Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ölsmakare?

7654 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#6801

Postad 22 januari 2016 - 11:31

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Rätt kul att få prova USA:s första och enda trappistbryggeri (Spencer) tycker jag. Noa köpte jag enbart för att den var riktigt bra. Ska även ge Amager Chad en mer rättvis omgång då jag bara provat ett litet smakprov på All In Beer Fest. Ja sen blir det som vanligt en flaska vardera av det jag inte provat tidigare.



#6802

Postad 22 januari 2016 - 11:48

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

Rätt kul att få prova USA:s första och enda trappistbryggeri (Spencer) tycker jag.

 

Tack för tipset, kanske jag ska testa.



#6803

Postad 22 januari 2016 - 12:49

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Tänkte försöka få tag på Sculpin idag, har hört mycket gott om den. Nästa helg blir det provsmakning på årets två första hembryggda. 

 

Kul med en ny hembryggare. Tyvärr har de senaste Sculpin jag provat varit väldigt trött (alltså tappat humlearom). Den är underbar när den är färsk dock.



#6804

Postad 22 januari 2016 - 13:25

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

Kul med en ny hembryggare. Tyvärr har de senaste Sculpin jag provat varit väldigt trött (alltså tappat humlearom). Den är underbar när den är färsk dock.

 

Två första för året skrev jag ju   ;)  närå, började brygga i September så är rätt färsk överlag...

Är det något bäst-före-datum att hålla koll på på Sculpin då tror du? Hoppas de jag köpte är ok, fick även tag på Spencers Trappist och lite annat att testa, bl a den där Mohawk anything gose som ni avhandlat tidigare.

Tyvärr shoppar man ju oftast på bybolaget, och där är ju inte utbudet så stort..  Får nog försöka mig in till bolaget i stan lite oftare.



#6805

Postad 22 januari 2016 - 14:01

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Två första för året skrev jag ju   ;)  närå, började brygga i September så är rätt färsk överlag...

Är det något bäst-före-datum att hålla koll på på Sculpin då tror du? Hoppas de jag köpte är ok, fick även tag på Spencers Trappist och lite annat att testa, bl a den där Mohawk anything gose som ni avhandlat tidigare.

Tyvärr shoppar man ju oftast på bybolaget, och där är ju inte utbudet så stort..  Får nog försöka mig in till bolaget i stan lite oftare.

Ah sorry jag läste ditt inlägg slarvigt ser jag. Vad blev det för gött? Jag ska flasktappa två öl nästa fredag. Dels en belgisk pale ale som fått jäsa med brett lambicus (inspirerad av Orval men ingen klon). Sen gjorde vi en flemish red som vi kallar Generationsöl, vi lagrar den på ekfat i källaren och tappar ur en andel varje år och fyller på med ny vört. Nu blev det en massa öl över som vi valde att jäse med en belgisk jäst, tror slutresultatet blir typ belgisk ambre eller bruin. Får se hur den smakar. Själva Generationsölen ska vi flasktappa om några veckor.

 

Kommer inte ihåg hur de datummärker sina flaskor. Men tycker du den är trött och tråkig så vet du varför.

 

Du kan ju alltid beställa på SB:s hemsida istället för att åka in till stan. Tycker det funkar väldigt smidigt.



#6806

Postad 22 januari 2016 - 15:03

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

bryggde ju en väldigt massa öl för 9-10 månader sen som bara blev ståendes (drygt 10 backar)

dom senaste helgerna har jag druckit av dom och dom håller än. både ipa och apa och veteöl.  även en kölsch.

 

dom håller i smaken oväntat länge alltså. sen är en del inte världens godaste från början kanske men helt klart drickbara :)

 

någon har nån konstig liten bismak. vad beror bismaker oftast på ?



#6807

Postad 22 januari 2016 - 15:13

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

bryggde ju en väldigt massa öl för 9-10 månader sen som bara blev ståendes (drygt 10 backar)

dom senaste helgerna har jag druckit av dom och dom håller än. både ipa och apa och veteöl.  även en kölsch.

 

dom håller i smaken oväntat länge alltså. sen är en del inte världens godaste från början kanske men helt klart drickbara :)

 

någon har nån konstig liten bismak. vad beror bismaker oftast på ?

