Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasats Viaplay - är det något att ha?

2852 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 15 september 2011 - 07:54

Offe79
  • Offe79
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Försökte kolla på fotbollen i viaplay igår med min blue rayspelare, fick inte igång någon av matcherna!!! Prövade sedan att kolla via mobilen och då funkade det. Hur kommer detta sig?

#52

Postad 15 september 2011 - 09:00

peleback
  • peleback
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Gårdagens match mellan Benfica och Manchester United var under all kritik. Har nu haft viaplay i ca ett år och det är med blandade känslor. Igår buffrade det stup i kvarten, la av helt, blev utloggad och bilden såg i mellan åt ut som en enda sörja av grönt, rött och blått. Linjerna flimrade hela matchen. Enda gångerna bilden är bra är när det blir närbilder på spelarna. Sitter på en gedigen dator med 100mbits lina och tycker att det borde kunna vara mycket bättre. Herregud sopcast-streamar är oftare bättre än vad viaplays egna är.

#53

Postad 15 september 2011 - 21:18

Unregistered901bb161
  • Unregistered901bb161
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Vart sugen på att klicka hem Viaplay nu för PL. Men blir ju lite tveksam när man läser det här, finns det nån sorts 1 månad gratis erbjudande som TV4play erbjuder för att testa om kvaliteen duger? Hade tänkt att köra direkt med samsung appen, nån som prövat det?

#54

Postad 16 september 2011 - 10:20

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Försökte kolla på fotbollen i viaplay igår med min blue rayspelare, fick inte igång någon av matcherna!!! Prövade sedan att kolla via mobilen och då funkade det. Hur kommer detta sig?


Hejsan! Vi har i dagsläget inte stöd för att kunna använda tjänsten i blu ray spelare men däremot ska det fungera i de flesta mobiler.

Med vänlig hälsning
Lisa
Viasat Support

#55

Postad 16 september 2011 - 14:28

Offe79
  • Offe79
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Hejsan! Vi har i dagsläget inte stöd för att kunna använda tjänsten i blu ray spelare men däremot ska det fungera i de flesta mobiler.

Med vänlig hälsning
Lisa
Viasat Support

Du menar att livefotboll alltså inte fungerar i min blu rayspelare? Varför funkar då hockeyn i live sändningar?
Eller är det så att ni inte har koll vart era tjänster ska fungera någonstans?

#56

Postad 16 september 2011 - 14:32

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Gårdagens match mellan Benfica och Manchester United var under all kritik. Har nu haft viaplay i ca ett år och det är med blandade känslor. Igår buffrade det stup i kvarten, la av helt, blev utloggad och bilden såg i mellan åt ut som en enda sörja av grönt, rött och blått. Linjerna flimrade hela matchen. Enda gångerna bilden är bra är när det blir närbilder på spelarna. Sitter på en gedigen dator med 100mbits lina och tycker att det borde kunna vara mycket bättre. Herregud sopcast-streamar är oftare bättre än vad viaplays egna är.


Hejsan. Vad tråkigt att tjänsten inte fungerade som den ska för dig. Vi strävar efter att förbättra tjänsten så vi för vidare dina åsikter internt. Skulle du uppleva liknande problem igen finns det vissa saker man kan prova att göra:
• Rensa cache, historik
• Installera alternativ webläsare
• Ansluta med kabel istället för trådlöst
• Starta om router/modem

Har man fortfarande problem efter att ha provat detta rekommenderar vi att man mailar till [email protected] för vidare felsökning. Med vänlig hälsning Lisa Viasat Support

#57

Postad 16 september 2011 - 17:52

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Tycker ändå att det är väldigt bra att Viasat finns här på forumet. Ni tänker rätt gällande den biten. :(

#58

Postad 16 september 2011 - 19:56

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Tycker ändå att det är väldigt bra att Viasat finns här på forumet. Ni tänker rätt gällande den biten. :(


Det är vi nog alla överens om!

Bra där Viasat!

#59

Postad 17 september 2011 - 01:24

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Tycker ändå att det är väldigt bra att Viasat finns här på forumet. Ni tänker rätt gällande den biten. ^_^


Helt klart, det är riktigt bra att dom finns här för att lyssna på folket som faktiskt använder deras tjänster och iaf försöker komma med lösningar på problem som uppstått osv.

En eloge till Viasat för det.

#60

Postad 18 september 2011 - 12:21

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
Beställde tjänsten igår och nyttjar den bl.a på dator,iphone och samsung-tv. Funkar sisådär tyvärr, som det ser ut i dagsläget känner jag mig besviken på viasat som tar ut 199:- för något som inte lever upp till dess utlovade funktioner.

