Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Miraclebox 9 HD Twin PVR

807 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Miraclebox 9 S2 Twin HD PVR (Digitalboxar) 5 8 (2) Inga priser
Miraclebox 9 C Twin HD PVR (Digitalboxar) 4 8,33 (2) Inga priser
Miraclebox 9 T2 Twin HD PVR (Digitalboxar) 4 5,92 (11) Inga priser
2 relaterade trådar

#651

Postad 08 november 2011 - 19:44

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0
Men det har kommit en del mjukvaror i höst 1.99.99 bridge/2.09.35 och 2.09.49
Och en ny CI+ mjukvara 2.09.55
Så lite händer det…
Nästa uppdatering ska förhoppningsvis innehålla DLNA :)

#652

Postad 09 november 2011 - 09:50

tombox
  • tombox
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Men det har kommit en del mjukvaror i höst 1.99.99 bridge/2.09.35 och 2.09.49
Och en ny CI+ mjukvara 2.09.55
Så lite händer det…
Nästa uppdatering ska förhoppningsvis innehålla DLNA :)


Dessa uppdateringar tillför absolut nada till de problem som boxen har. Samma hängningar, samma svarta inspelningar. Den kille på miracleforum som vill sälja sin box och som köpt en TV istället skriver hur bra Tv:n fungerar jämfört med leksakslådan.

En annan reflektion, man har börjat sålt en box som heter 6 utan att ha löst de problem som 9:an har, vilket för mig betyder att de skiter fullständigt i de som köper deras boxar.

#653

Postad 09 november 2011 - 10:28

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
konstigt min hänger sej aldrig...

jo förresten 2 gånger har den hängt sej på hela tiden men det är när jag hållt på lekt med olika softcams keyfiles osv..

och kört många start och stopp och flera igång samtidigt, men gör jag inte det funkar den klockrent...

inspelning har jag inget problem med iofs spelar inte in så mycket hinner endå aldrig se det inspelade...

det jag klagar på fortfarande är att texten hamnar mitt i bild på softsubs

och att jag fortfarande ibland får kodad signal eller va det står

utöver det är den grymt bra och snabb med den bästa bilden jag sett i en box nån gång tidigare

och har man problem så kan man ju faktiskt avhjälpa många av dom med octagons firmwares istället eller vänta på att dom kommer senare till denna


men nåt jag blir irriterad på är den dåliga uppföljingen och infon på miracle forumet den är illa illa

Redigerat av Rumpnisse, 09 november 2011 - 12:15.


#654

Postad 09 november 2011 - 17:56

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0

Dessa uppdateringar tillför absolut nada till de problem som boxen har. Samma hängningar, samma svarta inspelningar. Den kille på miracleforum som vill sälja sin box och som köpt en TV istället skriver hur bra Tv:n fungerar jämfört med leksakslådan.

En annan reflektion, man har börjat sålt en box som heter 6 utan att ha löst de problem som 9:an har, vilket för mig betyder att de skiter fullständigt i de som köper deras boxar.


Vad har du för hängningar? Sj brukar jag inte få några hängningar i TV läget, däremot tjänsten FreeTV+ hänger sig ibland men har blivit mycket bättre i senaste mjukvaran.

Jag har inga problem att spela in flera kanaler med CA- modul i samma MUX
Testade nu att spela in Animal Planet och TNT7 med Boxer CA-modul CI+. Den ena sparades som krypterad på hårddisken denna andra ligger okodat. Det går att se båda.
Funktionen att koda av den krypterade inspelningen genom att trycka rec knappen när du börja se det inspelade programmet fungerar också

Har tyvärr ingen 2 x DVB-T2 tuner så jag kan testa vad som händer om man använder tuner 2 på en annan MUX.
Det måste vara där du i så fall har problem?

#655

Postad 09 november 2011 - 18:31

tombox
  • tombox
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Vad har du för hängningar? Sj brukar jag inte få några hängningar i TV läget, däremot tjänsten FreeTV+ hänger sig ibland men har blivit mycket bättre i senaste mjukvaran.

Jag har inga problem att spela in flera kanaler med CA- modul i samma MUX
Testade nu att spela in Animal Planet och TNT7 med Boxer CA-modul CI+. Den ena sparades som krypterad på hårddisken denna andra ligger okodat. Det går att se båda.
Funktionen att koda av den krypterade inspelningen genom att trycka rec knappen när du börja se det inspelade programmet fungerar också

Har tyvärr ingen 2 x DVB-T2 tuner så jag kan testa vad som händer om man använder tuner 2 på en annan MUX.
Det måste vara där du i så fall har problem?


Tack för att du försöker, men jag ser det som ett meningslös projekt. Ja du, det är bara att läsa runt på miracleforum om alla problem så blir det snart klart att så enkelt är det inte. Nu har någon vad jag kan se dessutom raderat tråden där en säljer sin box för TV:n h*n köpt fungerar med inspelningar.

Jag har 2*T2 varianten och det är där problemen hopar sig.

Vad har hänt med utlovade förbättringar? Vad har hänt med överraskningen från september?

Miraclebox är inte seriösa, så enkelt är det. Var glad om din funkar, många burkar gör inte det.

Har kollat på Humax här på forumet men den boxen är lika full med problem som MB verkar det som. Finns det inga seriösa burktillverkare? Mina Topfield
funkade dag och natt utan problem.

#656

Postad 09 november 2011 - 19:06

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0
Det är för många funktioner i dagens boxar, så det är säkert inte helt enkelt att skriva kod till digitalboxar

Märkligt att det inte ska gå att få din box att fungera med inspelningar med CA-modul, du får titta på de okodade kanalerna när du spelar in. Då måste det funka bra :blink:

Du får testa den nya Pace till Boxer :)

Redigerat av lindo, 09 november 2011 - 19:07.


#657

Postad 10 november 2011 - 09:52

tombox
  • tombox
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Det är för många funktioner i dagens boxar, så det är säkert inte helt enkelt att skriva kod till digitalboxar

Märkligt att det inte ska gå att få din box att fungera med inspelningar med CA-modul, du får titta på de okodade kanalerna när du spelar in. Då måste det funka bra :blink:

Du får testa den nya Pace till Boxer :)


Att det skall vara så svårt att göra en enkel box med två mottagare och en 1Gb disk. Grejen är den att marknaden är för liten för tillverkare att satsa på oss. Jag skyller gärna på det faktum att olika länder följer olika standards vilket drabbar oss men inte de egg-heads som styr. Personligen tycker jag att de kan slänga ut allt krims-krams och ha en fungerande låda. MB9-simple vs MB9 heavy-duty. Har aldrig använt free-tv och annat krims-krams.

