Natal 01 september 2012 - 18:53 skrev:
Hej
Någon som har bbb iptv via adsl och har hd-paket som kan berätta hur kvalitén är på bilden samt ljudet ? Har idag comhem.
Tar den mycket bandbredd av bredbandet när digitalboxen är på ?
Mvh
Jag hade Comhem tidigare och bilden skulle jag säga är kanske ett snäpp bättre än comhem. Ljudet kör jag bara genom TV-högtalarna så där är jag nog inte rätt person att uttala mig om. På mitt 100/10 så sjunker downloaden när man kör bredbandskollen med ca 10 Mbit/s som mest med TV:n på en HD-kanal.
Det största problemet som jag upptäckt under de fem månader jag har haft TV från BBB, är att deras kundtjänst är totalt odugliga.
De har nåt problem med SD-varianterna av SVT1 och 2 där jag bor. Nåt med att få till de regionala sändningarna, så de kanalerna har inte haft bild på hela tiden. Det tog två månader för dem att komma fram till att det inte var problem hos mig utan nåt större. Den enda åtgärd de verkar ha gjort på de tre månader som gått sen dess är att de stängde mitt ärende.
När TV4 Science fiction stängde ned så blev det bara så att kanalen försvann utan att ersättas av Fakta Extra. Deras svar på varför det var så var bara att de inte hade tekniska förutsättningar för att sända den nya kanalen, och om det skulle komma någon ersättningskanal hade de ingen aning om.
Det här inlägget har ändrats av xrs99 01 september 2012 - 21:17