Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rock Band 2

410 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Rock Band 2 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 8,33 (2) Inga priser
Rock Band 2 (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 7,8 (4) 445:-
Rock Band 2 (inkl. Instrument) (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 7 (1) Inga priser
Rock Band 2 (inkl. Instrument) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser
Rock Band 2 (PS2) (PlayStation 2-spel) 1 (0) 129:-
Rock Band 2 (Wii) (Nintendo Wii-spel) 1 (0) Inga priser
Mad Catz Rock Band 3 Wireless Fender Precision Bass (Xbox 360) (Övriga spelkontroller) 1 (0) Inga priser
Mad Catz Rock Band 3 Wireless Fender Precision Bass (Wii) (Övriga spelkontroller) 1 6 (1) Inga priser
Ion Audio Drum Rocker iED07 (Xbox 360) (Övriga spelkontroller) 1 8 (2) Inga priser
Logitech Wireless Drum Controller (Xbox 360) (Övriga spelkontroller) 5 8 (2) Inga priser

#101

Postad 03 december 2008 - 11:16

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

  • 1 363 inlägg
  • 0

Va fan! de e ju 100hz!!!!!!!!!!! Faktum är att jag har pengar till ny Tv och ev projektor, Men
Som läget är nu när jag bor med min mor pga bostadsbristen som är här i sthlm, så känns det lite överkurs att köpa en 42 tums tv i mitt rum som är så stort som bilden visar! Vi snackar 15 kvadrat MAX!


sååå :blink:


haha ;) självklart får du själv välja vad som är viktigast för dig! :D
Å andra sidan så tror jag att en tv på väggen tar mindre plats än trumsetet mitt i rummet ;)

#102

Postad 03 december 2008 - 11:30

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0
Vet inte om jag tycker det är så fasligt dyrt ändå. Med tanke på kvaliten och att det mer tangerar till ett vanligt digitalt trumset, även om uppsättningen kanske inte är helt hundra. En bra tv får man ju inte för 3000 så den jämförelsen skriver jag inte under på. Och CRT är i många fall bättre till sånna här typ av spel då man kan vara säker på att det är helt synk.

#103

Postad 03 december 2008 - 11:56

thrill
  • thrill
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

haha ;) självklart får du själv välja vad som är viktigast för dig! :D
Å andra sidan så tror jag att en tv på väggen tar mindre plats än trumsetet mitt i rummet :blink:


Jag får plats med en bio duk också men när man sitter typ 2 meter från tvn så säger jag fortfarande att
det är överkurs med större som läget är nu!
Flytten närmar sig också och därför har jag valt att inte köpa tvn före jag har flyttat.. så kul är det inte att frakta prylar!
END OF DISCUSSION!

Tyck synd om mig istället 14 papp kosta CRTn och jag köpte den typ 2 år innan LCD galenskapen kom...

#104

Postad 03 december 2008 - 12:02

thrill
  • thrill
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
En kul grej jag glömde nämna för er som inte redan vet det, när man kör fills i låtarna och i "drum free mode"
så är det inte samma ljud på gul å grön cymbal som på padsen.. Dvs 6 olika ljud!

#105

Postad 03 december 2008 - 21:20

MLZ
  • MLZ
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
DD-502mkII Electronic Drum Module måste man ha för att upgradera till ett riktigt digitalt trumsett, eller den där dyra.


http://www.siglermus...mp;idcategory=0

Som sagt tidligare, beställ det från USA. $499=3900 kr, så får du allt. Fast, det tillkommer frakt och tull avgift också;o

#106

Postad 01 januari 2009 - 13:03

Effoc
  • Effoc
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
Har letat och letat men hittar inget release datum för Sverige finns det någon här som vet när trummorna kommer till Sverige?

#107

Postad 01 januari 2009 - 13:05

acmueller
  • acmueller
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Någon som vet när RB2 för Wii släpps?

#108

Postad 02 januari 2009 - 10:03

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
Om man kör med GH WT trummor i RB 2, får man då 5 trummor + kagge, eller blir det bara 4 som i RB 1?

#109

Postad 02 januari 2009 - 11:50

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0

Om man kör med GH WT trummor i RB 2, får man då 5 trummor + kagge, eller blir det bara 4 som i RB 1?

