Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

DAC (Externa)

732 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Harmony Design DA9 RCA (DAC & hörlursförstärkare) 2 8,86 (13) 2 200:-
Benchmark DAC1 (DAC & hörlursförstärkare) 3 9,14 (13) Inga priser
Cambridge Audio DacMagic (DAC & hörlursförstärkare) 2 8,91 (106) Inga priser
Pro-Ject DAC Box FL (DAC & hörlursförstärkare) 2 7,67 (2) Inga priser
Naim DAC (DAC & hörlursförstärkare) 4 8,75 (3) Inga priser
Audio Pro WF100 (Trådlös ljud- och bildöverföring) 7 8,36 (32) Inga priser
Hegel HD10 (DAC & hörlursförstärkare) 3 8,9 (9) Inga priser
Moon 300D (DAC & hörlursförstärkare) 2 8,33 (2) Inga priser
Musical Fidelity M1 DAC (DAC & hörlursförstärkare) 8 9,18 (21) Inga priser
B.M.C. Audio DAC1 (DAC & hörlursförstärkare) 1 (0) Inga priser
B.M.C. Audio DAC1 PRE (Stereoförsteg) 1 8 (2) Inga priser
HRT Music Streamer II 2011 Edition (DAC & hörlursförstärkare) 4 9,57 (22) Inga priser
Lead Audio LA-100 (DAC & hörlursförstärkare) 2 7,56 (8) Inga priser
Argon Audio DA1 (Stereoförstärkare) 1 7,5 (1) Inga priser
Atoll DAC100 (DAC & hörlursförstärkare) 1 8,25 (3) 6 990:-
Creative Sound Blaster X-Fi HD (Ljudkort) 6 8 (7) Inga priser
Hegel HD20 (DAC & hörlursförstärkare) 2 9,27 (10) Inga priser
Rega DAC (DAC & hörlursförstärkare) 6 9,07 (13) Inga priser
HRT Music Streamer II+ 2011 Edition (DAC & hörlursförstärkare) 2 9,33 (11) Inga priser
Musical Fidelity V-DAC II (DAC & hörlursförstärkare) 1 8,87 (7) Inga priser
NAD M51 (DAC & hörlursförstärkare) 3 8,17 (5) Inga priser
Audiolab M-DAC (DAC & hörlursförstärkare) 3 9 (7) 12 990:-
Hegel HD11 (DAC & hörlursförstärkare) 2 9,08 (11) Inga priser
Pioneer N-50 (Mediaspelare) 7 8 (7) Inga priser
Cambridge Audio DacMagic Plus (DAC & hörlursförstärkare) 1 8,45 (21) Inga priser
PS Audio PerfectWave DAC Mark II (DAC & hörlursförstärkare) 1 (0) Inga priser
Abrahamsen A-DAC II (DAC & hörlursförstärkare) 2 7,5 (1) Inga priser
HRT Music Streamer II 2012 Edition (DAC & hörlursförstärkare) 4 8,67 (5) Inga priser
Arcam rLink (DAC & hörlursförstärkare) 1 6 (1) Inga priser
T+A DAC 8 (DAC & hörlursförstärkare) 1 7,5 (1) Inga priser
HRT Music Streamer HD (DAC & hörlursförstärkare) 2 8,8 (9) Inga priser
Arcam airDAC (DAC & hörlursförstärkare) 2 6,33 (2) Inga priser
Naim DAC-V1 (DAC & hörlursförstärkare) 3 9 (5) Inga priser
Meridian Explorer (DAC & hörlursförstärkare) 5 8,5 (3) Inga priser
NAD D 1050 (DAC & hörlursförstärkare) 4 7,78 (8) Inga priser
Auralic Vega (DAC & hörlursförstärkare) 3 8,33 (2) Inga priser
HRT Music Streamer III (DAC & hörlursförstärkare) 4 5,5 (1) Inga priser
Atoll HD100 (DAC & hörlursförstärkare) 1 7 (1) Inga priser
Hegel HD12 (DAC & hörlursförstärkare) 1 8,5 (3) Inga priser
Marantz HD-DAC1 (DAC & hörlursförstärkare) 1 7,37 (7) Inga priser
Oehlbach XXL DAC Ultra (DAC & hörlursförstärkare) 7 7,5 (1) 3 490:-
Aune S16 (DAC & hörlursförstärkare) 2 9,08 (12) Inga priser
NuPrime DAC-9 (DAC & hörlursförstärkare) 3 7 (1) 9 490:-
Wadia DI 322 (DAC & hörlursförstärkare) 1 (0) Inga priser
T+A DAC 8 DSD (DAC & hörlursförstärkare) 1 7,5 (1) Inga priser
52 relaterade trådar
Hegel (3546 inlägg) 1 år sedan
Musical Fidelity Klubben (112 inlägg) 3 år sedan
Naim-klubben (366 inlägg) 4 år sedan
NAD M51 (88 inlägg) 5 år sedan
NuPrime - Förstärkare (52 inlägg) 6 år sedan
Audio Pro WF100 (112 inlägg) 6 år sedan
Sennheiser Momentum 2 + HRT Music Streamer III = Problem (3 inlägg) 8 år sedan
Pioneer N-70A & N-50A (31 inlägg) 8 år sedan
Audio Technica ATH-M50x till datorn (24 inlägg) 9 år sedan
* Officiell tråd: Pioneer N-30 /N50 * (22 inlägg) 9 år sedan
Tips på DAC till B&W P7? (7 inlägg) 9 år sedan
Hegel, Rotel samt lite digitalt Cambridge, lyssningstest (7 inlägg) 9 år sedan
Skicka ljud via bluetooth till Audio Pro Lv3 (2 inlägg) 9 år sedan
NAD D 7050, D 3020 och D 1050 (14 inlägg) 10 år sedan
HRT Music Streamer HD (38 inlägg) 10 år sedan
Cambridge dacmagic plus (27 inlägg) 10 år sedan
Spotify + musik från ReadyNAS DUO på stereon!?! (13 inlägg) 10 år sedan
Köpa DAC: Hegel HD11 vs. Musical Fidelity M1 vs. ??? (9 inlägg) 10 år sedan
Dags att köpa en DAC. (340 inlägg) 10 år sedan
Dac? (3 inlägg) 11 år sedan
Cambridge DacMagic Plus (39 inlägg) 11 år sedan
HRT MS II+ (2011) vs. Bladelius USB DAC (33 inlägg) 11 år sedan
Music Streamer II+ 2011 ny USB DAC från HRT ? (96 inlägg) 11 år sedan
Meridian Explorer (12 inlägg) 11 år sedan
Pro-Ject Stereobox (9 inlägg) 11 år sedan
* Officiell tråd - Cambridge DacMagic * (645 inlägg) 11 år sedan
Köpa ny förstärkare (8 inlägg) 11 år sedan
Inställning för att koppla dac till ps3-slim? (9 inlägg) 11 år sedan
LEAD LA-100 (36 inlägg) 11 år sedan
Musical Fidelity V-DAC II fråga. (15 inlägg) 11 år sedan
DAC + integrerad förstärkare eller DAC med försteg + separat slutsteg? (6 inlägg) 11 år sedan
Dacmagic plus och pc optimering (6 inlägg) 11 år sedan
Cambridge DacMagic 100 vs Abrahamsen a-dac 2 vs Arcam rLink (1 inlägg) 11 år sedan
Music Streamer II 2011 tips för bästa ljud? (126 inlägg) 11 år sedan
Bra USB-DAC (Externt ljudkort) för hörlurar? (8 inlägg) 12 år sedan
Asus Essence One [Hörlursförstärkare/DAC] (33 inlägg) 12 år sedan
HEGEL HD11 (103 inlägg) 12 år sedan
B&W CM9, vilken förstärkare? (26 inlägg) 12 år sedan
Pro-Ject släpper sin lilla svarta (13 inlägg) 13 år sedan
Hegel HD20 (24 inlägg) 13 år sedan
Trådlös ljudöverföring från datorn till stereon? EDIT: om QED uPlay (22 inlägg) 13 år sedan
Högtalare i flera rum (0 inlägg) 13 år sedan
Hegel D10 DAC. (139 inlägg) 13 år sedan
Stereo/Surroundförstärkare 2-5k (3 inlägg) 13 år sedan
H/K HD990 vs CAMBRIDGE Azur 840C (269 inlägg) 13 år sedan
Akustikråd i knepigt rum (9 inlägg) 13 år sedan
Datorn som HiFi källa? (76 inlägg) 14 år sedan
Hur får jag bra ljud ut från dator till förstärkare? (32 inlägg) 14 år sedan
DAC mellan dator och förstärkare (25 inlägg) 15 år sedan
Benchmark DAC1 D/A omvandlare (38 inlägg) 16 år sedan
Benchmark DAC1 mot Slimdevices Transporter? (11 inlägg) 16 år sedan
Extern DAC (90 inlägg) 17 år sedan

