Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

IR-mottagare till multifjärr

5 svar i tråden

Skickat 22 februari 2012 - 12:59

Tjena,
Det är möjligt att detta ämne varit uppe tidigare då jag fann trådar som var flera år gamla. Misstänker att tekniken och "smarta funktioner" ändrats sedan dess så jag lägger in en ny fråga.

Jag har som säkert många andra flera apparater styrda av en multifjärr (Logitech Harmony One), där apparaterna står i en TV-bänk bakom trädörrar jag gärna vill hålla stängda.

Jag skulle vilja montera någon form av mindre IR-öga utanför min TV-bänk som kunde styra apparaterna i TV-bänken.

Har ni något tips på prylar för detta?

Tackar och bugar på förhand.

Skickat 06 mars 2012 - 17:15

Jag har samma problem. Det bästa jag hittat är IR bender från Kjell och Company, men den är ganska ful så det borde finnas någon mer slimmad variant till ett vettigt pris någonstans. Om jag inte hittar någon snart så får det bli den från Kjell för mig...

Skickat 06 mars 2012 - 20:25

Visa inläggaftersun 22 februari 2012 - 12:59 skrev:

Tjena,
Det är möjligt att detta ämne varit uppe tidigare då jag fann trådar som var flera år gamla. Misstänker att tekniken och "smarta funktioner" ändrats sedan dess så jag lägger in en ny fråga.

Jag har som säkert många andra flera apparater styrda av en multifjärr (Logitech Harmony One), där apparaterna står i en TV-bänk bakom trädörrar jag gärna vill hålla stängda.

Jag skulle vilja montera någon form av mindre IR-öga utanför min TV-bänk som kunde styra apparaterna i TV-bänken.

Har ni något tips på prylar för detta?

Tackar och bugar på förhand.

Du har en Harmony säger du? Det finns ju en enhet till harmony för RF som har 4 kablar ut med 2 IR-sändare på varje kabel, medföljer en del harmony-fjärrkontrollers.

http://www.logitech....ies/devices/378

Antar att alla harmony-kontrollers har RF-sändare..?

Edit: Verkar som inte alla har det, bl.a. inte Harmony One.. :-(

Det här inlägget har ändrats av novaland 06 mars 2012 - 20:28

Skickat 07 mars 2012 - 08:23

Som jag läser Logitechs hemsida så är det bara Harmony 900 som har RF och den kostar lika mycket som det kostar att anställa en butler som står och ställer in TVn åt en... <_<

Skickat 08 mars 2012 - 07:45

Visa inläggchristian12345 06 mars 2012 - 17:15 skrev:

Jag har samma problem. Det bästa jag hittat är IR bender från Kjell och Company, men den är ganska ful så det borde finnas någon mer slimmad variant till ett vettigt pris någonstans. Om jag inte hittar någon snart så får det bli den från Kjell för mig...
Är kanske inte den vackraste prylen i lägenheten men den gör sitt jobb iaf :)

Skickat 08 mars 2012 - 16:02

• Hays
  • Forumräv

• 648 inlägg
Jag kör också med ir bendern från kjell. som sagt inte så snygg men den funkar utmärkt.

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • crills
    2013-05-23 17:26:52
  • crills
    2013-05-23 17:25:41
  • Kaffe-alien
    Schonning
    2013-05-23 17:09:12
  • Airplay !
    epkjhal
    2013-05-23 12:58:54
  • Teknikhörnan inne på kontoret
    epkjhal
    2013-05-23 11:30:46
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.