Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 07 september 2010 - 16:15

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

  • 845 inlägg
  • 0
Varför i hela ******** ska man betala en administrativ avgift på 150 kronor när man nedgraderar sitt bredband? Det är sånt här som Com Hem AB är ruttna på

#102

Postad 07 september 2010 - 17:36

oscy
  • oscy
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Problem med ljudet på min Humax HDPVR-1000c:

Har sökt i separata tråden för boxen, men har inte hittat någon med samma problem som mig. Jag har problem med ljudnivån mellan kanaler som skickar ut DD ljud och alla andra kanaler. Jag snackar om en enorm ljudskillnad på tex tv3 och TV4HD t ex. Vidare så kan jag inte sänka ljudet på HD-kanalerna på boxen. Utan ljudet är lika högt även om jag drar ner ljudet till noll på boxen.

Och det kan jag leva med då jag kan använda fjärren till hemmabion för ljudet. Men om jag ställer anpassar ljudet på hemmabion efter HD-kanalnivåerna, och byter till någon annan kanal så blir det pannkaka. För även om jag har maxvolym på boxen, så är ljudnivån betydligt lägre för stereoljudkanalerna jämfört med hd-kanalerna. Hade jag bara kunnat höja ännu mer så hade jag åtminstone kunnat "matcha" ljudnivån på SD kanalerna med HD kanalerna och aldrig behövt fippla med ljudet på boxen överhuvudtaget, utan istället bar använda hemmabiofjärren. Men nu är det inte möjligt som sagt...

Utan istället är det så man måste kasta sig över fjärrarna om man råkar byta till en hd-kanal då ljudet är jättehögt.

Några förslag?

Svårt o förklara allt, men hoppas jag gjort mig förstådd. För övrigt kan jag säga att jag har boxen kopplad med ljud och bild till min TV, som sedan skickar ljudet vidare med SPDIF till min förstärkare. Har även min dator kopplad till TVn med HDMI och sedan ljudet utkopplat på samma sätt, och där är det inga problem med ljudet oavsett vilken typ...

#103

Postad 07 september 2010 - 21:57

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0

Abonnerar du på Digital-tv Medium 8 Favoriter HD så ska du kunna lägga in HDTV-kanaler som favoriter i abonnemanget. Vi ber dig kontakta Kundservice på telefon 0771 55 00 00 för bytet om det inte fungerar via Mina Sidor.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Siméla Lidén

Nej.

Jag försöker byta från Small till Medium 8 Favoriter HD, men när jag får upp kanalerna som jag kan välja mellan, kommer inte HD-kanalerna upp.

Det kan bero på att du bor i ett Com Hem-hus som inte är "uppgraderat". Då klarar det heller inte HDTV.

Nej, jag kan välja HD enskilt.

#104

Postad 08 september 2010 - 07:14

Unregistered43975
  • Unregistered43975
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

En sak som irriterar mig våldsamt med HDPVRen är att den har
problem med att hålla ljud och bild i synk.

Visserligen finns den manuella justeringen men problemet är inte
konstant så antingen får man lida eller pilla på justeringen mest
för jämnan.

Är detta något som kommer med i programuppdateringen?

Mvh,
Ingvar



+1 på detta,speciellt på hd kanalerna har detta problem varit med sedan starten ... så jag har tappat hoppet.



Det kommer att ske förbättringar i och med den kommande mjukvaran, dock kan vi inte lova att det löser problemet helt och hållet.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Siméla Lidén

Vad jobbas det på för att lösa problemet helt och hållet då?
För ett problem ska väl lösas helt och hållet?

#105

Postad 08 september 2010 - 08:08

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Varför i hela ******** ska man betala en administrativ avgift på 150 kronor när man nedgraderar sitt bredband? Det är sånt här som Com Hem AB är ruttna på


Hej,

En nedgradering sker med en kalendermånad. Detta gäller alla tjänster. Vid nedgradering av Bredband debiteras en administrativ avgift på 150:-.

Det blir en kostnad för Com Hem att utföra uppgraderingar och nedgraderingar, därför tillkommer en avgift. Då en kund uppgraderar till en högre tjänst så bjuder Com Hem på avgiften.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Siméla Lidén

#106

Postad 08 september 2010 - 08:46

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Kan man sen kopiera ut det man spelat in från boxen, är det ju en bra funktion, men kan man inte kopiera ut det inspelade på något sätt - för att sen kunna spara det via datorn på t ex en DVD - så är det ju en helt och hållet meningslös funktion.


Hej,

Denna fråga har för oss varit uppe förut, men då främst för Samsungs DCB-P850Z och DCB-P770Z. Svaret är att inspelat material inte kan föras över till inkopplad USB-enhet, detta för att skydda inspelat material från illegal spridning.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Siméla Lidén

#107

Postad 08 september 2010 - 11:47

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

Hej,

Denna fråga har för oss varit uppe förut, men då främst för Samsungs DCB-P850Z och DCB-P770Z. Svaret är att inspelat material inte kan föras över till inkopplad USB-enhet, detta för att skydda inspelat material från illegal spridning.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Siméla Lidén


Fast man kan ju fortfarande spela över materialet till en DVD med hjälp av en DVD-inspelare. Från DVD:n kan man sedan lägga över filmerna till en dators hårddisk. Med andra ord kan materialet ändå spridas illegalt. Kopieringsskyddet eller vad det är som hindrar oss laglydiga att på ett enkelt sätt spara våra filmer till en extern hårddisk resulterar endast i irriterade kunder. Helt i onödan.

Jag förstår att Comhem inte råder över detta. Det är filmbolagen vi ska bråka på (vilket i och för sig nog mest är slöseri med tid). Man får väl gilla läget och kämpa på med att försöka hålla sig laglydig. :)

#108

Postad 08 september 2010 - 12:43

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Vad jobbas det på för att lösa problemet helt och hållet då?
För ett problem ska väl lösas helt och hållet?


