Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

VU+ Satellitmottagare

3303 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Vu+ Duo (Digitalboxar) 3 8,71 (16) Inga priser
Vu+ Solo (Digitalboxar) 2 8 (2) Inga priser
Vu+ Uno (Digitalboxar) 2 7,5 (1) 4 001:-
Vu+ Uno C/T (Digitalboxar) Rapporterad 1 (0) Inga priser
Vu+ Ultimo (Digitalboxar) 2 6 (1) Inga priser
GigaBlue Quad HD 2xS2 (Digitalboxar) 1 (0) 3 990:-
Vu+ Solo2 (Digitalboxar) 3 8,89 (18) Inga priser
Vu+ Duo2 (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
Vu+ Duo2 2xS2 (Digitalboxar) 2 8,86 (6) Inga priser
Vu+ Zero (Digitalboxar) 4 8 (2) 453:-
Vu+ Solo SE V2 2xS2 (Digitalboxar) 4 7 (1) Inga priser
Vu+ Solo 4K 2xS2 (Digitalboxar) 3 7,5 (1) Inga priser
Vu+ Duo 4K (Digitalboxar) 1 (0) 4 646:-
7 relaterade trådar

#2901

Postad 03 april 2015 - 07:12

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0
Halloj,

Har precis införskaffat en Solo2 box. En kompis har lagt in BH på den.
Men nu funkar inte fjärren längre. Eller rättare sagt, den funkar en knapptryckning ef man parat fjärren med boxen. Sen funkar den inte igen.

Någon som har någon lösning på problemet?

Edit:
Det verkar vara min tv som "stör" ut signalen på någotvis. Därför man kan använda fjärren när tvn är avstängd.

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 03 april 2015 - 13:18.


#2902

Postad 05 april 2015 - 22:55

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

  • 373 inlägg
  • 0

Jag har en fråga om openwebif på en solo 2 box. Jag har lyckats komma in men bara genom port 80 genom routern.

går det att lägga in nåt lösenord när man går in?

för nu känns det ganska öppet vem som helst kan ju logga in på boxen nu. Eller har jag fel, jag har lite dålig koll på nätverksinställningar och sånt.



#2903

Postad 06 april 2015 - 07:59

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Halloj,

Har precis införskaffat en Solo2 box. En kompis har lagt in BH på den.
Men nu funkar inte fjärren längre. Eller rättare sagt, den funkar en knapptryckning ef man parat fjärren med boxen. Sen funkar den inte igen.

Någon som har någon lösning på problemet?

Edit:
Det verkar vara min tv som "stör" ut signalen på någotvis. Därför man kan använda fjärren när tvn är avstä

 

 

Svarar mig, då jag verkar ha hittat en acceptabel lösning.

 

Och det är att sätta ner celljusstyrkan i inställningar till 0. plus en bit eltejp över ir-mottagaren i boxen. Men resultatet blir ju en aningen mörk bild på tvn. Men det får vara så tillsvidare iaf. Alla i familjen kan använda fjärren utan att behöva bli irriterade. Ska maila Samsung och höra om det finns något annat fix. Läste på ett annat forum att dom hade bytt ut ngn modul i apparater för att bli kvitt problemet. Men det är väl för mycket att hoppas på att dom gör sig möda på min 4 år gamla plasma.


Jag har en fråga om openwebif på en solo 2 box. Jag har lyckats komma in men bara genom port 80 genom routern.

går det att lägga in nåt lösenord när man går in?

för nu känns det ganska öppet vem som helst kan ju logga in på boxen nu. Eller har jag fel, jag har lite dålig koll på nätverksinställningar och sånt.

 

Det är väl bara möjligt att komma åt din box genom ditt nätverk. Om du inte har pillat på några andra inställningar som dynDNS osv, vill säga. Annars ska väl boxen bara vara endast tillgänglig i "ditt" nätverk.



#2904

Postad 06 april 2015 - 09:12

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

  • 373 inlägg
  • 0

Jag har gått in i openwebif plugin inställningarna och där hitta jag ett alternativ för att skapa login via http

Men jag får inte välja något lösenord där. Läst runt lite och kommit fram till att defult lösen för vu+ mottagare ska vara 

user: root och pass: "blankt"  men det fungerar inte när jag ska logain på webif



#2905

Postad 06 april 2015 - 09:25

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0

För att ändra lösenord så använder du ett program som heter DCC. Det kan laddas ner här, där finns även instruktioner om hur man använder det.

