Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer

3627 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 29 september 2009 - 20:55

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
Det stämmer så som du säger, så kan du köra. Du kan säkerligen använda dig av ditt bredbandsmodem från BBB, men du får tänka på att begränsningen i vilket material du kan spela ofta ligger i överföringshastigheten på det trådlösa nätverket.

Så beroende på vad du har för trådlöst nätverk på ditt bredbandsmodem kommer det att gå olika bra med material med hög bitrate.

720p har jag lyckats få att fungera tillfredställande med min Dlink DIR-655, men 1080p går inte alls, den har för hög bitrate. När jag körde med mitt bredbandsmodem hackade allt HD-material via trådlöst, eftersom den bara har 54Mbit 802.11G, och inte 802.11N.

#102

Postad 29 september 2009 - 22:20

Baily
  • Baily
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0
Okej, tack för svar. Kan denna inte spela upp iso eller img filer ? Av att läsa på innehållsförteckningen verkar de inte stödjas... ?

#103

Postad 30 september 2009 - 10:33

Thorre2000
  • Thorre2000
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Okej, tack för svar. Kan denna inte spela upp iso eller img filer ? Av att läsa på innehållsförteckningen verkar de inte stödjas... ?



ISO fungerar klockrent, har svårt att tro att inte img skulle fungera!

#104

Postad 01 oktober 2009 - 11:39

Supersmurfen
  • Supersmurfen
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Jag har haft min Xtreamer nu i 3 veckor. I början lät inte fläkten särskit mycket, men i förrgår började den låta som ett tröskverk. Jag såg inlägget nedan och köpte fläkten från Kjell & Co för 99:-, och installerade den. Inga problem med installationen, regleringen av fläkthastigheten funkar bra från systemmjukvaran. Men framför allt, vilken skillnad på ljudnivå! Jag var tvungen att lyssna noga för att kolla att den verkligen var på. Om man kör den på högsta hastigheten hörs den dock, men fortfarande betydligt mindre än originalfläkten. Igår tittade jag i 2 timmar på HD-material, fläkthastigheten var inställd på mellannivån, inga problem! Jag kände på Xtreamern efter dessa 2 timmars tittande, den kändes lite varm, men inte alls så varm som den var med originalfläkten. Jag är mycket nöjd!
Tack för tipset!

Fyller på med mina snabba intryck:

  • Fläktljudet håller på att göra mig galen! (Hoppas mycket på nya FW:n, annars är det moddning som gäller!)
  • Snabb, nästan i paritet med min gamla Xbox med XBMC, vilket i sig är lustigt år 2009 :)
  • Funkar bra med både interna och externa undertexter
  • Håller med om fjärren, lite racklig e den allt
  • Fult interface om man e van vid XBMC (Subjektivt såklart)

Hoppas att källkoden släpps snart, då kan vi kanske få se en "kloning" av XBMC?!

Litenheten är nog det största hindret från en riktigt bra maskin med ordentlig kylning så det ser jag som ett minus! (Hade inte gjort något om den var någon/några centimetrar större) Har kört en del med fläkten avstängd men vill helst inte bränna maskinen, frågan är hur mycket värme den kan göra av med utan fläkt?

Har inte kunnat testa HD uppspelningen på något annat än en lågupplöst 23" LCD ännu (via komposit :D), men filerna spelas iaf. utan problem.

Funderar på att köra o köpa denna fläkt på Kjell&co: http://www.kjell.com...00000,132500000
Men risken finns, om jag har förstått det rätt (enligt moddningstrådarna på Xtreamer forumet) att den inte kommer att fungera, men å andra sidan kan jag isf. leva med 99:- i sjön :P Lite synd på garantin dock.

Återkommer med mer...



#105

Postad 01 oktober 2009 - 12:09

Unregisteredadf1af89
  • Unregisteredadf1af89
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0

Jag har haft min Xtreamer nu i 3 veckor. I början lät inte fläkten särskit mycket, men i förrgår började den låta som ett tröskverk. Jag såg inlägget nedan och köpte fläkten från Kjell & Co för 99:-, och installerade den. Inga problem med installationen, regleringen av fläkthastigheten funkar bra från systemmjukvaran. Men framför allt, vilken skillnad på ljudnivå! Jag var tvungen att lyssna noga för att kolla att den verkligen var på. Om man kör den på högsta hastigheten hörs den dock, men fortfarande betydligt mindre än originalfläkten. Igår tittade jag i 2 timmar på HD-material, fläkthastigheten var inställd på mellannivån, inga problem! Jag kände på Xtreamern efter dessa 2 timmars tittande, den kändes lite varm, men inte alls så varm som den var med originalfläkten. Jag är mycket nöjd!
Tack för tipset!

