Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Glad nyhet Onkyo tar sitt ansvar, med nytt serviceprogram.

217 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 15 december 2015 - 08:51

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Någon som har haft en 3009 och provat att skriva in serienr? Tycker min har börjat bete sig lite underligt ibland. Svårt att låsa in ljudet (dock bara från min HTPC, ej från PS4).

Vill inte skriva in serienr nu då jag inte vill skicka iväg den och vara utan några veckor...



#102

Postad 15 december 2015 - 14:01

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0

Tack för tipset Fellow88, det är bra att tänka på när det blir dags för en ny förstärkare.

 

Och OMD, ja du har givetvis rätt. Oron för Onkyo är sannolikt lite överdramatiserad och man måste vara ärlig och säga att de tagit ett stort ansvar och gör mycket för att åtgärda problemen. Men elektronikbranschen är högt konkurrensutsatt och om förtroendet för ett märke, särskilt ett högprestandamärke, börjar brista kan det vara svårt att reparera. Och just det faktum att det är ett fel som varit så utbrett och hållit i sig i så många år gör att många tappar förtroende så pass mycket att de vill prova andra märken.

 

Men, bortsett från allt detta så har du rent faktiskt rätt (det jag skriver är mer en känslomässig sak). Att dramatiskt säga "aldrig mer Onkyo" är en överdrift och jag tror att de som väljer en Onkyo i framtiden säkert har goda chanser att bli nöjda.

 

Om jag sedan kan följa sunt förnuft när jag väljer nästa gång eller låter de känslomässiga aspekterna råda, och kanske även att det ibland är bra att testa nya märken för att se vad man gillar, ja det är en annan fråga. Jag hoppas dock att min 818 kommer att hålla åtskilliga år till!



#103

Postad 15 december 2015 - 19:49

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Någon som har haft en 3009 och provat att skriva in serienr? Tycker min har börjat bete sig lite underligt ibland. Svårt att låsa in ljudet (dock bara från min HTPC, ej från PS4).
Vill inte skriva in serienr nu då jag inte vill skicka iväg den och vara utan några veckor...


Du kan skriva in serie numret och se om det funkar utan att sedan klicka vidare så blir det ingen arbetsorder på den.
Då måste köra ett par steg till och fylla i adress etc innan det blir " skarpt "

#104

Postad 15 december 2015 - 20:23

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

  • 1 149 inlägg
  • 0
De stämmer inte. De blir Skarpt så fort du skriver in serienumret. Gjorde de själv o fick kontakta onkyo som resetade mitt nummer så jag kunde göra om det.

#105

Postad 15 december 2015 - 20:35

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

De stämmer inte. De blir Skarpt så fort du skriver in serienumret. Gjorde de själv o fick kontakta onkyo som resetade mitt nummer så jag kunde göra om det.


Då har de ändrat hur det funkar, jag skickade en för ganska länge sedan.

#106

Postad 16 december 2015 - 08:56

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Precis.. jag vågar helt enkelt inte då jag vill slippa eventuellt strul med att "låsa upp" mitt serienr ifall den nu behöver service.



#107

Postad 16 december 2015 - 17:16

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

  • 1 149 inlägg
  • 0
Oroväckande många som har skrivit om problem på onkyo Europas Facebook pch samtidigt verkar ingen få svar heller.

#108

Postad 16 december 2015 - 22:12

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Problem med sin receivers eller själva "servicen" ?



#109

Postad 17 december 2015 - 05:27

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

  • 1 149 inlägg
  • 0
Både och:/

#110

Postad 17 december 2015 - 09:43

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Amen va fan. 

Kan ju inte skicka iväg den och sen "hoppas" att jag får tillbaka den lagad...



#111

Postad 17 december 2015 - 10:08

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Amen va fan. 
Kan ju inte skicka iväg den och sen "hoppas" att jag får tillbaka den lagad...


Du får tillbaka den lagad.

#112

Postad 17 december 2015 - 10:22

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Jo det kan man ju hoppas. Men rapporter om att det inte går smidigt är ju inte roliga :) 

Får nog vänta tills efter jul iaf, för många helgdagar nu för att det ska kunna gå någorlunda snabbt.



