Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

HP DATA VAULT NAS X311 2TB

259 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
HP Data Vault X311 2TB (NAS-servrar) 5 7,8 (4) Inga priser
2 relaterade trÄdar

#1

Postad 03 december 2010 - 12:27

Spiritwalker
  • Spiritwalker
  • ForumrĂ€v

  • 704 inlĂ€gg
  • 0


NĂ„gon som har en uppfattning om denna?

Dustin-lÀnk


RÀtt OK pris tycker jag. Skall av mig anvÀndas för lagring av dokument, foton, rippad musik och video-klipp frÀmst konverterat till mpg/AVI.

#2

Postad 03 december 2010 - 12:44

hugeman
  • hugeman
  • ForumrĂ€v

  • 984 inlĂ€gg
  • 0
Sitter som bÀst och tittar pÄ NAS och har ocksÄ sett detta erjudande, men jag har inte heller hittat nÄgont matnyttigt.

Ett litet test hittar du hÀr: http://usingwindowsh...ws-home-server/

#3

Postad 03 december 2010 - 13:47

Spiritwalker
  • Spiritwalker
  • ForumrĂ€v

  • 704 inlĂ€gg
  • 0

Sitter som bÀst och tittar pÄ NAS och har ocksÄ sett detta erjudande, men jag har inte heller hittat nÄgont matnyttigt.

Ett litet test hittar du hÀr: http://usingwindowsh...ws-home-server/


Kan inte hitta nÄt i testet om t ex överföringshastigheter. Synd! PÄ sweclockers finns i alla fall denna trÄd.
LĂ€nk

#4

Postad 03 december 2010 - 15:10

Unregistered862a88dc
  • Unregistered862a88dc
  • AnvĂ€ndare

  • 185 inlĂ€gg
  • 0
Test pÄ mediasmartserver.net

FrÄgan Àr om den orkar streama sÄ mycket med svagare CPU och klarar den av att streama lika mycket som 510 nÀr Twonky inte Àr inkluderad?

#5

Postad 03 december 2010 - 19:48

Spiritwalker
  • Spiritwalker
  • ForumrĂ€v

  • 704 inlĂ€gg
  • 0

Test pÄ mediasmartserver.net

FrÄgan Àr om den orkar streama sÄ mycket med svagare CPU och klarar den av att streama lika mycket som 510 nÀr Twonky inte Àr inkluderad?


Idag kör jag rippad musik och mpg-klipp lagrat pĂ„ en Ă€ldre dator (typ 7--8 Ă„r gammal med 1,8 mhz intelprocessor och 2 gig ram) till min bĂ€rbara dator som Ă€r kopplad till hemmabion i vardagsrummet. Det laggar inte utan fungerar bra för mina behov. Denna HP kan vĂ€l inte vara sĂ€mre Ă€n den lösningen? Har inte heller alltför stora krav pĂ„ snabb filöverföring, det Ă€r inte en massa HD-filmerpĂ„ pĂ„ +5-6 gig direkt som ska överföras! Är mest ute efter en NAS som kan expanderas lagringsmĂ€ssigt utan krĂ„ngel samt Ă€r stabil och dĂ€r budgeten inte överskrider 3.000 kr just.

Har ingen som helst erfarenhet av Twonky..........

Redigerat av Spiritwalker, 03 december 2010 - 19:53.


#6

Postad 08 december 2010 - 12:18

nydan
  • nydan
  • Amatör

  • 75 inlĂ€gg
  • 0
Hej!

Tyckte denna verkade vara sjysst för priset 3000 :rolleyes: sÄ spontanköpte den igÄr och ska troligen fÄ den idag. Ska ha den för att streama till min Boxee box vilket borde funka bra dÄ den stödjer samba. NÄgon som vet om de nya 3 tb diskarna funkar i whs?

MVH Mattias

#7

Postad 08 december 2010 - 16:06

Spiritwalker
  • Spiritwalker
  • ForumrĂ€v

  • 704 inlĂ€gg
  • 0

Hej!

