Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Infocus x10 mot dagens utbud

31 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 04 januari 2012 - 14:41

Narakin
  • Narakin
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Hejsan,

Håller på att bygga ett biorum i källaren och fick, hos en lokal handlare, ett erbjudande att köpa en x10 för 8500:- med 1års garanti, lampan har gått 253h

Hur står sig denna mot tex Mitsubishi 3200 / Epson TW 3200, det var dom jag sneglade på innan denna kom upp. Tyvärr så finns det ingen annan i min region som kan dema projjar och denna butik hade bara 3D modeller uppsatta och då denna x10:a

Fördelar/nackdelar.. någon som har input på denna modell?

#2

Postad 04 januari 2012 - 15:11

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0
Den ska ju vara riktigt vass, och minns att marcus-therock tyckte att man måste upp i projjarna runt 30k för att få bättre bild. MEN den har dragits med en del problem tyvärr, nu får du ju 1 års garanti så lite trygghet, frågan är dock hur länge du tänkt leva med den. Förhandla till dig 2-3 års garanti så låter det som en bra deal tycker jag.
Marcus kanske läser detta och kan ge lite mer info.

#3

Postad 04 januari 2012 - 15:19

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0
Tja, jag har haft X10 och en utbytes IN80/IN81 eftersom min X10 "kraschade", jag sålde den för några månader sen då jag inte hade plats.
Nu har jag lite bättre plats och suget efter stor bild blev för stort, så när Elgiganten här i Karlstad slog upp en Megastore med invigningspris på 7990:- för en TW-3200, slog jag till direkt.
Har använt en likadan duk till alla dessa projektorer, vilket är en lågbudget från Kingpin, LMS210 16:9, 90".

Det som slog mig direkt var att X10 hade avsevärt bättre svärta än TW-3200.
Jag har inte jämfört dessa sida vid sida men just svärtan kommer jag ihåg var väldigt bra på X10, detta tryck saknas lite i TW-3200 men den är inte på någotvis direkt dålig.

Det är den fördelen jag minns bäst.
I övrigt tycker jag TW-3200 är bättre på det mesta.
Den är enklare att installera tack vare Lensshift och den behöver inte lika långt kastavstånd som X10, den är också enligt mig betydligt tystare än X10/IN80.
Sen kan ju RBE förekomma på DLP, och visst såg jag RBE på X10 ibland men inget som störde mig. Detta fenomen existerar inte på LCD projjar.

Men i ett riktigt mörkt rum på en bra duk tror jag den absolut bästa bilden kommer från en X10, jag är rätt övertygad om det.
Men är installation och ljudnivå en faktor så har TW-3200 fördelar där.

Har du fler funderingar så fråga på, här eller via PM.

Lycka till.

Edit: Får du låna hem projektorn så gör det och samtidigt köper du en på TW-3200 på Elgiganten. Då kan du jämföra dessa på alla punkter. Det är 30 dagars öppet köp på Elgiganten. Sist jag kollade fick man en TW-3200 på Elgiganten för 8500:-

Redigerat av Falcy, 04 januari 2012 - 15:23.


#4

Postad 04 januari 2012 - 16:00

Narakin
  • Narakin
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Tja, jag har haft X10 och en utbytes IN80/IN81 eftersom min X10 "kraschade", jag sålde den för några månader sen då jag inte hade plats.
Nu har jag lite bättre plats och suget efter stor bild blev för stort, så när Elgiganten här i Karlstad slog upp en Megastore med invigningspris på 7990:- för en TW-3200, slog jag till direkt.
Har använt en likadan duk till alla dessa projektorer, vilket är en lågbudget från Kingpin, LMS210 16:9, 90".

Det som slog mig direkt var att X10 hade avsevärt bättre svärta än TW-3200.
Jag har inte jämfört dessa sida vid sida men just svärtan kommer jag ihåg var väldigt bra på X10, detta tryck saknas lite i TW-3200 men den är inte på någotvis direkt dålig.