Det är 4 trummor, den orangea används inte

#110

Postad 02 januari 2009 - 12:07

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0
Det var riktigt jäkla ovant när jag satte i RB-AC/DC skivan för att trumma till. Blandade ihop de tre högra trummorna hela tiden. Slutade med att jag tog av den högra cymbalen helt från trummorna så det inte fanns nån risk att man slog på den istället för blå eller grön :)

#111

Postad 02 januari 2009 - 17:55

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0

Det var riktigt jäkla ovant när jag satte i RB-AC/DC skivan för att trumma till. Blandade ihop de tre högra trummorna hela tiden. Slutade med att jag tog av den högra cymbalen helt från trummorna så det inte fanns nån risk att man slog på den istället för blå eller grön :)

Haha, jag brukar vrid bort min orangea, hade gärna skippat den blå och kört röd,gul,orange,grön då orange varit crash/ride istället för grön/blå

#112

Postad 02 januari 2009 - 21:56

Glenn Hussein
  • Glenn Hussein
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Man ska kunna använda vilken trummodul som helst, behöver inte alls vara någon av Alesis produkter (det säger dom ju självklart bara för att Ion och Alesis tillhör samma företag). Det är bara att köpa en billigare begagnad trummodul av valfritt märke, så ska det fungera fint. :)

Äger också en Drum Rocker, fruktansvärt trevlig grej måste jag säga. Visst, det svider lite i plånboken, men det räcker med att spela ett par låtar sen vill man aldrig gå tillbaka till att banka på högljudda RB1-trummor igen. Har dock riktigt svårt att vänja mig med att träffa rätt nu när man har cymbaler och större avstånd mellan padsen. Blir en hel del slag som hamnar på plastkanterna, eller rakt ut i tomma intet. Men det ska nog bli bra bara man får vänja sig lite! Märkte nästan genast att jag sätter rolls och liknande som jag aldrig klarade av att bemästra på RB1-kitet. Nu när man får lite studs på slagen går det att spela så mycket snabbare.. Väldigt tillfredsställande ;)

Förresten, någon här som köpt en extra cymbal till sin drum rocker? Vad jag vet ska det fungera bra med vilken elektronisk cymbalpad (kan i och för sig tydligen bli problem med dom lite dyrare modellerna med flera träffzoner) som helst, t ex Roland CY-5 (584 kr, musikbörsen.se) eller Roland CY-8 (716 kr, musikbörsen). Vore ju trevligt om CY-5 fungerar bra, för billigare än så lär ju knappast den officiella tredje cymbalen bli när den landar i Sverige (inte troligt att det blir billigare att importera heller). Och Roland är ju kända för att göra betydligt bättre produkter än Ion/Alesis..

#113

Postad 07 januari 2009 - 00:00

pejback
  • pejback
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Tjena!

Har läst nån stans att Rock Band via en patch snart ska stödja trådlös mick från Lips. Skulle man i så fall kunna köpa enbart Rock Bands trumset och sen spelet löst och vips har man allt man behöver, eller vad tror ni? Jag har redan två GH guror, så det känns lite överkurs med 3 gitarrer.

#114

Postad 08 januari 2009 - 15:58

Glenn Hussein
  • Glenn Hussein
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Tjena!

Har läst nån stans att Rock Band via en patch snart ska stödja trådlös mick från Lips. Skulle man i så fall kunna köpa enbart Rock Bands trumset och sen spelet löst och vips har man allt man behöver, eller vad tror ni? Jag har redan två GH guror, så det känns lite överkurs med 3 gitarrer.


Tja!

Jo för fan, det låter smart. Tror inte det finns något datum för när den patchen ska komma, men du kan ju alltid använda ditt headset som mikrofon medan du väntar. Bara att slå till, du kommer inte ångra dig!

#115

Postad 08 januari 2009 - 18:13

oskar 123
  • oskar 123
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Låtlistan för Rock Band 2 har nu släppts!

coolt :)

#116

Postad 08 januari 2009 - 19:15

pejback
  • pejback
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Tja!

