Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

**Officiell trÄd - Samsung Galaxy S2 i9100***

3172 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#2101

Postad 22 augusti 2011 - 09:11

partajare
  • partajare
  • MĂ€stare

  • 3 282 inlĂ€gg
  • 0

Nej Fick det inte att fungera i kies , eller rÀttare sagt jag hittade/fann filerna pÄ mobilen i datorn men hittade inte omvÀnt eller hur man skulle överföra datorns filer till telefon?
Borde ju funnits typ mina dokument mapp eller liknande i programmet,men som sagt hittade det inte,kanske kan du förlara var jag hittar dom för överföring till mobilen,,


Jag hade gÀrna gjort d. men jag badade ovÀntat för en vecka sedan med telefonen i fickan.... :D
Vad jag minns av Kies air Àr att det inte var sÄ "rappt" men det kan ha att göra med min dator.

#2102

Postad 22 augusti 2011 - 09:51

Arbu11
  • Arbu11
  • LĂ€rjunge

  • 321 inlĂ€gg
  • 0

Jag saknar nyare bilagor som Àr ca 2Mb men har kvar gamla mail med bilagor >3mb!
Det verkar som det Àr nÄgot som hÀnt pÄ sistone. Har försökt lista ut om jag bara "döljt" bilagedelen av mailen men kan inte lista ut hur det skulle gÄtt till och det finns inga instÀllningar för detta.


Ledsen men enda jag kan komma pĂ„ Ă€r att e-mail programmet skulle ha överstridit en visst cache-grĂ€ns, dvs. att mobilen inte tillĂ„ter den att spara nĂ„got mer... Återkommer om jag skulle komma pĂ„ nĂ„got!

#2103

Postad 22 augusti 2011 - 14:13

Perb
  • Perb
  • AnvĂ€ndare

  • 163 inlĂ€gg
  • 0
Never mind, fel.

Redigerat av Perb, 22 augusti 2011 - 14:13.


#2104

Postad 22 augusti 2011 - 18:53

Unregistereda9643921
  • Unregistereda9643921
  • Wannabe

  • 20 inlĂ€gg
  • 0
TĂ€nkte bara tipsa er - om ni inte redan har den - om en app som gjort att Ă„tminstone jag kan anvĂ€nda samtalsloggen utan att bli fullkomligt galen pĂ„ alla SMS som finns dĂ€r. Samsung Log Converter heter den, och den fungerar kanon! Bara att klicka pĂ„ app-ikonen en enda gĂ„ng efter nedladdning och sedan aldrig bry sig om den igen, den gör sitt jobb i det dolda. Det verkar dock som att appen krĂ€ver ett inkommande samtal för att aktiveras första gĂ„ngen. Åtminstone var det sĂ„ för mig. :D

#2105

Postad 22 augusti 2011 - 21:43

Arbu11
  • Arbu11
  • LĂ€rjunge

  • 321 inlĂ€gg
  • 0

NĂ„got som har börjat irritera mig nĂ„got fruktansvĂ€rt Ă€r att bakĂ„tknappen inte reagerar direkt, utan att man mĂ„ste trycka nĂ„gra gĂ„nger. Det verkar som att man mĂ„ste trycka och den börjar lysa för att fungera. Vet inte om detta Ă€r ett problem för alla, men min kompis har samma problem med sin. Även sĂ„ mĂ„ste man trycka nĂ„gon extra gĂ„ng pĂ„ en app för att startas vid vissa tillfĂ€llen.


Reagerar direkt för mig, inte ett enda problem... Klickar jag bakÄt efter att den har slÀckts - inga problem! Att klicka pÄ en ikon - reagerar direkt, Àven om den precis fÄtt vakna upp eller avslutat nÄgot program!

Du kanske rÄkar trycka med nageln eller nÄgot? (Den brukar reagera pÄ nageln ÀndÄ men ibland gör den ju inte det dÄ skÀrmen reagerar pÄ vÀrme) :D

#2106

Postad 22 augusti 2011 - 21:48

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • MĂ€stare

  • 3 989 inlĂ€gg
  • 0
Nu har jag fÄtt lite bÀttre batteritid efter lite pillande och medans jag höll pÄ och lÀste runt om detta sÄ hittade jag nedan lÀnk som jag bara mÄste dela med mig av

Samsung svarar pÄ lÀsarnas frÄgor
http://www.mobil.se/...r-1.469529.html

Hittade tex nedan frÄga och svar som fick mig att sÀtta maten i halsen innan jag skrattade :-)

Patrick: Vad har SII för batteritid vid normalt bruk? Med normalt menar jag att lite surfande, syncande osv. MÄste den laddas varje natt som alla andra?
Samsung: Hej Patrick. Jag anser mig sjÀlv vara en heavy-user (har mejlen igÄng konstant, surfar och Àr aktiv pÄ de sociala nÀtverken) och för mig hÄller batteriet i cirka tvÄ dagar. Om du inte anvÀnder mobilen lika mycket som jag, sÄ kommer batteriet att hÄlla mycket lÀngre. Upp till 30 dygn. //Andreas



#2107

Postad 22 augusti 2011 - 22:09

Arbu11
  • Arbu11
  • LĂ€rjunge

  • 321 inlĂ€gg
  • 0

Nu har jag fÄtt lite bÀttre batteritid efter lite pillande och medans jag höll pÄ och lÀste runt om detta sÄ hittade jag nedan lÀnk som jag bara mÄste dela med mig av

Samsung svarar pÄ lÀsarnas frÄgor
http://www.mobil.se/...r-1.469529.html

Hittade tex nedan frÄga och svar som fick mig att sÀtta maten i halsen innan jag skrattade :-)


LÀste igenom de första 10-20 kommentarerna, sen blÀddrade jag ner till slutet och hÄller med killen som sa detta:

Med risk att lÄta som en gammal surgubbe, men dom hÀr frÄgestunderna med Samsung, Nokia, HTC osv

kÀnns dÄ helt menlösa dÄ det verkar vara totalt omöjligt att fÄ ett rakt svar pÄ nÄtt överhuvudtaget.

Ingen kommenterar kommande modeller, ingen vill kÀnnas vid nÄgon som helt kritik angÄende buggar, matrialval, ovilja att uppdatera operativet... utan ordbajsar ut nÄgot diffust sÀljarsnack till svar istÀllet.

Det Àr synd dÄ företagen verkligen fÄr ett guldlÀge hÀr att visa att dom mÄnar om sina kunder och att det inte just Àr bara en massa prat.