Tyckte denna verkade vara sjysst för priset 3000 :rolleyes: sÄ spontanköpte den igÄr och ska troligen fÄ den idag. Ska ha den för att streama till min Boxee box vilket borde funka bra dÄ den stödjer samba. NÄgon som vet om de nya 3 tb diskarna funkar i whs?

MVH Mattias


SlÀng ihop en snabbrecension sÄ fort du fÄtt ihop grejerna :lol: Installation och snabbhet filöverföring t ex!
Det dÀr med kompabilitet pÄ diskar mÄste kollas. Vissa diskar idag Àr ju optimerade för W7 i första hand Àven om detta ska kunna fixas tror jag om man vill köra i annat OS!

#8

Postad 09 december 2010 - 12:55

nydan
  • nydan
  • Amatör

  • 75 inlĂ€gg
  • 0
Hej! Sitter nu och mixtrar med servern. För det första var den mycket mindre Ă€n jag vĂ€ntat mig. Snygg och smidig skulle jag vilja sĂ€ga ;) Nu för jag över lite filer till den och man hör hĂ„rddisken lite jobba i bakgrunden men inget man stör sig sĂ„ mkt pĂ„ Ă€ndĂ„ tror jag. Installationen tog en stund men de berodde nog mera pĂ„ min slöa internetuppkoppling men allt gick smidigt och det var vĂ€ldigt enkelt. bara att plugga in allt och vĂ€lja lite lösenord mm. Överföringshastigheten Ă€r ganska slö för nĂ€rvarande men det beror nog pĂ„ att jag inte har gigabit ethernet pĂ„ min mobila router. Det blir nĂ€sta uppgradering nĂ€r det har kommit nĂ„got vettigt 4g i VĂ€xjö ;) den ligger runt 12 mb/s ska jag kanske sĂ€ga med. en gigabyte tar ca 2 min att överföra. Än sĂ„ lĂ€nge Ă€r jag vĂ€ldigt nöjd Ă€ndĂ„. 2 tb whs för endast 3050 med frakt mĂ„ste vara ganska svĂ„rslaget kĂ€nns de som. NĂ€sta steg blir att försöka fĂ„ igĂ„ng remote acess via webben <_< Kan iaf varmt rekomendera den till alla som vill göra backup eller och bara vill ha mera extern sĂ€krare lagring t.ex. B) Ă€r det nĂ„gra frĂ„gor sĂ„ Ă€r det bara att stĂ€lla dem hĂ€r :P

MVH Mattias

#9

Postad 09 december 2010 - 13:28

mattek
  • mattek
  • Veteran

  • 1 627 inlĂ€gg
  • 0
hur ser baksidan ut, funkar det att koppla in en skrivare till den sÄ alla i nÀtverket kan skriva ut

#10

Postad 09 december 2010 - 16:57

Lucifr
  • Lucifr
  • Amatör

  • 53 inlĂ€gg
  • 0
Hur funkar streaming av HD-filmer?

#11

Postad 09 december 2010 - 17:02

Unregistered11545d59
  • Unregistered11545d59
  • Wannabe

  • 40 inlĂ€gg
  • 0

hur ser baksidan ut, funkar det att koppla in en skrivare till den sÄ alla i nÀtverket kan skriva ut

USB-portar finns det och det gÄr att koppla in skrivare & dela ut.
bild pÄ baksidan

#12

Postad 09 december 2010 - 19:29

Spiritwalker
  • Spiritwalker
  • ForumrĂ€v

  • 704 inlĂ€gg
  • 0
Vad var det för mÀrke pÄ medföljande HD?

Fundera pÄ om det blir köp av att slÀnga in 2 st WD Black 2 TB diskar typ dessa. Dom Àr nu 7200 rpm diskar, lÀst att man bör vÀlja 5400 diskar pga lÀgre vÀrmeutveckling men men....Att vÀlja diskar Àr inte det lÀttaste, alla tycker olika, vilka som Àr bra eller inte. Har i alla fall fÄtt för mig att WD black Àr bÀttre Àn de gröna prispressade konsumentdiskarna.

