Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Bortglömda Titlar/vad heter filmen ?

1697 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1201

Postad 05 februari 2011 - 14:46

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
tjo, tänkte bara höra om någon vet om några bra westernrullar, gärna nya som tex 3:10 to Yuma,
True Grit kommer ju snart men det måste väl finnas fler?

tacksam för svar ;)

#1202

Postad 05 februari 2011 - 15:15

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

tjo, tänkte bara höra om någon vet om några bra westernrullar, gärna nya som tex 3:10 to Yuma,
True Grit kommer ju snart men det måste väl finnas fler?

tacksam för svar ;)


Jonah Hex är lite Westernbaserad.

#1203

Postad 05 februari 2011 - 15:23

Damien666
  • Damien666
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

tjo, tänkte bara höra om någon vet om några bra westernrullar, gärna nya som tex 3:10 to Yuma,
True Grit kommer ju snart men det måste väl finnas fler?

tacksam för svar ;)

Red Hill, tycker jag du ska kolla in. Grym modern western och en riktigt ###### bra hämndfilm med Ryan Kwanten i huvudrollen:)
Trailer: http://www.trailerad...feature-trailer
http://www.imdb.com/title/tt1530983/

Och självklart The Proposition om du inte har sett den!
http://www.imdb.com/title/tt0421238/

Redigerat av Damien666, 05 februari 2011 - 15:27.


#1204

Postad 05 februari 2011 - 15:25

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
jonah hex såg inte så bra ut men både Red Hill och Proposition såg intressanta ut, speciellt den sista.
tackar för det ;)

Redigerat av andreassofus, 05 februari 2011 - 15:29.


#1205

Postad 05 februari 2011 - 15:28

Damien666
  • Damien666
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Är det Jonah Hex du syftar på så suger den kraftigt.
Men både Red Hill och The Proposition är riktigt bra.

#1206

Postad 05 februari 2011 - 15:37

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Är det Jonah Hex du syftar på så suger den kraftigt.
Men både Red Hill och The Proposition är riktigt bra.


jepp det var den jag syftade på, kollade trailern och tyckte den såg ganska ointressant ut

#1207

Postad 06 februari 2011 - 23:48

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

  • 1 869 inlägg
  • 0
Kom igen, killar. Den här tråden är för folk som vill ha hjälp med att hitta namnet på filmer. Tips på filmer finns det andra platser för.

#1208

Postad 07 februari 2011 - 14:02

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

  • 767 inlägg
  • 0
^Stämmer bra. Frågorna kommer plötsligt i skymundan.

Nu när jag ändå postar detta så bifogar/bumpar jag min fråga som ännu är ouppklarad.


"Såg en film eller om det var en serie för några år sedan på tv.

Ploten gick ut på att ett gäng kompisar skulle råna en värdedepå och jag tror att filmen var dansk eller norsk.
I slutet skaffade sig huvudpersonen sig alibi genom att precis efter rånet injicera alkohol i blodet och följaktligen var redlöst full när polisen dök upp.

Minns denna som kanonbra men vad heter den?? "

#1209

Postad 10 februari 2011 - 10:32

Unregistered1ba87919
  • Unregistered1ba87919
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Länge sedan jag såg den, men det låter som Amazonas - Smaragdskogen (The Emerald Forest 1985)



TACK! Stämmer alldeles utmärkt

#1210

Postad 10 februari 2011 - 12:45

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
sitter och funderar lite på en film jag såg för många år sedan.
det enda jag vet om filmen är att den handlar om en man som jobbar som fönsterputsare, en dag samlar han ner från skyliften eller vad det nu är jättehögt upp, men klarar sig helt oskadd, men vågar ändå inte jobba vidare som det utan byter jobb till ett mer trygt kontorsarbete, där får han ett litet skärsår på handen av ett papper och håller istället på att dö av blodförgiftning eller nåt.

någon som vet vad jag yrar om? B)

#1211

Postad 12 februari 2011 - 12:59

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0

Minns någon sunkig vhs jag kollade på som barn.
Är någon som hamnar i en annan värld, parallelt universum eller liknade. Lite fantasy-stuk. Minns någon sten/klippa som var varm eller något som någon ligger och steks på. Tror jag minns en av skådisarna, tyvärr inte hans namn eller någon film han varit med i, annars skulle jag kunna leta i imdb. Gissar på att filmen är från slutet av 70 till mitten av 80.