#651

Postad 31 mars 2016 - 10:15

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Jag tänkte låna hem en T+A DAC 8 DSD och testa. Har hört den tidigare modellen, och den var helt fantastisk. Ska bli roligt att lyssna på den nya. Står mellan Auralic Vega och T+A DAC 8 DSD.

Någon som har hört/äger någon utav dem ?

Tittade på priset för dac8 dsd, har en närliggande butik som är återförsäljare och lägger man 3k till får man istället en Burmester medan skippar man dsd och går på förra dac8 så landar priset på runt 20k vilket ändå är rätt saftigt och för dem pengarna kan man istället köpa något annat. Sedan när man tittar upp mot prisklassen 30k så kanske man mer skall ställa sig frågan vad är det man letar efter för rent dac mässigt har man kommit över den gränsen där det har slutat att låta dåligt och komponenterna håller sådan hög kvalitet att man inte kommer byta på länge. Själv hade jag spanat in på wadia om jag vore ute efter en väldigt modern dac.

#652

Postad 01 april 2016 - 22:03

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Tittade på priset för dac8 dsd, har en närliggande butik som är återförsäljare och lägger man 3k till får man istället en Burmester medan skippar man dsd och går på förra dac8 så landar priset på runt 20k vilket ändå är rätt saftigt och för dem pengarna kan man istället köpa något annat. Sedan när man tittar upp mot prisklassen 30k så kanske man mer skall ställa sig frågan vad är det man letar efter för rent dac mässigt har man kommit över den gränsen där det har slutat att låta dåligt och komponenterna håller sådan hög kvalitet att man inte kommer byta på länge. Själv hade jag spanat in på wadia om jag vore ute efter en väldigt modern dac.

 

Helt klart intressanta Dacar. Finns dem att lyssna på ? Hittar ingen återförsäljare.



#653

Postad 01 april 2016 - 23:15

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Helt klart intressanta Dacar. Finns dem att lyssna på ? Hittar ingen återförsäljare.

Glömmer bort att vi pratar om den svenska marknaden. Burmester är vida känt, borde gå att hitta någon återförsäljare. När det gäller Wadia är det även ett internationellt märke som också borde gå att hitta en återförsäljare. Wadia är väldigt inriktade på digitala lösningar, finns en kombination som går loss på över 50k, wadia senaste dac kostar upp mot 40k och det grymma digitala effektsteg som finns i serien hos wadia kostar nästan lika mycket. Annars kan du titta på Bel Canto deras lösningar är också väldigt seriösa med väldigt fina komponenter annars om du verkligen gillar T+A tror jag man vinner mer på att köpa den gamla versionen, bara det att man få ha i åtanke om att märket T+A är väldigt dyrt, dock anser jag senaste T+A 2000r förstärkare är nog det bästa jag har hört. Sedan är det väldigt få aktörer idag som fortfarande kör med chip från Ti de flesta märken använder mer sabre så man får själv fundera om det är viktigt.