Visst jag kan titta på okodat, men det var inte så de annonserades ut när jag köpte den.

Nu när admin för Miracleforum är tillbaka efter att flera personer efterlyst densamme, kan ni börja ställa frågor om alla löften h*n givit om alla förbättringar. Senaste löftet var slutet av september.

H*n kanske har fullt upp med att jaga mina IP-adresser och har inte tid att serva er.

Redigerat av tombox, 13 november 2011 - 20:44.


#658

Postad 14 november 2011 - 11:40

tombox
  • tombox
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Idag 14.11 var det åter någon som var missnöjd med hur MB-lådan fungerar. H*n frågade berättigat om inte admin testar skräpet han lägger ut, hade haft frysningar 2ggr /timme. Stod kvar kanske en timme, konstruktiv kritik skall det vara enligt admin, till detta räknas tydligen bara positiv kritik. Köp inte denna leksakslåda är mitt gratis-tips. Ty har ni klagomål räkna inte med att det respekteras.

#659

Postad 14 november 2011 - 13:32

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Vi vet nog alla vid det här laget va du tycker om boxen...du börjar bli jobbig! Att du ens har kvar(om du nu en har nån)boxen som du e så missnöjd me,det e konstigt.

#660

Postad 14 november 2011 - 14:25

Unregistereda0120fe7
  • Unregistereda0120fe7
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Fråga till kunskapens forum:

Jag har idag Canal Digital, och får i veckan även Viasat (allt via parabol). Vill slippa ha två olika boxar, och funderar på Miracle 9 S twin HD.

Mina frågor efter att ha läst en del här i tråden (och är en jäkla rookie inom området) är:

Funkar det bra att köra med denna box, och ta in båda leverantörerna samtidigt? Är det bara viasat HD kanaler som inte fungerar? CD´s HD kanaler fungerar ?

Om jag får för mig att börja med cardsharing senare, fungerar även detta på denna box?

Inspelning är jag inte så intresserad av, däremot så undrar jag över hur alla kanaler hamnar? Jag menar både viasat och CD har ju många kanaler (1,2,3,4,5 t.ex) gemensamt. Hamnar dom rätt i kanallistan, eller måste man sitta och manuellt flytta kanaler?

Om nu denna boxer inte är bra, har ni ngt annat bra tips isåfall?


EDIT: Glömde en sak..

Om det nu fungerar, så undrar jag om det är "out of the box" eller måste man hålla på med en massa installationer av andra prylar, inställningar? Eller är det bara trycka in korten och köra?

Tar tacksamt emot alla svar!

Redigerat av Unregistereda0120fe7, 14 november 2011 - 14:43.


#661

Postad 14 november 2011 - 15:19

tombox
  • tombox
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Vi vet nog alla vid det här laget va du tycker om boxen...du börjar bli jobbig! Att du ens har kvar(om du nu en har nån)boxen som du e så missnöjd me,det e konstigt.


Till skillnad från miracleforum där man inte får säga sanningen så får man fortfarande göra det här. Tänker fortsätta så länge de inte uppfyller vad som lovades när jag köpte leksakslådan för länge sedan. Du får tycka vad du vill på detta forumet det är fritt, men akta dig för att kritisera på miracleforum, då blir din IP-adress bannad. Tänk efter två gånger ni som tänker köpa denna leksak.

Nu är detta med IP-adresser inget problem för mig, jag har gott om dem. När jag tyckte att admin på miracleforum skulle sluta att larva sig hade h*n tid att skriva en lång drapa. Vilket h*n inte har haft den senaste månaden när folk har efterlyst admin på miracleforum eftersom alla utlovade superförbättringar aldrig dök upp. De fattas fortfarande i och för sig.

Redigerat av tombox, 14 november 2011 - 15:23.


#662

Postad 14 november 2011 - 16:58

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0

Idag 14.11 var det åter någon som var missnöjd med hur MB-lådan fungerar. H*n frågade berättigat om inte admin testar skräpet han lägger ut, hade haft frysningar 2ggr /timme. Stod kvar kanske en timme, konstruktiv kritik skall det vara enligt admin, till detta räknas tydligen bara positiv kritik. Köp inte denna leksakslåda är mitt gratis-tips. Ty har ni klagomål räkna inte med att det respekteras.


Vi kanske ska tala om vad detta handlar om.
Om du läser första inlägget i tråden, så står det att XCAM rekommenderas till MB9 och inte MGCAMD som inlägget beskriver

Sedan kan de ha frysningar 2ggr/timme. Om de inte vill betala för sina abonnemang, utan dela kort på internet
Men du kanske är av en annan uppfattning i den frågan :rolleyes:

#663

Postad 14 november 2011 - 17:32

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0

Fråga till kunskapens forum:

Jag har idag Canal Digital, och får i veckan även Viasat (allt via parabol). Vill slippa ha två olika boxar, och funderar på Miracle 9 S twin HD.

Mina frågor efter att ha läst en del här i tråden (och är en jäkla rookie inom området) är:

Funkar det bra att köra med denna box, och ta in båda leverantörerna samtidigt? Är det bara viasat HD kanaler som inte fungerar? CD´s HD kanaler fungerar ?

Om jag får för mig att börja med cardsharing senare, fungerar även detta på denna box?

Inspelning är jag inte så intresserad av, däremot så undrar jag över hur alla kanaler hamnar? Jag menar både viasat och CD har ju många kanaler (1,2,3,4,5 t.ex) gemensamt. Hamnar dom rätt i kanallistan, eller måste man sitta och manuellt flytta kanaler?

Om nu denna boxer inte är bra, har ni ngt annat bra tips isåfall?


EDIT: Glömde en sak..

Om det nu fungerar, så undrar jag om det är "out of the box" eller måste man hålla på med en massa installationer av andra prylar, inställningar? Eller är det bara trycka in korten och köra?

Tar tacksamt emot alla svar!


Det går att köra Viasat och CD i boxen. HD på Viasat går inte!
Nya Viasat kort är lite krångligare att skrämma igång, du kan läsa mer om det här
Mitt Viasat kort var bara att stoppa in så rullade det igång (jag kör MCAS som CAM)
Du behöver ladda hem t.ex. MCAS då för att få igång kort läsarna (den ska klara Conax utan MCAS)

Cardsharing går bra men använd inte MGCAMD som nämns i inläggen ovan

Du får göra favorit listor för att få den ordningen du vill, det är bara på Boxers kanalutbud som LCN fungerar.