Grym som jag är hjälper jag härmed mig själv.

Fången i det okända

#1212

Postad 21 februari 2011 - 17:51

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0

JA! vad var detta för någon?
koolt koncept om inte annat, jag såg förresten slutet och har funderat på vad det kan vara för någon sedan dess.
Jaha ser man på, inte bara jag som kommer ihåg den.
Om du får reda på det så skriv det här är du bussig.

Förresten, cool avatar, var stort fan av Starzinger när
jag var yngre, har alla delarna än :)


Det där känner jag igen lite. Jag såg den (om det är den jag tänker på) på tv för något år sedan. Jag såg bara typ den sista tredjedelen men kom ihåg att jag gillade den mycket. Man fick en inblick i olika folks liv och hur dom hanterade att jorden skulle gå under. Jag kollade aldrig upp vad den hette tyvärr så jag lägger till mig själv till skaran som vill hitta den. Hör av er om ni hittar den.


Tillägg:

Jag hittade filmen jag menade, nämligen Last Night
Frågan är om det är denna som ni andra menar?

Redigerat av Unregistered7fb84d09, 22 februari 2011 - 16:58.


#1213

Postad 27 februari 2011 - 12:28

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0
Ska finnas en bra norsk film om WW2 som jag glömt namnet på!
Är inte Död snö jag syftar på!

#1214

Postad 28 februari 2011 - 20:10

jarre008
  • jarre008
  • Beroende

  • 1 166 inlägg
  • 0

Ska finnas en bra norsk film om WW2 som jag glömt namnet på!
Är inte Död snö jag syftar på!

Kanske denna Max Manus: http://www.imdb.com/title/tt1029235/

#1215

Postad 28 februari 2011 - 21:33

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0
-

Redigerat av belzebubb, 28 februari 2011 - 21:38.


#1216

Postad 28 februari 2011 - 21:38

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Kanske denna Max Manus: http://www.imdb.com/title/tt1029235/


Jupp precis den var det!
Tackar!


Läste om en film för ett tag sen som handlade om några svenska värnpliktiga (tror jag) som under WW2 begav sig ut i skogen i gränsområdet mot Norge (eller om det var Finland) och hamnade mitt i fiendes område (tror det var Sovjet eller Tyskland). Sen skulle någon snubbe ge sig ut på ett räddningsuppdrag för att försöka rädda dessa herrarna.


Det är Gränsen du syftar på tror jag!
Såg den på bio nyligen och tyckte den var riktigt bra för att vara svensk.

#1217

Postad 03 mars 2011 - 22:46

nelik
  • nelik
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Jag lyckades se en läskig film när jag var liten som jag försöker hitta.
Det enda jag kommer ihåg är att någon har ihjäl en vampyr som ligger i en kista. Det utspelar sig i något rum eller källare i ett större hus. Samtidigt kryper det vampyrer på golvet. De slår igen dörren till rummet/källaren sen tuttar de eld på huset och hela rasket brinner ner. Skulle tro att det är slutscenen. Kommer inte ihåg så mycket mer än det.
Måste vara 70 eller 80 tals rulle. Kan vara en lång film uppdelad i avsnitt också.
Det sitter iaf kvar i huvudet och skulle vara skoj om man fick se filmen igen.

//nelik

#1218

Postad 04 mars 2011 - 11:17

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0

Jag lyckades se en läskig film när jag var liten som jag försöker hitta.
Det enda jag kommer ihåg är att någon har ihjäl en vampyr som ligger i en kista. Det utspelar sig i något rum eller källare i ett större hus. Samtidigt kryper det vampyrer på golvet. De slår igen dörren till rummet/källaren sen tuttar de eld på huset och hela rasket brinner ner. Skulle tro att det är slutscenen. Kommer inte ihåg så mycket mer än det.
Måste vara 70 eller 80 tals rulle. Kan vara en lång film uppdelad i avsnitt också.
Det sitter iaf kvar i huvudet och skulle vara skoj om man fick se filmen igen.