Lite exempel.
Såg på filmen jönssonligan igår, filmen flöt på bra, men efter 35min så fryser filmen och tvn startas om. Filmlusten uteblev och förvandlades till illska och jag sket i att kolla klart.

Tänkte kolla på Moto-gP idag på förmiddagen, sweet...men var fanns ljudet???

Nu vill jag se metallurg-bars kazan...matchen börjar 13.00, nu är kl 13.17 och det enda jag ser är viasat hockey som scrollar sin sedvanliga infosida, nästa program 15:30 Almtuna-Södertälje.

EDIT: tekniska problem i ryssland var orsaken till detta.

EDIT2: ersättningsmatchen (atlant-dinamo) dör efter 3min "error - Ett nätverksfel har uppstått" - startar om appen på tvn.

EDIT3: matchen mellan metallurg och bars kazan återupptas i andra perioden, matchen sänds i ca 10min sedan fryser bilden, låter den stå i 10min (toabesök) och matchen är fortf. fryst vid återkomst. Startar om appen. Matchen sänds för övrigt i 4:3 - ingen autoscanning till 16:9 - svarta sorgkanter i bägge hörnen.

EDIT4: Kollar på Tottenham-Liverpool, utan några som helst problem.

EDIT:5 Kl 17 kommer det besök hem till mig, vi ska se matchen mellan ManchesterU-Chelsea och vad händer, appen hänger sig igen. Startar om tvn och döm om min förvåning när jag inte kan logga in längre. Skriver in mitt anv.namn och lösen minst 19ggr, funkar ej. Begär ett nyss lösen, kan ej byta.

EDIT6: Hela Viaplay låg tydligen nere enligt kundtjänst. Kompisen åkte hem och kollade på "riktig tv som åtminstånde fungerar" och jag satt i telefonkö i 15min, för att mötas av ett "det ligger nere, du får avvakta" kommentar från kundtjänst.
-
Det kom igång till andra halvlek vid ställningen 3-0, men började buffra och småhacka något förfärligt efter halva halvleken. Drog upp min telefon och filmade sändningen som bevis, som jag nu skickat till viasat.

EPIC FAIL VIASAT!

Bifogad fil(er)



#61

Postad 19 september 2011 - 14:14

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Beställde tjänsten igår och nyttjar den bl.a på dator,iphone och samsung-tv. Funkar sisådär tyvärr, som det ser ut i dagsläget känner jag mig besviken på viasat som tar ut 199:- för något som inte lever upp till dess utlovade funktioner.

Lite exempel.
Såg på filmen jönssonligan igår, filmen flöt på bra, men efter 35min så fryser filmen och tvn startas om. Filmlusten uteblev och förvandlades till illska och jag sket i att kolla klart.

Tänkte kolla på Moto-gP idag på förmiddagen, sweet...men var fanns ljudet???

Nu vill jag se metallurg-bars kazan...matchen börjar 13.00, nu är kl 13.17 och det enda jag ser är viasat hockey som scrollar sin sedvanliga infosida, nästa program 15:30 Almtuna-Södertälje.

EDIT: tekniska problem i ryssland var orsaken till detta.

EDIT2: ersättningsmatchen (atlant-dinamo) dör efter 3min "error - Ett nätverksfel har uppstått" - startar om appen på tvn.

EDIT3: matchen mellan metallurg och bars kazan återupptas i andra perioden, matchen sänds i ca 10min sedan fryser bilden, låter den stå i 10min (toabesök) och matchen är fortf. fryst vid återkomst. Startar om appen. Matchen sänds för övrigt i 4:3 - ingen autoscanning till 16:9 - svarta sorgkanter i bägge hörnen.

EDIT4: Kollar på Tottenham-Liverpool, utan några som helst problem.

EDIT:5 Kl 17 kommer det besök hem till mig, vi ska se matchen mellan ManchesterU-Chelsea och vad händer, appen hänger sig igen. Startar om tvn och döm om min förvåning när jag inte kan logga in längre. Skriver in mitt anv.namn och lösen minst 19ggr, funkar ej. Begär ett nyss lösen, kan ej byta.

EDIT6: Hela Viaplay låg tydligen nere enligt kundtjänst. Kompisen åkte hem och kollade på "riktig tv som åtminstånde fungerar" och jag satt i telefonkö i 15min, för att mötas av ett "det ligger nere, du får avvakta" kommentar från kundtjänst.
-
Det kom igång till andra halvlek vid ställningen 3-0, men började buffra och småhacka något förfärligt efter halva halvleken. Drog upp min telefon och filmade sändningen som bevis, som jag nu skickat till viasat.

EPIC FAIL VIASAT!



Hej som du säger så hade vi igår inloggningsproblem med tjänsten http://blog.viaplay....lem-pa-viaplay/
Min kollega Lisa gav några tips ovan som kan hjälpa mot buffrings problem.
Om du mailat oss så hanterar vi ditt ärende och återkommer till dig.

