Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Minhembio censurenas PK forum

145 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#51

Postad 16 april 2012 - 21:20

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0

Men annars så tycker jag man inte ska leva sitt liv baserat på vad andra tycker och tänker och säger åt en vad man får och inte får göra.

Tur att du inte är politiker! Eller det kanske är ditt jobb?? :lol:

#52

Postad 16 april 2012 - 21:22

Unregistered25ca2af0
  • Unregistered25ca2af0
  • Beroende

  • 1 009 inlägg
  • 0

Varför inte? Har varit på många andra forum där vi har diskuterat det och det har gått bra.


Men håll dig till dessa forum och låt oss vara ifred.

Det finns INGET (och jag menar verkligen INGET ! ) som håller dig kvar här. Bara att avsluta din användare och dra. (om många delar din åsikt kan dessa individer också avsluta sina användare och dra. Om detta nu är en majoritet kommer minhembios reklamintäkter sjunka och servern stängas. Och är det inte så många så kommer vi som trivs här kunna stanna här i vår lilla oas och snacka hembio!

Redigerat av Unregistered25ca2af0, 16 april 2012 - 21:23.


#53

Postad 16 april 2012 - 21:23

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 1

Absolut, litegrann tar jag åt mig och försöker använda mig utav lite mindre svordomar.

Men annars så tycker jag man inte ska leva sitt liv baserat på vad andra tycker och tänker och säger åt en vad man får och inte får göra.

Och där har du hela och enda svaret till varför du befinner dig i den sits du gör.

Antar att du känner dig rätt nöjd med den?

Själv hade jag inte känt mig nöjd med att göra åtlöje av mig själv på ett publikt forum, men det är jag det.

#54

Postad 16 april 2012 - 21:27

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0

Men håll dig till dessa forum och låt oss vara ifred.

Det finns INGET (och jag menar verkligen INGET ! ) som håller dig kvar här. Bara att avsluta din användare och dra. (om många delar din åsikt kan dessa individer också avsluta sina användare och dra. Om detta nu är en majoritet kommer minhembios reklamintäkter sjunka och servern stängas. Och är det inte så många så kommer vi som trivs här kunna stanna här i vår lilla oas och snacka hembio!


Haha vilka reklamintäkter? Använder adblock.

Va inte oroliga kommer att lämna er ifred men man måste avsluta kontot med flaggan i topp och tro mig, det här är inte toppen.

Och där har du hela och enda svaret till varför du befinner dig i den sits du gör.

Antar att du känner dig rätt nöjd med den?

Själv hade jag inte känt mig nöjd med att göra åtlöje av mig själv på ett publikt forum, men det är jag det.


Du vet fortfarande ingenting vad mina problem beror på och vad som hindrar mig att leva mitt liv fullt ut som jag vill det. Och den sitsen som jag sitter i har ingenting att göra med mina liberala åsikter.

Tur att du inte är politiker! Eller det kanske är ditt jobb?? :lol:


Haha nä du då hade jag varit världen mest korrupta politiker :D

#55

Postad 16 april 2012 - 21:28

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 2
Erkänn Masse att du tycker detta är lite roligt mitt i allt. Förresten gäller det alla som skriver här. Inte tror jag att ni sitter med rynkade ögonbryn, ena benet över det andra och trycker på tangenterna eftertänksamt.

Jag tror ni har skitkul :lol:

Och du Juhan: skärp till dig! Man ska inte kasta köttben till glada vargar ;)

#56

Postad 16 april 2012 - 21:30

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0

Och du Juhan: skärp till dig! Man ska inte kasta köttben till glada vargar ;)


Haha nej det har du rätt i.

#57

Postad 16 april 2012 - 21:32

Unregistered25ca2af0
  • Unregistered25ca2af0
  • Beroende

  • 1 009 inlägg
  • 0

Va inte oroliga kommer att lämna er ifred men man måste avsluta kontot med flaggan i topp och tro mig, det här är inte toppen.


Hmm detta är väll i allra högsta grad i topp.