//nelik


Salems lot eller på svenska staden som försvann.
Från en bok av Stephen King, finns även en nyare miniserie med Rob Lowe i huvudrollen

Salems Lot 1979

SAlems Lot 2004

#1219

Postad 04 mars 2011 - 15:10

nelik
  • nelik
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Salems lot eller på svenska staden som försvann.
Från en bok av Stephen King, finns även en nyare miniserie med Rob Lowe i huvudrollen

Salems Lot 1979

SAlems Lot 2004


Yes, du har så rätt!! Jag kunde ge mig f** på att det var en Stephen King film. Har rotat runt på imdb men inte hittat på den. Skoj att det finns en remake också. Nu lär jag leta på båda.
Tackar tackar för hjälpen!

#1220

Postad 05 mars 2011 - 02:06

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0

Yes, du har så rätt!! Jag kunde ge mig f** på att det var en Stephen King film. Har rotat runt på imdb men inte hittat på den. Skoj att det finns en remake också. Nu lär jag leta på båda.
Tackar tackar för hjälpen!



Så lite så, kläm boken oxå när du ändå är igång.

#1221

Postad 06 mars 2011 - 21:16

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0
Jag har ställt denna fråga förr men inte fått nåt svar.
Som liten knodd på 80 talet såg jag en kanibal film tror jag det va, om inte annat infödingar i djungeln och det jag
minns är att några Amerikaner/ arkeologer (eller liknande) flyr från Kanibalerna och kommer till sin båt vid strandkanten och kanibalerna
hinner ifatt och det uppstår kamp och en av dom flyende tar initiativet att plocka av båtmotorn för att slasha
kanibalerna. Allt jag minns men nån borde veta vilken film det är.

Mvh

Redigerat av Lion_Paw, 07 mars 2011 - 14:56.


#1222

Postad 09 mars 2011 - 06:31

jarre008
  • jarre008
  • Beroende

  • 1 166 inlägg
  • 0

Jag har ställt denna fråga förr men inte fått nåt svar.
Som liten knodd på 80 talet såg jag en kanibal film tror jag det va, om inte annat infödingar i djungeln och det jag
minns är att några Amerikaner/ arkeologer (eller liknande) flyr från Kanibalerna och kommer till sin båt vid strandkanten och kanibalerna
hinner ifatt och det uppstår kamp och en av dom flyende tar initiativet att plocka av båtmotorn för att slasha
kanibalerna. Allt jag minns men nån borde veta vilken film det är.

Mvh


Kan vara "Zombi Holocaust" http://www.imdb.com/...788/plotsummary
Kommer ihåg att några av dom flyr ifrån kannibalerna till en liten båt på stranden, men har för mig att dom inte får igång båten... Mer kannibaler i denna än zombies, ifall du undrar över namnet :)

#1223

Postad 09 mars 2011 - 14:13

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0
Tack, ska kolla upp den.
Hoppas den inte är klippt bara, då det är den brutala båtmotorscenen jag kommer ihåg. :)

EDIT: Har sett den nu och det va inte den, någon med fler ideer!?

Redigerat av Lion_Paw, 10 mars 2011 - 16:03.


#1224

Postad 20 mars 2011 - 11:52

Ray_Ban
  • Ray_Ban
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Hejsan!
Sitter och letar på nätet efter 2 gamla filmer, eller en film och en tv serie.

1. Filmen är någon rymdgrej. Det börjar med att en kille står o spelar arkadspel, och blir värvad som skytt på ett rymdskepp. Mer än så minns jag inte, men den måste vara från 80 talet typ.

2. Tv serien är om ett hangarfartyg, och gick på kanal 5 tror jag på 90 talet. Klart skepp hette den på svenska, men jag hittar ingen information om den.