#13

Postad 09 december 2010 - 23:57

nydan
  • nydan
  • Amatör

  • 75 inlĂ€gg
  • 0
Streaming av hd filmer Àr inga som helst problem till min Boxee box iaf Àn sÄ lÀnge har endast provat 720p men provade Àven samtidigt som jag förde över filer till den utan problem. HÄrddiskarna kollade jag inte vad det var för mÀrke tyvÀrr och kan inte göra det nu men ska försöka göra det nÀsta gÄng jag slÄr av den. Det Àr 2 st 1 tb varav den ena fÄr man montera sjÀlv men det Àr hur enkelt som helst. Jag Àr nöjd Àn sÄ lÀnge iaf ;)

MVH Mattias

#14

Postad 11 december 2010 - 12:06

Unregistereda8447e66
  • Unregistereda8447e66
  • Rookie

  • 1 inlĂ€gg
  • 0
TĂ€nkte ocksĂ„ köpa denna. Dock undrar jag om wake on lan (WOL) fungerar med x311. Är det nĂ„gon som har den som har möjlighet att prova?
Det kÀnns som en dealbreaker för mig dÄ man vill ha den avstÀngd nÀr man Àr bortrest men kanske kommer pÄ att man vill ha nÄgra filer/filmer hemifrÄn och dÄ vill logga in pÄ sin server.

#15

Postad 12 december 2010 - 15:36

Mayer
  • Mayer
  • Rookie

  • 4 inlĂ€gg
  • 0
Hur lÀggs filerna in pÄ denna, kan man byta ut en av discarna efter en tids anvÀndning utan att allt blir förstört.
Dvs, kan man vÀlja vilken av de 4 discarna som datan gÄr till eller slÄr den ihop alla 4 till en stor disc.

#16

Postad 12 december 2010 - 21:02

freddan101
  • freddan101
  • LĂ€rjunge

  • 482 inlĂ€gg
  • 0
GÄr det att bygga ut burken med snabbare CPU, mer minne etc? Vet att det i Fujitsus motsvarande enheter gÄtt att göra detta.

Sen har jag lite funderingar vad gÀller att lÀgga in extra applikationer som ex. utorrent, strongdc, ssh server etc. RÀcker systemresurserna till?

Redigerat av freddan101, 12 december 2010 - 21:54.


#17

Postad 14 december 2010 - 21:10

nydan
  • nydan
  • Amatör

  • 75 inlĂ€gg
  • 0
Diskarna gÄr att byta ut om du har ledigt utrymme pÄ servern. t.ex. om du vill byta ut en 1 tb sÄ kan du det om du har motsvarande ledigt. Ingen aning om man kan uppgradera delarna i den men det borde inte vara nÄgra problem dÄ det funkat med liknande servrar.

MVH Mattias

#18

Postad 15 december 2010 - 09:40

freddan101
  • freddan101
  • LĂ€rjunge

  • 482 inlĂ€gg
  • 0

Diskarna gÄr att byta ut om du har ledigt utrymme pÄ servern. t.ex. om du vill byta ut en 1 tb sÄ kan du det om du har motsvarande ledigt. Ingen aning om man kan uppgradera delarna i den men det borde inte vara nÄgra problem dÄ det funkat med liknande servrar.

MVH Mattias

Fick min burk igÄr och hÄller nu pÄ att föra över all data. FÄr sÀga att jag Àr imponerad av bÄde storlek, design och enkelhet. FÄr ta och öppna upp rackaren vid tillfÀlle och se vad som sitter löst och som potentiellt gÄr att byta ut. :ph34r:

En sak jag mÀrkte igÄr kvÀll nÀr jag förde över stora mÀngder filer var att det tog otroligt lÄng tid att öppna en enkel jpg pÄ en annan dator. Tittade pÄ utnyttjade systemresurser pÄ WHS:en och det sÄg lugnt ut. NÄgon annan som mÀrkt liknande?