Med vänlig hälsning
Ellen
Viasat Support

#62

Postad 20 september 2011 - 11:06

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
Kan helt utesluta min utrustning när det gäller buffring för jag kan strömma HD-video från flertalet andra tjänster utan problem, med de 13.6mbit jag ligger på.

SD-video från viasat, det buffrar, när det tycks vara populära sändningar.

//Lorryquai

#63

Postad 20 september 2011 - 11:47

Unregistered901bb161
  • Unregistered901bb161
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Hu, låter som det inte är värt att beställa Viaplay ännu alltså. Vill bara ha det för PL matcher och var nära att köpa grisen i säcken. Men efter dina ord avvaktar jag nog Lorryquai :P

#64

Postad 21 september 2011 - 16:45

Ton
  • Ton
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Jag undrar om det finns några planer på en app till exempelvis Boxee Box?

#65

Postad 24 september 2011 - 16:42

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
Då var vi där igen denna fotbollshelg också. Kollade på arsenal - bolton, matchen var tråkig så jag tänkte switcha till wigan - tottenham istället. Stänger av första matchen och byter till nästa. Möts då av ett "Ursäkta! får ingen kontakt med servern". Nehe, då byter jag tillbaks till arsenal igen då, samma visa där. Ingen premierleague sändning går att få kontakt med. Slutar med att jag kollar Mora-Leksand i 10 min tills sändningen bryts och dör.

Där stängde jag av tv-appen.

//Lorryquai

#66

Postad 27 september 2011 - 19:51

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
Kanske dags att köpa fler servrar så att man kan se matcherna?? Nu ligger det nere igen...

//Lorryquai

#67

Postad 28 september 2011 - 10:22

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Har även jag funderat på att införskaffa detta paket, men kvalitén och driftsäkerheten verkar ju inte direkt vara den bästa..
Så kommer att avstå tills/om detta rättas till.

#68

Postad 28 september 2011 - 20:39

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
En eloge för att det funkar idag (än så länge).

//Lorryquai

#69

Postad 03 oktober 2011 - 01:20

baxer21
  • baxer21
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Söndagens fotbollsmatcher höll betydligt bättre kvalitet än tidigare, dom börjar kanske få ordning på prylarna nu, och att dom som haft problem får en gratismånad tyder ju på bra servicekänsla.

#70

Postad 03 oktober 2011 - 16:12

Unregistered56731e71
  • Unregistered56731e71
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Kolla mitt inlägg angående viaplay innan ni bestämmer er:
https://www.minhembi...howtopic=289109

#71

Postad 03 oktober 2011 - 17:42

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Helt klart, det är riktigt bra att dom finns här för att lyssna på folket som faktiskt använder deras tjänster och iaf försöker komma med lösningar på problem som uppstått osv.

En eloge till Viasat för det.


Tack för er uppmuntran! Vi tycker precis som ni att det är viktigt att vi finns här för att se vad som fungerar och vad som behöver förbättras, så fortsätt skriva!

Bästa hälsningar
Linnéa
ViasatSupport

#72

Postad 09 oktober 2011 - 12:29

vonadel
  • vonadel
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Jag tycker Viaplay är under all kritik. Köpte en LG BD670N blu-ray spelare med Smart-TV funktion. Möjligheten att kunna köra Viaplay var en av de funktioner som jag vägde in som något positivt i valet vid köpet. Väl registrerad visar det sig att det fungerar riktigt dåligt. Långa laddningstider, och när det stått och laddat ett tag är det inte ovanligt att det kommer upp en ruta med texten "videoklippet kan inte visas för tillfället", och man får börja om från början. Om man till slut får fram klippet kan det mitt i programmet stanna och samma ruta kommer upp. Det går inte heller att spola framåt, eller välja tid att hoppa fram till. När man trycker på spola-knappen hoppar det fram ca 1 min med långa laddningstider varje gång. Och när man nästan är framme där man var, så kan den där förtretliga rutan komma fram, och bara att börja om från början igen, vilket man inte orkar. Ok, mycket av dessa problem kanske man kan skylla på LG-spelaren, men "appen" ansvarar Viasat för. Vill också nämna att jag kör trådat.
Dessutom fungerar det inte jättemycket bättre att köra från datorn. Då jag inte orkade med att köra från LG-spelaren valde jag nämligen att koppla in datorn i TV'n istället. Fördelen med denna variant är att man kan hoppa fram direkt där man vill vara i programmet. Men, då kommer klart andra problem som att det plötsligt bara fryser och ska börja buffra vilket det inte gör, utan stannar på ca 2% och går inte vidare. Får trycka på reglaget så börjar det buffra. Ibland kraschar det helt och klippet startar om från början. Liiiite drygt! Till detta kan tilläggas att kvaliteten på är riktigt dålig både när jag kör från LG'n och datorn. Att ha så dålig kvalitet i dessa HD-tider känns ju sådär.