Hej

Självklart är vår intention att lösa problemet helt och hållet. Dock finns det faktorer som vi inte kan påverka med mjukvaran till boxen.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Siméla Lidén

#109

Postad 08 september 2010 - 14:05

Malbo
  • Malbo
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har Viasat Sportpaketet HD via Er. Har man egen parabol kommer man även åt Viasat extra-kanaler och kan på så
sätt se alla Premier Leauge matcher. Finns det någon möjlighet att även Com Hem kommer att visa dessa kanaler inom en snar framtid?

#110

Postad 08 september 2010 - 14:31

jollan
  • jollan
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Hej!
Jag funderar på att skaffa Viasat sport HD paketet. Men vill inte binda mig.
Kan man ta detta paket med tillsvidarabbonemang och uppsägningstid eller måste man binda sig på 12 månader för att få tillgång till det?

Jag kommer troligtvis inte bo kvar här ett år till så känns lite surt att binda sig ett helt år.

Mvh

#111

Postad 08 september 2010 - 16:30

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har Viasat Sportpaketet HD via Er. Har man egen parabol kommer man även åt Viasat extra-kanaler och kan på så
sätt se alla Premier Leauge matcher. Finns det någon möjlighet att även Com Hem kommer att visa dessa kanaler inom en snar framtid?



Hej,

Ja, Viasat har köpt rättigheterna för Premier League de tre närmsta säsongerna med start 2010, då ni har Viasat Sport paketet HD har ni därav tillgång till matcherna. Totalt rör det sig om 380 matcher per säsong. Viasat kommer att sända ett minimum av 228 matcher per säsong. Avtalet gäller från och med hösten 2010 till våren 2013.

Med vänlig hälsning
Kundservice
CarinaNolte

#112

Postad 08 september 2010 - 17:01

Malbo
  • Malbo
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0

Hej,

Ja, Viasat har köpt rättigheterna för Premier League de tre närmsta säsongerna med start 2010, då ni har Viasat Sport paketet HD har ni därav tillgång till matcherna. Totalt rör det sig om 380 matcher per säsong. Viasat kommer att sända ett minimum av 228 matcher per säsong. Avtalet gäller från och med hösten 2010 till våren 2013.

Med vänlig hälsning
Kundservice
CarinaNolte


Tror inte du förstod frågan riktigt... För att kunna alla matcher krävs det att man har tillgång till Viasat extrakanaler, kallade Viasat Xtra 1, Xtra 2 osv. Så frågan - Kommer Com Hem att kunna erbjuda Viasat Xtra?

#113

Postad 08 september 2010 - 17:09

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

  • 845 inlägg
  • 0
Jag har heller inte kunnat ringa till er under några dagar, ej har ni svarat på mail, hoppas verkligen att jag kan säga upp en del saker ändå, vill inte pröjsa ytterligare en månad

#114

Postad 08 september 2010 - 17:15

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Hej!
Jag funderar på att skaffa Viasat sport HD paketet. Men vill inte binda mig.
Kan man ta detta paket med tillsvidarabbonemang och uppsägningstid eller måste man binda sig på 12 månader för att få tillgång till det?

Jag kommer troligtvis inte bo kvar här ett år till så känns lite surt att binda sig ett helt år.

Mvh


Hej

Vi förstår ditt dilemma. Dock har Viasat Sport paketet en 12 månaders bindningstid. I de avtal som förhandlas med Viasat innefattar bindningstid. Detta är inget som Com Hem AB styr över.

Med vänlig hälsning
Kundservice
CarinaNolte

#115

Postad 09 september 2010 - 11:24

DaddyCool
  • DaddyCool
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0
Hej jag har en snabb fråga.

Jag har köpt en HDPVR-1000c box idag, jag har inte hunnit koppla in den än. Kommer jag att få in mina analoga kanaler som jag har idag med boxen eller måste jag använda mig av TVs tuner för dessa? Jag förstår att de inte kommer att vara digitala men kan jag få in allt med boxen?

Mvh//

#116

Postad 09 september 2010 - 11:32

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
Vi har ett Medium 8 Favoriter abonnemang.

Det som jag stör mig ordentligt på är att jag måste slösa två av favoriterna på TV3 och Kanal5, som jag redan har tillgång till i mitt analoga utbud.

Skulle inte förvåna mig om det är 90% av abonnenterna som är i samma situation som jag, vilket antagligen gör att ni skrockar i era korridorer åt folk som har tecknat ett Medium 6 Favoriter.

Medium är inget alternativ heller, då skulle det bli ännu dyrare till ingen nytta.

#117

Postad 09 september 2010 - 11:40

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Jag har köpt en HDPVR-1000c box idag, jag har inte hunnit koppla in den än. Kommer jag att få in mina analoga kanaler som jag har idag med boxen eller måste jag använda mig av TVs tuner för dessa? Jag förstår att de inte kommer att vara digitala men kan jag få in allt med boxen?

Du får tyvärr inte in de analoga kanalerna i HDPVR:en, det blir till att använda tv:ns tuner.

#118

Postad 09 september 2010 - 11:59

DaddyCool
  • DaddyCool
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0
Tack för snabbt svar, det var ju tråkigt och väldigt bökigt.