Det är den fördelen jag minns bäst.
I övrigt tycker jag TW-3200 är bättre på det mesta.
Den är enklare att installera tack vare Lensshift och den behöver inte lika långt kastavstånd som X10, den är också enligt mig betydligt tystare än X10/IN80.
Sen kan ju RBE förekomma på DLP, och visst såg jag RBE på X10 ibland men inget som störde mig. Detta fenomen existerar inte på LCD projjar.

Men i ett riktigt mörkt rum på en bra duk tror jag den absolut bästa bilden kommer från en X10, jag är rätt övertygad om det.
Men är installation och ljudnivå en faktor så har TW-3200 fördelar där.

Har du fler funderingar så fråga på, här eller via PM.

Lycka till.

Edit: Får du låna hem projektorn så gör det och samtidigt köper du en på TW-3200 på Elgiganten. Då kan du jämföra dessa på alla punkter. Det är 30 dagars öppet köp på Elgiganten. Sist jag kollade fick man en TW-3200 på Elgiganten för 8500:-


Mycket tacksam för svar!
Jag känner mig väldigt kluven just nu.. vad jag läst, precis som du säger, är att x10 ger en bättre bild men lider av vissa problem som jag också läst på forumet. Sen är den högljudd och det är ju ett stort minus.
Förmodligen kommer jag bli toknöjd med vilken jag än väljer men priset verkar vara riktigt nice för x10 om det nu är värt det.

Den ska ju vara riktigt vass, och minns att marcus-therock tyckte att man måste upp i projjarna runt 30k för att få bättre bild. MEN den har dragits med en del problem tyvärr, nu får du ju 1 års garanti så lite trygghet, frågan är dock hur länge du tänkt leva med den. Förhandla till dig 2-3 års garanti så låter det som en bra deal tycker jag.
Marcus kanske läser detta och kan ge lite mer info.


Får ta ett snack med dom om garantin.. hoppas iaf kunna ha den 2år innan man lyckas få tillstånd att uppgradera av honan i huset

#5

Postad 04 januari 2012 - 16:16

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Mycket tacksam för svar!Förmodligen kommer jag bli toknöjd med vilken jag än väljer men priset verkar vara riktigt nice för x10 om det nu är värt det.

Yes, jag är inte missnöjd med min 3200 även om jag haft en X10. Så du kommer bli nöjd oavsett. Men just ljudnivån var något jag reagerade över, 3200 är mycket tystare än min förra X10. Och installationen var mycket enklare tack vare lensshift.

Ljudnivå kan man alltid diskutera, då vi är olika. Men det finns ju inget mer störigt än fläktljud i tysta partier i en film. Detta upplevde jag ofta på min X10. Det var riktigt tråkigt, för bilden är magnifik för pengarna.
Sen har ju X10an haft problem med panelfel, färghjul som låter som fan etc och garantiärendena har fungerat lite si och så från Infocus. Även Epson har väl haft problem med 3200, dock inget jag märkt av än. Det finns en stor tråd om X10an här >> https://www.minhembi...pic=193729&st=0

#6

Postad 04 januari 2012 - 17:01

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Fanns ju en liknande tråd på component som startades nyligen:

http://www.component...ndpost&p=174519

Fast omvänd :)

Redigerat av maximm, 04 januari 2012 - 17:03.


#7

Postad 04 januari 2012 - 19:52

Narakin
  • Narakin
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Yes, jag är inte missnöjd med min 3200 även om jag haft en X10. Så du kommer bli nöjd oavsett. Men just ljudnivån var något jag reagerade över, 3200 är mycket tystare än min förra X10. Och installationen var mycket enklare tack vare lensshift.

Ljudnivå kan man alltid diskutera, då vi är olika. Men det finns ju inget mer störigt än fläktljud i tysta partier i en film. Detta upplevde jag ofta på min X10. Det var riktigt tråkigt, för bilden är magnifik för pengarna.
Sen har ju X10an haft problem med panelfel, färghjul som låter som fan etc och garantiärendena har fungerat lite si och så från Infocus. Även Epson har väl haft problem med 3200, dock inget jag märkt av än. Det finns en stor tråd om X10an här >> https://www.minhembi...pic=193729&st=0


Ska kila och lyssna ordentligt på ljudnivån.
Fel tycker jag att jag hittar kring mer eller mindre alla projjar som jag kollat på.

