Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Varning för Bredband2

45 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 27 mars 2009 - 14:38

Unregistereddc9b15fa
  • Unregistereddc9b15fa
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
Jag har stadsnät och Bredband2 som leverantör, visst får jag mycket bra hastighet av de (100mbit), men sen att den har kopplats ur nån timme typ varannan vecka är katastrof.

Sen att de har 24h telefonsupport betyder inte att det är bra.

Ringer vid 2-tiden på natten och är nummer ett i kön, men får endå vänta 35min innan man kommer fram.
Mitt på dan så är blev man 5e placerad i kön men först efter 25min blir man uppkopplad.
Och vissa gånger så går det inte ens att ringa de, en röst som säger att man ska försöka senare, spelar ingen roll om det är på dan eller kväll.

Så akta er för de säger jag bara, blir att testa tele2 nu istället...

#2

Postad 27 mars 2009 - 15:10

13th Marine
  • 13th Marine
  • Beroende

  • 1 103 inlägg
  • 0
Jag har lagt en liknande recension på deras 100/100 i Lunds stadsnät.

#3

Postad 27 mars 2009 - 15:54

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0

Ringer vid 2-tiden på natten och är nummer ett i kön, men får endå vänta 35min innan man kommer fram.
Mitt på dan så är blev man 5e placerad i kön men först efter 25min blir man uppkopplad.
Och vissa gånger så går det inte ens att ringa de, en röst som säger att man ska försöka senare, spelar ingen roll om det är på dan eller kväll.


Det är väll så många som är missnöjda ;)

#4

Postad 27 mars 2009 - 16:02

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

  • 861 inlägg
  • 0
Har själv Bredband2 30mbit i Örebro stadsnät och har inga problem alls. Ringde de igår kl 00:40 för att uppgradera till 100mbit och de svarade inom 30 sekunder. En nackdel med Bredband2 är att faktureringsavgiften är på 19kr för e-postfaktura, de erbjuder inte e-faktura och om man ska slippa extra månadskostnader måste man anmäla sig till autogiro, vilket innebär en del pappersarbete och uppsökande av brevlåda. Onödigt jobbigt. Problem med downtime behöver väl nödvändigtvis inte vara tjänsteleverantörens fel, kan ju lika gärna vara nätet som är ostabilt.

Hoppas jag inte är den enda som har bra erfarenheter av Bredband2.

#5

Postad 27 mars 2009 - 16:04

spn
  • spn
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Någon annan som åker på en rätt kraftig prisjustering fr.o.m. maj?

För min del blev det från 298 SEK/månad till 399 SEK/månad, dvs 34%.

Känns som om det är dags att börja titta på alternativ, speciellt om det krånglar i övrigt.

#6

Postad 27 mars 2009 - 23:54

Crims
  • Crims
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Om dom ska prisjustera nu till maj så kmomer jag då byta i alla fall, deras internet har blivit bättre mot hur det var för ca 1 år sen men håller med att supporten är kass. När dom stängde BRIKKS fick jag inte ens hem ett brev om det hela, oproffsigt.

#7

Postad 28 mars 2009 - 00:30

diddi_e
  • diddi_e
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Jag har bara positiva erfarenheter av dem... deras support likaså.

#8

Postad 07 april 2009 - 14:22

Sea-Dweller
  • Sea-Dweller
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Hade inga större problem med dem när jag var kund men har haft det efter...
Bytte bredband till Banhof i maj 2008, fick några fakturor under sommaren vilka jag antog hade med uppsägningstid och slarv att göra så de betalade jag men det kom ändå betalningspåminnelser. I okt efter att jag fått fakturor/betalningspåminnelser och började ruttna på detta ringde jag upp dem, skulle leta upp mitt kundnummer på fakturan och ser då att det står fel adress på den(gatunummer). jag kollar då på min andra faktura och ser då att det där står korrekt. Visar sig då att de fakturerar mig på två adresser fast jag sagt upp mitt abonnemang(har ett ovanligt namn så även om det står fel nummer så har det kommit till mig). jag har då under några månader suttit och betalat för det ena abonnemanget och struntat i påminnelsen (iom att jag "redan betalt") och tvärt om och sedan betalat påminnelseavgiften på nästa osv(visst, slarvigt av mig och ouppmärksamt, är allmänt slarvig med att betala räkningar i tid, har inga problem med att betala påminnelseavgifter eller sånt). Ringer och meddelar detta till kundtjänst(ca 1 timme i kö) vilka (dock alltid trevliga) uppmärskammar detta och ska stänga ner båda abonnemangen och betala tillbaka de pengar jag betalat i onödan.