COMHEM varför har ni det på detta sätt? Vi betalar ju redan för dessa kanaler via lägenhetsavgiften man borde väl iallafall via smal paketet få alla kanaler som man har tillgång till analogt. Är det något som ni kommer att ändra på eller måste vi kunder leva med detta, alltså betala dubbelt när vi beställer fler tjänster av er? Det är inget bra sätt om man vill behålla sina kunder. Ta gärna åt er av denna kritik jag vet att det är många som tycker samma som mig.

mvh//

#119

Postad 09 september 2010 - 12:12

CN70
  • CN70
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0
Jag har hört rykten att ComHem ska sluta samarbeta med Humax och att Humax HDPVR-boxen ska ersättas i ert sortiment mot en motsvarande (?) Samsung-box. Stämmer detta och i så fall vilken box blir det, samt när kommer boxen finnas tillgänglig?

#120

Postad 09 september 2010 - 12:48

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Hej jag har en snabb fråga.

Jag har köpt en HDPVR-1000c box idag, jag har inte hunnit koppla in den än. Kommer jag att få in mina analoga kanaler som jag har idag med boxen eller måste jag använda mig av TVs tuner för dessa? Jag förstår att de inte kommer att vara digitala men kan jag få in allt med boxen?

Mvh//


Hej,

Då Humax HDPVR-1000C saknar analog tuner behöver du använda dig av TV:ns tuner för att få tillgång till dina analoga kanaler.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Siméla Lidén

#121

Postad 09 september 2010 - 12:51

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Tack för snabbt svar, det var ju tråkigt och väldigt bökigt.

COMHEM varför har ni det på detta sätt? Vi betalar ju redan för dessa kanaler via lägenhetsavgiften man borde väl iallafall via smal paketet få alla kanaler som man har tillgång till analogt. Är det något som ni kommer att ändra på eller måste vi kunder leva med detta, alltså betala dubbelt när vi beställer fler tjänster av er? Det är inget bra sätt om man vill behålla sina kunder. Ta gärna åt er av denna kritik jag vet att det är många som tycker samma som mig.

mvh//


Hej igen,

Naturligtvis tar vi alla synpunkter i beaktning. Dessa skickas till ansvariga för våra produkter, huruvida de senare kommer att genomföras eller ej kan vi inte garantera.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Siméla Lidén

#122

Postad 09 september 2010 - 13:46

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Jag har hört rykten att ComHem ska sluta samarbeta med Humax och att Humax HDPVR-boxen ska ersättas i ert sortiment mot en motsvarande (?) Samsung-box. Stämmer detta och i så fall vilken box blir det, samt när kommer boxen finnas tillgänglig?


Hej

Detta stämmer inte, vi har ingen avsikt att avsluta samarbetet med Humax. Vi följer utvecklingen och marknaden av Digital-tv-mottagare. Just nu har vi ingen information om kommande mottagare.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Siméla Lidén

#123

Postad 09 september 2010 - 14:34

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Vi har ett Medium 8 Favoriter abonnemang.

Det som jag stör mig ordentligt på är att jag måste slösa två av favoriterna på TV3 och Kanal5, som jag redan har tillgång till i mitt analoga utbud.

Skulle inte förvåna mig om det är 90% av abonnenterna som är i samma situation som jag, vilket antagligen gör att ni skrockar i era korridorer åt folk som har tecknat ett Medium 6 Favoriter.

Medium är inget alternativ heller, då skulle det bli ännu dyrare till ingen nytta.

Du är inte ensam just nu betalar jag dubbelt för 3 kanaler eftersom jag lagt in samma som dig + tv10.Medium är inte alternativ för mig heller då den saknar dom kanler jag vill ha etc.Och analogt vägrar jag o se på om inte comhem visste det ser det inte så fint ut på dagens 40-50 tums lcd tvs etc.Sedan skyller dom på att fastighetsägarna vill ha analogt bla bla ... sicket skitsnack.Lägg in grundutbudet digitalt o sluta upp med att suga ut allt ni kan från era kunder.. tack.

#124

Postad 09 september 2010 - 17:29

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0

Du är inte ensam just nu betalar jag dubbelt för 3 kanaler eftersom jag lagt in samma som dig + tv10.Medium är inte alternativ för mig heller då den saknar dom kanler jag vill ha etc.Och analogt vägrar jag o se på om inte comhem visste det ser det inte så fint ut på dagens 40-50 tums lcd tvs etc.Sedan skyller dom på att fastighetsägarna vill ha analogt bla bla ... sicket skitsnack.Lägg in grundutbudet digitalt o sluta upp med att suga ut allt ni kan från era kunder.. tack.


Håller till viss del med, alla analoga kanaler borde vara fria digitalt och varken comhem eller programbolagen borde ta extra betalt för detta. Alla vill dock inte ha digitalt så att släcka analogt är nog inte rätt väg heller som vissa nämnt ÄVEN om det skulle skapa mer utrymme för fler kanaler i comhem's nät. Alla har inte en 40-50" lcd. Många äldre fattar inte eller vill inte fatta med mer än 1 fjärrkontroll. Vill inte eller har inte råd att köpa ny tv/box men vill såklart ha kvar kanalerna :D Hojta till igen om 10-15år när alla äldre teknikfientliga snåljåpar med 28" tjocktv hamnat på pensionat ;) Dessutom beror analoga sändningen i mångt och mycket troligen på avtalen med fastighetsägaren men de löper väl ut om några år. I Umeå sänder comhem vad jag vet knappt något grundutbud alls jämfört med i andra städer.

Dessutom har ju comhem släppt ett antal kanaler fritt digitalt i nätet bara för ca 1år sedan... det kanske kommer mera?

#125

Postad 09 september 2010 - 19:09

oscy
  • oscy
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Känns som ni hoppat över mitt inlägg. Skulle uppskatta förslag då det är extremt jobbigt. Flera som har likande problem? Någon lösning?