Redigerat av freddan101, 15 december 2010 - 09:41.


#19

Postad 15 december 2010 - 22:06

Unregisteredbac5a213
  • Unregisteredbac5a213
  • Wannabe

  • 31 inlĂ€gg
  • 0
Àndra beteendet pÄ enhetens lysdioder

1.Launch the Home Server Console by double clicking on the tray icon.
2.Hold down the Ctrl + Alt + Shift keys and click on the picture of the computer next to the LED brightness control.
3.The control changes to "HP Data Vault LED Light Show"

You can now select from the following options:

•Default System Lights
•Holiday Lights (perfect for this time of year)
•Descending Chasers (in blue, red or purple)
•Ascending Chasers (in blue, red or purple)
•Pulsing (in all colors)
•Night Rider (in all colors)
•Morse Code Credits

eller

1. Starta Home Server-konsolen genom att dubbelklicka pÄ ikonen i aktivitetsfÀltet.
2. HÄll nere Ctrl + Alt + Skift och klicka pÄ bilden pÄ datorn bredvid LED ljusstyrka.
3. Kontrollen Àndras till "HP Data Vault LED Light Show"

Du kan nu vÀlja mellan följande alternativ:

• Default System Belysning
• Holiday Lights (perfekt för denna tid pĂ„ Ă„ret)
• Fallande Chasers (i blĂ„tt, rött eller lila)
• Stigande Chasers (i blĂ„tt, rött eller lila)
• Pulserande (i alla fĂ€rger)
• Night Rider (i alla fĂ€rger)
• Morse Code Credits

Redigerat av Unregisteredbac5a213, 15 december 2010 - 22:09.


#20

Postad 15 december 2010 - 22:37

Unregisteredbac5a213
  • Unregisteredbac5a213
  • Wannabe

  • 31 inlĂ€gg
  • 0
har HP Data Vault X311 raid? hittar ingen info om de..

jag hitta svar nu, tog lite tid. mjukvara som dubblerar sÄg ja

"
The HP StorageWorks X300 Data Vault uses a proven technology that is part of the Microsoft Windows Home Server operating system called ‘folder duplication.’ By default, shared folders on the X300 have folder duplication selected, and every file in that folder is written to two separate hard disk drives on the device. This shared folder level mirroring provides the first level of redundancy for your data.
Folder duplication uses your valuable hard disk drive more effectively than RAID. Folder duplication is superior to RAID because you only duplicate those folders that need duplication – RAID 1 or mirroring duplicates everything on the hard disk drives, including items you decide don’t need to be duplicated. Folder Duplication works with both internal and external hard disk drives. Unlike most RAID configurations in low-end (under $1,000) network storage products that require the entire array of disks to be of identical capacities, the HP Data Vault allows you to add different or higher capacity hard disk drives as they become available without sacrificing space on the new hard disk drive for RAID."

Redigerat av Unregisteredbac5a213, 15 december 2010 - 23:33.


#21

Postad 16 december 2010 - 14:11

Magzon
  • Magzon
  • Wannabe

  • 14 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som vet om det gÄr att installera t.ex. Squeezebox Server, PS3 Media Server och utorrent.

//Magnus

#22

Postad 16 december 2010 - 14:26

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 941 inlĂ€gg
  • 0
Ja det gÄr bra! "Allt" som funkar i win 2003 server funkar bra i whs

#23

Postad 16 december 2010 - 15:37

freddan101
  • freddan101
  • LĂ€rjunge

  • 482 inlĂ€gg
  • 0

NÄgon som vet om det gÄr att installera t.ex. Squeezebox Server, PS3 Media Server och utorrent.

//Magnus

La pÄ uTorrent och StrongDC++ igÄr. Inga problem...

#24

Postad 17 december 2010 - 11:14

nydan
  • nydan
  • Amatör

  • 75 inlĂ€gg
  • 0
Hej!