Jo för fan, det låter smart. Tror inte det finns något datum för när den patchen ska komma, men du kan ju alltid använda ditt headset som mikrofon medan du väntar. Bara att slå till, du kommer inte ångra dig!


oh, det låter ju bra! Men trumpaketet innehåller allt man behöver då eller? Tänkte bara kolla så det inte är som ett reservdelspaket om man slagit sönder trummorna och ändå måste ha typ en usb koppling eller nån annan extra hårdvara som bara följer med i det stora paketet

#117

Postad 09 januari 2009 - 20:08

Glenn Hussein
  • Glenn Hussein
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

oh, det låter ju bra! Men trumpaketet innehåller allt man behöver då eller? Tänkte bara kolla så det inte är som ett reservdelspaket om man slagit sönder trummorna och ändå måste ha typ en usb koppling eller nån annan extra hårdvara som bara följer med i det stora paketet


Det enda du inte får med till trummorna är en usb-hubb. Den behövs om man vill spela med fyra instrument med sladd samtidigt. Men om en eller två av dina GH-guror är trådlösa, och du ändå ska köra med Lips-mikrofon framöver, så behöver du den ju inte. Nu minns jag inte exakt hur många usb-ingångar ett 360 har, men du kan ju räkna själv om dom räcker till. Har du så det räcker för att koppla in dina fyra instrument så behöver du inte usb-hubben. Och om du skulle behöva en usb-hubb, så är jag _ganska_ säker på att det går bra med vilken usb-hubb som helst. Det är inget speciellt med den som följer med till band-bundlen.

#118

Postad 10 januari 2009 - 11:45

pejback
  • pejback
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Det enda du inte får med till trummorna är en usb-hubb. Den behövs om man vill spela med fyra instrument med sladd samtidigt. Men om en eller två av dina GH-guror är trådlösa, och du ändå ska köra med Lips-mikrofon framöver, så behöver du den ju inte. Nu minns jag inte exakt hur många usb-ingångar ett 360 har, men du kan ju räkna själv om dom räcker till. Har du så det räcker för att koppla in dina fyra instrument så behöver du inte usb-hubben. Och om du skulle behöva en usb-hubb, så är jag _ganska_ säker på att det går bra med vilken usb-hubb som helst. Det är inget speciellt med den som följer med till band-bundlen.


Det blir perfekt eftersom båda gitarrerna är trådlösa. Så om jag bortser från dom pengar jag lagt på Guitar Hero III, Guitar Hero Aerosmith och Lips så kan jag få ihop ett komplett Rock Band 2 rätt billigt ;)

Någon som vet om man kan importera sånger från Rock Band 1 om man bara lånar skivan av en polare? Vad jag vet får man betala nån form av överföringsavgift, men går det att importera från samma RB1 skiva till fler RB2 användare?

#119

Postad 10 januari 2009 - 20:09

PrOoF
  • PrOoF
  • Användare

  • 181 inlägg
  • 0
Tydligen ska det fungera att låna el hyra rockband 1 och föra över låtarna enl flertal amerkanska forum :)
Dock ska ngn enstaka låt INTE gå att föra över tex metallica...köpta låtarna fungerar!!

Redigerat av PrOoF, 10 januari 2009 - 20:11.


#120

Postad 11 januari 2009 - 20:20

Unregistered33fa9ced
  • Unregistered33fa9ced
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

Nu har jag Installerat klart Ion Drum Rocker kittet!
En jäklarns skillnad om man jämför med Rb1 och Guitar trummorna.. Robusta och Stora prylar som verkar tåla mycke stryk!
Bara pedalen väger väll runt 2 kg och har enligt mig en överlägsen känsla!
Nu spelar inte jag trummor i vanliga fall, men ändå!
Att rekomendera! Kul som bara den!
Finns för övrigt som beställningsvara på Webhallen nu också!
webhallen
Passa på att köpa Pallen för runt 200 spänn också det är den värd! 100 ggr skönare än att sitta i datastol etc...

Undrar ni ngt så är det bara att fråga!

Så här ser det ut när man får prylarna :lol:


JAG VILL HA FÖR PS3! Någon som vet var man kan få tag i det? Webhallen har det bara till XBOX ... ännu ...

Då kan jag köpa bara spelet GHWT, använda mina gurer från GH3 och köra hårt. Testade GHWT hos en polare igår och det var ju skitkul! Men trummorna var lite kompakta. Är 2 meter stor så det blir lite trångt ibland...

Funderar också på att köpa till en tredje cybal/hi-hat för ett "komplett" trumsett. Någon som vet hur det fungerar i GHWT?

#121

Postad 13 januari 2009 - 11:23

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jag har bara två "Guitar Hero"-gitarrer. Är Rockband 1 & 2 roligt om man bara spelar med gitarrer eller är trummor och vocals nödvändigt för att man ska kunna uppskatta det?

