Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Strömning från time capsule.

15 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 09 augusti 2010 - 16:23

necken18
  • necken18
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har tänkt att köpa mig en time capsule från apple. Går det att installera spotify på denna apparat och sedan strömma musiken till en airport express?

Min andra fråga är vilken apparat som är bäst och billigast att köpa för att kunna strömma film från time capsule till tvn?

#2

Postad 09 augusti 2010 - 16:26

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

  • 1 852 inlägg
  • 0
Du kan inte installera något på en Time Capsule. Det är bara en lagringsdisk.

#3

Postad 09 augusti 2010 - 16:35

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

  • 5 090 inlägg
  • 0
Du kan installera Spotify på din dator och strömma musiken via en Airport Express dock.

#4

Postad 09 augusti 2010 - 17:11

necken18
  • necken18
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Några minuter efter jag skrev inlägget kom jag på att det jag vill göra är omöjligt med en time capsule. Det jag egentligen vill vet är vad för prylar som behövs för lagring (En nas disk). Och någon slags reciver till en tv för att kunna kolla på film utan att behöva starta datorn.

Kom på att streama spotify från mobilen kan bli grymt. Säg att jag har 4 stereo jag vill kunna streama till vad behöver jag för att kunna ta emot signal till stereoapparaterna?

#5

Postad 02 november 2010 - 10:32

Tigglypuff
  • Tigglypuff
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Jah har en annan fråga angående time capsule. Jag undrar om man kan använda den (eller möjligtvis airport extreme), som en brygga mellan trådlöst och trådat. Min önskan är som följer; modem-[trådat]-router(antingen modemet självt eller airport express)-[trådlöst]-"brygga"(Time capsule el. extreme)-[trådat]-öviga enheter(ex. PS3, receiver, osv.)

Det blev lagom luddigt känner jag, hehe, men om någon inte förstår hur jag menar får ni säga till så får jag göra ett nytt pedagogiskt försök :) förslaget ovan är som sagt bara ett exempel. Om det skulle funka bättre att byta ut expressen mot en extreme eller vice versa så är det helt öppet att komma med förslag. Syftet är att ha trådlöst mellan två "trådade grupper", med modem/router å ena sidan och router/switch typ? å andra sidan.

/T

#6

Postad 02 november 2010 - 20:16

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

  • 1 852 inlägg
  • 0
Man kan köra Apple's nätverksprylar som accesspunkter ja, det ställer du in i installationsprogrammet.

#7

Postad 03 november 2010 - 10:32

Tigglypuff
  • Tigglypuff
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Man tackar!

Då blir det till att kolla vad jag behöver o handla lite ;)

En fråga till: Kan man även använda en mac mini som accesspunkt?

/T

#8

Postad 03 november 2010 - 11:32

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

  • 1 852 inlägg
  • 0
Det går inte vad jag vet. Det kanske finns något program som fixar detta, kolla på 99.se, där har du en bunt mac-kunniga.

#9

Postad 11 februari 2012 - 08:02

jpdmelin
  • jpdmelin
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Har en följdfråga angående time capsule.

Om man skaffar en tv som kan (om jag förstått det rätt) ansluta till trådlöst nätverk, kan man strömma direkt till tv´n från en Time capsule?

ex: https://www.prisjakt...kt.php?p=825635

Tacksam för svar

#10

Postad 11 februari 2012 - 10:37

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Har en följdfråga angående time capsule.

Om man skaffar en tv som kan (om jag förstått det rätt) ansluta till trådlöst nätverk, kan man strömma direkt till tv´n från en Time capsule?

ex: https://www.prisjakt...kt.php?p=825635

Tacksam för svar

Nej, TVn kräver en DLNA-server, vilket TC inte har. Hade TVn däremot klarat av att ansluta till SMB-shares (d.v.s. vanliga utdelade mappar från Windows) hade det fungerat.

#11

Postad 11 februari 2012 - 12:40

jpdmelin
  • jpdmelin
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0

Nej, TVn kräver en DLNA-server, vilket TC inte har. Hade TVn däremot klarat av att ansluta till SMB-shares (d.v.s. vanliga utdelade mappar från Windows) hade det fungerat.

Ok
Tack för svar
Om man skaffar en apple tv, går det då?
https://www.prisjakt...kt.php?p=708897

#12

Postad 12 februari 2012 - 12:28

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Ok
Tack för svar
Om man skaffar en apple tv, går det då?
https://www.prisjakt...kt.php?p=708897

Ja och nej. Om du kör den standard kommer det inte att fungera, eftersom den vill ha en iTunes-server. Om du däremot jailbreakar den och kör in XBMC så funkar det utmärkt (då räcker det med en file share).

#13

Postad 13 februari 2012 - 18:45

jpdmelin
  • jpdmelin
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0

Ja och nej. Om du kör den standard kommer det inte att fungera, eftersom den vill ha en iTunes-server. Om du däremot jailbreakar den och kör in XBMC så funkar det utmärkt (då räcker det med en file share).


Tack återigen :-)

Tror jag får köra med nätverkskabel istället.
Tv´n ska hänga i dotterns rum så jag har kollat ut en tv med nätverksuttag som jag tänkte koppla till en NAS som kommer stå i klädkammarn på andra sidan väggen. (Då borde d väl funka??) Har en popcorn hour liggandes annars som jag kan koppla.
Tänker som så att det måste vara bättre att ha filmer och dylikt på disk än att hålla på och fippla med skivor.....

Redigerat av jpdmelin, 13 februari 2012 - 18:46.


#14

Postad 13 februari 2012 - 19:17

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Tack återigen :-)

Tror jag får köra med nätverkskabel istället.
Tv´n ska hänga i dotterns rum så jag har kollat ut en tv med nätverksuttag som jag tänkte koppla till en NAS som kommer stå i klädkammarn på andra sidan väggen. (Då borde d väl funka??) Har en popcorn hour liggandes annars som jag kan koppla.
Tänker som så att det måste vara bättre att ha filmer och dylikt på disk än att hålla på och fippla med skivor.....

Om du kopplar trådlöst eller med kabel spelar ingen som helst roll. Det är inte nätverket som är problemet, det är uppspelaren vs. NAS med eller utan en mediaserver-tjänst av något slag. Men en popcorn hour borde kunna lösa problemet, den kan väl spela upp från en file share?

#15

Postad 15 februari 2012 - 10:17

jpdmelin
  • jpdmelin
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0

Om du kopplar trådlöst eller med kabel spelar ingen som helst roll. Det är inte nätverket som är problemet, det är uppspelaren vs. NAS med eller utan en mediaserver-tjänst av något slag. Men en popcorn hour borde kunna lösa problemet, den kan väl spela upp från en file share?


Absolut, har använt den så förut, jag lade undan den när jag inte fick den att fungera inkopplad till stärkarn som ska skicka ljud+bild vidare till projektorn...men till tv från dator har den funkat ganska bra.

#16

Postad 07 mars 2012 - 20:42

jpdmelin
  • jpdmelin
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Den här blev d :-)

https://www.prisjakt...kt.php?p=851109

Redigerat av jpdmelin, 07 mars 2012 - 20:44.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.