Jag hoppas någon kan hjälpa mig

MVH

#1225

Postad 20 mars 2011 - 12:04

_Pinhead_
  • _Pinhead_
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Hej!

Jag försöker komma på vad en gammal film heter, som jag tror Rutger Hauer är med i.
Kommer inte ihåg precis vad den handlar om, men jag tror att det är två fångar som rymmer från något ställe (möjligen ett fängelse). Men problemet för dom är att om dom kommer för långt bort från varandra, då smäller ett halsband som dom har på sig.
Vet inte riktigt vilket årtal det kan vara. Men den gick på tv i början av 90-talet. Kanske även så sent som 96.
Hoppas någon vet vad det är för någon film jag menar.

#1226

Postad 20 mars 2011 - 12:55

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

Hej!

Jag försöker komma på vad en gammal film heter, som jag tror Rutger Hauer är med i.
Kommer inte ihåg precis vad den handlar om, men jag tror att det är två fångar som rymmer från något ställe (möjligen ett fängelse). Men problemet för dom är att om dom kommer för långt bort från varandra, då smäller ett halsband som dom har på sig.
Vet inte riktigt vilket årtal det kan vara. Men den gick på tv i början av 90-talet. Kanske även så sent som 96.
Hoppas någon vet vad det är för någon film jag menar.



Filmen med Rutger Hauer och exploderande halsband heter Wedlock och kom 1991.

Finns fler filmer med samma upplägg dock.

#1227

Postad 20 mars 2011 - 17:32

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Hejsan!
Sitter och letar på nätet efter 2 gamla filmer, eller en film och en tv serie.

1. Filmen är någon rymdgrej. Det börjar med att en kille står o spelar arkadspel, och blir värvad som skytt på ett rymdskepp. Mer än så minns jag inte, men den måste vara från 80 talet typ.

2. Tv serien är om ett hangarfartyg, och gick på kanal 5 tror jag på 90 talet. Klart skepp hette den på svenska, men jag hittar ingen information om den.

Jag hoppas någon kan hjälpa mig

MVH

1. The Last Starfighter

2. Vet ej, slänger in en gissning på Supercarrier

#1228

Postad 20 mars 2011 - 18:19

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

1. The Last Starfighter

2. Vet ej, slänger in en gissning på Supercarrier



Och av nån märklig anledning går The Last starfighter just nu på TV1000 Classic :D
Var bara tvungen att dela med mig av detta.

#1229

Postad 28 mars 2011 - 07:45

kiakoa
  • kiakoa
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Är det någon som minns en film eller serie från 80-tidigt 90-tal som handlade om några barn / ungdomar i ett hus som det hände mystiska saker i? Om jag minns rätt hade det att göra med en vattentunna som stod i källaren och jag tror att alla till slut hoppade i denna vattentunna. Det var lite thriller / skräckfilmskänsla över serien.
Minns någon?
Jag tror att serien / filmen var svensk...

#1230

Postad 01 april 2011 - 13:56

sinners_bleed
  • sinners_bleed
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0

Är det någon som minns en film eller serie från 80-tidigt 90-tal som handlade om några barn / ungdomar i ett hus som det hände mystiska saker i? Om jag minns rätt hade det att göra med en vattentunna som stod i källaren och jag tror att alla till slut hoppade i denna vattentunna. Det var lite thriller / skräckfilmskänsla över serien.
Minns någon?
Jag tror att serien / filmen var svensk...



Skuggornas hus var en miniserie i tre delar tror jag, regi av Mikael Håfström. Finns kanske på dvd.?

#1231

Postad 06 april 2011 - 21:49

MrLogan
  • MrLogan
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Jag har ställt denna fråga förr men inte fått nåt svar.
Som liten knodd på 80 talet såg jag en kanibal film tror jag det va, om inte annat infödingar i djungeln och det jag
minns är att några Amerikaner/ arkeologer (eller liknande) flyr från Kanibalerna och kommer till sin båt vid strandkanten och kanibalerna
hinner ifatt och det uppstår kamp och en av dom flyende tar initiativet att plocka av båtmotorn för att slasha
kanibalerna. Allt jag minns men nån borde veta vilken film det är.