Undrar för övrigt nÀr Android 2.3.4 slÀpps för Samsung Galaxy S2....

Redigerat av Arbu11, 22 augusti 2011 - 22:12.


#2108

Postad 23 augusti 2011 - 05:46

Tom666
  • Tom666
  • Wannabe

  • 28 inlĂ€gg
  • 0

Nu har jag fÄtt lite bÀttre batteritid efter lite pillande och medans jag höll pÄ och lÀste runt om detta sÄ hittade jag nedan lÀnk som jag bara mÄste dela med mig av

Samsung svarar pÄ lÀsarnas frÄgor
http://www.mobil.se/...r-1.469529.html

Hittade tex nedan frÄga och svar som fick mig att sÀtta maten i halsen innan jag skrattade :-)


Hur stÀllde du in den för att fÄ optimal batteritid,, eller kanske nÄgon annan har tips pÄ hur man konfigurerar samsungen pÄ bÀsta sÀtt,,,, nyköpt samsung och har inte gjort nÄgra större omstÀllningar,, ringer inte mycket kollar mailen surfar lite smÄtt kanske kollar nÄtt youtube klipp,men det Àr i princip allt jag gjort pÄ dom dagar jag haft den och dÄ klarar den inte ens en dag???
i gÄrkvÀll laddade jag den fullt och hade den i energisparlÀge under natten och hade ca 65% kvar nÀr jag vaknade i 05:00 i morse ???
SJUKT!!!
NÄgon snÀll som skulle vilja hjÀlpa till med tips?

#2109

Postad 23 augusti 2011 - 05:53

Keberos07
  • Keberos07
  • AnvĂ€ndare

  • 129 inlĂ€gg
  • 0

Hur stÀllde du in den för att fÄ optimal batteritid,, eller kanske nÄgon annan har tips pÄ hur man konfigurerar samsungen pÄ bÀsta sÀtt,,,, nyköpt samsung och har inte gjort nÄgra större omstÀllningar,, ringer inte mycket kollar mailen surfar lite smÄtt kanske kollar nÄtt youtube klipp,men det Àr i princip allt jag gjort pÄ dom dagar jag haft den och dÄ klarar den inte ens en dag???
i gÄrkvÀll laddade jag den fullt och hade den i energisparlÀge under natten och hade ca 65% kvar nÀr jag vaknade i 05:00 i morse ???
SJUKT!!!
NÄgon snÀll som skulle vilja hjÀlpa till med tips?


Det lÄter riktigt dÄligt, hur mÄnga ggr har du laddat den? Tar ju ett par laddningar innan batteriet nÄr sin fulla kapacitet.
Kan Àven vara androidbuggen som spökar, stÄr tidigare i trÄden hur man gör, tror att det var sÄ hÀr:
StÀng av luren, plocka ur batteriet i minst 1min stoppa tillbaka och starta igen.

#2110

Postad 23 augusti 2011 - 06:25

Tom666
  • Tom666
  • Wannabe

  • 28 inlĂ€gg
  • 0

Det lÄter riktigt dÄligt, hur mÄnga ggr har du laddat den? Tar ju ett par laddningar innan batteriet nÄr sin fulla kapacitet.
Kan Àven vara androidbuggen som spökar, stÄr tidigare i trÄden hur man gör, tror att det var sÄ hÀr:
StÀng av luren, plocka ur batteriet i minst 1min stoppa tillbaka och starta igen.

Köpte den i fredags ,,och laddat den 1 gÄng per dag sedan dess,,,,
Skall kolla med ditt tips,, men det e ju sjukt,Àven om det Àr ett allmÀnt problem med smartphones sÄ e det för dÄligt,,,,
Det Àr ju som att köpa en bil med Cab och inte kunna anvÀnda cabben för dÄ lÀgger bilen av ;-)

#2111

Postad 23 augusti 2011 - 06:45

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlĂ€gg
  • 0
Återigen, jag förstĂ„r mig inte pĂ„ gnĂ€llet om batteritid. Precis som ovanstĂ„ende skriver sĂ„ Ă€r det sĂ„ pĂ„ alla smartphones.
Jag Àr heavy user, laddar den varje natt. "Problem solved".

Om man nu tycker det Àr för dÄligt sÄ fÄr man vÀl helt enkelt vara utan smartphone.
För dÄ Àr ju batteritiden viktigare Àn allt annat som en smartphone erbjuder, eller hur?

#2112

Postad 23 augusti 2011 - 07:10

Keberos07
  • Keberos07
  • AnvĂ€ndare

  • 129 inlĂ€gg
  • 0

Återigen, jag förstĂ„r mig inte pĂ„ gnĂ€llet om batteritid. Precis som ovanstĂ„ende skriver sĂ„ Ă€r det sĂ„ pĂ„ alla smartphones.
Jag Àr heavy user, laddar den varje natt. "Problem solved".

Om man nu tycker det Àr för dÄligt sÄ fÄr man vÀl helt enkelt vara utan smartphone.
För dÄ Àr ju batteritiden viktigare Àn allt annat som en smartphone erbjuder, eller hur?

HÄller helt med om det, laddar varje natt med och det Àr aldrig nÄgra problem att det tar slut snabbare Àn det, men att gÄ frÄn fullt till 65% över natten dÄ den inte anvÀnds dÄ Àr det nÄgot som inte stÀmmer, brukar vÀl ligga pÄ ca 1-2%/h i "vilolÀge"?

#2113

Postad 23 augusti 2011 - 07:13

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • MĂ€stare

  • 3 989 inlĂ€gg
  • 0

Återigen, jag förstĂ„r mig inte pĂ„ gnĂ€llet om batteritid. Precis som ovanstĂ„ende skriver sĂ„ Ă€r det sĂ„ pĂ„ alla smartphones.
Jag Àr heavy user, laddar den varje natt. "Problem solved".

Om man nu tycker det Àr för dÄligt sÄ fÄr man vÀl helt enkelt vara utan smartphone.
För dÄ Àr ju batteritiden viktigare Àn allt annat som en smartphone erbjuder, eller hur?


Om man Àr sÄ lÄngt frÄn utsatta specifikationer (se nedan) som man Àr ang denna telefon sÄ Àr det legitimt att gnÀlla.
Har iaf bestÀllt ett 3500mAh batteri nu sÄ kanske jag kan fÄ liknande batteritid som pÄ min gamla Iphone4 hoppas jag.