 

Svårt att svara på utan mer information. Hur upplever du bismaken?

 

Det finns massor med saker som kan gå fel. Men det vanligaste felet jag upplevt från hembryggare är okontrollerad jäsning och få framförallt att jästempen varit för hög. Jag har också en teori om att torrjäst är känsligare för detta. Det brukar ge en plastig och kemisk ton till ölen. Jag har känt den i så många öl som jäst med US-05 att jag direkt kan plocka den. Har du druckit något från Heavy Metale så vet du vad jag menar. Det kan förstås också vara bristande hygien, väldigt hög mäsk- eller laktemp o.s.v. Listan kan göras lång.



#6808

Postad 23 januari 2016 - 10:38

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Testade Spencer Trappist Ale igår och den var väl helt ok. Inget som slår de europeiska trappisterna så klart men kul att ha smakat på en jänkartrappist.



#6809

Postad 23 januari 2016 - 11:38

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Svårt att svara på utan mer information. Hur upplever du bismaken?

 

Det finns massor med saker som kan gå fel. Men det vanligaste felet jag upplevt från hembryggare är okontrollerad jäsning och få framförallt att jästempen varit för hög. Jag har också en teori om att torrjäst är känsligare för detta. Det brukar ge en plastig och kemisk ton till ölen. Jag har känt den i så många öl som jäst med US-05 att jag direkt kan plocka den. Har du druckit något från Heavy Metale så vet du vad jag menar. Det kan förstås också vara bristande hygien, väldigt hög mäsk- eller laktemp o.s.v. Listan kan göras lång.

 

en lite konstig bitterhet  skulle jag vilja säga kanske. Eller nån metallisk smak kanske om jag tänker efter.  Dock vet jag om att jag hade alldeles för hög mäsktemp ett par gånger då min termometer krånglade. Så illa en gång att när jag mäskade i 60min så började det koka istället för att hålla 67 grader eller vad det nu var så det kan ju ha påverkat smaken :P

 

min bästa är i alla fall min two hearted ale clone som jag gjorde.  Inte just för att jag gillade den mest utan för att den kändes mest riktig och utan massa konstiga smaker. Dock så gillade jag inte humlekombinationen. Denna var mer jordig i smakerna än tropiska frukter som jag gillar.



#6810

Postad 29 januari 2016 - 13:03

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

Testade Spencer Trappist Ale igår och den var väl helt ok.

 

+1 på den, har inte druckit nog mycket trappist för att veta hur den står sig mot konkurrensen och det är inte min favoritstil heller - men som sagt, helt ok..
Testade även Södra IPA och Sculpin, båda var helt i min smak. Gillar även Modus Hoperandi.

 

Ah sorry jag läste ditt inlägg slarvigt ser jag. Vad blev det för gött? Jag ska flasktappa två öl nästa fredag. Dels en belgisk pale ale som fått jäsa med brett lambicus (inspirerad av Orval men ingen klon). Sen gjorde vi en flemish red som vi kallar Generationsöl, vi lagrar den på ekfat i källaren och tappar ur en andel varje år och fyller på med ny vört. Nu blev det en massa öl över som vi valde att jäse med en belgisk jäst, tror slutresultatet blir typ belgisk ambre eller bruin. Får se hur den smakar. Själva Generationsölen ska vi flasktappa om några veckor.

 

Kommer inte ihåg hur de datummärker sina flaskor. Men tycker du den är trött och tråkig så vet du varför.

 

Du kan ju alltid beställa på SB:s hemsida istället för att åka in till stan. Tycker det funkar väldigt smidigt.

 

Jag är ju som sagt väldigt färsk på bryggning, men det blev en av APA-stil med rostade havregryn, pale ale-malt, crystal malt, lite amber DME samt tomahawk och cascade. Den andra var en "skåprensare"/chansning av stout-typ (?) med muscovadosocker, crystal malt, amber DME, (hårdare) rostade havregryn samt Whitbread Golding Variety och Target. Båda med safale us-04.

Blir provsmakning ikväll tror jag...