Mvh


Detta är zombie holocaust, just det där med båtmotorn minns jag en kompis visade mig på nån special importerad japansk laserdisk för många många herrans år sen, den har gått under flera namn som tex Dr Butcher.

Å titta vad jag hittade http://www.youtube.c...h?v=6cgVaZvlo3I
(Hoppas jag inte har helt fel :))

Redigerat av MrLogan, 06 april 2011 - 21:52.


#1232

Postad 17 april 2011 - 11:22

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0
Hallå folket!

Nu är detta kanske ingen film utan snarare en mini serie, men jag hoppas att någon kanske vet titeln på denna.

Serien gick på Tv för många år sedan, kommer inte ihåg så himla mycket, men det jag minns var att det var en man som besökte en stad som hade drabbats av en märklig händelse för flera år sedan.. staden hade legat ute på en udde som i sin tur hade rasat ner i havet och dränkt hela staden.

Märkligt nog hade alla bybor överlevt som levde i staden, efter lite efterforskningar så dök mannen och ett team ner till staden under vattnet och till sin förvåning hittade de hela byns befolkning under ytan! För mig att det handlade något om att de blivit ersatta av aliens etc.

Någon som känner igen detta? Minns att denna serien var spännande!! Men gick som sagt för flera år sedan på tv. Tror den var brittisk, men kan ha fel..

Hoppas någon kanske har någon aning om vad jag menar :D

#1233

Postad 19 april 2011 - 08:06

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

  • 1 869 inlägg
  • 0
Efter lite letande tror jag du minns "The Uninvited" från 1997. Verkar helskön så jag slog till på ett ex för en knapp femtiolapp hem i brevlådan. :blink:
Postad bild

#1234

Postad 19 april 2011 - 08:54

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Efter lite letande tror jag du minns "The Uninvited" från 1997. Verkar helskön så jag slog till på ett ex för en knapp femtiolapp hem i brevlådan. :blink:
Postad bild


JA! :lol: Det är den! Tusen tack!! :)

#1235

Postad 20 april 2011 - 06:48

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Tjena,

Såg en trailer förra året om 2 typiska red-necks i USA, de e lever sitt lilla vanliga liv och människor råkar dö i parti och minut i deras närhet, så att de ser ut som att de är värsta mördarna alla Jason, Freddy Kruger osv. Tyckte tralern var rätt bra har jag för mig men nu e det ju så klart att man har glömt bort namnet på filmen. Jag vet inte om filmen har släppts eller inte ännu. Jag har för mig att titeln hade 2 person namn i sig.

Någon som vet?

//Micke

#1236

Postad 20 april 2011 - 07:02

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Tjena,

Såg en trailer förra året om 2 typiska red-necks i USA, de e lever sitt lilla vanliga liv och människor råkar dö i parti och minut i deras närhet, så att de ser ut som att de är värsta mördarna alla Jason, Freddy Kruger osv. Tyckte tralern var rätt bra har jag för mig men nu e det ju så klart att man har glömt bort namnet på filmen. Jag vet inte om filmen har släppts eller inte ännu. Jag har för mig att titeln hade 2 person namn i sig.

Någon som vet?

//Micke


Hittade den :)

Tucker and Dale vs Evil

http://www.youtube.c...h?v=z4wFtTj0-k4

//Micke

#1237

Postad 20 april 2011 - 23:02

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

  • 1 869 inlägg
  • 0
Filmen verkar ju lite kul, men tyvärr har man ju sett hela efter att ha klickat på länken i ditt inlägg, Fristil. Kan vara den sämsta trailern någonsin.

#1238

Postad 21 april 2011 - 12:36

papperskatt
  • papperskatt
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 0

Filmen verkar ju lite kul, men tyvärr har man ju sett hela efter att ha klickat på länken i ditt inlägg, Fristil. Kan vara den sämsta trailern någonsin.