Du har berättat vad du tyvker, vilket bättre sätt finns det inte än att med demonstativt lämna minhembio då?? Det är väll det som är "pricken över i:et) så att säga.

#58

Postad 16 april 2012 - 21:32

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Jovisst, det är kul att se någon göra bort sig så kapitalt. Tyvärr, får jag väl säga, det är ju egentligen ingen bra egenskap att tycka att det är kul.

Kul också att Juhan tyckte att JAG skulle släppa det, det var inte jag som startade en hel tråd om saken...

#59

Postad 16 april 2012 - 21:36

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
Postad bild

#60

Postad 16 april 2012 - 21:37

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0

Hmm detta är väll i allra högsta grad i topp.

Du har berättat vad du tyvker, vilket bättre sätt finns det inte än att med demonstativt lämna minhembio då?? Det är väll det som är "pricken över i:et) så att säga.

Ja, jag skulle skriva någonting men jag glömde bort det för jag är sån tankespridd person men skit samma.

Jovisst, det är kul att se någon göra bort sig så kapitalt. Tyvärr, får jag väl säga, det är ju egentligen ingen bra egenskap att tycka att det är kul.

Kul också att Juhan tyckte att JAG skulle släppa det, det var inte jag som startade en hel tråd om saken...


Det är bara ett forum och jag ser ingenting speciellt allvarligt i det.

#61

Postad 16 april 2012 - 21:42

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 1

Erkänn Masse att du tycker detta är lite roligt mitt i allt. Förresten gäller det alla som skriver här. Inte tror jag att ni sitter med rynkade ögonbryn, ena benet över det andra och trycker på tangenterna eftertänksamt.

Jo du Chris, som du borde veta är jag definitivt inte utan humor..

Men scenarior likt detta brukar jag likställa (som jag gjort tidigare) med sk. "tittköer" i trafiken.

Då när alla förbipasserande saktar ner i motsatt fil för att beskåda "olycksplatsen" om du förstår ;)

Så visst är det komiskt men samtidigt även rätt tragiskt,

är det för övrigt bara jag som för lite Charlie Sheen-vibbar av denna tråd?

Bifogad fil  Charlie-Sheen-Winning-Duh.jpg   20,66K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av masse70, 16 april 2012 - 21:54.


#62

Postad 16 april 2012 - 21:43

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0

Jo du Chris, som du borde veta är jag definitivt inte utan humör.

Men scenarior likt detta brukar jag likställa (som jag gjort tidigare) med sk. "tittköer" i trafiken.

Då när alla förbipasserande saktar ner i motsatt fil för att beskåda "olycksplatsen" om du förstår ;)

Så visst är det komiskt men samtidigt även rätt tragiskt,

Är det för övrigt bara jag som för lite Charlie Sheen-vibbar av denna tråd?

Bifogad fil  Charlie-Sheen-Winning-Duh.jpg   20,66K   1 Antal nerladdningar


Jo visst jättetragiskt. Det är ett forum vi snackar om och ingenting därtill.

#63

Postad 16 april 2012 - 21:47

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0

Erkänn Masse att du tycker detta är lite roligt mitt i allt. Förresten gäller det alla som skriver här. Inte tror jag att ni sitter med rynkade ögonbryn, ena benet över det andra och trycker på tangenterna eftertänksamt.

Jag tror ni har skitkul :lol:

Och du Juhan: skärp till dig! Man ska inte kasta köttben till glada vargar ;)


Absolut jag har askul åt det här :lol: :lol: :lol: Nä nu får jag lov o se klart filmen i bion hehe, börjar få ont i magen av skratt :lol: :lol: :lol:

#64

Postad 16 april 2012 - 21:49

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

  • 1 766 inlägg
  • 1
Postad bild

#65

Postad 16 april 2012 - 21:53

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 1
:lol: :lol: :lol:

Jag kunde inte låta bli ;) tråden är för f...n roligare än filmen :lol: Varför har jag slängt bort en mindre förmögenhet på bio utrustning? Allt man behöver är en laptop för 7k, och en missnöjd medlem på minhembio. Sen är skrattfesten fulländad :P :lol: :lol:

#66

Postad 16 april 2012 - 21:56

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0

:lol: :lol: :lol:

Jag kunde inte låta bli ;) tråden är för f...n roligare än filmen :lol: Varför har jag slängt bort en mindre förmögenhet på bio utrustning? Allt man behöver är en laptop för 7k, och en missnöjd medlem på minhembio. Sen är skrattfesten fulländad :P :lol: :lol:


Lite roar små. Förstår inte vad som är så kul med att en medlem är missnöjd med ett forum där censur verkar vara något allmänt accepterat.

#67

Postad 16 april 2012 - 21:59

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0
Äh se lite positivt på saken :D
mvh

#68

Postad 16 april 2012 - 22:02

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 4
Det roliga är att samma medlem trots alla frustrationer över denna censur och hot om att lämna forumet fortfarande är kvar och besvarar sina egna fadäser.

Kan bara tolka det som att det nog inte var så farligt när du väl tänkte efter?

#69

Postad 16 april 2012 - 22:55

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 2

Är det bara jag som blir mer och mer less på detta censurforum där minsta lilla som sticker ut censureras och inlägg döljs och tas bort till höger och vänster och klagar man på moderatorerna så får man alltid standardsvaret: "Skicka ett pm om du har åsikter om modereringen".

Moderaterna verkar också moderera efter eget tycke. Fick inte ha en avatar där jag hade kopierat bilden där det stod "Super-Moderator". Sedan då jag bytte till en upp och ner vänd standard avatar så togs den också bort. Jag menar varför? Vad fan får man ha för avatar då? Får man inte ha någonting roligt som sticker ut ur mängden eller? Har nu bytt tillbaka till en upp och ner vänd standard avatar men det tar väl inte länge innan den försvinner heller.

Men jag gissar väl att den här tråden kommer att tas bort/låsas eller döljas.

Några inlägg dolda.

Godkväll Juhan. Hur mår du egentligen?

Som du märker är tråden fortfarande öppen trots att nivån här inne är rätt låg. Men eftersom det är off-topic, så låter jag den vara, så länge vi inte kallar varandra för idioter.
Att du inte får ha en "Super Moderator" avatar är rätt givet.
Den upp och nervända gubben ser iaf jag :) Otroligt fyndig!

Om du vill så kan jag banna dig direkt? Skicka ett PM om du undrar något över modereringen. :P

#70

Postad 16 april 2012 - 23:13

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0
Epic win.

#71

Postad 16 april 2012 - 23:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Absolut, litegrann tar jag åt mig och försöker använda mig utav lite mindre svordomar.

Det stämmer faktiskt. Visst, lite svordomar här inne men du bad t o m om ursäkt två gånger i tråden och svär ju lite mindre nu. Inläggen var ju dock helt OT från både dig och andra i RROD-tråden idag så det var bara att gömma dem så att tråden handlar om det den ska, trasiga 360. Här får du gärna prata om det dock.

Jag tog inte bort den avataren du har nu dock, den får du såklart ha. Jag tog bort supermod-avataren efter Nima tagit bort den första gången och du lade upp den igen :)

#72

Postad 17 april 2012 - 06:22

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 1
Kan hålla med TS om att censuren ibland går till överdrift men framföraltl är felaktigt utförd !

Som att i ett gräl ta bort den ENA partens inlägg ?!
Dessutom har den hänt att man tagit bort inläggen som ligger till grund för argumentationen och lämnar bara lite konstiga irriterade inlägg kvar med anklagelser hit och dit om så sker...
Eller som att ändra i inlägg eller helt ta bort inlägg utan att säga till att så har gjorts !
så att sammanhanger blir helt omöjligt att förstå... även det som INTE berörde grälen brukar ryka delvis...