#113

Postad 17 december 2015 - 21:28

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

  • 1 149 inlägg
  • 0
Snabbt går de sen iaf. Skickade min på fredagen o fick den torsdag veckan efter

#114

Postad 18 december 2015 - 06:32

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Samma för mig, min var borta mindre än en vecka

#115

Postad 18 december 2015 - 08:51

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Okey! Det låter ju trevligt.

Har utöver min 3009, endast en Onkyo 507 som står i vardagsrummet... kanske kan den duga i en veckas tid.



#116

Postad 18 december 2015 - 10:01

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Men du bör nog vänta att skicka till efter jul & nyår, den blir nog stående över helgerna

#117

Postad 07 februari 2016 - 15:27

snottra
  • snottra
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Tackar för denna tråd ,min nr515 tappade ljudet å nätverket  å har kollat och min är med programmet så paket på väg till mig nu :D



#118

Postad 08 februari 2016 - 15:46

veso
  • veso
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hur långt tid tar det att få lådan för att packa ned receiver. Beställde för en vecka?

#119

Postad 16 februari 2016 - 08:10

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

  • 652 inlägg
  • 0

Nu har min PR-SC5509 börjat strula har ingen bild ibland då jag får växla mellan olika ingångar sen kommer bilden tillbaka.

Det felet bör väl gå på den förlängda garantin?



#120

Postad 24 februari 2016 - 00:15

hedstrom
  • hedstrom
  • Lärjunge

  • 250 inlägg
  • 0

Då har min 808 lagt av helt efter att strulat till och från i 3mån. Har gått att få igång ljudet om man satt på och stängt av den flera gånger men nu går inte ljudet igång alls. Men som tur var fanns mitt serienummer med så de skickar hit ett paket så får vi hoppas att jag får hem den lagad sedan.

Men som jag förstått det som så verkar det inget lurt med det här nu =)

 

edit: Fick skickad en etikett till min mail nu så jag kan skicka iväg den med ups, men i mailet står det även:

 

Bifoga en detaljerad beskrivning av felet till enheten, samt en kopia av ditt inköpsbevis.
Utan inköpsbevis eller annan handling som bevisar garantin ditt fall kommer att behandlas som ur garantireparation.

 Vänliga hälsningar,
 Onkyo Service Team

 

Min förstärkare är köpt i slutet av 2010 så garantin är slut för länge sedan, men antar att de lagar det gratis i alla fall om jag skickar med en kopia på det kvittot? För jag vill inte ha en räkning hem på ett x antal 1000 sen.


Redigerat av hedstrom, 24 februari 2016 - 12:50.


#121

Postad 29 februari 2016 - 21:07

snottra
  • snottra
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

fick mail av onkyo idag 

Dear Onkyo customer,

Your service order is finished and passed to our logistic forwarder.

Shipment will be done by UPS  :)
 



#122

Postad 07 mars 2016 - 19:46

hedstrom
  • hedstrom
  • Lärjunge

  • 250 inlägg
  • 0

fick mail av onkyo idag
Dear Onkyo customer,

Your service order is finished and passed to our logistic forwarder.

Shipment will be done by UPS :)


Hur lång tid låg den hos onkyo innan den blev klar? Min har varit där sen i torsdags.

#123

Postad 08 mars 2016 - 17:14

snottra
  • snottra
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Hur lång tid låg den hos onkyo innan den blev klar? Min har varit där sen i torsdags.

hmm ca 2 veckor tog det,men nu är den hemma ,har ej packat upp den än pga köpt ny reciver då jag trodde man skulle slänga onkyon 



#124

Postad 13 juni 2016 - 06:34

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Hallå,

Igår hände något märkligt med min receiver. 80minuter in i filmen så försvann helt plötsligt ljudet. Inget meddelande på receivern, Dolby TrueHD lyste fortfarande i displayen men inget ljud över huvud taget. Byter ingång fram och tillbaka och nu fungerar ljudet igen, men försvinner vid samma scen igen. 