Problem med ljudet på min Humax HDPVR-1000c:

Har sökt i separata tråden för boxen, men har inte hittat någon med samma problem som mig. Jag har problem med ljudnivån mellan kanaler som skickar ut DD ljud och alla andra kanaler. Jag snackar om en enorm ljudskillnad på tex tv3 och TV4HD t ex. Vidare så kan jag inte sänka ljudet på HD-kanalerna på boxen. Utan ljudet är lika högt även om jag drar ner ljudet till noll på boxen.

Och det kan jag leva med då jag kan använda fjärren till hemmabion för ljudet. Men om jag ställer anpassar ljudet på hemmabion efter HD-kanalnivåerna, och byter till någon annan kanal så blir det pannkaka. För även om jag har maxvolym på boxen, så är ljudnivån betydligt lägre för stereoljudkanalerna jämfört med hd-kanalerna. Hade jag bara kunnat höja ännu mer så hade jag åtminstone kunnat "matcha" ljudnivån på SD kanalerna med HD kanalerna och aldrig behövt fippla med ljudet på boxen överhuvudtaget, utan istället bar använda hemmabiofjärren. Men nu är det inte möjligt som sagt...

Utan istället är det så man måste kasta sig över fjärrarna om man råkar byta till en hd-kanal då ljudet är jättehögt.

Några förslag?

Svårt o förklara allt, men hoppas jag gjort mig förstådd. För övrigt kan jag säga att jag har boxen kopplad med ljud och bild till min TV, som sedan skickar ljudet vidare med SPDIF till min förstärkare. Har även min dator kopplad till TVn med HDMI och sedan ljudet utkopplat på samma sätt, och där är det inga problem med ljudet oavsett vilken typ...



#126

Postad 10 september 2010 - 07:14

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Känns som ni hoppat över mitt inlägg. Skulle uppskatta förslag då det är extremt jobbigt. Flera som har likande problem? Någon lösning?


Hej,

Ibland behöver vi göra en avstämning innan vi kan besvara en fråga varför svar kan dröja, detta för att du ska få ett korrekt svar. Vi har inte glömt bort din fråga.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Siméla Lidén

#127

Postad 10 september 2010 - 07:17

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Håller till viss del med, alla analoga kanaler borde vara fria digitalt och varken comhem eller programbolagen borde ta extra betalt för detta. Alla vill dock inte ha digitalt så att släcka analogt är nog inte rätt väg heller som vissa nämnt ÄVEN om det skulle skapa mer utrymme för fler kanaler i comhem's nät. Alla har inte en 40-50" lcd. Många äldre fattar inte eller vill inte fatta med mer än 1 fjärrkontroll. Vill inte eller har inte råd att köpa ny tv/box men vill såklart ha kvar kanalerna :) Hojta till igen om 10-15år när alla äldre teknikfientliga snåljåpar med 28" tjocktv hamnat på pensionat :) Dessutom beror analoga sändningen i mångt och mycket troligen på avtalen med fastighetsägaren men de löper väl ut om några år. I Umeå sänder comhem vad jag vet knappt något grundutbud alls jämfört med i andra städer.

Dessutom har ju comhem släppt ett antal kanaler fritt digitalt i nätet bara för ca 1år sedan... det kanske kommer mera?

Varför ska Comhem sitta kvar med analog teknik när vi lyckats digitalisera hela marknätet utan några större protester? Varför ska de "äldre" skyddas just hos Comhem? Jag förstår inte detta faktiskt.

#128

Postad 10 september 2010 - 07:42

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Tror inte du förstod frågan riktigt... För att kunna alla matcher krävs det att man har tillgång till Viasat extrakanaler, kallade Viasat Xtra 1, Xtra 2 osv. Så frågan - Kommer Com Hem att kunna erbjuda Viasat Xtra?


Hej

Dessa sändningar är exklusiva för Viasats parabolkunder och via deras On Demand-tjänst på deras hemsida. Vi har framfört ditt önskemål till vår produktavdelning.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Siméla Lidén

#129

Postad 10 september 2010 - 08:41

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Tråden har visst flyttats idag och i och med det försvann min prenumeration på tråden. Dumt.
+1 för redigeringsfunktion!

Annars är det mest irriterande med boxen (HDPVR) för mig att jag inte litar 100% att inspelningar drar igång när boxen står i standby. Därför står boxen på alltid och drar onödig ström. När jag har ställt den på standby händer det ibland att saker och ting inte spelas in så numera står den alltid på. Det om något känns som en bugg.


Hej,

Vi känner till detta problem, det du bör kontrollera är om digitalboxen är uppdaterad till senaste mjukvaruversion. Om så är fallet bör du kontakta Kundservice för att göra en garantireparation/byte av digitalboxen.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Siméla Lidén

#130

Postad 10 september 2010 - 10:41

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Håller till viss del med, alla analoga kanaler borde vara fria digitalt och varken comhem eller programbolagen borde ta extra betalt för detta. Alla vill dock inte ha digitalt så att släcka analogt är nog inte rätt väg heller som vissa nämnt ÄVEN om det skulle skapa mer utrymme för fler kanaler i comhem's nät. Alla har inte en 40-50" lcd. Många äldre fattar inte eller vill inte fatta med mer än 1 fjärrkontroll. Vill inte eller har inte råd att köpa ny tv/box men vill såklart ha kvar kanalerna :) Hojta till igen om 10-15år när alla äldre teknikfientliga snåljåpar med 28" tjocktv hamnat på pensionat :) Dessutom beror analoga sändningen i mångt och mycket troligen på avtalen med fastighetsägaren men de löper väl ut om några år. I Umeå sänder comhem vad jag vet knappt något grundutbud alls jämfört med i andra städer.

Dessutom har ju comhem släppt ett antal kanaler fritt digitalt i nätet bara för ca 1år sedan... det kanske kommer mera?


