Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spel som du precis har spelat igenom

2078 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#651

Postad 31 oktober 2011 - 12:06

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Effekten är att man spelar ganska metodiskt och taktiskt, oftast gick jag in i varje nytt område väldigt långsamt med en sköld framför mig. Kändes nästan som när man spelar ett skräckspel.

Jag känner igen det där från Silent Hill då jag alltid metodiskt säkrade en ny korridor innan jag vände ryggen till och började känna på dörrar :)

Sedan skulle jag vilja tillägga att om folk blir avskräckta av vad recensenter har sagt om svårighetsgraden så tror jag att det mest är en PR grej. Har du spelat spel från 8 bit eller 16 bit eran så är du redan van vid att man måste dö då och då när du utforskar, och bossarna är lättare än vad de är i många moderna actionspel som Devil May Cry eller Ninja Gaiden.

Det är bra, man ska inte skrämma upp folk i onödan. Man ska ha respekt för motståndet men inte skaka av rädsla utan gå på ändå har jag lärt mig i Demon's Souls.

#652

Postad 31 oktober 2011 - 13:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Har du spelat spel från 8 bit eller 16 bit eran så är du redan van vid att man måste dö då och då när du utforskar, och bossarna är lättare än vad de är i många moderna actionspel som Devil May Cry eller Ninja Gaiden.

Det finns en stor skara spelare som började spela spel på ps2 faktiskt =P. PR-grej, jag menar, spelet är förhållandevis svårt, bland de svåraste som finns under generationen, som i övrigt är ganska lätt. Spelet blir ju vad man gör det till dessutom, sitter man och kollar guides och fuskar med souls eller glitches, eller tar hjälp från andra mot bossar, så är det såklart inte svårt. Inte för att jag har koll på om du gjort det, men finns ju en hel del som gör.

#653

Postad 31 oktober 2011 - 15:54

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0

Det finns en stor skara spelare som började spela spel på ps2 faktiskt =P. PR-grej, jag menar, spelet är förhållandevis svårt, bland de svåraste som finns under generationen, som i övrigt är ganska lätt. Spelet blir ju vad man gör det till dessutom, sitter man och kollar guides och fuskar med souls eller glitches, eller tar hjälp från andra mot bossar, så är det såklart inte svårt. Inte för att jag har koll på om du gjort det, men finns ju en hel del som gör.



Klart det är en PR grej, spelets officiella hemsida är ju ffs preparetodie.com. Jag tycker nog varende spel inom den genren jag har spelat de senaste åren (DMC 3-4, NG2, Caslevania LoS) förtjänar den titlen mer än DS.

Menar inte att spelet är lätt, ville bara få fram att om någon är ett casual fan av RPG och tycker att DS ser intressant ut men blir avskräckt av den upphissade bilden av extrem svårighet så kanske de skulle prova trots allt. Tålamod och eftertanke väger mycket tyngre här än reflexer.

Nej har inte fuskat heller.

#654

Postad 31 oktober 2011 - 17:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Klart det är en PR grej, spelets officiella hemsida är ju ffs preparetodie.com.

Utvecklarna vill göra en PR-grej av det ja. Men du sa "recensenterna". Och de får inte betalt eller blir tillsagda att säga att svårighetsgraden är svårare än det är eller göra PR för det.

Klart man kan prova, men spelar man inte ofta kommer man inte långt.

#655

Postad 01 november 2011 - 23:18

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Warhammer 40 000: Space Marine

Är du sugen på att veta vad Space Marines gör när de inte slaktar orker? Ingenting. Det är allt de gör. Och snackar om att dö för han den där kejsaren som man aldrig får träffa och om någon i deras närhet går bort så är första rådet till alla berörda att tänka på hämnd och mera hat och blod. Välkommen till Warhammer. Det kanske låter som jag ska dissa men det här spelet tycker jag är riktigt bra. Jag har aldrig spelat nåt i serien innan men det passade mig fint att svinga min stridsyxa bland en hord av orker som för övrigt pratar utmärkt engelska. Man kan därför tycka att man kanske borde försöka resonera med orkerna men men. Jag gillade allt utom att vid första bossen så var det lite knepigt att gå in och ut ur turret. Man får inte stå för nära och liksom inte trycka för fort för att komma ur. Medan jag tryckte på ring tre gånger utan att man släppte taget så blir man nerskjuten såklart. Mycket irriterande. Men annars är allt strålande. Coola miljöer, bra tryck i bössorna både long och short range och mycket slakt. Online är sådär än så länge men det finns mycket att låsa upp och mycket customization av gubben så det är bra.