De som har sett filmen säger att det är många överraskningar i filmen som inte visas i trailern. Jag vet inte, för jag har inte sett den, väntar på svenska BD-släppet i juni. :)

#1239

Postad 21 april 2011 - 17:46

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0
Jag har tänkt på en film jag såg på ljuva 80 talet.
Det jag kommer ihåg är att det är en äventyrsfilm med martial arts i.
Hjälten som är en vit man drar på sig nån typ av järn sko som täcker tårna när han fightas,
det blir som en stålhätta fast utan sko.
Minns han fightas i en bar och sparkar en snubbe i huvudet med den på.
Nån som minns filmen av mitt vaga minne?
Minns även att fodralet hade en träbrygga som hängde mellan 2 klippor och hjälten står på den med en kvinna och försöker fly.

Mvh

Redigerat av Lion_Paw, 21 april 2011 - 17:57.


#1240

Postad 10 maj 2011 - 19:19

Jeba
  • Jeba
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Hej :P

Nu är det så att jag har något svagt minne av en film där någon är ensam kvar? (kan dock ha drömt det eller nåt, vad vet jag)
Liksom på jorden då, ( inte I Am Legend) och lever nåt slags eremitliv?

Kan nån i alla fall rekommendera filmer om att vara helt för sig själv?
Hoppas ni förstår B)

Sen en annan:
En film jag såg förut när jag var liten på TV om ett gäng med småbarn som bygger en lådbil, de tävlar också mot någon unge i en silverfärgad bil med spikar ur fälgarna :P Någon som vet vad den heter?

Redigerat av Jeba, 10 maj 2011 - 19:20.


#1241

Postad 10 maj 2011 - 20:50

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

Hej :P

Nu är det så att jag har något svagt minne av en film där någon är ensam kvar? (kan dock ha drömt det eller nåt, vad vet jag)
Liksom på jorden då, ( inte I Am Legend) och lever nåt slags eremitliv?

Kan nån i alla fall rekommendera filmer om att vara helt för sig själv?
Hoppas ni förstår B)



Vet inte om det är denna du söker men vissa likheter finns i varjefall.
http://www.imdb.com/title/tt0089869/
The Quiet Earth

#1242

Postad 11 maj 2011 - 15:10

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0
Nån som har koll på Jackie Chan-filmer?

I början av filmen säljer han fisk (utspelar sig på 1700-1800-talet) och så jagar han en pojke som stjäl fisk från honom och kommer ikapp ungen i dennes hem och då får Jackie pisk av ungens morfar.

Nån som vet vilken film det är?

#1243

Postad 20 maj 2011 - 08:31

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

  • 767 inlägg
  • 0

Såg en film eller om det var en serie för några år sedan på tv.

Ploten gick ut på att ett gäng kompisar skulle råna en värdedepå och jag tror att filmen var dansk eller norsk.
I slutet skaffade sig huvudpersonen sig alibi genom att precis efter rånet injicera alkohol i blodet och följaktligen var redlöst full när polisen dök upp.

Minns denna som kanonbra men vad heter den??


Ingen som känner igen denna??

#1244

Postad 21 maj 2011 - 03:59

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

  • 1 869 inlägg
  • 0

Ingen som känner igen denna?

Jag känner inte igen den, men min polare Google säger att det handlar om den norska TV-serien "Rån" från 2005. Den sändes i Sverige av TV4 och skulle du vara beredd att investera 79 kronor så kan du bli ägare av alla fyra avsnitten på DVD t.ex. här.
Postad bild Postad bild

#1245

Postad 21 maj 2011 - 20:32

mippen
  • mippen
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hej på er,
Jag söker en gammal film som gick på TV när jag var liten nån gång 1967-1973 skulle jag tro.
Jag har letat väldigt mycket men inte kunnat hitta någon ledtråd kring den.

