Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Seeker AI-70 *

432 svar i tråden
Seeker AI 70 (Surroundförstärkare/ -receivrar) 5 8 (4) Inga priser
Seeker AI-70 (Surroundförstärkare/ -receivrar) 22 8,75 (4) Inga priser

Skickat 25 mars 2005 - 02:02

kalenen Mar 25 2005, 00:55 skrev:

Högnivå ut från en RCA kontakt, kan det vara möjligt.....
Låter väl inte riktigt vettigt  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Nej nej, helt fel. Det är lågnivå såklart.

Koppla en cd direkt till ett slutsteg tex... där har du signalen på full nivå.
Har du testat vet du att du lär sätta dig en volymkontroll :(

Alltså kan man köra signalen vidare från pre-out till main in på en annan
stärkare ... om det nu funkar så, låter lustigt.

Skickat 25 mars 2005 - 19:41

Är inte preout för att använda dvd dekodern via rca kablar? Eller har jag fel?

Skickat 25 mars 2005 - 20:30

nixda1 Mar 25 2005, 19:41 skrev:

Är inte preout för att använda dvd dekodern via rca kablar? Eller har jag fel?

<{POST_SNAPBACK}>

Det är 5.1/7.1 in

Normalt använder man ju 5.1/7.1 ut för att koppla signalen till tex slutsteg.
Men om signalen nu är på max hela tiden blir det omöjligt.
Därför får man ju koppla till "in" på en annan förstärkare för att kunna
använda sig av signalerna..

Krångligt... jo lite :)

Om det stämmer så är det en väldigt udda version som sagt.

Skickat 25 mars 2005 - 20:45

Nu blev det lite klarare vad ni menar med högnivå, signalen är fast
rubbar sig ej oavsett om man reglerar volymen på Seekern.
Tyckte väl själv det var lite lustigt skrivet :)

Skickat 26 mars 2005 - 00:03

kalenen Mar 25 2005, 20:45 skrev:

rubbar sig ej oavsett om man reglerar volymen på Seekern.

<{POST_SNAPBACK}>

Precis, ibland är man bra dålig på att förklara :)
Men det är fortfarande lågnivå, inte högnivå.

Skickat 27 mars 2005 - 04:23

Hehe, om jag har fattat det här rätt, så är ljudnivån på preoutsen konstant, men "låg"?
Så om man kör ett slutsteg från de utgångarna så är det alltid samma volym, oavsett om man höjer eller sänker volymkontrollen?

Skickat 27 mars 2005 - 04:33

hmmm är jag verkligen så dålig på att förklara?!
Jag gör ett sista försök.
pre-out = lågnivå
testa att ansluta lågnivå från tex en cd eller dvd utan dämpning av volymen.
Antingen spricker högtalarmembranen eller öronen :)

Detta har ingenting med högnivå att göra, blanda inte in det i sammanhanget. Högnivå är högtalarkablar.

För att svara på din fråga Faust .. ljudnivån är konstant väldigt hög på lågnivåutgången. Om du skulle koppla in den direkt i ett slutsteg så skulle
som sagt högtalarna eller steget kanske gå sönder, jäkligt högt i alla fall.

Citat

Så om man kör ett slutsteg från de utgångarna så är det alltid samma volym, oavsett om man höjer eller sänker volymkontrollen?

Det är så som jag har förstått det. Har ju inte provat personligen.

Skickat 16 april 2005 - 14:09

Uppdaterat min "recension" här med lite nya intryck. Även under "summasummarum".

/Thomas

Skickat 17 april 2005 - 14:29

Hmm, har funderat lite...

Kommer att få hem en Seeker i pågående gruppköp med båt. Denna kommer att matas av en DV-575.

Om nu dekodern bråkar som har beskrivits i diverse inlägg, är det då bättre att utnytja dekodern i DVD'n och köra 5.1 ut analogt? Eller ger den analoga signalen ett mycket sämre ljud jämfört med att köra digitalt till Seekern?

Nån som har några erfarenheter med ovan beskriven kombination?

Skickat 17 april 2005 - 14:31

Har prövat detta med min Seeker, kan säga att problemet kvarstår.

LewisX Apr 17 2005, 13:29 skrev:

Hmm, har funderat lite...