Bilder på den med Kjell-fläkten? Hur gjorde du installationen?

#106

Postad 01 oktober 2009 - 15:02

smareus
  • smareus
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Hur gör man för att beställa? På deras sida på nätet www.thextreamer.com så verkar det som om man enbart kan beställa inom UK. Hur har ni gjort när ni har beställt?


//MICKE

#107

Postad 01 oktober 2009 - 17:42

Unregisteredadf1af89
  • Unregisteredadf1af89
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0

Hur gör man för att beställa? På deras sida på nätet www.thextreamer.com så verkar det som om man enbart kan beställa inom UK. Hur har ni gjort när ni har beställt?


//MICKE

http://shop.xtreamer.net/

#108

Postad 02 oktober 2009 - 09:42

Unregisteredadf1af89
  • Unregisteredadf1af89
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Såg denna som kanske är intressant:

Postad bild

Xtreamer Cooler

Price: £10.43 (Excluding VAT at 15%)

Shipping from 23rd October 2009 on first come first served basis
Eliminates Fan Noise
Fitted in minutes

What's in the box
Xtreamer Cooler (heatsink)
Thermal Paste
Instructions
Picture shows Xtreamer with fitted cooler - please note the Xtreamer is NOT included


Kostar totalt £16.59 (ca 191 kr) med frakt

#109

Postad 02 oktober 2009 - 09:49

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Såg denna som kanske är intressant:



Kostar totalt £16.59 (ca 191 kr) med frakt


Den där borde f-n i mig Xtreamer bjuda på!

#110

Postad 02 oktober 2009 - 11:09

Supersmurfen
  • Supersmurfen
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Det är inga konstigheter, fläkten ser ut som originalfläkten. Bild finns på Kjells hemsida.
Jag följde instruktionen på följande video på Youtube för att öppna Xtreamern : http://www.youtube.c...player_embedded
Skruva loss fläkten, sitter med 3 skruvar, ta loss kontakten till fläkten, dra rakt uppåt, helst med en liten tång.
Sätt dit den nya fläkten där originalfläkten var, passar exakt. Tryck in kontakten till fläkten. Innan du stänger burken, koppla in strömkabeln, och starta Xtreamern med fjärren, för att kolla att fläkten snurrar. Funkar det är det bara att montera ihop allt igen.

Bilder på den med Kjell-fläkten? Hur gjorde du installationen?



#111

Postad 03 oktober 2009 - 15:48

Baily
  • Baily
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0
När man skall beställa, ingår inte fjärr och AC-adapter ? Är det bara själva boxen + antennen till det trådlösa kortet i xtreamern som ingår ?

Edit: Aha, ingick i paketet såg jag nu...
Drog iväg en beställning nu, riktigt bra pris om den funkar bra! 1230kr inkl frakt och antennen.....

Redigerat av Baily, 03 oktober 2009 - 17:33.


#112

Postad 04 oktober 2009 - 01:43

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0

Den där borde f-n i mig Xtreamer bjuda på!

ja, och så borde de bjuda på öl och poppa pocorn åt oss, eller hur. för det här är ju en dyr lyxmodell.
otroligt vad folk begär för nästan inga pengar alls. betalar man budgetpris får man väl inte räkna med att få state-of-the-art?

#113

Postad 05 oktober 2009 - 10:32

Baily
  • Baily
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0
La en order den 3:e oktober, blev en present till mig för att fira mitt 2:a barns födelse (körde med det iaf så sambon skulle mjukna lite) :blink:. Fick en ny uppdatering i lördags: The status of order #8804 is now Awaiting Fulfillment

Vad betyder det ?

Edit: Slängde iväg en beställning på en Aiport Express också, där är det ju inbyggd router som stödjer 802.11n. Den borde väl kunna användas för att streama mellan dator och xtreamer för att få snabbare överföring och kunna köra mer högupplöst bättre.