#654

Postad 02 april 2016 - 07:01

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Helt klart intressanta Dacar. Finns dem att lyssna på ? Hittar ingen återförsäljare.

Hifi consult - Burmester och andra intressanta dac i lyx klassen
Wadia - stylus audio och septronic

#655

Postad 02 april 2016 - 12:45

marcus_ec
  • marcus_ec
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0

Kollar man i den prisklassen hade jag slagit ett öga på Auralic Vega som hyllas typ överallt. http://www.ljudochbi...re/auralic-vega



#656

Postad 02 april 2016 - 12:52

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0

Ska man lita på vad ljud & Bild samt hifi-musik säger så finns det ingen annan DAC än Hegel HD30 tydligen  :)



#657

Postad 02 april 2016 - 13:06

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Ska man lita på vad ljud & Bild samt hifi-musik säger så finns det ingen annan DAC än Hegel HD30 tydligen :)

LoL Tror inte skvatt längre på deras bäst i test recensioner. Finns så otroligt många andra dac på marknaden i prisklassen, nu bor jag inte i Sverige däremot kollar jag bars på den ena butiken utav 4 olika finns det minst 5-6st upp till 30k som är flera gånger finare än Hegel både på insidan och utsidan.

Redigerat av Buddaz12, 02 april 2016 - 13:12.


#658

Postad 02 april 2016 - 14:35

xms67
  • xms67
  • Användare

  • 225 inlägg
  • 0

Någon som jämfört Dacmagic 100 vs. Plus? Är Plus bättre i ljud eller bara mer funktioner? Likaså, har någon jämfört Någon av dessa mot Musical Fidelity V90-DAC?

 

Ingen..? 



#659

Postad 02 april 2016 - 15:23

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Ingen..? 

Hade CA dacmagic plus och produkten hade väldigt dålig produktionskvalitet, själva dioderna som lyser upp källa och så vidare dog efter någon månad plus lite andra mindre problem samt att plus versionen kan inte driva hörlurar hörlurar med impedans som motsvarar AKG K7xx. Plus versionen är som sagt en allt i ett maskin och kan även agera som försteg dock är det extremt knepigt att bara få igång variabel till fast ingång. Mitt råd är att titta på något annat även fast CA dacmagic får sådana stora lovord.



#660

Postad 02 april 2016 - 20:12

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Kollar man i den prisklassen hade jag slagit ett öga på Auralic Vega som hyllas typ överallt. http://www.ljudochbi...re/auralic-vega

Hej ! Har tittat på den. Mycket fin på alla sätt och vis men sen Buddaz12 tipsade om Wadia, har jag släppt tankarna på Auralicen. Wadian verkar vara på en helt annan nivå. Ska försöka låna hem en .


LoL Tror inte skvatt längre på deras bäst i test recensioner. Finns så otroligt många andra dac på marknaden i prisklassen, nu bor jag inte i Sverige däremot kollar jag bars på den ena butiken utav 4 olika finns det minst 5-6st upp till 30k som är flera gånger finare än Hegel både på insidan och utsidan.

 

Är villig att hålla med ...Recensioner har jag börjat ta med en nypa salt...



#661

Postad 02 april 2016 - 20:41

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Glömmer bort att vi pratar om den svenska marknaden. Burmester är vida känt, borde gå att hitta någon återförsäljare. När det gäller Wadia är det även ett internationellt märke som också borde gå att hitta en återförsäljare. Wadia är väldigt inriktade på digitala lösningar, finns en kombination som går loss på över 50k, wadia senaste dac kostar upp mot 40k och det grymma digitala effektsteg som finns i serien hos wadia kostar nästan lika mycket. Annars kan du titta på Bel Canto deras lösningar är också väldigt seriösa med väldigt fina komponenter annars om du verkligen gillar T+A tror jag man vinner mer på att köpa den gamla versionen, bara det att man få ha i åtanke om att märket T+A är väldigt dyrt, dock anser jag senaste T+A 2000r förstärkare är nog det bästa jag har hört. Sedan är det väldigt få aktörer idag som fortfarande kör med chip från Ti de flesta märken använder mer sabre så man får själv fundera om det är viktigt.

 

T+A dac 8 DSD ska enligt butiken jag kikade in hos vara en helt annan än den utan DSD. Jag är ute efter en DAC med DSD. Om det är Burr Brown eller Sabre spelar ingen större roll längre. Har alltid gillar BB/Ti , men har med tiden fattat tycke för Sabre också. Sen du nämnde Wadia har jag spanat in dem som bara den..speciellt di322 modellen.

 

Det är egentligen en stand alone dac jag är ute efter, men i prisklasser över 30k för man nästan alltid ett bra försteg också. Vilket inte gör mig något. Kanske får för mig att köra för och slutstegs kombo i framtiden.

 

Det jag vet säkert om jag ska lägga +30k på en dac är att den ska klara DSD och 32/384.

 

Av det jag läser så verkar Wadia veta vad dem håller på med!



#662

Postad 02 april 2016 - 20:45

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Hej ! Har tittat på den. Mycket fin på alla sätt och vis men sen Buddaz12 tipsade om Wadia, har jag släppt tankarna på Auralicen. Wadian verkar vara på en helt annan nivå. Ska försöka låna hem en .


 

Är villig att hålla med ...Recensioner har jag börjat ta med en nypa salt...