November, fortsatta fakturor, ringer och meddelar detta och frågar var återbetalningen är. Det ska åtgärdas.
December, fortsatta fakturor, ringer och meddelar detta och frågar var återbetalningen är. Det ska åtgärdas.
12 Februari, har inte tid/ork att sitta och vänta i telefon längre, mailar och får ett ärendenummer. skickar mail en gång i veckan och frågar hur det går med ärendet (utan svar) tills jag får svar 11 mars. Blir ombedd (tredje eller fjärde gången....) att skicka kontonummer.
25 mars. inga pengar = nytt mail.26 mars, svar om att nu ska betalningen vara lagd till deras ekonomiansvarig.
2 aprill, inga pengar = nytt mail. inget svar....

hade det varit mindre summor hade jag inte brytt mig, nu handlar det om ca 1200:- som jag betalat pga deras fel och nu har det gått över till en principsak...

Har själv jobbat med support/helpdesk/kundhjälp i 7 år och inte ens jag är så dålig :)

#9

Postad 08 april 2009 - 13:06

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Jag har också haft problem med Bredband2. Vid uppbyggnaden av Kristianstadsportalen slutade mycket av Internet att fungera. Jag felanmälde flera gånger och de lovade att tekniker skulle kolla på det. Bytte till Blixtvik och använde deras support istället. Löste sig efter en del samtal då de äntligen kollade upp felet (C4 energi som hade problem såklart).

Dessutom drog Bredband2 pengar från mitt konto trots att jag sagt upp det! Dessutom var jag utan internet i en halv månad. Jag mailade supporten och de sa att de hade en månads uppsägningstid. Men det står inte så på deras hemsida.

#10

Postad 19 augusti 2009 - 21:13

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Ännu fler problem!

Skickar kopia av mitt mail jag skickade precis.

Hej!

Jag fick en faktura slängd rakt i ansiktet på mig idag på 1524:- för bredband. Varför jag valde er från början var för att ni hade ett kampanjpris på 79:- i månaden i 3 månader och därefter skulle det kosta 195:-. Jag trodde ni skulle vara bra och hålla era priser. Jag kan heller inte se på fakturan vilka priser ni tagit per månad.

Eftersom jag inte fått någon faktura från er blev jag misstänksam och ringde er någon gång i slutet av juni. Supporten sa att jag inte fanns med i systemet och direkt efter kopplades min uppkoppling ner. Därför kopplade jag in Blixtvik from. 090801. Er uppsägningstid säger en månad, men eftersom jag inte fanns med i systemet borde jag ju inte bli fakturerad ända fram till 0930!! Jag har inte haft bredband från er sedan i mitt samtal i juni. Och eftersom ni klippte linan redan då tycker jag det är konstigt att jag ska behöva betala 3 extra månader för något som jag inte har fått använda.

Gör om fakturan.


PS... på fakturan står datumen 090313-090930

Fet varning för bredband2 och de har fortfarande tagit för mycket betalt!!! Jag hatar dem!!

Redigerat av klarinettmeister, 19 augusti 2009 - 22:34.


#11

Postad 20 augusti 2009 - 08:59

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Ja, jag hatar också BB2 över allt annat, men jag kommer inte in i systemet för att byta...

Sådär fixat, funderar på att byta till blixtvik, är det nåt att ha?

Redigerat av maximm, 20 augusti 2009 - 09:15.


#12

Postad 20 augusti 2009 - 22:45

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Ringde bredband2 idag. De sa att de makulerade räkningen.

Jag har Blixtvik för 2:a gången. Inga problem. Fakturorna kommer som de ska. Dock tillkommer fakturavgifter. Men det gör det ju från många andra företag.

Mina hastigheter är enligt bredbandskollen: 9,20 Mbit/s för skicka och 9,50 Mbit/s för att sända. Jag betalar för 10 Mbit/s via fiber så det känns skapligt.

#13

Postad 25 augusti 2009 - 16:40

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
93/60 fick jag, antagligen min routers fel att jag inte får snabbare.

#14

Postad 25 augusti 2009 - 18:40

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0

93/60 fick jag, antagligen min routers fel att jag inte får snabbare.


Inte testat att köra direkt utan routern?

#15

Postad 26 augusti 2009 - 07:42

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

Ringde bredband2 idag. De sa att de makulerade räkningen.

Jag har Blixtvik för 2:a gången. Inga problem. Fakturorna kommer som de ska. Dock tillkommer fakturavgifter. Men det gör det ju från många andra företag.