Stand-by Up to 710 h (2G) / Up to 610 h (3G)
Talk time Up to 18 h 20 min (2G) / Up to 8 h 40 min (3G)



#2114

Postad 23 augusti 2011 - 07:33

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlĂ€gg
  • 0
Hej.
Hittar fortfarande inget sÀtt att fÄ mina program i bokstavsordning nÀr man inte har dem i listvy, det Àr till synes helt huller om buller. NÀr jag vÀljer listvy, sÄ Àr ikiner i bokstavsordning.
Sen undrar jag om man kan Àndra fÀrginstÀllningarna nÄnstans, jag anser att Àven om skÀrmen Àr bra sÄ har telefonen vÀldigt överdrivna fÀrger.
Nackdel ocksÄ att den kÀnns "plastig" och att baksidan Àr oerhört ful.
Men gud vad lik den Àr en iphone framifrÄn.......


Det kanske har skrivits om innan, men jag har aktiverat automatisk batterisparfunktion, men det Àr en batterisparikon i hörnet alltid, det Àr lite störigt.

#2115

Postad 23 augusti 2011 - 08:02

klauzer
  • klauzer
  • LĂ€rjunge

  • 455 inlĂ€gg
  • 0

Har iaf bestÀllt ett 3500mAh batteri nu sÄ kanske jag kan fÄ liknande batteritid som pÄ min gamla Iphone4 hoppas jag.


Var kan man köpa den?

#2116

Postad 23 augusti 2011 - 08:15

Tom666
  • Tom666
  • Wannabe

  • 28 inlĂ€gg
  • 0

Återigen, jag förstĂ„r mig inte pĂ„ gnĂ€llet om batteritid. Precis som ovanstĂ„ende skriver sĂ„ Ă€r det sĂ„ pĂ„ alla smartphones.
Jag Àr heavy user, laddar den varje natt. "Problem solved".

Om man nu tycker det Àr för dÄligt sÄ fÄr man vÀl helt enkelt vara utan smartphone.
För dÄ Àr ju batteritiden viktigare Àn allt annat som en smartphone erbjuder, eller hur?


Åker till jobbet ca 05:30 och Ă„ter i hemmet ca 19:00 MĂ„n-Tors,,, och Ă€r ute i produktionen, fĂ„r köpa mig en billaddare,,sĂ„ e vĂ€l det stora problemet löst,,
Men tycker det e för dÄligt nÀr dom anger mycket lÀngre tider i deras specifikationer,,,,
att pÄstÄ att den klarar 600-700 timmar passningstid e bara löjligt,visst om man stÀnger av den helt dÄ kanske den klarar det men dÄ e det ju ingen större mening med att ha en telefon,

Vi kan Äka till bÄde mÄnen och Mars , men klarar inte av att tillverka ett batteri som klarar nÄgra dagar e enligt mig inte acceptabelt fÄr nÄgon mobiltillverkare!
Återigen hur stĂ€ller ni in era smartphones för att klara sĂ„ lĂ€nge passningstid
avvaktiverar ni i princip allt WIFI,Bluetooth,Gps ,mm

EDIT:Vad Àr det för skillnad pÄ Standby lÀge, vilolÀge, energisparlÀge?

Redigerat av Tom666, 23 augusti 2011 - 08:16.


#2117

Postad 23 augusti 2011 - 09:28

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • MĂ€stare

  • 3 989 inlĂ€gg
  • 0

Var kan man köpa den?


Jag bestÀllde det frÄn ebay UK för 10 pund igÄr.
Dock Àr det batteriet lite tjockare sÄ man fÄr Àven med en ny baksida sÄ det innebÀr att telefonen blir lite tjockare, jag tycker dock att den Àr sÄ pass smal nu sÄ jag har iaf inget emot om den blir nÄgra mm tjockare (uppskattar det snarare dÄ jag tycker den Àr lite för lÀtt och smal nu).
Kan Äterkomma nÀr jag fÄtt det med en minireview.
Jag tror ocksÄ min batteritid blir bÀttre med 2.3.4 dÄ jag gissar att jag lider av android OS buggen dÄ min telefon suger 20-25% under natten i vilolÀge med det mesta avslaget.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 23 augusti 2011 - 09:31.


#2118

Postad 23 augusti 2011 - 09:44

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • ForumrĂ€v

  • 767 inlĂ€gg
  • 0
Nej, jag tycker att utvecklarna skall ta fram ett batteri som faktiskt fungerar. Att köpare av en ny telefon upptÀcker att normal hantering tömmer batteriet pÄ en halv dag och svaret Àr att man har sync och wifi igÄng Àr inte acceptabelt.

Kom med en telefon som fungerar med de funktioner man kan förvÀnta sig att folk anvÀnder i en smartphone och att skÀrmen Àr tÀnd ett antal timmar per dag och dÄ skall batteriet banne mig klara minst ett dygn utan laddning.

#2119

Postad 23 augusti 2011 - 09:55

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • MĂ€stare

  • 3 989 inlĂ€gg
  • 0

Nej, jag tycker att utvecklarna skall ta fram ett batteri som faktiskt fungerar. Att köpare av en ny telefon upptÀcker att normal hantering tömmer batteriet pÄ en halv dag och svaret Àr att man har sync och wifi igÄng Àr inte acceptabelt.

Kom med en telefon som fungerar med de funktioner man kan förvÀnta sig att folk anvÀnder i en smartphone och att skÀrmen Àr tÀnd ett antal timmar per dag och dÄ skall batteriet banne mig klara minst ett dygn utan laddning.


Batteriet Àr sÀkert ok men lite mÀrkligt att man ska behöva roota, klocka om cpu, frysa apps osv för att fÄ en hyfsad batteritid.
Jag hoppas dock pÄ 2.3.4 annars sÄ kommer Àven jag roota och frysa alla onödiga apps som man inte anvÀnder.

#2120

Postad 23 augusti 2011 - 10:05

PojPoj
  • PojPoj
  • LĂ€rjunge

  • 277 inlĂ€gg
  • 0

Återigen, jag förstĂ„r mig inte pĂ„ gnĂ€llet om batteritid. Precis som ovanstĂ„ende skriver sĂ„ Ă€r det sĂ„ pĂ„ alla smartphones.
Jag Àr heavy user, laddar den varje natt. "Problem solved".