En annan dac som du borde prova är Luxman DA-100, har hört en enda gång i butik och dac:en gjorde inte bort sig en enda sekund, skall finnas en Luxman DA-250 för runt 30k. Vet inte om du får tag i PS Audio i Sverige. Hur högt sträcker sig budgeten, känns som listan kan bli väldigt lång över tänkbar dac. Moon Neo 280d DSD finns inom 30k. Om du kan bortse från dsd har du Bel Canto dac 2.7, bel bygger väldigt bra produkter, har nyligen hört bel canto black och det går inte av för hackor. Som sagt Wadia hade jag gärna velat ha om det fanns ett hembiosteg, har tittat på det lilla digitala stereoslutsteget.


Redigerat av Buddaz12, 02 april 2016 - 20:59.


#663

Postad 02 april 2016 - 22:27

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

En annan dac som du borde prova är Luxman DA-100, har hört en enda gång i butik och dac:en gjorde inte bort sig en enda sekund, skall finnas en Luxman DA-250 för runt 30k. Vet inte om du får tag i PS Audio i Sverige. Hur högt sträcker sig budgeten, känns som listan kan bli väldigt lång över tänkbar dac. Moon Neo 280d DSD finns inom 30k. Om du kan bortse från dsd har du Bel Canto dac 2.7, bel bygger väldigt bra produkter, har nyligen hört bel canto black och det går inte av för hackor. Som sagt Wadia hade jag gärna velat ha om det fanns ett hembiosteg, har tittat på det lilla digitala stereoslutsteget.

 

Budgeten ligger rint 30-35k. Kan sträcka mig till wadia di322 då den verkar vara smått fantastiskt !

Kommer kopplas till en Nu Vista 800 via XLR



#664

Postad 03 april 2016 - 04:50

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Budgeten ligger rint 30-35k. Kan sträcka mig till wadia di322 då den verkar vara smått fantastiskt !
Kommer kopplas till en Nu Vista 800 via XLR

Om du inte redan har köpt MF förstärkaren så skulle jag råda dig T+A dac8 dsd ihop med T+A PA2000R det är en killer på hög nivå, glömde bort att nämna att jag har hört den kombinationen med Kef reference dock lite osäker på om det var nya eller gamla dac8. Tror inte det blir fel med wadia heller, själv har jag bestämt mig för att spara till Marantz mm8077 och sedan får jag se om jag blir intresserad av hembioförsteg.

#665

Postad 03 april 2016 - 17:55

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Om du inte redan har köpt MF förstärkaren så skulle jag råda dig T+A dac8 dsd ihop med T+A PA2000R det är en killer på hög nivå, glömde bort att nämna att jag har hört den kombinationen med Kef reference dock lite osäker på om det var nya eller gamla dac8. Tror inte det blir fel med wadia heller, själv har jag bestämt mig för att spara till Marantz mm8077 och sedan får jag se om jag blir intresserad av hembioförsteg.

 

Den är beställd. Den spelar så himla bra med högtalarna jag har. Har du hört en Nu Vista 800 ? Den är magisk..fastna direkt. Ska ta kontakt med Septronic och fråga om man kan få låna hem en Wadia. Ska även få hem en T+A dac 8 dsd. Så ska jag testa dem båda :) Helst vill jag vänta till min Nu Vista 800 anländer..

 

Vad tyckte du om MM8077 ?  



#666

Postad 03 april 2016 - 19:41

marcus_ec
  • marcus_ec
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0

här finns ett alternativ http://www.hifimagas...annonsID=164362



#667

Postad 03 april 2016 - 19:46

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Den är beställd. Den spelar så himla bra med högtalarna jag har. Har du hört en Nu Vista 800 ? Den är magisk..fastna direkt. Ska ta kontakt med Septronic och fråga om man kan få låna hem en Wadia. Ska även få hem en T+A dac 8 dsd. Så ska jag testa dem båda :) Helst vill jag vänta till min Nu Vista 800 anländer..

 

Vad tyckte du om MM8077 ?  

Aldrig hört MF, bara set ms6 lite smått i butik. Det jag menade är att R serien från T+A är väldigt bra även fast det ser snålt ut om man tittar på dess specifikation för den mindre modellen, finns i 2 utföranden, den mindre ger bara ca 200w i 4ohm medan den stora ger om jag mins rätt runt 400w i 4ohm, förstärkarna från T+A i dess högre nivå jobbar utifrån något som heter High Voltage så det sitter ingen stor trafo som stör och kan tydligen hantera det mesta i högtalarväg. Inte provat MM8077 utan det är en tanke som jag har värderat färdigt efter att ha spanat under några månader.Tanken är att det blir uppgradering fram mot hösten, står först en resa på listan därefter får man se, tycker det kan se snygg ut i hemmet med min sr7008 + Primare CD22 och en mm8077 till att börja med sedan tänker jag leta hembioförsteg dock kan det sista bli en dyr slant, mina behov är lite 50/50 mellan film/tv/musik/xbox, först är det jakt på lite nya kablar bara för att stilla hifi behovet. Gillar musikaliteten från Marantz, tycker det passar kef däremot att få ht funktion från marantz, kostar det mer än mm8077, därför tycker jag det verkar bättre utifrån ekonomiskt perspektiv köra flerkanalssteg även fast jag inte kommer köra 7 kanaler till att börja med utan blir 5 kanaler. Blev mycket ot.


Redigerat av Buddaz12, 03 april 2016 - 19:55.