Redigerat av Baily, 05 oktober 2009 - 10:36.


#114

Postad 05 oktober 2009 - 11:59

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Jag beställde en 29 september, då fick jag beskedet att den skulle skeppas 12 oktober.

#115

Postad 05 oktober 2009 - 12:12

Baily
  • Baily
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0

Jag beställde en 29 september, då fick jag beskedet att den skulle skeppas 12 oktober.


Vart fick du det beskedet, i något mail ? Jag har inte fått någon leveransbekräftelse.

#116

Postad 05 oktober 2009 - 12:27

smareus
  • smareus
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Vart fick du det beskedet, i något mail ? Jag har inte fått någon leveransbekräftelse.


Det står likadant på min med och jag la min order samma dag, det kommer antagligen att behandlas idag.

#117

Postad 06 oktober 2009 - 16:59

osatik
  • osatik
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
:D har kört Xtreamer i 2 veckor nu, tycker att den är Xtremt prisvärd.
Uppgraderat med senaste firmware och ställt fläkten manuellt till 15, då hörs den knappt och det verkar inte bli något problem med överhettning.
Kör MKV filmer i 720p via 11n nätverk utan problem, förutsatt att filerna inte är större än 4-5GB. Större filer med högre bitrate hackar en del.
Men i mitten av oktober skall de förmodligen bli bättre med fw 2.0
Down mix av DTS ljud är en höjdare, eftersom många MKV-filmer har 6-kanals DTS var jag tvungen att ha hemmabioanläggning med DTS codec igång till min förra mediaspelare.
Min Xtreamer har spelat alla filformat jag testat och 1080p flyter fint på trådat nät.
Med en prislapp under 1500:- kan jag bara rekommendera den till alla som funderar på att köpa, bättre deal finns inte på marknaden idag!

PS. Det finns lokal distributör i Sverige för Xtreamer på www.xtreamer.nu, leveranserna från Sverige startar denna vecka har jag fått besked om.

#118

Postad 06 oktober 2009 - 17:31

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Någon som vet om den orkar spela en 1080p.ts livetv-ström via UpNp från dvbviwers tvserver?

#119

Postad 06 oktober 2009 - 21:53

Baily
  • Baily
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0
Fick den 12:e som lev. datum..... fan ville ju ha den direkt :D

#120

Postad 06 oktober 2009 - 22:18

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Någon som vet om den orkar spela en 1080p.ts livetv-ström via UpNp från dvbviwers tvserver?


Måste bara fråga: Vad är det för kanal som kör 1080p?

#121

Postad 07 oktober 2009 - 10:19

smareus
  • smareus
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Fick den 12:e som lev. datum..... fan ville ju ha den direkt :P


När beställde du din? Det står fortfarande "Awaiting Fulfillment" på min order, spod det så för dig i början också?

#122

Postad 07 oktober 2009 - 12:56

Baily
  • Baily
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0

När beställde du din? Det står fortfarande "Awaiting Fulfillment" på min order, spod det så för dig i början också?


Beställde den 3/10. Japp, stod så på min med. Jag mailade dem och fick då något slags standardmail tillbaka, där stod det 12:e.

#123

Postad 07 oktober 2009 - 21:06

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

Måste bara fråga: Vad är det för kanal som kör 1080p?

menade givetvis 1080i :(

#124

Postad 08 oktober 2009 - 19:19

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0
Så där, då byttes fläkten idag, väldigt lätt, tog knappt 5 min...
Vilken skillnad!!!
Äntligen kan man sova i samma rum som Xtreamer:n! :)

Köpte "Kjell&co fläkten"...

#125

Postad 09 oktober 2009 - 23:28

Tomaszzz
  • Tomaszzz
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Beställde precis ett paket från Tranquil PC Limited, innehållande:

  • Xtreamer Media Server
  • Wifi Antenna
  • Xtreamer Cooler
£128,25 GBP / 1 468,51 SEK (inkl. skatt & frakt - £96.52 GBP exkl.), leverans efter 23 oktober.
Håller tummarna för att Xtreamer Cooler hjälper mig att få tyst på fläktljudet. :angry:

Tack stevex för tipset!