Operatörsboxar är ju alltid smidigare, men inte så kul att ha :)

#664

Postad 15 november 2011 - 08:30

Unregistereda0120fe7
  • Unregistereda0120fe7
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Tack!! Då har jag en mycket bättre uppfattning om "lådan" =)
Får nog bli en sån!

#665

Postad 04 december 2011 - 14:44

tombox
  • tombox
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Så här skriver signaturen matss65 på miracleforum.

"Nåt jag inte förstått här tror jag! Är det så att uppdateringar och plugin som släpps görs på idiell basis. Jag trodde ändå att forumet bedrevs av Miraclebox och att dom har folk som jobbar med dessa uppdateringar. I så fall har jag förståelse för det som skrivs om att man man inte ska klaga. Jag tycker oavsett detta att det är konstigt att boxen marknadsförs som en kommersiell färdig produkt och jag håller med att de i marknadsföringen utlovade funktioner som nu kräver en massa workarounds och plugins borde finnas i boxen då man packar upp den ur den flashiga förpackningen. Jag är i allafall nu hyfsat nöjd och med vissa funktioner väldigt nöjd. Men det tog mig säkert 3-4 dagar innan jag var i gång. När jag väl fick vetskap om forumet så rann det på även om vägen hit var krokig."

Jag kan verifiera att du är inte den förste att luras av deras marknadsföring. Samtidigt så har de fortfarande inte kommit med de i September utlovade godsakerna. Däremot så startar man en tråd där kompisarna till leverantören kan skriva sina additionstecken hur mycket de älskar boxen. Om jag då skriver in och har motsatt uppfattning så raderas det med omedelbar verkan. Samtidigt fortsätter admin med sin banning av IP-adresser, om h*n är bara dum eller ej förstår bättre vet jag ej, dock har jag full tillgång hur många ip-adresser h*n än spärrar.

#666

Postad 04 december 2011 - 20:10

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0
Det är lite nytt på gång, även om det nu har blivit december :)

Bifogad fil(er)



#667

Postad 09 december 2011 - 15:40

tombox
  • tombox
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Fler frågor

Kan den här i T2-utförande hantera 8-dagars EPG-data som kommer över luften?

Kan den korrekt hantera serieinspelningar?
Med det menar jag inte bara samma tid varje vecka eller liknande utan att den letar upp program i EPG-datat även om de byter tid eller kanal samt att den undviker korrekt flaggade repriser.


Svar nej, den klarar inte serieinspelning överhuvudtaget och EPG fungerar lite hipp som happ. Här kan du läsa vad en lycklig ägare tycker från miracleforum:


"Fortsatt "låsningar"i bilden på vissa kanaler. Dreamboxen har jag inga problem med alls, aldrig haft någon tentens av få "krypterad kanal" på den. Samt att den inte kodar vissa kanaler när jag kör via xcam som fungerar när jag kör via tex cccam. Även tappat en stor del av Must Carry då tex SVT1 eller 3an inte fungerar på boxen men fungerar fint på dreamboxen som kör med samma inställningar, förslag?

Börjar någon hitta lösningen på detta problem eller är det bara att inse att man köpt ett bokställ för 3000kr och pynta upp och köpa en dreambox till som man vet fungerar?"

Redigerat av tombox, 09 december 2011 - 15:40.


#668

Postad 09 december 2011 - 18:13

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0
Ny mjukvara 2.09.87 släppt med DLNA och Internet TV+ bl.a. :)
Finns även med CI+ 2.09.88


--> Recording file can not be deleted in list : Solved
--> Recognizing all 16:9 ratio channel as HD channel : Solved
--> HD FAV channel list is including SD channel : Solved
--> Display incorrect resolution : Solved
--> Uninstallation of Plugin : Solved
--> User font problem : Solved
--> Mosaik multi picture bug : Solved
--> Keep asking unlock pin code when recording
--> All recorded files cannot playback from HDD : Solved
--> Sky sports portal problem : Solved (TP 12032 Astra 19,2E)
--> Audio ot Muting problem : Solved
--> Plugin menu url cannot save : Solved
--> Freezing in Specific channel : Solved (Astra 28E & Eutelsat 7E)
--> Incompletes shutdown (Wait off) of receiver : Solved
--> WLAN (Wifi) bug in Free TV+ Menü solved
--> Eutelsat 16 east change to 15.4 east : Changed

--> Auto Online Firmware upgrade function add. :
--> within 10 minute after booting, upgrade information
--> box will be shown if there new s/w is available
--> Automatic Online Firmware detection !

--> Store EPG data in USB : Supported
--> File : EPG.txt

--> Short Cut menu function add. (Icon Menu) :
--> With MENU Button
--> You can add. menu item what you want on icon menu
--> List by pressing FAV Button
--> Selected menu will be displayed with yellow star
--> Yellow star with circle is default menu item in Icon menu
--> Unter Menu Display Setting you cna choice Default Menu Type
--> In Icon Menu, press Left or Right button, you can move menu pages

--> DLNA function add. (Digital Living Network Alliance) :
--> Videoshare, DMP (DLNA Media Player), DMS (DLNA Media Server)
--> Wild Media Server on PC
--> For TV, Smart Phone, Tablet PC, Laptop, STB, iPad, etc.
--> Iphone, Airplayer, 8player, Twonky,
--> Video Format : asf, wmv, mpg(.mpg, .mpeg, .mpeg2, .tts), mp4(.m4p, .m4v, .mp4), 3gpp, ts
--> Audio Format : lpcm(.lpcm, .pcm), wav(.wav .wave), mp3, asf, wma, ac3, m4a
--> Picture Format : jpeg(.jpg, .jpe, .jpeg), png, bmp, gif
--> Airplayer on iPhone (DMP)

--> Internet TV+ (IPTV) function add. :
--> Menü - Utilities - Internet TV+
--> You can watch internet media contents via URL
--> Available Live streaming broadcasting and file play
--> Supporting FMS and Wowza server (RTMP)
--> Available Protocol Type : RTMP, RTMPT and HTTP
--> Available Codec Type :
--> Video : MP1V, MP2V, MPEG4P2(MP4), H.264, VC1
--> Audio : MP1A, MP2A, MP3A, AC3, AAC, PCM
--> URL Input with Remote control or PC, file : url_list.txt