Fanns ju en liknande tråd på component som startades nyligen:

http://www.component...ndpost&p=174519

Fast omvänd :)


Tack!
Där skriver Marcus från Therock:
För att kunna mäta dig med X10 i bild så måste du, enligt mig, upp i en betydligt högre prisklass och som jag ser det är det typ JVC X30 eller motsvarande som skall till för att matcha X10:an på det mesta.

JVC X30 släpptes vad jag kan se i November och kostar 32k.. fasen detta beslutet blir inte lättare! Får ta och beräkna lite på hurvida jag kan montera en x10 i mitt rum för det verkar vara lite bökigare.. som jag förstått så bör den monteras runt 40cm ner från taket och rakt emot duken. Jag är helt nybörjare på allt var det gäller mer projektorer men det lutar åt att gambla och köra på x10 om jag nu kan få till det med bra montering då rummet bara är 4m långt och enligt kalkylator på nätet så får jag "bara" ut 90" på x10 och bra mycket mer på t.ex. TW3200/HC3200

#8

Postad 04 januari 2012 - 19:55

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Äh lägg av. Jag körde med keystone i två år och märkte inte av någon skillnad i filmkvalitet. Sätt den i taket och mata på med keystone bara. Förstår inte varför alla är så nojjiga angående det.

Men visst, liten bild får du med X10, det är en nackdel. Och så låter den en del tyvärr. Sen är det många som haft problem med att få PS3 att fungera med den har jag hört.

Redigerat av maximm, 04 januari 2012 - 19:57.


#9

Postad 04 januari 2012 - 20:03

Narakin
  • Narakin
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Får läsa på lite om keystone till att börja med då, kanske kan få låna hem den och testa till att börja med :)

Här är en fix för ps3 från hembiobutiken.se https://www.minhembi...howtopic=232798

#10

Postad 06 januari 2012 - 20:19

Narakin
  • Narakin
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Tack för era tips och råd, nu är jag en glad ägare av x10an och ljudet berör mig inte det minsta :)

#11

Postad 06 januari 2012 - 21:09

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 038 inlägg
  • 0

Tack för era tips och råd, nu är jag en glad ägare av x10an och ljudet berör mig inte det minsta :)

Kul, där ser man också hur olika man bedömer vissa egenskaper, som tex ljudnivån.

Se nu till att hålla den fri från damm i ventilationshålen, samt dammsug gärna filtret som sitter bakom lampan typ var 6:e månad. Då kommer du att minimera risken för strul och kan ha en bra bild i många år.

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#12

Postad 07 januari 2012 - 00:11

Narakin
  • Narakin
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Kul, där ser man också hur olika man bedömer vissa egenskaper, som tex ljudnivån.

Se nu till att hålla den fri från damm i ventilationshålen, samt dammsug gärna filtret som sitter bakom lampan typ var 6:e månad. Då kommer du att minimera risken för strul och kan ha en bra bild i många år.

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund


Tack för tipsen. Ja tjejjen brydde sig inte det minsta om ljudet när jag svettig av lycka demade husets nya medlem.. nu ska det bara smöras te en rejäl duk :)

#13

Postad 07 januari 2012 - 00:28

Narakin
  • Narakin
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Har "grävt" lite men hittar inte det där filtret.. ingen som har en bild att visa så man vet till 100% ?

#14

Postad 07 januari 2012 - 21:17

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 038 inlägg
  • 0

Har "grävt" lite men hittar inte det där filtret.. ingen som har en bild att visa så man vet till 100% ?

För att komma åt filtret så måste du ta ut lampan och då kommer du att se det. Filtret är inte avtagbart utan måste dammsugas på plats med ett spetsigt dammsugarmunstycke.

