Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Deus Ex: Human Revolution -2011

117 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Deus Ex: Human Revolution (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 (0) Inga priser
Deus Ex: Human Revolution - Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 3 (0) Inga priser
Deus Ex: Human Revolution - Augmented Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 (0) Inga priser
Deus Ex: Human Revolution - Nordic Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 (0) 89:-

#1

Postad 03 juni 2011 - 03:57

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Presenterades på E3 2010 och är nu typ färdig att skeppas ut under augusti.

House of revenge Trailer



Postad bild

#2

Postad 06 juni 2011 - 12:12

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Det ska tydligen vara riktigt riktigt bra. Äntligen en värdig uppföljare, sägs det.

#3

Postad 10 juli 2011 - 00:40

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
12 minuter gameplay director commentary

#4

Postad 10 juli 2011 - 13:36

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Cities trailer

#5

Postad 12 juli 2011 - 03:29

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Ser onekligen riktigt intressant ut :)

#6

Postad 19 juli 2011 - 12:59

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Combat Fight trailer

#7

Postad 19 juli 2011 - 18:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Har skyhöga förväntningar på detta men vill inte kolla några videos och sånt =P.

#8

Postad 19 juli 2011 - 19:41

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

...men vill inte kolla några videos och sånt =P.

Fegis! :) :)

#9

Postad 30 juli 2011 - 23:09

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Mera videos: Stealth Trailer

#10

Postad 13 augusti 2011 - 15:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Lite dålig hype va? Har ju fått grymt bra betyg och hyllas som en värdig uppföljare till DE.

#11

Postad 13 augusti 2011 - 22:21

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Vardå? Har inte sett en enda recension än.

#12

Postad 13 augusti 2011 - 23:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
http://www.neogaf.co...ad.php?t=438974

#13

Postad 14 augusti 2011 - 08:16

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Nice verkar lovande

#14

Postad 14 augusti 2011 - 11:19

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Ljudet bakom spelet

#15

Postad 23 augusti 2011 - 14:54

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Liten ingame sekvens:
http://www.youtube.c...h?v=HAYqjEhaiXE

Verkar riktigt tufft att man kan lösa banorna olika, vart extremt sugen på att köpa.
Jag som tänkt hålla mig ifrån köp av nytt tills senare i höst :)

#16

Postad 23 augusti 2011 - 15:11

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
Ser bra ut gameplaymässigt men jag hoppas att skuggor osv ser bättre ut när det kommer ut för saker och ting ser inte realistiskt ut med ljussättningen. Nu behöver spel förvisso inte alltid ha grym grafik men det skulle jag nog störa mig lite granna på faktiskt :)

Deus X under barndomen var magiskt.

#17

Postad 26 augusti 2011 - 02:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Spelade första uppdraget, verkar väldigt välgjort och godis för tja, både sådana som gillar att smyga och skjuta. Och snacka sig ur situationer.

Tyvärr lyckades jag inte snacka mig ur situationen första gången jag kunde vilket ledde till ett helt annat slut än vad som skulle kunnat ske. Riktigt intressant med direkta konsekvenser av ens handlingar.

Till och med saker som hur länge man väntar innan man går till en mötespunkt påverkar. Bara för att jag gick omkring och kollade i ett ställe för länge så förvärrades situationen på det uppdrag jag skulle göra.

Och att one-shot kills i huvudet dödar direkt är bara så härligt, hatar när spel saknar det. Musiken håller filmkvalitet hela tiden mer eller mindre.

Verkar mycket bra, få se om det håller sig, ska tydligen vara mellan 20-25 timmar.

Edit: I den där videon postad ovanför lyser ju grejerna man kan interagera med i gult, så har inte jag det. Det måste vara inaktiverat när man kör på svåraste. Spelade just den banan för övrigt (bland annat). Tutorials är jättebra eftersom man kan välja att titta på dem eller inte när det väl är relevant.