Jag som var inställd på att betala för denna tjänst. Hade en förhoppning om att det skulle fungera lika bra som TV4 Play gör från Telia-boxen. Där saknas nämligen samtliga brister som nämns ovan.

#73

Postad 09 oktober 2011 - 17:26

Unregistered94d25e65
  • Unregistered94d25e65
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Är det någon mer här som upplever problem med viaplay just nu? Det står ''nedladdningen misslyckades pga felkod 31''. Chattade med dom nyligen om detta och tydligen så var detta ett problem som många av deras kunder haft problem med idag.

#74

Postad 11 oktober 2011 - 14:00

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Jag tycker Viaplay är under all kritik. Köpte en LG BD670N blu-ray spelare med Smart-TV funktion. Möjligheten att kunna köra Viaplay var en av de funktioner som jag vägde in som något positivt i valet vid köpet. Väl registrerad visar det sig att det fungerar riktigt dåligt. Långa laddningstider, och när det stått och laddat ett tag är det inte ovanligt att det kommer upp en ruta med texten "videoklippet kan inte visas för tillfället", och man får börja om från början. Om man till slut får fram klippet kan det mitt i programmet stanna och samma ruta kommer upp. Det går inte heller att spola framåt, eller välja tid att hoppa fram till. När man trycker på spola-knappen hoppar det fram ca 1 min med långa laddningstider varje gång. Och när man nästan är framme där man var, så kan den där förtretliga rutan komma fram, och bara att börja om från början igen, vilket man inte orkar. Ok, mycket av dessa problem kanske man kan skylla på LG-spelaren, men "appen" ansvarar Viasat för. Vill också nämna att jag kör trådat.
Dessutom fungerar det inte jättemycket bättre att köra från datorn. Då jag inte orkade med att köra från LG-spelaren valde jag nämligen att koppla in datorn i TV'n istället. Fördelen med denna variant är att man kan hoppa fram direkt där man vill vara i programmet. Men, då kommer klart andra problem som att det plötsligt bara fryser och ska börja buffra vilket det inte gör, utan stannar på ca 2% och går inte vidare. Får trycka på reglaget så börjar det buffra. Ibland kraschar det helt och klippet startar om från början. Liiiite drygt! Till detta kan tilläggas att kvaliteten på är riktigt dålig både när jag kör från LG'n och datorn. Att ha så dålig kvalitet i dessa HD-tider känns ju sådär.

Jag som var inställd på att betala för denna tjänst. Hade en förhoppning om att det skulle fungera lika bra som TV4 Play gör från Telia-boxen. Där saknas nämligen samtliga brister som nämns ovan.


Hej Vonadel. Det är lite tråkig att du inte har fått din viaplay att fungera optimal. Det enda som jag ser gemensamt i dessa två fallen är att internet hastigheten inte är optimerad för tjänsten. Det första jag skulle rekommendera att göra är att du går till den här sida och testar internet anslutningen: www.bredbandskollen.se Om du har en hastighet på minst 5Mbit/s. så rekomenderar jag att du fortsätter med att besöka denna sida: http://www.iis.net/m...smoothstreaming och kör igenom filmen. Den simulerar en vanlig sändning på viaplay.se Om inte något av detta så får du gärna skriva dina resultat här på forumet eller kontakta vår support på 0771 52 23 00.

Med vänliga hälsningar
Hernan Martinez
Viasat Support

Är det någon mer här som upplever problem med viaplay just nu? Det står ''nedladdningen misslyckades pga felkod 31''. Chattade med dom nyligen om detta och tydligen så var detta ett problem som många av deras kunder haft problem med idag.



Hej Abred!

De senaste dagarna har vi haft problem med denna felkod 31. Felkod 31 betyder att materialet kunde inte hittas i servern. Våra tekniker har hittat varför vi får detta fel och håller på att jobba på en lösning. Det beräknas att vara klart under dagen.

Med vänliga hälsningar
Hernan Martinez
Viasat Support

Redigerat av ViasatSupport, 11 oktober 2011 - 14:01.


#75

Postad 19 oktober 2011 - 09:31

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 0
Funderar på att skaffa detta och spela upp via min digitalbox från Telia då priset är lägre än viasat sport HD paketet.

Ingår det HD i viaplay? Står inget om HD-kanaler på hemsidan.

#76

Postad 19 oktober 2011 - 12:15

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
Nej, ingår inte. SD som gäller och det är ju sisådär på en 46*smart-tv med full-hd med viaplay-appen.