#122

Postad 15 januari 2009 - 15:19

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0
Någon som vet när Rock band 2 special edition kommer till Sverige?
Är sjukt sugen på Rock band igen! och vill gärna ha dem nya instrumenten :)

Om dem gör som dom gjorde med Rock band 1 så kommer jag f*n lacka som ett j*vla h*lvete här hemma,
SÅ JÄKLA SUGEN ASSÅ!

#123

Postad 18 januari 2009 - 01:26

Effoc
  • Effoc
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
Fick hem rockband 2 idag.
Mycket bra av harmonix att sätta in en mick och ett öga i gitarren så att spelet själv kan kalibrera in sig.
Trummorna mycket bättre än 1:a trådlösa mera stuss i dom och tystare.

Det tråkiga är att man inte kan importera Rb1 låtarna till ett Am Rb2 utan båda spelen måste vara från samma land.
Så mina downloads som jag laddade ner till mitt svenska Rb1 funkar inte till mitt Am Rb2 så det blir attt köpa skivan när den kommer ut i Svedala vilket det borde göra den 30e

#124

Postad 18 januari 2009 - 01:58

Smirnoff87
  • Smirnoff87
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Jobbigt att de finns samma låtar på RB2 som på World Tour, känns piss att ha samma igen nästan, inte att de är många men ändå!
Schyst trumset i allafall där på nån sida innan :) Är de sånt som kommer ingå i nya Rock Band lr?

#125

Postad 18 januari 2009 - 02:17

Unregistered310a0e15
  • Unregistered310a0e15
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

Jag har bara två "Guitar Hero"-gitarrer. Är Rockband 1 & 2 roligt om man bara spelar med gitarrer eller är trummor och vocals nödvändigt för att man ska kunna uppskatta det?



Klart det är kul med bara två gitarrer, men det blir så mycket roligare om du har trummorna och micen, i alla fall om du bjuder hem några polare! Några bärs och Rock Band gör alltid susen.

Personligen tycker jag trummorna är roligast, har aldrig spelat trummor och trodde jag hade noll taktkänsla men det börjar banne mig ta sig!

#126

Postad 19 januari 2009 - 14:23

Effoc
  • Effoc
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
Hej var inne hos den lokala spel handlaren idag och frågade han varför man inte kunde föra över låtarna ifrån ett Eu RB1-->Us RV2.
Han sa att det gick han har själv gjort det fast PS3 supporten och harmonix säger att det inte går.
Själva grejen var att man skulle Skapa ett Us konto sen gå in på någon sida och emigrera kontot till ett Eu konto. Skulle finnas guider på nätet men vart? kan inte hitta detta finns det någon här som vet hur man gör.
Har mailat han och bett om hjälp för när jag var i butiken kunde han inte hjälpa mig för han kom inte ihåg hur man gjorde.

#127

Postad 22 januari 2009 - 21:26

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Rock Band: Steve Miller Band (and more)

Content: "Typical"
Price: 160 Microsoft Points
Availability: All regions except Hong Kong, India, Japan, Korea, Taiwan
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track: "Typical"--Mute Math. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. Many Rock Band song game tracks are available as both a multipack and as a single game track. These song game tracks are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song game track twice so please carefully consider your purchases. For music credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

Content: "Feed the Tree"
Price: 160 Microsoft Points
Availability: All regions except Hong Kong, India, Japan, Korea, Taiwan
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track: "Feed the Tree"--Belly. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. Many Rock Band song game tracks are available as both a multipack and as a single game track. These song game tracks are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song game track twice so please carefully consider your purchases. For music credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

Content: "Wind Me Up"
Price: 160 Microsoft Points
Availability: All regions except Hong Kong, India, Japan, Korea, Taiwan
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track: "Wind Me Up"--Ghost Hounds. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. Many Rock Band song game tracks are available as both a multipack and as a single game track. These song game tracks are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song game track twice so please carefully consider your purchases. For music credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

Content: "I Stand Alone"
Price: 160 Microsoft Points
Availability: All regions except Hong Kong, India, Japan, Korea, Taiwan
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track: "I Stand Alone"--Godsmack. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. Many Rock Band song game tracks are available as both a multipack and as a single game track. These song game tracks are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song game track twice so please carefully consider your purchases. For music credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

Content: "War Zone"
Price: 160 Microsoft Points
Availability: All regions except Hong Kong, India, Japan, Korea, Taiwan
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track: "War Zone"--Rob Zombie. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. Many Rock Band song game tracks are available as both a multipack and as a single game track. These song game tracks are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song game track twice so please carefully consider your purchases. For music credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.