Kommer att få hem en Seeker i pågående gruppköp med båt. Denna kommer att matas av en DV-575.

Om nu dekodern bråkar som har beskrivits i diverse inlägg, är det då bättre att utnytja dekodern i DVD'n och köra 5.1 ut analogt? Eller ger den analoga signalen ett mycket sämre ljud jämfört med att köra digitalt till Seekern?

Nån som har några erfarenheter med ovan beskriven kombination?

<{POST_SNAPBACK}>

Skickat 17 april 2005 - 14:54

LewsiX: För Thomni verkar det som just det sättet löste problemet(om jag tolkar hans text rätt :) ). Det som eventuellt skiljer, är i så fall att det sitter en bättre dekoder i dvd:n och du får då bättre ljud om du kör på det viset. Den enda nackdelen är ju fler kablar.

Skickat 17 april 2005 - 18:57

Vad är det som är fel när det är Mono i de bakre samt stereo i de 3 främre. Dvs när man kör 5ch stereo eller dolby digital? Det går ej att få Stereo i de bakre alls.

Är det försteget isf?

Är i diskussion med Norman om detta problemet, han har ingen aning. Någon som är duktig? Jag vill som sagt ha en ny reservdel, hoppas jag får svar snabbt.

Skickat 17 april 2005 - 21:20

Blev tvungen att kolla upp detta med min Seeker, visst stämmer det!
Ingen stereo i bakkanalerna, tycker man borde hört det tidigare.
Surt :)

//Rickard

nixda1 Apr 17 2005, 17:57 skrev:

Vad är det som är fel när det är Mono i de bakre samt stereo i de 3 främre. Dvs när man kör 5ch stereo eller dolby digital? Det går ej att få Stereo i de bakre alls.

Är det försteget isf?

Är i diskussion med Norman om detta problemet, han har ingen aning. Någon som är duktig? Jag vill som sagt ha en ny reservdel, hoppas jag får svar snabbt.

<{POST_SNAPBACK}>

Skickat 17 april 2005 - 21:20

mr huhta Apr 17 2005, 15:54 skrev:

LewsiX: För Thomni verkar det som just det sättet löste problemet(om jag tolkar hans text rätt :) ). Det som eventuellt skiljer, är i så fall att det sitter en bättre dekoder i dvd:n och du får då bättre ljud om du kör på det viset. Den enda nackdelen är ju fler kablar.

<{POST_SNAPBACK}>

Alldeles riktigt tolkat Mr Huhta! :(
När jag körde med dvdn´s dekoder försvann alla problem. Uppenbarligen sitter problemet i min apparat i dekoderavdelningen, då det endast är vid digital signal till Seekern som ljudspik till sub och ljudtapp i de övriga kanalerna uppenbarar sig. Själv är jag i övrigt nöjd med ljudet från den, men ska införskaffa en dvd med inbyggd dekoder, bara Philips och Panasonic får ut sina modeller på marknaden... :D

Problemet som nixda1 beskriver känner jag inte till, men ska kanske tilläggas att jag inte körde någon längre tid med Centrumen, utan bara kortare snuttar på ställen i filmer jag visste att Seekern "klippte", och hade örat intill högtalarna (en i taget om någon undrar B) ). Det lät dock olika i vänster resp. höger surr :D

/Thomas

Skickat 17 april 2005 - 21:30

kalenen Apr 17 2005, 22:20 skrev:

Blev tvungen att kolla upp detta med min Seeker, visst stämmer det!
Ingen stereo i bakkanalerna, tycker man borde hört det tidigare.
Surt  :)

//Rickard

<{POST_SNAPBACK}>

Problemet är via analoga 6.1-ingången eller har jag missuppfattat? (förstegsmisstanken från nixda1)
Jag får prova min än en gång imorgon...

/Thomas

Det här inlägget har ändrats av Thomni 17 april 2005 - 21:39

Skickat 17 april 2005 - 21:32

Japp även hos mig var det gott om stereo effekter bak..
Verkar ju nästan som det skulle sitta olika "decoder-chip" i maskinerna :) . Kanske har de bytt någon leverantör och de chippen inte har hållit måttet????
Nixda1: Kan du få stereo om du använder extern dekoder? om du kör channel-test..Är de då separata?.

Skickat 18 april 2005 - 09:03

Citat

Den enda nackdelen är ju fler kablar.