//Lorryquai

#77

Postad 19 oktober 2011 - 12:41

vonadel
  • vonadel
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0


Hej Vonadel. Det är lite tråkig att du inte har fått din viaplay att fungera optimal. Det enda som jag ser gemensamt i dessa två fallen är att internet hastigheten inte är optimerad för tjänsten. Det första jag skulle rekommendera att göra är att du går till den här sida och testar internet anslutningen: www.bredbandskollen.se Om du har en hastighet på minst 5Mbit/s. så rekomenderar jag att du fortsätter med att besöka denna sida: http://www.iis.net/m...smoothstreaming och kör igenom filmen. Den simulerar en vanlig sändning på viaplay.se Om inte något av detta så får du gärna skriva dina resultat här på forumet eller kontakta vår support på 0771 52 23 00.

Med vänliga hälsningar
Hernan Martinez
Viasat Support


Hej!
Tack för svaret.
Jag tvivlar dock på att min bredbandshastighet är problemet då jag kommer upp i åtminstone 25 Mbit/s.

#78

Postad 19 oktober 2011 - 13:12

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
Viaplay har/haft för lite kapacitet på deras servrar. Känt faktum. Du kan sitta med 100mb och det buffrar eller bryts vid sändningar med större intresse. Ju fler som kollar desto sämre blir det.

Gårdagens champions hackade till och från, dessutom så sändes gårdagens Manchester United-match utan ljud i hela 90min.

//Lorryquai

#79

Postad 19 oktober 2011 - 19:35

Offe79
  • Offe79
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
KATASTROF!!! Håll er borta från den urusla tjänst, knackig bild om du ens får någon bild.
Pratade med supporten för en stund sedan då jag försökt använda en kod som jag fått i kompensation för tidigare problem, kruxet är att jag fick ett mail att det nu dragits 79kr från mitt konto. Någon bild fick jag inte heller. Supporten svarade med att de skulle sätta tillbaka pengarna, jag passade på att fråga hur de kunde tillhandahålla en tjänst som är så undermålig som denna, supporten svara att det är tråkigt att jag upplever detta. Jag säger då till supporten att det inte bara är jag som är missnöjd utan att det skrivs en hel del här men även på deras egen blogg, supporten svarar då att det bara är ett fåtal som är besvikna och skriver på dessa forum.

#80

Postad 19 oktober 2011 - 19:42

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
HA! För att 70% av svensson inte orkar klaga...

//Lorryquai

#81

Postad 20 oktober 2011 - 09:48

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Hej!
Tråkigt att Viaplay inte fungerar optimat för er.
Vi på supporten vill alltid hjälpa till så gott vi kan, men ibland är det svårt att veta precis varför det inte fungerar för vissa personer.

Det är alldeles riktigt att Viaplay fungerar bra för de allra flesta, ett par tips är att se till att cache, cookies och webbhistorik är rensade, samt att man inte har andra fönster öppna medan man ser på material på sidan. Det fungerar annars för många att använda en annan webbläsare än den man provade med först.
Det är viktigt att man har alla systemkrav som behövs, annars kommer tjänsten inte att fungera.
Man kan se om sin dator uppfyller systemkraven på http://viaplay.se/ab...quirements.aspx

Om man upplever problem är man självklart alltid välkommen att kontakta oss för hjälp och support eller om man undrar över något. Man kan antingen ringa oss på 0771-52 23 00 eller maila till [email protected]

Hoppas att det blev lite hjälp på vägen, och om ni stöter på bekymmer kan ni alltid kontakta oss så hjälper vi till.

Med Vänlig Hälsning
Louise, Viasat Support

#82

Postad 20 oktober 2011 - 09:59

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Viasatsupport
De flesta som klagar på er tjänst här, har klart för sig vad som gäller för att använda en dator
och är vana vid mer avancerade problemlösningar än att se på Viasat Play

Felet ligger hos er !

#83

Postad 20 oktober 2011 - 13:47

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
Själv använder jag tvn, via eran smart-tv-app för samsung = många bekymmer. Kollade på milan-bate igår och sändningen avbröts 6ggr under 90min. Visserligen är det inte världens största problem, för sändningen går igång igen nuförtiden genom omstart av klippet (vilket den inte gjorde förut).

Men det är skapligt irriterande 2011! :(

Vad har ni för förslag på förbättring för oss som använder tv-appen?

Att ringa er support är något som jag undviker så länge som möjligt, för ska jag vara ärlig så det som att prata i det tomma intet. Ibland kan man undra om er personal ens vet vad en smart-tv är och att ni har en app till denna...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag -Hej visat, jag använder er tv-app och viaplay-appen startar inte, den laddar bara men inget händer. Har startat om tvn, appen men inget händer.

