10 år sedan. Det säger lite om hur mycket dom fått ändra recepten.

Att Springbank, Longrow & Hazelburn kostar lite mer än genomsnittet är inte alls konstigt. Det som är mer konstigt är hur dom kan vara så pass billiga med tanke på att det är en av den dyraste whiskyn att producera. Samma med Kilkerran som enbart tillverkas i 6 veckor / år när det står helt still hos Springbank!

 

Själv har jag aldrig haft turen att få smaka en Brora, så om någon sitter på en flaska så är det bara skicka den till mig! ;)



#4434

Postad 12 juni 2016 - 20:15

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Det hoppas jag... för det priset den betingar! ;)


Så sant... det är både på gott och ont att marknaden svängt uppåt. Hade den inte gjort det så hade vi knappast haft bl.a. Ardbeg, Bruichladdich och knappast något svenskt destilleri heller för den delen. Visst.. tokhattarna på Mackmyra kanske hade kört igång men dom hade knappast funnits kvar idag!

Jag tror att det släpptes en hel del fantastiskt bra Port Ellen och Brora där ett tag för runt 10 år sedan, men även en del mediokra flaskor. Idag så är det ganska glest mellan dom riktigt bra faten. Majoriteten är antingen på tok för överlagrade eller fat som helt enkelt inte kommer bli så mycket bättre om man inte fyller över dom på något annat fat en stund.

Har varit på besök hos Springbank några gånger och, ja dom har riktigt bra grejer i lagerhusen. Men deras 21 åring idag är i princip vad 12 åringen var för 10 år sedan. Det säger lite om hur mycket dom fått ändra recepten.
Att Springbank, Longrow & Hazelburn kostar lite mer än genomsnittet är inte alls konstigt. Det som är mer konstigt är hur dom kan vara så pass billiga med tanke på att det är en av den dyraste whiskyn att producera. Samma med Kilkerran som enbart tillverkas i 6 veckor / år när det står helt still hos Springbank!

Själv har jag aldrig haft turen att få smaka en Brora, så om någon sitter på en flaska så är det bara skicka den till mig! ;)

Visst givetvis är det trots allt positivt att pengar strömmat in och väckt liv i inte minst Ardbeg och Bruichladdich. På tal om Ardbeg var det länge sedan man smakade en Glenmorangie. Var en av de första malterna jag smakade och tänk vad vi har dem att tacka för. :)

#4435

Postad 13 juni 2016 - 09:46

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Visst givetvis är det trots allt positivt att pengar strömmat in och väckt liv i inte minst Ardbeg och Bruichladdich. På tal om Ardbeg var det länge sedan man smakade en Glenmorangie. Var en av de första malterna jag smakade och tänk vad vi har dem att tacka för. :)

 

Deras specialreleaser är absolut inte dåliga, men det svider lite när dom ökat nästan 100% i pris de senaste åren! :)

Man kan däremot hitta lite spännande Glenmorangie från oberoende buteljerare till ruskigt bra priser, men som med vissa andra destillerier så får dom inte skriva ut på etiketterna vad destilleriet heter så man får gissa sig till vad det är i flaskan. Ibland skriver dom tom blended malt då destilleriet påstår att dom "spoonat" fatet i fråga med malt från ett annat destilleri.

Dom har precis som Laddie experimenterat mycket med olika fatförädlingar, kanske mer lyckosamt än Laddie som stundtals spottat ur sig riktigt dåliga fat. Men man måste väl knäcka några ägg för att göra en omelett som det heter! ;)



#4436

Postad 18 juni 2016 - 19:59

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Någon av dom går nog att dricka. :)

 

 

Bifogad fil  20160618_200047.jpg   199,63K   0 Antal nerladdningar



#4437

Postad 27 juni 2016 - 22:17

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Hva skjer nå? BREXIT?

Er vel bare til å kjøpe Mackmyra framover da? Eller blir England EØS medlem sånn som Norge?

#4438

Postad 29 juli 2016 - 16:16

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

En Liter Laphraig QA cask innkjøpt på Taxfree.

 

Jeg synes den er veldig god, og er andre gang jeg kjøper den.

 

Den har god balanse mellom vanilje, krydder og ek olje, og Laphroaig typiske røken.