#126

Postad 12 oktober 2009 - 20:31

mikasand
  • mikasand
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0
Jag beställde nyss direkt från tillverkarens Europa-site, http://shop.xtreamer.net <_<
Kostar under Oktober månad bara 99 Euro INKLUSIVE trådlös USB antenn Draft-N plus frakt 20 Euro, totalpris till sverige blir då ca 1250 kr för mediaspelare, Wifi dongle, frakt till sverige. FIck nyss bekräftelsemail, de skickar den på torsdag. Jag läste nyss manualen "User Manual", den ska vissa klara av det mesta och har även stöd för Youtube och RSS feeds, Google Picasaweb osv.
Den här apparaten ser jag fram emot att få prova!

PS Det ska visst vara samma bild-chip på denna apparat som nya Tvix 6600N som kostar ca 3400 kr. Frågan är då, varför skiljer det så mycket i pris när de antagligen har samma eller snarlika funktioner ?

Redigerat av mikasand, 12 oktober 2009 - 20:32.


#127

Postad 12 oktober 2009 - 22:40

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Min står som skeppad idag, kommer förhoppningsvis denna vecka då, beställd 29 september.

#128

Postad 13 oktober 2009 - 06:32

DanC
  • DanC
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Kan man få in SVT Play och liknande i denna? Vet nån?

#129

Postad 13 oktober 2009 - 16:25

Baily
  • Baily
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0
Fick hem min idag!
Dock så laggar mina filmer ********, kan det vara för att mitt trådlösa modem (G Standard) är för långsamt ? Är jag tvungen att köpa mig en N standard router och koppla in istället för att det ska flyta bättre ?

Edit: IMG-filer fungerar inte.....

Redigerat av Baily, 13 oktober 2009 - 16:33.


#130

Postad 13 oktober 2009 - 17:00

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
Jag har fått 720p-material att fungera trådlöst med N-nätverk, men inte med G. Det mesta SD-material fungerade bra med G däremot. Så det beror på vilket material det är du har testat med om nätverket är flaskhalsen eller inte.

1080p har jag inte fått att flyta trådlöst öht, men det ryktas om att en kommande firmware ska bättra på den trådlösa prestandan.

#131

Postad 13 oktober 2009 - 17:05

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Funkar inte .img? Har för mig att jag läst på ett forum att det ska funka. Skumt. Har du testat att döpa om dem till .iso?

#132

Postad 13 oktober 2009 - 19:09

Baily
  • Baily
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0

Funkar inte .img? Har för mig att jag läst på ett forum att det ska funka. Skumt. Har du testat att döpa om dem till .iso?



Iso funkar, man får döpa om dem bara.

Var och köpte mig en N router idag, kopplat till mitt adsl modem...... Funkar fint med datorn, och fick ut 18mbit istället för tidigare 11 :D

Edit: Bla bla bla nu får jag detta felmeddelande i xtreamern när jag ska connecta via Wifi :
ON : DHCP Not ready!!

Edit2: Verkar vara någon bugg, hoppade igång en enstaka gång. Dock så laggar det riktigt rejält, småfilerna funkar bra men en iso hackar fruktansvärt. Har ställt in routern på N och datorn pendlar mellan 50-130 mbit så xtreamern borde ha likadant då den är 2 m ifrån datorn, dock är routern på övervåningen men har bra mottagning ändå tycker jag ? Borde det inte funka bra ändå? Kan det vara min dator som inte kan kommunicera med routern tillräckligt snabbt, eller kan det vara routern ?
Testade att flytta Xtreamern närmare routern, och bilden verkar hänga med bättre.... dock hackar ljudet ruskigt mycket nu. Funkar det ena så funkar inte det andra.
Laddade över isofilen på en USB sticka, med samma problem med ljudet..... Gick ner och testade från dator till TV via hdmi och då funkade det perfekt. Är det fel på min xtreamer !?

Redigerat av Baily, 14 oktober 2009 - 00:29.


#133

Postad 14 oktober 2009 - 11:57

smareus
  • smareus
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Jag fick också min igår!

Testade den med medföljande firmware 1.0.2 och tyckte att den buggade ur överallt, uppgraderade den med senaste firmware 1.0.3.1 och den kändes mycket stabilare. Det jag fortfarande har problem med är dock att den hänger sig när man ska in under internet menyn, är det någon annan som upplevt det?