Sitter och funderar över om det Àr vÀrt att införskaffa en ny router dÄ jag tycker det gÄr ganska sakta att föra över filer. NÄgon som har gigabit router och kan uppge lite vad ni fÄr för hastigheter? :)

MVH Mattias

#25

Postad 17 december 2010 - 13:00

freddan101
  • freddan101
  • LĂ€rjunge

  • 482 inlĂ€gg
  • 0

Hej!

Sitter och funderar över om det Àr vÀrt att införskaffa en ny router dÄ jag tycker det gÄr ganska sakta att föra över filer. NÄgon som har gigabit router och kan uppge lite vad ni fÄr för hastigheter? :)

MVH Mattias

NÀr jag förde över enstaka stora filer kom jag upp i 80-90 MB/s. Vid mÄnga sÄ filer ligger jag pÄ 20-25 MB/s. Dock Àr det vÀldigt trögt att ex. öppna en enkel jpg pÄ en annan dator medan en filkopiering pÄgÄr. Systemresurserna ser ok ut. NÄn annan som upplevt samma sak eller har förslag vad man ska skruva pÄ?

#26

Postad 19 december 2010 - 16:18

Forshaga
  • Forshaga
  • AnvĂ€ndare

  • 206 inlĂ€gg
  • 0
Funkar det att stoppa i Hitachis 3Tb 3,5" sata hdd i denna?

https://www.prisjakt...kt.php?p=767992

#27

Postad 20 december 2010 - 08:11

Linkanman
  • Linkanman
  • Amatör

  • 53 inlĂ€gg
  • 0
La en bestÀllning pÄ denna igÄr kvÀll. Har tÀnkt ha den till lagring av bilder musik och film. Blir spÀnnande att se hur den fungerar.
Priset pÄ Dustin home var ju helt ok.

#28

Postad 20 december 2010 - 10:48

freddan101
  • freddan101
  • LĂ€rjunge

  • 482 inlĂ€gg
  • 0

Funkar det att stoppa i Hitachis 3Tb 3,5" sata hdd i denna?

https://www.prisjakt...kt.php?p=767992

Ser att det Àr SATA III pÄ denna men borde vara bakÄtkompatibelt. Vet dock inte om storleken kan stÀlla till problem? Har 3 st 1 TB-diskar i men skulle gÀrna vilja utöka med en 3:a jag med.

Redigerat av freddan101, 20 december 2010 - 10:48.


#29

Postad 20 december 2010 - 14:35

nydan
  • nydan
  • Amatör

  • 75 inlĂ€gg
  • 0
Mailade Dustin och frÄgade angÄende 3 tb diskarna o fick svaret att det inte funkar internt men dÀremot externt :)

MVH Mattias

Redigerat av nydan, 20 december 2010 - 16:34.


#30

Postad 21 december 2010 - 08:28

freddan101
  • freddan101
  • LĂ€rjunge

  • 482 inlĂ€gg
  • 0

Mailade Dustin och frÄgade angÄende 3 tb diskarna o fick svaret att det inte funkar internt men dÀremot externt :)

MVH Mattias

Det var ju absolut inte bra nyheter. Dom sa inte vad som Ă€r begrĂ€nsningen? Är det OS:et som inte klarar av storleken? Är 2.5 TB det största som funkar?

SÄg att Hitatchis 3 TB kör SATA III men det borde vara bakÄtkompatibelt.

#31

Postad 21 december 2010 - 11:34

nydan
  • nydan
  • Amatör

  • 75 inlĂ€gg
  • 0

Det var ju absolut inte bra nyheter. Dom sa inte vad som Ă€r begrĂ€nsningen? Är det OS:et som inte klarar av storleken? Är 2.5 TB det största som funkar?

SÄg att Hitatchis 3 TB kör SATA III men det borde vara bakÄtkompatibelt.