Hej,

Det är programbolagen själva som väljer vilka kanaler som ska vara fria och alltså inte bekostas via programavgifter till bland annat Com Hem. När det gäller kanaler som är fria så ligger de utanför vårt programkort och således kan vem som helst se dessa digitalt om man har en digital-tv-mottagare.

Frågan om att flera kanaler borde vara fria digitalt bestämmer inte Com Hem, utan det är upp till respektive programbolag, till exempel Viasat, TV4, SBS och MTV.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Siméla Lidén

#131

Postad 10 september 2010 - 12:03

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Frågan om att flera kanaler borde vara fria digitalt bestämmer inte Com Hem, utan det är upp till respektive programbolag, till exempel Viasat, TV4, SBS och MTV.

Det där måste väl ni också kunna bestämma, dvs vilka kanaler som ska ingå i fastighetsavgiften som jag antar åtminstone en del av era kunder betalar? Är det inte samma förhållanden som styr vilka kanaler som ska ingå i analoga grundutbudet alltså? Vad jag vet så betalar vår BRF en avgift per månad och hushåll för det analoga grundutbudet (kostnaden är specad i månadsavgiften). Kan inte detta bara göras om till ett digitalt grundutbud? Varför skulle MTG ha synpunkter på detta? TV3 analogt och digitalt är ju samma kanal med samma utbud så varför ska distributionsformen spela någon roll? Om jag har betalt för TV3 en gång analogt, varför ska jag betala en gång till digitalt? Jag förstår inte logiken i det.

I vilket fall som helst så borde alla kanaler i Grundutbudet - som många av era kunder betalar för - ingå i Small och Medium 8 favoriter. Som tidigare nämnts så är 8 favoriter alldeles för oflexibelt för oss som vill slippa analog tv helt, när vi måste välja in TV3, Kanal 5, TV4+, TV8 i dessa 8 favoriter. Om man vill ha in alla analoga kanaler så förbrukar man alla "8 favoriter" och då betalar man alltså 189 kr/mån för ingenting. In med dem och låt oss välja 8 NYA kanaler i paketet! Medium och Large är också helt fel för många av oss eftersom en del kanaler inte ingår och de flesta övriga är ointressanta.

Redigerat av hakanh65, 10 september 2010 - 12:22.


#132

Postad 10 september 2010 - 15:22

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Det där måste väl ni också kunna bestämma, dvs vilka kanaler som ska ingå i fastighetsavgiften som jag antar åtminstone en del av era kunder betalar? Är det inte samma förhållanden som styr vilka kanaler som ska ingå i analoga grundutbudet alltså? Vad jag vet så betalar vår BRF en avgift per månad och hushåll för det analoga grundutbudet (kostnaden är specad i månadsavgiften). Kan inte detta bara göras om till ett digitalt grundutbud? Varför skulle MTG ha synpunkter på detta? TV3 analogt och digitalt är ju samma kanal med samma utbud så varför ska distributionsformen spela någon roll? Om jag har betalt för TV3 en gång analogt, varför ska jag betala en gång till digitalt? Jag förstår inte logiken i det.

I vilket fall som helst så borde alla kanaler i Grundutbudet - som många av era kunder betalar för - ingå i Small och Medium 8 favoriter. Som tidigare nämnts så är 8 favoriter alldeles för oflexibelt för oss som vill slippa analog tv helt, när vi måste välja in TV3, Kanal 5, TV4+, TV8 i dessa 8 favoriter. Om man vill ha in alla analoga kanaler så förbrukar man alla "8 favoriter" och då betalar man alltså 189 kr/mån för ingenting. In med dem och låt oss välja 8 NYA kanaler i paketet! Medium och Large är också helt fel för många av oss eftersom en del kanaler inte ingår och de flesta övriga är ointressanta.


Tack för dina synpunkter.

I denna diskussion måste vi skilja på fria digitala kanaler och det avtal som fastighetsägaren/föreningen tecknat med Com Hem. Det avtalet fastighetsägaren/föreningen tecknat med Com Hem är ett avtal som kan förändras.

Vi har idag erbjudande om ett så kallat ”Gruppavtal” till fastighetsägare/föreningar som förhandlas fram mellan Com Hem och fastighetsägaren/föreningen. Gruppavtalet kan omfattas av olika paketeringar av kanaler. Vad det gäller kostnader och affärsrelationer med respektive programbolag så är det ingen diskussion vi kan föra i dessa forum. Om du vill påverka ditt utbud i fastigheten ber vi dig kontakta din fastighetsägare eller ordförande i föreningen som kan driva frågan mot aktuell kontaktperson inom Com Hem.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Siméla Lidén

#133

Postad 10 september 2010 - 17:11

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Tack för dina synpunkter.

I denna diskussion måste vi skilja på fria digitala kanaler och det avtal som fastighetsägaren/föreningen tecknat med Com Hem. Det avtalet fastighetsägaren/föreningen tecknat med Com Hem är ett avtal som kan förändras.

Vi har idag erbjudande om ett så kallat ”Gruppavtal” till fastighetsägare/föreningar som förhandlas fram mellan Com Hem och fastighetsägaren/föreningen. Gruppavtalet kan omfattas av olika paketeringar av kanaler. Vad det gäller kostnader och affärsrelationer med respektive programbolag så är det ingen diskussion vi kan föra i dessa forum. Om du vill påverka ditt utbud i fastigheten ber vi dig kontakta din fastighetsägare eller ordförande i föreningen som kan driva frågan mot aktuell kontaktperson inom Com Hem.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Siméla Lidén

Det jag är ute efter är ett bättre okryperat grundutbud, motsvarande dagens analoga. Det Gruppavtal du hänvisar till innebär väl ingen förändring av detta vad jag har förstått? Det krävs väl fortfarande ett kort för varje tv/box? Ni borde kanske inse att era kunder har fler tv-apparater och knappast har lust att betala för ett kort till varje apparat. Fortfarande förstår jag heller inte varför jag ska betala TVÅ gånger för samma kanal, exv TV3, bara för att jag vill ha den digitalt. Vi som har det analoga grundutbudet borde ju rimligen även få motsvarande kanaler digitalt okrypterade. Den analoga distributionen är ju okrypterad! Den digitala distributionen är dessutom betydlig billigare per kanal så egentligen borde kostnaden gå ner om ni stänger av den analoga distributionen helt. Det som jag och säkert andra undrar är varför ni inte inser potentialen för digital tv nu när folk köper platt-tv i parti och minut, utan hänger kvar med analog teknik.