Har ingen bild här hemma, men om du behöver så har jag i butiken. Lägg ett mail til mig i så fall på [email protected]

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#15

Postad 15 februari 2012 - 10:57

Narakin
  • Narakin
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Liten uppdatering.

Nu är den uppsatt och testad på diy 100" duk. Sautan så bra! Jag byggde en skiljevägg med lucka i så att projektorn inte är i samma rum och då eliminerar allt ljud från den. Bilder kommer inom kort. Ska bara bli helt klar med rummet.

#16

Postad 16 februari 2012 - 02:46

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Jag byggde en skiljevägg med lucka i så att projektorn inte är i samma rum och då eliminerar allt ljud från den.

Erkänn nu, du/ni har retat er lite på fläktljudet? :P
När jag hade huset sågade jag ut en "bioglugg" och hade projektorn i ett helt annat rum. :D
Tror det finns bilder kvar av det i galleriet...

#17

Postad 16 februari 2012 - 09:44

Narakin
  • Narakin
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Erkänn nu, du/ni har retat er lite på fläktljudet? :P
När jag hade huset sågade jag ut en "bioglugg" och hade projektorn i ett helt annat rum. :D
Tror det finns bilder kvar av det i galleriet...


Ja på high-mode så brölar den på friskt och slå upp en skiljevägg går ju ganska fort ;)
Fy17 vilken bild det är.. har svårt att kolla på film då jag snöar in på alla små detaljer som är så tydliga... sååå nöjd

#18

Postad 12 april 2012 - 03:49

Unregistered5c197b61
  • Unregistered5c197b61
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hej,
Köpte en Infocus x10 på blocket här om dagen och redan efter 20 minuter så fick jag de vertikala strecken.... fick som tur var lämna tillbaks projektorn men jag fick en försmak för den bild projektorn gav. Den var !otroligt! trevligt enligt mig, om än lite högljudd. Klart man kan köpa en likadan för 15.000kr men efter att ha sett problemet så är jag inte så övertygad längre. Om jag har 15.000kr (+/- 2000kr), vad är ett vettigt köp?
Jag har kikat på EH-TW3200 men undrar om det finns någonting vassare som inte hamnar i JVCs prisklass :)

#19

Postad 12 april 2012 - 12:26

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Hej,
Köpte en Infocus x10 på blocket här om dagen och redan efter 20 minuter så fick jag de vertikala strecken.... fick som tur var lämna tillbaks projektorn men jag fick en försmak för den bild projektorn gav. Den var !otroligt! trevligt enligt mig, om än lite högljudd. Klart man kan köpa en likadan för 15.000kr men efter att ha sett problemet så är jag inte så övertygad längre. Om jag har 15.000kr (+/- 2000kr), vad är ett vettigt köp?
Jag har kikat på EH-TW3200 men undrar om det finns någonting vassare som inte hamnar i JVCs prisklass :)

Kan bara kort flika in att Infocus X10 går inte att jämföra med en TW3200. Har haft X10 / IN80 och nu TW3200. Och svärtan och trycket i bilden går inte att likna även om jag inte tycker TW3200 är direkt dålig. Jag gillar den och prisnivån :)

#20

Postad 12 april 2012 - 13:09

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 038 inlägg
  • 0
X10/INxx hade en synnerligen tilltalande bild med bra tryck och skärpa för pengarna. Det finns ingen ny modell kring 15.000kr som ger liknande bild idag.

Edit. Tog bort min länk till begagnad maskin eftersom det uppfattades som reklam. My bad!

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Redigerat av Marcus_TheRock, 13 april 2012 - 11:24.