Nej kÀnner det med :) hade rÀknat med att byta ut 1 tb diskarna senare till 3 tb nÀr de börjar bli dags. TyvÀr inte , men jag mistÀnker att det har att göra med begrÀnsningen att kunna köra diskar över 2.2 tb i Bios som jag lÀst lite om. Det Àr bara Windows 7/vista 64 bit som kan boota frÄn en disk större Àn 2.2 tb tyvÀrr. Detta ska dock lösas i kommande Vail och i nya OS med UEFI som Àr ett nytt bootsystem. Lite trÄkigt att det finns sÄdana begrÀnsningar hÀr dÄ jag inte Àr sÄ sugen pÄ att hÀnga dit massa externa diskar nÀr man har plats internt..

MVH Mattias

#32

Postad 21 december 2010 - 19:18

djohansson
  • djohansson
  • Amatör

  • 70 inlĂ€gg
  • 0
Även jag har tĂ€nkt köpa denna, verkar riktigt bra och prisvĂ€rd!
Har dock tÀnkt byta ut diskarna som medföljer pÄ en gÄng mot dessa 2TB. Börjar med en eller tvÄ och fyller senare pÄ med tvÄ/tre till.

Om jag förstÄtt det rÀtt sÄ funkar det att streama HD (Ätminstone 720p) utan problem samt att installera uTorrent och PS3 Media Server? Har tÀnkt köpa en Boxee Box senare och kommer dÄ streama till den istÀllet för PS3:an.

Redigerat av djohansson, 21 december 2010 - 19:21.


#33

Postad 21 december 2010 - 19:27

freddan101
  • freddan101
  • LĂ€rjunge

  • 482 inlĂ€gg
  • 0

Även jag har tĂ€nkt köpa denna, verkar riktigt bra och prisvĂ€rd!
Har dock tÀnkt byta ut diskarna som medföljer pÄ en gÄng mot dessa 2TB. Börjar med en eller tvÄ och fyller senare pÄ med tvÄ/tre till.

Om jag förstÄtt det rÀtt sÄ funkar det att streama HD (Ätminstone 720p) utan problem samt att installera uTorrent och PS3 Media Server? Har tÀnkt köpa en Boxee Box senare och kommer dÄ streama till den istÀllet för PS3:an.

Jag skulle nog ha köpt lite snabbare diskar, 7200-varvare, för att fÄ ordentlig snurr pÄ grejerna.

#34

Postad 21 december 2010 - 19:30

djohansson
  • djohansson
  • Amatör

  • 70 inlĂ€gg
  • 0

Jag skulle nog ha köpt lite snabbare diskar, 7200-varvare, för att fÄ ordentlig snurr pÄ grejerna.

Ok.. Men de Àr oftast nÀstan dubbelt sÄ dyra... NÄn du kan rekommendera?
Men ja, det kanske Àr vÀrt det. Blir nog att jag börjar med en dÄ och kompletterar med flera senare...

Redigerat av djohansson, 21 december 2010 - 19:34.


#35

Postad 21 december 2010 - 19:36

nydan
  • nydan
  • Amatör

  • 75 inlĂ€gg
  • 0
Hej!

Att streama Àr inga som helst problem varken 720p eller 1080. NÀr det gÀlller diskar sÄ skulle jag sÀga köp de billigaste, svalaste och tystaste diskarna. Prestandan lÀr inte vara nÄgra problem dÀr inte. Snarare sÄ att det Àr CPUn som Àr för klen tror jag. jag funderar pÄ att slÀnga i 2 st samsung 5400 varvare 2 tb som endast kostar 799 pÄ Inet ;)

MVH Mattias

#36

Postad 21 december 2010 - 20:20

freddan101
  • freddan101
  • LĂ€rjunge

  • 482 inlĂ€gg
  • 0

Ok.. Men de Àr oftast nÀstan dubbelt sÄ dyra... NÄn du kan rekommendera?
Men ja, det kanske Àr vÀrt det. Blir nog att jag börjar med en dÄ och kompletterar med flera senare...