Nja, jag kommer ändå att ha ett gäng kablar från 5.1 analog ut för att kunna lyssna på DVD-A/SACD ;)

Nu börjar det bli lite tungt att vänta på förstärkaren :blink: Man vill ju få ett svar på hur det kommer att förhålla sig med eventuella problem :angry: / frånvaro av problem :D

Det här inlägget har ändrats av LewisX 18 april 2005 - 09:04

Skickat 18 april 2005 - 10:07

De nya Seeker Ai70 ska inte ha dessa dekoderproblem eller ljudtapp, mono bak eller vad det är.

Dock är Norman på Coem Audio Intresserad av att veta vad för del som ska bytas ut i stärkaren? Det är därför jag försöker få reda på detta så han ev kan skicka en nya del.

Jag kan inte testa just nu, sålde mina bakhögtalare pga detta fel och kör 3.0 nu. Tråkigt men sant.

Det bör ju gå att använda analog in, då går man ju runt dekodern i stärkaren.

Skickat 18 april 2005 - 10:25

Sitter o väntar på min kontaktperson i Kina som ska köpa en Seeker åt mig o skicka hit så det låter onekligen trevligt att de har bytt ut lite saker i den så felen försvinner. :angry:

Skickat 18 april 2005 - 11:24

Vart går gränsen för "nyare" och vet du vad det är de har uppdaterat/bytt ut?
Skulle min ha kunnat vara en av dessa nyare eller hade jag bara tur eller ni otur?

Skickat 18 april 2005 - 16:12

Kanske är så enkelt som att byta kretskortet som dekoderchippet sitter på? Isf kan ju Norman skicka det i ett vadderat brev. Det sitter ju på höger sida längst bak.

/Thomas

Bifogad fil  PC_P1010017.jpg   602,24K   79 Antal nedladdningar

Det här inlägget har ändrats av Thomni 18 april 2005 - 16:13

Skickat 18 april 2005 - 16:14

Kan det vara så enkelt tro, det vore ju underbart i så fall :angry:
Nixda håll gärna oss uppdaterade så man vet om man ska börja tjata på Norman om ett
nytt dekoder kort.

//Rickard

Skickat 18 april 2005 - 16:23

nixda1 kanske kan fixa en hel bunt till oss allihop :blink:
Norman behöver ju bara skicka ett paket då (som halvlamt argument... :angry: )

/Thomas

Skickat 18 april 2005 - 18:55

Jag håller kontakten inom denna tråd. Har skickat till norman idag igen.

Det går att komma runt dekodern via analog in. Då funkar det perfekt om man kör från en dvd som har en dekoder.

Däremot blir det mono i de bakre om jag kör Coax eller Optiskt, det har ingen betydelse.

Skickat 18 april 2005 - 20:35

Mejlade Norman idag för att höra om han kan skicka ett kopplingsschema på Seekern.

Ställde bara denna enda fråga för att förhoppningsvis få ett svar på just den frågan :angry: :blink:

Edit: Har mejlat Sendsound ang detta förrut, men dom hänvisade till återförsäljaren.

Det här inlägget har ändrats av LewisX 18 april 2005 - 20:36

Skickat 18 april 2005 - 23:37

Om man tittar på Thomnis bild så ser man några komponenter som ser uta att vara ditsatta i efterhand, desutom lite halvtaffligt :angry: ..Kan dessa ha något med problemen att göra? Kan Nixdas problem vara att två lödpunkter tex har råkat "lödas ihop?

Skickat 19 april 2005 - 09:22

Jaa, det sitter några kondingar och motstånd lödda på kopparsidan.

Det behöver iofs inte vara en efterkonstruktion. Händer ibland att man inte får ihop kretskorts-layouten riktigt.

Det kan också vara så att man har varit tvugna att modifiera i efterhand och kompletterat med några komponenter.

Kvaliten på lödningarna är det ju lite si och så med. Kanske blir till att löda om alla kretskort när man får hem apparaten :angry:

Ser också lite konstigt ut uppe i högra hörnet, snett under motståndet. Är det en ditlödd brygga eller något skräp Thomni?