Redigerat av Zoiler, 26 augusti 2011 - 02:25.


#18

Postad 26 augusti 2011 - 08:20

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Får nog bli att testa det ikväll fast på PC då. Verkar riktigt trevligt.

#19

Postad 26 augusti 2011 - 08:43

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Hur pass svårt är svåraste Zoiler? Är det en utmaning eller lätt för att vara svår nivå.

#20

Postad 26 augusti 2011 - 12:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Hur pass svårt är svåraste Zoiler? Är det en utmaning eller lätt för att vara svår nivå.

Nu har jag ju inte spelat så jääättemycket, men inga problem med svårighetsgraden än. Man dör väldigt snabbt om man blir träffad men man kan lätt utmanövrera AI:n genom att hålla sig bakom skydd (eller smyga förbi dem). Sen dödar man dem med ett välriktat skott i huvudet. Om man aktiverar alarmet så kommer det en 2-3 extrakillar men ingen oändlig spawning. Vilket jag gillar.

Inte mött några robotar än dock, förutom turrets, och jag antar att det blir några sådana. :P

#21

Postad 26 augusti 2011 - 13:13

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Var o köpte spelet på Game idag :-)

#22

Postad 26 augusti 2011 - 21:45

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0
469kr på Elgiganten. Tycker det har sina likheter med Metal Gear-spelen och alpha protocol (metal gear, världens mest överskattade spel?) vilket är negativt. Vakterna har exakt samma patrullschema -hela tiden. Jag gillar verkligen att kunna välja non-lethal approaches. Jag spelar på normal och hade tänkt sneaka mig genom hela spelet. Dock läste jag att man bör ha lite vapenskills eftersom man inte lär kunna sneaka förbi bossarna..
Så länge man slipper de övernaturliga bossarna som i tidigare nämnda spel så är jag väldigt nöjd.

#23

Postad 26 augusti 2011 - 22:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Vakterna har exakt samma patrullschema -hela tiden.

Medvetet såklart, det är ju rätt svårt att smyga förbi 6-7 vakter i ett mindre rum om de går lite överallt. De har dock inte samma patrullschema om du blir upptäckt. Då fungerar det mycket likt Splinter Cell: Conviction där de skjuter mot det senaste stället de såg dig.

Sneaka igenom spelet har jag läst ska vara rätt tufft, men möjligt. Framförallt missar man ju mycket eftersom gunplay är så kul, men spelet har ju enormt omspelningsvärde.

#24

Postad 27 augusti 2011 - 09:46

p1er
  • p1er
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Någon som vet vad 360-versionen kostar på MediaMarkt?

#25

Postad 27 augusti 2011 - 10:20

johan_saker
  • johan_saker
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0
479 kostar det

#26

Postad 27 augusti 2011 - 10:55

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Jag köpte mitt på Game för 550kr med presentkort. Detta efter att ha fått 30% extra i inbyte på spelen. Om jag spelar klart det inom 2 veckor får jag byta in det mot 500kr på presentkort :)

#27

Postad 27 augusti 2011 - 15:03

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Körde preics klart första uppdraget. Hade helt glömt bort att man skulle rädda någon gisslan :-)

#28

Postad 27 augusti 2011 - 21:00

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
<3 Deus Ex efter 6h. Känns som en skön korsning av Riddick och Fallout 3.

#29

Postad 27 augusti 2011 - 22:45

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Fi fan va svår den första bossen Garret är!

#30

Postad 28 augusti 2011 - 00:10

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Blev lite besviken när jag upptäckte att man bara kunde utnyttja det faktumet att han inte kom in i sidorummen. Då blev det bara tråkigt lätt =/

#31

Postad 28 augusti 2011 - 01:18

blodchoklad
  • blodchoklad
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Blev lite besviken när jag upptäckte att man bara kunde utnyttja det faktumet att han inte kom in i sidorummen. Då blev det bara tråkigt lätt =/



Hjälpte inte mig alls, han kasta bara granater och spränge skiten ur mig. Dessutom hade jag kört stealth medvetet hela vägen så jag hade inga tunga vapen. På svåraste tog det tid å planering att döda han, häll på att bli galen.