Mina hastigheter är enligt bredbandskollen: 9,20 Mbit/s för skicka och 9,50 Mbit/s för att sända. Jag betalar för 10 Mbit/s via fiber så det känns skapligt.


Lite OT, men...

Gällande fakturaavgifter så kan man, enligt en släkting till mig som jobbat som ekonomichef i många år, stryka det från fakturan och bara betala in det belopp som själva tjänsten kostar. Han själv gör tydligen alltid så. Dvs får man en faktura på 218 kr där 19 kr är fakturaavgift så betalar man bara in 199. Företagen har ingen laglig rätt att ta ut avgiften och kan alltså inte opponera sig. Om det stämmer eller inte låter jag vara osagt, men har man varit ekonomichef på ett större företag i många år borde man ha lite koll... :)

Tänker man efter så är det sjukt mycket pengar som företagen tjänar på fakturaavgifter! Ta exempelvis ett företag som skickar pappersfakturor till 250 000 kunder under en månad och på varje tar 19 kr i avgift... Sköna 4,75 mille in i kassakistan i bara fakturaavgifter! Snacka om "gratispengar" för företagen...

Nåväl...sorry för OT.

//P

#16

Postad 26 augusti 2009 - 08:19

Aengeln
  • Aengeln
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Tänker man efter så är det sjukt mycket pengar som företagen tjänar på fakturaavgifter! Ta exempelvis ett företag som skickar pappersfakturor till 250 000 kunder under en månad och på varje tar 19 kr i avgift... Sköna 4,75 mille in i kassakistan i bara fakturaavgifter! Snacka om "gratispengar" för företagen...

Gratispengar är väl att ta i. Hanteringen av fakturor, och då särskilt pappersfakturor, kostar tid och pengar. Sedan kan man ju ha åsikter om huruvida det bör vara inbakat i priset från början.

--A

#17

Postad 26 augusti 2009 - 11:18

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

Gratispengar är väl att ta i. Hanteringen av fakturor, och då särskilt pappersfakturor, kostar tid och pengar. Sedan kan man ju ha åsikter om huruvida det bör vara inbakat i priset från början.

--A


Till viss del är det gratispengar, inget snack. För inte kostar en pappersfaktura 19-25 kr för ett företag i porto, material och admin??? Företagen borde prissätta så att hanteringen täcks av priset för tjänsten, men gör det självklart inte för att avgifterna ÄR väldigt lukrativt för dem...

//P

#18

Postad 26 augusti 2009 - 16:47

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Till viss del är det gratispengar, inget snack. För inte kostar en pappersfaktura 19-25 kr för ett företag i porto, material och admin???

Nej, det är riktigt. Det är mycket dyrare än så, i normalfallet.

#19

Postad 26 augusti 2009 - 19:11

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

Nej, det är riktigt. Det är mycket dyrare än så, i normalfallet.


Menar du att det, i normalfallet, kostar ett företag mer än 19-25 kr att hantera en pappersfaktura?

//P

#20

Postad 27 augusti 2009 - 17:56

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Absolut.

#21

Postad 27 augusti 2009 - 19:17

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

Absolut.

Startar en egen tråd om detta så jag slipper lusa ner denna med OT.

//P

#22

Postad 04 december 2009 - 14:16

Unregisterede87639e4
  • Unregisterede87639e4
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Jag håller med absolut! Deras support är sämst. Det är ingen ide att ringa, man blir ställt i en kö och får vänta i timmar. Om man skickar dem ett mejl, får man ett automatiskt svarsmeddelande med ärendenummer. Det blir inte någonting mer. Idag väntar jag på svar i tre veckor. Jag skickade dem ett påminnelse och fick ett nytt automatiskt svarsmeddelande med ett nytt ärendenummer...

#23

Postad 06 december 2009 - 21:57

Unregistereddae7cbc8
  • Unregistereddae7cbc8
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Förstod jag det rätt att dem höjt priserna för sina kunder från 299 till 399? Det kan väl i så fall inte vara helt enligt reglerna. Man får väl inte höja mycket mer än KPI?

/Andreas

#24

Postad 19 januari 2010 - 19:31

Unregistered262f33e1
  • Unregistered262f33e1
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Samma här, jag har felanmält 7 ggr via mail och aldrig ens fått svar annat än det autogenererade svaret med ärendenummer. Helt otroligt hur man kan misshandla sina kunder på detta sätt.