8/10

#656

Postad 16 november 2011 - 09:10

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Dark Souls

Först det dåliga:
  • Svårt att följa NPC:erna sidohistorier. Det är inte ens självklart att du träffar alla NPC:er
  • Illusory walls. WTF? Tillför ingenting. Trodde jag sett det sista av skiten i Eye of the Beholder i början på 90-talet !?
  • NPC:er säger ofta saker bara en gång. Det blir lätt att vissa plot points och hintar om vad som ska göras näst. Som tur är behöver man inte veta så mycket. Story har väldigt lite fokus.
I övrigt är det top notch. Stridssystemet är oerhört tillfredsställande, varje strid är en njutning. Svårighetsgraden är helt lagom, det lugna tempot gör att det handlar mer om taktik än snabba reflexer.

Spelade som Sorceror och försökte hålla mig till de class skillsen spelet igenom. I början var det ganska segt då jag varken gjorde speciellt mycket skada på annat än simpla Hollows samtidigt som det mesta one shottade mig. Senare i spelet blev det riktigt intressanta möten då jag jag delade ut ordentligt med skada samtidigt som det mesta kunde ta död på mig med en träff. Jag var lvl 61 när jag klarade spelet och då har jag enligt spelet klockat ca 80 timmar. Prisvärt!

Stämningen är fantastisk, lätt i samma liga som Demon's Souls. Det här spelet kittlar samma nerv i mig som Zelda eller framför allt Metroid. Rekommenderas varmt!

10/10

Redigerat av Unregisterede32cf070, 16 november 2011 - 11:49.


#657

Postad 17 november 2011 - 17:51

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Har precis plöjt igenom Dragon age 1-2. Mycke bra spel. Älskar Bioware´s fina spel.

Har dock inte lirat igenom awakening ännu. Men ska väl ta och göra det innan jag ger mig på Dead Island och om jag vågar så blir det nog Elder Scrolls V: Skyrim.

#658

Postad 18 november 2011 - 00:26

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Goldeneye 007 Reloaded, eller ja, nästan. Orkade inte med den sista bossen som på enklaste svårighetsgraden tar 10 minuter att meja ner inne i ett litet rum. Så fan heller.

Förstår inte att det här spelet har fått så bra recensioner. Det är fult, berättelsen är usel och flerspelarläget har färre spelare än boxningshack på dagis.
Finns absolut ingen anledning att köpa det, om de inte vore för någon form av modern nostalgitripp.

2 av 5 - Godkänt

#659

Postad 18 november 2011 - 01:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Finns absolut ingen anledning att köpa det

Men du gav ju det godkänt :S

#660

Postad 18 november 2011 - 08:41

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Absolut, det var ju klart spelbart fram till slutet och det var ett hyggligt okej spel. Var tom bra på vissa ställen, men känns ju lagom lönt att köpa "bra" spel, dvs en 3:a på min skala när där finns hur många 4:or och 5:or som helst ute vid den här tiden.

#661

Postad 18 november 2011 - 12:41

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Absolut, det var ju klart spelbart fram till slutet och det var ett hyggligt okej spel. Var tom bra på vissa ställen, men känns ju lagom lönt att köpa "bra" spel, dvs en 3:a på min skala när där finns hur många 4:or och 5:or som helst ute vid den här tiden.

Svajjigt resonemang fast på ett roligt sätt :)
Det finns tillräckligt många 9/10 spel därute för att rekommendera alla att köpa 9-10/10 och strunta i de som får 8/10 och neråt.

Men jag gillar din MW3 vs BF3 tråd skarpt :D

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 18 november 2011 - 12:42.


#662

Postad 18 november 2011 - 14:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

men känns ju lagom lönt att köpa "bra" spel, dvs en 3:a på min skala när där finns hur många 4:or och 5:or som helst ute vid den här tiden.

Fast, vi får tänka på att konsumenterna köper spel till billigt pris senare och att alla inte gillar alla genrer. Det blir ju ett tänktbart alternativ i reabacken för de som gillar singleplayer-FPS. Spelar hellre Goldeneye än BF och MW i SP, men helst spelar jag Bulletstorm.

#663

Postad 18 november 2011 - 15:57

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Precis. Jag skulle aldrig köpa det, och jag skulle aldrig rekommendera någon annan att köpa det heller, det får de göra på eget bevåg. Vågar inte gissa om andra gillar det. Jag skulle aldrig köpa det, även om det var helt okej.

Battlefield 3
Sunkig och tråkig singelplayer som är helt för linjär och klaustrofobisk.