Stänger av receivern och sätter på den igen. Ljudet fungerar. Efter någon minut stängs receivern av?! WTF! Startar receivern igen. "Check SP Wire" står det i displayen.... Har ledsnat och stänger av skiten och går upp och lägger mig. 

Receivern har alltså stått på samma ställe i ett år och jag har inte flyttat några kablar eller kopplat om något, så tror faktiskt inte att det är ett kabelfel, även om jag givetvis ska gå igenom alla kopplingar.

Men det jag undrar är om någon av er som skickat in receivern till Onkyo för reparation har fått samma fel? Dvs att ljudet bara försvinner mitt i en film eller att receivern stänger av sig?



#125

Postad 13 juni 2016 - 16:25

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Kan även vara ett filter i en högtalare som pajat så förstärkaren upplever en kortslutning.

#126

Postad 13 juni 2016 - 18:50

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Om en högtalare pajjat borde det väll låta kasst?

#127

Postad 13 juni 2016 - 18:54

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Ja det borde det, men du testa att ta bort en kabel i taget och se om någon kabel är problemet.
Om en kabel är problemet så får du testa att byta den, är felet kvar då kan man misstänka högtalaren.

#128

Postad 13 juni 2016 - 18:54

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 957 inlägg
  • 0

Stycket du spelade när det hände första gången, var du fullt drag då typ action/explosioner?

 

Jag hade banne mig dragit ut allt i högtalarväg o kopplat in steg för steg bara för att utesluta något där.



#129

Postad 13 juni 2016 - 19:49

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Japp det var fullt drag på referensvolym.

Jag kan ju börja med att rycka ur frontarna.

#130

Postad 13 juni 2016 - 20:14

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 957 inlägg
  • 0

Funderade på just det och om det blev før varmt eller om en lødning har slæppt.

Bara det inte någon som har gett sig inne i førstærkaren!

 

Høgtalarfilter kan bli rejælt varma dom med men ær inte lika vanligt.

"håller tummarna"



#131

Postad 14 juni 2016 - 18:03

Evelon
  • Evelon
  • Forumräv

  • 515 inlägg
  • 0

Min 607:a har börjat vilja ha en uppstartstid på ca 20 minuter innan den visar bild. Då utan ljud, efter att ha stängt av/på den igen så funkar det.
Köpte min 2009 och testade att lägga in mitt serienummer men fick till svar att denna modell inte behövde service. När jag läser om problemet på nätet verkar det vara hdmi komponenterna som gett upp på grund av värme? Jag tänkte ändå köpa ny förstärkare men hade ju varit kul om de hade gått på förlängda garantin.


Redigerat av Evelon, 14 juni 2016 - 18:06.


#132

Postad 23 juni 2016 - 09:46

Unregistered92e1cd16
  • Unregistered92e1cd16
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Hm. Skickade inte min TX-NR3007 för reparation då nätverksalternativet i menyn är "utgråat"...Fick tillbaks den i samma skick. Tydligen testar de inte ens funktionerna när de bytt. Onkyo vill nu att jag ska skicka min till en svensk reparatör....om det inte är fel på det bytta kretskortet så ska jag stå för kostnaden. Riktigt dåligt. Har anmält till ARN. Kommer personligen undvika Onkyo. Är/blir en alldeles för dyr produkt för denna korta livslängd.

 

//Anders



#133

Postad 01 juli 2016 - 19:26

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0
Vafuck.

Kollade om min 717 ingick i deras service program för ett halvår sen, det gjorde den inte..

Och idag balla den ur när jag ska köra ps4:an, funkat klockrent innan men nu står stärkaren bara o flippar nån swish i en loop, ingen bild ingenting även om jag rosetter ps4:an mm.

Ska man slänga den nu då? Säger ju o jag har ingen lust o köpa ny då den täcker mina nuvarande behov (när den fungerar)
Switch skulle det stå :)

#134

Postad 02 juli 2016 - 06:36

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Ja det borde det, men du testa att ta bort en kabel i taget och se om någon kabel är problemet.
Om en kabel är problemet så får du testa att byta den, är felet kvar då kan man misstänka högtalaren.