Detta ser jag som fullständigt oacceptabelt... Oavsett forum och detta då det är helt logiska dumheter att bete sig så.
Men det har jag dock varit noga med att förklara att jag tycker då sådant inträffat.
Men just detta tycker jag även verkar ha blivit lite bättre också :)
Dock så är jag ju i dagsläget, och sedan ett år tillbaka... Nästan uteslutande aktiv i OT forum så ser inte så mycket av det som händer ute på andra delar av forumet... :)

I övrigt ser jag inga större problem med forumet och deras moddar och regler, följs dom så är det ju lungan ! :)


Edit: Lite märkligt dock att en upp och ner vänd standard Avatar togs bort... det har jag svårt att förstå anlednignen till faktiskt :blink:
men kul att du får ha kvar den nu då :)

Redigerat av DVD-ai, 17 april 2012 - 06:29.


#73

Postad 17 april 2012 - 07:31

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Kan hålla med TS om att censuren ibland går till överdrift men framföraltl är felaktigt utförd !
Som att i ett gräl ta bort den ENA partens inlägg ?!
Dessutom har den hänt att man tagit bort inläggen som ligger till grund för argumentationen och lämnar bara lite konstiga irriterade inlägg kvar med anklagelser hit och dit om så sker...
Eller som att ändra i inlägg eller helt ta bort inlägg utan att säga till att så har gjorts !
så att sammanhanger blir helt omöjligt att förstå... även det som INTE berörde grälen brukar ryka delvis...

Detta ser jag som fullständigt oacceptabelt... Oavsett forum och detta då det är helt logiska dumheter att bete sig så.
Men det har jag dock varit noga med att förklara att jag tycker då sådant inträffat.

Lite skillnad på censur och våra regler. Jag talar nu bara för mig själv. Men jag har aldrig censurerat något som jag tycker är felaktigt eller allmänt dumt, bara för att jag tycker så. Det vore censur. Jag håller mig till reglerna och är rätt flexibel där. Ska vi vara nitiska? Är det vad ni vill?

Angående att det blir lite svårt att förstå trådar med dolda inlägg kan jag förstå, är en bättre lösning att då stänga tråden helt?
Det kan vara knivigt att gå igenom en tråd med många sidor.

Sen är det av yttersta vikt att alla anmäler inlägg som de tycker är fel. Jag tycker personligen att de kommer in väldigt få anmälningar till vårt rapportcenter. Kanske är det för att många sköter sig eller att många inte orkar anmäla? Oavsett, anmäl mer om du tycker något är tveksamt och låt oss sen ta ställning till det.

Edit: Lite märkligt dock att en upp och ner vänd standard Avatar togs bort... det har jag svårt att förstå anlednignen till faktiskt :blink:men kul att du får ha kvar den nu då :)

Det stämmer ju inte. Den upp och nervända avataren har han ju. Det som togs bort var "Super Moderator", först en gång och sen en gång till...

#74

Postad 17 april 2012 - 07:31

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 1
Jag skulle vilja rikta ett tack till moderatorerna för att ni ej låser denna guldtråden.

OnT: Jepp jag stortrivs här.

#75

Postad 17 april 2012 - 07:43

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

Lite skillnad på censur och våra regler. Jag talar nu bara för mig själv. Men jag har aldrig censurerat något som jag tycker är felaktigt eller allmänt dumt, bara för att jag tycker så. Det vore censur. Jag håller mig till reglerna och är rätt flexibel där. Ska vi vara nitiska? Är det vad ni vill?

Angående att det blir lite svårt att förstå trådar med dolda inlägg kan jag förstå, är en bättre lösning att då stänga tråden helt?
Det kan vara knivigt att gå igenom en tråd med många sidor.

Sen är det av yttersta vikt att alla anmäler inlägg som de tycker är fel. Jag tycker personligen att de kommer in väldigt få anmälningar till vårt rapportcenter. Kanske är det för att många sköter sig eller att många inte orkar anmäla? Oavsett, anmäl mer om du tycker något är tveksamt och låt oss sen ta ställning till det.

Det stämmer ju inte. Den upp och nervända avataren har han ju. Det som togs bort var "Super Moderator", först en gång och sen en gång till...