Och som sagt, ringer man är det bara att vänta i drygt en timme i kö, sen kommer man fram till en arrogant supportmedarbetare som säger att han skall felanmäla det vidare, tar ditt ärende och kastar i papperskorgen.

Det var fantastiskt mycket bättre innan skycom sålde till bredband2.

Nu blir det byte.

#25

Postad 03 juli 2011 - 17:47

soueety
  • soueety
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
VARNING! Jag tänkte också varna för Bredband2! Jag har aldrig stött på så mycket problem under en så kort tid. De på supporten är också oerhört oförskämda.

Efter en oerhörd otrevlig upplevelse och konversation med en viss Niklas (som inte ville uppge sitt fulla namn) på Bredband2 angående en felaktig faktura valde jag att säga upp mitt abonnemang.

Jag är väldigt besviken på den behandling jag har fått. Inte bara samtalet (ovan) utan också den okunskap som finns deras egna erbjudanden och det merarbete jag utfört/utstått som kund inom en kort period; att jag fått fyra felaktiga fakturor (även efter två uppsägningar(!)), skickat flertalet mail, och tvingats ringa många samtal, inte bara till dem utan också till Opennet som är deras samarbetspartner för att reda ut allt krångel på Bredband2.

När jag krävde bli kopplad/få kontaktuppg till en ansvarig på Bredband2 efter Niklas bemötande blir jag vägrad detta, med anledning av att "de har bättre saker för sig". Vad är detta för svar? Jag jobbar själv på ett globalt företag med försäljning inom B2B och förstår inte alls vad en mellanchef kan ha för sig som är viktigare än att skapa business/PR/få nöjda kunder, särskild en mellanchef inom kundtjänst! Ännu en sak som jag undrar över är varför denna Niklas (som ansåg att allt gick rätt till) inte kommenterade "Kampanj Halva Priset" i fakturan som verkar komma från ingenstans. Och varför kunde inte han ska stå till service att kontakta Opennet själv, utan sa istället att JAG skulle kopiera erbjudandet och skicka det till dem?!

Jag har ännu (efter 4-5 månader) varken fått en ursäkt eller ett svar från företaget när jag mailade dem angående ovanstående problem.

Oprofessionellt, ansvarslöst och respektlöst!

Redigerat av soueety, 03 juli 2011 - 17:51.


#26

Postad 03 juli 2011 - 18:48

Unregisteredb592ef95
  • Unregisteredb592ef95
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Håller med. Har även jag fått ett slapphänt och oprofessionellt bemötande från telefonsupporten. Farsan nappade för nån månad sen på Mälarenergi Stadsnät's erbjudande om att få prova 100/10 i 30 dagar gratis innan det övergick till ett vanligt abonnemang hos vald tjänsteleverantör, eftersom Tele2 dröjde med att koppla in hans Internet, som han egentligen har som leverantör.

Han fick såklart hem ett välkomstbrev från Bredband2 där det står att han ingått ett 100/10 abonnemang efter bara 10 dagar typ. Varken Mälarenergi's eller Bredband2's support verkade inte ha en aning om vilket erbjudande jag pratade om när jag ringde supporten om detta, fast det klart och tydligt stod på Mälarenergi stadsnät's tjänsteportal.

Farsan sa upp det pålurade abonnemanget snabbt som ögat när han insåg vad som hänt. Nu vill då BB2 ändå ta betalt för uppsägningstiden även fast det inte ska tas betalt för någonting egentligen. Han har inte ingått ett avtal med er för faen! Inga stora pengar det handlar om, men han har blivit lurad av både Mälarenergi och BB2, sånt djävulskap accepteras inte!

Mälarenergi's support säger bara trött att jag ska kontakta tjänsteleverantören, BB2, och reda upp det med dom. Ringer då upp dom, och istället för att hjälpa mig med ärendet och reda upp det här med Mälarenergi (nästan naivt att tro att de ska hjälpa en, men ändå) så säger bara BB2-snubben lite nonchalant att jag ska skicka skärmdumpar på erbjudandet och en beskrivning om vad det handlar om så får vi se ungefär. Har gjort det, har gått snart två veckor och inte ett ljud från nån av dom.

Skäms för faen era nollor!

#27

Postad 03 juli 2011 - 19:07

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0
Ett hett tips är att kolla på BB2's hemsida om aktuella erbjudanden och inte gå efter vad som står på stadsnätens sidor. Dem är sällan lika uppdaterade på aktuella priser.

#28

Postad 03 juli 2011 - 19:18

Unregisteredb592ef95
  • Unregisteredb592ef95
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0

Ett hett tips är att kolla på BB2's hemsida om aktuella erbjudanden och inte gå efter vad som står på stadsnätens sidor. Dem är sällan lika uppdaterade på aktuella priser.