Content: "Take the Money and Run"
Price: 160 Microsoft Points
Availability: All regions except Hong Kong, India, Japan, Korea, Taiwan
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track: "Take the Money and Run"--the Steve Miller Band . PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. Many Rock Band song game tracks are available as both a multipack and as a single game track. These song game tracks are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song game track twice so please carefully consider your purchases. For music credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

Content: "The Joker"
Price: 160 Microsoft Points
Availability: All regions except Hong Kong, India, Japan, Korea, Taiwan
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track: "The Joker"--the Steve Miller Band . PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. Many Rock Band song game tracks are available as both a multipack and as a single game track. These song game tracks are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song game track twice so please carefully consider your purchases. For music credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

Content: "Space Cowboy"
Price: 160 Microsoft Points
Availability: All regions except Hong Kong, India, Japan, Korea, Taiwan
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track: "Space Cowboy"--the Steve Miller Band . PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. Many Rock Band song game tracks are available as both a multipack and as a single game track. These song game tracks are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song game track twice so please carefully consider your purchases. For music credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

Content: Steve Miller Band Pack 01
Price: 440 Microsoft Points
Availability: All regions except Hong Kong, India, Japan, Korea, Taiwan
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track pack: Steve Miller Band Pack 01. This pack includes "Take the Money and Run," "Space Cowboy," and "The Joker" by Steve Miller Band. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. This song game track pack includes three song game tracks at a discounted rate over individual purchases. Many Rock Band songs are available as both a multipack and as a single game track. These songs are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song twice so please carefully consider your purchases. For song credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

#128

Postad 24 januari 2009 - 14:38

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Köpte det här igår. Överlag känns det mer välpolerat än Guitar Hero WT och med betydligt större utbud av DLC-låtar. Synd bara att det inte finns någon motsvarighet till GHTunes.

#129

Postad 24 januari 2009 - 14:42

Kocho
  • Kocho
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0

Hej var inne hos den lokala spel handlaren idag och frågade han varför man inte kunde föra över låtarna ifrån ett Eu RB1-->Us RV2.
Han sa att det gick han har själv gjort det fast PS3 supporten och harmonix säger att det inte går.
Själva grejen var att man skulle Skapa ett Us konto sen gå in på någon sida och emigrera kontot till ett Eu konto. Skulle finnas guider på nätet men vart? kan inte hitta detta finns det någon här som vet hur man gör.
Har mailat han och bett om hjälp för när jag var i butiken kunde han inte hjälpa mig för han kom inte ihåg hur man gjorde.


Låter väldigt intressant. Någon som vet något om detta?
Skriv gärna ifall du hittar hur man gör

#130

Postad 25 januari 2009 - 23:10

Effoc
  • Effoc
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
Har sökt överalt men inga svar och inga andra forum nämner att det ska gå men när jag gick in på playzone i kalmar och frågade igen så hävdar han fortfarande att det ska gå.
Bifogar ett mail som jag sände playzone där han med säger att det funkar så att ni inte tror att jag ljuger

Ämne: RB2

Hej Stefan Christoffer här var inne hos dig idag och frågade dig om man kunde flytta låtarna ifrån ett Eu RB1 till ett Us RB2 på PS3.
Du sa att man kunde det har ett Eu konto på mitt PS3 med massa låtar ned laddade till mitt Eu RB1 men ser dom inte i Us RB2.
Du sa att det gick att föra över låtarna om man emigrerade ett Us konto skulle finnas guide på internet men har sökt och sökt men kan inget finna.
Så du verkar vara den enda som sitter inne med info som kan hjälpa mig och jag undrar om du kan maila en guide till mig hur man ska göra eller en sida som förklarar hur man gör för vi är flera som undrar

Tjena Christoffer,

Jag har inte kvar infon om hur jag gjorde, tyvärr. Som jag sade så stod jag på en fest med drinken i ena handen och telefonen i andra och gjorde detta i höstas. Jag minns helt enkelt inte hur jag gjorde och killen jag hade i luren (som guidade mig) var inte någon jag kände utan en kille någon på festen ringde upp. Minns att det krävdes en USA-bostadsadress (jag tog en butiksadress från nätet), en dator, båda skivorna och kanske ngt mer jag glömt. Tog ca 15 min på (halv)fyllan så det var inte ngn avancerad operation. NÅGON måste ha dokumenterat detta på nätet?!? EA säger att det inte går om du frågar dem (vet detta då vi ringde deras telefonsuport först) men de har fel.

