Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

CanalDigital bredbands TV, sämsta skiten som finns?!

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 november 2014 - 20:15

raptorjr
  • raptorjr
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0
Har precis fått igång fiberuppkoppling hos min mamma, och bland allt som skulle ställas in fanns bredbands TV från CanalDigital.

Nu undrar jag om det är den sämsta skit som finns eller om vi missat nåt fundamentalt?

Den Motorola box man får med har funktioner och ett GUI som var gammalt redan i början av 90-talet. Helt värdelös box. Den har ingen EPG, annat än om man går in och kollar på varje enskild kanal. Man kan endast få upp en kanal lista med vad som visas nu. Det finns inga möjligheter att spela in program med boxen, varken det man ser på eller kommande.
Detta trots att killen vi beställde ifrån sa att man kunde koppla in en egen HDD och spela in. Skulle bli förvånad om de USB uttag som finns på boxen har nån funktion alls.

Hon hade TV och bredband från Telia tidigare, och den boxen är ju ljusår framför det CanalDigital erbjuder.

Har vi missat nåt fundamentalt eller är CanalDigital bredbands TV det sämsta som finns?

Vet nån om man kan skaffa nån annan box eller nån annan lösning som gör den någorlunda användbar?

Tyvärr så dröjde det två dagar för lång tid innan jag kunde hjälpa henne att installera allt, annars hade vi slängt oss på telefonen direkt och sagt upp avtalet.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.