--> DVB-T via USB port function add. :
--> Only AF9015 chipset support
--> Supported Model list :
--> MSI DIGIVOX DUO
--> Afatech AF9015 DVB-T USB2.0 stick
--> Leadtek WinFast DTV Dongle Gold
--> Pinnacle PCTV 71e
--> KWorld PlusTV Dual DVB-T Stick (DVB-T 399U)
--> DigitalNow TinyTwin DVB-T Receiver
--> TwinHan AzureWave AD-TU700 (704J)
--> TerraTec Cinergy T USB XE
--> KWorld PlusTV Dual DVB-T PCI (DVB-T PC160-2T)
--> AVerMedia AVerTV DVB-T Volar X
--> Xtensions XD-380
--> Fujitsu-Siemens Slim Mobile USB DVB-T
--> Telestar Starstick 2
--> AVerMedia A309
--> Watching live channel is available
--> Recording and Playback is not supported

Denna version av webbläsaren släpps senare:

--> WebZeal V2.51s (WebBrowser) New Version :
--> Please use new version of WebZeal(v2.54s) with Firmware V20987 !
--> BIP function : Added (Run webzeal in short cut menu)
--> BIP : Webbrowser + LIVE TvMode at same time
--> BIP function is available when WebZeal is run by shortcut menu
--> Changeable webzeal size pressing Red/Green Buttons
--> Changeable webzeal location pressing PIP Buttons
--> Smooth mouse scroll
--> Scroll moving with remote
--> History search supporting
--> Favorite site add and edit
--> Zoom in / out supporting
--> Upgrade color (16bit to 32bit)
--> Inputting English Character first in Numeric Keyboard

#669

Postad 09 december 2011 - 22:25

Aros6
  • Aros6
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Så här ser mitt sista inlägg på Miracleforum.net ut efter över 100 inlägg:

"Det här är troligen mitt sista inlägg på Miracleforum:

Jag tror inte att det är sant, den här boxen glider mer och mer ifrån konsumentledet för varje dag som går.

Kopiera och klistra in, installera program på datorn, skriv in parametrar, USB-minnen ("formattera med FAT 32, så blir det nog bra, om inte, starta om boxen och håll ned pil-upp på fjärrkontrollen...") håll koll på EPG-leverantörer, kör download-xmlTVEPG två gånger i veckan + make_xmltv_sweden, Cron, "Krypterad kanal", "Den kommer nog på torsdag!"

När nu denna FW kommer så fortsätter bara eländet, "Run URL Snooper Program". Va-fn?

Kopiera, klistra in och så kanske det funkar. "Press right mouse button on your explorer and find view source" Hallå! Höger musknapp? Kan ingen ringa Korea och säga att året snart är 2012? Det är ju för f-n TV vi tittar på!

Nej, nu räcker det, ta mig f-n. Bye, bye, Miraclebox!"



Det här är också mitt sista inlägg på detta forum;

Tombox:
Du behöver med all sannolikhet vård, det hat som du uppvisar mot denna plastlåda behöver du prata ut med någon om. Det är inte sunt att spendera så mycket tid som du har gjort mot den här boxen, oavsett vem du är eller vad du har för roll.

Det räcker nu. Du har säkert fått fram ditt budskap.

Försök att gå vidare, spendera istället din tid med att sprida din kunskap, hjälp till och få beröm istället för en massa hat. Må bra istället!

Redigerat av Aros6, 09 december 2011 - 22:30.


#670

Postad 10 december 2011 - 09:46

tombox
  • tombox
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Så här ser mitt sista inlägg på Miracleforum.net ut efter över 100 inlägg:

"Det här är troligen mitt sista inlägg på Miracleforum:

Jag tror inte att det är sant, den här boxen glider mer och mer ifrån konsumentledet för varje dag som går.

Kopiera och klistra in, installera program på datorn, skriv in parametrar, USB-minnen ("formattera med FAT 32, så blir det nog bra, om inte, starta om boxen och håll ned pil-upp på fjärrkontrollen...") håll koll på EPG-leverantörer, kör download-xmlTVEPG två gånger i veckan + make_xmltv_sweden, Cron, "Krypterad kanal", "Den kommer nog på torsdag!"

När nu denna FW kommer så fortsätter bara eländet, "Run URL Snooper Program". Va-fn?

Kopiera, klistra in och så kanske det funkar. "Press right mouse button on your explorer and find view source" Hallå! Höger musknapp? Kan ingen ringa Korea och säga att året snart är 2012? Det är ju för f-n TV vi tittar på!

Nej, nu räcker det, ta mig f-n. Bye, bye, Miraclebox!"



Det här är också mitt sista inlägg på detta forum;

Tombox:
Du behöver med all sannolikhet vård, det hat som du uppvisar mot denna plastlåda behöver du prata ut med någon om. Det är inte sunt att spendera så mycket tid som du har gjort mot den här boxen, oavsett vem du är eller vad du har för roll.

Det räcker nu. Du har säkert fått fram ditt budskap.

Försök att gå vidare, spendera istället din tid med att sprida din kunskap, hjälp till och få beröm istället för en massa hat. Må bra istället!


Till de eventuellt klagar på att hela citatet är medtaget så beror det på den sanna kritiken om MB9 bör läsas av så många som möjligt.

Tack för omtanken om min hälsa men det står bra till. Det man säger om barn verkar stämma rätt bra på dig. Inte lyssna på de som redan vet utan du måste prova själv för att inse plastlådan är bara skräp, Nu är du inte ensam att ha upptäckt detta den hårda vägen, varje dag på ser man på MF hur folk tröttnar och det glädjer mig att fler förstår hur lurade de är.

Jag kämpar dock vidare för att fler inte skall behöva lära sig den hårda vägen utan de som har växt upp läser och begrundar själva sitt val.

Redigerat av tombox, 10 december 2011 - 09:50.


#671

Postad 10 december 2011 - 10:40

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0

Jag kämpar dock vidare för att fler inte skall behöva lära sig den hårda vägen utan de som har växt upp läser och begrundar själva sitt val.

Visst är det så! :)
Jag tycker dock att det är konstigt att det som funkar hos mig inte funkar hos dig.
Det känns som om det är någon inställning du inte fått till, eller att du borde prova en nyare programvara.

Är du snäll och spelar in Animal, BBC eller en HD-kanal och titta på TV4 fakta och berätta hur det går. Eftersom "Cammen" bara kan avkoda en kanal i taget så skall det i teorin gå så att lådan sedan spelar upp de kodade inspelningarna men i det flesta fall funkar inte det alls.

Jag gjorde det testet som du ville och det fungerade fint.