Lycka till.

MvH Stefan

Och han är 100% säker på att det är en EU RB1 skiva och en US RB2 skiva han använt

#131

Postad 26 januari 2009 - 18:02

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0
Var köper alla Rock band 2 ifrån? ;)
Någon bra sida ? Eller dyker själva spelet upp i sverige snart? eller ännu bättre spelet + alla instrumenten?


Mvh

#132

Postad 26 januari 2009 - 18:05

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0

Var köper alla Rock band 2 ifrån? ;)
Någon bra sida ? Eller dyker själva spelet upp i sverige snart? eller ännu bättre spelet + alla instrumenten?


Mvh


Jag köpte mitt från Discshop innan jul någongång.
Instrumenten finns inte att beställa vad jag vet.

#133

Postad 26 januari 2009 - 18:07

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Var köper alla Rock band 2 ifrån? ;)
Någon bra sida ? Eller dyker själva spelet upp i sverige snart? eller ännu bättre spelet + alla instrumenten?


Mvh

Jag köpte på EBGames. Däremot vet jag inte var man kan köpa instrumenten. Jag använder de från Guitar Hero - WT just nu och det fungerar bra.

#134

Postad 26 januari 2009 - 20:58

Effoc
  • Effoc
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0

Var köper alla Rock band 2 ifrån? ;)
Någon bra sida ? Eller dyker själva spelet upp i sverige snart? eller ännu bättre spelet + alla instrumenten?


Mvh


finns en kille på blocket som jag köpte mitt av med instrument och allt

#135

Postad 26 januari 2009 - 21:15

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0

Var köper alla Rock band 2 ifrån? ;)
Någon bra sida ? Eller dyker själva spelet upp i sverige snart? eller ännu bättre spelet + alla instrumenten?


Mvh


Webhallen.. fick det i julklapp av sambon ;)

#136

Postad 26 januari 2009 - 23:22

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Är det här de officiella trummorna för Rock band 2?
De ser i alla fall väldigt trevliga ut, men inte direkt gratis...

Rock band 2 ?


Rock band

Redigerat av Unregisterede32cf070, 26 januari 2009 - 23:23.


#137

Postad 26 januari 2009 - 23:44

Effoc
  • Effoc
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
Ion trumsettet Får man köpa till extra om man vill och det lite mindre trumsettet du har där är V1 lite sämre än det nya som är trådlöst och lite tystare och mycket bättre att trumma på om fu frågar mig har V2 här hemma oc det klassar ut det gamma rätt bra

http://www.rockband2.com/instruments

#138

Postad 27 januari 2009 - 18:54

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Rock Band: the Grateful Dead

Content: "Don't Ease Me In"
Price: 160 Microsoft Points
Availability: All regions except Hong Kong, India, Japan, Korea, Taiwan
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track: "Don't Ease Me In"--the Grateful Dead. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. Many Rock Band song game tracks are available as both a multipack and as a single game track. These song game tracks are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song game track twice so please carefully consider your purchases. For music credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

Content: "Hell in a Bucket"
Price: 160 Microsoft Points
Availability: All regions except Hong Kong, India, Japan, Korea, Taiwan
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track: "Hell in a Bucket"--the Grateful Dead. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. Many Rock Band song game tracks are available as both a multipack and as a single game track. These song game tracks are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song game track twice so please carefully consider your purchases. For music credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

Content: "Uncle John's Band"
Price: 160 Microsoft Points
Availability: All regions except Hong Kong, India, Japan, Korea, Taiwan
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track: "Uncle John's Band"--the Grateful Dead. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. Many Rock Band song game tracks are available as both a multipack and as a single game track. These song game tracks are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song game track twice so please carefully consider your purchases. For music credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

Content: "Cold Rain and Snow"
Price: 160 Microsoft Points
Availability: All regions except Hong Kong, India, Japan, Korea, Taiwan
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track: "Cold Rain and Snow"--the Grateful Dead. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. Many Rock Band song game tracks are available as both a multipack and as a single game track. These song game tracks are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song game track twice so please carefully consider your purchases. For music credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