#668

Postad 03 april 2016 - 20:07

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

här finns ett alternativ http://www.hifimagas...annonsID=164362

 

Tack  för tipset :)

Dock känner jag att jag vill ha garanti på produkter när man är i den prisklassen ..:(



#669

Postad 03 april 2016 - 20:15

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Aldrig hört MF, bara set ms6 lite smått i butik. Det jag menade är att R serien från T+A är väldigt bra även fast det ser snålt ut om man tittar på dess specifikation för den mindre modellen, finns i 2 utföranden, den mindre ger bara ca 200w i 4ohm medan den stora ger om jag mins rätt runt 400w i 4ohm, förstärkarna från T+A i dess högre nivå jobbar utifrån något som heter High Voltage så det sitter ingen stor trafo som stör och kan tydligen hantera det mesta i högtalarväg. Inte provat MM8077 utan det är en tanke som jag har värderat färdigt efter att ha spanat under några månader.Tanken är att det blir uppgradering fram mot hösten, står först en resa på listan därefter får man se, tycker det kan se snygg ut i hemmet med min sr7008 + Primare CD22 och en mm8077 till att börja med sedan tänker jag leta hembioförsteg dock kan det sista bli en dyr slant, mina behov är lite 50/50 mellan film/tv/musik/xbox, först är det jakt på lite nya kablar bara för att stilla hifi behovet. Gillar musikaliteten från Marantz, tycker det passar kef däremot att få ht funktion från marantz, kostar det mer än mm8077, därför tycker jag det verkar bättre utifrån ekonomiskt perspektiv köra flerkanalssteg även fast jag inte kommer köra 7 kanaler till att börja med utan blir 5 kanaler. Blev mycket ot.

 

Jo jag spanade in lite T+A innan. Men efter jag läst tester och hört andra säga att Nu Vistan var super så beslöt jag mig att lyssna på en.. och jag föll direkt. Den spelar med ett helt annan sound än tidigare MF. Ett helt annat lugn. Otrolig musikalisk, och det är just det jag letar efter, en levande karaktär. T+A gör inga dåliga grejer heller. Dock tycker jag att Nu Vistan är så jädrans snygg också. Precis min smak :)

 

Har en vän som precis skaffat marantz för och slusteg. Skulle testas hårt sa han ! Jag bestämde mig för några veckor sen att sälja av mina hemmabioleksaker. Går över till ren 2 kanal.. då jag alltid levt för det innerst inne. Har lite annonser uppe på blocket på det jag säljer :)



#670

Postad 03 april 2016 - 21:06

Ljudligt
  • Ljudligt
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0

Ja då var en ny Dac beställd. Bestämde mig för att prova Aune S16 och hoppas och tror att den är bättre än dac:en i Bluesound Node.

Men man vet ju inte förrän man har provat. 

Får se var den passar bäst i anläggningen. Antingen efter Bluesound Node direkt till slutsteget eller genom Onkyo TX-NR 5009 och vidare till slutsteget.



#671

Postad 04 april 2016 - 09:47

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Jo jag spanade in lite T+A innan. Men efter jag läst tester och hört andra säga att Nu Vistan var super så beslöt jag mig att lyssna på en.. och jag föll direkt. Den spelar med ett helt annan sound än tidigare MF. Ett helt annat lugn. Otrolig musikalisk, och det är just det jag letar efter, en levande karaktär. T+A gör inga dåliga grejer heller. Dock tycker jag att Nu Vistan är så jädrans snygg också. Precis min smak :)

Har en vän som precis skaffat marantz för och slusteg. Skulle testas hårt sa han ! Jag bestämde mig för några veckor sen att sälja av mina hemmabioleksaker. Går över till ren 2 kanal.. då jag alltid levt för det innerst inne. Har lite annonser uppe på blocket på det jag säljer :)

Efter din konversation är man nästan intresserad att köpa en ny cd spelare bara för att se om man kan få något bättre i da/ad delen när man kör cd. Däremot inser jag fort att det kan bli en dyr historia. Du får gärna återkomma med dina intryck om de olika dac.

#672

Postad 05 april 2016 - 12:25

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Efter din konversation är man nästan intresserad att köpa en ny cd spelare bara för att se om man kan få något bättre i da/ad delen när man kör cd. Däremot inser jag fort att det kan bli en dyr historia. Du får gärna återkomma med dina intryck om de olika dac.

 

Det ska jag göra :)

haha ja, i hifi världen finns det alltid något man kan finslipa på ..tyvärr. själv hoppas jag på att kunna hålla mig ifrån uppgraderingar på några år . Nya högtalare, ny förstärkare beställd och en ny dac skall köpas + akustikbehandla vardagsrummet haha. 



#673

Postad 05 april 2016 - 16:46

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Det ska jag göra :)

haha ja, i hifi världen finns det alltid något man kan finslipa på ..tyvärr. själv hoppas jag på att kunna hålla mig ifrån uppgraderingar på några år . Nya högtalare, ny förstärkare beställd och en ny dac skall köpas + akustikbehandla vardagsrummet haha. 

Lyxfällan here we go, hahaha

Har man pengar och vill skämma bort sig själv så go for it så länge man bara kan backa upp sina köp.



#674

Postad 05 april 2016 - 22:09

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Lyxfällan here we go, hahaha
Har man pengar och vill skämma bort sig själv så go for it så länge man bara kan backa upp sina köp.


Precis så. Har man, köper man. Annars inte!

#675

Postad 08 april 2016 - 14:34

Ljudligt
  • Ljudligt
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0

Har nu spelat lite grann med min nya Aune S16 och jag kan direkt säga att den utklassar Bluesound Node vad gäller bas, musikalitet och följsamhet i ljudet.

Så jag är mycket nöjd med mitt val. Alla låtar låter bättre oavsett ljudkvalite på själva inspelningen. Mycket bra.



#676

Postad 09 april 2016 - 10:40

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0

Det var det som slog mig mest med mitt DAC köp, konceptet med skit in och skit ut försvann nästan helt  :)



#677

Postad 13 juni 2016 - 23:59

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0
Någon som lyssnat något på PS Audios dacar? :)

#678

Postad 14 juni 2016 - 09:48

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

Har nu spelat lite grann med min nya Aune S16 och jag kan direkt säga att den utklassar Bluesound Node vad gäller bas, musikalitet och följsamhet i ljudet.

