Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

kundbemötande och support

9 svar i tråden

Skickat 26 juli 2012 - 19:15

Tänkte kolla om intresse finns för en tråd som handlar om enbart bemötande och support på hårdvara. (Ej tjänster alltså) Alla märken , alla butiker och alla tillverkare. Jag själv skulle uppskatta medlemmars erfarenheter av byten, reklamationer osv. Kan ju vara av betydelse ifall handlare A kanske är några hundra dyrare än handlare B men i gengäld är kunskapsnivån högre, villighet att hjälpa till är större och sånt. Det är erfarenheter vi bör dela med varandra.

Skickat 26 juli 2012 - 21:47

Hos Elgiganten fungerar reklamationer hyfsat. Tvättmaskinen pajade och en tekniker var på plats inom 2 dagar, en sattelitmottagare (Finlux) med parabol lämnades tillbaka då säljaren sa att den var likvärdig med en Nokia, information som inte stämde och de ville först inte ta emot återköpet då paraboler inte ingick i återköp. Men de fick ge sig efter att ringt sin support.

Köpte en telefon och betalade med mitt bankkort, men telefonen fanns inte på lagret och pengarna skulle jag få tillbaka om tre bankdagar. Jag blev skogstokig för att det tar 30 sekunder för att bli av med pengar och tre bankdagar att få tillbaka dem. De hävdade att det var ett återköp och att det då tar tre dagar, medan jag hävdade att det inte var något köp då jag inte fått någon vara. Nåja, historien slutade med att jag fick ett presentkort på 500:- av dem.

Elgiganten är lite fyrkantiga, men givetvis kommer jag att handla där då utbudet är stort och man har 30 dagar på sig att lämna tillbaka varan utan besvärande frågor.

Skickat 28 juli 2012 - 06:55

Själv bytte jag ut 2 LG LM660 och när jag kom tredje gången så sa jag att LG numer inte är av intresse så bytte jag till nya Sonyn och då fick ja 2par brillor på köpet för allt strul. Detta var på MM i Växjö. Eloge till Bobo där.

Skickat 28 juli 2012 - 07:21

När det gäller hårdvara har jag reklamerat hos Hifi-Klubben (NAD blurayspelare)

Åkte in med den första gången och efter 1 1-5 vecka eller nått sånt var den klar. Felet var dock ej avhjälpt. Dessutom saknades gummifötterna under min spelare. De hade försvunnit någonstans på vägen så att säga. Inget jag har brytt mig så mkt om dock. Hade säkert kunna påpeka detta om jag velat :) Hur som helst fick jag åka in med den igen och jag visade dom problemet och jag vill minnas att det löste sig efter en firmware uppdatering. Felet var alltså att den inte kunde spela visssa skivor trots nyskick. Jag är nöjd med min reklamation hos HK som jag tyckte gjorde vad dom kunde. Idag fungerar den felfritt.

Reklamerat även ett nätaggregat från Inet väldigt nyligen (fick tillbaka den igår)
Förutom att själva proceduren från att jag hörde av mig till att man fick fraktsedel och sen då lite tid på att undersöka och avgöra reklamationsutgång så är jag nöjd. De följde reglerna och stod själva för fraktkostnader osv vilket för mig är bra. Jag fick ett nytt nät förresten då det visade sig att det gamla verkligen var dött.

Arbetar själv i butik och får ta hand om reklamationer ofta. Det är inte roligt :)

Skickat 28 juli 2012 - 12:28

Visa inläggSgart 28 juli 2012 - 07:21 skrev:

När det gäller hårdvara har jag reklamerat hos Hifi-Klubben (NAD blurayspelare)

Åkte in med den första gången och efter 1 1-5 vecka eller nått sånt var den klar. Felet var dock ej avhjälpt. Dessutom saknades gummifötterna under min spelare. De hade försvunnit någonstans på vägen så att säga. Inget jag har brytt mig så mkt om dock. Hade säkert kunna påpeka detta om jag velat :) Hur som helst fick jag åka in med den igen och jag visade dom problemet och jag vill minnas att det löste sig efter en firmware uppdatering. Felet var alltså att den inte kunde spela visssa skivor trots nyskick. Jag är nöjd med min reklamation hos HK som jag tyckte gjorde vad dom kunde. Idag fungerar den felfritt.

Reklamerat även ett nätaggregat från Inet väldigt nyligen (fick tillbaka den igår)
Förutom att själva proceduren från att jag hörde av mig till att man fick fraktsedel och sen då lite tid på att undersöka och avgöra reklamationsutgång så är jag nöjd. De följde reglerna och stod själva för fraktkostnader osv vilket för mig är bra. Jag fick ett nytt nät förresten då det visade sig att det gamla verkligen var dött.