 

Sen kan jag rätta mig själv sen tidigare. Sedan någon av de senaste uppdateringarna så fungerar AutoTimer även via appen e2Remote. Jag har inte testat själv, men en kompis har gjort det. :)



#2906

Postad 06 april 2015 - 09:42

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

  • 373 inlägg
  • 0

För att ändra lösenord så använder du ett program som heter DCC. Det kan laddas ner här, där finns även instruktioner om hur man använder det.

 

Sen kan jag rätta mig själv sen tidigare. Sedan någon av de senaste uppdateringarna så fungerar AutoTimer även via appen e2Remote. Jag har inte testat själv, men en kompis har gjort det. :)

tack för hjälpen än en gång :) jag har fått allt att funka förutom det här med login till webif



#2907

Postad 06 april 2015 - 09:50

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0

Jag vet inte om jag är riktigt med på problemet. Lyckas du ändra lösenord med DCC? Är det sen när du ska logga in med det lösenord du valt som det blir problem.

 

Angående portar så är väl 80 standard. Jag använder en annan eftersom jag tidigare delade nätverk med en kompis, det var bara att ställa in den porten i routern och boxen.



#2908

Postad 06 april 2015 - 10:01

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0

Om det är så att du (eller någon annan) inte lyckats ändra lösenord så gör man så här:

 

Starta DCC och se till att boxen är ansluten (gröna kanaler).

 

Välj Telnet till vänster.

 

Skriv passwd och tryck på enter i kommandofönstret.

 

Följ instruktionen för att ändra lösenord.

 

Finns även en instruktion med bilder här.


Redigerat av Erik_N, 06 april 2015 - 10:02.


#2909

Postad 06 april 2015 - 10:51

beson
  • beson
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0

tack för hjälpen än en gång :) jag har fått allt att funka förutom det här med login till webif

Menar du login till webif för server, eller openwebif (strömma till dator t.ex.)

 

Nu vet jag ju inte vilken server du kör, men med oscam anger du vebif login i filen oscam.conf

Här kan du välja port, user och pwd.

 

[webif]
httpport      = 8080
httpuser      = user
httppwd       = pwd
httprefresh   = 60
httpallowed   = 127.0.0.1,192.168.0.0-192.168.254.254
httphideidleclients = 0
httpreadonly  = 0

 

Om du menar openwebif, så skriver du bara in ipadressen till boxen i din webbläsare.

http://192.168.1.100

 

beson



#2910

Postad 06 april 2015 - 16:58

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

  • 373 inlägg
  • 0

Nu har jag byt lösen via telnet och fått login att funka via openwebif :)

Nu skulle jag vilja ta en backup på systemet när allt funkar hur gör man då?



#2911

Postad 06 april 2015 - 17:15

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0

Bra, det var alltså ändringen av lösenordet det hängde på. :) Är ju inte självklart hur man gör om man inte gjort det tidigare.

 

Jag använder en plugin som heter Autobackup eller nåt sånt (har inte grejerna igång nu). Gör backup till hårddisken i boxen varje natt med den. Man kan även göra en manuell och lägga på en sticka, kan vara bra att ha om den hänger sig helt, då kan man flasha om med sin egen konfiguration.



#2912

Postad 06 april 2015 - 17:43

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

  • 373 inlägg
  • 0

Har gjort en fullbackup nu med programmet backupsuit. Om det skulle va något så är det bara att lägga in filerna på ett usb minne och flasha in allt igen :)

 

Äntligen kan man sätta sig ner och njuta av en mycket bra box :)



#2913

Postad 14 april 2015 - 07:31

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 1

Två nya kanaler på Thor 0,8W

Dessa picons funkar bra.

:)

 

11150605_10203284851197067_2140640771305

11081452_10203284851237068_8418019949300



#2914

Postad 14 april 2015 - 10:42

Unregistered77d64372
  • Unregistered77d64372
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Canal Digital kommer ju att göra en del ändringar i frekvenserna på HD-utbudet,  och sporten kommer att gå över på HD endast. Man har ju redan exempelvis Cmore Sport HD på den nya frekvensen.

 

Jag sitter med en VU Duo 2 och tappar HD-kanalerna på den nya frekvensen. Nån som vet om det går att lösa?



#2915

Postad 14 april 2015 - 15:59

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Gå in på http://se.kingofsat.net/ Där hittar du de nya frekvenserna.

Bara att lägga till och söka...