 

 

Stycket du spelade när det hände första gången, var du fullt drag då typ action/explosioner?

 

Jag hade banne mig dragit ut allt i högtalarväg o kopplat in steg för steg bara för att utesluta något där.

En liten uppdatering.

Jag bytte ut alla kablar, till alla högtalare. Men när jag såg Deadpool i veckan så hände det igen (i en scen med en stor explosion). Ljudet bara försvann. Bilden rullade vidare. Jag hade referensvolym. Stängde av förstärkaren. Hämtade en till öl, sen startade jag filmen igen med lite lägre volym. Kunde då kolla klart på hela rullen utan problem.

Igår såg jag film igen, en med mycket effekter, på referensvolym. Inga problem.

Så vad tror vi? Lär knappast vara fel på högtalarna då det låter utmärkt. Är det "loss of audio/network" som förlängda garantin täcker?



#135

Postad 02 juli 2016 - 08:54

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

En liten uppdatering.
Jag bytte ut alla kablar, till alla högtalare. Men när jag såg Deadpool i veckan så hände det igen (i en scen med en stor explosion). Ljudet bara försvann. Bilden rullade vidare. Jag hade referensvolym. Stängde av förstärkaren. Hämtade en till öl, sen startade jag filmen igen med lite lägre volym. Kunde då kolla klart på hela rullen utan problem.
Igår såg jag film igen, en med mycket effekter, på referensvolym. Inga problem.
Så vad tror vi? Lär knappast vara fel på högtalarna då det låter utmärkt. Är det "loss of audio/network" som förlängda garantin täcker?


Jag tror att det var att du hämtade en öl

#136

Postad 02 juli 2016 - 09:03

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 957 inlägg
  • 0

Förutom att slutstegen ev klipper och recivern går in i något sorts skyddsläge.

(temp varning, den tror den ser dc osv osv)

 

Nu famlar jag efter hamlmstrån, men det är hdmi delen som Onkyo hade probs med förr?

Kan det vara så att vid actionfyllda delar så blir nivån in helt enkelt för hög, alltså digital klippning?

Som sagt, halmstrån men kan du sänka nivån på källan?

Och om du inte kan, går det att köra analogt mellan källa och Onkyon?

 

Mest så man kan utesluta hdmi delen.



#137

Postad 02 juli 2016 - 16:01

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Jag tror att det var att du hämtade en öl

 

Haha, ja jo säkert därför  :P

 

Förutom att slutstegen ev klipper och recivern går in i något sorts skyddsläge.

(temp varning, den tror den ser dc osv osv)

 

Nu famlar jag efter hamlmstrån, men det är hdmi delen som Onkyo hade probs med förr?

Kan det vara så att vid actionfyllda delar så blir nivån in helt enkelt för hög, alltså digital klippning?

Som sagt, halmstrån men kan du sänka nivån på källan?

Och om du inte kan, går det att köra analogt mellan källa och Onkyon?

 

Mest så man kan utesluta hdmi delen.

Jag tror inte det beror på att den klipper eller liknande. Vid kortslutning/skyddsläge så stängs receivern av helt. Den blir inte bara tyst.
Dessutom står den väl ventilerat. Jag delar även alla högtalare vid 80hz, så den får knappt jobba.

Källan är antingen en PS4 eller en HTPC som skickar bitstream, så det finns ingen möjlighet att ställa nivån. Felen som det förlängda service programmet täcker är "loss of audio" och loss of network". Felet beror på en defekt krets i receivern. Om det även påverkar analog ingång vet jag faktiskt inte, men troligtvis bara HDMI.

Att testa analogt känns dock inte aktuellt... skulle isf bara bli stereo och det använder jag aldrig någonsin. Men jag uppskattar att du försöker hjälpa mig :) 

Jag ska pressa receivern ikväll och se om jag kan bocka av några fler "experienced issues" enligt Onkyos lista.