2 / 5 - Godkänt

#664

Postad 24 november 2011 - 08:56

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Battlefield 3
Tråkigt och linjärt, med usel story som toppar det hela. Det var en stor besvikelse, men det gick att spela och var över fort med sina knappa fem timmar.
2 av 5

Modern Warfare 3
Det här var roligare! Skönt tempo med godkänd story och häftiga miljöer. Lite för mycket fiender och AIn var inte 100%. Men hade roligt för det mesta och med sina närmare 9 timmar var det klart värt en genomspelning.
4 av 5

#665

Postad 24 november 2011 - 09:11

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Skyrim. Medioker main story men spelet i sig är fantastiskt. Tyvärr är det lite väl buggigt i nuvarande status. Det får 8/10 i dagsläget men det blir säkert en 10'a när de fixat alla buggarna.

#666

Postad 24 november 2011 - 09:34

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
The Bourne Conspiracy

Riktigt kass grafik, ingen story (spelet förutsätter att du sett filmen), det är inte karaktärerna från filmen i spelet, kontrollen är riktigt dålig särskilt när man skjuter och Bourne springer som han vore full men fighterna är riktigt coola emellanåt :) och spelet visar att QTE visst är en rolig spelmekanik så länge det appliceras på rätt sätt och det gör det här. Men fighterna kan inte ensamt rädda spelet till att bli ett sjysst spel. För det här är inte godkänt idag, men det är spelbart och takedowns gör spelet roligt stundtals. Om man inte har nåt bättre för sig. Svårighetsgrad Agent (normal) var rätt tuff tyckte jag.

5/10

#667

Postad 24 november 2011 - 14:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

The Bourne Conspiracy

Riktigt kass grafik, ingen story (spelet förutsätter att du sett filmen), det är inte karaktärerna från filmen i spelet, kontrollen är riktigt dålig särskilt när man skjuter och Bourne springer som han vore full men fighterna är riktigt coola emellanåt :) och spelet visar att QTE visst är en rolig spelmekanik så länge det appliceras på rätt sätt och det gör det här. Men fighterna kan inte ensamt rädda spelet till att bli ett sjysst spel. För det här är inte godkänt idag, men det är spelbart och takedowns gör spelet roligt stundtals. Om man inte har nåt bättre för sig. Svårighetsgrad Agent (normal) var rätt tuff tyckte jag.

5/10

Det var inte bra när det kom heller, jag har det hemma, köpte skiten billigt en gång =/.

Ah, så här skrev jag i min minirecension ^_^

Ett fightingspel på räls, totalt linjärt med massor av quicktimeevents och scriptade sekvenser. Märklig skjutkontroll, stelt, för det mesta suddig, hackig och grå grafik (förutom blöta ting). Fienderna är kloner av sig själva, Bourne ser inte alls ut som i filmen. Förvånar mig inte att Matt Damon inte ville ha med detta att göra, räckte väl med ett besök hos studion.


Spelade 3/11 banor, efter tredje fighten mot biffiga Solomon (upprepande bossfighter ftw!) och en förlorad 5-minutersduell (eftersom alla tål asmycket) ville jag inte ha med skiten att göra mer. Slåss, skjut, slåss, skjut.. ingen story att tala om. Bara ett ändlöst tryckande på X och Y-knapparna. Stealth finns ej.


4/10



#668

Postad 24 november 2011 - 20:02

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Ha ha. Efter att åkt på däng några gånger mot han i Paris som själv hoppar ut genom fönstret på slutet så tog jag tiden. 13 min 32 sekunder tog det att sänka honom för mig. O M G. Om jag hade missat på slutet så hade jag nog knäckt skivan. Min hjärna höll på att bli mos av att hålla koncentrationen och reaktionsförmågan för ständiga QTE uppe så länge. Men jag måste säga att även om spelet är rätt kass så har det en sak som jag inte upplevt i något annat spel i samma grad. Många amerikanska recensenter brukar ju svänga sig med termen "satisfying" om olika spelmekanik och det har jag aldrig riktigt känt så bra som i detta. De där jävlarna med batong som kommer och vevar mot en när man är obeväpnad så man tar skada. Då blir jag skitförbannad. Att knäcka armen på honom, sätta en armbåge i plytet och skicka in honom i nåt skåp så det rasar och han bli liggande DET är fan satisfaction alltså.

#669

Postad 24 november 2011 - 22:30

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0
Sådär, precis spelat igenom Uncharted 3. Älskar känslan, spänningen! Tvåan hade nåt mer. Men trean är en värdig uppföljare helt klart!

#670

Postad 14 december 2011 - 21:07

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Batman: Arkham City , riktigt TUNG!!! Karaktärerna, handlingen, grafiken allt var bra! Om ni gillar Uncharted så ska ni defintivt prova den här.