En annan sak jag funderade på medans jag testade lite igår kväll var vad ska man ha alla biblioteken till(musik,film,bilder) när man ändå inte verkar kunna binda olika bibliotek till mappar som jag har på min externa dator. Nu har jag inte hunnit testa så mycket än men om det inte går så känns det som om man kan ha ett bibliotek till all media som man blädrar i, eller? ;)

#134

Postad 14 oktober 2009 - 12:00

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
Min hänger sig också i internet menyn. Jag trodde att de hade fixat det till 1.0.3.1.. jag kör bara 1.03, men tydligen inte.

#135

Postad 14 oktober 2009 - 12:15

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Får min idag med posten.

Hur uppgraderar man firmware?

#136

Postad 14 oktober 2009 - 12:53

Baily
  • Baily
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0

Får min idag med posten.

Hur uppgraderar man firmware?



Du laddar hem firmware här: http://gator884.host...mer_1.0.3.1.zip

Sen lägger du över den på ett USB-minne, sedan pluggar du in den i xtreamern. Tryck sedan på "firmware" (tror jag) i settingsmenyn, där kan man välja ditt minne och starta filen.....

#137

Postad 14 oktober 2009 - 13:00

smareus
  • smareus
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Min hänger sig också i internet menyn. Jag trodde att de hade fixat det till 1.0.3.1.. jag kör bara 1.03, men tydligen inte.


Har du petat i en HDD i din? Funderade på om man ska plocka ut den och se om det blir någon skillnad, inte för att jag tror det men man måste ju kolla ;)

#138

Postad 14 oktober 2009 - 13:22

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0

Har du petat i en HDD i din? Funderade på om man ska plocka ut den och se om det blir någon skillnad, inte för att jag tror det men man måste ju kolla ;)


Nej, jag kör utan hårddisk och har gjort det hela tiden.

#139

Postad 14 oktober 2009 - 18:35

cliff666
  • cliff666
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0

Jag fick också min igår!

Testade den med medföljande firmware 1.0.2 och tyckte att den buggade ur överallt, uppgraderade den med senaste firmware 1.0.3.1 och den kändes mycket stabilare. Det jag fortfarande har problem med är dock att den hänger sig när man ska in under internet menyn, är det någon annan som upplevt det?

En annan sak jag funderade på medans jag testade lite igår kväll var vad ska man ha alla biblioteken till(musik,film,bilder) när man ändå inte verkar kunna binda olika bibliotek till mappar som jag har på min externa dator. Nu har jag inte hunnit testa så mycket än men om det inte går så känns det som om man kan ha ett bibliotek till all media som man blädrar i, eller? ;)


Du måste gå in i inställningar och välja "systemåterställning" -eller vad det nu står för att kunna kolla på internetvideor efter att du installerat 1.0.3.1 firmwaren

#140

Postad 14 oktober 2009 - 22:47

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Testat den lite hittills och tycker menyerna är sega och under all kritik, ganska ofta så svarar den inte på fjärren. Har dock spelat det jag testat hittills, men känns som sagt lite betavarning än så länge. Nån som kör xtremer movie jukebox och är nöjda med det?

#141

Postad 15 oktober 2009 - 07:41

smareus
  • smareus
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Du måste gå in i inställningar och välja "systemåterställning" -eller vad det nu står för att kunna kolla på internetvideor efter att du installerat 1.0.3.1 firmwaren

Tack, det hjälpte, fungerar klockrent nu!

#142

Postad 15 oktober 2009 - 12:53

Unregisteredadf1af89
  • Unregisteredadf1af89
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Nu börjar det, med ganska stor otålighet, snackas om FW 2.0.
Med lite tur så kanske den dyka upp under oktober, lite senare än roadmapen, men det är väl bättre att det kommer ut en någorlunda stabil fw än att det blir en panik-fix som senast

Ser fram emot en bättre musikspelare samt att kunna lyssna på lite radio via Internet, men det verkar komma mer godis i fw 2.1.