Bifogade fil(er)

• Bifogad fil  Thread.jpg   194,21K   1 Antal nedladdningar

Skickat 19 april 2005 - 16:38

LewisX Apr 19 2005, 10:22 skrev:

Ser också lite konstigt ut uppe i högra hörnet, snett under motståndet. Är det en ditlödd brygga eller något skräp Thomni?

Ingen aning faktiskt..hittade bilden hos Nicko500 i den här tråden. Det ser onekligen mysko ut iaf. Han har inte skrivit något om några problem på sin sida eller här på forumet.
Jag har inte skruvat isär min burk så jag vet inte vad som döljer sig där...

/Thomas

Skickat 19 april 2005 - 16:50

Citat

Ingen aning faktiskt..hittade bilden hos Nicko500 i den här tråden.

O, IC :P

Skickat 21 april 2005 - 10:29

Fick svar från Norman angående om han kunde skicka ett kopplingsschema på Seekern.

Helt otroligt ;) :rolleyes:

Citat

sorry
usually this is a commercial secret for the manfacturer
and they only want to give partial schematic when requested

but unfortunately engineer in europe always need schematic
but in HK those engineer never need schematic and most of them even did not have the school training too...and they repair it cheap and fast and simply can repair anything

sorry for the inconvenience

Reine Johansson <Reine.Johansson@hik.se> wrote:

Hi!

I am going to receive a Seeker AI-70 in the group-purchase organised from Sweden.

I have one question: Do you have any wiring diagrams for the AI-70?

If so; could you provide me with one?

Hope I will receive my Seeker soon :)

Regards

Reine Johansson

BR
Norman coem@coemaudio.com

currently the cottage hifi industry is emerging into the future huge enterprice and this sudden expansion cause short-of-supply of parts and alum metal case. Frequent out-of-stock problem caused by exponential increase of market. Thx for your kind patience.

Kopplingsscheman är en företagshemlighet? :o :D

Jisses, hur kan en apparat som går att öppna upp och kontrolleras visuellt vara en företagshemlighet? Det är ju i så fall om man har slipat bort alla koder och beteckningar på ingående komponenter :huh: ;)

Tur för dom i HK att de har reparatörer som kan laga i stort sett vad som helst utan utbildning :huh: ;) :lol:

Men men, det är bara att gilla läget :P

Sedan återigen en förklaring om leveransförseningar pga brist på råvaror <_<

Det här inlägget har ändrats av LewisX 21 april 2005 - 10:32

Skickat 21 april 2005 - 19:22

Om norman ska skicka någon till mig behöver han veta vad jag behöver, dvs vad som är fel? Mono i bakkanalerna...

Någon som är kunnig?

Skickat 23 april 2005 - 07:35

Nicko500 Jan 20 2005, 20:06 skrev:

http://nickopok.free.fr/

The seeker works great, all good except pre-out :
They are fixed output, always at top volume, so you must add a preamp  ;) before power amplifier
Detta var ju inte så bra. Vad ska man med 6-kanals preout om man inte kan köra den som försteg? :)

Skickat 23 april 2005 - 15:03

calle_jr Apr 23 2005, 07:35 skrev:

They are fixed output, always at top volume, so you must add a preamp  :) before power amplifier
Detta var ju inte så bra. Vad ska man med 6-kanals preout om man inte kan köra den som försteg? :D

<{POST_SNAPBACK}>

Koppla till 5.1 in på en annan reciever och då använda 2 anläggningar på samma dvd? ;)

Skickat 23 april 2005 - 17:40

Martin.M Apr 23 2005, 15:03 skrev:

They are fixed output, always at top volume, so you must add a preamp  :D before power amplifier
Detta var ju inte så bra. Vad ska man med 6-kanals preout om man inte kan köra den som försteg? ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Koppla till 5.1 in på en annan reciever och då använda 2 anläggningar på samma dvd? :D

<{POST_SNAPBACK}>

Exakt!! :D :D :D extremt långsökt!

