Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Använda Headset Med 3.5Mm Till Ps3?

11 svar till detta ämne headset 3.5mm adapter
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 20 september 2011 - 07:09

-Råttan-
  • -Råttan-
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Hej jag har nyligen börjat tänka på att byta in alla mina x360 grejor för ett PS3. Dels för att mitt x360 har hållt i 4 år och borde gå sönder snart, jag behöver köpa nytt Live Guld inom en månad och ALLA i min klass kör PS3. Nu min fråga.

I julas fick jag ett relativt dyrt (1500:-) Sennheiser PC360 G4ming som har 2x3.5mm kontakter. Jag använder tillsammans med en steelseries adapter för att kunna höra på Spelljudet och mina polare samtidigt. Vad jag förstått så har PS3 usbanslutning så skulle det funka att köpa en sån här och få det att funka på samma sätt??? Hur ska man göra annars?

http://www.dustinhom...duct/5010202696

MVH Jonathan

#2

Postad 20 september 2011 - 08:18

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Hej jag har nyligen börjat tänka på att byta in alla mina x360 grejor för ett PS3. Dels för att mitt x360 har hållt i 4 år och borde gå sönder snart, jag behöver köpa nytt Live Guld inom en månad och ALLA i min klass kör PS3. Nu min fråga.

I julas fick jag ett relativt dyrt (1500:-) Sennheiser PC360 G4ming som har 2x3.5mm kontakter. Jag använder tillsammans med en steelseries adapter för att kunna höra på Spelljudet och mina polare samtidigt. Vad jag förstått så har PS3 usbanslutning så skulle det funka att köpa en sån här och få det att funka på samma sätt??? Hur ska man göra annars?
http://www.dustinhom...duct/5010202696


Som jag förstår fungerar den där USB-dongeln enbart med windows. Men jag vet inte, kanske det fungerar med USB-headsets och liknande till PS3:an? Det fungerar ju trots allt med USB-webcam.. men det kanske itne all har någon gemensam nämnare.. inte som bluetooth där allt som stödjer protokollet accepteras.

Min råa gissning är att du inte kommer ha användning av headsettet så vida du inte hittar en liknande dongel men för bluetooth. Typ trådlöst bluetooth-kit med 2st 3,5mm-anslutningar för microfon och stereo headset.

Själv kör jag med USB-cam som mick och har 3,5mm-headset kopplat via RCA-kablarna som medföljer med en liten RCA-3,5mm-adapter från närmaste tv-stereo-vitvaru-butik.

#3

Postad 20 september 2011 - 13:46

-Råttan-
  • -Råttan-
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Läste detta "Tänkte bara meddela att jag köpte mig ett terratec aureon dual usb tror jag det hette. (ljudkort usb format) plugga in det i usb:n in i fronten i med micen där sen in med Sonys original kabel bak omvandlare RCA till hörlur 3.5mm sen in med hörlurs kontakten . Gick in menyn i ps3an ändra in ljudet till usb och lät out vara device default voila pc headset med ljud och tal . Nu var ju usb kortet inte mycket billigare än vissa headset men har man ett bekvämt till datorn så sparar man en slant ändå ."

http://www.sweclocke...adset-till-ps3/

Men jag förstod inte riktigt vilka sladdar han snackade om då jag ej har PS3, nån som kan förklara eller e det bara å regga sig där med :)
Edit. bra bild
http://img405.images.../ps3headset.png
Hittade detta så jag ska köpa det länkade usbljudkortet + RCA Hona - 3.5mm hona. Den PS3 AV kabeln medföljer va?

Redigerat av -Råttan-, 20 september 2011 - 13:59.


#4

Postad 20 september 2011 - 14:01

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Läste detta "Tänkte bara meddela att jag köpte mig ett terratec aureon dual usb tror jag det hette. (ljudkort usb format) plugga in det i usb:n in i fronten i med micen där sen in med Sonys original kabel bak omvandlare RCA till hörlur 3.5mm sen in med hörlurs kontakten . Gick in menyn i ps3an ändra in ljudet till usb och lät out vara device default voila pc headset med ljud och tal . Nu var ju usb kortet inte mycket billigare än vissa headset men har man ett bekvämt till datorn så sparar man en slant ändå ."

http://www.sweclocke...adset-till-ps3/

Men jag förstod inte riktigt vilka sladdar han snackade om då jag ej har PS3, nån som kan förklara eller e det bara å regga sig där med :)
Edit. bra bild
http://img405.images.../ps3headset.png
Hittade detta så jag ska köpa det länkade usbljudkortet + RCA Hona - 3.5mm hona. Den PS3 AV kabeln medföljer va?