Observera att ni måste köpa till en CA-modul för att se HD-kanaler och vissa som Animal t.ex., denna kan bara avkoda en kanal i taget

Visst är det så, men jag ser inget konstigt med det, det behövs i var och varannan TV också, för att sätta programkortet i.

Vi som har haft Topfield var också tvungna att ha en CA-modul.
Eftersom både Topfield och Miraclebox sparar det inspelade programmet kodat och avkodar det när du sedan tittar på programmet så är det inget problem.

#672

Postad 10 december 2011 - 11:06

tombox
  • tombox
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Visst är det så! :)
Jag tycker dock att det är konstigt att det som funkar hos mig inte funkar hos dig.
Det känns som om det är någon inställning du inte fått till, eller att du borde prova en nyare programvara.Jag gjorde det testet som du ville och det fungerade fint.Visst är det så, men jag ser inget konstigt med det, det behövs i var och varannan TV också, för att sätta programkortet i.

Vi som har haft Topfield var också tvungna att ha en CA-modul.
Eftersom både Topfield och Miraclebox sparar det inspelade programmet kodat och avkodar det när du sedan tittar på programmet så är det inget problem.


Varför klagar du på miracleforum om boxen och här på detta forum så är allt okej? Du verkar inte ha varit med från början då jag köpte boxen, då sades det att den var fullt kompatibel med Boxer och det var den också i några månader sedan tog det snabbt slut.

Du påstår dig veta om CA-modulen och då har jag svårt att förstå att du inte har samma problem som många av oss har med Boxer att det går inte spela in Animal och andra kodade kanaler samtidigt som du tittar på en kodad kanal. Ditt resonemang faller när du tittar på ett inspelat program som är kodat med € och samtidigt försöker spela in Animal. Så fungerade det från början och det var därför jag köpte boxen, så fungerar det inte nu. Att du kan är bara att gratulera dig och till oss andra, bad luck.

Ibland men bara ibland går det att gå till den kanal live som du har en kodad inspelning från och se den, detta fungerar dock bara sporadiskt och när det är viktigt program som du vill se så ser Murphy till att det inte fungerar naturligtvis. Då blir inte chefen hemma glad och det blir jag som får smällen för vad MB inte klarar.

Hoppas att Boxer får ordning på Humax br+ då köper jag en sådan och slipper "tjötet" om lådan. Sedan kan alla leva lyckliga tillsammans med prinsen och prinsessan i ett evigt liv.

#673

Postad 10 december 2011 - 16:01

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0

Varför klagar du på miracleforum om boxen och här på detta forum så är allt okej?

Vad tänker du på då? :huh:
Jag tycker att mina problem har blivit lösta efterhand med uppdateringarna. :rolleyes:

Jag tycker dock att själva upplägget på MB-forumet suger.
Guider som inte uppdateras, går inte att editera sina inlägg och en sökfunktion som är helt värdelös. <_<

#674

Postad 12 december 2011 - 11:32

adamzzon
  • adamzzon
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Vad har du för hängningar? Sj brukar jag inte få några hängningar i TV läget, däremot tjänsten FreeTV+ hänger sig ibland men har blivit mycket bättre i senaste mjukvaran.

Jag har inga problem att spela in flera kanaler med CA- modul i samma MUX
Testade nu att spela in Animal Planet och TNT7 med Boxer CA-modul CI+. Den ena sparades som krypterad på hårddisken denna andra ligger okodat. Det går att se båda.
Funktionen att koda av den krypterade inspelningen genom att trycka rec knappen när du börja se det inspelade programmet fungerar också

Har tyvärr ingen 2 x DVB-T2 tuner så jag kan testa vad som händer om man använder tuner 2 på en annan MUX.
Det måste vara där du i så fall har problem?

Tack för att du försöker, men jag ser det som ett meningslös projekt.

För alla som försöker hjälpa tombox. Han har ingen box! Han jobbar för Sagem/Terracom och vill smutskasta allt vad konkurrenter är till deras egna skit.

2.09.87 är mjukvaran som har gett en helt ny dimension till min box! Klistrat från miracleforum:
- Nytt gränssnitt: Ett nytt läckert gränssnitt i menysystemet (även kallat snabbmeny). Här kan du lägga till ta bort menyfunktioner genom att trycka "FAV" på den menyfunktion i huvudmenyn som du vill ha med i snabbmenyn. (Se bilder innan specifikation)
- DLNA-stöd: Nu har Miraclebox äntligen stöd för DLNA. Spela media från dina DLNA-enheter och streama direkt till din iPhone/iPad/Android-enhet. Mottagaren kan både agera som Klient (ta emot media) och Server (sända media till andra enheter)
- USB DVB-T Tuner: Koppla på en USB DVB-T sticka och få en tredje alternativt andra tuner! (se lista på adaptrar som stöds)
- Ny Webbläsare: Med den nya webbläsaren kan du nu surfa och titta på TV samtidigt (du väljer position på skärmen). Lägg till och redigera favoriter, bättre upplösning och smidigare mus-användning.
- 3G modem: Möjlighet att ansluta 3G modem direkt i mottagaren istället för via Router
- Internet TV+: Med denna funktion kan du direkt i din Miraclebox titta på Internet material via url-adresser.

För den som vill ha CI+ så finns även 2.09.88 mjukvaran!

Godiiiiiiss! :)

#675

Postad 12 december 2011 - 15:12

tombox
  • tombox
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

För alla som försöker hjälpa tombox. Han har ingen box! Han jobbar för Sagem/Terracom och vill smutskasta allt vad konkurrenter är till deras egna skit.

2.09.87 är mjukvaran som har gett en helt ny dimension till min box! Klistrat från miracleforum:
- Nytt gränssnitt: Ett nytt läckert gränssnitt i menysystemet (även kallat snabbmeny). Här kan du lägga till ta bort menyfunktioner genom att trycka "FAV" på den menyfunktion i huvudmenyn som du vill ha med i snabbmenyn. (Se bilder innan specifikation)
- DLNA-stöd: Nu har Miraclebox äntligen stöd för DLNA. Spela media från dina DLNA-enheter och streama direkt till din iPhone/iPad/Android-enhet. Mottagaren kan både agera som Klient (ta emot media) och Server (sända media till andra enheter)
- USB DVB-T Tuner: Koppla på en USB DVB-T sticka och få en tredje alternativt andra tuner! (se lista på adaptrar som stöds)
- Ny Webbläsare: Med den nya webbläsaren kan du nu surfa och titta på TV samtidigt (du väljer position på skärmen). Lägg till och redigera favoriter, bättre upplösning och smidigare mus-användning.
- 3G modem: Möjlighet att ansluta 3G modem direkt i mottagaren istället för via Router
- Internet TV+: Med denna funktion kan du direkt i din Miraclebox titta på Internet material via url-adresser.