Vilken svårighetsgrad kör du på?

Btw, hittils är det bara första bossen som varit svår, spelet e för lätt på svåraste nivån.

#32

Postad 28 augusti 2011 - 02:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Hjälpte inte mig alls, han kasta bara granater och spränge skiten ur mig. Dessutom hade jag kört stealth medvetet hela vägen så jag hade inga tunga vapen. På svåraste tog det tid å planering att döda han, häll på att bli galen.

Vilken svårighetsgrad kör du på?

Btw, hittils är det bara första bossen som varit svår, spelet e för lätt på svåraste nivån.

Haha, jag hade också stora problem med honom, dog säkert 20 gånger. Men han är så äckligt billig, det är det som är grejen. Jag menar, alla fiender hittills har dött av ett skott i huvudet. Sen kommer han,
Spoiler


Jag hade lite tur och kom på lösningen. Visste ni att
Spoiler


Spelet blir dock svårare framåt. Vakter med hjälmar som inte dör på ett skott och så kommer förstås robotarna. Känns dock som att spelet är väldigt upplagt mot stealth för att vara ett så "fritt" spel där man ska kunna göra allt.

Men jag har spelat sedan 21.30 typ tills nu, det är sjukt vad tiden går fort när man spelar. Vilket förstås är ett bra betyg, kör de sidequests jag hittar också.

Edit: Hehe

Postad bild

Postad bild

Redigerat av Zoiler, 28 augusti 2011 - 02:59.


#33

Postad 28 augusti 2011 - 10:17

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Det finns som sagt ett jättelätt sätt att vinna över första bossen Garret.
Spoiler


Änså länge älskar jag spelet. Massor av irriterande småfel som sliter bort mig från perfekt innlevelse, men när storyn och smygandet sätter igång är jag på topp.

Redigerat av maximm, 28 augusti 2011 - 10:24.


#34

Postad 28 augusti 2011 - 13:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Barrett heter han ju :)

Här är en jäkligt enkel :P

http://www.youtube.c...h?v=3TLziItg6ks




Änså länge älskar jag spelet. Massor av irriterande småfel som sliter bort mig från perfekt innlevelse, men när storyn och smygandet sätter igång är jag på topp.

Jag var nu bara tvungen att fixa augmentationen så man kan falla från alla avstånd. 2 points svider men det är det värt för att slippa ramla ner och dö av misstag då och då, jäklar vad sur jag varit på det.

Det är lustigt att han är en android med robotben men inte kan hoppa ned för 3 meter utan att dö. Och han kan bara springa i ett par sekunder :)

Redigerat av Zoiler, 28 augusti 2011 - 13:55.


#35

Postad 28 augusti 2011 - 14:17

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Postad bild

#36

Postad 28 augusti 2011 - 16:28

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0

Fi fan va svår den första bossen Garret är!


Nej nej nej!! Jag kör sneak+hack och jag sänkte honom på 15 - 20 sekunder.

Spoiler



Kan jag vara 8 timmar in i spelet och jag måste säga att jag är sjukt nöjd hittills. Hackandet är ju ett kalasmoment och även om jag lyckades snacka mig in i polistationen så jag var tvungen att återvända och hacka sönder allt hackbart :unsure:

Redigerat av Unregistered35582, 28 augusti 2011 - 17:11.