Om man nu tycker det Àr för dÄligt sÄ fÄr man vÀl helt enkelt vara utan smartphone.
För dÄ Àr ju batteritiden viktigare Àn allt annat som en smartphone erbjuder, eller hur?


Nu Ă€r det ju dock sĂ„ t.ex. I mitt fall att batteritiden pĂ„ denna lur Ă€r avsevĂ€rt sĂ€mre Ă€n pĂ„ andra smartphones jag haft (iPhone, Sony Ericsson). Jag accepterar till 100% att ladda nĂ€r jag sover. Det jag inte accepterar Ă€r att luren dör för mig under sena kvĂ€llen. Är jag hemma fĂ„r jag sĂ€tta den i laddare flera timmar innan sovdags. Är jag ute pĂ„ vift fĂ„r jag glatt avsluta kvĂ€llen med en död lur i fickan. Riktigt, riktigt dĂ„ligt.

#2121

Postad 23 augusti 2011 - 10:05

Tom666
  • Tom666
  • Wannabe

  • 28 inlĂ€gg
  • 0

Jag bestÀllde det frÄn ebay UK för 10 pund igÄr.
Dock Àr det batteriet lite tjockare sÄ man fÄr Àven med en ny baksida sÄ det innebÀr att telefonen blir lite tjockare, jag tycker dock att den Àr sÄ pass smal nu sÄ jag har iaf inget emot om den blir nÄgra mm tjockare (uppskattar det snarare dÄ jag tycker den Àr lite för lÀtt och smal nu).
Kan Äterkomma nÀr jag fÄtt det med en minireview.
Jag tror ocksÄ min batteritid blir bÀttre med 2.3.4 dÄ jag gissar att jag lider av android OS buggen dÄ min telefon suger 20-25% under natten i vilolÀge med det mesta avslaget.


LÄter intressant, sÄg ett liknande batteri som kallades typ FAT eller liknande pÄ nÄgon svensk site, tror det var 2800mah dÄ fick man ÄxÄ med en tillhörande baksida,och hÄller med om att hellre en tjockare telefon som klarar nÄtt dygn eller 2 !
Som sades Äterkom gÀrna med vad du tyckte om batteriet

Mvh Tom

#2122

Postad 23 augusti 2011 - 10:41

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • MĂ€stare

  • 3 989 inlĂ€gg
  • 0
Vill inte starta ngn pajkastning hÀr men sav en hÀndelse kollade jag till min Iphone 4 som jag nu inte anvÀnt pÄ ungefÀr en vecka och trodde den laddat ur.

6 dagar och 23 timmar pÄ standby och 8 timmars usage (dock vÀldigt milt anvÀndande, se bifogad bild).

SÄ missförstÄ mig inte jag Àr fortfarande kanonnöjd med telefonen förutom denna "batteriissue".

Bifogad fil(er)



#2123

Postad 23 augusti 2011 - 10:58

PojPoj
  • PojPoj
  • LĂ€rjunge

  • 277 inlĂ€gg
  • 0
Har kvar min iPhone 4 som jag anvÀnder bl.a. som golf-GPS och som det Àr just nu sÄ spöar den skiten ur min S2 gÀllande batteritid. FÄr jag inte ordning pÄ batteriförbrukningen sÄ Àr jag tillbaka pÄ iPhone 4/5 inom kort.

#2124

Postad 23 augusti 2011 - 19:56

Tom666
  • Tom666
  • Wannabe

  • 28 inlĂ€gg
  • 0
Åter hemma frĂ„n jobbet, och gjorde ett test idag,, laddade mobilen till fullt 100%,
klockan var dÄ 16:15, lÀt den sedan stÄ pÄ, gjorde dock inget med den, anvÀnde den inte nÄgot utan lÀt den bara stÄ pÄ,
klockan 19:15 alltsÄ 3 timmar senare har jag 40% kvar efter ytterligare 1 timma kl 20:15 sÄ Àr det 15 %krÀm kvar ???
sÄ 4-5 timmar klarar den bara utan att jag ens anvÀnder nÄgot utan bara lÄter den stÄ pÄ,

undrar hur man kan fÄ det till 600-700 timmars passningstid och 8-18 timmars taltid nÀr den inte ens klarar 4-5 timmar utan att anvÀnda den,mÄste va nÄtt fel pÄ den!

kollar jag vad som tydligen drar krÀm sÄ stÄr displayen pÄ 74%
vad Àr det som kan dra sÄ mycket i krÀm pÄ displayen?
Jag testade att sÀnka ljusstyrkan men det hjÀlpte knappt nÄtt :-(
FÄr nog bli reklammation pÄ denna,,,,

#2125

Postad 23 augusti 2011 - 20:37

Life
  • Life
  • ForumrĂ€v

  • 556 inlĂ€gg
  • 0

Ledsen men enda jag kan komma pĂ„ Ă€r att e-mail programmet skulle ha överstridit en visst cache-grĂ€ns, dvs. att mobilen inte tillĂ„ter den att spara nĂ„got mer... Återkommer om jag skulle komma pĂ„ nĂ„got!

Idag fick jag in ett mail med bifogad fil som syntes! Visserligen en vÀldigt liten fil, sÄ det kanske kan spela roll, men vad jag vetg sÄ har jag inte tömt nÄgon cache/startat om telefonen sedan förra mailet med osynlig fil.
Har mailat supporten....fast man vet ju aldrig nÀr dom svarar!

#2126

Postad 23 augusti 2011 - 21:23

Alex81
  • Alex81
  • AnvĂ€ndare

  • 200 inlĂ€gg
  • 0

Vill inte starta ngn pajkastning hÀr men sav en hÀndelse kollade jag till min Iphone 4 som jag nu inte anvÀnt pÄ ungefÀr en vecka och trodde den laddat ur.

6 dagar och 23 timmar pÄ standby och 8 timmars usage (dock vÀldigt milt anvÀndande, se bifogad bild).

SÄ missförstÄ mig inte jag Àr fortfarande kanonnöjd med telefonen förutom denna "batteriissue".



NÀr jag anvÀnde min Samsung Galaxy S som vÀckarklocka och hade den i standby sÄ rÀckte batteriet i 11 dagar.