Japp 2:an medföljer. Jag själv kör med 1+2+3+4+webcam som mic...

Redigerat av novaland, 20 september 2011 - 14:03.


#5

Postad 20 september 2011 - 14:27

-Råttan-
  • -Råttan-
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Okej gött, då blire att beställa de grejerna först och prova på nån polares ps3 att det funkar innan jag tar det "stora" steget :D

#6

Postad 20 september 2011 - 22:15

-Råttan-
  • -Råttan-
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Är det någon egentlig skillnad på
http://www.kjell.com/?item=31624
och
http://www.inet.se/a...aureon-dual-usb

Eller kan jag köpa vilken som?

#7

Postad 24 september 2011 - 10:40

-Råttan-
  • -Råttan-
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Hej igen, jag beställde en sån här rca-3.5mm http://www.kjell.com/?item=37196 Men den har inte röd resp vit rca anslutning, båda är gula. Artikelnumret är samma. Kommer den att funka?

#8

Postad 24 september 2011 - 12:11

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0
Det låter lite skumt.. Om båda är gula så låter det som en splitter för komposit-signaler, men då åandrasidan då är det ju RCA på andra änden också och ingen 3,5mm...

Om det står i beskrivningen att det är en RCA->3,5mm konverterare så ska det vara lungt. KAN ju vara att färgerna suxxor och att man går gissa sig fram, eller att det är skrivet L och R på kontakten.

Det tredje alternativet är att det är en 3,5mm mono til 2 RCA mono, men det har inte jag gört talas om, däremot 1 RCA mono -> 2 RCA mono vilket är samma som en ren RCA splitter för kompositsignaler.

Edit: Köpte du den hos kjell & co? Isåfall ska det ju givetvis va rätt om det är samma artikelnummer.

När jag tittar på kjell & co så verkar det som dom har f*cked upp beskrivningen?! Bilden ser ut som en RCA till 2 RCA och dom har en annan RCA -> 3,5mm konverterare, men som har 3,5mm hane. Det står inte att den aktuella skulle va 3,5mm hona, utan bara 3,5mm, vilket låter skumt. Men vad vet jag liksom.. jag antar att du kommer se :P

När jag letar på nätet så hittar jag inga 3,5mm female till 2xRCA female.. betyder inte att det inte finns, men jag personligen skulle ta det till två steg, t.ex. att ha en 3,5mm male till 2xRCA female och sedan skaffa en 3,5mm female till 3,5mm female. Då vet jag att jag får det jag vill ha.

Redigerat av novaland, 24 september 2011 - 12:31.


#9

Postad 24 september 2011 - 12:33

-Råttan-
  • -Råttan-
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Tack för svar, det står så här i beskrivningen faktiskt. "3,5 mm stereo Hona till 2xRCA Hona." och det är samma artikelnummer som den jag har. Det ENDA som inte stämmer överrens med bilden/hemsidan är färgerna på rca kontakterna...

Haha ja, jag ska till en polare med om en halvtimma. Hoppas jag får prova på hans farsas PS3 när jag ändå e där...

Redigerat av -Råttan-, 24 september 2011 - 12:34.


#10

Postad 24 september 2011 - 17:52

-Råttan-
  • -Råttan-
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Jag har inte haft möjlighet att prova i en PS3 men eftersom att RCA-3.5mm adaptern kändes lite glappig så kopplade jag ihop det med en tv och då brusade det bara. TV -> scart (out) -> RCA (hane-hane) -> adapter + headset. Ska det ens gå att koppla så eller är det något fel med adaptern?.. Hoppas man får tag i en polare med PS3 så jag kan prova snart :D

#11

Postad 25 september 2011 - 01:54

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0
Det blir ju inte brus av en adapter såvida det inte är yttre störningar. Låter mer som om ljudet inte är inställt att det ska ut via scarten för tillfället.

#12

Postad 25 september 2011 - 06:51

-Råttan-
  • -Råttan-
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Åfan, måste man göra det oxå... Får leta upp fjärren till gammelTvn :)

Edit. Såg en video på YT där de sa att man kunde koppla in ljudet i 3.5mm från tvn (om tvn har ett sånt uttag) och sen bara köra ljudkortet, skulle det funka?

Edit2. såg att min vanliga tv (Panasonic 42x20e) har rödvit RCA ut men alla skriver att man ska stänga av högtalarna och jag har kollat igenom menyerna i en kvart nu. Jag hittar ingen "speakers off"...Bara Surround off"

Redigerat av -Råttan-, 25 september 2011 - 07:58.





Även taggad med headset, 3.5mm, adapter

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.