Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Extra slutsteg till Marantz SR6010 - frågor

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 27 november 2016 - 10:21

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Jag har, som jag varit inne på tidigare här, funderat på att köpa ett extra slutsteg till min Marantz SR6010 för att kunna driva ytterligare ett par Atmoshögtalare. När jag surfat runt lite på detta inser jag att separata slutsteg är lite dyrare än jag räknat med, och jag känner att om jag köper ett begagnat för säg 1500-2000 kronor, så är detta slutsteg lite overkill för att driva två små bakre Atmoshögtalare. Så - då funderar jag på om man då tjänar på att driva frontarna med slutsteget istället, och låter receivern driva alla fyra Atmoshögtalare. Och går det ens att göra så med en Marantz SR6010 - dvs assigna de inbyggda slutstegen att driva 4 st Atmoshögtalare, 1 center och 2 bakre surrond?  Och om detta går - hur bra slutsteg måste man ha för att man ska tjäna på att driva frontarna med ett separat slutsteg istället? Dessutom - hur funkar Audyssey XT32-kalibreringen när man slänger på extra slutsteg?

Många frågor blir det... 



#2

Postad 27 november 2016 - 10:25

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
Köp ett bra slutsteg/ receiver med pass through. Du kommer att få markant bättre stereoljud genom den vid 2-kanal hifi samt även bättre tryck vid om du driver frontarna. Största högtalarna bör drivas separat.

Redigerat av Hoggeman, 27 november 2016 - 10:27.


#3

Postad 27 november 2016 - 11:06

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Nu har jag iofs bara stativhögtalare som frontar (NHT SuperOne), men de är ju ändå större än mina Atmosburkar... men det går alltså att assigna även fronthögtalarutgångarna, trots att det bara är Surround Back, Front Wide samt Height-utgångarna som är märkta som assignable?



#4

Postad 27 november 2016 - 12:09

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0

Nu har jag iofs bara stativhögtalare som frontar (NHT SuperOne), men de är ju ändå större än mina Atmosburkar... men det går alltså att assigna även fronthögtalarutgångarna, trots att det bara är Surround Back, Front Wide samt Height-utgångarna som är märkta som assignable?


Nu kan jag inte 6010 men den har väl pree-out för frontarna så det borde ju gå att hänga på steget där. Är själv inte inne på atmos så jag vet inte hur man sätter upp det.

Det som jag upplever som plus med en förstärkare är ett stereoljud som ingen avr kan fixa.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.