Jag hade köpt denna.

#37

Postad 21 december 2010 - 20:31

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

  • 1 515 inlĂ€gg
  • 0
SÄ lÀnge os ligger pÄ en 2tb disk eller mindre sÄ borde det fungera med 3tb diskar för enbart lagring. Bios klarar inte att boota med större diskar Àn sÄ, dock sÄ klarar ju EFI det. NÄgot som Àr pÄ gÄng med de nya styrkretsarna mm som Àr pÄ G för nÀsta Är.

Nu sÀger jag inte att det fungerar efter som jag sjÀlv inte har en sÄdan, men det Àr en tanke i alla fall....

#38

Postad 22 december 2010 - 00:03

freddan101
  • freddan101
  • LĂ€rjunge

  • 482 inlĂ€gg
  • 0

SÄ lÀnge os ligger pÄ en 2tb disk eller mindre sÄ borde det fungera med 3tb diskar för enbart lagring. Bios klarar inte att boota med större diskar Àn sÄ, dock sÄ klarar ju EFI det. NÄgot som Àr pÄ gÄng med de nya styrkretsarna mm som Àr pÄ G för nÀsta Är.

Nu sÀger jag inte att det fungerar efter som jag sjÀlv inte har en sÄdan, men det Àr en tanke i alla fall....

Vem blir först ut med att testa?! ;)

#39

Postad 22 december 2010 - 15:34

nydan
  • nydan
  • Amatör

  • 75 inlĂ€gg
  • 0

Vem blir först ut med att testa?! :)


Är lite sugen men efter att ha lagt cirka 6000 pĂ„ elektronik nyligen sĂ„ fĂ„r de nog vĂ€nta lite ;) har en del plats kvar med innan jag mĂ„ste bygga ut. Ska försöka kontakta HP och se vad de sĂ€ger.

MVH Mattias

#40

Postad 23 december 2010 - 09:10

alllven
  • alllven
  • Wannabe

  • 15 inlĂ€gg
  • 0
Hej!
Är ny pĂ„ forumet och grön nĂ€r det gĂ€ller nĂ€tverk. Har köpt en HP DATA VAULT NAS X311 men fĂ„r ingen kontakt med den. Jag har en D-link DIR-655 router och i den ser jag inte NAS:en bland mina device. SĂ„ nĂ„gon IP lĂ€r den ju inte ha fĂ„tt. Det Ă€r vĂ€l dĂ€rför den inte hittar NAS:en vid installationen heller. Har jag fel pĂ„ nĂ„gon instĂ€llning i routern tro?
Tacksam för svar.

#41

Postad 23 december 2010 - 10:16

Unregistered36431
  • Unregistered36431
  • ForumrĂ€v

  • 647 inlĂ€gg
  • 0
allven, du har inte rÄkat sÀtta pÄ network filter i routern?
Ta en titt i loggen sÄ ser du vilka datorer som försöker fÄ tilltrÀde till routern?

#42

Postad 23 december 2010 - 10:34

Unregistered36431
  • Unregistered36431
  • ForumrĂ€v

  • 647 inlĂ€gg
  • 0
Ett litet tips för er som inte vill ha igÄng sin NAS 24/7.

Light-outs följer med men Àr bara en test version pÄ 30 dagara, efter nÄgra dagars sökande hittade jag SmartPower.
Dock sÄ finns det inget add-in till konsolen i whs, sÄ man fÄr installera det via RDC.

SÄ nu gÄr min NAS ner i sparlÀge efter 1h inaktivitet och det helt gratis, glöm inte och flytta WHS konsolen frÄn din autostart mapp pÄ klienterna. För den vÀcker din NAS med wol nÀr windows startar.

#43

Postad 23 december 2010 - 10:40

alllven
  • alllven
  • Wannabe

  • 15 inlĂ€gg
  • 0
Hittar den inte i loggen. Bara de övriga enheterna (Iphone, PC).
Network filter Àr off. Har givetvis provat andra nÀtverkskablar för att utesluta.
Om det inte skulle vara för att det Àr denna:
[INFO] Thu Dec 23 10:35:48 2010 Blocked incoming UDP packet from xxx.67.199.33:53 to xx.69.176.3:49424
Och vad i sÄ fall göra?