Så jag är mycket nöjd med mitt val. Alla låtar låter bättre oavsett ljudkvalite på själva inspelningen. Mycket bra.

 

 

Det var det som slog mig mest med mitt DAC köp, konceptet med skit in och skit ut försvann nästan helt  :)

 

Nu blir jag nyfiken. Bluesound Node anses ju ha en riktigt bra dac, men Aune S16 ger således ett ljudlyft. Jag har länge varit sugen på en Atoll DAC100SE, men tänkt att den inte gör någon större skillnad jämfört med den inbyggda dacen i Node. Är det någon här på tråden som jämfört inbyggda dacen i Bluesound Node och Atoll DAC100SE? Vore kul att veta om ni upplevde någon skillnad.



#679

Postad 15 juni 2016 - 13:05

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

Läste på om Aune S16, väldigt positiva tester. Enda kruxet verkar vara att den saknar fjärr och måste värma upp i en timme för att låta bra.

Ni som har Aune S16, har ni den påslagen hela tiden? Knepigt annars att planera in att slå på den en timme innan man vill lyssna på musik. ☺

 

TILLÄGG: Har nog blandat ihop alla dac:ar jag läst om. Det är nog inte Aunes som ska slås på en timme innan en lyssningssession. Men eftersom den saknar fjärrkontroll undrar jag ändå om ni har era påslagna hela tiden. Gissar att den inte blir särskilt varm och inte drar särskilt mycket ström. 


Redigerat av Mange36, 16 juni 2016 - 10:03.


#680

Postad 21 juni 2016 - 13:14

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

Har nu spelat lite grann med min nya Aune S16 och jag kan direkt säga att den utklassar Bluesound Node vad gäller bas, musikalitet och följsamhet i ljudet.

Så jag är mycket nöjd med mitt val. Alla låtar låter bättre oavsett ljudkvalite på själva inspelningen. Mycket bra.

Ljudligt, har du Bluesound Node 1 eller 2?



#681

Postad 22 juni 2016 - 02:28

kalenen
  • kalenen
  • Forumräv

  • 555 inlägg
  • 0

Läste på om Aune S16, väldigt positiva tester. Enda kruxet verkar vara att den saknar fjärr och måste värma upp i en timme för att låta bra.

Ni som har Aune S16, har ni den påslagen hela tiden? Knepigt annars att planera in att slå på den en timme innan man vill lyssna på musik. ☺

 

TILLÄGG: Har nog blandat ihop alla dac:ar jag läst om. Det är nog inte Aunes som ska slås på en timme innan en lyssningssession. Men eftersom den saknar fjärrkontroll undrar jag ändå om ni har era påslagna hela tiden. Gissar att den inte blir särskilt varm och inte drar särskilt mycket ström. 

 

Apropå de som saknar fjärr och förstegsfunktion så finns det ett alternativ till och det är NuPrime DAC-9, de båda har AKM DAC-chip av senaste generation  ;) Kostar nån hundralapp till dock och saknar display om man behöver den, för att inte glömma hörlursförstärkaren..


Redigerat av kalenen, 22 juni 2016 - 03:26.


#682

Postad 22 juni 2016 - 08:05

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Apropå de som saknar fjärr och förstegsfunktion så finns det ett alternativ till och det är NuPrime DAC-9, de båda har AKM DAC-chip av senaste generation ;) Kostar nån hundralapp till dock och saknar display om man behöver den, för att inte glömma hörlursförstärkaren..

Då går den bort för min del, vill ha TI PCM chip. Angående vår övriga diskussion. Bestämt mig för att prova Naim, blir det fel kan man lägga det ut på annons.

Redigerat av Buddaz12, 22 juni 2016 - 08:11.


#683

Postad 22 juni 2016 - 14:47

kalenen
  • kalenen
  • Forumräv

  • 555 inlägg
  • 0

Då går den bort för min del, vill ha TI PCM chip. Angående vår övriga diskussion. Bestämt mig för att prova Naim, blir det fel kan man lägga det ut på annons.


Tycker mig inte hitta någon info om detta chip, har du mer info?

Hoppas du blir nöjd med Naimem ;)

#684

Postad 22 juni 2016 - 18:02

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Tycker mig inte hitta någon info om detta chip, har du mer info?

Hoppas du blir nöjd med Naimem ;)

Det jag menar är Texas Instruments Burr Brown, de går alltid under benämningen PCM 19x. Har lite andra projekt dess för innan, sedan blir det av så kan jag lägga in lite exklusiva kablar i beräkningen.

#685

Postad 22 juni 2016 - 23:02

kalenen
  • kalenen
  • Forumräv

  • 555 inlägg
  • 0

Det jag menar är Texas Instruments Burr Brown, de går alltid under benämningen PCM 19x. Har lite andra projekt dess för innan, sedan blir det av så kan jag lägga in lite exklusiva kablar i beräkningen.


Jo jag förstår, men jag tänkte just vilken serie som var intressant

Och sen varför, varför just ett Burr Brown? Ren princip? :)

#686

Postad 23 juni 2016 - 04:57

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Jo jag förstår, men jag tänkte just vilken serie som var intressant

Och sen varför, varför just ett Burr Brown? Ren princip? :)

Ren princip. Kommer inte ihåg på rak arm, tror det var den jag såg i Marantz SA11 serien som såg intressant ut eller så var det den som finns i T+A dac8.

Redigerat av Buddaz12, 23 juni 2016 - 04:58.