Absolut, exakt vad jag också skrev :)
Med undantag för att det är helt okey att ändra i tråder OM man skriver att man gjort det och OM man dessutom är lite med finkänslig än att ta bort enbart det som en viss person skriver även om den andra gör sig minst lika skyldig till brott mot forumregler.
Om två personer gemensamt har ett chaffs, så är det ju helt lågiskt på sin plats att man kanske döljer det aktuella från båda parter :)
Sedan är det ju så att chaffs har ibland raderats även om det inte tagits till opassande ord eller liknande och varningar har utdelats om att låsa trådar där det bara har disskuterats saker, utan att något brytit mot någon regel.
Till det kan jag bara säga att det är väll en humörsfråga, kasst humör = obefogade varningar kan tänkas delas ut. ochdet lägger jag ingen större tyngd vid.

Så är det, men jag kan också konstatera att det verkar ha blivit mindre med detta, och det är ju bra.!
Naturligtvis så är det helt rätt att ha koll, och om någon skriver något mycket opassande så kan ni ju dölja det men då måste det framgå att en redigering har gjorts för att inte det ska uppstå massor med missförstond och potentiellt mera iritation och ilska på varandra på grund av att saker som står inte är vad det va menat att vara.
Det är ju bara olyckligt när sådant händer.

Fast det där med avataren påstår han väll ändå att hans upp och ner vända gubbe försvan ?
Om det inte är sant så är det naturligtvis ingenting, men om den försvan så antar jag att det "gick utav bara farten",
oavsett inte så intressant å disskutera då han ju har sin avatar nu och jag egentligen inte bryr mig mycket mer än att jag tycke den är lite rolig. :)

väl mött / David

Edit: Är lite nyfiken på var du fick det från att vi skulle vilja att ni ska vara nitiska ?
Lust att utvecka ? :)

Redigerat av DVD-ai, 17 april 2012 - 07:49.


#76

Postad 17 april 2012 - 08:10

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Om två personer gemensamt har ett chaffs, så är det ju helt lågiskt på sin plats att man kanske döljer det aktuella från båda parter :) Sedan är det ju så att chaffs har ibland raderats även om det inte tagits till opassande ord eller liknande och varningar har utdelats om att låsa trådar där det bara har disskuterats saker, utan att något brytit mot någon regel.
Till det kan jag bara säga att det är väll en humörsfråga, kasst humör = obefogade varningar kan tänkas delas ut. ochdet lägger jag ingen större tyngd vid.

Obefogade varningar tror jag inte existerar. Däremot vet och ser vi saker som ni andra inte gör. T.ex så är det fullt möjligt att "släppa" igenom ett attitydsproblem en gång. Men då noterar jag det och nästa gång så kanske det bara smäller till för minsta lilla. Kanske det som uppfattas som "obefogad varning" isåfall. Men det är det alltså inte.

Naturligtvis så är det helt rätt att ha koll, och om någon skriver något mycket opassande så kan ni ju dölja det men då måste det framgå att en redigering har gjorts för att inte det ska uppstå massor med missförstond och potentiellt mera iritation och ilska på varandra på grund av att saker som står inte är vad det va menat att vara.

Som jag också skrev, det är oerhört svårt i en tråd med många sidor. Exempel; en het tråd kan växa oerhört fort, får vi in en anmälan om något på sidan två så är den tråden kanske sex, sju sidor eller ännu större när vi kommer in. Men det är klart vi kan bli bättre :) Men återigen, att från er sida anmäla är viktigt. Hellre anmäla en gång för mycket än att strunta i det.

#77

Postad 17 april 2012 - 08:19

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 2
Förslag till moddsen: om ni tar bort ett inlägg, kan ni inte se till att en tom post är kvar med texten "Inlägget borttaget" eller liknande är kvar ?
Som DVD'n sa så ser man tydligare att något har stått, hellre det än att hela posten är bara borta och man fattar inget av tråden ?
Omnågonnufattarvadjagmenar ?