Redigerat av alllven, 23 december 2010 - 10:41.


#44

Postad 23 december 2010 - 10:53

Unregistered36431
  • Unregistered36431
  • ForumrĂ€v

  • 647 inlĂ€gg
  • 0
lyser lampan pÄ nÀtverks uttaget pÄ nasen och pÄ routern?

Prova att starta om router.
Rensa loggen pÄ routern.
Starta om din nas.
Starta installation programmet för nasen.
HÄll samtidigt koll pÄ loggen i routern.

#45

Postad 23 december 2010 - 11:16

alllven
  • alllven
  • Wannabe

  • 15 inlĂ€gg
  • 0
De lyser pÄ bÄde routern och NAS:en.
Gjorde i den ordningen du skrev och fick ca 40st sÄdana loggningar under försöket (drygt 1minut) att hitta NAS:en vid installationsförsöket.

Blocked incoming TCP packet from xx.xxx.xx.xxx:xx to xx.xx.xxx.x:xxxxx as FIN:ACK received but there is no active connection

#46

Postad 23 december 2010 - 11:20

Unregistered36431
  • Unregistered36431
  • ForumrĂ€v

  • 647 inlĂ€gg
  • 0
Har du tryckt pÄ knappen pÄ sidan av routern nÀr du startar din nas?
Den Àr till för att man enkelt skall kunna ansluta nya datorer till routern.

#47

Postad 23 december 2010 - 11:30

Unregistered38060c29
  • Unregistered38060c29
  • Wannabe

  • 32 inlĂ€gg
  • 0
Är rĂ€tt ny pĂ„ detta och inte kommit till skott Ă€n men i tanken Ă€r mitt system fĂ€rdigt. Ett sonos med ett par Dali högtalare som kopplas via en NAS och en Boxbee och sen till TV och PS3. Vad tror ni om detta.

Denna lÄter go. Fast min tanke Àr att koppla den mot en boxbee och ett sonos och bara köra film och musik pÄ den. Kan jag köra detta utan att ha nÄgon dator igÄng för jag har ingen lust att ha en dator i vardagsrummet som ska stÄ och snurra hela dagar.

#48

Postad 23 december 2010 - 11:44

alllven
  • alllven
  • Wannabe

  • 15 inlĂ€gg
  • 0
TyvÀrrr utan resultat dÀr med ;)
Är jĂ€tte tacksam för alla tips för jag har idĂ©torka.

#49

Postad 23 december 2010 - 23:38

Unregisteredf33cf0c1
  • Unregisteredf33cf0c1
  • Rookie

  • 3 inlĂ€gg
  • 0
Tjena!

Jag har sjuka problem med att fÄ igÄng remote access pÄ min x311:a Àr det nÄgon som kan hjÀlpa mig att felsöka ?

// Niklas

#50

Postad 24 december 2010 - 18:23

nydan
  • nydan
  • Amatör

  • 75 inlĂ€gg
  • 0

TyvÀrrr utan resultat dÀr med :)
Är jĂ€tte tacksam för alla tips för jag har idĂ©torka.


Kan du komma in i webbkonsolen och har lagt till en anvÀndare för din dator? En enkel sak som jag inte fattade först nÀr jag var ivrig att komma igÄng :P annars har du kollat nÀtverksinstÀllningar i Win 7 eller vilket OS anvÀnder du?

MVH Mattias



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • darkages
    2024-05-05 19:55:49
  • darkages
    2024-05-05 19:54:24
  • Provmontering nya duken
    DPC
    2024-05-05 12:34:08
  • Fästen på ny position och med offset
    DPC
    2024-05-05 10:03:39
  • Certifiering
    DPC
    2024-05-05 10:01:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.