Support -Testa att ladda om webbläsaren.

Jag -Har en tv, kan inte göra det, har startat om appen, inget händer.

Support - Använder du explorer eller firefox?

Jag - Har en tv, lyssnar du på mig? :(

Support - Har du uppdaterat senaste versionen av Microsoft SilverLight?.

Jag - Ni har en smart-tv app som jag änvänder, direkt in i tvn, utan datorer eller dyl...hör du vad jag säger? :angry:

Support - Okej, dröj ett tag. (supporten vaknade ur repetitionskoman och började felsöka)

Support - Tack för att du väntade. Du kan alltid prova att uppdatera appen.

Jag - På min samsung är detta ingen möjlighet, tvn känner automatiskt av när appen kan uppdateras och nämner det då. Den proceduren sköts automatiskt av systemet och är inget som jag kan välja själv kan utföra.

Support - Ok, du har samsung, vänta lite.

Support -Tack för att du väntade, testa att starta om tvn. (här blev jag seriöst helt rosenrasande på snubben)

Jag- Har testat det som jag redan nämnt, funkar ej.

Support - Dröj lite, tack för att du väntade. Uppenbarligen är det ett problem med den tjänsten just nu. Du kanske kan kolla genom annan utrustning så som dator eller telefon.

Jag- Ja, vi är tre pers som ska kolla, så vi kan ju slåss om iphoneskärmen hela kvällen. Föredrar 46tum framför 3.5tum. När kan smart-tv appen tänkas fungera igen?

Support - Vet inte riktigt för det ska ju fungera, du kan testa lite under kvällen.

Jag- Tack för hjälpen, verkligen. Hejdå.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så nästa gång jag stöter på bekymmer, för det kommer jag säkerligen göra så ringer jag er, verkligen...så fort jag bara kan för övrigt.

//Lorryquai

#84

Postad 20 oktober 2011 - 13:56

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
Hej Lorry!

Tack för ditt mail!

Jag ber om ursäkt för den långa handlingstiden

Vi beklagar att du haft problem med Viaplay.

Vi hade tekniska problem under perioden du använde vår tjänst!
Du ska givetvis få ersättning om du har köpt en produkt som inte fungerar.

Vi har lagt in ett tillgodobelopp på ditt konto för nästa månads betalning.

Med vänliga hälsningar,
Support Viaplay


-------------------------------------------------------------------------------------------------

Jovars...199:- drogs i tisdags. Har ni koll på vad ni sysslar med?

//Lorryquai

Redigerat av Lorryquai, 20 oktober 2011 - 13:57.


#85

Postad 20 oktober 2011 - 22:04

vonadel
  • vonadel
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Ja, vad ska man säga? Lider med dig Lorryquai.
Att köra det via dator fungerar inte bra, men att köra det via app verkar helt kört. Jag antar du har ungefär samma app i din TV som jag har i min LG-spelare. Det är iaf med samma Smart-TV funktion. Jag har nu gett upp när det gäller användandet av den appen. Grejen är den att att hade det fungerat som det är tänkt så hade jag betalat för det, men att tro att man ska betala för en tjänst som fungerar så här dåligt är ju smått skandalöst.

#86

Postad 21 oktober 2011 - 14:36

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Hej Lorry!

Tack för ditt mail!

Jag ber om ursäkt för den långa handlingstiden

Vi beklagar att du haft problem med Viaplay.

Vi hade tekniska problem under perioden du använde vår tjänst!
Du ska givetvis få ersättning om du har köpt en produkt som inte fungerar.

Vi har lagt in ett tillgodobelopp på ditt konto för nästa månads betalning.

Med vänliga hälsningar,
Support Viaplay


-------------------------------------------------------------------------------------------------

Jovars...199:- drogs i tisdags. Har ni koll på vad ni sysslar med?

//Lorryquai


Hejsan

Vi vill börja med att beklaga hur vi hanterat ditt ärende när du kontaktade oss per telefon. Om du skickar ett mail till oss på [email protected] med dina uppgifter ska vi titta närmare på ditt ärende.
Vonadel: Har du möjlighet att ge oss en närmare beskriving av vad det är som inte fungerar med appen i din TV?

Med vänlig hälsning
Lisa
Viasat Support

#87

Postad 21 oktober 2011 - 15:47

Offe79
  • Offe79
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0


Hejsan

Vi vill börja med att beklaga hur vi hanterat ditt ärende när du kontaktade oss per telefon. Om du skickar ett mail till oss på [email protected] med dina uppgifter ska vi titta närmare på ditt ärende.
Vonadel: Har du möjlighet att ge oss en närmare beskriving av vad det är som inte fungerar med appen i din TV?