Jo absolut, men det som står på det specifika stadsnätets hemsida ska gälla, det är rejält klantigt att låta felaktig/gammal info stå kvar på en tjänsteportal som används av så många varje dag om det nu är ett gammalt erbjudande. Sen är inte farsan "superhajj" på datorer osv. så det är svårt för honom att ha koll på sådant.

Det var för övrigt många leverantörer man kunde välja mellan och det var en olycklig slump att han valde BB2.

Redigerat av Unregisteredb592ef95, 03 juli 2011 - 19:20.


#29

Postad 04 juli 2011 - 11:50

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Haha, jepp, BB2 suger. Hade en vän som skulle flytta till samma bostadsbolag som jag har och frågade vilket bredband hon skulle ha. Efter några sekunders tänkande:

- Allt annat än Bredband2 blir nog bra.

#30

Postad 09 december 2014 - 21:51

netza
  • netza
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Vill också varna för Bredband2.

Hade deras 100/100 i 1½ år utan problem med varken drift eller hastigheter. Tror det har gått ner en gång unner denna tid. Jag har varit en väldigt nöjd kund således tills de i augusti i år meddelade att de pga "ökade omkostnader" måste öka månadsavgiften med 200 spänn!!! Så från ca 300kr/månaden till ca 500!!!

Fick knappt någon information om det heller utan bara ett litet mail där jag ombads "läsa viktig info om prisförändring på deras kundportal." Inga utskick med brev eller dylikt alls. Sade upp det direkt.

Mitt avtal gick ut med dem i slutet av november och när jag skulle välja ny leverantör bland de mitt stadsnät erbjuder såg jag att Bredband2 ännu uppger att det kostar ca 300kr/månaden för 100/100 efter kampanjers slut om man är ny kund. Tydligen bara gamla kunder som de verkar ha "ökade omkostnader" för.

Pajasföretag...

#31

Postad 29 december 2015 - 11:13

jn82
  • jn82
  • Veteran

  • 1 712 inlägg
  • 1

Tecknade i september abonnemang hos dem via MKB's bredbandsportal, vid tillfället i fråga hade de erbjudande om halva priset i sex månader.

 

När jag två dagar senare får bekräftelsemailet så står det inget om halva priset, så jag mailar dem och frågar, får då till svar att det inte gäller mig eftersom jag varit kund hos dem sen tidigare. Då det inte stod något om detta i portalen när jag beställde så svarar jag att jag då inte längre vill ha abonnemanget. De vill då att jag ändå ska betala anslutningsavgift och för en månadsavgift.

 

Jag bestrider detta eftersom de ändrat villkoren från vad som presenterades när jag beställde, och jag anser därför inte att det finns något giltigt avtal och jag bör därmed inte ha något betalningsansvar alls.

 

Denna diskussionen har sedan pågått fram och tillbaks hela hösten.. varje mail jag skickar till dem tar det nästan en månad för dem att svara på, jag har bett dem ringa tillbaks till mig för att lösa situationen men de har de hittills inte gjort. Jag har ringt till dem vid flera tillfällen, då tar det oftast närmre en timme innan man får prata med någon. När man väl kommer fram så kan de inte förklara varför jag skulle behöva betala för något jag aldrig beställde, utan bara upprepar att de vill att jag ska betala. Jag har vid minst vid två tillfällen blivit lovad att en ansvarig person ska ringa tillbaks till mig, men det har hittills inte hänt.

 

Efter att jag bestridit fakturan har de vid två tillfällen försökt dra pengarna genom att skicka nya e-fakturor, jag har sen fått hem nya pappersfakturor som jag kontaktat dem och påmint om att jag bestridit dem, fått höra att det är markerat som "under utredning" i deras system, men fakturorna fortsätter att komma senast i form av ett inkassokrav och hot om att gå till kronofogden.

 

Så igår ringde jag inkassoföretaget och informerade om att jag bestridit fakturan eftersom vi tvistar om mitt betalningsansvar, får se vad de återkommer med, men förhoppningsvis har de bättre koll på hur det  fungerar än vad bredband2 verkar ha.

 

Deras beteende är så fruktansvärt oprofessionellt, att försöka ta dubbel så mycket betalt mot vad vi från början avtalade, sen fortsätta skicka fakturor efter att jag bestridit den och hota om kronofogden. Om de av någon outgrundlig anledning fortfarande anser att de har grund för kräva mig på pengar så får de ta det till domstol som alla andra istället för att försöka trötta ut mig.