#2916

Postad 15 april 2015 - 20:49

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0

krister67: Tack så mycket för ett informativt inlägg! :)

Jag har lokaliserat kondensatorn på kretskortet, ser dock inget synligt fel. Beställde tio stycken från Elfa, de kostar ju bara två kronor per styck. Ska bli intressant att se om det löser problemet.

Beställde faktiskt en ny box (Duo) i onsdags, den har dock fastnat på vägen så jag har inte fått testa den än. Ska ändå försöka laga den gamla, kan ha den i sovrummet kanske; annars är två kompisar redan spekulanter....

 

Sådär, två år och fyra månader efter att den box som nämns i slutet på inlägget ovan var ny så var det nu dags att byta kondensator C807 i den också. Ytterligare en box räddad av instruktionen från krister67! :)

 

Förra gången tog jag loss den gamla kondensatorn från kretskortet och lödde dit en ny. Nu klippte vi bara benen på den gamla och lödde fast benen på en ny kondensator mot dessa. Bara att öppna på locket och byta, istället för att plocka isär hela apparaten.

 

Fungerade perfekt efter operation. Den förra som jag lagade står hos en kompis och har fungerat felfritt sedan dess. :)



#2917

Postad 24 april 2015 - 07:53

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Kan någon förklara hur jag får in min Duo2 i mitt nätverk, så jag kan redigera hårddisken..?



#2918

Postad 26 april 2015 - 20:56

burton666
  • burton666
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Jag försöker att hjälpa en kompis som nyligen köpt en Vu Solo2 att få in viasat men utan framgång. Jag kör själv samma box och tar in både canal digital samt viasat utan problem. (Jag vet att bara SD kanalerna på Viasat fungerar)

 

Nu till kruxet, han har i nuläget en viasatbox som är inkopplad och alla kanaler fungerar, Det sitter 1st LNB på barabolen med två st utgångar men bara en av dessa används av någon anledning. Den kabeln går på utsidan av villan fram till en splitter som delar upp kabeln i två kablar en av dessa går vidare till något annat rum och den andra till tv:n i vardagsrummet. I vardagsrummet sitter det ytterligare en likadan splitter som delar upp kabeln i två st som är inkopplade i viasatboxen.

 

Jag har provat att bara skifta över kablarna till vu solo boxen och har provat en massa olika inställningar som toneburst, discenq a/b, a/b/c/d men jag får inte till det. Det känns som om vi har fått in kanaler från en mux på satteliten då det har dykt upp ca 17 kanaler vid något tillfälle men det är mest norska kanaler. Någon som har något lite mer vetenskaplig lösning på problemet?



#2919

Postad 26 april 2015 - 21:50

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

Jag försöker att hjälpa en kompis som nyligen köpt en Vu Solo2 att få in viasat men utan framgång. Jag kör själv samma box och tar in både canal digital samt viasat utan problem. (Jag vet att bara SD kanalerna på Viasat fungerar)

 

Nu till kruxet, han har i nuläget en viasatbox som är inkopplad och alla kanaler fungerar, Det sitter 1st LNB på barabolen med två st utgångar men bara en av dessa används av någon anledning. Den kabeln går på utsidan av villan fram till en splitter som delar upp kabeln i två kablar en av dessa går vidare till något annat rum och den andra till tv:n i vardagsrummet. I vardagsrummet sitter det ytterligare en likadan splitter som delar upp kabeln i två st som är inkopplade i viasatboxen.

 

Jag har provat att bara skifta över kablarna till vu solo boxen och har provat en massa olika inställningar som toneburst, discenq a/b, a/b/c/d men jag får inte till det. Det känns som om vi har fått in kanaler från en mux på satteliten då det har dykt upp ca 17 kanaler vid något tillfälle men det är mest norska kanaler. Någon som har något lite mer vetenskaplig lösning på problemet?

Troligen är det Sat-CR signal inkopplat på den kabeln. Anslut VU-boxen till den andra LNB utgången, för det är säkert en vanlig universal-utgång.



#2920

Postad 27 april 2015 - 05:10

burton666
  • burton666
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Ok, men jag såg nu att det finns ett alternativ för Unicable/Cr-Sat under avancerat i tunerinställningarna. På Viasatboxen fans det två värden under LNB inställingar, typ 1204 och 1340 eller något liknande. Jag antar att jag ska använda dom två värdena på vardera LNB i vu solon? Hur ska jag ställa in resten?