Skickat 23 april 2005 - 17:59

Martin.M Apr 23 2005, 15:03 skrev:

They are fixed output, always at top volume, so you must add a preamp  :D before power amplifier
Detta var ju inte så bra. Vad ska man med 6-kanals preout om man inte kan köra den som försteg? :D

<{POST_SNAPBACK}>

Koppla till 5.1 in på en annan reciever och då använda 2 anläggningar på samma dvd? :D

<{POST_SNAPBACK}>

Borde väl funka om man har det trångt i soffan, då får man köra bilden till 2 tv-apparater, finfolket i soffan och patrasket i köket ;)
För alla har väl en fullständig bioanläggning i varje rum :D

Det här inlägget har ändrats av InSane 23 april 2005 - 18:00

Skickat 24 april 2005 - 13:45

Damn! Jag har också mono i bakkanalerna på min Seeker. Det är så att jag har köpt Mr Huhtas före detta Seeker av killen som köpte den av Huhta. Har haft den i en vecka nu. Det som är riktigt skumt är om jag kör utan centern så funkar allt som det ska och det är stereo i bakkanalerna men det blir mono när centern är aktiverad.

Jag upptäckte detta idag efter att jag packat upp mitt nya Swans Diva 6.1 system. Jag skulle tro att det är fel på dekodern, mycket möjligt att det är en bugg i mjukvaran.

Om ni finner någon lösning från Norman så är jag också mycket intresserad.

nixda1 Apr 17 2005, 18:57 skrev:

Är det försteget isf?

<{POST_SNAPBACK}>

Skickat 24 april 2005 - 16:02

cookie Apr 24 2005, 14:45 skrev:

Damn! Jag har också mono i bakkanalerna på min Seeker. Det är så att jag har köpt Mr Huhtas före detta Seeker av killen som köpte den av Huhta. Har haft den i en vecka nu. Det som är riktigt skumt är om jag kör utan centern så funkar allt som det ska och det är stereo i bakkanalerna men det blir mono när centern är aktiverad.

Jag upptäckte detta idag efter att jag packat upp mitt nya Swans Diva 6.1 system. Jag skulle tro att det är fel på dekodern, mycket möjligt att det är en bugg i mjukvaran.

Om ni finner någon lösning från Norman så är jag också mycket intresserad.

<{POST_SNAPBACK}>

Verkar ju mer än lovligt skumt... ;) Är det frontcenter eller rearcenter du menar? Seekern verkar ha lite för mycket av en egen vilja - min ljudspik till subben har försvunnit sedan jag kopplat in mitt Swansystem..än så länge.. :D :D :D
Ska nog kolla stereo i surrarna igen...man vet aldrig med Seekern :D
Du har inte möjlighet att köra analogt mellan dvdn och Seekern (använda 6.1 ingången)? Försvinner problemen måste ju felet ligga i dekodern. Mitt "ljudtapp" kanalerna försvann då iaf.

*Uppdaterat*
Testat igen - finfina stereoeffekter i surrarna vid coax från dvd i DD.(SW II, flygjakten i början) Dock kom ljudspiken tebax :D men endast vid 5.1ch (DPL,DD,DTS), inte vid 2.1ch från dvd via coax... :D

/Thomas

Det här inlägget har ändrats av Thomni 24 april 2005 - 17:06

Skickat 24 april 2005 - 17:02

Thomni Apr 24 2005, 16:02 skrev:

Verkar ju mer än lovligt skumt... ;)  Är det frontcenter eller rearcenter du menar? Seekern verkar ha lite för mycket av en egen vilja - min ljudspik till subben har försvunnit sedan jag kopplat in mitt Swansystem..än så länge.. :D  :D  :D 
Ska nog kolla stereo i surrarna igen...man vet aldrig med Seekern :D 
Du har inte möjlighet att köra analogt mellan dvdn och Seekern (använda 6.1 ingången)? Försvinner problemen måste ju felet ligga i dekodern. Mitt "ljudtapp" kanalerna försvann då iaf.

/Thomas

<{POST_SNAPBACK}>

Problemet med mono i bakkanalerna uppstår endast när jag använder Seekerns dekoder och frontcenter aktiverad. Har provat använda 6.1 analoga ingången (från datorn, har ingen analog ut på dvdn) och då funkar allt som det ska så det är med stor sannolikhet Seekerns dekoder som strular. Om jag kör Seekerns egna test (stora testknappen på fjärrkontrollen) så är det också stereo i bakkanalerna även med centern aktiverad. Men om jag kör ett THX test, finns på vissa dvd filmer (Starwars episode 4, 5, 6) så är det mono i bakkanalerna om centern är aktiv, och stereo om centern är inaktiv. :D