Det jag minns är att det var en tecknad, ganska lång film i färg som gick på TV sent en kväll.
Den handlade om två "sidor" (länder, städer eller arméer?) som var i fejd med varandra.
Det var en rätt flower-power-aktig film, kanske lite psykedelisk, om jag minns rätt.
Det som jag minns tydligast är att den ena sidan tillverkade en slags små raketer som de sköt iväg som då träffade motståndarna som genast blev fredliga, lite love & peace-känsla.

Nån som har en aning vad jag pratar om för film?

Mats

#1246

Postad 23 maj 2011 - 09:53

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

  • 767 inlägg
  • 0

Jag känner inte igen den, men min polare Google säger att det handlar om den norska TV-serien "Rån" från 2005. Den sändes i Sverige av TV4 och skulle du vara beredd att investera 79 kronor så kan du bli ägare av alla fyra avsnitten på DVD t.ex. här.
Postad bild Postad bild


Klockrent! Tack för tipset, tydligen är mina egna sökningar på google inte lika träffsäkra......

#1247

Postad 23 maj 2011 - 10:33

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4 023 inlägg
  • 0

Hej på er,
Jag söker en gammal film som gick på TV när jag var liten nån gång 1967-1973 skulle jag tro.
Jag har letat väldigt mycket men inte kunnat hitta någon ledtråd kring den.

Det jag minns är att det var en tecknad, ganska lång film i färg som gick på TV sent en kväll.
Den handlade om två "sidor" (länder, städer eller arméer?) som var i fejd med varandra.
Det var en rätt flower-power-aktig film, kanske lite psykedelisk, om jag minns rätt.
Det som jag minns tydligast är att den ena sidan tillverkade en slags små raketer som de sköt iväg som då träffade motståndarna som genast blev fredliga, lite love & peace-känsla.

Nån som har en aning vad jag pratar om för film?

Mats

När du skriver psykedelisk, tecknad film i färg från någon gång i början på sjuttiotalet så kan man inte låta bli att tänka på Fritz the Cat. Lite osäker på att det verkligen är den filmen du menar då jag inte riktigt känner igen det där med två sidor som ligger i fejd, men det kan möjligtvis vara någon sekvens i filmen som påminner om detta.

#1248

Postad 15 juni 2011 - 23:45

RHellgren
  • RHellgren
  • Lärjunge

  • 459 inlägg
  • 0
Okej, här har ni en utmaning! Blir imponerad om ni lyckas hjälpa mig med detta.

Letar efter en film jag såg på tv för några år sedan. Är inte helt säker men tror det kan vara en kortfilm alternativt en del i en serie. Filmen utspelade sig på någon slags gård. Det riktigt märkliga med den, som även är anledningen till att jag minns den, var att modern på gården hade en hårväxt som var så sjukt grov att hon i princip satt och vaxade sig hela dagarna. Vet inte riktigt vart fadern befann sig men det fanns åtminstone barn på gården. Barnen var det synd om, tror det var deras häst som skulle säljas för att de inte hade råd eller något sådant. Det slutet jag kommer ihåg är att modern tillslut blev en häst (!) antagligen för att hon på något sätt muterats av hårväxten då barnens häst var borta...

Där har ni det, det är allt jag minns. Var rätt liten så är inte helt 100 på att allt stämmer men känns inte som att särskilt många filmer kan ha liknande story så :)

#1249

Postad 19 juni 2011 - 21:35

mve
  • mve
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Letar efter en film.
Antingen så är det en wallstreet kille eller så jobbar han på någon stor tidning så får han ärva en vingård i frankrike?
Han rammlar även ner i polen som finns på gården å blir fast där en stund. och som alla filmer så träffar han självklart en tjej från byn.

Kommer bara ihåg småsaker från filmen dock :)

#1250

Postad 19 juni 2011 - 21:38

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Letar efter en film.
Antingen så är det en wallstreet kille eller så jobbar han på någon stor tidning så får han ärva en vingård i frankrike?
Han rammlar även ner i polen som finns på gården å blir fast där en stund. och som alla filmer så träffar han självklart en tjej från byn.

Kommer bara ihåg småsaker från filmen dock :)

A Good Year



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.