#687

Postad 23 juni 2016 - 11:57

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Jo jag förstår, men jag tänkte just vilken serie som var intressant

Och sen varför, varför just ett Burr Brown? Ren princip? :)

 

Många menar på att Burr Brown låter mer organiskt, mer levande. Där Sabre är mer högupplöst och kan ha tendens att låna digitalt. Men som vi alla vet ligger inte allt i dac chipet. Många faktorer som spelar roll i hur dacen presterar och i slutändan låter. Jag var själv inne på Burr Brown, men när jag lyssnat på dacar i dyrare prisklasser ( 30-40k+) så låter det mesta mycket mycket bra. 

 

Ska jag vara helt ärlig så börjar jag gå tillbaka till gamla funderingar om en Oppo 105D. Den presterar mycket bra som Dac. 



#688

Postad 23 juni 2016 - 14:26

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Många menar på att Burr Brown låter mer organiskt, mer levande. Där Sabre är mer högupplöst och kan ha tendens att låna digitalt. Men som vi alla vet ligger inte allt i dac chipet. Många faktorer som spelar roll i hur dacen presterar och i slutändan låter. Jag var själv inne på Burr Brown, men när jag lyssnat på dacar i dyrare prisklasser ( 30-40k+) så låter det mesta mycket mycket bra.

Ska jag vara helt ärlig så börjar jag gå tillbaka till gamla funderingar om en Oppo 105D. Den presterar mycket bra som Dac.

Tycker om Burr Brown i Primare cd spelaren. Marantz reciver använder sharc dsp vilket är från analouge devices och tycker cd spelaren låter mer harmoniskt. Hade först en dacmagic+ med Wolfson och tyckte det var för vad skall man säga som att musiken lät för ljust. Hade kunnat ha tänkt mig en liten dac till cd spelaren bara för att uppgradera dac biten, däremot letar jag som sagt efter TI och väldigt få använder det idag i runt 5-8k klassen.

#689

Postad 23 juni 2016 - 21:05

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Tycker om Burr Brown i Primare cd spelaren. Marantz reciver använder sharc dsp vilket är från analouge devices och tycker cd spelaren låter mer harmoniskt. Hade först en dacmagic+ med Wolfson och tyckte det var för vad skall man säga som att musiken lät för ljust. Hade kunnat ha tänkt mig en liten dac till cd spelaren bara för att uppgradera dac biten, däremot letar jag som sagt efter TI och väldigt få använder det idag i runt 5-8k klassen.

 

Teac använder Burr Brown, ligger i den prisklassen du letar :)

 

https://www.hembiobu...-ud-501/?s=teac

 

Dual mono. DSD. Burr Brown.

 

även denna.

 

https://www.hembiobu...sical fidelity

 

Burr Brown. DSD sampling över samtliga ingångar.

 

När jag hade M6500i var jag nära på att köpa MX Dacen.


Redigerat av Phonophilos, 23 juni 2016 - 21:13.


#690

Postad 24 juni 2016 - 00:11

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Teac använder Burr Brown, ligger i den prisklassen du letar :)

https://www.hembiobu...-ud-501/?s=teac

Dual mono. DSD. Burr Brown.

även denna.

https://www.hembiobu...sical fidelity

Burr Brown. DSD sampling över samtliga ingångar.

När jag hade M6500i var jag nära på att köpa MX Dacen.

Tror jag kommer köpa ett effektsteg först och sedan DAC. Vill ha en senare mellan cd och reciver.

#691

Postad 25 juni 2016 - 02:49

kalenen
  • kalenen
  • Forumräv

  • 555 inlägg
  • 0

Många menar på att Burr Brown låter mer organiskt, mer levande. Där Sabre är mer högupplöst och kan ha tendens att låna digitalt. Men som vi alla vet ligger inte allt i dac chipet. Många faktorer som spelar roll i hur dacen presterar och i slutändan låter. Jag var själv inne på Burr Brown, men när jag lyssnat på dacar i dyrare prisklasser ( 30-40k+) så låter det mesta mycket mycket bra. 

 

Ska jag vara helt ärlig så börjar jag gå tillbaka till gamla funderingar om en Oppo 105D. Den presterar mycket bra som Dac. 

 

Stämmer mycket bra det du skriver. En generalisering men det är även min uppfattning om de nämnda dac-chipen. Men att bara utgå från ett chip säger ingenting om den egentliga prestandan hos en dac.

 

Precis som du skriver, mer organiskt och levande... det är så jag upplever AKM-chipen utifrån den enheter jag lyssnat till, men det verkar stämma bra av vad man läst sig till, sett till andras erfarenheter...



#692

Postad 27 juni 2016 - 13:00

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

  • 991 inlägg
  • 0

Min Oppo 103d (blu ray) har Cirrus Logic CS4382A (8-ch, 24-bit, 192khz) som DAC. Om jag skulle titta på en extern DAC som uppgradering, finns det för runt 1000 lappen eller billigare? Jag har inga problem med begagnat eller "kina ebay köp". Sett små rackare på just ebay för knappt 50 US (Muse Audio DIR9001, TDA 1543x4)

 

Renodlad DAC med optisk och coaxial ingång behöver jag, inget behov av USB in eller hörlurs ingång...men visst hänger det med på köpet så.



#693

Postad 27 juni 2016 - 13:04

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Om du skall ha en uppgradering från OPPO 103 så får du nog kolla på DACar norr om 10k



#694

Postad 27 juni 2016 - 17:49

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

  • 991 inlägg
  • 0

Skulle den dacen i 103 vara så bra? Jag vet att det sitter en mycket bättre i 105 (SABRE32 Reference ES9018)...det är inte den du menar?


Redigerat av Hooch, 27 juni 2016 - 17:51.


#695

Postad 27 juni 2016 - 19:08

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0

Skulle den dacen i 103 vara så bra? Jag vet att det sitter en mycket bättre i 105 (SABRE32 Reference ES9018)...det är inte den du menar?


Som så ofta påpekas... Du kan inte bara utgå från dac-chippet för att kunna dra slutsatser huruvida en dac är bra eller dålig.