 

I helgen ska jag ev sätta en cider, samt brygga en Simcoe special (helmalt) om jag får tiden att gå ihop  :)

Köpte även några öl att provsmaka, bl a Passionfeber IPA och Rudie Session IPA.

 

/Z!



#6811

Postad 29 januari 2016 - 13:16

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 1

 Gillar även Modus Hoperandi.

 

 

Modus är grym. Ruskigt säkert kort som alltid brukar få slinka med hem i bolagspåsen då och då. Ska bli kul att testa Mandarina-varianten som kommer nästa vecka.



#6812

Postad 29 januari 2016 - 13:29

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

Måste bara säga att som hembryggare känner man sig ganska nöjd efter att ha sett bottensatsen i Spencern   ;)

 

Glömde nämna att jag även testade Mohawk Anything Gose, den var ju...  speciell.   :)


Redigerat av (SiC), 29 januari 2016 - 13:30.


#6813

Postad 29 januari 2016 - 16:18

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Modus är grym. Ruskigt säkert kort som alltid brukar få slinka med hem i bolagspåsen då och då. Ska bli kul att testa Mandarina-varianten som kommer nästa vecka.

 

gillar inte den så mycket faktiskt. den har en speciell smak som jag inte gillar. dessutom för lite smak till all beska. 

gillar mer humlesorter som drar mer åt tropiska frukter istället för dom som är i modus, dom är väldigt jordaga och gräsiga eller vad man ska säga.



#6814

Postad 29 januari 2016 - 18:16

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Jo Modus är väl mer tung och söt och inte så frisk som öl som drar åt det mer tropiska hållet kan vara. Men jag älskar den ändå. :)



#6815

Postad 01 februari 2016 - 07:29

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Jag tykker Lagunitas Maximus Dipa er god och prisverd...



#6816

Postad 01 februari 2016 - 07:59

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Modus har ju en rätt bra maltbas vilket också gör att den står sig längre (klarar längre lagring) än de jänkare med lättare maltbas och mer fokus på torrhumling. Jag misstänker också att de har mer humle i koket kontra torrhumling men har inte kunnat bekräfta det. Kan det vara tallbarr och grapefruit från humlen som du inte gillar andreas?

 

Jag älskar den för övrigt, den välhumlade öl jag köper mest av (vilket iofs inte är stora mängder).



#6817

Postad 01 februari 2016 - 18:29

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Modus har ju en rätt bra maltbas vilket också gör att den står sig längre (klarar längre lagring) än de jänkare med lättare maltbas och mer fokus på torrhumling. Jag misstänker också att de har mer humle i koket kontra torrhumling men har inte kunnat bekräfta det. Kan det vara tallbarr och grapefruit från humlen som du inte gillar andreas?

Jag älskar den för övrigt, den välhumlade öl jag köper mest av (vilket iofs inte är stora mängder).


Tallbarr eller det gräsiga "pine" gillar jag inte så mycket. Men just i denna tycker jag den är så tung på nåt sätt. Mäktig och maltig.

Har insett att jag gärna dricker en lätt ipa eller apa eller pale ale. Gärna mycket söta tropiska frukter.
Typ oppigårds everyday ipa.

Gillar i och för sig allt från dom förutom amarillo. Indian tribute är grym. Även dubbel ipa. Den är dock lite för kraftig i längden

#6818

Postad 02 februari 2016 - 20:02

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

En öl- och Whiskymässa i Göteborg 22-23 april - nån mer som ska dit? Jag har styrt upp totalt 38 pers som ska dit (personalklubben på jobbet). Ska bli trevligt!



#6819

Postad 03 februari 2016 - 07:18

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

En öl- och Whiskymässa i Göteborg 22-23 april - nån mer som ska dit? Jag har styrt upp totalt 38 pers som ska dit (personalklubben på jobbet). Ska bli trevligt!

 

Jag är jäkligt sugen men får se om jag kan klämma in det i mitt schema. Såg också att det blir en ölfestival på Skansen i början av juni. Det är SBWF-folket som anordnar den så kan nog bli bra.