#671

Postad 17 december 2011 - 23:45

Unregistered01e78752
  • Unregistered01e78752
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0
RAGE (innehåller spoilers)!
Hur kan ettt spel börja så bra och sluta så uselt?!
Skön grafik. Skönt med 60fps (x360). Rätt mycket varierande vapen. Gillade det lite Mad-Max inspirerade (?) temat också. Lagom linjärt, Inte för mycket variation men inte för lite heller.
SPOILER- helt plötsligt, efter man knatat runt en stund och skjutit som en galning i nåt komplex med quake 4 rippade texturer så tar det bara slut, ingen boss, ingenting, bara slut. (om man nu inte kallar det närmast ändlösa spawnandet av mutanter i sista 'rummet' för boss då) WTF. Aldrig sett maken till rushad avslutning.
END OF SPOILER

+
grafik
atmosfär
karaktärer
längd (6-8 timmar, trots allt helt ok för ett fps)

-
ljud (det är som vanligt i tv-spel)
handling (ja, inte är den bra men det behövs inte för ett fps heller)
det totala antiklimax som slutet utgör

8/10

Redigerat av Unregistered01e78752, 17 december 2011 - 23:46.


#672

Postad 18 december 2011 - 19:25

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Red Faction: Armageddon

I princip håller jag med om allt Zoiler skriver i sin recension. Fast, ja kanske 8/10 skulle jag sätta. Mest för att det inte känns så storslaget som spel som får nära max, inte för att det egentligen finns nåt att klaga på.

#673

Postad 18 december 2011 - 20:34

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Nyss kört igenom Duke Nukem Forever (PC). Text på engelska då den egentligen är tänkt att vara på min hemsida (om spel-design);

Duke Nukem Forever, review:

+sound; sometimes excellent background music (like in the "western town"/Ghost town)
+sound; Dukes comments can sometimes be rather fun
+sound; there's sound from bullets hitting things around you
+graphics; great design of alien monsters
+game design; tips from the game on how to succeed, both in-game (e.g. flashing objects) and during loading
+game design; fun comments from duke
+game design; limited number of weapons to carry at any one time; makes for some tactical choices
+game design; you can shoot limbs off pigs
+game design; save-points/check-points instead of saving whenever you want (makes the the game more thrilling)
+game design; objects you are supposed to interact with in order to succeed/progress are flashing
+game design; puzzles (like when having to control an RC-car to get an energy cell out of a room)
+game design; some fun action and gun fights with aliens
+game design; on some aliens, their metal shields fall off as you shoot them
+game design; the game features boss fights
+game design; lots of mini-games, such as air hockey and pinball
+game design; varied game play: gun fights, puzzle solving, cart riding, monster truck riding, high way chase
+game design; some good/decent set pieces, as when alien pigs jump over the barrack you're hiding in and then tip it over
+game design; if you look down, you can see Duke's legs
+game design; some sections of DNF was very fun and actually (a little) thrilling; the firefight on a rooftop when waiting for friendly NPCs to pick you up (end of Duke burger level) and the following helicopter ride (on-rail shooter section of The mighty foot level), western town and some cart-riding (Ghost town level) and the high way chase (Highway battle)
+game design; instead of just opening a door, Duke often kicks it in
+game design; some monster truck levels when you just run into aliens are fun
+game design; all clocks inside the game are synced with your PCs and thus show correct time
+game design; icon shows if you are standing or crouching
+physics; destructible environment (including aliens' body parts)
+AI; NPCs at Dukes department notice when you turn the lamps off
+AI; some enemies dodge rockets and run away (scared) from your monster truck when you drive towards them