Med vänlig hälsning
Lisa
Viasat Support

Vonadel har tidigare förklarat sitt problem med sin BLU RAYSPELARE alltså inte en tv. Jag har tidigare beskrivit samma problem för er support utan att få någon förklaring! Skrolla upp lite på denna sida så ser du problembeskrivningen!

#88

Postad 21 oktober 2011 - 16:03

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0
Jag har samma erfarenhet, det är dyrt, det är långsam support och man blir inte kompenserad.
Jag har provat apparna i två månader, båda mina TV har spelare (LG och Samsung).

Det största problemet var att de lade in program som började tidigt på söndagen som sista program på lördagens tablå. Det som hände då var att bär man skulle starta programmet på söndagen så fanns det inte (lördag gick inte längre att komma åt).
Hade en provmånad och betalade 199:- en månad, pengar i sjön och man blev så förbannad, kompensation för uteblivna program (Nascar i första hand som jag missade) blev det ingen heller.
Avbrott förekom dock sällan (via W-lan kan det ju vara ert egna nät som är för långsamt).

Man borde kunna köpa enbart sportpaket för 99:- per månad och det ska fungera, först då kan jag köpa det igen.

Gör om gör rätt!

#89

Postad 22 oktober 2011 - 11:49

purjomannen
  • purjomannen
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Kan bara hålla med de flesta ang problem vid livesändningar och då speciellt via appen i Blue-ray spelaren LG BD670N - senaste milan matchen i CL t.ex, lyckades till slut komma in i andra halvlek. En annan mycket irrirerande sak vad gäller appen til smart-tv är att jag inte får någon textning på filmerna - köpte blueray med via-appen för att slippa hdmi-sladd från dator till tv:n men det var tydligen waste.

Har förståelse för barnsjukdommar med ny teknik men sälja filmpaket och inte säga att textningen inte funkar är lite små beigt.

Redigerat av purjomannen, 22 oktober 2011 - 11:51.


#90

Postad 24 oktober 2011 - 12:54

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Vonadel har tidigare förklarat sitt problem med sin BLU RAYSPELARE alltså inte en tv. Jag har tidigare beskrivit samma problem för er support utan att få någon förklaring! Skrolla upp lite på denna sida så ser du problembeskrivningen!


Hej hej
Du har rätt att det är det som problemet ursprungligen handlar om, men eftersom detta inte är något teknik som Viasat tillhandahåller har vi helelr ingen support på det.

Om problemet däremot orsakas av box eller parabol står vi givetvis till ert förfogande, men då måste vi få kontakt med er personligen för att kunna felsöka.

Bästa hälsningar
Linnéa
ViasatSupport

#91

Postad 24 oktober 2011 - 14:12

vonadel
  • vonadel
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0


Hej hej
Du har rätt att det är det som problemet ursprungligen handlar om, men eftersom detta inte är något teknik som Viasat tillhandahåller har vi helelr ingen support på det.

Om problemet däremot orsakas av box eller parabol står vi givetvis till ert förfogande, men då måste vi få kontakt med er personligen för att kunna felsöka.

Bästa hälsningar
Linnéa
ViasatSupport

Jag förstår inte riktigt detta svaret, men tolkar det ändå som att det skulle vara fel på produkterna som använder Viaplay och inte på själva tjänsten?? Tillåt mig vara skeptisk till detta, då det inte direkt fungerat klockrent från exempelvis datorn heller. Jag har även varit i kontakt med LG-supporten och de säger att det är Viasat som ansvarar för själva 'appen' Viaplay.

#92

Postad 24 oktober 2011 - 19:06

purjomannen
  • purjomannen
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0


Hej hej
Du har rätt att det är det som problemet ursprungligen handlar om, men eftersom detta inte är något teknik som Viasat tillhandahåller har vi helelr ingen support på det.

Om problemet däremot orsakas av box eller parabol står vi givetvis till ert förfogande, men då måste vi få kontakt med er personligen för att kunna felsöka.

Bästa hälsningar
Linnéa
ViasatSupport


Ja märkligt svar - sf anytime appen fungerar ju klockrent så öppenbart klarar hårdvaran av att leverera vad som behövs för att streama. Att programvaran är kompatibel är väl just programvarutillverkarens huvudbry.

#93

Postad 26 oktober 2011 - 00:54

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
2st saker som irriterar mig just nu.

1: Ingen NHL-sändning funkar på smart-tv appen just nu. Klickar på Buffalo - Tampa och där står det att sändningen börjar om 2tim och 5min. Matchen har pågått i 6min.

2. Eftersom jag är tvungen att kolla på pcn (då smart-appen inte funkar) så vill jag ha helskärm på skärm 1 och kunna surfa på skärm 2, men inte. Så fort du slänger upp webb-baserade viaplay i fullskärm, så avbryts fullskärmslägen direkt på den skärm som sänder, när du trycker ner musen på skärmen som inte har någon sändning.