#138

Postad 02 juli 2016 - 20:33

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 957 inlägg
  • 0

Hoppas det löser sig så smärtfritt som möjligt!

Och ett minst sagt udda problem, mindre trevligt för Onkyo bara.



#139

Postad 03 juli 2016 - 06:29

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Hoppas det löser sig så smärtfritt som möjligt!

Och ett minst sagt udda problem, mindre trevligt för Onkyo bara.

Det ska nog lösa sig. I värsta fall får jag köpa en ny receiver, vilket inte är någon jätte nackdel i sig  :D 

Men problemet finns enligt Onkyo bara på receivers tillverkade mellan 2009-2012. Så de ska vara lungt om man har en lite nyare modell.

 



#140

Postad 17 juli 2016 - 15:56

BOLLING3R
  • BOLLING3R
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Jag har fått problem med min Onkyo 616. Lär stänga av o på för att få ljud. Gjorde en reset men då kunde jag inte välja multichannel och högtalarna va grå markerad i menyn. Är lite osäker på valet man ska bocka i på Onkyos sida. Jag får samma problem när jag ska ha tv ljud ut via högtalarna.

#141

Postad 17 juli 2016 - 16:11

BOLLING3R
  • BOLLING3R
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Jag har fått problem med min Onkyo 616. Lär stänga av o på för att få ljud. Gjorde en reset men då kunde jag inte välja multichannel och högtalarna va grå markerad i menyn. Är lite osäker på valet man ska bocka i på Onkyos sida. Jag får samma problem när jag ska ha tv ljud ut via högtalarna.


Lär väl ringa annars men de pratade tyska :/

#142

Postad 05 augusti 2016 - 10:52

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Något som vet om man fortfarande kan kontakta något av de auktoriserade service centers i Sverige för att utnyttja detta garantiprogram?

Onkyo listar Servicepartner AB (AV-Link) samt Assist Servicekedjan i Linköping som auktoriserade service partners. 

Det vore skönt att slippa skicka den till Tyskland...



#143

Postad 05 augusti 2016 - 12:46

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Något som vet om man fortfarande kan kontakta något av de auktoriserade service centers i Sverige för att utnyttja detta garantiprogram?
Onkyo listar Servicepartner AB (AV-Link) samt Assist Servicekedjan i Linköping som auktoriserade service partners. 
Det vore skönt att slippa skicka den till Tyskland...


Det går snabbt att skicka till Tyskland, troligtvis snabbare än att få den servad i Sverige.
I Tyskland har de alla delar på lager annars går det nog några extra dagar i väntan på rätt delar.

#144

Postad 06 augusti 2016 - 08:09

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Det går snabbt att skicka till Tyskland, troligtvis snabbare än att få den servad i Sverige.
I Tyskland har de alla delar på lager annars går det nog några extra dagar i väntan på rätt delar.

Okey. Igår gjorde jag en firmware uppdatering och nollställning av receivern. Ska se om den eventuellt fungerar bättre nu annars måste jag skicka den. Dessutom dubbelkollade jag alla högtalaranslutningar ännu en gång. Det finns verkligen ingen kortslutning någonstans så jag förstår inte varför jag har fått "CHECK SP WIRE" några gånger (jag har aldrig sett det nämnas i samband med felet som den här tråden behandlar).

 

Jag blir ju såklart lite orolig att det skulle vara något fel på en högtalare som du skrev.



#145

Postad 28 augusti 2016 - 10:29

igelkotten
  • igelkotten
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Hej. Jag har en TX-NR616 och har fått detta problemet.

Inget ljud alls och inget "klick" när ljudfälten aktiveras (inte det första klicket precis när apparaten slås på). Och nätvärksinställningarna är utgråade i inställningarna.

 

Däremot kan jag få igång den genom att slå av och slå på flera gånger. Detta verkar bero på att en komponent bara fungerar när den blir uppvärmd, vilket den kanske säkert blir om man slår av och på apparaten flera gånger.

(0:45 in i denna videon värmer de upp komponenten med en halogenlampa, vilket ger en tillfällig fix: https://www.youtube....h?v=WVEcGYlcztA).

