Tänkte dra igång ett bygge nu i sommar då jag kommer att ha ganska mycket tid över och behöver något att sysselsätta mig med.
Lite bakgrundsfakta:
Jag har byggt ett par tidigare för nu ca fyra år sedan, så helt grön är jag inte. Men då jag satte ihop dessa så gick jag mer på känsla än fakta och när dessa idag har blivigt något nötta (läs: förstörda av flytt och en katt) så tänkte jag att det var dax för ett par nya.
Till projektet:
Jag har igentligen inte bestämt något än så länge. I skrivande stund så tänker jag nog bygga 2-vägs basreflex med 8" bas. Jag funderar på om jag ska ha en eller flera basar per högtalare, tips? Jag fick en idee innan idag om att använda två olika stora baselement för att på så sätt ha en som är lite rappare och en som spelar djupare. Kanske att detta också kan ge mindre problem med resonansfrekvensen på elementen om man väljer element med olika resonansfrekvens? Någon som vet om det går att göra så och isf om det är bra?
Jag slänger ut detta och hoppas det finns någon som kan komma med lite trevlig feedback. Jag är absolut inte expert men går så gottt jag kan.
Sökningen pågår
Visa alla träffar (sökning på Prisjakt)
20 bilder
24 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna
Förändringar av forumstrukturen
Prisjakt Pryl - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?