Hängde ni med?

- 2st skärmar -
-Vänster skärm: Surfing med Firefox fönster 1-
-Höger skärm: Fullskärm Viaplay via Firefox fönster 2-

Resultat....

Trycker ner musen på vänster skärm, för att surfa samtidigt som jag ser på matchen på höger skärm. Resultatet blir då att fullskärmsläge på höger skärm dör direkt och går ner i liten ruta...

Hur tänkte ni där???

//Lorryquai

Bifogad fil(er)


Redigerat av Lorryquai, 26 oktober 2011 - 01:08.


#94

Postad 26 oktober 2011 - 08:11

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Det där med dubbla skärmar var länge ett problem med Flash. Åtgärdades för ungefär 1 år sedan. Gissar att det är Silverlight som spökar har. Dvs viaplay kan inte göra något åt saken. Men det är min gissning. VP kan säkert svara bättre.

#95

Postad 26 oktober 2011 - 08:44

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Flerskärmsproblemet, kan inte det lösas enkelt genom att köra Viaplay i en separat instans av webbläsaren. Exempelvis Viaplay i IE och vanliga surf i FF/Chrome/...

#96

Postad 26 oktober 2011 - 11:24

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Låter faktiskt intressant! Kan någon testa? Jag är inte i Sverige på ett tag.

#97

Postad 26 oktober 2011 - 13:35

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
Provat, funkar inte. Så fort du klickar utanför fullskärmsvideon så går den ner till normalläge.

Ändring på detta vore uppskattat.

//Lorryquai

#98

Postad 26 oktober 2011 - 14:06

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

2st saker som irriterar mig just nu.

1: Ingen NHL-sändning funkar på smart-tv appen just nu. Klickar på Buffalo - Tampa och där står det att sändningen börjar om 2tim och 5min. Matchen har pågått i 6min.

2. Eftersom jag är tvungen att kolla på pcn (då smart-appen inte funkar) så vill jag ha helskärm på skärm 1 och kunna surfa på skärm 2, men inte. Så fort du slänger upp webb-baserade viaplay i fullskärm, så avbryts fullskärmslägen direkt på den skärm som sänder, när du trycker ner musen på skärmen som inte har någon sändning.

Hängde ni med?

- 2st skärmar -
-Vänster skärm: Surfing med Firefox fönster 1-
-Höger skärm: Fullskärm Viaplay via Firefox fönster 2-

Resultat....

Trycker ner musen på vänster skärm, för att surfa samtidigt som jag ser på matchen på höger skärm. Resultatet blir då att fullskärmsläge på höger skärm dör direkt och går ner i liten ruta...

Hur tänkte ni där???

//Lorryquai



Hej Lorryquai!
Problemet som ni upplever kan bero på er mjukvara eller grafikkort och ligger helt utanför vår kontroll tyvärr.
Ser t.ex. att ni har Viaplay skärmen på höger sida och detta kan orsaka problemet ni upplever, ni behöver ha
Viaplay skärmen på huvudskärmen (vänster sida) eller testa lösningarna från Monshi.
Hoppas att detta problem löser sig och att allting fungerar bättre.

Med vänliga hälsningar
Alev, Viasat support

#99

Postad 26 oktober 2011 - 14:12

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Kan vi få ett lite tydligare svar på denna fråga:

Kommer bildkvaliteten på Viaplay att förbättras?


– Då bilderna levereras i HD borgar det för bättre kvalitet.


Nog levereras det sport och program i HD, frågan är bara när och OM ni kommer sända NHL i HD?!

Tänker på det som står i den här tråden samt denna artikel.

Jag får det inte riktigt att gå ihop nämligen...

Redigerat av BrittBastard, 26 oktober 2011 - 14:13.


#100

Postad 26 oktober 2011 - 17:00

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
Testat att byta skärm för spelaren. Resultatlöst.
Testat med IE och Firefox. Olika fönster, viaplay i skärmen till höger, resultatlöst.

Hur exakt skulle min (?) mjukvara vara problemet och vad har mitt grafikkort med detta att göra. Det är ju ERAN sida som är felkodad (eller inte kodad över huvudtaget) i läget för fullskärm!

Och vad exakt är Moshis tips?

För övrigt så kör jag med Silverlight 4 (4.0.60831.0).

Varför gick det inte att titta på NHL idag kl 01.30 med SMART-TV APPEN för Samsung?


1: Ingen NHL-sändning funkar på smart-tv appen just nu. Klickar på Buffalo - Tampa och där står det att sändningen börjar om 2tim och 5min. Matchen har pågått i 6min

.


//Lorryquai

Redigerat av Lorryquai, 26 oktober 2011 - 17:08.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.