 

Nu har jag anmält detta och väntar på paket och ettikett.

Det är alltså till Tyskland den ska skickas?


Redigerat av igelkotten, 28 augusti 2016 - 10:42.


#146

Postad 28 augusti 2016 - 10:33

igelkotten
  • igelkotten
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Okey. Igår gjorde jag en firmware uppdatering och nollställning av receivern. Ska se om den eventuellt fungerar bättre nu annars måste jag skicka den. Dessutom dubbelkollade jag alla högtalaranslutningar ännu en gång. Det finns verkligen ingen kortslutning någonstans så jag förstår inte varför jag har fått "CHECK SP WIRE" några gånger (jag har aldrig sett det nämnas i samband med felet som den här tråden behandlar).

 

Jag blir ju såklart lite orolig att det skulle vara något fel på en högtalare som du skrev.

 

Hej, "CHECK SP WIRE" fick jag för ca ett halvår sedan. Undersökte om det verkligen kunde finnas någon kortslutning någonstans, men fattar inte hur det har kunnat bli kortslutning.

Det hände bara en gång, problemet kom aldrig tillbaka.

 

Detta verkar i alla fall inte ha något samband med felet som tråden handlar om.


Redigerat av igelkotten, 28 augusti 2016 - 10:38.


#147

Postad 28 augusti 2016 - 11:58

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Hej, "CHECK SP WIRE" fick jag för ca ett halvår sedan. Undersökte om det verkligen kunde finnas någon kortslutning någonstans, men fattar inte hur det har kunnat bli kortslutning.

Det hände bara en gång, problemet kom aldrig tillbaka.

 

Detta verkar i alla fall inte ha något samband med felet som tråden handlar om.


Det har inte kommit tillbaka efter firmware uppdateringen. Dock så måste jag efter uppdateringen ALLTID först sätta på receivern, sedan stänga av den och sätta på den igen för att det ska bli ljud via HDMI. I övrigt fungerar den bättre och ljudet har inte försvunnit mitt i en film så som det gjort tidigare.

Så det är till 100% någonting fel på HDMI-kortet. Men jag måste hitta någonting att ha under tiden den är borta på lagning... Fixar verkligen inte att vara utan förstärkare i 1-3 veckor!



#148

Postad 21 september 2016 - 08:45

mcbain
  • mcbain
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

Någon som skickat in sin och begärt en voucher för att köpa en rabatterad 646 och kan svara på ungefär hur lång tid det tar innan man får vouchern? 



#149

Postad 21 september 2016 - 12:28

igelkotten
  • igelkotten
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Det har inte kommit tillbaka efter firmware uppdateringen. Dock så måste jag efter uppdateringen ALLTID först sätta på receivern, sedan stänga av den och sätta på den igen för att det ska bli ljud via HDMI. I övrigt fungerar den bättre och ljudet har inte försvunnit mitt i en film så som det gjort tidigare.

Så det är till 100% någonting fel på HDMI-kortet. Men jag måste hitta någonting att ha under tiden den är borta på lagning... Fixar verkligen inte att vara utan förstärkare i 1-3 veckor!

Ja, det är segt att vara utan förstärkare. Igår fick jag äntligen tillbaka min TX-NR616 efter 1,5 vecka.

 

När jag slog på den trodde jag att den fortfarande var trasig. Nu tar det några sekunder extra innan det andra "klicket" kommer, kändes som en evighet första gången.



#150

Postad 21 september 2016 - 12:32

igelkotten
  • igelkotten
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Någon som skickat in sin och begärt en voucher för att köpa en rabatterad 646 och kan svara på ungefär hur lång tid det tar innan man får vouchern? 

Vet inte hur lång tid det tar att få en voucher, men för mig tog det 2-3 arbetsdagar att skicka den till tyskland, de hade den i ca 2 arbetsdagar, sedan tog det 2-3 arbetsdagar att skicka tillbaka den.

Om de arbetar lika snabbt med vouchers som med reparationer så borde det alltså ta 4-5 arbetsdagar från att du skickade iväg den.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.