För den som vill ha CI+ så finns även 2.09.88 mjukvaran!

Godiiiiiiss! :)


Jaja, vad ni än gör gå in på Miracleforum och bilda er en egen uppfattning. Läs om alla problem som den nya FW återigen skapar, läs om de som vill tillbaka till.49 p.g.a hängningar.

Ingen vore gladare än jag om det fungerade som skribenten utger, men tyvärr det gör inte det. Köp boxen med öppet köp så att ni kan lämna tillbaka den när ni märker att det inte fungerar.

#676

Postad 13 december 2011 - 20:39

adamzzon
  • adamzzon
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
"Ingen vore gladare än jag om det fungerade som skribenten utger"
- Fantastiskt vilken hycklare denne tombox är :)

"Läs om alla problem som den nya FW återigen skapar, läs om de som vill tillbaka till.49 p.g.a hängningar."
- Åter igen ett bevis på att du själv inte vet ett skit om boxen för att du inte har eller har haft någon. Fokusera på ditt jobb hos Terracom/Sagem och få era boxar att fungera istället :)
Fiska upp en person som har problem med sin mjukvara för att denne inte kan installera den korrekt. Vad hände med alla andra 300 som laddat ner mjukvaran och är nöjda? :)

#677

Postad 14 december 2011 - 09:33

tombox
  • tombox
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

"Ingen vore gladare än jag om det fungerade som skribenten utger"
- Fantastiskt vilken hycklare denne tombox är :)

"Läs om alla problem som den nya FW återigen skapar, läs om de som vill tillbaka till.49 p.g.a hängningar."
- Åter igen ett bevis på att du själv inte vet ett skit om boxen för att du inte har eller har haft någon. Fokusera på ditt jobb hos Terracom/Sagem och få era boxar att fungera istället :)
Fiska upp en person som har problem med sin mjukvara för att denne inte kan installera den korrekt. Vad hände med alla andra 300 som laddat ner mjukvaran och är nöjda? :)


Ja du, varför behöver du upprepa att jag ingen box skulle ha. Är det för att övertyga dig själv eller? Har en box och är som du vet trött på dina löften om fungerande box. Nu visar det sig återigen att en icke testad FW är utgiven och på MF så ramlar det in trådar om icke fungerande boxar och svarta skärmar t.ex den här tråden:http://miracleforum....25&p=9130#p9130

Det finns fler trådar och jag uppmanar folk att läsa alla trådar innan ni investerar.

Det du måste inse är att när du skriver att folk inte installerar saker rätt så är det p.g.a att det nummer ett är utomordentligt dåliga instruktioner hur de skall göra. Nummer två, boxen är inte gjord för att människor lätt skall kunna installera något utan det blir alltid fullt med problem efter uppdateringar.

Varför inte bli seriösa och skaffa en riktig testfunktion som testar av FW innan ni skickar ut något.

Gång efter gång får folk fråga hur skall göra det och det, helt enkelt därför att det finns inga instruktioner som är användbara. Istället för att försvara dig genom alla möjliga påståenden om mig, ägna din kraft på att skriva riktiga instruktioner och testa FW innan du skickar ut den i alla miljöer som boxen skall fungera i. Det vore bättre för de stackars användare som idag sitter med en box som inte fungerar.

#678

Postad 14 december 2011 - 13:48

adamzzon
  • adamzzon
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Varför upprepa? För att folk ska inse att du är en hycklare som jobbar för konkurrerande märken. Det visar hur "objektiv" du är i dina inlägg och varför du vill varna användare för boxen. "Ramlar in trådar" - patetiskt. Har själv varit där och läst och det är ett par personer har problem som beror på deras konfigurationer. Manual, instruktioner är alla tydliga.

CI+ har kommit - kanske du glömde att nämna? Mottagaren fungerar hur bra som helst och nämn en box som inte har någon frysning? För den som använder mottagaren och har haft den ett bra tag som jag själv så vet man att den fungerar mycket mycket bättre med senaste mjukvarorna. Speciellt den senaste är utmärkt med DLNA-stöd och mycket mer.

#679

Postad 14 december 2011 - 14:37

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Jag tror det är bäst att både tombox och adamzzon lägger ner pajkastningen nu. Tack.

@tombox: Tror alla här vet att du är missnöjd och det är jättebra att du informerar alla andra om det. Men försök att läsa just den här paragrafen i våra regler och lev gärna upp till den:

3.7 Att utmana, argumentera och ge motiverad kritik är okej, men inte att älta eller pracka på
Kritik mot åsikter som presenteras i en tråd/artikel får självklart framföras så länge inläggen håller sig till trådens ämne eller artikelns innehåll. Kritiken ska dock vara konstruktiv och väl motiverad för att därigenom inspirera till diskussioner i stället för pajkastning. Att kort förklara ett visst ställningstagande eller ett ifrågasättande är normalt tillåtet men att ge sig in i en meningslös diskussion där man, ensam eller i sällskap av andra medlemmar, ältar något i inlägg efter inlägg är inte tillåtet. Inte heller är det tillåtet att försöka pracka på någon annan sina åsikter för sakens egen skull.


Du har skrivit det själv; det bästa är såklart att folk bildar sig sin egen uppfattning och det kanske man gör bäst genom att läsa på miracleforum.net.

#680

Postad 14 december 2011 - 19:48

Unregistered2916f86d
  • Unregistered2916f86d
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

För den som använder mottagaren och har haft den ett bra tag som jag själv så vet man att den fungerar mycket mycket bättre med senaste mjukvarorna. Speciellt den senaste är utmärkt med DLNA-stöd och mycket mer.


Jag har visserligen inte haft boxen särskilt länge, men har ändå kunnat konstatera att senaste mjukvaran .87 verkar innehålla vissa buggar. Jag uppdaterade i helgen och fick problem med att installera och avinstallera plugins. Det verkar som boxen hänger sig och till slut får man stänga av den och starta om. Fabriksreset eller annan återställning fungerar inte heller. Såg att det var nån mer som hade samma problem också.
För övrigt fungerade boxen perfekt.
Jag provade då att gå tillbaka till .49, och då gick det att installera och dona med plugins igen. Boxen fungerar fortfarande perfekt för tv-tittning, vilket den hela tiden gjort.
Vad bör jag göra? En rejäl återställning och tillbaka med .87 kanske? Jag gjorde ju inte det förrra gången, utan flashade bara in den nya över den gamla.