 

Kollade idag upp med mitt försäkringsbolag vad det skulle kunna kosta mig om det kommer till domstol, är mer pengar än fakturan, men inte tillräckligt dyrt för att jag ska ge mig bara för den skull. De har inte rätt till mina pengar, och av ren princip tänker jag låta det gå till domstol om det ska krävas, även om det kostar mig mer pengar i slutändan.

 

Någon som känner en bra jurist som vore intresserad av att bistå ifall det går så långt? Kanske någon annan som är irriterad på bredband2s affärsmetoder...

 

Bifogar bilder hur det såg ut i portalen när jag beställde.. extra roligt att läsa när de skriver om hur bra kundtjänst de har när man själv suttit på andra sidan och väntar en månad på svar via mail..

 

Bifogad fil  screenshot1.png   136,46K   3 Antal nerladdningar

 

Bifogad fil  screenshot2.png   94,64K   2 Antal nerladdningar

 



#32

Postad 29 december 2015 - 16:39

dj_park
  • dj_park
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 1

Jag vill också varna för Bredband2!!!!

 

Bredband2 lockar sina kunder lågt pris och kampanjer. 
Men håll ögonen öppna! De smyghöjer priserna!!! 
Jag blev drabbad... mitt pris som var 216 kr/månad när jag tecknade för abonnemanget(100/100 Mbit) har de höjt i smyg med en liten notis på e-fakturan som betalas automatiskt och jag har betalat 265 kr/månad i 12 månader ovetande när deras ordinariepris ligger nu på 217 kr/månad!! De har lyckats lura till sig nästan 600 kr extra från mig! 

De lockar nya kunder med halva pris på ordinariepris i 6 månader men sedan luras de på dom som är trogna och betalar sina fakturor i tid via autogiro/e-faktura. 3 månaders förskottsbetalning är ett skämt! Vill man betala per månad så kostar det extra. Ännu ett sätt luras och binda upp sina kunder. 

Deras kundtjänst är under all kritik! Det tar minst 1 timmes telefonkö-tid för att komma fram och då får man ingen bra bemötande. 
Det värsta är att kundtjänsten inte erkänner att det inte har gått rätt till utan försvarar sitt bedrägliga affärsmodell och skyller på mig att jag inte uppmärksammat på prishöjningen, trots att de har brutit mot lag och PTS allmänna råd om villkorsändring. 

"PTS bedömning 
Enligt PTS bedömning har Bredband2 inte underrättat abonnenterna i enlighet med 5 kap 16 § LEK samt PTS allmänna råd om villkorsändringar. Det framgår av underlag som inkommit till PTS att bolaget inte underrättat abonnenterna en månad innan ändringen träder ikraft. Abonnenterna har inte heller fått upplysning om sin rätt att säga upp avtalet. Bredband2 har inte heller hållit information om villkorsändringen särskild från annan typ av information som 
tillhandahållaren tillhandahåller abonnenterna. " 

För att läsa hela dokumentet från PTS(Post- och telestyrelsen) sök på" bredband2" på PTS-hemsidan och sedan klicka på länken som heter"Underrättelse-bredband2-15-3071" 

Kan verkligen inte rekommendera detta företag. Kundtjänsten är ur-ursel och deras affärsmodell är att locka nya kunder med kampanjer och lura befintliga kunder på pengar!



#33

Postad 29 december 2015 - 17:38

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 1
Jag är också missnöjd med bredband2. Hade dem för drygt ett år sedan. Fick plötsligt mycket dålig hastighet ner. Kunde konstatera att min hastighet mot stadsnätet var nära 100/100 vilket också var vad jag betalade för, men hastigheten mot internet var på typ 4/100 mbit. De hävdade trots detta att jag skulle felsöka min egen utrustning då de inte kunde hitta något fel. Med anledning av det sa jag upp mitt abonemang under samma samtal. Fick leva med dem drygt en månad under uppsägningstiden. Vilket jag egentligen inte borde accepterat, då de inte levererade tjänsten jag betalade för. Jag bytte till Bahnhof och direkt efter bytet kunde jag åter i stort sätt maxa min lina. Fyllde i samband med detta i ett utvärderingsformulär, där jag uttryckligen bad dem kontakta mig i detta ärende, vilket de helt ignorerade.
Min upplevelse är således:
#usel tjänst
#usel kundtjänst, som saknar kompetens och ger dåligt bemötande
#usel kundvård som ignorerar kund

#34

Postad 30 december 2015 - 08:03

jn82
  • jn82
  • Veteran

  • 1 712 inlägg
  • 0

Jag vill också varna för Bredband2!!!!