#2127

Postad 23 augusti 2011 - 22:43

Arbu11
  • Arbu11
  • LĂ€rjunge

  • 321 inlĂ€gg
  • 0

LÄter intressant, sÄg ett liknande batteri som kallades typ FAT eller liknande pÄ nÄgon svensk site, tror det var 2800mah dÄ fick man ÄxÄ med en tillhörande baksida,och hÄller med om att hellre en tjockare telefon som klarar nÄtt dygn eller 2 !
Som sades Äterkom gÀrna med vad du tyckte om batteriet

Mvh Tom


Kolla Àven hÀr!
http://www.dealextre...galaxy-s2-91182

Idag fick jag in ett mail med bifogad fil som syntes! Visserligen en vÀldigt liten fil, sÄ det kanske kan spela roll, men vad jag vetg sÄ har jag inte tömt nÄgon cache/startat om telefonen sedan förra mailet med osynlig fil.
Har mailat supporten....fast man vet ju aldrig nÀr dom svarar!


Okej, hoppas det har löst sig! :)

#2128

Postad 24 augusti 2011 - 07:18

klauzer
  • klauzer
  • LĂ€rjunge

  • 455 inlĂ€gg
  • 0

Åter hemma frĂ„n jobbet, och gjorde ett test idag,, laddade mobilen till fullt 100%,
klockan var dÄ 16:15, lÀt den sedan stÄ pÄ, gjorde dock inget med den, anvÀnde den inte nÄgot utan lÀt den bara stÄ pÄ,
klockan 19:15 alltsÄ 3 timmar senare har jag 40% kvar efter ytterligare 1 timma kl 20:15 sÄ Àr det 15 %krÀm kvar ???
sÄ 4-5 timmar klarar den bara utan att jag ens anvÀnder nÄgot utan bara lÄter den stÄ pÄ,



Är telefonen varm under den tiden som den Ă€r pĂ„? Jag har haft samma problem vid 2 tillfĂ€llen. Jag tog ut batteriet nĂ„gra minuter och satte in den igen. Det fungerade.

Prova.

#2129

Postad 24 augusti 2011 - 07:33

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • LĂ€rjunge

  • 344 inlĂ€gg
  • 0

Batteriet Àr sÀkert ok men lite mÀrkligt att man ska behöva roota, klocka om cpu, frysa apps osv för att fÄ en hyfsad batteritid.
Jag hoppas dock pÄ 2.3.4 annars sÄ kommer Àven jag roota och frysa alla onödiga apps som man inte anvÀnder.

nÀr kommer 2.3.4?. Àr helt ny pÄ android och sÄg en guide om hur man kan fÄ 2.3.4.nÄgon som testat?.har man kvar alla appar och andra instÀllningar efter?.nÄgon som har lust att berÀtta lite?.har ingen rotad telefon.gÀrna en guide eller lÀnk till hur man spar instÀllningar och appar..denna sida har jag lÀst om 2.3.4. www.maboot.com/how-to-update-samsung-galaxy-sii-to-gingerbread-2-3-4-xxkg2/2400/

Redigerat av Unregistered0a756c1f, 24 augusti 2011 - 07:37.


#2130

Postad 24 augusti 2011 - 07:42

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • MĂ€stare

  • 3 989 inlĂ€gg
  • 0

NÀr jag anvÀnde min Samsung Galaxy S som vÀckarklocka och hade den i standby sÄ rÀckte batteriet i 11 dagar.


Det Àr skapligt tÀnk om S2an ocksÄ fixade det.

Min batteritid har iaf blivit betydligt bÀttre sen jag.
Slagit av Wifi och kör nu bara 3G (har en D-link Dir-655 som jag hört inte funkar ngt vidare med telefonen).
Installerat watchdog och kör balanced.

Ingen vet nÀr 2.3.4 kommer nedan har du en lÀnk dÀr det finns lite info ang var den har kommit och var den hÄller pÄ att rullas ut osv.
2.3.4 Rollout

Om du uppdaterar till 2.3.4 med Odin sÄ kommre du förlora alla appar och instÀllningar och fÄr börja om frÄn början.
Om du uppdaterar till 2.3.4 nu sÄ misstÀnker jag ocksÄ att du inte kommer fÄ "svenska/nordiska" instÀllningar som tex sv tangentbord i swype osv.

#2131

Postad 24 augusti 2011 - 07:57

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • LĂ€rjunge

  • 344 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr skapligt tÀnk om S2an ocksÄ fixade det.

Min batteritid har iaf blivit betydligt bÀttre sen jag.
Slagit av Wifi och kör nu bara 3G (har en D-link Dir-655 som jag hört inte funkar ngt vidare med telefonen).
Installerat watchdog och kör balanced.

Ingen vet nÀr 2.3.4 kommer nedan har du en lÀnk dÀr det finns lite info ang var den har kommit och var den hÄller pÄ att rullas ut osv.
2.3.4 Rollout

Om du uppdaterar till 2.3.4 med Odin sÄ kommre du förlora alla appar och instÀllningar och fÄr börja om frÄn början.
Om du uppdaterar till 2.3.4 nu sÄ misstÀnker jag ocksÄ att du inte kommer fÄ "svenska/nordiska" instÀllningar som tex sv tangentbord i swype osv.

tackar för snabbt svar.vÀntar ett tag till dÄ.blir att testa köpa batterierna som nÄgon lÀnkade om i nÄgot inlÀgg innan..

#2132

Postad 24 augusti 2011 - 09:56

Perb
  • Perb
  • AnvĂ€ndare

  • 163 inlĂ€gg
  • 0

Du kanske rÄkar trycka med nageln eller nÄgot? (Den brukar reagera pÄ nageln ÀndÄ men ibland gör den ju inte det dÄ skÀrmen reagerar pÄ vÀrme) :blink:


Njae, knappast vÀrme va? SGS2:ans skÀrm Àr kapacitiv. Stulen förklaring:

"SÄ fort skÀrmen slÄs pÄ aktiveras ett elektriskt fÀlt över skÀrmytan. NÀr detta bryts registreras trycket och punkten för trycket bedöms. I och med att mÀnniskans hud Àr ledande reagerar skÀrmen sÄledes pÄ fingertryckningar, medan passiva objekt som en vante eller en pekpenna inte registreras alls sÄvida de inte anpassats för ÀndamÄlet (det finns idag bÄde vantar och pekpennor som anpassats för att reagera pÄ kapacitiva skÀrmar). Detta gör att du aldrig behöver trycka lika hÄrt pÄ en aktiv skÀrm för att registrera tryck som du behöver pÄ en passiv.

I förlÀngningen betyder det att sveprörelser av alla dess former med hjÀlp av fingrarna blir mer naturliga och upplevs som bÀttre Àn pÄ resistiva skÀrmar."