#143

Postad 16 oktober 2009 - 08:23

smareus
  • smareus
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Har nu testat att köra Betan av Media Jukeboxen och jag tyckte det fungerade ganska bra. Det jag kunde anmärka på var att det inte gick att köra Svenska översättningar på beskrivningarna av filmen, men annars så var det enkelt att preppa filmerna med infon(även för mig som bara är en ambitiös användare) :P
En annan grej jag saknar är dock att den ska kunna läsa av beskrivningen av filmen direkt när man makerar mappen, men som jag förstod det kanske det kommer att komma med i nästa firmware som Stevex beskrev i inlägget innan.

Fråga!

-Går det på något sätt att skapa begränsad behörighet eller fler användare när man remotar in på Xtreamern? Jag vill ju kanske inte att alla ska komma åt allting som ligger på disken.
-Går det enbart att komma åt den interna disken eller om man kopplat på USB-disk när man remotar in på Xtreamern, eller går det att fixa till så man kommer åt flera diskar som är utdelade i nätverket?

#144

Postad 16 oktober 2009 - 17:43

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0

Har nu testat att köra Betan av Media Jukeboxen och jag tyckte det fungerade ganska bra. Det jag kunde anmärka på var att det inte gick att köra Svenska översättningar på beskrivningarna av filmen, men annars så var det enkelt att preppa filmerna med infon(även för mig som bara är en ambitiös användare) wink.gif
En annan grej jag saknar är dock att den ska kunna läsa av beskrivningen av filmen direkt när man makerar mappen, men som jag förstod det kanske det kommer att komma med i nästa firmware som Stevex beskrev i inlägget innan.


Måste man ha jukeboxen installerad på en hårddisk på xtreamern elle rkan man installera det på en server och det funkar ändå?

#145

Postad 17 oktober 2009 - 11:37

smareus
  • smareus
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Måste man ha jukeboxen installerad på en hårddisk på xtreamern elle rkan man installera det på en server och det funkar ändå?

Den installerar du på din dator och väljer bara vilka filmer du vill skapa *.png filer till. Filerna läggs automatiskt i mappen till filmen. Det finns en bra guide på http://forum.xtreame...php?f=45&t=2653.
BUSENKELT!
:)

#146

Postad 17 oktober 2009 - 12:34

jani77
  • jani77
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Är grymt sugen på denna.

en fråga bara.
Kan man ha den "liggande"?

Eller sitter själva fotstödet fast på den?
mch/JANI

#147

Postad 17 oktober 2009 - 13:51

Supersmurfen
  • Supersmurfen
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Fotstödet sitter inte fast på den, man får sätta dit den om man vill ha den.
Själv har jag min liggande, utan fotstöd, inga problem.

Är grymt sugen på denna.

en fråga bara.
Kan man ha den "liggande"?

Eller sitter själva fotstödet fast på den?
mch/JANI



#148

Postad 18 oktober 2009 - 01:44

berglake
  • berglake
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Blir billigare att beställa den från Tyskland...då kostar den 120 Euro inkl frakt och trådlös antenn

http://shop.xtreamer...edia-Streamers/

#149

Postad 18 oktober 2009 - 17:14

palle77
  • palle77
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Ni som har skaffat denna, är programvaran stabil eller buggig. Tycker det är för lite input ang huruvida den uppför sig. Vill ogärna byta bort min WD HD TV som iofs är stabil men saknar nätverksanslutning mot ett osäkert kort. Kom med lite input ni som har den redan. Alternativet för mig är väl att skaffa WD HD TV Live och köra med ett USB nätverksadapter. Är fläktproblemet löst nu?

Tack sam för lite åsikter.

Mvh
Patrick L

#150

Postad 18 oktober 2009 - 17:22

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Ni som har skaffat denna, är programvaran stabil eller buggig. Tycker det är för lite input ang huruvida den uppför sig. Vill ogärna byta bort min WD HD TV som iofs är stabil men saknar nätverksanslutning mot ett osäkert kort. Kom med lite input ni som har den redan. Alternativet för mig är väl att skaffa WD HD TV Live och köra med ett USB nätverksadapter. Är fläktproblemet löst nu?

Tack sam för lite åsikter.

Mvh
Patrick L


Vad tusan ska du med USB nätverksadapter till en WD HD TV Live? Anledningen till att den lanseras är ju för att den har nätverksanslutning till skillnad från den tidigare varianten...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.