För övrigt är boxen superenkel att hantera, och det tog mig som total nybörjare på Miraclebox ca. tio minuter att sätta upp den som klient mot min Dreambox.

Är trots strulet med .87 så pass nöjd att jag lurat på en kompis att köpa en box, och ytterligare en är på gång.

Redigerat av Unregistered2916f86d, 14 december 2011 - 19:48.


#681

Postad 14 december 2011 - 23:27

Unregisteredf1e67a95
  • Unregisteredf1e67a95
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Jag fick min box idag men har ett problem
Får ingen bild ur varken HDMI eller komponent, vad gör jag för fel?
Gamla hedliga scart funkar kanon.

#682

Postad 15 december 2011 - 08:21

tombox
  • tombox
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Min box hänger sig vid kanalbyten med den nya FW, den ger också felaktiga inspelningar som ibland kan repareras, ibland inte. Nya FW, gamla problem.

Redigerat av tombox, 15 december 2011 - 08:21.


#683

Postad 15 december 2011 - 17:15

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0

Min box hänger sig vid kanalbyten med den nya FW, den ger också felaktiga inspelningar som ibland kan repareras, ibland inte. Nya FW, gamla problem.


Tips: Ta bort MCAS och kör utan det, du använder ju CA-modul
Så kanske det bli bättre

#684

Postad 19 december 2011 - 14:18

tombox
  • tombox
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

- USB DVB-T Tuner: Koppla på en USB DVB-T sticka och få en tredje alternativt andra tuner! (se lista på adaptrar som stöds)


Jättebra, men knappt någon av de stickor som "supportas" finns knappast att köpa. Då är det meningslöst eftersom det inte går att köpa i Sverige. "Supporta" istället de stickor som finns att köpa.

Redigerat av tombox, 19 december 2011 - 15:07.


#685

Postad 19 december 2011 - 20:17

pinussen
  • pinussen
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Nån som kör en sån här box i ATMs nät? Tycker att även Viasats HD kanaler borde funka om man kör med deras CA modul. Enda kraven på boxen enligt ATM är att den ska klara mpeg 4 + ha plats för CA modul. http://www.atmab.se/...eid=28&menuid=2

Känns som det här är den enda boxen som har rätt kombination av saker man behöver.. HDTV (som lirar i ATMs nät), HDD inspelning, nätkoppling/uppspelning från NAS. Eller har nån något annat tips?

#686

Postad 21 december 2011 - 19:40

pinussen
  • pinussen
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Får svara på min egen fråga, har kunnat testa lite själv. Hittade en M9, demoex för 1995:- :)

ATMs kanaler funkar fint om man skaffar ett cryptocam ca modul för kortet. (599:- på net on net). Även Viasats HD kanaler eftersom ATM inte kör med pairing som Viasat gör.

Mediaspelaren är ingen höjdare och NFS mount verkar inte lira så jag försöker nog trycka in Enigma2 istället och se om det är bättre.

#687

Postad 21 december 2011 - 22:17

dmr
  • dmr
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
En fråga (eller två):

Jag överväger köp av T2 modellen och har läst på ett annat forum att Boxers CA modul endast kan avkoda ett program i taget samt att uppspelning av krypterade inspelningar fungerar sisådär...

Om man har 2 programkort + 2 CA moduler och trycker in allt i boxen, fixar den då att spela in 2 kodade kanaler okrypterat alt.
spela in en okrypterat och visa en live?

Hoppas någon vet och vill ta sig tid att svara :)

#688

Postad 22 december 2011 - 22:58

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0

En fråga (eller två):

Jag överväger köp av T2 modellen och har läst på ett annat forum att Boxers CA modul endast kan avkoda ett program i taget samt att uppspelning av krypterade inspelningar fungerar sisådär...

Om man har 2 programkort + 2 CA moduler och trycker in allt i boxen, fixar den då att spela in 2 kodade kanaler okrypterat alt.
spela in en okrypterat och visa en live?

Hoppas någon vet och vill ta sig tid att svara :)


Om du använder de inbyggda kortläsarna så kan du spela in som du vill på mpeg2 kanalerna

De inspelningar jag har testat med CA-modul (CI+ modulen) Så har jag upptäckt att man måste stå på den kanalen som man spelade in. För att den krypterade inspelningen skulle starta som de ska. Jag har en dvb-t2 + dvb-s så jag kan inte testa hur den hanterar T2x2
I den senaste mjukvaran har jag inte fått några krypterade inspelningar som jag inte kan titta på.
(Tombox kan säkert berätta om jag har rätt eller bara tur)
Vet inte vad som händer med 2 Ca-moduler kan fungera eller så blir det konflikt ..

#689

Postad 23 december 2011 - 00:17

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0

En fråga (eller två):

Jag överväger köp av T2 modellen och har läst på ett annat forum att Boxers CA modul endast kan avkoda ett program i taget samt att uppspelning av krypterade inspelningar fungerar sisådär...

Om man har 2 programkort + 2 CA moduler och trycker in allt i boxen, fixar den då att spela in 2 kodade kanaler okrypterat alt.
spela in en okrypterat och visa en live?

Hoppas någon vet och vill ta sig tid att svara :)

Tyvärr fungerar det inte med 2 CA moduler.
Man kan ha en CA modul och ett kort utan CA modul för att dekoda MPEG-2 kanalerna.
Hade varit bra om 2 CA moduler fungerat.

#690

Postad 23 december 2011 - 10:23

dmr
  • dmr
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Tackar för svaren!
Då blir den ofrånkomliga följdfrågan; finns det någon motsvarighet i Mirclebox världen till Topfields RecCopy, alltså finns det någon möjlighet att dekryptera en inspelning i efterhand?

Köpte mig en MB9 2xT2 igår och på ca 15min var jag up & running med senaste mjukvaran, inspelning till min WHS2011 och timeshift till USB sticka. Förstår ärligt talat inte varför folk är så negativt inställda till den här boxen, för mig känns det som om jag ÄNTLIGEN kan pensionera min Topfield 5700 :) :) :) Mycket nöjd än så länge!

#691

Postad 23 december 2011 - 12:04

engeln99
  • engeln99
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Tackar för svaren!
Då blir den ofrånkomliga följdfrågan; finns det någon motsvarighet i Mirclebox världen till Topfields RecCopy, alltså finns det någon möjlighet att dekryptera en inspelning i efterhand?