KĂ€lla.

#2133

Postad 24 augusti 2011 - 10:30

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • LĂ€rjunge

  • 344 inlĂ€gg
  • 0

Kolla Àven hÀr!
http://www.dealextre...galaxy-s2-91182



Okej, hoppas det har löst sig! :blink:

bestÀllde baterierna och Àven bilhÄllare och nÄgra andra saker dÀrifrÄn..spÀnnande att se hur dom fungerar sen...tack för lÀnken..

#2134

Postad 24 augusti 2011 - 10:33

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • MĂ€stare

  • 3 989 inlĂ€gg
  • 0
Är det ngn som vet om telfonen har ngn inbyggd brandvĂ€gg som man inte kommer Ă„t eller om det Ă€r sĂ„ att telia blockar alla möjliga portar i 3g nĂ€tet (enligt utsago ska bara 25, 135-139 och 445 vara blockade i nĂ€tet).

För jag kommer inte Ät ftpservern oavsett vilken port jag sÀtter pÄ telefonen (har testat diverse portar mellan 2000- 50000) via den publika "3G" adressen eller andra program som ipcam med mera.

Edit. Svarar pÄ detta sjÀlv, verkar vara telias 3g nÀt som Àr spÀrrat.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 24 augusti 2011 - 11:05.


#2135

Postad 24 augusti 2011 - 19:58

Tom666
  • Tom666
  • Wannabe

  • 28 inlĂ€gg
  • 0

bestÀllde baterierna och Àven bilhÄllare och nÄgra andra saker dÀrifrÄn..spÀnnande att se hur dom fungerar sen...tack för lÀnken..


Samma hÀr bestÀllde ÄxÄ,,,Tackar för lÀnken,,,
Installerade green power i gÄr och tog ut batteriet i nÄgra minuter som nÄgon skrev hÀr i trÄden,,,i morse hade jag 98% kvar efter natten och nu ikvÀll sÄ har jag fortfarande 58% kvar,
kollade in igen vad som drog krÀm och nu Àr displayen nere pÄ 12-13% och nu e det Android OS som ligger pÄ ca 45%
skall lÄta telefon ligga under natten utan laddning sÄ skall jag se vad som Àr kvar i morgon ;-)
tror den gick in i nÄn night mode efter installationen av green power
installerade Àven watchdog ,och blir lite nojig, i gÄr hade telefon laddat ner ca 4-5mb underdagen
och i dag ungefÀr lika,,Vad Àr det som laddas ner och har för mig det kostar ca 15-20kronor/mb fan det blir ju ca 80 kronor om dagen i nedladdning, eller hur funkar det och vad Àr det som laddas ner till telefon?
NĂ„gon som vet?

#2136

Postad 24 augusti 2011 - 22:18

Ruotria
  • Ruotria
  • Wannabe

  • 28 inlĂ€gg
  • 0
Har ett problem...

Sedan ett par dagar tillbaka nu sÄ startar telefonen om sig sjÀlv. Ibland sÄ stÀnger den av sig bara sÄdÀr. Oftast har jag haft den i fickan men det har inte funnits nÄgot möjlighet att nÄgot skulle trycks mot "stÀngningsknappen", sÄ det kÀnns lite konstigt. Ska tillÀggas att jag har uppdaterat den via w-lan varje gÄng om det nu spelar nÄgon roll.

#2137

Postad 25 augusti 2011 - 08:11

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • MĂ€stare

  • 3 989 inlĂ€gg
  • 0

Samma hÀr bestÀllde ÄxÄ,,,Tackar för lÀnken,,,
Installerade green power i gÄr och tog ut batteriet i nÄgra minuter som nÄgon skrev hÀr i trÄden,,,i morse hade jag 98% kvar efter natten och nu ikvÀll sÄ har jag fortfarande 58% kvar,
kollade in igen vad som drog krÀm och nu Àr displayen nere pÄ 12-13% och nu e det Android OS som ligger pÄ ca 45%
skall lÄta telefon ligga under natten utan laddning sÄ skall jag se vad som Àr kvar i morgon ;-)
tror den gick in i nÄn night mode efter installationen av green power
installerade Àven watchdog ,och blir lite nojig, i gÄr hade telefon laddat ner ca 4-5mb underdagen
och i dag ungefÀr lika,,Vad Àr det som laddas ner och har för mig det kostar ca 15-20kronor/mb fan det blir ju ca 80 kronor om dagen i nedladdning, eller hur funkar det och vad Àr det som laddas ner till telefon?
NĂ„gon som vet?


Har du ngt program som monitorerar din trafik isf stÄr det inte i det programet vilken app det Àr som har laddat ner dessa MB?

15-20 kr tror jag inte du betalar (sÄvida du inte Àr utomlands), som en jÀmförelse sÄ tror jag tex nÀstan alla (om inte alla) telia abonnemang har mobil surf bas dÀr max taxa per Àr 9kr dag. Om du inte har ngt surf abonnemang sÄ tror jag det kostar kanske 2-5 kr per MB (sÀkrast att kolla upp detta med din leverantör och ditt abonnemang dock).
Min telefon har iaf nu varit igÄng ca 15 timmar med 83% kvar pÄ batteriet (vÀldigt sparsam anvÀndning ska tillÀggas) vilket Àr avsevÀrt bÀttre Àn tidigare.

#2138

Postad 25 augusti 2011 - 09:12

Tom666
  • Tom666
  • Wannabe

  • 28 inlĂ€gg
  • 0

Har du ngt program som monitorerar din trafik isf stÄr det inte i det programet vilken app det Àr som har laddat ner dessa MB?

15-20 kr tror jag inte du betalar (sÄvida du inte Àr utomlands), som en jÀmförelse sÄ tror jag tex nÀstan alla (om inte alla) telia abonnemang har mobil surf bas dÀr max taxa per Àr 9kr dag. Om du inte har ngt surf abonnemang sÄ tror jag det kostar kanske 2-5 kr per MB (sÀkrast att kolla upp detta med din leverantör och ditt abonnemang dock).
Min telefon har iaf nu varit igÄng ca 15 timmar med 83% kvar pÄ batteriet (vÀldigt sparsam anvÀndning ska tillÀggas) vilket Àr avsevÀrt bÀttre Àn tidigare.