Ett annat motiv till fler digitala okrypterade kanaler är väl att ni då antagligen minskar en verksamhet som en del av era kunder sysslar med, nämligen cardsharing? Folk vill ju använda alla sina platt-tv till något vettigt men då ska ni ha betalt för ett tvillingkort för 99 kr/mån till varje apparat. Ta en familj med tre barn och som sammanlagt har fyra tv-apparater. Med Large och 3 tvillingkort blir kostnaden 626 kr/mån. Tycker ni det verkar rimligt?

Redigerat av hakanh65, 10 september 2010 - 17:22.


#134

Postad 11 september 2010 - 04:48

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

  • 887 inlägg
  • 0

Fortfarande förstår jag heller inte varför jag ska betala TVÅ gånger för samma kanal, exv TV3, bara för att jag vill ha den digitalt. Vi som har det analoga grundutbudet borde ju rimligen även få motsvarande kanaler digitalt okrypterade. Den analoga distributionen är ju okrypterad! Den digitala distributionen är dessutom betydlig billigare per kanal så egentligen borde kostnaden gå ner om ni stänger av den analoga distributionen helt. Det som jag och säkert andra undrar är varför ni inte inser potentialen för digital tv nu när folk köper platt-tv i parti och minut, utan hänger kvar med analog teknik.


Det beror på att det är en enormt stor intäkt för ComHem. Man gör allt för att avveckla det analoga utbudet så långsamt som möjligt.

Comhem verkar numera tagit bort årsredovisningarna från sin hemsida. Det är annars standard att stora företag har dom tillgängliga där. Förmodar att det var för att dom är så provocerande att till och med den undangömda länken man tidigare kunde hitta dom under har tagits bort. Vill minnas att det 2008 inte fanns något annat svenskat företag i samma storleksordning som var ens i närheten av samma vinst. Tror det var 43% vinstmarginal. De flesta företag är glada över 10% eller så. Orkar inte googla nu efter nyare bokslut men vi kan ju räkna lite.

500.000 hushåll som har påtvingade analogavtal (undrar om dom inte hade uppåt 1 miljon kunder det sista jag såg). I snitt 100 kr/månad (avtalen varierar. Har hört siffror från 50-180 kr). Det blir 600 miljoner om året. Visst finns det en del utgifter också men dom är minimala. Det blir ett antal hundra miljoner om året i extra vinst. Eftersom de kommersiella och kommunala fastighetsbolagen också lägger på en summa så har de inget intresse av att påskynda avvecklingen.

När alla mormor och farmor som inte bor hos Com Hem klarade den digitala omställningen med minimala problem härom året kan man ju fråga sig om någon tror Com Hem ser till några andra än sina ekonomers intressen.

Redigerat av Unregistered81406615, 11 september 2010 - 04:49.


#135

Postad 11 september 2010 - 09:21

DB9
  • DB9
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Det beror på att det är en enormt stor intäkt för ComHem. Man gör allt för att avveckla det analoga utbudet så långsamt som möjligt.

Comhem verkar numera tagit bort årsredovisningarna från sin hemsida. Det är annars standard att stora företag har dom tillgängliga där. Förmodar att det var för att dom är så provocerande att till och med den undangömda länken man tidigare kunde hitta dom under har tagits bort. Vill minnas att det 2008 inte fanns något annat svenskat företag i samma storleksordning som var ens i närheten av samma vinst. Tror det var 43% vinstmarginal. De flesta företag är glada över 10% eller så. Orkar inte googla nu efter nyare bokslut men vi kan ju räkna lite.

500.000 hushåll som har påtvingade analogavtal (undrar om dom inte hade uppåt 1 miljon kunder det sista jag såg). I snitt 100 kr/månad (avtalen varierar. Har hört siffror från 50-180 kr). Det blir 600 miljoner om året. Visst finns det en del utgifter också men dom är minimala. Det blir ett antal hundra miljoner om året i extra vinst. Eftersom de kommersiella och kommunala fastighetsbolagen också lägger på en summa så har de inget intresse av att påskynda avvecklingen.

När alla mormor och farmor som inte bor hos Com Hem klarade den digitala omställningen med minimala problem härom året kan man ju fråga sig om någon tror Com Hem ser till några andra än sina ekonomers intressen.

Detta var jag bara tvungen att kolla upp...
Gällande år 2009 2008 2007
Nettoomsättning (TKR) 4,0 Miljarder 3,6 Miljarder 2,7 Miljarder
Vinstmarginal 24,74 % 27,19 % 29,38 %

Omsättningen ökar kraftigt, vinsten sjunker något, men 25% i vinst är grymt bra, ännu bättre om man dessutom har kraftig tillväxt (vilket brukar kosta på).

Dessutom har man en "skum" bolagsstruktur:
Com Hem AB (där verksamheten ligger) ägs av:
Com Hem Holding AB, som ägs av:
Com Hem Communications AB, som ägs av:
Nordic Communication Services AB, som ägs av:
Nordic Cable Acquisition Company AB, som ägs av:
Nordic Cable Acquisition Company Sub-Holding AB, som ägs av:
Nordic Cable Acquisition Company Holding AB, som ägs av:
Nordic Cable Holding SCA, registrerat i Luxemburg och därefter är det oklart.
Enbart Com Hem AB har anställda (535 stycken). VD i alla bolagen är Hans Tomas Franzén.