#78

Postad 17 april 2012 - 08:19

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 1

Förslag till moddsen: om ni tar bort ett inlägg, kan ni inte se till att en tom post är kvar med texten "Inlägget borttaget" eller liknande är kvar ?
Som DVD'n sa så ser man tydligare att något har stått, hellre det än att hela posten är bara borta och man fattar inget av tråden ?
Omnågonnufattarvadjagmenar ?


Håller med!

#79

Postad 17 april 2012 - 08:21

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Jo, är med på vad du menar, och håller med ! :)

Men att en redigering gjorts måste framgår med mycket stor tydlighet, för att just undvika missförstond och konflikter :)

Redigerat av DVD-ai, 17 april 2012 - 08:22.


#80

Postad 17 april 2012 - 08:23

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Förslag till moddsen: om ni tar bort ett inlägg, kan ni inte se till att en tom post är kvar med texten "Inlägget borttaget" eller liknande är kvar ?
Som DVD'n sa så ser man tydligare att något har stått, hellre det än att hela posten är bara borta och man fattar inget av tråden ?
Omnågonnufattarvadjagmenar ?

Håller med!

Kruxet med det är att då måste vi redigera det inlägget med resultatet att våra "bevis" försvinner. Som det är nu har vi en snabbknapp där vi alltså helt sonika bara döljer inlägget. Då kan andra moderatorer och admin se varför vi gjort som vi gjort, inlägget förblir alltså synligt för oss men osynligt för er. Skulle vi redigera ett inlägg så försvinner som sagt "bevisen". Jag har ingen lust att sitta och ta en screenshot på allt jag gör. Men jag håller med om att vi kan vara tydligare.

Redigerat av Falcy, 17 april 2012 - 08:25.


#81

Postad 17 april 2012 - 08:24

AAAAAAAAAAAAAAAAAnders
  • AAAAAAAAAAAAAAAAAnders
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 1
Hur är prisjakt/hemmabio förankrat med Aftonbadet? Kan tänka mig att PK censuren påverkas av ABs policy när det gäller PK-censur.

#82

Postad 17 april 2012 - 08:26

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0

Kruxet med det är att då måste vi redigera det inlägget med resultatet att våra "bevis" försvinner. Som det är nu har vi en snabbknapp där vi alltså helt sonika bara döljer inlägget. Då kan andra moderatorer och admin se varför vi gjort som vi gjort. Skulle vi redigera ett inlägg så försvinner som sagt "bevisen". Jag har ingen lust att sitta och ta en screenshot på allt jag gör. Men jag håller med om att vi kan vara tydligare.

Ah, sedär.
Men det borde man kunna framföra till leverantören av forumet, att när ni trycker på GodPower-knappen så att den döljs så läggs automagiskt texten "Inlägget dolt" in, som kommer att ses av oss, pöbeln.
Edit: Helst så att man ser vems innlägg som är dolt, typ:

What17ever posted on 2012-04-17: "Inlägget dolt pga taskig attityd"

Redigerat av what17ever, 17 april 2012 - 08:29.


#83

Postad 17 april 2012 - 08:27

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

Kruxet med det är att då måste vi redigera det inlägget med resultatet att våra "bevis" försvinner. Som det är nu har vi en snabbknapp där vi alltså helt sonika bara döljer inlägget. Då kan andra moderatorer och admin se varför vi gjort som vi gjort. Skulle vi redigera ett inlägg så försvinner som sagt "bevisen". Jag har ingen lust att sitta och ta en screenshot på allt jag gör. Men jag håller med om att vi kan vara tydligare.


Vad finns det för allternativ ?
Kan ni inte dölja inlägget och komplettera med något på något vis ?!
Ni borde kunna lägga in inlägg mellan två st befintliga för dessa tillfällen, så att ni kan skapa ett inlägg där det ordinarie låg och helt enkelt skriva att redigering har gjorts.

För på det sättet som det är nu så är det alldeles för otydligt att en ändring har genomförts.