-sound; hard to hear what friendly NPCs say over intercom (muffled sound)
-graphics; often annoying use of blur-effects/depth-of-field
-graphics; the game feels like some strange mix of modern and old graphics (at the same time)
-graphics; clipping-problems (alien limbs go through wooden walls)
-animation; bad lipsyncing, stiff movements of NPCs
-game design; no map (no way to know where to go besides looking for flashing objects and the old game design-way of putting enemies in the right path to go)
-game design; very linear game - there's only one way to go (making for trial-and-error path-finding in many levels) or one action that is correct to make you progress
-game design; health auto-regenerates when resting - the old-fashioned search for medpacks would make a more thrilling game
-game design; the game frequently uses invisible walls
-game design; no way to call up current mission objective
-game design; the game fails to create the eerie, creepy atmosphere of Duke Nukem 3D - this, along with regenerating health and invisible walls, is DNF's biggest shortcoming
-game design; mini-Duke levels, the "cave"-levels inside the Duke dome, under-water level and finding-dildo mission are so very boring
-game design; inconsistency: most often you can jump up on objects of a certain height but sometimes you can't (due to invisible walls), and sometimes you can lift things up but sometimes you can't
-game design; inconsistency: alien pigs in scripted events and set-pieces can't be killed (like when they're lowered from an alien ship or when attacking and flipping over the barrack you're in)
-game design; on many enemies you notice no visible harm (like wounds or limping) when shooting them during fire fights
-game design; the current level has to reload every time you die; ZZZzzzz...
-game design; overall the game feels like a ten year old game, with triggered events, linear gameplay, doors that seal off visted areas, scripted outcome of soldiers during gunfights?, stiff animations and AI bugs (like soldiers running towards each other and when they meet (face to face) they keep on running (moving their legs) into each other without being able to move)
-game design; too many puzzles (and most of them boring) for this type of game
-game design; field-of-view is a little narrow (=easy to run by game elements without noticing them, causing lots of backtracking)
-game design; alien octopussies take your fired rockets and throw them back at you - rather annoying
-game design; a sound indicates when all enemies in the vicinity has been killed - makes the game less thrilling as you know when the danger is over
-game design; a save point is sometimes placed just before a non-skippable dialogue, meaning that everytime you fail, you have to go through the dialogue again
-game design; the gross humour and the allusions to sex can sometimes be too much
-game design; small - but very lethal! - alien bugs are annoying
-game design; many boss fights would have been lots more fun if there wasn't a hord of normal-sized enemies shooting at you at the same time
-game design; no subtitles
-game design; boxes with ammunition supplies are often placed in such a way that you have to expose yourself to open fire, feels hardly realistic and you lose immersion/atmosphere
-game design; some Duke statements are misleading, such as Duke saying "A crowbar would come in handy right now" - makes you think you have to start searching for a crowbar when all you should do is to hit the wooden plank with your gun
-game design; although it's good that the game gives hints in-game by flashing mission-critical objects to use, they shouldn't flash until some time, giving the player a chance to solve the game without help
-game design; gameplay is frequently interrupted by loading times - hurts the game's atmosphere
-physics; inconsistency - explosive cans can destroy wooden shelter with ease but not slightly thicker wood structures
-physics; if you carry a heavy barrell inside a balancing trailer, the trailer doesn't tip over (doesn't shift center of gravity) until you put the barrel down on the floor of the trailer
-physics; when weight of crane demolishes building/structures it looks very unnatural - first it hits the structure, then a pause, then demolition
-physics; inconsistency: laser activated trip mines don't blow when you throw dumbbells through the laser beam, nor when - playing as mini-Duke - The Enforcer goes into the beam
-physics; no matter how slow you hit into aliens with your truck, they still gets thrown far away with great velocity
-physics; a barrel full of TNT can't destroy a wooden fence, but slowly driving your monster truck at the same fence demolishes it completely
-level design; some boss fights (like when battling the Battlelord boss on top of dam) would have been more fun with more places to take cover
-level design; sometimes a little confusing to know where to go next
-level design; flooding dam level (escaping the rising water inside the dam) is too long
-level design; overall a rather boring level design
-level design; few places/levels where you efficiently can use your pipe bombs and laser activated trip mines
-controls; you cannot lean around corners
-controls; while on a ladder, you cannot look around
-controls; the use of repeatingly hitting space to perform some actions (quick-time events like ripping boss tounge or lifting doors) feels boring and unnecessary
-controls; inconsistency: in some sections you cannot leave the monster truck by pressing E
-AI; friendly NPCs don't take notice of you (apart from initial scripted in-game sequences)
-AI; when fighting in the dark (with duke vision turned on), aliens don't notice you even if you make noise (like shooting)
-AI; aliens don't notice you if you shoot another alien in the same room
-AI; during many scripted conversations, the NPCs face and eye-movement doesn't follow you if you move around but stare in a pre-defined direction
-AI; sometimes aliens magically know where you are, even if you are hiding
-AI; sometimes aliens just stand still waiting for you, even though they know where you are
-AI; you can shoot a friendly soldier with a shotgun and he doesn't notice it
-AI; fights between friendly soldiers and aliens look very unnatural - the NPCs mostly just stand still (without cover) shooting while being fired at

Score: 5/10

#674

Postad 18 december 2011 - 20:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Red Faction: Armageddon

I princip håller jag med om allt Zoiler skriver i sin recension. Fast, ja kanske 8/10 skulle jag sätta. Mest för att det inte känns så storslaget som spel som får nära max, inte för att det egentligen finns nåt att klaga på.

Coolt att vi tycker samma. Underskattat! Nian är svag, kunde lika gärna satt en stark åtta så vi är på samma sida. Men att spelet är kul och annorlunda råder inget tvivel om.