Redigerat av DB9, 11 september 2010 - 09:23.


#136

Postad 11 september 2010 - 09:49

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0
Det är inte så oklart vilka som äger ComHem i slutändan, det är bara att läsa på ComHems wikipediasida. Det är två amerikanska investmentbolag Carlyle Group och Providence Equity Partners.

Redigerat av distortion2, 11 september 2010 - 09:49.


#137

Postad 11 september 2010 - 10:21

tkarki
  • tkarki
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Först måste jag bara säga att detta var ett mycket bra och trevligt iniativ av Comhem!

Några saker som jag noterat med HDPVR 1000C (inspelningsbara HD-boxen)

1. EPG gäller bara max två dagar och ganska ofta tar det lång tid att uppdatera den så man får sitta där i några minuter innan det kommer mer data än närmasta två program... Ibland ser man när man går in att den raderar befintliga informationen som fanns och lägger upp bara närmsta två program, det är rätt iriterande och man får vänta igen...
Tittar ni på att uttöka dessa två dagar?

2. Inspelningar med boxen i standby börjar dra sig efter ett tag så man riskera att missa slutet av program, händer inte alltid.

3. Måste det ta så lång tid att radera inspelningar? Inte lika illa nu när jag lärt mig att radera flera inspelningar på en gång men ändå?

4. Ibland lyckas man få till den den kör två inspelningar samtidigt på samma kanal... Oftast när man har en återkommande inspelning på en serie som slutat... Då fortsätter en av inspelningarna i oändlighet (tills boxen blir full eller man stoppar inspelningen manuellt)

Ska väl också ge denna box det bästa betyg av alla boxar jag testat generellt sett, särskilt att kunna spela upp till 4st kanaler samtidigt är oslagbart! (då har jag kollat på några av Boxers inspelningsbara varianter också)

Redigerat av tkarki, 11 september 2010 - 10:25.


#138

Postad 11 september 2010 - 14:10

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

COMHEM varför har ni det på detta sätt? Vi betalar ju redan för dessa kanaler via lägenhetsavgiften man borde väl iallafall via smal paketet få alla kanaler som man har tillgång till analogt. Är det något som ni kommer att ändra på eller måste vi kunder leva med detta, alltså betala dubbelt när vi beställer fler tjänster av er? Det är inget bra sätt om man vill behålla sina kunder. Ta gärna åt er av denna kritik jag vet att det är många som tycker samma som mig.

mvh//

Så länge BRF -styrelserna fortsätter att gladeligen pröjsa i 100 tusentals kronor årligen i avgifter för det sk analoga utbudet..så varför väcka den björn som sover. Man kan ju skylla något på programbolagen. analogt...digitalt

#139

Postad 11 september 2010 - 17:12

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Det beror på att det är en enormt stor intäkt för ComHem. Man gör allt för att avveckla det analoga utbudet så långsamt som möjligt.


Men det ska va enkelt..att pröjsa dubbelt...Comhems senaste reklam-slogan

#140

Postad 11 september 2010 - 19:22

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Nu är det ju faktiskt upp till hyresvärdarna om det ska finnas analoga kanaler eller inte.
I bla Luleå är det redan nersläckt och dom har endast SVT och TV4 analogt.
Dom har däremot inte lika bra avtal som vi med Tele2 har där vi har 1 valfritt intressepaket i hyran.
Så vill ni ha förändring så hör av er till eran hyresvärd eller BRF.

Redigerat av Leatherface, 11 september 2010 - 19:23.


#141

Postad 12 september 2010 - 05:27

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

  • 887 inlägg
  • 0
Bor du i brf kan du kanske påverka men i hyresrätt står du dig slätt.

Har ett exempel på en hyresvärd som enligt en tidigare anställd jag känner la på 20 kr på den så kallade tv-avgiften. De hade flera tusen lägenheter. Bör bli så där en halvmiljon om året. Lycka till med att få dem att avstå det när utomstående har noll möjlighet att bevisa det.

Då och då har någon skrivit på detta och andra forum vad deras förening betalar. Det har då oftast rört sig om summor på 50-100 kr. Har ännu inte hört om något av de större lägenhetsbolagen som tar mindre än 100 kr. Har sett siffror mellan 100-180 kr. Verkar inte spela någon roll om det är privata eller kommunala bolag.

De stora bolagen har uppenbarligen sämre förhandlare än de små föreningarna. Eller inte.

#142

Postad 12 september 2010 - 06:56

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Iaf hos oss med Tele2 har vi grundutbud + 1 valfritt paket (ca 17-18 digitala kanaler med standard paketet) inkl box och kort för 45:-/mån i hyran. Det är kommunalt bolag och hyresrätt
Dom som har analoga kanaler kvar hos Comhem får betala först en avgift på 100-150:- för analoga kanalerna sen för att få liknande utbud digitalt så blir det 159-199 (beroende på om man vill välja HD kanaler också) + 30:- kortavgift = 189-229:- + 100-150:- = 299-389:-/mån för att få ett standardutbud digitalt.
Måste vara det dyraste abbonemanget av alla.

Redigerat av Leatherface, 12 september 2010 - 08:25.


#143

Postad 12 september 2010 - 08:19

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
Försökte se på eurosport hd i går tennisen,men det va totalt omöjligt när bollträffen hörs när bollen är på väg över nätet...knäpper man över till annan kanal är ljudet synkat.Den påstådda uppdateringen kan inte komma snabbt nog...dom måste tro dom tillverkat den perfekta boxen på humax eftersom det ALDRIG kommer uppdateringar.