#6820

Postad 03 februari 2016 - 07:26

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

En öl- och Whiskymässa i Göteborg 22-23 april - nån mer som ska dit? Jag har styrt upp totalt 38 pers som ska dit (personalklubben på jobbet). Ska bli trevligt!

 

Hade varit trevligt att gå i år igen men jag står nog över. Mitt ölintresse har svalnat en hel del senaste tiden och just nu känns det som att det räcker med att plocka upp lite av nyheterna på bolaget varje månad för att stilla suget efter ny öl. Men jösses, 38 pers? Kan ju bli en utmaning om ni skall gå runt bland montrarna i samlad grupp. ;)



#6821

Postad 03 februari 2016 - 15:01

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Hade varit trevligt att gå i år igen men jag står nog över. Mitt ölintresse har svalnat en hel del senaste tiden och just nu känns det som att det räcker med att plocka upp lite av nyheterna på bolaget varje månad för att stilla suget efter ny öl. Men jösses, 38 pers? Kan ju bli en utmaning om ni skall gå runt bland montrarna i samlad grupp. ;)


Haha, tur vi anordnar "fria aktiviteter" efter mässan iaf :)

#6822

Postad 05 februari 2016 - 13:18

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

På lunchen inhandlades lite...

  • Modus Mandarina
  • Sierra Nevada Celebration
  • Sigtuna DIPA
  • Lagunitas IPA


#6823

Postad 05 februari 2016 - 14:38

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Köpte också några Modus Mandarina. Blev även lite annat från nyheterna som släpptes idag och det jag ser mest fram emot att prova är Solstice d'Hiver då Barley Wine är en av mina favoritstilar.



#6824

Postad 06 februari 2016 - 01:28

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

En öl- och Whiskymässa i Göteborg 22-23 april - nån mer som ska dit? Jag har styrt upp totalt 38 pers som ska dit (personalklubben på jobbet). Ska bli trevligt!

Japp. Vi är ett gäng på jobbet som ska dit på Lördagen (sena tiden)

#6825

Postad 07 februari 2016 - 09:12

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Modus Mandarina var väl en liten besvikelse tycker jag, funkade inte riktigt med apelsinsmaken. Inte dålig på något vis men jag föredrar Hoperandi alla dagar i veckan.



#6826

Postad 19 februari 2016 - 10:35

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

Modus Mandarina var väl en liten besvikelse tycker jag, funkade inte riktigt med apelsinsmaken. Inte dålig på något vis men jag föredrar Hoperandi alla dagar i veckan.

 

Vill man gärna ha citrussmak så är Grapefruit Sculpin bättre   :)   Men kul att testa.

 

Ska ni köpa något ur dagens släpp? Beställde precis några Carpenter's Mikan Ale och tänkte ev svänga förbi bolaget och provköpa några från Garage Project.



#6827

Postad 20 februari 2016 - 11:47

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Struntade i att köpa något igår. Kändes som om att det var alldeles för mycket öl som är "mer kul än bra" i det här släppet. Kanske att jag köper någon enstaka om det finns kvar nästa vecka.

 

Köpte du någon från Garage Project (SiC)?  Var väl en av deras som skulle vara i det närmaste odrickbar pga all chili (eller vad det nu var) dom proppat in i sin bryggd.



#6828

Postad 20 februari 2016 - 13:19

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

Ett helt fantastiskt släpp skulle jag säga istället :) Blev riktigt dyrt.

Några öl i topp av respektive stil på ratebeer. Blir inte mycket bättre.

De mesta pengarna gick Lindemans Blossomgueuze, sjukt bra. Om inte en ersättare för Mamouche så en värdig stand-in ändå.



#6829

Postad 20 februari 2016 - 19:43

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Fantastiskt? Ja, ja då måste jag ju köpa någon eller några öl från släppet ändå. :)



#6830

Postad 21 februari 2016 - 14:47

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Gott och starkt...

Bifogad fil(er)


Redigerat av PML73, 21 februari 2016 - 14:49.