Content: "Doin' That Rag"
Price: 160 Microsoft Points
Availability: All regions except Hong Kong, India, Japan, Korea, Taiwan
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track: "Doin' That Rag"--the Grateful Dead. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. Many Rock Band song game tracks are available as both a multipack and as a single game track. These song game tracks are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song game track twice so please carefully consider your purchases. For music credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

Content: "Fire on the Mountain"
Price: 160 Microsoft Points
Availability: All regions except Hong Kong, India, Japan, Korea, Taiwan
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track: "Fire on the Mountain"--the Grateful Dead. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. Many Rock Band song game tracks are available as both a multipack and as a single game track. These song game tracks are exactly the same (unless expressly noted as a special version or remix). Be aware that it is possible to download the same song game track twice so please carefully consider your purchases. For music credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

Content: Grateful Dead Pack 02
Price: 800 Microsoft Points
Availability: All regions except Hong Kong, India, Japan, Korea, Taiwan
Dash Text: [ESRB: T (Teen) MILD LYRICS,MILD SUGGESTIVE THEMES] Build your Rock Band library by purchasing this song game track pack: Grateful Dead Pack 01. This pack includes "Fire on the Mountain," "Doin' That Rag," "Cold Rain and Snow," "Uncle John's Band," "Hell in a Bucket" and "Don't Ease Me In" by Grateful Dead. PLEASE NOTE: Rock Band game disc is required to play song game tracks. This song game track pack includes six song game tracks at a discounted rate over individual purchases. Many Rock Band songs are available as both a multipack and as a single game track. These songs are exactly the same (unless expressly noted). It is possible to download the same song twice. For song credits, visit www.RockBand.com. There are no refunds for this item. For more information, see www.xbox.com/live/accounts.

#139

Postad 27 januari 2009 - 19:19

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0

Webhallen.. fick det i julklapp av sambon :)


Men då var det bara spelet va? :(
Hojta till om ni hör något release datum för instrument + spel B) hehe

#140

Postad 28 januari 2009 - 10:21

Lantto
  • Lantto
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
en dum fråga kanske men hur får man låtarna från RB1 till 2:an? Hittar ingenstans hur man ska göra

#141

Postad 28 januari 2009 - 19:43

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

en dum fråga kanske men hur får man låtarna från RB1 till 2:an? Hittar ingenstans hur man ska göra

Har inte Rock Band, men enligt den här så ska man gå till Options i Rock Band och välja Export.


Fan vad mycket svårare det är att träffa noterna i RB2 i jämförelse med GHWT. Jag missar noter titt som tätt för att jag strummar aningens för tidigt. Hur strummar ni för att det ska gå så smidigt som möjligt? Min gamla taktik med att bara använda tummen och trycka nedåt fungerar inte i snabbare låtar och med de små träff-fönstrena måste jag hitta ett annat sätt. Just nu experimenterar jag med att hålla pekfinger och tummen runt strummen och nypa åt samtidigt som jag drar den upp och ned. Då fungerar den hyffsat i de snabbare partierna, men jag bli överlag sämre på att spela. Några tips?

Förresten. Still alive FTW! :)

*edit*
Det är dåligt liv i den här tråden i jämförelse med "Guitar Hero"-trådarna. Är det så pass många fler "Guitar Hero"-spelare än "Rock band"-spelare på det här forumet?

Har spelar som en gnu den här veckan nu och låst upp så att det finns 102 låtar i min lista nu (exkl. RB1-låtar). Som följd har jag fått värk i händerna så jag ska nog ta en paus från det här. Vore illa om jag fick "plastgitarr"-arm...

Redigerat av Unregisterede32cf070, 01 februari 2009 - 23:08.


#142

Postad 02 februari 2009 - 00:04

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0
Jag tänkte tjacka RB2 så fort jag får det för under femhundringen :) Men det är ******** vad alla affärer håller på fullpriset länge. Lirar fortfarande mest RB1 och misstänker att de flesta gått över och kör tvåan, även om man vill köra ettans låtar.

#143

Postad 02 februari 2009 - 09:12

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Jag tänkte tjacka RB2 så fort jag får det för under femhundringen :) Men det är ******** vad alla affärer håller på fullpriset länge. Lirar fortfarande mest RB1 och misstänker att de flesta gått över och kör tvåan, även om man vill köra ettans låtar.