#37

Postad 28 augusti 2011 - 17:55

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Hackandet blir ju hur tråkigt som helst. Har maxat hacking skillzen och hackar allt utan några som helst problem =/

#38

Postad 28 augusti 2011 - 17:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Hackandet är ju ett kalasmoment och även om jag lyckades snacka mig in i polistationen så jag var tvungen att återvända och hacka sönder allt hackbart :unsure:

Jag hackade mig också in bakvägen, men tyvärr så blev jag upptäckt när jag letade efter ett kontor och då var det inte mycket mer att göra än att ta ut hela j-vla polishuset inkl. receptionisten och gästerna som bonus =(

#39

Postad 28 augusti 2011 - 19:38

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Spelar ni alla på 360 versionen? Funderar på att plocka upp PC versionen när den blir lite billigare på Steam.

Hackningen skulle tydligen vara enklare med ett riktigt tangentbord?

#40

Postad 28 augusti 2011 - 20:25

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Köptips om du vill ha det till PC:
http://www.g2play.ne...-Steam-Key.html

Alternativt http://www.g2play.ne...-Steam-Key.html om du inte kan/vill pyssla med en rysk VPN

#41

Postad 28 augusti 2011 - 20:54

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Spoiler


#42

Postad 28 augusti 2011 - 21:16

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0

Hackandet blir ju hur tråkigt som helst. Har maxat hacking skillzen och hackar allt utan några som helst problem =/



Jo jag misstänker att det blir så längre fram.

#43

Postad 28 augusti 2011 - 22:37

blodchoklad
  • blodchoklad
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Spoiler


Haha, vafaaan, det missa jag helt, tog säkert 30 min och var tvungen att springa tillbaka för att hitta heavy rifle...

#44

Postad 29 augusti 2011 - 01:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Ugh.. det är livsfarligt att börja spela ju. Man kan inte sluta -_-. Säkert en 6-7 timmar till på raken.

Dagens bästa: dödade 5 fiender som stod i en grupp med en raket. :unsure:
Dagens roligaste: Övertalade efter mycket om och men en gubbe att inte ta självmord, sedan sköt jag honom i huvudet med exploderande revolverskott. ;D

Spoiler

Jag gjorde samma
Spoiler


Vet inte om det var en riktig boss dock va? Har mött ytterligare en "riktig" boss nu och även där krävdes det en typ av strategi.

Spelar ni alla på 360 versionen?

Jag kör på PS3. Men hackingen behöver du inte oroa dig för, det är inte vidare skillbaserat och lägger du bara full pott på hacking blir det inget att bekymra sig för.

Men PC-versionen verkar bättre ändå efter patchen där laddningstiderna patchades ner från typ 30 sekunder till 5. På PS3 ligger de kanske på 10-15 när man dör.

Det påminner en väldigt mycket om Mass Effect så du lär gilla det.

#45

Postad 29 augusti 2011 - 06:30

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Jag vete fan hur jag ska kunna klara andra bossen, jag har skitdåligt med ammo, och jag börjar få slut på prylar att ladda upp cloaken med. Jag har inte ens kommit förbi
Spoiler


#46

Postad 29 augusti 2011 - 07:30

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Bara spelat första uppdraget och är inte riktigt lika lyriska som ni andra verkar vara. Tycker det är ok men inte mycket mer. Storyn är inte direkt intressant och grafiken är aptråkig. 4 nyanser av orange. Kanske blir bättre senare.

#47

Postad 29 augusti 2011 - 10:41

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0
Hade "hyffsade" förväntningar. Men jag kan faktiskt säga de är överträffade! Har itne suttit "klistrad" med ett spelsug som följer mig på jobbet sen jag körde Fallout 3.

Hitills kan jag bara beskriva Deus Ex:HR som en blandning av splinter cell och mass effect, två av mina absoluta favvo spelserier! Så det är ju liksom skräddarsytt för min smak =)

Helt ärligt så märkte jag först nu vad jag törstat efter ett "bra" spel! Konsollerna hhar ju typ stått stilla i månader! Äntligen fick xboxen lite värdig föda igen ;-)

#48

Postad 29 augusti 2011 - 18:14

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0
Håller lätt med att det är beroendeframkallande. Jag kör Sneak som sagt så det vapen jag använder mest är stun gun. Jag har även en rejält uppgraderad 10mm pistol men den har jag skjutit kanske 10 skott med så här långt.