 

Bredband2 lockar sina kunder lågt pris och kampanjer. 
Men håll ögonen öppna! De smyghöjer priserna!!! 
Jag blev drabbad... mitt pris som var 216 kr/månad när jag tecknade för abonnemanget(100/100 Mbit) har de höjt i smyg med en liten notis på e-fakturan som betalas automatiskt och jag har betalat 265 kr/månad i 12 månader ovetande när deras ordinariepris ligger nu på 217 kr/månad!! De har lyckats lura till sig nästan 600 kr extra från mig! 

De lockar nya kunder med halva pris på ordinariepris i 6 månader men sedan luras de på dom som är trogna och betalar sina fakturor i tid via autogiro/e-faktura. 3 månaders förskottsbetalning är ett skämt! Vill man betala per månad så kostar det extra. Ännu ett sätt luras och binda upp sina kunder. 

Deras kundtjänst är under all kritik! Det tar minst 1 timmes telefonkö-tid för att komma fram och då får man ingen bra bemötande. 
Det värsta är att kundtjänsten inte erkänner att det inte har gått rätt till utan försvarar sitt bedrägliga affärsmodell och skyller på mig att jag inte uppmärksammat på prishöjningen, trots att de har brutit mot lag och PTS allmänna råd om villkorsändring. 

"PTS bedömning 
Enligt PTS bedömning har Bredband2 inte underrättat abonnenterna i enlighet med 5 kap 16 § LEK samt PTS allmänna råd om villkorsändringar. Det framgår av underlag som inkommit till PTS att bolaget inte underrättat abonnenterna en månad innan ändringen träder ikraft. Abonnenterna har inte heller fått upplysning om sin rätt att säga upp avtalet. Bredband2 har inte heller hållit information om villkorsändringen särskild från annan typ av information som 
tillhandahållaren tillhandahåller abonnenterna. " 

För att läsa hela dokumentet från PTS(Post- och telestyrelsen) sök på" bredband2" på PTS-hemsidan och sedan klicka på länken som heter"Underrättelse-bredband2-15-3071" 

Kan verkligen inte rekommendera detta företag. Kundtjänsten är ur-ursel och deras affärsmodell är att locka nya kunder med kampanjer och lura befintliga kunder på pengar!

Det var precis samma som hände mig första gången jag sa upp abonnemanget hos dem.. att jag sedan blev kund hos dem igen var pga mitt eget dåliga minne och lite stressad situation när jag skulle välja den nya leverantören :(

 

De hade också smygt in höjningen genom att bara höja beloppet på min faktura, men jag märkte det, och ringde och klagade och fick igenom att mitt dåvarande abonnemang avslutades utan uppsägningstid eftersom jag inte accepterade prishöjningen.



#35

Postad 30 december 2015 - 08:17

Unregistered42176b20
  • Unregistered42176b20
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 1
Råkade ut för liknande, hade 6 månader för halva priset (vilket givetvis var ett bra erbjudande). Efter bindningstiden får jag en faktura på 975 kr för tre månader, och tänker att jag ska kolla upp andra leverantörer. Ser då på stadsnätets hemsida att Bredband2 tar 287 kr för 100/100 Mbit, men mig fakturerar de alltså 325 kr. Sade upp via deras hemsida, fick bekräftelse flera dagar senare (med uppsägningsdatum den dag de behagade svara). Ska bli spännande att se om de klarar återbetalningen av det jag betalat i förskott. Även om de är billigast så vill jag inte göra affärer med ett företag som försöker luras.

#36

Postad 16 februari 2016 - 12:27

jmkhenka
  • jmkhenka
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Bredband2 är nog det sämsta jag stött på.

 

I Umeå är bredband2 en del av det öppna nätet (kommunicera) där bla bostaden är inkopplad.

 

Vi kan välja lite olika operatörer och jag hade tidigare Bahnhof. Funkat bra, men det kostade 359kr/mån för 200/100

Jag tänkte sänka kostnaden lite och valde då att byta till Bredband2 i torsdags.

 

Men allt var lugnt hela fredag, lö, sö. Men på måndag började strulen.

 

Linan kopplades ned, man kom inte ens åt kommuniceras beställningsportal.

Omstart av router löste problemet... tills det kopplades ned igen.

 

Det visade sig sen bero på en så enkel sak som nedladdning. Jag hade en torrent som började ladda med maxfart ca 20mb/sec och då dök linan.