#6831

Postad 07 mars 2016 - 13:11

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Nu är jag tillbaka på ölbanan igen efter ett gäng veckor med låg konsumtion. Bommade släppet den 19:e februari nästan helt. Har bara lyckats få tag på enstaka flaskor därifrån. Har dock hunnit med en vecka i Kenya under denna period. Hann prova 50% av landets utbud (säger en del om hur mycket som finns). Besökte bl.a. två bryggpubar som var rätt annorlunda mot vad vi är vana vid i Sverige. De verkar ha en annan syn på ölstilar, eller så är det helt enkelt så att de inte har koll. Vissa öl var rätt bra medans det mesta var knappt drickbart. Jag åt dock riktigt bra mat på resan.

 

Modus Mandarina var jag inte så förtjust i, Hoperandi är mycket bättre.

 

PML73: Snygg etikett!



#6832

Postad 07 mars 2016 - 14:07

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Välkommen tillbaka Stefan! Kenya är inget resmål jag är så jättesugen på att besöka men då vet jag att jag iaf inte skall åka dit för ölen. ;)

 

Någon som köpt påsköl än? Köpte tre på lunchen: Göteborgs Häxbrygd, Mohawk Dolorosa och Poppels Mörk påsklager. Ganska ointressant med påsköl egentligen men dessa skall tydligen vara ganska bra.



#6833

Postad 07 mars 2016 - 14:35

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Tackar! Jag var visserligen i Kenya för att jobba men hann med en safaritur. Det ligger en park i utkanten av Nairobi precis vid flygplatsen så jag hann med det innan jag flög hem. Det gav faktiskt blodad tand, är lite sugen på att åka till Uganda och kolla på bergsgorillor. Frugan är dock inte riktigt lika sugen på det :P Nairobi var i övrigt inte någon turiststad, men det ska finnas fina naturupplevelser ute i landet.

 

Jag har inte hunnit besöka bolaget än men ska plocka på mig lite påsköl i veckan. Påskölen är dock lite som julölen, d.v.s. öl med påsk i namnet. Sen är det många som tror att det måste vara en mörk/halvmörk lager (wienerlager) bara för att industribryggerierna gör sånt. Så det kan ju komma bra påsköl också. Det blir en flaska av varje från nyheterna för min del.



#6834

Postad 07 mars 2016 - 16:02

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

 Frugan är dock inte riktigt lika sugen på det :P 

Förstår frugan, hon måste ju titta på dig hela kvällarna. Ungefär samma sak :D

 

Jag beställde 2 st Mohawk, det får räcka som påsköl i år, det är ju två sjukt bra småpartier nu i mars så det är inga problem att spendera lite $$$



#6835

Postad 08 mars 2016 - 07:13

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Förstår frugan, hon måste ju titta på dig hela kvällarna. Ungefär samma sak :D

 

Jag beställde 2 st Mohawk, det får räcka som påsköl i år, det är ju två sjukt bra småpartier nu i mars så det är inga problem att spendera lite $$$

 

Haha ja jag antar att hon är lite trött på bergsgorillor.

 

Det blev en förvånansvärt stor beställning av påsköl för min del. Enligt bolagets hemsida fanns nästan inga jag ville ha på hyllorna.



#6836

Postad 11 mars 2016 - 13:04

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Riktigt bra ölprovning igår på Ölcafét. De har fått in tre olika Toppling Goliath och jag tog med två av dem i provningen: suedoSue och Rover Truck. SuedoSue kan vara den bästa APA jag druckit, den är också rankad som nr 2 i APA-klassen på Ratebeer. Hade även med Struise XXX Rye Quad Reserva Bourbon Barrel och Omnipollo #666 Black Mango IPA. Den första var riktigt bra, lyckad ekfatslagring. 666 var bra men de hade inte riktigt fått till stilen, den var för rostad vilket dolde mangon och humlearomen. Så beskrivningen från bryggarna passade inte riktigt på ölen. Men god öl även om det var för mycket stout över den.

 

Provade också fisk tacosen igår, jäklar vad bra. Sugen att gå dit idag igen och äta.

 

Edit: Insåg att jag skrev det där utan att nämna att 3 Fonteinen Oude Kriek var med i provningen. :P


Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 11 mars 2016 - 13:07.


#6837

Postad 13 mars 2016 - 12:02

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Wow, en god Imperial Stout 9,2% från Samuel Adams för bara 21,90kr.