Håller med om att det är mycket pengar. Jag sålde av mina Guitar Heroes så att det inte skulle svida så mycket.
Du kan importera låtarna från ettan till tvåan och spela de därifrån. Det är mycket trevligt. Jag har ca 150 låtar i min lista och då har jag inte shoppat några utöver de som följer med ettan och tvåan. ;)

*edit*
Någon som har provat att använda GH-WT trummor till RB2? Hur fungerar det i jämförelse med de trummor som är avsedda för RB2?

Redigerat av Unregisterede32cf070, 04 februari 2009 - 17:57.


#144

Postad 04 februari 2009 - 19:12

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0

Håller med om att det är mycket pengar. Jag sålde av mina Guitar Heroes så att det inte skulle svida så mycket.
Du kan importera låtarna från ettan till tvåan och spela de därifrån. Det är mycket trevligt. Jag har ca 150 låtar i min lista och då har jag inte shoppat några utöver de som följer med ettan och tvåan. :)

*edit*
Någon som har provat att använda GH-WT trummor till RB2? Hur fungerar det i jämförelse med de trummor som är avsedda för RB2?

Jag har testat till första Rock band och det fungerar finemang. Det är ju krångligare med gh-trummorna då det är annorlunda placering än med rb-trummorna, men det fungerar jättebra.

#145

Postad 04 februari 2009 - 19:36

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Jag har testat till första Rock band och det fungerar finemang. Det är ju krångligare med gh-trummorna då det är annorlunda placering än med rb-trummorna, men det fungerar jättebra.


Funderar på om jag ska skaffa GH-trummor eller vänta tills RB2-trummorna kommer...
Provade även att duellera på sex olika personer på live (Hard och Expert) nyss och vann inte en enda. :)

#146

Postad 04 februari 2009 - 19:55

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0

Funderar på om jag ska skaffa GH-trummor eller vänta tills RB2-trummorna kommer...
Provade även att duellera på sex olika personer på live (Hard och Expert) nyss och vann inte en enda. :)

Om du inte tänkt spela gh tycker jag du ska skaffa rb2-trummorna, annars ska du lätt ha guitar-hero setet

#147

Postad 04 februari 2009 - 20:52

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Om du inte tänkt spela gh tycker jag du ska skaffa rb2-trummorna, annars ska du lätt ha guitar-hero setet

Äger inte GH (längre) så det blir nog att invänta trumsetet. Jag har ändå inte säker på gitarr och Expert ännu så jag har en del att bli bättre där medan jag väntar.

#148

Postad 04 februari 2009 - 21:15

Kocho
  • Kocho
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0
Tycker man skall satsa på RB2 kittet och köpa lösa cymbaler ist. Tycker GH:WT trummorna inte har spec bra kvalite.
Eller att man köper ION trummorna.

Själv ska jag fortsätta köra mina rock band 1 trummor tills Metallica spelet kommer ut med sina dubbla pedaler

#149

Postad 04 februari 2009 - 21:19

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Tycker man skall satsa på RB2 kittet och köpa lösa cymbaler ist. Tycker GH:WT trummorna inte har spec bra kvalite.
Eller att man köper ION trummorna.

Själv ska jag fortsätta köra mina rock band 1 trummor tills Metallica spelet kommer ut med sina dubbla pedaler

ION-trummorna är lite väl dyra. Rock band kittet kan det eventuellt bli, men jag äger redan två GH-gitarrer så då skulle jag bli med en tredje. Allt beror givetvis på vad det i slutändan kommer att kosta.

#150

Postad 04 februari 2009 - 21:55

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0

Tycker man skall satsa på RB2 kittet och köpa lösa cymbaler ist. Tycker GH:WT trummorna inte har spec bra kvalite.
Eller att man köper ION trummorna.

Själv ska jag fortsätta köra mina rock band 1 trummor tills Metallica spelet kommer ut med sina dubbla pedaler

Men om man vill spela gh med rb2-setet + lösa cymbaler kommer man ändå bara kunna använda röd-gul-blå-grön, inte orange. Kan dock hålla med dig om att gh-setet är av väldigt dålig kvalité. Mina hur fungerat super sen dog ena trumman, kablarna har åkt ur för att de fästs så dåligt



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.