Ah, sedär.
Men det borde man kunna framföra till leverantören av forumet, att när ni trycker på GodPower-knappen så att den döljs så läggs automagiskt texten "Inlägget dolt" in, som kommer att ses av oss, pöbeln.


Exakt så menade jag :)
Borde gå att lösa ;)

Redigerat av Falcy, 17 april 2012 - 08:32.


#84

Postad 17 april 2012 - 09:02

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 1
Ska man kunna "Gilla" ett borttaget inlägg?

#85

Postad 17 april 2012 - 09:20

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Hur är prisjakt/hemmabio förankrat med Aftonbadet? Kan tänka mig att PK censuren påverkas av ABs policy när det gäller PK-censur.


Men för fan! Vem är du då?
"Censur" förekommer inte här.
Däremot döljer vi inlägg som inte följer reglerna och det gör vi mods/admins, vi styrs inte för 5 öre av Aftonbladet i det avseendet.
Hade jag fått bestämma så hade vi låst den här tråden för länge sen då det finns flertalet liknande trådar som handlar om hur vi sköter forumet. Men då flertalet medlemmar och mods/admins ser ett underhållningsvärde så får den vara kvar.

Självklart ska vi skriva "inlägg dolda" när vi döljer inlägg, dock gör vi inte alltid det för varje enskilt inlägg då det blir ogörligt ibland när 15-20 inlägg på raden bryter mot våra regler.
JAG skriver alltid "inlägg dolda" samt orsak till det. Sen får andra mods/admins svara för sig själva.

EDIT: Sen är det ju oftast så att de inlägg vi döljer ändå inte har något som helst med tråden att göra så just i det fallet ser jag inget problem med att man inte ska fatta vad tråden handlar om.

Redigerat av BrittBastard, 19 april 2012 - 09:46.


#86

Postad 17 april 2012 - 09:23

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
:D

Ska man kunna "Gilla" ett borttaget inlägg?


Självklart ska vi skriva "inlägg dolda" när vi döljer inlägg, dock gör vi inte alltid det för varje enskilt inlägg då det blir ogörligt ibland när 15-20 inlägg på raden bryter mot våra regler.
JAG skriver alltid "inlägg dolda" samt orsak till det. Sen får andra mods/admins svara för sig själva.


Kan man inte lägga in en autofungtion på detta då ?
Så att alla dålda inlägg blir tomma men med texten "inlägg dolt" :)

skulel ju vara super smidigt !

Redigerat av DVD-ai, 17 april 2012 - 09:20.


#87

Postad 17 april 2012 - 09:27

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

:D





Kan man inte lägga in en autofungtion på detta då ?
Så att alla dålda inlägg blir tomma men med texten "inlägg dolt" :)

skulel ju vara super smidigt !

Det är möjligt och självklart kan vi ta upp detta med utvecklarna.
Dock måste ju ändå anledningen till dolt inlägg skrivas manuellt och det blir som jag sa ogörligt om det är 10-15 inlägg av typ 40 som ska döljas.

Redigerat av BrittBastard, 17 april 2012 - 09:28.


#88

Postad 17 april 2012 - 09:28

ipad-2
  • ipad-2
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 2

Men för fan! Vem är du då? AW eller SEGE?
"Censur" förekommer inte här.


Du verkar inte ha koll, Nämn inte ett visst namn i ert forum. :angry:

Redigerat av ipad-2, 17 april 2012 - 09:31.


#89

Postad 17 april 2012 - 09:30

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Du verkar nte ha koll, Nämn inte ett visst namn i ert forum. :angry:

Koll? På vad?
Namn? Var då? Jag skrev två stycken användarnamn ja.

Men nu försöker vi hålla oss till topic (vad det nu är?!?)
Du är välkommen att PM:a om du vill diskutera just detta vidare.

#90

Postad 17 april 2012 - 09:32

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Men nu försöker vi hålla oss till topic (vad det nu är?!?)