#675

Postad 18 december 2011 - 20:58

WOODMIST
  • WOODMIST
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Assassins creed: revelations. Bra spel men inte tillräckligt mycket nytt från det förra för att slå stort..... :mellow:

#676

Postad 19 december 2011 - 08:53

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

  • 537 inlägg
  • 0
Precis spelat igenom orcs must die! och Trine 2. Båda två var riktigt skoj, framför allt orcs must die!. Gillar småspel som dessa som inte kräver att man investerar x antal timmar för att sätta sig in i en story osv.

Skulle gärna vilja ha tips om fler roliga "småspel" som dessa.

#677

Postad 19 december 2011 - 10:07

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Goldeneye 007 Reloaded, eller ja, nästan. Orkade inte med den sista bossen som på enklaste svårighetsgraden tar 10 minuter att meja ner inne i ett litet rum. Så fan heller.


Haha, näe, finns inget tråkigare än sista bossen i spel. Han ska alltid vara svår, ha mycket liv och en jävla massa super vapen, orka liksom. Ungefär som att träffa på ett fyllo som skriker, drar kniv o vill slåss när man går en lugn o skön promenad.

#678

Postad 19 december 2011 - 10:15

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Warhammer 40 000: Dawn of War 2

Efter Red Faction startade jag upp DoW2 och var visst på sluttampen där också så iallafall kampanjen är avklarad nu. Jag har spelat last stand ett par timmar också men bara multiplayerläget en enda match så det måste jag spela mer för det verkar ju vara det verkliga guldkornet i spelet. Jag älskar ju Company of Heroes och detta är liknande på många sätt. Man måste ju försöka ta till sig vad de velat göra med spelet för det är ju ingen slump att basbyggandet är borta. Jag tyckte det var klart roligt men tyvärr spelade jag på svårighetsgrad Sergent som var för lätt. Två gånger fick jag göra emergency extraction under hela spelet och det mest för att jag inte fattade hur allt funkade. Om man inte har en bas att bygga och rullar över det mesta motståndet så spelar ju inte allt lull-lull någon roll. Och tanken är ju att lull-lull ska spela roll, så det är kritiskt att man spelar på en utmanande nivå för spelet ska komma till sin rätt. Jag menar, varför ska jag lägga tid på att hitta rätt power armor och balansera gruppen (som är central spelidé) om vi ändå rullar över motståndet?

Hursomhelst det var mycket nytt och det tog nästan hela kampanjen för mig att sätta mig in i hur allt funkade för det är rätt mycket information överrallt. Det är bra för att spelet ska hålla länge men genomspelningen blev som en enda lång inlärningskurva. Men det finns mycket omspelningsvärde tycker jag, man kan leka med olika upgrades av wargear så att alla kör melee eller alla kör longrange t ex och att kunna laborera på det viset är ju riktigt positivt.Tarkus fick terminator armor och bar på en mobil raketramp på axlarna exempelvis :)
Jag älskar grafiken och utseendet på gui och jag har börjat vänja mig (och t o m uppskatta) jargongen i Warhammer generellt.

Jag har bara kört en match multiplayer men det verkade riktigt, riktigt bra. Det var rätt mycket att lära sig med alla extra uppgraderingar och wargear och grundtrupper så det kommer ta tid innan man blivit bra på den delen men jag förstår att det kommer bli grymt när jag väl lärt mig. 25 timmar har jag lagt på spelet så långt enligt Steam.

8/10

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 19 december 2011 - 10:23.


#679

Postad 24 december 2011 - 16:25

Unregistered01e78752
  • Unregistered01e78752
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0
Spelade färdigt Homefront inatt. kul med en shooter med lite annorlunda miljöer, lite break från rymdstationer (doom, quake etc) och skyttegravar (call of duty, medal of honor etc...)
skön story för en shooter. slutade lite snöpligt bara, men men.

#680

Postad 26 december 2011 - 12:00

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Skulle gärna vilja ha tips om fler roliga "småspel" som dessa.


Om du gillar "Orcs must Die", prova "Defence Grid". De har en del gemensamt.

#681

Postad 26 december 2011 - 12:14

13th Marine
  • 13th Marine
  • Beroende

  • 1 103 inlägg
  • 0
Avverkade snabbt Gears of War 3 sedan det damp ner för strax över en vecka sedan.

För mig som älskar Linjära singleplayer FPS med herrar stora som hus var detta ett par timmars underhållning. Lite som att titta på en interaktiv actionrulle =)
Och vem älskar inte att dela fienden mitt på med motorsågen som sitter på maskingeväret? =)

Ikväll blir det nog att riva av plasten på Dead Space 2 och tillbringa kvällen skrikandes som en liten flicka och gömma sig bakom soffkuddarna =)

#682

Postad 26 december 2011 - 13:41

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Dead Space 1&2. Fantastiska spel! :-)

#683

Postad 26 december 2011 - 16:17

jojye
  • jojye
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0
Super mario 3d land helt och plattformspel dock inte värt att köpa en 3ds bara för detta spelet!