/ Johan

Skickat 24 april 2005 - 17:26

cookie Apr 24 2005, 18:02 skrev:

Problemet med mono i bakkanalerna uppstår endast när jag använder Seekerns dekoder och frontcenter aktiverad. Har provat använda 6.1 analoga ingången (från datorn, har ingen analog ut på dvdn) och då funkar allt som det ska så det är med stor sannolikhet Seekerns dekoder som strular. Om jag kör Seekerns egna test (stora testknappen på fjärrkontrollen) så är det också stereo i bakkanalerna även med centern aktiverad. Men om jag kör ett THX test, finns på vissa dvd filmer (Starwars episode 4, 5, 6) så är det mono i bakkanalerna om centern är aktiv, och stereo om centern är inaktiv.  :D 

/ Johan

<{POST_SNAPBACK}>

Det här börjar bli löjligt... :D :D ;) Körde THX-testet nu....precis som du säger - mono bak! Men då testet kör SBL & SBR ska det ju väsnas i SR & SR men det blir tyst hos mig!
Tebax till SW II och jakten - fin stereo i surrarna!
Seekerns dekoder verkar ju få tuppjuck av THX-testet....IRL funkar det fint med effekterna hos mig.

/Thomas

Skickat 24 april 2005 - 18:43

Thomni Apr 24 2005, 17:26 skrev:

Det här börjar bli löjligt... :D  :D  ;)  Körde THX-testet nu....precis som du säger - mono bak! Men då testet kör SBL & SBR ska det ju väsnas i SR & SR men det blir tyst hos mig!
Tebax till SW II och jakten - fin stereo i surrarna!
Seekerns dekoder verkar ju få tuppjuck av THX-testet....IRL funkar det fint med effekterna hos mig.

/Thomas

<{POST_SNAPBACK}>

Jippi!!! :D :D :D

Det är stereo i mina bakkanaler, även när jag kör med centern. Jag drog visst lite förhastade slutsatser utan att provat ordentligt. :D Det strular i THX testet men när jag kollar på film är det utan tvekan stereo i bakkanalerna. Vred ner volymen på alla andra kanaler, satt bakhögtalare med en halvmeters mellanrum och satt sedan huvudet däremellan och nu kan jag garantera att det är stereoljud när jag kollar på film :D
Tack Thomni för att du upplyste mig! Puh va skönt, då behöver jag inte gå och tänka på vad jag ska ta mig till med Seekern i fortsättningen utan bara njuta av ljudet istället! :D

/ Johan

Skickat 24 april 2005 - 18:51

COOKIE: INTE göra sådär ;) , blev orolig där och började tveka på min egen hörsel..Jag kunde ju svära på att jag hade stereo i bakkanalerna och så läser jag detta :D ..Kul att det inte var mono i alla fall..Annars så trivs ni med swans-prylarna antar jag..Hur passar Divorna med Seekern??

Skickat 24 april 2005 - 19:10

cookie Apr 24 2005, 19:43 skrev:

Jippi!!!  :D  :D  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Kul att man kunde vara till någon hjälp.... ;)

/Thomas

Det här inlägget har ändrats av Thomni 24 april 2005 - 19:11

Skickat 24 april 2005 - 19:29

Fasen också! Vet inte hur jag ska göra. Har ju ett fantastiskt läga att köpa en Seeker AI-70, har lagt ut min yamaha 630 och tänkte sälja den för att ge plats. Visst den kommer säkert slå yamahan med hästlängder i kraft.
Men man blir ju lite orolig när man läser allt detta, ena stunderna så fungerar dem och andra inte??? Köper man grisen i säcken eller är det värt vartenda öre fastän klippen i ljudet? Mono i bak-kanalerna.

Ni som ska få era 10st. har dom kommit eller kommer dom snart? Är dom från Coem? Den som jag är intresserad av kommer från gruppköpet nu i januari från Coem. Kan det vara en av de "nya" versionerna?

Skickat 24 april 2005 - 20:01

SonatAArcticA Apr 24 2005, 20:29 skrev:

Fasen också! Vet inte hur jag ska göra.

<{POST_SNAPBACK}>

Frågan är hur beroende du är av den inbyggda dekodern för DD/DPL/DTS.
2 kanals PCM-signaler hanterar min utan bekymmer, och kör man helt med analoga signaler är den guld för pengarna, men som sagt, är man beroende av en förstärkarintegrerad dekoder så skulle jag nog tänka efter en gång till.
Försök att få provlyssna hos någon så vet du hur den kan låta - skum eller inte!