#21

Postad 12 april 2012 - 13:12

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Hej,
Köpte en Infocus x10 på blocket här om dagen och redan efter 20 minuter så fick jag de vertikala strecken.... fick som tur var lämna tillbaks projektorn men jag fick en försmak för den bild projektorn gav. Den var !otroligt! trevligt enligt mig, om än lite högljudd. Klart man kan köpa en likadan för 15.000kr men efter att ha sett problemet så är jag inte så övertygad längre. Om jag har 15.000kr (+/- 2000kr), vad är ett vettigt köp?
Jag har kikat på EH-TW3200 men undrar om det finns någonting vassare som inte hamnar i JVCs prisklass :)


kolla in acer H9500bd sanslös projje för pengarna... ger 30k projarna är bra omgång och ska tillomed va i klass eller bättre en sony 95 i 3D... ska själv köpa en sån nästa vecka är så ivrig nu

#22

Postad 12 april 2012 - 17:49

Unregistered5c197b61
  • Unregistered5c197b61
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Tack för svaret, jag har kollat på en hel del runt den nu och vad som finns istället för H9500BD och den verkar VÄLDIGT omtyckt! Blir nog en sådan, har dock inte orkat kolla vad man ska ha för duk till en sådan. Räknar med att jag kommer kunna ha CA 100-120". Något förslag? :)

#23

Postad 12 april 2012 - 18:24

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
ne inte så insatt på dukar längre tyvär...

själv kör jag vidare på min invideo grey 93" med gain 1,0... få se hur det blir...
skulle vilja ha en 110" eller nåt men går inte i mitt rum =(

ja den verkar ju klara riktigt bra bilder i 120" ungefär så kan man ha så stort skulle jag inte tveka en sekund =)

ska lägga order på acern nästa vecka men vet inte vart ifrån ennu om man ska ta den från tyskland och spara nån krona...

ska köpa 4 extra brillor till på en gång oxo 5st i familjen...

har pratat med acer och garanti ärenden får man ta direkt med dom så slipper man gå genom butiken i fråga...
och man får byta ut den ifall det är nån pixel som fastnat osv...

och det är 2 års fabriksgaranti...

riktigt trevliga på supporten ger ett proffsigt och tryggt intryck


startade en tråd om acern för ett tag sen men det va ingen som verkar vara intresserad kan kanske få litefart på den tråden

https://www.minhembi...howtopic=295839

Redigerat av Rumpnisse, 12 april 2012 - 18:30.


#24

Postad 12 april 2012 - 18:48

Unregistered5c197b61
  • Unregistered5c197b61
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Den verkar ligga runt 1700€ i tyskland så det är nog ingen idé, dessutom så blir du av med ett års reklamation som vi har i Sverige. Reklamationsrätten är bättre än många tror!

För mig blir det nog en 120" i storlek. Har en stor vägg och bra avstånd på ca 4½-5 meter, så ihop med lite zoom så kan det gå. Måste läsa på lite mer om dukar tyvärr, jag som suttit hela dagen med projjen hah :)
Ska kolla om jag har någon kontakt på Acer eller någon distributör för att kolla om man kan pressa priset lite ytterligare :D Annars köper jag nog bara från den som är billigast på prisjakt.

3D funktionen är för mig inte så viktig i dagsläget så det blir nog inga extra glasögon.

#25

Postad 12 april 2012 - 18:52

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
fick en offert från en tysk butik med 4 extra brillor för 16400:- blir säkert en 5k dyrare här i sverige men ska be om lite offertar här oxo...

men dåligt utbud med butiker som säljer den här i sverige tyvär

#26

Postad 12 april 2012 - 19:16

Unregistered5c197b61
  • Unregistered5c197b61
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Om du skickar ut offerter, fråga om vad du får för pris när du köper 2st också :) Köpkraft ! :D
Får man den för 16400 ex frakt så kan jag tänka mig brillor också.

Om du inte har något emot det alltså.

Redigerat av Unregistered5c197b61, 12 april 2012 - 19:37.