Ja det går, om du spelar upp en krypterad inspelning, tryck på inspelningsknappen (knappen med röd ring) under uppspelningen. Då sparas en okrypterad inspelning med namnet copy .... Uppspelning av en krypterad inspelning är inte 100%-ig. Om uppspelningen inte fungerar brukar det oftast fungera att lura systemet lite genom att ställa in tv-kanalen på samma som du spelade in från.

#692

Postad 23 december 2011 - 20:28

dmr
  • dmr
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

Ja det går, om du spelar upp en krypterad inspelning, tryck på inspelningsknappen (knappen med röd ring) under uppspelningen. Då sparas en okrypterad inspelning med namnet copy .... Uppspelning av en krypterad inspelning är inte 100%-ig. Om uppspelningen inte fungerar brukar det oftast fungera att lura systemet lite genom att ställa in tv-kanalen på samma som du spelade in från.


Hmm, läge att ladda hem api:et och börja hacka en reccopy till MB9 då!

#693

Postad 23 december 2011 - 22:12

engeln99
  • engeln99
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Hmm, läge att ladda hem api:et och börja hacka en reccopy till MB9 då!


Är inte denna funktion samma som reccopy ? har aldrig haft någon topfield så vet ej exakt vad denna funktion är.

#694

Postad 23 december 2011 - 22:55

toppy.se
  • toppy.se
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Reccopy kickar igång en kopiering av alla krypterade inspelningar under natten. Tyvärr verkar API sakna funktion för att ange vilken status en inspelning har, och dessutom finns ingen metod för att få igång en uppspelning på ett enkelt sätt vad jag har sett.

Eventuellt får du alltså skapa en egen funktion för att studera innehållet i filen, och utifrån det avgöra om den är krypterad eller inte. Sourcen till rccopy är tillgänglig på TAPworld, och det finns en rutin i den som gör just det.

Om du listar ut ett sätt att spela upp en fil, så posta gärna det här.

#695

Postad 24 december 2011 - 12:44

engeln99
  • engeln99
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Reccopy kickar igång en kopiering av alla krypterade inspelningar under natten. Tyvärr verkar API sakna funktion för att ange vilken status en inspelning har, och dessutom finns ingen metod för att få igång en uppspelning på ett enkelt sätt vad jag har sett.

Eventuellt får du alltså skapa en egen funktion för att studera innehållet i filen, och utifrån det avgöra om den är krypterad eller inte. Sourcen till rccopy är tillgänglig på TAPworld, och det finns en rutin i den som gör just det.

Om du listar ut ett sätt att spela upp en fil, så posta gärna det här.

ska klura på det, finns nog större chans att få vettiga svar om du postar frågan på http://miracleforum.net/ där finns en del mer avancerade användare.
GOD JUL!

#696

Postad 11 januari 2012 - 12:47

sanningen
  • sanningen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Har satt ut annons på Blocket på lådan får se om någon vill köpa den. Dessa ständiga hängningar och annat som inte fungerar, nya firmwares nya problem. Har köpt bl.a Sony TV med inspelning, funkar utmärkt, inga hängningar ingenting. Köpt en box som verkar lovande, hittills inga kodade kanaler.

#697

Postad 13 januari 2012 - 19:17

engeln99
  • engeln99
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Har satt ut annons på Blocket på lådan får se om någon vill köpa den. Dessa ständiga hängningar och annat som inte fungerar, nya firmwares nya problem. Har köpt bl.a Sony TV med inspelning, funkar utmärkt, inga hängningar ingenting. Köpt en box som verkar lovande, hittills inga kodade kanaler.

hittar inte din annons, vad ska du ha för lådan?

Redigerat av engeln99, 13 januari 2012 - 19:18.


#698

Postad 14 januari 2012 - 14:23

dmr
  • dmr
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

hittar inte din annons, vad ska du ha för lådan?


Kan det vara http://www.blocket.s...8.htm?ca=11&w=3 ?

#699

Postad 16 januari 2012 - 23:15

Chelsean
  • Chelsean
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0
Efter att läst forumet till slut, så verkar det som att man kanske skall slå till på en M9. Personligen är det bara dubbla T2 med Ci+ som är intressanta och det kommer av erfarenhet att spelas in en hel del. Men eftersom det nu verkar så att den nya FW verkligen gör stor skillnad (2.09.88) ?
Så borde man väl våga. Har idag en Topfield TF5700-PVR, som jag är så nöjd med. Men den klarar ju inte MPG2 och HD kanaler så det börjar bli dags för ngt nytt. Skall jag köpa eller inte. Och Tombox får inte inte svara :-) För vad han tycker har jag lyckats läsa mig till (på något sätt),

Tack på förhand,

#700

Postad 17 januari 2012 - 16:06

dmr
  • dmr
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

Efter att läst forumet till slut, så verkar det som att man kanske skall slå till på en M9. Personligen är det bara dubbla T2 med Ci+ som är intressanta och det kommer av erfarenhet att spelas in en hel del. Men eftersom det nu verkar så att den nya FW verkligen gör stor skillnad (2.09.88) ?
Så borde man väl våga. Har idag en Topfield TF5700-PVR, som jag är så nöjd med. Men den klarar ju inte MPG2 och HD kanaler så det börjar bli dags för ngt nytt. Skall jag köpa eller inte. Och Tombox får inte inte svara :-) För vad han tycker har jag lyckats läsa mig till (på något sätt),

Tack på förhand,


Hej!

Jag har haft min i snart en månad och för första gången den jag blev Boxer kund är min TF5700 urkopplad.
MB'n är bra, mycket bra tom. men en del saker irriterar.

*Meddelandet "Krypterad kanal" dyker upp någon gång ibland, mer sällan med FW 2.09.49 som jag kör nu än med den senaste.

*Prioriteringen av användandet av tillgänglig avkodning är lite skakig så jag rekommenderar att (på valfritt sätt ;) ) se till att ha ett kort i inbyggda kortläsaren OCH ett i CA modulen.

Om det nu bara går att få till en MB version av RecCopy och något stabilare korthantering så är jag 100% nöjd.
Att kunna spela in till NAS är ju bara suveränt!

Edit:
Kan tillägga att jag även äger Boxers senaste "bokstöd" Pace 8030 samt Sagem RT90. Ingen av dem kommer i närheten av MB'n på någon punkt! Tycker RT90'n är slö i menyer & EPG även om den är en raket jämfört med Pace...

Redigerat av dmr, 17 januari 2012 - 16:11.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.