Nästa varv lär det blir "Break & enter, Guns blazin''" :unsure:

Nån som provat Typhoon augen?

Jag har dock lite problem med att bossarna. De kanske inte är så töntigt övernaturliga som i Metal Gear serien men just att det är en boss som klarar mer stryk (gärna 4-5 handgranater i pannan) än vanliga soldater känns kanske eventuellt möjligen till viss grad en aning cheesy i sådana här spel.
Därför undrar jag som inte spelat Splinter Cell om det skulle passa mg bättre? Som gillar mindre bossar och mer verklighetstroget?

Och bara för att klargöra, Deus Ex är verkligen, enligt mig, bästa släppet hittills i år. Sen kommer ju Rage, Dead Island och Skyrim :unsure:

Redigerat av Unregistered35582, 29 augusti 2011 - 18:21.


#49

Postad 29 augusti 2011 - 18:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Håller lätt med att det är beroendeframkallande. Jag kör Sneak som sagt så det vapen jag använder mest är stun gun. Jag har även en rejält uppgraderad 10mm pistol men den har jag skjutit kanske 10 skott med så här långt.

Stun gun är ju rätt okej, kan stunna även robotar. Samtidigt tar den ut vanliga vakter med ett skott oavsett om de är heavy. Så den är helt klart bra.

Jag har en 10mm pistol som är rätt uppgraderad med både dmg modifiers, reload, ammo samt lasersikte, silencer, och en mod som gör att den går igenom all sorts armor. Det är mitt favvovapen :unsure:

Nästa varv lär det blir "Break & enter, Guns blazin''" :unsure:

Nog jäkligt svårt. De träffar så jäkla bra och tar man inte skydd är man körd (på svåraste). Går inte att köra på det sättet riktigt.

Nån som provat Typhoon augen?

Min är maxad, bra att ta ut stora robotar med säkerligen. Kör den också på bossar ibland men den verkar inte döda dem så bra. Dunno. Inte testat den så jättemycket.

Därför undrar jag som inte spelat Splinter Cell om det skulle passa mg bättre? Som gillar mindre bossar och mer verklighetstroget?

Splinter Cell skulle passa dig minst lika bra. Kör på HD-samlingen. Sen finns ju.. urk.. Conviction.

Och bara för att klargöra, Deus Ex är verkligen, enligt mig, bästa släppet hittills i år.

Förstås inte släppts så sjukt mycket i år än så länge (de sparar ju allt till sist) men jag håller med.

#50

Postad 30 augusti 2011 - 00:29

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0

Stun gun är ju rätt okej, kan stunna även robotar. Samtidigt tar den ut vanliga vakter med ett skott oavsett om de är heavy. Så den är helt klart bra.


Japp, man klarar sig ruggigt långt med den rackrn! Jag har inte behövt ta ner några robotar än eller tyngre fiender så behovet av tyngre vapen finns liksom inte. Möjligtvis vid bossarna.

Jag har en 10mm pistol som är rätt uppgraderad med både dmg modifiers, reload, ammo samt lasersikte, silencer, och en mod som gör att den går igenom all sorts armor. Det är mitt favvovapen :)


Tycker jag har letat igenom allt med någon sådan modd har jag inte sett :S ?

Nog jäkligt svårt. De träffar så jäkla bra och tar man inte skydd är man körd (på svåraste). Går inte att köra på det sättet riktigt.


Nej det är rätt, när man tänker "Guns blazing" så får man tänka relativt.. och i detta läget antar jag att det är med sniper och armborst.



Splinter Cell skulle passa dig minst lika bra. Kör på HD-samlingen. Sen finns ju.. urk.. Conviction.


Ska kolla upp det.. jag gillar ju i och för sig uppgraderingarna i Deus Ex.. men jag kan klara mig utan dem..



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.