#27

Postad 15 april 2012 - 03:12

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
Tjena jag ska Maila å fråga... Mailat några i Sverige också men är ju inte direkt turbofart på svaren..

ska även göra full rust lagom till nya projen dyker upp...

nytt golv och måla alla väggar mörkare lila förutom väggen där duken sitter där blir det fondvägg svart ....

och ska göra 5st diy tavelabsorbenter och 2st basabsorbenter...

ena tavelabsorbenten ska sitta i taket framför duken helsvart ska den vara för att ta bort lite ströljus

ramspända duken ska flyttas ut från väggen en bit så jag kan få in 2 av absorbenterna bakom innanför fronthögtalarna och även för att jag ska kunna ha en ljusslinga bakom duken men svårt att hitta en med 6500k...

även beställt 20 löpmeter mörkläggnings gardintyg blir dubbel uppsättning med svarta och lila båda av mörkläggningssort

men det är dyrt med tyg har jag märkt och till dom blir det gardinskena från ikea takmonterad så det blir mörklagt från golv till tak....

blir mycket jobb och shopping nästa vecka men oj så skoj det ska bli kan knappt sova nu =)

tur att man har en fruga som tilllåter mig att spöka ut vardagsrummet hur som helst =)

synd bara att man har en vitputsad jättespis i ena hörnet som lyser upp rummet som en mogen finne på nästippen undra om man ska måla den svart hahaha

Redigerat av Rumpnisse, 15 april 2012 - 03:37.


#28

Postad 01 maj 2012 - 14:30

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
så nu va den beställd vart 17400:- inkl proje 4 extra brillor och frakt och försäkring från beamerdiscount i tyskland... får den ons-torsdag nån gång ivrig som s*tan....

tyvär har man åkt på feber och bihåleinflamation och öroninflatation så golvläggning och måleri har inte blivit av så det kommer ta ett tag innan man är klar med allt....

#29

Postad 03 augusti 2012 - 11:52

storstekaren
  • storstekaren
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hallå alla. Har en X10 sen -08 med 3000+ timmar på lampan, allt funkar frid och fröjd men det börjar bli dags att byta. En 3D proj för ca 10-15 tusen, är det värt det, eller blir jag besviken?

Kan tillägga att jag aldrig rengjort filtret

#30

Postad 03 augusti 2012 - 12:08

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 038 inlägg
  • 0

Hallå alla. Har en X10 sen -08 med 3000+ timmar på lampan, allt funkar frid och fröjd men det börjar bli dags att byta. En 3D proj för ca 10-15 tusen, är det värt det, eller blir jag besviken?

Dagens modeller i den klassen når tyvärr inte upp till X10:ans prestanda på 2D, på de flesta punkter. De kunder som sedan tidigare har X10 eller INxx och vill ha ett lyft totalt sett brukar normalt hamna på 25-30.000kr. Om det gäller för dig också har jag förstås ingen aning om men du bör inte beställa något utan att åka och titta själv.

Kan tillägga att jag aldrig rengjort filtret

Då är det nog dags :o :)

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#31

Postad 03 augusti 2012 - 13:50

storstekaren
  • storstekaren
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Dagens modeller i den klassen når tyvärr inte upp till X10:ans prestanda på 2D, på de flesta punkter. De kunder som sedan tidigare har X10 eller INxx och vill ha ett lyft totalt sett brukar normalt hamna på 25-30.000kr. Om det gäller för dig också har jag förstås ingen aning om men du bör inte beställa något utan att åka och titta själv.

Då är det nog dags :o :)

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund


Jo jag får kolla på några demovisningar, tänkte bara höra några spontana kommentarer om dagens kvalitetet, man tycker det borde hänt lite i den vägen.


Filtret får vara till larmet går :) lampan lever ändå på övertid

#32

Postad 03 augusti 2012 - 13:59

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 038 inlägg
  • 0

Jo jag får kolla på några demovisningar, tänkte bara höra några spontana kommentarer om dagens kvalitetet, man tycker det borde hänt lite i den vägen.

Bildmässigt i 2D har det inte hänt så mycket med DLP tekniken i den klassen, tyvärr.

Filtret får vara till larmet går :) lampan lever ändå på övertid

Mig veterligen får du ingen varning. Maskinen kommer helt enkelt att slut att fungera, på ett eller annat sätt, men det är iofs en typ av varning eller larm. :blush:

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.