Arbetar själv i butik och får ta hand om reklamationer ofta. Det är inte roligt :)
Jag kan tänka mig det, det blir ju en konflikt ,man vill ha en nöjd kund men samtidigt vara lojal till arbetsgivaren. Bra inlägg sv dig!

Skickat 28 juli 2012 - 14:45

Om du har handlat ifrån Europa: http://www.konsument...p-med-att-klaga

Skickat 07 augusti 2012 - 16:09

• ekko
  • Amatör

• 66 inlägg
Jag lämnade in Bonnec för och slutsteg för reparation den 1:a april och har fortfarande inte fått tillbaka grejorna.

Anläggningen inhandlades på MM Stora Bernstorp i slutet av februari förra året och i mars i år upptäckte jag att det var något som inte stämde med ljudet.
När jag satte örat nära diskanten och spelade på låg volym märkte jag en förvrängning av ljudet och när jag spelade på normal volym försvann dynamiken, det lät platt och tråkigt.

Testade med andra högtalare och kablar men felet fanns kvar.

Jag lämnade in grejorna den 1:a april och efter fyra veckor var jag inne i butiken och av en slump såg jag att grejorna stod kvar utan att nånting hade hänt. Ingen hade kontaktat mig.
De sa att de inte kunde hitta något fel.
Jag visade för en kille på serviceavdelningen och han höll med att det var något fel på ljudet och grejorna skulle skickas vidare.
Efter 5-6 veckor lyckades de skicka grejorna till Stockholm, närmare bestämt digitalbild som är före detta generalagenten för Bonnec.

Var sedan i kontakt med Peter på digitalbild flera gånger och märkte direkt att han inte var villig att skynda på ärendet trots att då hade gått flera veckor. Han skulle ha grejorna hemma och testa.

Jag har varit i butiken flera gånger och ringt som en galning och hoppats på att det skulle lösa sig men icke.

Efter tre månader tröttnade jag och begärde att häva köpet och få pengarna tillbaka men MM brydde sig inte om det.

Nu har det gått ytterligare fyra veckor och enligt Peter har verkstaden efter lång testande fastställt att de inte kan hitta något fel på grejorna och jag har två alternativ. Att ta tillbaka grejorna eller att de skickas till Tyskland för ev reparation och jag skulle få 1000:- i kompensation.

Så efter allt jag har varit med om, har varit utan anläggning i drygt fyra månader fram till nu, har hållit på och ringt runt som men idiot och har åkt till butiken flera gånger, allt det är inte mer värt än 1000:- i deras ögon.

Skickat 07 augusti 2012 - 22:54

Finns det ingen uberguru som du hört talas om i din närhet på anläggningar och fel och missljud ( en hobbyfantast eller nåt) som kan peka ut felet och vad åtgärd som krävs och tryck upp det i nosen på dom och kräv lagning,kan inte de vanliga kanalerna avhjälpa felet så måste de väl acceptera att nån utanför garantikedjan fixar felet. Bara för att man jobbar på en av leverantören godkänd verkstad finns det inget som garanterar att killarna/tjejerna kan nåt utanför manualerna. Men nu är dom uthängda här, androm till varnagel. Jag vet inte hur lagarna ser ut men kan inte felet avhjälpas inom rimlig tid och utan kostnad borde ju köpet gå att häva. Kolla konsumentverkets hemsida. Önskar dig all lycka till

Skickat 20 december 2012 - 23:23

24.se har bemött mig föredömligt. :)

Skickat 30 januari 2013 - 18:16

Jag köpte Norton Family av Norton via webben för 399 kr och det var inte alls vad jag tänkt mig så jag kontaktade Norton för att ångra mitt köp. Resultatet blev att jag fick ett års förlängning av mitt Norton 360 i ett år till för de pengarna, dvs halva priset mot ett vanligt förlängningspris :) . Hatten av för det kundbemötandet. :) :)

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • Ny förstärkare och högtalare
    TDLG30RTL
    2013-06-19 21:35:07
  • R2-D2 beväpnad
    Benkke
    2013-06-19 20:29:30
  • R2-D2
    Benkke
    2013-06-19 20:07:28
  • Framtida ljudrum
    Gubbas83
    2013-06-19 19:41:09
  • Dressade PB13-Ultra
    cbjorkman
    2013-06-19 12:48:04
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.