Jo kollar pÄ watchdog och dÀr Àr en massa program som "hÀmtat/hÀmtar" data
DĂ€r finns
Antivirus
Maps
Qik video
Mail
Latify,mm
dom hÀmtar vÀl viss data som behövs (uppdateringar) misstÀnker jag för det Àr inga stora hÀmtningar,typ 10kb-100kb,,men det blir 4-5mb /dag utan att jag ens surfar,,,

Jo jag har ÄxÄ för mig det var nÄtt med 9:- max,men var inte det typ surftid,, sedan tillkommer datahÀmtning kronor/mb?
Kan ha fel,,,,
Dock utomland e det helt andra summor,,, kommer ihÄg för 2-3 Är sedan nÀr jag var i Thailand kom pÄ att jag skulle slÀnga in Harry Boy,och kopplade in telefonen med mitt Telia abbonemang passade Àven pÄ att surfa runt lite pÄ Aftonbladet och lite smÄtt annat,,,, 1200:- kronor kostade det mig, för det kostade tydligen 195kr/mb att hÀmta data i Thailand
SÄ en Harry Boy för 100:- kostade mig en del kan man sÀga hehehehe

#2139

Postad 25 augusti 2011 - 09:29

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • MĂ€stare

  • 3 989 inlĂ€gg
  • 0
9kr max per dag Àr inkl dataavgifter.
Men i watchdog hittar jag inte nÄgra uppgifter om nedladdad data endast hur mycke minne resp applikation tar.

Förresten kan ngn förklara hur man svarar i medföljande headsettet (har testat flera headset men hÀnder ingenting om man trycker pÄ knappen)?
Jag kan inte svara utan mste svara pÄ telefonen om jag inte stÀller in automatiskt svar efter 1-5 sekunder (med anslutet headset) och sÄ vill jag inte ha det.

Detta Àr alltsÄ inte ett bluetooth headset utan det medföljande.

#2140

Postad 25 augusti 2011 - 09:45

Tom666
  • Tom666
  • Wannabe

  • 28 inlĂ€gg
  • 0

9kr max per dag Àr inkl dataavgifter.
Men i watchdog hittar jag inte nÄgra uppgifter om nedladdad data endast hur mycke minne resp applikation tar.

Förresten kan ngn förklara hur man svarar i medföljande headsettet (har testat flera headset men hÀnder ingenting om man trycker pÄ knappen)?
Jag kan inte svara utan mste svara pÄ telefonen om jag inte stÀller in automatiskt svar efter 1-5 sekunder (med anslutet headset) och sÄ vill jag inte ha det.

Detta Àr alltsÄ inte ett bluetooth headset utan det medföljande.

Finns vÀl en knapp som det stÄr "Mobile Usage by application" klickar man pÄ den fÄr jag upp en hög med program,,All applications Recieved and sent, just nu stÄr den pÄ 750kb,,, men det kanske Àr som du sÀger bara hur mycket "minne" dom anvÀnder,men tror nog det verkar som hur mycket applikationerna hÀmtat

#2141

Postad 25 augusti 2011 - 09:50

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • MĂ€stare

  • 3 989 inlĂ€gg
  • 0

Finns vÀl en knapp som det stÄr "Mobile Usage by application" klickar man pÄ den fÄr jag upp en hög med program,,All applications Recieved and sent, just nu stÄr den pÄ 750kb,,, men det kanske Àr som du sÀger bara hur mycket "minne" dom anvÀnder,men tror nog det verkar som hur mycket applikationerna hÀmtat


Hmm den "instÀllningen" ser inte jag i min watchdog kanske har ngn annan version.

#2142

Postad 25 augusti 2011 - 10:16

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • MĂ€stare

  • 3 989 inlĂ€gg
  • 0
Ang mina headsetproblem sÄ blev jag tvungen att köpa en app (headset button controller) för 17:- för att fÄ knappen att fungera.
Lite mÀrkligt att det inte funkade "out of the box" men nu funkar det iaf.

#2143

Postad 25 augusti 2011 - 14:14

Tom666
  • Tom666
  • Wannabe

  • 28 inlĂ€gg
  • 0
Verkar som min nojja var befogad,,,,
Min kostnad för datatrafik har ökat med 60 kronor frÄn igÄr,,,om jag gÄr in och kollar pÄ Telia "Mina sidor" Saldo
Borde vÀl vara max 2x9 kronor om det Àr max 9:-/dygn???
Eller?

#2144

Postad 25 augusti 2011 - 14:57

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • MĂ€stare

  • 3 989 inlĂ€gg
  • 0

Verkar som min nojja var befogad,,,,
Min kostnad för datatrafik har ökat med 60 kronor frÄn igÄr,,,om jag gÄr in och kollar pÄ Telia "Mina sidor" Saldo
Borde vÀl vara max 2x9 kronor om det Àr max 9:-/dygn???
Eller?


LÄter skumt men har du kollat ditt abonnemang pÄ mina sidor om du har Telia Mobil Surf Bas
För om du har Surf Bas sÄ borde det vara 2X9kr.

#2145

Postad 25 augusti 2011 - 15:12

Arbu11
  • Arbu11
  • LĂ€rjunge

  • 321 inlĂ€gg
  • 0

Njae, knappast vÀrme va? SGS2:ans skÀrm Àr kapacitiv. Stulen förklaring:

"SÄ fort skÀrmen slÄs pÄ aktiveras ett elektriskt fÀlt över skÀrmytan. NÀr detta bryts registreras trycket och punkten för trycket bedöms. I och med att mÀnniskans hud Àr ledande reagerar skÀrmen sÄledes pÄ fingertryckningar, medan passiva objekt som en vante eller en pekpenna inte registreras alls sÄvida de inte anpassats för ÀndamÄlet (det finns idag bÄde vantar och pekpennor som anpassats för att reagera pÄ kapacitiva skÀrmar). Detta gör att du aldrig behöver trycka lika hÄrt pÄ en aktiv skÀrm för att registrera tryck som du behöver pÄ en passiv.

I förlÀngningen betyder det att sveprörelser av alla dess former med hjÀlp av fingrarna blir mer naturliga och upplevs som bÀttre Àn pÄ resistiva skÀrmar."

KĂ€lla.


Japp, du har helt rÀtt :) Kom pÄ sen att det Àr elektricitet men det var för sent för att rÀtta = FlickvÀnnen sa att "Nu fÄr du umgÄs med MIG istÀllet för DEM" ^^


bestÀllde baterierna och Àven bilhÄllare och nÄgra andra saker dÀrifrÄn..spÀnnande att se hur dom fungerar sen...tack för lÀnken..