#684

Postad 27 december 2011 - 22:04

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Beyond Good and Evil HD (PS3).
En riktig klassiker i HD remake. Spelet var en av mina favoriter till gamla Xboxen och det är fortfarande lika underhållande som när det först släpptes. Klart att det märks att det har några år på nacken men jag tycker att det håller förvånansvärt bra.
Tveklöst värt de 45:- det kostade på PSN!

#685

Postad 28 december 2011 - 02:38

jojye
  • jojye
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0
Så då var batman "klarat" har en jävla massa side quests nu bara

#686

Postad 28 december 2011 - 19:30

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0
Rayman Origins.

Fifan vilken bra spel! Det är sällan denna generation som det kommer sånna här renodlade 2D plattformsklassiker. Men det var mycket trail and error på sluten säger jag bara. Speciellt sista banan
Spoiler
så fick jag säkert hålla på lätt över en halv timme på ett och samma ställe, tror det var upp mot en timme. Tillslut dog man bara för att man satt och tänkte på annat och inte var koncentrerad på spelet. Sedan pallade jag bara två stycken jaga skatt kistan banor. Och folk som säger att detta är ett barnspel...

Ruskigt bra spel säger jag bara. En solklar 9/10

Redigerat av Juhan, 28 december 2011 - 21:03.


#687

Postad 29 december 2011 - 01:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Sedan pallade jag bara två stycken jaga skatt kistan banor. Och folk som säger att detta är ett barnspel...

Nenene.... ge dig på dem nu. 8 skattkists****n kvar samt sista upplåsbara banan därefter som är svårast i spelet :P

#688

Postad 31 december 2011 - 16:09

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0

Nenene.... ge dig på dem nu. 8 skattkists****n kvar samt sista upplåsbara banan därefter som är svårast i spelet :P


Nja kanske... Får bli senare isåfall men just nu känner jag inte för trail and error om och om igen så pass många gånger så man kan banan innantill och utantill.

Du är galen som har klarat alla jagaskattkistan banor samt den sista upplåsbara banan :P

Redigerat av Juhan, 31 december 2011 - 16:10.


#689

Postad 31 december 2011 - 18:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Du är galen som har klarat alla jagaskattkistan banor samt den sista upplåsbara banan :P

Nje, konstiga är att man ju inte blir frustrerad. Eller inte jag iaf. Men ibland känns det rätt billigt, är man för snabb så blir det fel. Man måste typ köra efter en mall.

Super Mario Bros lost worlds var svårare dock :D

#690

Postad 31 december 2011 - 19:51

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Nje, konstiga är att man ju inte blir frustrerad. Eller inte jag iaf. Men ibland känns det rätt billigt, är man för snabb så blir det fel. Man måste typ köra efter en mall.

Super Mario Bros lost worlds var svårare dock :D

Spela Super Meat Boy om du vill ha en plattformsutmaning.

#691

Postad 01 januari 2012 - 21:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Har jag redan gjort. Har du spelat Rayman? :)

#692

Postad 02 januari 2012 - 01:06

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Har jag redan gjort. Har du spelat Rayman? :)

Hehe. Mitt nästa 360-spel kommer dock bli Dark Souls. Grämer mig att jag inte spelat det än.

#693

Postad 02 januari 2012 - 01:15

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0

Nje, konstiga är att man ju inte blir frustrerad. Eller inte jag iaf. Men ibland känns det rätt billigt, är man för snabb så blir det fel. Man måste typ köra efter en mall.

Super Mario Bros lost worlds var svårare dock :D


Jo jag vet, man ska trycka exakt vid vissa tidpunkter för att klara det, inte för snabb inte för sakta men tillslut klarar man det för man kan hela banan utantill.

Nej, håller inte med om att Super Mario Bros Lost Worlds var svårare. Dock så spelade jag spelet på emulator på Xbox och använde mig utav quick save och quick load :P

Säg inte Zoiler att du har klarat ut den mörka världen i Super Meat Boy?... Då är du galen, fullständigt galen. Själv så klarade jag ut det på den ljusa världen samt att jag har klarat ut de tre första världarna och håller på med hell, tror jag har någon bana kvar där. Dock så spelar jag det bara ibland någon gång då och då. Skulle man sträckspela igenom spelet så skulle man bli fullständigt vansinnig :D

#694

Postad 02 januari 2012 - 02:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Nej, håller inte med om att Super Mario Bros Lost Worlds var svårare. Dock så spelade jag spelet på emulator på Xbox och använde mig utav quick save och quick load :P

;)