Ja den är faktiskt god, en rejäl deal.

#6838

Postad 13 mars 2016 - 12:46

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

Wow, en god Imperial Stout 9,2% från Samuel Adams för bara 21,90kr.

Ja den är faktiskt god, en rejäl deal.

Ganska tråkig, men mycket för pengarna.



#6839

Postad 13 mars 2016 - 13:37

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Ganska tråkig, men mycket för pengarna.

Ja den kämpar inte direkt med tex Yeti från divine. Men visst är den rejelt bra förr priset.

Jag kommer garanterad köpa den igjen.

Sammenligna den med session pale ales, St Peters cream Stout eller Brewdog Riptide eller Stoodley Stout och Samuel Adams Imperial Stout står klart ut som vinnare med rejäl margin.

Redigerat av Danke, 13 mars 2016 - 13:43.


#6840

Postad 14 mars 2016 - 00:02

Poppler
  • Poppler
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Någon som har provat den andra gemensamma bryggningen mellan Dugges och Electric Nurse? Nya ölen heter Family Reuninon och är bryggd med nya humlesorten Lemondrops. Detta enligt etikett. Family Matters var ju kanon och denna är inte så dum den heller. 

 

Tycker smaken drar åt passionsfrukt. Mycket trevligt med fruktig beska.



#6841

Postad 14 mars 2016 - 07:26

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Jag provade den när den kom, inte alls tokig. Synd att jag missade att det var Lemondrop i den, en humlesort jag varit sugen att prova i en egen bryggd.



#6842

Postad 15 mars 2016 - 07:07

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Det blev tyvärr ingen 3 Fonteinen Hommage från webbsläppet för min del. Någon här som fick sin flaska?



#6843

Postad 15 mars 2016 - 09:59

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

Det blev tyvärr ingen 3 Fonteinen Hommage från webbsläppet för min del. Någon här som fick sin flaska?

Såklart :)



#6844

Postad 15 mars 2016 - 12:34

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Såklart :)

 

Kul! Har du hämtat ut den också?



#6845

Postad 14 april 2016 - 21:34

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 0
Är det någon som har koll vart man kan få tag i dark house imperial stouten någonstans? Tack på förhand

#6846

Postad 15 april 2016 - 06:10

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Är det någon som har koll vart man kan få tag i dark house imperial stouten någonstans? Tack på förhand

 

Antar att du menar Plead the 5th? Galatea tog in Dark Horse 2014 men de verkar inte finnas kvar i sortimentet. Tror tyvärr inte det finns någon svensk importör just nu då jag inte sett detta bryggeri i någon produktportfölj. Möjligtvis finns de på någon webbshop.



#6847

Postad 27 april 2016 - 18:03

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Vill ha tips på belgisk öl.älskar både leffe blonde och chimay blue. Det är typ dom jag har druckit förutom några andra jag drack i brygge i Belgien men dom vet jag inte namnet på. Alla var goda i alla fall.

Kravet är att dom ska finnas på bolaget och inte kosta 100kr flaskan helst 😊

#6848

Postad 27 april 2016 - 18:28

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Vill ha tips på belgisk öl.älskar både leffe blonde och chimay blue. Det är typ dom jag har druckit förutom några andra jag drack i brygge i Belgien men dom vet jag inte namnet på. Alla var goda i alla fall.

Kravet är att dom ska finnas på bolaget och inte kosta 100kr flaskan helst

http://www.systembol...ment=0&pageto=3

;)



#6849

Postad 27 april 2016 - 18:44

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

http://www.systembol...ment=0&pageto=3
;)


Äh det flaskor du rekommenderar eller vad är det? Söker något annat än industrilager som stella och annan skit.

Är ute efter blonde och trapist och andra typiska belgiska öl. Borde kanske ha skrivit det.

#6850

Postad 27 april 2016 - 18:52

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Äh det flaskor du rekommenderar eller vad är det? Söker något annat än industrilager som stella och annan skit.

Är ute efter blonde och trapist och andra typiska belgiska öl. Borde kanske ha skrivit det.

Du har inte klickat på länken? Det är samtliga belgiska sorter som finns på lager i Töcksfors.





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.