:D ja vad fan är topic :D

#91

Postad 17 april 2012 - 09:34

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

Det är möjligt och självklart kan vi ta upp detta med utvecklarna.
Dock måste ju ändå anledningen till dolt inlägg skrivas manuellt och det blir som jag sa ogörligt om det är 10-15 inlägg av typ 40 som ska döljas.


Jo, men då kanske det räcker med att dölja inläggen (bara den ursprungliga texten i inläggen blir dold!), texten kommer fram som visar att inläggen är dålda.
Och ni kan sedan lägga till ett inlägg i tråden med förklaring till varför inläggen 10-15 är dålda i tråden :)

#92

Postad 17 april 2012 - 09:34

ipad-2
  • ipad-2
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Koll? På vad?
Namn? Var då? Jag skrev två stycken användarnamn ja.

Men nu försöker vi hålla oss till topic (vad det nu är?!?)
Du är välkommen att PM:a om du vill diskutera just detta vidare.


Du bör väl inte blanda in företag i er lilla diskussionstråd? Du som moderator ska föregå med gott exempel.

Topic är:
Minhembio censurenas PK forum

#93

Postad 17 april 2012 - 09:35

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0

:D ja vad fan är topic :D

Vi ska väl skälla lite på er tror jag? Så nog är iPad ontopic och britten i försvarsposition :D

Allt är väl i sin ordning egentligen :)

#94

Postad 17 april 2012 - 09:38

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Jo, men då kanske det räcker med att dölja inläggen (bara den ursprungliga texten i inläggen blir dold!), texten kommer fram som visar att inläggen är dålda.
Och ni kan sedan lägga till ett inlägg i tråden med förklaring till varför inläggen 10-15 är dålda i tråden :)

Japp, och det är så vi/jag brukar göra då anledningen i o f s oftast är densamma för samtliga dolda inlägg.
Men varför är det viktigt att se hur många och vilka som har skrivit de dolda inläggen?
Om dom handlar om topic och enbart delvis bryter mot reglerna förstår jag men inte annars.

Det jag brukar göra om delar av inlägg är OT eller bryter mot reglerna så går jag in och redigerat inlägget och skriver anledning till det.
För vad missar man med tråden om ett helt inlägg är OT och döljs?

Redigerat av BrittBastard, 17 april 2012 - 09:39.


#95

Postad 17 april 2012 - 09:40

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 1

Du bör väl inte blanda in företag i er lilla diskussionstråd? Du som moderator ska föregå med gott exempel.

Topic är:
Minhembio censurenas PK forum


Tycker inte alls moddsen ska föregå med gott exempel, jag tycker att användarna ska föregå med gott exempel.

#96

Postad 17 april 2012 - 09:43

ipad-2
  • ipad-2
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Tycker inte alls moddsen ska föregå med gott exempel, jag tycker att användarna ska föregå med gott exempel.


OK. Ett sista inlägg, vad du skriver är då att moddsen är totalt överflödiga och fyller ngen funktion.

#97

Postad 17 april 2012 - 09:44

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 3

OK. Ett sista inlägg, vad du skriver är då att moddsen är totalt överflödiga och fyller ngen funktion.


Helt rätt! I en perfekt värld där samtliga medlemmar sköter sig.

#98

Postad 17 april 2012 - 09:54

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Juhan - välkommen hit: https://www.flashback.org/t967842

Kan bli intressant att höra dina teorier igen om du nu orkar diskutera...det gjorde du ju inte här på MiHB under månlandningstråden.

Hej svejs!

#99

Postad 17 april 2012 - 13:10

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 2

Du bör väl inte blanda in företag i er lilla diskussionstråd? Du som moderator ska föregå med gott exempel.

Topic är:
Minhembio censurenas PK forum


Företag är väl inte inblandade, utan användarnamn. Om man reggar en användare i sitt företags namn och skriver dumheter får man väl stå för det?

#100

Postad 17 april 2012 - 13:18

Unregistered13588716
  • Unregistered13588716
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0
Vad är det för censur vi snackar jag har då aldrig blivit censurerad eller sett någon censur? :D



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.