Säg inte Zoiler att du har klarat ut den mörka världen i Super Meat Boy?... Då är du galen, fullständigt galen. Själv så klarade jag ut det på den ljusa världen samt att jag har klarat ut de tre första världarna och håller på med hell, tror jag har någon bana kvar där. Dock så spelar jag det bara ibland någon gång då och då. Skulle man sträckspela igenom spelet så skulle man bli fullständigt vansinnig :D

Nej, jag spelade några världar men jag tröttnade faktiskt på det vad jag minns. Det är säkert svårt sedan. Kan rekommendera N+ om ni vill ha något liknande :)

#695

Postad 02 januari 2012 - 02:42

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Nej, jag spelade några världar men jag tröttnade faktiskt på det vad jag minns. Det är säkert svårt sedan. Kan rekommendera N+ om ni vill ha något liknande :)

Provade achievement-banorna man skulle spela igenom för att få kol i Steams julkampanj men det var bara löjligt. Tydligen var de i klass med de sista banorna i huvudspelet.
http://www.youtube.com/watch?v=07iHJxMLwTA

N+ har jag hört ska vara ett riktigt slita ditt hår-spel, borde prova det.

Redigerat av zxcv, 02 januari 2012 - 05:30.


#696

Postad 02 januari 2012 - 08:37

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0

;)



Nej, jag spelade några världar men jag tröttnade faktiskt på det vad jag minns. Det är säkert svårt sedan. Kan rekommendera N+ om ni vill ha något liknande :)


Har redan N+ :P Men tröttnade då det blev för svårt då jag aldrig la ner lika mycket energi på det som på Super Meat Boy.

Provade achievement-banorna man skulle spela igenom för att få kol i Steams julkampanj men det var bara löjligt. Tydligen var de i klass med de sista banorna i huvudspelet.
http://www.youtube.com/watch?v=07iHJxMLwTA

N+ har jag hört ska vara ett riktigt slita ditt hår-spel, borde prova det.


Banan på youtube klippen är inte så vansinnigt svår som den ser ut att vara. Men då har jag iof dött sex tusen gånger någonting i spelet så jag börjar väl bli ganska bra på det. Men däremot om det var banan efter och därefter det som man måste klara för att låsa upp karaktären, den banan säger jag bara insanity. Jag gav upp.

#697

Postad 22 februari 2012 - 20:40

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Jag blev klar med Batman: Arkham City förra veckan och jag vill påstå att det är det bästa tredjepersons actionspel jag spelat i hela mitt liv. Det är svårt om man spelar på hard när man slåss mot massor av fiender samtidigt som de har olika tillhyggen och utrustning. Men det är inte alltför frustrerande ändå för jag tycker inte det är någon orättvis svårighet. Det är jag själv som är för dålig om jag bommar. För när man väl har koll, då är det relativt överkomligt. Men det tar lång tid att få koll. Ganska många timmar av ren fighting-träning vill jag påstå. Man måste ha reflexer som en katt och överblick som en shackspelare och alla olika combos i ryggraden och veta vad de gör mot vem. Det tar tid att lära sig men man märker saker efterhand. Exempelvis ska man ska inte vara så rädd för att påbörja en beat-down fast spelet råder en att vara försiktig med det om man inte har mycket utrymme för man kan avbryta en sådan kombo med counter om någon annan attackerar.

10/10

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 22 februari 2012 - 20:43.


#698

Postad 22 februari 2012 - 22:49

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Deus Ex - Human Revolution

Bra, över förväntan faktiskt. Jag älskar scifi och det här levererade. Men jag känner samtidigt att spelet saknar något. Det blir aldrig lika spännande som Dead Space, storyn har inte samma djup som Mass Effect, smygandet blir inte lika bra som splinter cell, actionsekvenserna ligger i lä mot Gears of war och bossfighterna känns helt fel.

Det spelet har är atmosfär och det i överflöd.

4/5

Redigerat av Unregisterede32cf070, 22 februari 2012 - 22:50.


#699

Postad 23 februari 2012 - 02:17

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

  • 273 inlägg
  • 0

Deus Ex - Human Revolution

Bra reflekterat. Klarade också Deus Ex Nyss!

Tyckte det var svinbra. Håller med dig i det mesta du säger. Dock körde jag stealth rakt igenom, vilket jag tror är hela poängen med spelet.
Det bästa var just smygandet och att det inte var så linjärt. Man kan ta sig från punkt A till B på många olika sätt och spelet belönar en hela tiden för att hitta hemliga vägar. Perfekt för mig som gillar att utforska.

Får en B) av mig!

#700

Postad 23 februari 2012 - 08:31

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jag smög också igenom det mesta av spelet, provade några elddueller, men det var inte lika roligt. Jag spelade på högsta svårighetsgraden så fienden blev lite av bulletsponges.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.