Den funkade tills att nedladdningen startade igen..

 

Dom verkar med andra ord ha en funktion som STÄNGER NED LINAN när man använder maxkapaciteten.

 

Orkade inte bråka med tekniker eller felanmälan så jag sa upp det samma dag och bytte tillbaka till bahnhof och hör o häpna, inga problem!

 

Felet var alltså inte kommuniceras utan bredband2's fel, då det är det enda jag bytt.

 

Så är dina intensioner att använda det du betalar för, gå inte med bredband2.



#37

Postad 17 februari 2016 - 11:30

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Fuck. Jag som precis beställt detta.



#38

Postad 17 februari 2016 - 19:40

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

du har ångerrätt enligt distansköpslagen, om du inte är ett företag. eller, om du inte beställt i ett företags namn.



#39

Postad 18 februari 2016 - 10:36

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

  • 3 086 inlägg
  • 0
Jag har bredband2 och har haft problem med hög ping och packetloss senaste tiden. Problemen kommer nästan alltid runt 19-tiden och sitter i till runt 23. Gissningsvis har de otillräcklig kapacitet. Funderar på att byta till Bahnhof istället för det börjar bli jävligt frustrerande att sitta på en 1000/100 som bara är bra på pappret.

#40

Postad 18 februari 2016 - 12:11

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

du har ångerrätt enligt distansköpslagen, om du inte är ett företag. eller, om du inte beställt i ett företags namn.

 

Mmm i 14 dagar ja. Men jag beställde tidigt januari. 

Får leva med dem en månad då.



#41

Postad 01 mars 2016 - 19:44

sampay
  • sampay
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

Varning för bredband2

jag valde IPS från qmarket och enligt qmarket och bredband2 skulle tjänsten varit igång samma tid men det gjorde den ej. försökt jaga supporten och bredband2 efter flera omgångar och en väldigt dåligt bemötande och service får man information om att felsökningen måste vidare och supporten kan inte hantera det(undrar vad teknisk support är till då? - kunskapen kan ifrågesättas) 

3 dagar efter blir arg och nämner så säger supporten upp avtalet . Jätte seriöst bolag !!! 

Varning för denna.. jag hoppas att ni andra inte skall uppleva detta och få dålig dag pågrund av bredband2 kundbemötande.

 

Verkligen oseriöst bolag och väldigt dåligt service. ursula på det de gör och leverans deras tjänster.

 

Japp snabb internet och lyhörd är deras brand.. visst är det - NOT  :lol: 

 

Varning, varning!!! för denna bolag

 


ångerrätten gäller såvida tjänsten är inte aktiv men det bredband2 väljer att göra är att aktivera men bara hos de själva och inget som levereras och kan strykas mer än hos de själva enbart. alltså innebär att tjänst som du tänkas blir aktiva samma minut och då har du 1 månads uppsägnings tid vare sig det står 14 dagars ångerrätt eller ej. De luras väldigt bra verkar det som.


Redigerat av sampay, 01 mars 2016 - 19:44.


#42

Postad 01 mars 2016 - 22:46

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
Jag blir fakturerad 351 kr vart tredje månad för 100/100,det tycker jag är rimligt.Bor i Växjö. Men supporten håller jag med om är genomusel. Kan plötsligt inte skicka mail från iphonen eller paddan längre och supporten har ingen aaaning om varför och säger att jag får vända till apple som säger att jag får kontakta leverantören. Moment 22 eller?

#43

Postad 02 mars 2016 - 20:25

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0

verkar som alla som klagar här har haft 100/100.  det är ju inte speciellt unik hastighet, kan man få överallt på stan ju..  



#44

Postad 08 mars 2017 - 15:01

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
Jag kollade vad mitt abb kostade och det låg på 145kr mån. Så jag kollade vad det sklle kosta om jag gick med som ny kund och då skulle det kosta 107kr mån efter nykundsrabatten så jag begärde att få priset sänkt till det. Inga problem. Bra jobbat BB2.

#45

Postad 27 mars 2017 - 12:13

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0

Har 500/500 som funkar kanon men 2 års avtalet går ut i November så vi får se vad man får för erbjudande.



#46

Postad 27 mars 2017 - 19:36

e_kauf
  • e_kauf
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Varning för oseriöst företag!!!!
Varning för oseriöst företag!!!!
Varning för oseriöst företag!!!!

Jag borde ha läst kommentarer ovan innan jag tecknåde abonnemang.
LÄS ALLA KOMMENTARER INNAN DU GÖR NÅNTING ......



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.