Hör av dig hur bra batterierna Àr! :D


Samma hÀr bestÀllde ÄxÄ,,,Tackar för lÀnken,,,
Installerade green power i gÄr och tog ut batteriet i nÄgra minuter som nÄgon skrev hÀr i trÄden,,,i morse hade jag 98% kvar efter natten och nu ikvÀll sÄ har jag fortfarande 58% kvar,
kollade in igen vad som drog krÀm och nu Àr displayen nere pÄ 12-13% och nu e det Android OS som ligger pÄ ca 45%
skall lÄta telefon ligga under natten utan laddning sÄ skall jag se vad som Àr kvar i morgon ;-)
tror den gick in i nÄn night mode efter installationen av green power
installerade Àven watchdog ,och blir lite nojig, i gÄr hade telefon laddat ner ca 4-5mb underdagen
och i dag ungefÀr lika,,Vad Àr det som laddas ner och har för mig det kostar ca 15-20kronor/mb fan det blir ju ca 80 kronor om dagen i nedladdning, eller hur funkar det och vad Àr det som laddas ner till telefon?
NĂ„gon som vet?


PRÖVA DETTA:

Program > InstÀllningar > Konton och synkning > Ta bort krysset frÄn Autosynkning. PÄ sÄ sÀtt borde inte dina appar fÄ tillgÄng till internet. Funkar inte det fÄr du vÀl ta bort "Bakgrundsdata" ocksÄ, dÄ tror jag att du ska klara dig... Jag vet inte för jag har gratis internet och behöver inte tÀnka pÄ det, men har tagit bort Autosynkning iaf för att den inte ska synka allting hela tiden, utan att man fÄr göra det manuellt! :D (T.ex. synkning mot Gmail-kontot)


15-20 kr tror jag inte du betalar (sÄvida du inte Àr utomlands), som en jÀmförelse sÄ tror jag tex nÀstan alla (om inte alla) telia abonnemang har mobil surf bas dÀr max taxa per Àr 9kr dag.


Med Comviq kontant sÄ tror jag att jag betalade 15-20kr per MB förut... SÄ JO man kan ha sÄ hög kostnad! XD

#2146

Postad 25 augusti 2011 - 15:28

Greedy
  • Greedy
  • ForumrĂ€v

  • 744 inlĂ€gg
  • 0
Fattar inte om det skiljer frÄn telefon till telefon? Detta med hur den suger batteri... Jag laddar sent pÄ kvÀllarna/natten, brukar ha runt 30-40% kvar framÄt 21.00. Tycker batteritiden Àr utmÀrkt sett till hur j*vla stor skÀrm det Àr.

DÀremot om man spelar spel suger den slut pÄ batteriet pÄ nolltid. Men eftersom jag aldrig spelar spel pÄ telefonen bryr jag mig inte. DÀremot surfar jag kanske nÄn timme om dagen samt tar emot och ringer ett 20tal samtal + minst lika mÄnga mess. Lyssnar runt 1.2 timmar pÄ musik eller radio.

#2147

Postad 25 augusti 2011 - 15:43

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • MĂ€stare

  • 3 989 inlĂ€gg
  • 0

Med Comviq kontant sÄ tror jag att jag betalade 15-20kr per MB förut... SÄ JO man kan ha sÄ hög kostnad! XD


Fast var inte det ganska lÀnge sen det var sÄna kostnader (1-2Är sen), tror inte ngn operatör kostar mer Àn 5kr per MB i dagslÀget (kanske finns ngt urÄldrigt abonnemang iofs men inte dom nya).

Nej mitt batteri har blivit bÀttre (eller troligen instÀllningar plus lite sparprogram.
Har just nu varit igÄng 23h 11 min med displayen igÄng ca 1 timme och har 63% kvar, har Àven bluetooth, 3G bakgrundsdata och automatisk synkning pÄslagen.

#2148

Postad 25 augusti 2011 - 19:26

Arbu11
  • Arbu11
  • LĂ€rjunge

  • 321 inlĂ€gg
  • 0

Fast var inte det ganska lÀnge sen det var sÄna kostnader (1-2Är sen), tror inte ngn operatör kostar mer Àn 5kr per MB i dagslÀget (kanske finns ngt urÄldrigt abonnemang iofs men inte dom nya).

Nej mitt batteri har blivit bÀttre (eller troligen instÀllningar plus lite sparprogram.
Har just nu varit igÄng 23h 11 min med displayen igÄng ca 1 timme och har 63% kvar, har Àven bluetooth, 3G bakgrundsdata och automatisk synkning pÄslagen.


Japp, stÀmmer nog. SÄg att kontantkortet jag hade förut (halvÄr sedan) kostade 3kr/dag nu (max 100 MB eller nÄt) och förut kostade det 15-25 kr/MB! Intressant :)

MÄste pröva "Green Power" som nÀmndes ovan, och se om det förbÀttrar batteritiden! :D Men jag nöjer mig med att ladda den varje natt. Har köpt till ett Battery-Pack till mobilen som jag laddar med nÀr det behövs!

#2149

Postad 26 augusti 2011 - 07:07

klauzer
  • klauzer
  • LĂ€rjunge

  • 455 inlĂ€gg
  • 0

Jag precis samma problem med skÀrmslÀckaren. Den "nollas" alltid efter laddning. SÄ efter varje laddning mÄste jag gÄ till instÀllningar och Àndra frÄn 15sek till 30 sekunder. Mycket retligt.



Jag har nu stÀng av "sparlÀget" och det nollas igen fast nu sÄ Àr det inget marker i "skÀrmtimeout" innan sÄ var det Ätminstone markerat 15 sek.

SÄ efter varje laddning mÄste jag gÄ manuellt in och markera 30 sek. till och med nÀr sparlÀget Àr avaktiverad.

Var blir det sÄ?

#2150

Postad 26 augusti 2011 - 13:56

Tom666
  • Tom666
  • Wannabe

  • 28 inlĂ€gg
  • 0
Har kollat runt lite och verkar som batteritiden har blivit vÀsentligt bÀttre,, antagligen för att jag laddat den nÄgra fler gÄnger och diverse hjÀlpprogram och naturligtvis hjÀlp frÄn er ;-)
En ny frÄga frÄn en nollstÀlld
Vad menas med att Roota telefonen?
Varför gör man det och vad Àr fördelen /nackdelen?



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.