#2921

Postad 27 april 2015 - 07:40

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

Ett standard Unicable/Cr-Sat-LNB har 4 utgående frekvenser. Varje tuner (max 4) kan använda en av dessa frekvenser. Troligen står det på LNB't vilka frekvenser det är. Annars borde Viasat veta.



#2922

Postad 27 april 2015 - 10:56

burton666
  • burton666
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Ett standard Unicable/Cr-Sat-LNB har 4 utgående frekvenser. Varje tuner (max 4) kan använda en av dessa frekvenser. Troligen står det på LNB't vilka frekvenser det är. Annars borde Viasat veta.

 

Ok, men är det dom två värdena som jag hittat under LNB på original-viasat-boxen som jag skrev om i den förra posten?

 

Behöver jag göra ytterligare några inställningar? Ur minnet så har jag för mig att det fanns lite mer info men det är väl om själva viasat freqvenserna? Typ 27054, 3/4 FEC Vertikal mm.



#2923

Postad 27 april 2015 - 14:33

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

Det är väl bara att ställa in en ledig Sat.CR frekvens i mottagaren och göra en sökning.



#2924

Postad 04 maj 2015 - 17:17

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Ännu en ny image har sett dagens ljus. Euro-sat-image bygger som de flesta på openpli. Imagen innehöll ingen softcam men jag testade lägga in openatv feed mipsel 1.0 och detta fungerade utan problem.

 

Finns att hitta på w.w.w.euro-sat-image.eu



#2925

Postad 04 maj 2015 - 17:24

ricki75
  • ricki75
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Jag förmodar att man måste registrera sig.



#2926

Postad 06 maj 2015 - 17:04

Unregistered77d64372
  • Unregistered77d64372
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Gå in på http://se.kingofsat.net/ Där hittar du de nya frekvenserna.

Bara att lägga till och söka...

Nja, det är ju väl så att Canal Digital nu har gått över på vad de själva kallar "ny sändningsteknik" och bara deras egna (två) boxar kommer att fungera med de kanaler som igår den 5/5 gick över på den nya "sändningstekniken" Även fast jag lägger in den nya frekvensen så visas inget.



#2927

Postad 06 maj 2015 - 17:23

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

C More Fotboll HD och C More Hockey HD är parade och går bara se med deras mottagare eller godkänd CA modul för CI+. C More Live kanalerna ska funka däremot än sålänge.


Redigerat av Leatherface, 06 maj 2015 - 17:23.


#2928

Postad 06 maj 2015 - 17:31

Unregistered77d64372
  • Unregistered77d64372
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

C More Fotboll HD och C More Hockey HD är parade och går bara se med deras mottagare eller godkänd CA modul för CI+. C More Live kanalerna ska funka däremot än sålänge.

Ingen av Live kanalerna fungerar längre. De försvann den 5/5.
Frågan är om det finns någon lösning på detta om man sitter med en VUDuo 2.



#2929

Postad 06 maj 2015 - 20:47

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Såg du på dom gamla frekvenserna då? Live kanalerna i MPEG2/DVB-S försvann 5/5.

Dom nya i MPEG4/DVB-S2 startade för nån månad sen och dom bör funka fortfarande.

Om inte så finns det tyvärr ingen annan lösning än kortdelare t.ex. SmartWi och se parade kanaler i orginalmottagare.

Andra alternativet är ju att få ur hårdvarunycklarna tillsammans med en softcam som stöder det och det kräver en hel del kunskap.


Redigerat av Leatherface, 06 maj 2015 - 20:51.


#2930

Postad 06 maj 2015 - 21:07

Unregistered77d64372
  • Unregistered77d64372
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Allt funkade tills den 4/5. Igår så försvann Live 2, 3 och 4. Där får jag meddelandet "du måste ha en HD box....." Gör jag en ny kanalskanning så visas "Upcoming matches, pay per view" på Live 2, 3 och 4.
Slog en signal till CD's support och de kliade sig i skallen och var inte till mycket hjälp.
 

Grejen är den att jag nu pluggade in min Sagembox, och det är samma sak där på Live. Allt annat funkar ok. Inte ens en hård reset av Sagemboxen hjälper. Sagemboxen skall enligt CD funka ok. Men alla som har en Sagem vet ju hur de är ........


Frågan är om det går att få en CA-modul att funka i VUDUOn, nån som testat?


 



#2931

Postad 06 maj 2015 - 21:32

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Om du ser det meddelandet om HD box så ser du på dom gamla frekvenserna som dom släckte ner igår. 