Det känns ju dock inte rimligt atr tänka sig att en komplett blu-rayspelare i tiotusekronorsklassen är bättre än alla dedekierade dacar i samma prisklass.
Tittar du på dac för runt 1000-lappen för att "uppgradera", så har jag svårt att se hur du inte skulle bli besviken.

#696

Postad 27 juni 2016 - 20:48

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Som så ofta påpekas... Du kan inte bara utgå från dac-chippet för att kunna dra slutsatser huruvida en dac är bra eller dålig.

Det känns ju dock inte rimligt atr tänka sig att en komplett blu-rayspelare i tiotusekronorsklassen är bättre än alla dedekierade dacar i samma prisklass.
Tittar du på dac för runt 1000-lappen för att "uppgradera", så har jag svårt att se hur du inte skulle bli besviken.

 

En dac för runt 1000-lappen kommer inte spela bättre än Oppo 103d kommer inte vara en uppgradering, precis som du själv anser. Dock lovar jag dig att Oppo 105D spelar bättre/lika bra som en stand alone dac i samma prisklass (enligt mig). För 17k får du en helt otrolig maskin. Den är till och med en bättre CD spelare än många CD spelare i samma prisklass.

 

Det finns anledning till varför det är så många som använder den som DAC och Cd spelare runt om i världen. Mina funderingar om att skaffa en Oppo 105D har kommit tillbaka. Har lyssnat på många olika Dacar de senaste månaderna då jag är på jakt efter en .. nu är detta bara vad jag anser, men Oppo 105D är en mycket prisvärd maskin som spelar bättre/lika bra än en dac i samma prisklass. Det finns skillnader i en Dac för 40k+ , ja. Frågan är bara om jag är villig att lägga dem pengarna.. Oppon spelar så himla bra för pengarna.

 

http://www.modwright...bdp83se-mod.php   har du läst denna :) ?


Skulle den dacen i 103 vara så bra? Jag vet att det sitter en mycket bättre i 105 (SABRE32 Reference ES9018)...det är inte den du menar?

 

Kan garantera dig att Dacen som sitter i din Oppo 103/D är mycket bättre än något för 1000 kr.

Som en annan redan skrivit kommer du få lägga betydligt mer pengar på att få det bättre.. :)



#697

Postad 27 juni 2016 - 23:08

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

En dac för runt 1000-lappen kommer inte spela bättre än Oppo 103d kommer inte vara en uppgradering, precis som du själv anser. Dock lovar jag dig att Oppo 105D spelar bättre/lika bra som en stand alone dac i samma prisklass (enligt mig). För 17k får du en helt otrolig maskin. Den är till och med en bättre CD spelare än många CD spelare i samma prisklass.

Det finns anledning till varför det är så många som använder den som DAC och Cd spelare runt om i världen. Mina funderingar om att skaffa en Oppo 105D har kommit tillbaka. Har lyssnat på många olika Dacar de senaste månaderna då jag är på jakt efter en .. nu är detta bara vad jag anser, men Oppo 105D är en mycket prisvärd maskin som spelar bättre/lika bra än en dac i samma prisklass. Det finns skillnader i en Dac för 40k+ , ja. Frågan är bara om jag är villig att lägga dem pengarna.. Oppon spelar så himla bra för pengarna.

http://www.modwright...bdp83se-mod.php har du läst denna :) ?


Kan garantera dig att Dacen som sitter i din Oppo 103/D är mycket bättre än något för 1000 kr.
Som en annan redan skrivit kommer du få lägga betydligt mer pengar på att få det bättre.. :)

Det att lägga så mycket pengar på att få något bättre som också oroar mig. Funderade ett litet tag på en ny cd spelare. Efter en stund tänkte jag, nej tack, det som var utav intresse kostar ju för fasiken mellan 20-30k lika dant när jag studerar en bra dac då får man nästan ge minst 10k. Det är sjukt.

#698

Postad 27 juni 2016 - 23:20

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

  • 991 inlägg
  • 0

Där ser man...money saved, kanon! Tack för er input!

Nu hoppas jag att nästa generation Oppo UHD också kommer med en "hifi" version om man kan kalla nuvarande 105 för det. 



#699

Postad 28 juni 2016 - 08:24

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Det att lägga så mycket pengar på att få något bättre som också oroar mig. Funderade ett litet tag på en ny cd spelare. Efter en stund tänkte jag, nej tack, det som var utav intresse kostar ju för fasiken mellan 20-30k lika dant när jag studerar en bra dac då får man nästan ge minst 10k. Det är sjukt.

 

Man får det man betalar för i denna bransch, oftast. Sen finns det prisvärda produkter. I slutändan handlar det om vi hör någon skillnad, och när man hör skillnaden, vilket man oftast gör på produkter som skiljer 20k i pris. Då får man göra bedömningen om det är värt. Det är svårt. När man väl grottar ner sig i produkter man vill ha så öppnar man en ny värld. Sökandet kan bli oändligt om man så vill. Förutom Oppo 105D så har Wadia DI322 allt jag behöver, dock har jag hört att teamet som jobbade på Wadia tidigare har slutat, DI322 är designat av ett nytt team. Tydligen är det många som påstår att Wadia var bättre förr.. det gör mig lite orolig om jag ska pynta 40K.. 



#700

Postad 28 juni 2016 - 08:28

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Där ser man...money saved, kanon! Tack för er input!

Nu hoppas jag att nästa generation Oppo UHD också kommer med en "hifi" version om man kan kalla nuvarande 105 för det. 

 

Det gör du rätt i. Hade jag varit du hade jag lagt pengar på ett strömfilter till enheterna istället. Kör själv med Isotek produkter där :) 

Det kommer det med största sannolikhet göra. Min gissning är att den kommer kosta +20k. 





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.