#4439

Postad 30 juli 2016 - 08:01

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Bakerman, den där Signet är fantastisk. Jag köpte och drack upp en för sex/sju år sedan. Fantastisk.

#4440

Postad 12 september 2016 - 21:02

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

En kille ringde och behövde ha loss lite stålar, så jag högg dom här.

Någon som är sugen på att lägga ett bud? :D ;)

 

 

img-5523.JPG



#4441

Postad 13 september 2016 - 04:53

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

Bakerman, 

 

har Bowmore ändrat på receptet för 17? Varför har de döpt om den?



#4442

Postad 13 september 2016 - 05:48

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 0

White sands 17 är en helt annan Whisky än Bowmore 17. Den är ämnad för "taxfree-marknaden".



#4443

Postad 13 september 2016 - 08:23

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

En kille ringde och behövde ha loss lite stålar, så jag högg dom här.

Någon som är sugen på att lägga ett bud? :D ;)

 

 

img-5523.JPG

 

 

15 och 18 är riktigt bra.  white sands är ok den också.  tempest föll mig inte i smaken så mycket faktiskt.

 

Vad ska du ha för hela kitet? :)



#4444

Postad 13 september 2016 - 20:48

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Bud. ;)



#4445

Postad 20 september 2016 - 16:52

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 2

Bud. ;)

Du är en fin människa må jag säga. Köper en dröse osäljbar Whisky för att hjälpa en medmänniska.... ;)
Hade gärna hjälpt till att lätta din börda, men Bowmore...

#4446

Postad 21 september 2016 - 06:14

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Du är en fin människa må jag säga. Köper en dröse osäljbar Whisky för att hjälpa en medmänniska.... ;)
Hade gärna hjälpt till att lätta din börda, men Bowmore...


Smaken är som baken. Jag älskar bowmore.
Har du smakat laimrig till exempel? En av dom bästa whisky so. Finns enligt mig.

#4447

Postad 21 september 2016 - 09:58

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Du är en fin människa må jag säga. Köper en dröse osäljbar Whisky för att hjälpa en medmänniska.... ;)
Hade gärna hjälpt till att lätta din börda, men Bowmore...

 

Det är nog ganska många som älskar Bowmore.

Jag är dock inte en av dom! :lol:

 

Men det funkar absolut.

Man måste ha lite tisdags och bjudwirre också. ;)

 

Hade det varit ett packe Dalmore hade jag dock stått över, då det inte ens duger till att göra rent sår med.



#4448

Postad 22 september 2016 - 05:46

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Det är nog ganska många som älskar Bowmore.
Jag är dock inte en av dom! :lol:

Men det funkar absolut.
Man måste ha lite tisdags och bjudwirre också. ;)

Hade det varit ett packe Dalmore hade jag dock stått över, då det inte ens duger till att göra rent sår med.

Sant, man måste ha bjudwirre. Enigman jag tyckte var så äcklig att jag spottade ut den, skänkte jag bort till en kollega. Han blev skitglad och köper fortfarande den när han reser.
Dalmore gillar faktiskt inte jag heller. :)

#4449

Postad 22 september 2016 - 05:53

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Smaken är som baken. Jag älskar bowmore.
Har du smakat laimrig till exempel? En av dom bästa whisky so. Finns enligt mig.

Nej, inte smakat. Däremot gillar jag standard 12-an. Bowmore och sherry tror jag inte funkar för mig. Sherry och rök kan i andra fall vara det bästa som finns. Tex. Caol Ila DE, Lagavulin DE, Ardbeg Uigheadail, mfl., men det verkar bli mysko just med Bowmore.

#4450

Postad 22 september 2016 - 05:59

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Nej, inte smakat. Däremot gillar jag standard 12-an. Bowmore och sherry tror jag inte funkar för mig. Sherry och rök kan i andra fall vara det bästa som finns. Tex. Caol Ila DE, Lagavulin DE, Ardbeg Uigheadail, mfl., men det verkar bli mysko just med Bowmore.


Testa den om du kan få tag i ett sample. Sjukt bra är den.
Deras darkest är också bra. Som laimrig fast mycket mildare i smaken.

Caol ila de har jag inte testat. Blev sugen på det nu 😊



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.