Men jag förstår inte riktigt om du ser "Upcoming matches, pay per view" efter kanalsökning så förstår jag inte problemet. Då funkar det ju som det ska.

CA modul funkar säkert men inte med kanaler som kräver CI+ dvs samma problem som med softcam.


Redigerat av Leatherface, 06 maj 2015 - 21:41.


#2932

Postad 07 maj 2015 - 14:37

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
C More live kanaler finns på nya satellitpositioner i mpeg4 format. De är inte pairade. Det går utmärkt att titta på pausbilden om kommande matcher.

C More Fotboll och Hockey i SD versioner är nersläckta. HD varianterna är kvar som tidigare och som tidigare är de pairade.

Det vi nu ser är nästa steg mot att vi framöver kommer begränsas/hindras att använda fria boxar som VU+, Dreambox, Xtrend etc.

Vi har inte kunnat se HD varianterna av Fotboll och Hockey i dessa boxar på ett tag, men kunnat se fortsatt på SD varianten. Nu har begränsingsstrategin från CD tagit ett steg till och utbudet krymper på de fria boxarna. Frågan är i hur snabb takt framöver?

När det gäller just Hockey och Fotboll så går ju dessa att streama via C More app om man har hyfsat bredband och C More Max. Vidare har ju C Mores nya app stöd för Chromecast både i Android och IOS, vilket gör att om man lägger ut 310 kr, pluggar in och streamar till den så har man tillgång till kanalerna.

Men som sagt om det inte dyker upp någon softcam som emulerar en godkänd och reggad CD box i Linuxboxen, så kommer dessa att bli mindre och mindre intressanta framöver då färre kanaler kan ses.

#2933

Postad 27 maj 2015 - 10:28

Unregisteredd3223510
  • Unregisteredd3223510
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Har köpt en vu+duo2 har ett problem med den den vill inte koppla på internet via LAN med kabel bara trådlös.Är den nån som har haft samma problem?



#2934

Postad 30 maj 2015 - 07:46

Affetwin
  • Affetwin
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
http://youtu.be/WN0xT9TeY1A
CI+ På en dreambox. Innebär detta att det funkar med c-digitals alla sändningar med deras kort tro? Kanske på en vu också?

Redigerat av Affetwin, 30 maj 2015 - 07:52.


#2935

Postad 30 maj 2015 - 16:33

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Ja det funkar med nyaste Vu+ boxarna och inofficiellt stöd i OpenATV bla.

Parade kanaler kommer däremot enbart funka på en box åt gången.


Redigerat av Leatherface, 30 maj 2015 - 16:36.


#2936

Postad 31 maj 2015 - 09:31

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 0

Trevligt :) Det finns hopp! Ska prova detta när jag får fatt i ett originalkort. Får vi samtliga live kanaler i hd framöver i egen vald mottagare så kan det helt klart bli aktuellt med ett abonnemang :)



#2937

Postad 31 maj 2015 - 18:26

skaris
  • skaris
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Ja det funkar med nyaste Vu+ boxarna och inofficiellt stöd i OpenATV bla.
Parade kanaler kommer däremot enbart funka på en box åt gången.


Ursäkta min okunnighet men gäller detta även viasats hd kanaler?

#2938

Postad 31 maj 2015 - 20:33

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Ja om du lyckas komma över en CI+ modul för Viasat.

Vad jag vet finns det inga såna bortsett från dom som finns för dom som har kabelnät och liknande.



#2939

Postad 02 juni 2015 - 09:06

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Ska flytta om en månad och tänkte byta ut skålen när jag ändå måste skruva upp den. Har idag en 80cm som är lite skev och uppskattningsvis 15 år, men quad LNB som är ca 5år (från canal digital) så har några frågor:

 

Har ingen koll om det varit någon utveckling på skålar så undrar vilken storlek man behöver idag nere i skåne för att se Thor/sirius alt. Thor/sirius och Astra/hotbird?

 

Duger CD quad LNB på 5 år eller är det "färskvaror"? de fungerar bra nu, men lättare att byta nu än klättra upp om ett år igen.

 

Tips på handlare som har hyffsade priser och relativt snabb leverans.



#2940

Postad 09 juni 2015 - 20:31

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 870 inlägg
  • 0

Ny VU+ till hösten!!! 4K Solo heter modellen och man blir ju köpsugen direkt...  :rolleyes:

 

http://digitalt.tv/v...oks-vu-solo-4k/

http://www.world-of-...46242-Vu-Solo4K

http://satkurier.pl/...a-com-2015.html

 

Produktblad:

http://www.world-of-...24&d=1433848365


Redigerat av Karl-Johan, 14 juni 2015 - 10:52.