Förresten nån mer med ordentliga bildstörningar på alla kanler idag?

Redigerat av Unregistered40562de1, 12 september 2010 - 08:54.


#144

Postad 12 september 2010 - 09:02

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Så länge BRF -styrelserna fortsätter att gladeligen pröjsa i 100 tusentals kronor årligen i avgifter för det sk analoga utbudet..så varför väcka den björn som sover. Man kan ju skylla något på programbolagen. analogt...digitalt


En påminelse om att vi har analoga kanaler...

SKÄMT )

https://www.minhembi...p;#entry1923707

#145

Postad 12 september 2010 - 09:03

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0
Bor själv i Västerås har Mimer som bostadsbolag och påtvingad comhem i tv uttaget . Tur att vi även har stadsnät så man slipper Comhems skit bredband .
Men varför har Comhem satt någon form av spärr då jag försöket typ koppla in en box från boxer då fungerar det typ i 5 sek sen hittar den ingen signal igen . Har inte jag rätt att välja själv vad och vilket bolag jag skall nyttja ?? Så om jag vill ha Boxer eller någe annat då måste jag köra med inomhusantenn eller parabol på golvet i köket då jag saknar balkong och på fasaden får man ju inte sätta upp någe .. Det är ju inte comhem som dragit dom befintliga antennkablarna i huset dom har ju bara bytt ut uttagen och sen vette fan vad dom mer gjort . Skit bolag är det i alla fall . Kommer fixa tv genom bredband .

#146

Postad 12 september 2010 - 10:20

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Comhem har inte satt nån spärr utan det är deras nät och där finns inga marksända signaler.
Det man kan göra är skaffa en inomhusantenn som funkar för dom flesta.
Televes Mira antennen funkar mycket bra där många billigare har problem.
Du kommer ju ändå inte undan att du betalar 100-150:-/mån för analoga kanaler.

Redigerat av Leatherface, 12 september 2010 - 10:23.


#147

Postad 12 september 2010 - 12:08

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Comhem har inte satt nån spärr utan det är deras nät och där finns inga marksända signaler.
Det man kan göra är skaffa en inomhusantenn som funkar för dom flesta.
Televes Mira antennen funkar mycket bra där många billigare har problem.
Du kommer ju ändå inte undan att du betalar 100-150:-/mån för analoga kanaler.

Ok det är inbakat i hyran så det lär jag ju inte komma undan .. Skall kolla på det där med antenn inomhus ..

#148

Postad 12 september 2010 - 12:12

haihep
  • haihep
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0

Bor själv i Västerås har Mimer som bostadsbolag och påtvingad comhem i tv uttaget . Tur att vi även har stadsnät så man slipper Comhems skit bredband .
Men varför har Comhem satt någon form av spärr då jag försöket typ koppla in en box från boxer då fungerar det typ i 5 sek sen hittar den ingen signal igen . Har inte jag rätt att välja själv vad och vilket bolag jag skall nyttja ?? Så om jag vill ha Boxer eller någe annat då måste jag köra med inomhusantenn eller parabol på golvet i köket då jag saknar balkong och på fasaden får man ju inte sätta upp någe .. Det är ju inte comhem som dragit dom befintliga antennkablarna i huset dom har ju bara bytt ut uttagen och sen vette fan vad dom mer gjort . Skit bolag är det i alla fall . Kommer fixa tv genom bredband .


Allt är inte comhems fel.
Bättre att man skaffar sig lite koll på läget innan börjar skälla på någon.

#149

Postad 12 september 2010 - 12:34

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Allt är inte comhems fel.
Bättre att man skaffar sig lite koll på läget innan börjar skälla på någon.


Har fått stopp i avloppet och kaffebryggaren börjar låta faen...borde väl vara Comhems fel.
Jag har en bordsantenn för DVB-T signalena...kör direkt till TV:s mottagare samt till Sony Hårddiskinspelare.

Sedan råkar jag ha skaffat ett "must carry" kort sedn ett år tillbaka från Canal Digital för Thor satelliten vilket ger SVT-KANALER för en engångskostnad på 800 kr. TV7 funkar åsså.

Humaxen fungerar i stort sett utmärkt...detta gäller som bekant Comhemkanaler

Kanske inte är riktigt rätt tråd...men är det nån som har pejling på kommande HD kanaler med DVB-T2...alltså via marknätet.

Redigerat av Latman, 12 september 2010 - 12:41.


#150

Postad 12 september 2010 - 13:38

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Allt är inte comhems fel.
Bättre att man skaffar sig lite koll på läget innan börjar skälla på någon.

För**** nu får du väll lägga ner jag hade en fråga om varför inte boxer fungerar i tv uttaget och fick svar på frågan och deras så kallade bredband suger då jag haft det tidigare . Så lägg ner . Och jag tycker att man inte skall behöva bli tvingad till ett bolag man skall själv ha möjligheten att välja som det är nu så har ju comhem monopol på tv utbudet i tv jacket ..

Har fått stopp i avloppet och kaffebryggaren börjar låta faen...borde väl vara Comhems fel.
Jag har en bordsantenn för DVB-T signalena...kör direkt till TV:s mottagare samt till Sony Hårddiskinspelare.

Sedan råkar jag ha skaffat ett "must carry" kort sedn ett år tillbaka från Canal Digital för Thor satelliten vilket ger SVT-KANALER för en engångskostnad på 800 kr. TV7 funkar åsså.

Humaxen fungerar i stort sett utmärkt...detta gäller som bekant Comhemkanaler

Kanske inte är riktigt rätt tråd...men är det nån som har pejling på kommande HD kanaler med DVB-T2...alltså via marknätet.

Det samma gäller till dig ..



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.