/Thomas

Skickat 25 april 2005 - 08:56

Uhm, är det inte bäst att använda reciverns inbyggfda dekoder istället för dvd'ns? Om nu recivern fungerar som den ska alltså?

Thomni Apr 24 2005, 20:01 skrev:

SonatAArcticA Apr 24 2005, 20:29 skrev:

Fasen också! Vet inte hur jag ska göra.

<{POST_SNAPBACK}>

Frågan är hur beroende du är av den inbyggda dekodern för DD/DPL/DTS.
2 kanals PCM-signaler hanterar min utan bekymmer, och kör man helt med analoga signaler är den guld för pengarna, men som sagt, är man beroende av en förstärkarintegrerad dekoder så skulle jag nog tänka efter en gång till.
Försök att få provlyssna hos någon så vet du hur den kan låta - skum eller inte!

/Thomas

<{POST_SNAPBACK}>

Skickat 25 april 2005 - 09:10

Brukar inte recievers inbyggda dekoder i de allra flesta fall ge bättre ljud är t.ex. en dvd's dekoder?

Jag tycker jag har fått det intrycket efter att ha läst många olika dvdtrådar här på forumet.

Skickat 25 april 2005 - 10:59

Funkar den som den ska, så naturligtvis, då är allt kalas. :D Iom att det är ett större antal Seekers med dekoderproblem så menade jag att det är bäst att anta att även denna har sina egenheter tills man lyssnat på den.

Ang. ljudmässigt så hänger det på prioriteringar förmodar jag...tror inte de sätter in cheapcharlieprylar i en dvd för typ >4000, men säkerligen i en för <1500:- Samma typ av prioriteringar finns nog i förstärkare oxå antar jag... ;)
Jag har själv inte testat så många dvd:ers dekodrar så jag kan inte säga bu eller bä, men jag stör mig för mycket på Seekerns dekoderbrister så alternativet är dvdbaserad alt extern. Dess andra kvaliteter uppväger trots allt mycket, hur mycket är upp till var och en.

/Thomas

Skickat 27 april 2005 - 15:15

Var det inte några i senaste gruppköpet som köpte Seeker's? Om de fick sina levererade nu borde de kunna testa sina och se/höra om de "nya" fortfarande har problem.

Skickat 27 april 2005 - 19:32

InSane Apr 27 2005, 16:15 skrev:

Var det inte några i senaste gruppköpet som köpte Seeker's? Om de fick sina levererade nu borde de kunna testa sina och se/höra om de "nya" fortfarande har problem.

<{POST_SNAPBACK}>

Fick min i Franz senaste gruppköp, hämtade den 14/2. Är det det köpet du menade? Min dekoder är ju skum iaf.. :rolleyes:

/Thomas

Skickat 27 april 2005 - 19:42

Thomni Apr 27 2005, 19:32 skrev:

InSane Apr 27 2005, 16:15 skrev:

<{POST_SNAPBACK}>

Fick min i Franz senaste gruppköp, hämtade den 14/2. Är det det köpet du menade? Min dekoder är ju skum iaf.. :rolleyes:

/Thomas

<{POST_SNAPBACK}>

Tänkte mest på det som gick med båt nu sist, men även din borde vara "ny" mjuk & hårdvara (vad har de uppgraderat?) i tycker man.
Fan ska man våga chansa på en Seeker igentligen eller ska man börja se sig om efter annat... Om/när jag beställer en kommer slutsumman hamna 1-2 tusen under coem's pris eftersom jag köper den inom kina och fixar leverans till Svedala själv, ska man chansa på att man får en fungerande?

Det här inlägget har ändrats av InSane 27 april 2005 - 19:43

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • Krigrik
    2013-06-19 11:34:02
  • På sin plats!
    MrLelle
    2013-06-18 23:27:56
  • Moddnig klar..
    MrLelle
    2013-06-18 23:24:51
  • Dil socklar klara!
    MrLelle
    2013-06-18 23:18:55
  • Demontering Op-amp NE5534!
    MrLelle
    2013-06-18 23:13:16
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.