#2941

Postad 10 juni 2015 - 11:27

Unregistered220d6a49
  • Unregistered220d6a49
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Ny VU+ till hösten!!! 4K Solo heter modellen och man blir ju köpsugen direkt...  :rolleyes:

 

http://www.world-of-...46242-Vu-Solo4K

http://satkurier.pl/...a-com-2015.html

 

Produktblad:

http://www.world-of-...24&d=1433848365

 

Hur mycket 4K material finns det tillgängligt?

Hur snabbt kommer operatörerna att fixa fram det?

 

Och framförallt hur nära skall du sitta framför TVn för att uppskatta det?



#2942

Postad 31 augusti 2015 - 10:07

lajbanson
  • lajbanson
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0
Någon som fått Cmore Hockey HD att lira på sin VU+ Box och vill dela med sig av sina erfarenheter? (Det börjar brinna i knutarna nu, SHL startar om dryga två veckor!)

OpenATV verkade lovande för just ovanstående ändamål, men vi kör just nu en image från blackhole som vi trivs väldigt bra med så det vore synd att byta bara för sportens skull.

#2943

Postad 31 augusti 2015 - 22:48

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Kommer inte att fungera i Blackhole om dom inte lägger in CI+ stöd i deras image.

Om den nu inte stöder det numera förstås?


Redigerat av Leatherface, 31 augusti 2015 - 23:30.


#2944

Postad 08 september 2015 - 14:34

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

Min Vu+Duo verkar ha gett upp helt nu; röd diod lyser och den vägrar starta. Det är inte konding C807 den här gången... har provat att byta ut den men det hjälper tyvärr inte. Kan inte heller se några uppenbara fel någon annanstans.

 

Några tips, eller vore det bättre att skaffa en Vu+Duo2? Såg något i Canal Digital-tråden om CI+ nu krävdes.

 

Edit: Det blir en ny box; Vu+Duo2. Lade en beställning idag på box plus Cam, och så får man väl testa med VTi eller OpenATV för att få det där med CI+ att funka. Har kört med OpenPLI i 4 år nu, så det blir lite spännande att testa nya distributioner. :)


Redigerat av bkd, 09 september 2015 - 14:55.


#2945

Postad 09 september 2015 - 18:21

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 1

Min Vu+Duo verkar ha gett upp helt nu; röd diod lyser och den vägrar starta. Det är inte konding C807 den här gången... har provat att byta ut den men det hjälper tyvärr inte. Kan inte heller se några uppenbara fel någon annanstans.

Det sitter ju tre likadana kondingar sidan om varandra, har du provat att byta alla? Vet inte om de andra två har samma funktion.


Redigerat av Unregistered1e2f12b7, 09 september 2015 - 18:22.


#2946

Postad 09 september 2015 - 18:48

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

Det sitter ju tre likadana kondingar sidan om varandra, har du provat att byta alla? Vet inte om de andra två har samma funktion.

 

Nej, jag ska nog testa det. Tack för tipset! Då kanske man sitter med två fungerande boxar snart. :)



#2947

Postad 19 september 2015 - 15:34

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Nej, jag ska nog testa det. Tack för tipset! Då kanske man sitter med två fungerande boxar snart. :)

Har du testat ännu om det fungerade?



#2948

Postad 21 september 2015 - 07:28

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

Har du testat ännu om det fungerade?

 

Inte än, ska ta det en regnig dag. Jag har en ny Duo2 att leka med nu. :)



#2949

Postad 25 september 2015 - 15:45

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Jag har en ny Duo2 att leka med nu. :)

Har funderat på att köpa en sådan, men fattar inte riktigt beskrivningen på antalet mottagare man kan ha i den. Läser man om den så är det 2 st utbytbara mottagare i den som original, och nu har de kommit med dualmottagare, så i teorin skulle man kunna ha två dualmottagare och på så sätt få fyra mottagare i den. Frågan är då om resten av maskinen klarar fyra signaler in, eller man måste välja marksänd på nån av dem.
Vad har du för mottagare i din? 
Någon annan som har erfarenhet av detta kanske? 



#2950

Postad 26 september 2015 - 14:43

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Du kan ha valfria Plug N Play tuners i den.

4 x DVB-S2, 2 x DVB-S2 + 2 x DVB-C/T2, 4 x DVB-C/T2 valfritt vad man vill ha.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.